Dodaj do ulubionych

Ślub a wyznanie

08.11.06, 15:19
Dziewczyny, wybaczcie jeśli był taki wątek (ale szukałam i jakoś nie
wyszukało mi nic...) ale nurtuje mnie jedna rzecz a mianowicie wyznanie.
Część z Was wyszła już za mąż, za Greka, część wyjdzie - wiem, że to
delikatna sprawa ale to raczej chyba rzadko spotykane aby się spotkał Grek z
Polką i byli tego samego wyznania.
A z drugiej strony i Grecki, i nasz naród kwestię religii traktuje bardzo
poważnie ( a na pewno starsze pokolenia).
Jak to było z Wami? Zmieniłyście wyznanie? Wybaczcie nie znam się na
zawiłościach Kościelnych i nie wiem czy jest możliwy ślub kościelny jeśli
małżonkowie są różnych wyznań?
Czy w Grecji jest też takie przekonanie, że "ślub cywilny" to nie ślub?

--
Nagarowy Zapiskowy Zakatek do
odwiedzania!<br>
Polki w Grecji
Obserwuj wątek
    • flisvos Re: Ślub a wyznanie 08.11.06, 16:08
      wlasnie dzis chcialam zalozyc taki watek, po naszym wczorajszym spotkaniu z
      panem ktory pomaga w katolickim kosciele tu na corfu juz wiem, ze musimy miec
      dwa sluby i to w ten sam dzien. najpierw w kosciele katolickim pozniej w
      normalnym greckim. a juz myslalam, ze bedzie tak pieknie, jak dla mnie to mi
      sie na dzien dzisiejszy odechcialo jakiegokolwiek slubu. nic poczekamy
      zobaczymy mamy jeszce sporo czasu. a dodam, ze oczywiscie jestesmy innych
      wyznan.
      --
      Polki w Grecji
    • koxanaki Re: Ślub a wyznanie 08.11.06, 16:14
      naprawdę dwa śluby są konieczne??? tak trzeba czy to jest Wasza chęć? Czy może
      ta konieczność wynika z tego żeby ślub był "ważny" w obydwu wyznaniach czy z
      innego powodu? Flis, napisz proszę dlaczego dwa, bom ciekawa niemożebnie smile
      --
      Polki w Grecji
    • dytka7 Re: Ślub a wyznanie 08.11.06, 17:05
      Ja mialam slub cywilny w polsce ,koscielny w grecji oczywiscie w ich
      obrzadku ,a kierowalam sie tym przez wzglad na dzieci.Pozwolenie na slub