Dodaj do ulubionych

200 metrów co robi róznice

18.01.13, 16:20
hm, wszycy się zastanawiają co tym razem ten "wstrętny" efaster wymyślił, pewnie znowu czepnie się KK. że jakiś bar/sklep zamykają bo zablisko kościoła.

Tym razem nic z tych rzeczy.

Cóż odsapmnijcie chwilkę :)) chwila napięcia :)

no ok. to jedziemy z "koksem"

Jak już wszycy wiemy na przedłużeniu ul. Kilińskiego ma postać tunel pod torami (w miejscu dzisiejszej kładki) no ok. słyszymy o nim już przeszło 6 lat (od 2007 roku) a sam pomysł ma już napewno 30 lat, bo już za komuny chcieli to robić.

No ok. zakładamy, że już powstał, jedziemy sobie elegancko tunelem wyjeżdzamy z niego jest rondo na składowej i co dalej a chcemy dotrzeć np. Na Leśną. I co nasze włądze wymyśliły ??

A no drogę łączącą ul. Składową z ul. Okopową, przez teren jednostki wojskowej wszytko pięknie mucha nie siada, tylko "małe" ale.

i tu cytat ze strony UM

"(....) Ta jakże potrzebna ulica pozwoli usprawnić ruch w mieście, szczególnie po wybudowaniu tunelu pod torami. Wiceprezydent Jarosław Głowacki powiedział, że jej przebieg nie wpłynie na funkcjonowanie jednostki wojskowej. Miała by ona przebiegać po obrzeżach terenu wojskowego i łączyć się z ul. Składową około dwustu metrów od planowanego ronda przy wylocie tunelu łączącego ul. Kilińskiego. To optymalne rozwiązanie, bo gwarantuje integralność terenów wojskowych, a z drugiej strony poprawi komunikację w tej części miasta (...)"

optymalne rozwiązanie ???

tylko pytanie 200m w lewo czy w prawo, bo to jednak ma znaczenie, ale chyba w lewo (patrząc plecami do torów w kierunku południowym)

bo chyba nie chodzi o ul. Podsekulską ??

maps.google.com/maps?hl=pl&q=sk%C5%82adowa+siedlce&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x471f5a4421793495:0xf91733833f1c22a0,Sk%C5%82adowa,+Siedlce,+Polska&sa=X&ei=mGb5UMf9FueF4ASfp4HgCQ&ved=0CCwQ8gEwAA
Co o tym Państwo sądzą

niby "tylko" 200 m. a robi różnice

Czekam na opinie :))

--
Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
Edytor zaawansowany
  • kerac32 18.01.13, 17:44
    Kombinują jak pijani czy naćpani. 200 m w lewo od przedłużenia osi Kilińskiego to wypada akurat na wjazd do przetwórni krewetek Nie najlepiej to wygląda. Jak ktoś nie wie, to podpowiadam, że na wprost bramy do zakładu jest zakręt Składowej, przez który przebiegają tory bocznicy kolejowej prowadzącej do koszar. Jeśli przyjąć kierunek odwrotny, to wypada na Hozera. To rozwiązanie raczej nie wchodzi w rachubę. Raz, że ta ulica ma już właściwie charakter drogi osiedlowej, a jej ewentualne przedłużenie przecinało by teren JW, więc planowana jej integralność nie byłaby zachowana.

    Dlaczego we wszystkich przymiarkach bierze się pod uwagę ulicę Okopową? Chyba tylko dlatego, że przez nią jest najbliżej do Artyleryjskiej. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie ruchu przez Armii Czerwonej, aż do jej końca, który wypada na skrzyżowaniu Artyleryjska - Domanicka i Leśnej. Byłoby przynajmniej mniej zakrętów ;)
  • krzycho1252 18.01.13, 20:21
    tu są zaznaczone budynki
    mapa.nocowanie.pl/siedlce/zdjecia_satelitarne/
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 18.01.13, 20:27
    Nie ma jeszcze ul Stokrotki naniesionej.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 18.01.13, 20:36
    > Kombinują jak pijani czy naćpani.

    Dlaczego tak? Pierwszy raz od czasu zbudowania kolei w Siedlcach jest szansa na nowe przebicie, to od razu naćpani albo pijani musieli miec taki pomysł. Pierwszy raz gdy wspomiał o tym prezydent wydawało mi się to być nierealne. Co tam przy tym 200 m.? Jak się rozpędzą to połączoną tunelem, projektowany tunel z projektowanym parkingiem podziemnym, pod projektowanym ratuszem w jedną stronę. W drugą stronę można zrobić więcej tuneli bo mniejsza infrastruktura.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • n_l 18.01.13, 20:57
    > Jak się rozpędzą to połączoną tunelem, projektowany tunel z pr
    > ojektowanym parkingiem podziemnym, pod projektowanym ratuszem w jedną stronę. W
    > drugą stronę można zrobić więcej tuneli bo mniejsza infrastruktura.
    No Krzychu, niestety muszę cię obciążyć kosztami
    czyszczenia monitora. Przyznam się że jak dziecko
    tak parsknąłem śmiech...

    Ale w tych tunelach nogę trzymaj na hamulcu... trzymaj...
    bo na pewno, tak dla zabawy, będzie tam zakręt
    równie łagodny jak na końcu ulicy R.Kaczorowskiego

    --
    Ci, którzy siedzą po prawej stronie, mogą zobaczyć statek kosmiczny.
    Ci, którzy siedzą po lewej stronie mogą zobaczyć ludzi po prawej stronie
    patrzących na statek kosmiczny.
  • krzycho1252 18.01.13, 21:08
    > tak parsknąłem śmiech...

    Nie chciałem.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • lesio57 13.04.13, 19:03
    Kiedyś był plan przeniesienia dworca PKS na teren między pocztą a mostem garwolińskim.To by było chyba najlepsze rozwiązanie.Jest jednak po temacie bo zrobiono parking dla pasażerów PKP.
  • mpppm 13.04.13, 20:03
    Dworzec PKS (już kiedyś pisałem) między torami.
    Teraz jeszcze mogę dodać by w czasie przebudowy zrobili pas startowy dla samolotów.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
  • bykkot 18.01.13, 20:47
    1. Za kouny na pewno tego nie planowano, tam była jednostka wojskowa. Zreszta za komuney jednak planowaie to była podstawa.
    2. Najzabawniejsze jest to, że zaczęto wydaaytki na tunel nie wiedząc gdzie on ma biec!!!! A szukanie na siłe połaczenia po decyzji o budowie tunelu zdumiewa, tym bardziej że nie widać sensownego rozwiazania dla tego 200 m odcinka (to nalezaoby jednak przemyśleć).
    A dalej tez jest problem, trzeba zmienic rozwiązania na Garwolińskiej (droga wylotowa z miasta, czyżby kolejne spowalniające rondo)
    3. Ciekaw jesem szczegłów tych porozumień z PKP i wojskiem bo komunikaty miiasta w sprawie tunelu wyglądaja na nieprzemyślana propagandę. A do poważnych umów daleko. I takie powinno się pokazać a nie referowac spotkania robocze.
    4. Budowa tunelu odsuwa na wiele lat zaawansowane dziaania miasta na innych polach np niedokoczona w paru miejscach obwodnica północna. Miasto w "planowaniu" przypomina państwo które nie potrafi skończyc jednej roboty i zaczyna kolejn (kawałki autostrad).
    5. Plan zagospodarowania placu Sikorskiego stoi w sprzecznosci z tunelem, ale cóż plaowanie, planowanie, plaowanie.
  • kerac32 18.01.13, 22:24
    To, że niektóre inwestycje nie są podokańczane, wobec szansy wybudowania tunelu w ogóle, nie powinno stanowić żadnego problemu. Jeśli nie zrobią tego teraz, to następna szansa trafi się nie wcześniej jak za lat kilkadziesiąt. Uważam, że należy skorzystać z nadarzającej się okazji za wszelką cenę, nawet z uwzględnieniem poślizgu w czasie dalszego przedłużenia ulicy w kierunku południowym.
  • efaster 18.01.13, 23:15
    bykkot napisała:
    > 1. Za kouny na pewno tego nie planowano, tam była jednostka wojskowa. Zreszta z
    > a komuney jednak planowaie to była podstawa.

    Chodziło mi o tunel, a nie przebicie Składowa - Okopowa -Altyleryjska

    > 2. Najzabawniejsze jest to, że zaczęto wydaaytki na tunel nie wiedząc gdzie on
    > ma biec!!!! A szukanie na siłe połaczenia po decyzji o budowie tunelu zdumiewa,
    > tym bardziej że nie widać sensownego rozwiazania dla tego 200 m odcinka (to na
    > lezaoby jednak przemyśleć).

    Myślenie to nie jest "silna" strona naszej włady :)

    > A dalej tez jest problem, trzeba zmienic rozwiązania na Garwolińskiej (droga w
    > ylotowa z miasta, czyżby kolejne spowalniające rondo)

    A może by tak zaskoczyć "Chucka Norrisa" i zrobić rondo ze światłami :)))

    > 3. Ciekaw jesem szczegłów tych porozumień z PKP i wojskiem bo komunikaty miiast
    > a w sprawie tunelu wyglądaja na nieprzemyślana propagandę. A do poważnych umów
    > daleko. I takie powinno się pokazać a nie referowac spotkania robocze.

    A widziałej na stronie UM czy w gazetkach UM coś oprócz "taniej i prymitywnej" propagandy sukcesu. Gomółka by się nie powstydził

    > 4. Budowa tunelu odsuwa na wiele lat zaawansowane dziaania miasta na innych pol
    > ach np niedokoczona w paru miejscach obwodnica północna. Miasto w "planowaniu"
    > przypomina państwo które nie potrafi skończyc jednej roboty i zaczyna kolejn (k
    > awałki autostrad).

    Tylko Rząd jakoś próbuje to łaczyć np. zajedziesz spokojnie z Niemiec do Warszawy czy z Gdańska do Łodzi, a u nas ?? Północna trafia na starą Sokołowską, a Kaczorowskiego ma "magiczną" wysepkę i slalom pod górkę albo z górki (zależy w którym kierunku się jedzie) PS. Autostrada ma dwie jezdnie po 3 pasy, a nasze "obwodnice" tylko jedną jezdnie o jednym pasie ruchu ?? Widać różnice ??

    > 5. Plan zagospodarowania placu Sikorskiego stoi w sprzecznosci z tunelem, ale c
    > óż plaowanie, planowanie, plaowanie.

    Bo myślenie i planowanie naszej władzy to jedna wielka "sprzeczność" :))

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • xfinlandia 19.01.13, 10:36
    Jestem kierowcą i takie przebicie by się przydało. Punkt dla władz, że w ogóle chcą coś robić. Ale przypominają mi mój własny obraz - prace na swoim podwórku zaczynam, nie kończę i fantazjuję dalej o tym co to ja bym chciał zrobić.

    Nie widzę tej drogi jako przedłużenie Kilińskiego. Bez przebudowy tej całej ulicy to co najwyżej będzie deptak.
    Zastanawiam się czy ruchu nie usprawniłoby zrobienie ronda przed wiaduktem garwolińskim (zamiast tych karkołomnych świateł)
  • przyjemny_gosc 19.01.13, 11:51
    Dyskusyjna sprawa. Spore natężenie ruchu od Garwolina w stronę centrum i wjazd na rondo mógłby okazać się kłopotem.

    Podobnie jest na Warszawska-Monte Cassino. W godzinach szczytu wyjeżdżając z Monte Cassino trzeba się wciskać.
  • kerac32 19.01.13, 12:03
    Jeśli masz na myśli skrzyżowanie 3-go Maja , Świętojańskiej i Wojska Polskiego, to jestem za. Moim zdaniem rondo , w tym przypadku, jest lepszym rozwiązaniem od świateł i zwiększyłoby płynność ruchu w tym miejscu. Obawiam się jednak, że wszystko nadal rozbijałoby się o następne wąskie gardło, czyli krzyżówkę Partyzantów, Zbrojnej i Chełmońskiego. Jak nie kombinować, to zawsze wychodzi, że tunel pod torami i droga przez koszary to najlepsze panaceum na tę komunikacyjną barierę.
  • xfinlandia 26.01.13, 10:40
    Czyli tak czy inaczej - potrzebny kolejny tunel.. Tylko te "wywijasy" jakie znowu wyjdą będą nadawały się do rozgrywania kolejnego Rajdu Barbórki - kryterium "siedleckie obwodnice"
  • jm_1964 23.02.13, 12:15
    Całe życie ciekawi mnie, kto odpowiada za rozwiązania komunikacyjne w Siedlcach? kiedyś słyszałem, że jakaś firma... z Warszawy, co by doskonale tłumaczyło liczne babolce. Akurat na skrzyżowaniu Chełmońskiego/Partyzantów doskonale sprawdziłoby się rondo, które generalnie sprawdza się tam, gdzie duży potok pojazdów - skręca. Rondo ma w przeciwieństwie do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną tę zaletę, że jest jednakowo przepustowe dla pojazdów jadących prosto jak skręcających. Z tego samego powodu znakomicie by uprościło sytuację przy Moście Łukowskim - po obu stronach. Obecna regulacja znakomicie blokuje w y j a z d z miasta, co jest idiotyzmem samym w sobie :)
  • efaster 14.02.13, 15:26
    mogę zeskanować i wrzucić jak ktoś chce

    powiem tak, F1 w Monako czy nasz polski Rajd Barbórki by się nie powstydził, a może by tak zrobić jedno z kryteriów Rajdu Polski w Siedlcach ?? Tour de Pologne (był Czesław Lang w S. jak podpisywano umowę na obsługe medyczną rajdu z Meditrans) nie wysło to, może wyjdzie rajd ??

    zaraz za rondem (u wylotu tunelu w ul. Składową) droga będzie już skęcała w lewo (w TS pisze lekkim łukiem) późnej znów skręt tym razem w prawo (koło "krewetek") i później równolegle do ul. Rakowieckiej (tu mniej wiecej po środku tak wynika z mapki będzie z nią połaczona) późnej kolejny skręt w prawo i do ul. Armii Czerwonej.

    Moja trasa start na pl. Sikorskiego - Kilińskiego do końca pod torami nowym tunelem, później tym "esem floresem" co powstanie do Okopowej, później Altyleryjska i Garwolińską i Partyznanów powrót do centrum, 3 Maja, AK, Piłsudkiego do pl. Sikorskiego i tu META

    Dlaczego takie "esy floresy" bo wg. p. Głowackiego (vice prezydenta) wojsko nie może istnieć bez stołówki, co zrozumiałe no chyba, że katering, ale też gdzieś muszą mieć miejsce by go spożyć. A miasto nie chce by MON zlikfidował jednostkę (w TS piszą o "półsetce" ale nie chodzi o wódkę tylko o 50 osób tam zatrudnionych) bo, wg. naszych władz jakby zrobili droge "na wprost" ronda i tunelu, to mogło by to oznaczać likfidację jednostki.

    Choć wg. mnie takie obiekty jak garnizon wojskowy czy wiezienie nie powinny być w centrum (ZK) albo w jego bliskim pobliżu (JW), to że kiedyś (w XIX czy na początku XX wieku) były to przemieścia i z rozkazu Cara to wybudowane, nie oznacza, to, że tak być dalej musi (owszem zbytek zabytkiem, ale można to w coś wkomponować, zaarnażować) a ów obiekty przenieść naprawdę za miasto (np. Las na Gołoborzu). Ale to już inwestycje centralne (MSP) a nie samorządowe.

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • kerac32 14.02.13, 18:20
    > mogę zeskanować i wrzucić jak ktoś chce

    Jeśli możesz, to poproszę. Chętnie zobaczę te "esy floresy".
  • efaster 14.02.13, 20:44
    jutro ok. bo musze ściagnąć nowy program do HP-ka, bo mi na 7-ce działąć nie chce :((

    za stara drukarka (z 2009 r.) i z płytki nie chce czytać sterowników :((

    a przepieg nowej drogi tak jak pisałem od ronda u wylotu nowego tunelu z ul. Składową, w lewo łukiem, późnej "prosto" aż do krewetek i skręt w prawo, dalej prosto (równolegle do Rakowieckiej i mniej wiecej po środku połączna z nią) i tak do końca jednostki wojskowej, by znów skręcić w prawo i znów prosto wzdłuż ogródków dziłkowych do ul. Armii Czerwonej i Podsekulskiej. Słowem po opłotkach jednostki, a stołówka ?? No cóż wg. władzy stołówka potrzebna, ale czy wojsku ?? A PEC ma przenieć węzeł cieplny do stołówki (zapomniałem o tej ważnej inforamcji poprzednio), a budynek po węźle zburzyć, bo tamtędy pójdzie droga.

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • efaster 15.02.13, 14:17
    kerac32 napisał:
    > Jeśli możesz, to poproszę. Chętnie zobaczę te "esy floresy".

    wedle życzenia :))

    imageshack.us/photo/my-images/255/tuneli.jpg/
    mam nadzije, że mi TS "jajec" nie urwie, wszak powinieniem do nich o zgode wystąpić, ale co się nie robi dla nauki :)) a wsumie kupiłem gazetę (2,50 poszło na konto redakcji) więc chyba mogę z nią (z tą szt. co ją kupiłem) co chce :)

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • kerac32 15.02.13, 15:52
    > wedle życzenia :))

    Dzięki :)
    Trochę dziwna ta mapka, mocno skompresowana w poziomie, bez szczegółów, przez co właściwie uniemożliwia zorientowanie się jak właściwie ta droga ma przebiegać. Z widocznego fragmentu artykułu wnioskuję, że po minięciu Składowej, wetnie się na kilkadziesiąt metrów w teren jednostki, łukiem ominie parking WORD-u i przed budynkami stołówki i przetwórni krewetek dojdzie do istniejącego wjazdu na teren tego zakłady, tam zawróci ostro w prawo, i wzdłuż ogrodzenia os. Zacisze pobiegnie na południe, by na wysokości ul. Południowej znów skręcić w prawo przed ogródkami pracowniczymi Wiarus, w kierunku ul. Armii Czerwonej. Mocno to pokręcone, zwłaszcza, że jak się wydaje, przy budynku "krewetek" droga ma się pokrywać z biegnącym tam do koszar torowiskiem. Planowane jest zlikwidowanie bocznicy kolejowej?

    Wie ktoś może, gdzie właściwie planowane jest wybudowanie wspomnianego przez Mpppm-a kościoła? W grę wchodzą działki przy Rakowieckiej, te mają już właściciela (chodzą plotki, że i siedlecki biskup coś tam posiada), czy na terenie jeszcze będącym obecnie własnością wojska?
  • efaster 15.02.13, 20:15
    kerac32 napisał:
    > Wie ktoś może, gdzie właściwie planowane jest wybudowanie wspomnianego przez Mp
    > ppm-a kościoła?

    cóż nie zbadane są wyroki boskie, z bożą pomocą i teren się znajdzie :))

    a tak na serio, ja pierwszy pod koniec sierpnia pisałem o planach parafi :)
    forum.gazeta.pl/forum/w,262,138465976,138465976,bedzie_kolejna_parafia_w_Siedlcach_.html
    a gdzie ona będzie ?? Tego ano ja ani Ty, ani żaden "kowalski" nie wie, ba przypuszczam, że w UM tylko ścisłe kierownictwo gabinetu politycznego prezydenta wie, zaryzykuje stwierdzenie, że nawet koalicjańci (PO i STS) tego nie wiedzą.

    z kościołem jest jak z wojskiem, jest rozkaz (w tym przypadku dekret) i dupa blada, jak ci się nie podoba szeregowy (w kościele ksiądz) to dowidzenia wracasz do cywila.

    a co do WORD-u, to może by tak go przenieść w inne miejsce ?? np. na Północną, albo na Piaski Zamiejskie ?? W każdym bądz razie gdzieś za miasto, bo w tamtym miejscu po powstaniu ronda i tunelu jeszcze bardziej się zakorkuje wyjazd z placu manewrowego + wszytkie egazminy pojadą tym tunelem do centrum (a jak wiadomo, gdzie egazminy tam i szkolą), a co do przejazdu, jeśli się nie mylę (a mogę się w tej kwestji mylić) podczas egazminu obowiązkowy jest przejazd przez jakie kolwiek tory (nie ważne czy pociągowe czy tramwajowe, ale muszą być tory) pomijam kwestje dostarcznia sprzetu czy wyjazd na ćwiczenienia na poligon, tirem (lawetą) raczej ciężko wywieść np. czołg czy chałbicę (tonaż, gabaryty, etc.), więc jakoś nie widzę możliwości skutecznego działania wojska bez bocznicy kolejowej, no ale co ja się tam znam cywil jeden :))

    A tak sobie pomyślałem, a może by tak zakombinować, kościół garnizonowy przenieść tu bliżej wojska, a tam (na pl. Tysiąclecia) w istniejącym kościele zrobić parafię podległą pod biskupa, wszak w centrum jest więcej duszyczek (i pieniążków) niż na południe od torów, ale to taka mała dygresja i moje głupie przemyślenia :)

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • wredzioch 14.02.13, 18:35
    efaster napisał:

    >
    > Dlaczego takie "esy floresy" bo wg. p. Głowackiego (vice prezydenta) wojsko nie
    > może istnieć bez stołówki, co zrozumiałe no chyba, że katering, ale też gdzieś
    Stołówka od dawna jest nieczynna. Przecież mamy wojsko zawodowe które żywi się samo za swoje wynagrodzenie ;)

    > muszą mieć miejsce by go spożyć. A miasto nie chce by MON zlikfidował jednostk
    > ę (w TS piszą o "półsetce" ale nie chodzi o wódkę tylko o 50 osób tam zatrudnio
    > nych) bo, wg. naszych władz jakby zrobili droge "na wprost" ronda i tunelu, to
    > mogło by to oznaczać likfidację jednostki.

    Żeby nie było - ja też nie chcę by zlikwidowano jednostkę w naszym mieście pomimo iż stołówka jest nieczynna, wręcz chciałbym żeby ją rozbudowano
    >
    > Choć wg. mnie takie obiekty jak garnizon wojskowy czy wiezienie nie powinny być
    > w centrum (ZK) albo w jego bliskim pobliżu (JW), to że kiedyś (w XIX czy na po

    Siedlce są na tyle małe że "wszędzie" będzie albo w centrum albo w jego pobliżu ;)

    W wielu miastach są jednostki i nikomu to nie przeszkadza. W niektórych jednostki są nawet przedzielone ruchliwą ulicą.
  • lesio57 15.02.13, 15:57
    Ten co tą mapkę malował, to chyba był pod wpływem ,,czegoś,,
  • efaster 18.02.13, 13:37
    www.tygodniksiedlecki.com/t19386-droga.przez.wojsko.htm

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • mpppm 18.02.13, 14:05
    Po co te rozmowy, zabiegi i wydawanie pieniędzy.
    Połączyć ul. Południową z ul. A. Czerwonej i sprawa załatwiona. Połączenie będzie podobne do tego na mapce, a o ile mniej wydanych pieniędzy.


    Prawdopodobnie chodzi o projektowany na terenie (jeszcze) jednostki, kościół, by doprowadzić dojazd.

    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
  • kerac32 18.02.13, 14:21
    Południowa musiałaby przebiegać wówczas przez ogródki działkowe, które znajdują się na jej przedłużeniu, potem zapewne przez kilka domów jednorodzinnych i prywatne działki. Chyba łatwiej będzie dogadać się z wojskiem niż z kilkudziesięcioma "prywaciarzami" :)
  • kerac32 02.06.18, 21:33
    Wygląda, że właśnie rozpoczęto budowę tej pogiętej w esy-floresy drogi. Między terenem przetwórni krewetek, na lewo od bramy wjazdowej do zakładu, a ogrodzeniem osiedla Zacisze, odgrodzony od "krewetek" płotem z blachy falistej, został wydzielony pas terenu akurat na drogę. Jest już nawet wykonany wjazd od Składowej.
    Na wypadek, gdyby system zamieścił ten post w innym miejscu, podaje jeszcze raz wklejony powyżej przez Efastera link do mapki zamieszczonej na stronie TS, pokazującej przebieg tej nowej ulicy.

    www.tygodniksiedlecki.com/t19386-droga.przez.wojsko.htm
  • kerac32 02.06.18, 21:35
    Jeszcze raz, bo wyszedł nieaktywny

    www.tygodniksiedlecki.com/t19386-droga.przez.wojsko.htm
  • krzycho01252 04.06.18, 08:58
    Ładna droga, kręcona...tylko kiedy?
  • kerac32 04.06.18, 11:06
    Pożyjemy, zobaczymy.... Na razie zaawansowanie prac sugeruje, że to będzie tylko dojazd do kościoła. Reszta pewnie w bliżej nieokreślonej przyszłości.
  • kerac32 04.06.18, 19:47
    Przyjrzałem się dzisiaj bliżej tej drodze, to prawie pewne, iż będzie to tylko dojazd do kościoła, a nie ta wzmiankowana w TS droga. Przemawia za tym fakt, że kończy się na terenie parafii św. JP II. Przy wjeździe, po obu jej stronach są zabetonowane stalowe słupy, które wydają się być przeznaczone do zawieszenia na nich w przyszłości bramy. Sama wygrodzony pas jest ledwie szerokości 6 m i kilkadziesiąt cm. To by sugerowało, że to nie będzie ulica publiczna, i nie będzie raczej tam wydzielonego chodnika, tylko wjazd na teren przyległy do kościoła. O ile mi wiadomo, istniejący już kościół jest tylko tymczasowy, a właściwy ma być dopiero wybudowany obok.
  • kerac32 12.12.14, 01:20
    Zdaje się, że zaczynają robić drogę przez "Krewetki". Jest już rozebrany kawałek chodnika, a w jego miejscu wybudowany zjazd ze Składowej w stronę ogrodzenia przetwórni. W tym miejscu:

    goo.gl/maps/0Mx6k
  • kerac32 12.12.14, 21:30
    Dzisiaj zrobili drugi zjazd, kilkadziesiąt metrów na zachód od tego co był wybudowany wczoraj. Tutaj:

    goo.gl/maps/W8kgF

    Te prace wyglądają bardziej na budowę drogi dojazdowej do kościoła przy Rakowieckiej, niż przebicia w kierunku Domanickiej. Pożyjemy, zobaczymy.
  • krzycho1252 14.12.14, 21:12
    Jakieś wąskie te zjazdy. Z początku myślałem, że będą przekładać kable, rury czy coś takiego.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • kerac32 14.12.14, 21:44
    Jak to w Siedlcach. Typowe, 6m szerokości jak i przyszła droga. Bardziej przypominają alejki niż miejskie ulice.
  • bw2500 17.12.14, 22:26
    Heh. Żeby jeszcze nie było tak, że na Jagiełły zlikwidują jeden pas i zrobią w jego miejsce podwójny chodnik :D
  • mpppm 02.06.18, 22:42
    Nic na ten temat nie mówiono, ostatnio. Będzie droga do kościoła?
    Kto buduje za jakie pieniądze też nie wiadomo?

    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
    www.youtube.com/watch?v=qOIHqo3s8fQ
  • kerac32 02.06.18, 22:52
    Może nie mówią, ale swoje po cichu robią.
  • kerac32 23.12.14, 14:13
    > Te prace wyglądają bardziej na budowę drogi dojazdowej do kościoła przy Rakowie
    > ckiej, niż przebicia w kierunku Domanickiej. Pożyjemy, zobaczymy.

    Jednak się myliłem, to nie będzie żadna droga. Z przebiegu prac wynika, że raczej powstaną tam dwa miniaturowe parkingi. Chyba jako rekompensata, za prawdopodobne, przynajmniej częściowe zlikwidowanie obecnego parkingu WORD-u. Placyki mają kształty wąskich jak "śledzie", nieforemnych czworokątów. Jeśli mam rację, to już należy współczuć kierowcom. Będą się musieli nieźle nagimnastykować przy parkowaniu. Przecierki zderzaków i boków nie będą raczej czymś zaskakującym. Poniżej zamieszczam link do zdjęcia satelitarnego z Google Maps z zaznaczoną na czerwono lokalizacją tych placyków. W rzeczywistości będą miały nieco inny kształt. Zdjęcie pochodzi sprzed paru lat, a obecnie, w trakcie prac budowlanych, przebieg istniejącego ogrodzenia został nieco skorygowany.

    fotoforum.gazeta.pl/photo/3/le/yj/chvv/zXxOYB01Xqa7aILKdX.jpg
  • mpppm 14.02.13, 15:48
    Nie wiem jak będzie przebiegać ta ulica przez jednostkę ale miasto pewnie uwzględniło położenie przyszłego kościoła, który jest tam planowany. Kościół drogi nie będzie budować.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
  • krzycho1252 15.02.13, 07:44
    Trzeba trzymać kciuki aby tunel powstał, żeby wojsko za darmo, za 10% lub za symboliczną złotówkę odstąpiło teren a jeden zakręt więcej lub mniej to sprawa drugorzędna. Gdyby to był teren miejski to drogą poszłaby prosto jak strzała a efaster apelowałby o ograniczenie prędkości.

    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • lesio57 15.02.13, 15:43
    Optymiści.Sprawa,jeżeli będzie załatwiona pozytywnie,czyli wystawiony na sprzedaż teren minie ok.2 lat.Sprawę przejmie Agencja Mienia Wojskowego,która nie jest instytucją charytatywną i cenę wystawi odpowiednio wysoką.Za przykład można podać fort w Modlinie na który byli by chętni ale cena za wysoka.
  • partyzant76 15.02.13, 16:59
    Scenariusz optymistyczny - według nasłuchów z siedleckiego garnizonu - to wystawienie gruntów na sprzedaż przez AMW do końca pierwszego kwartału 2014. Przy czym, powtórzę, to scenariusz optymistyczny.
    Jeśli chodzi o cenę, to zobaczymy, czy miasto przebije się ze swoim argumentem: "bonifikata, jaką dacie nam na pasie terenu pod drogę, zwróci się wam na całej reszcie z tych 8 hektarów, bo dzięki drodze wartość tych terenów będzie większa". Na chłopski rozum brzmi to logicznie i powinno znaleźć zrozumienie. Ale istnieje takie przysłowie: "gdzie zaczyna się wojsko, tam kończy się logika". Ono nie wzięło się znikąd. Podobnie jak dowcip: "właśnie wyremontowali nam wojskową stołówkę, czyli zaraz będą likwidować garnizon".
  • an.chojnacki 15.02.13, 17:28
    W tym miejscu należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie czy jednostka wojskowa jest miastu potrzebna. Jeśli tak, to jak duża - bo odkupienie od AMW terenów pozwoliłoby na proste przebicie na południe. Chodzi mi o wschodnia część kompleksu.
    Nie jestem pewien czy likwidacja wojska liniowego w Siedlcach ma sens z uwagi na kolosalne wydatki na strzelnicę wojskową. Na wyrzucenie tych pieniędzy nas nie stać. Wojsko w obecnej liczbie zmieści się także na pozostałych terenach - wystarczy chyba dogadać się i przenieść istniejące magazyny (wybudować nowe) w bardziej dogodnym miejscu. Terenu bowiem jest trochę i na pozostałym areale. Problemem pozostaje stołówka, ale chyba łatwiej jest zrobić przebicie pod niewybudowana drogą niż kombinować z "esami floresami".
    Pytanie tylko czy miastu zależy na tym żeby w Siedlcach stało wojsko, bo jednostka hamuje z całą pewnością rozwój miasta na Grabianów - wystarczy popatrzyć na mapę, żeby zobaczyć, że teren pod inwestycje pozostaje jedynie na południe od jednostki.
  • n_l 15.02.13, 20:25
    > W tym miejscu należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie czy jednostka wojskowa
    > jest miastu potrzebna.
    Miastu jednostka wojskowa niewątpliwie jest potrzebna,
    im większa tym lepiej, bo są to po prostu portfele
    napełniane z budżetu państwa(*) a opróżniane
    w naszym mieście :-)
    Inną sprawą jest jej potrzeba dla obrooności państwa.

    > bo jednostka hamuje z całą pewnością rozwój miasta na Grabianów- wystarczy popatrzyć na
    > mapę, żeby zobaczyć, że teren pod inwestycje pozostaje jedynie na południe od
    > jednostki.
    Nie bardzo to rozumiem, czy przez analogię mogę
    powiedzieć że osiedle (na wschód od jednostki)
    również hamuje rozwój miasta bo teren teren pod inwestycje
    pozostaje jedynie na południe od osiedla?
    --
    Kobiety też powinny mieć prawo głosu.
    Ale tylko w trakcie orgazmu
  • an.chojnacki 15.02.13, 21:05
    Potrzeba Siedlec dla obronności Polski są zdecydowanie większe niż opróżniane tu portfele.
    Czym innym jest osiedle mieszkaniowe dla miasta, a czym innym teren jednostki, na który władze patrzą z wypiekami twarzy. Układ róg istniejących dziś, biegnących na południe wymuszony został przez wojsko (carskie). Pomysły przebicia się przez koszary otworzyłyby cały kwartał na Podsekulu. Tam jest nienajlepszy dojazd - oględnie mówiąc. Tak więc - jeśli miasto wydało kwoty na pomysł przebicia Kilińskiego - to niech będą konsekwentne. Choć ja wolałbym wariant przerzucenia (mostem) ul. AK nad torami i wpasowanie tego ciągu komunikacyjnego z ul. Partyzantów i nową drogą w Karierze. Jeśliby połączyć to wszystko z ulicą Składową (burząc stare i nieużywane parowozownie) można myśleć o wypuście na południe nawet na obrzeżach dzisiejszej jednostki. Miałoby to plusy w postaci wyłączenia z ruchu całego osiedla Dreszera i co ważniejsze szkół - starej piątki i dziesiątki.
  • n_l 15.02.13, 21:12
    Potrzeby naszej obronności nie są mi znane
    ale i tak należą do całkiem innej dziedziny
    niż budżety siedleckich handlowców
    u których wojsko zostawia swój żołd.
    > Tam jest nienajlepszy dojazd - oględnie mówiąc.
    Co już nie jest winą carskich urzędników
    tylko naszych, współczesnych planistów i projektantów :-)
    --
    Ci, którzy siedzą po prawej stronie, mogą zobaczyć statek kosmiczny.
    Ci, którzy siedzą po lewej stronie mogą zobaczyć ludzi po prawej stronie
    patrzących na statek kosmiczny.
  • efaster 22.02.13, 23:02
    cóż

    jak ktoś jest obrotny, to umie załatwić, nasi tylko narzekać na władzę centralne, a p. Mroczek z Mińska Maz. wiceministrem Obrony Narodowej ??!!! Każdy by to wykorzystał, tylko nie nasi, ech

    www.e-sochaczew.pl/sochaczew,witamy-sily-powietrzne-w-sochaczewie,35268.html
    powiem, tak ze stołóką czy bez jak nasze władze nie będą umiały niczego załatwić np. w MON to wojsko zlikfidują jeśli uznają to za konieczne.

    --
    Pezet - Shot Yourself feat. Kamil Bednarek
  • jm_1964 23.02.13, 12:31
    Portal Gazeta Polska szykuje nam wojnę z Rosją, więc zaludnienie siedleckich koszar powinno nastąpić lada dzień. No chyba, że wygra doktryna obrony na linii Wisły :) www.gazetapolska.pl/28093-wojna-z-rosja-mozliwe-scenariusze
    A na poważnie: nie wiem, czy wiecie na ile osób policzona jest stołówka, którą ulica chce ominąć? Jest to prawdopodobnie najnowocześniejszy (i najdroższy) tego typu obiekt w MONie, więc choćby z tej racji nie powinien się marnować. O strzelnicy - nie wspomnę. Armio - wróć!
  • krzycho1252 23.02.13, 12:32
    www.spin.siedlce.pl/2013/02/22/sesja-miejska-na-zywo-zamiast-przebicia-kilinskiego-obwodnica-miasta/
    Już trzeci rok mówi sie o tunelu a radny MJD się wyrwał. Bardzo długi namysł.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • jm_1964 23.02.13, 12:42
    Ciekawe, czy ktoś zrobił proste obliczenie:
    A. koszt dodatkowych metrów/kilometrów?/ ulicy poświęconej na malownicze serpentyny wokół stołówki
    B. koszt przebicia pod jezdnią lub malowniczej kładki nad jezdnią, z której, jako bonus, kociarnia mogłaby np. pluć na cywilne auta... no dobra, dla bezpieczeństwa cywili i wojskowych, niech będzie: kryta kładka.
    Nie jestem biegłym szacmanem ale obawiam się, że kosztowo tunelik wygrywa... I nie trzeba nic kombinować - ul. Armii Czerwonej czeka, idealnie na osi Kilińskiego...
    No ale tyle uzgodnień - to może nas przerosnąć. W Warszawie ZTM nie dogadał się z PKP dzięki temu mamy kulturotwórczą "patelnię" pomiędzy metrem a Dworcem Śródmieście.
    Czy w Siedlcach dogada się Miasto z MONem?
  • krzycho1252 18.02.13, 20:50
    Trwają roboty wstępne na Piaskowej.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • efaster 12.04.13, 17:24
    kolejny ciekawy "periodyk" z błędami logicznymi by. UM Siedlce (swoją drogą kto go pisał rzecznik prasowy p. Mazurkiewicz czy nadworny fotrograł urzędu p. Dybciak ??)

    no nic do rzeczy:

    " (...) Na ulicy Składowej powstanie rondo, z którego będzie można skręcić w kierunku Kilińskiego. Pozwoli ono również wjechać na nowo projektowaną ulicę, która będzie przebiegać przez tereny jednostki wojskowej. Natomiast wjazd do tunelu od strony Kilińskiego będzie rozpoczynał się na wysokości sklepu ogrodniczego (...)"

    Z tego wnioskuje, że mamy dwie Kilińskiego po dwóch stronach torów, a może to co powstanie (nowa ulica przez jednostkę) też będzie nazywać się Kilińskiego (bis). W sumie lepiej bo zaraz nazwą im. Gosiewskiego, albo "bohaterów" Stalinigradu, twu sorry zamachu na Tupolew 154 M, albo jakiego biskupa czy ksiedza. No mniejsza o to.

    dalszy tekst rozwal mnie na maxa:

    Na pytania dotyczące kosztów. (...) Zapytał naczelnika wydziału dróg Wojciecha Cylwika, ile kosztuje wybudowanie 1 km drogi. Okazuje się, że jest to około 2 mln zł przy inwestycjach w terenie płaskim. Zatem budowa pół kilometrowej drogi w tunelu, którego główną konstrukcję wykona kolej kosztowałaby milion złotych. Pomnóżmy to razy 10 ze względu na techniczne trudności. Otrzymujemy 10 mln zł, skąd zatem takie ogromne szacunki, myślę, że są one znacznie przesadzone, a przy dzisiejszych oszczędnościach na przetargach uda się jeszcze zaoszczędzić. Bądźmy dobrej myśli– uspokajał radnych Wojciech Kudelski.

    co autor miał na myśli ??

    No ale Młody Wojtek stał na miedzi "z tatem" w Rozbitym Kamieniu i tak liczyli lie to owsa trzeba zasaiać i tak po chłopsku liczyli. No na hektara trzeba tonę, ale że pół pola zalane to wysiejem 0,5 t. ale, że grunt słaby to pomnóżmy to razy 2 bo słabo kiełkuje.

    I tak Mu zostało do dziś, co rozumie przez "techniczne trudności" ??

    Tunel to tunel, a nie droga w polu. Mam nadzije, że zadbają o dobre odwodnienie, by woda nie zalewała jak 2 sąsiednie po dużych opadach.

    A sam tunel bez rewelacji dwa pasy po 3,5 m. do tego chodnik i tzw. opaska bezpieczeństwa (0,5 m.)

    A gdzie ścieżka dla rowerów ??

    po co budować nową trasę bez ścieżki rowerowej ??

    Głupota

    --
    Rozbójnik Alibaba feat. Pono, Kazan, Laura - W sieci
  • efaster 12.04.13, 17:28
    o w mordę, zapomniałem linka

    www.siedlce.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=1792&menu_id=0
    PS.
    fajna mapka tylko trochę mało czytelna

    --
    Rozbójnik Alibaba feat. Pono, Kazan, Laura - W sieci
  • krzycho1252 12.04.13, 20:34
    Zaznaczyli pasy dworca PKS przy moście garwolińskim.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 15.04.13, 10:46
    Rondo koło Podlasie też zaznaczone.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • kerac32 15.04.13, 12:09
    > Rondo koło Podlasie też zaznaczone.

    Czyli czytają to forum i uznają proponowane na nim rozwiązania :)
  • kerac32 12.04.13, 18:02
    > po co budować nową trasę bez ścieżki rowerowej ??
    >
    > Głupota

    Niekoniecznie. Pod wiaduktem łukowskim jest wyznaczona droga rowerowa. Proponuję wszystkim spróbować przejechać się nią rowerem. Zapewniam, że się zwyczajnie nie uda. Dlaczego? Dlatego, że kierowcy zaanektowali ją dla siebie - z wygodnictwa i własnej głupoty. Przypuszczam, że większość z nich nawet nie ma świadomości, że właśnie łamie przepisy. Kilkakrotnie zwracałem im na to uwagę. Zwykle reakcją było wielkie zdziwienie (gdzie, co, jaka ścieżka?!) lub wzruszenie ramion :/ Osobiście wolałbym, żeby tej ścieżka tam nie było, a jeśli już, to wykonana w sposób uniemożliwiający wjeżdżanie na nią autem.
  • efaster 12.04.13, 18:22
    mi chodzi o taką ścieżkę na wysokości chodnika, może być (jak większość) z kostki, a nie jak powinno się robić z asfaltu (obniżoną nieznacznie w stosunku do chodnika)

    --
    Rozbójnik Alibaba feat. Pono, Kazan, Laura - W sieci
  • krzycho1252 12.04.13, 20:22
    Jak będę chciał się przejechać rowerkiem z jednego końca miasta na drugi to rowerek przeprowadzę po chodniku. Nie będzie zakazu wprowadzania rowerów?
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • mpppm 12.04.13, 20:41
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/um_wiadomosci01.htm 09.04.2013r.
    W nowym tunelu będzie. 3m szeroki, ciąg pieszo-rowerowy z wejściem na perony, podniesiony względem jezdni o 60 cm.

    Widocznie mediom nie zależy by przekazywać takie szczegóły.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
  • mpppm 12.04.13, 20:48
    Jeszcze jedno. Tunel dla pieszych ujęty w projekcie przez PKP jest między Pocztą a Dworcem.
    Miał być tylko ten.
    Jak sami powiedzieli, tunel na miejscu kładki to zasługa Posła Tchurzewskiego i Prezydenta Kudelskiego. Jeden wcześniej widział projekt, po dyskusji z Prezydentem zadziałali i będzie tunel.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
  • bw2500 12.04.13, 22:01
    Zupełnie bez sensu. Nie dość, że ludzie dalej będą musieli lawirować na tych strasznie wąskich drogach, to jeszcze coś takiego. No szkoda gadać.
  • lesio57 13.04.13, 07:35
    Patrząc na tą mapkę i dworzec za torami, zastanawiam się ,jak te autobusy tam dojadą i jak sparaliżują ruch w okolicy.Przecież tych kursów będzie dziennie ponad setka.Każdy autokar musi tam dojechać i wyjechać.Do tych wyliczeń trzeba doliczyć pewnie busy ,które tam się pojawią.Planując takie inwestycje należy przeprojektować cały układ komunikacyjny w okolicy a nie tylko namalować na mapie.
  • krzycho1252 13.04.13, 18:38
    No, panowie... Zapomnieliście, że jest plan przedłużenia obwodnicy do mostu garwolińskiego a tam ma powstać węzeł mostowo-drogowy. Dlatego rozebrali dom kolejowy. Dom był z drugiej strony mostu ale jak węzeł to węzeł i nie tak łatwo go rozsupłać. Ja widzę to tak, filary na przedłuzemiu obecnych filarów górą most i estakady. Z węzłem nie można się rozpędzać bo będzie trzeba pomnik Rawicza przenieść i może szkołę przesunąć. Wjazd od Kruszcowej do obwodnicy jest w dół pod kątem prostym to tu może być w dół i pod kątem ostrym.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • jm_1964 15.04.13, 13:18
    Oglądałem projekt, fakt, że przed kilku miesiącami i coś mogło się zmienić ale wtedy faktycznie obwodnica miała mieć swój wiadukt nad Partyzantów tuż przy "moście Garwolińskim". Jezdnia miała być troszkę zagłębiona, czy wiadukt nieco wyniesiony - dość, że skrajnia wysokościowa nie miała być dodatkowo ograniczona.
    1. Przy tym temacie: dziwi, że budując nowy wiadukt ogranicza się jego wysokość do 3,60? nawet nie planując ruchu ciężarowego warto byłoby pomyśleć o pełnej wysokości 4,00 szczególnie skoro i tak wyprowadzenie jezdni do poziomu Kilińskiego ma miejsce ok. 100 m za obecnym skrzyżowaniem?
    2. Ciekawe, co powiedzą właściciele "interesów" na początku (numeracyjnie: końcu) Kilińskiego na zlikwidowanie miejsc parkingowych, które niechybnie nastąpi wskutek wprowadzenia dodatkowej jezdni?
    3. Czy to pewna informacja, że dworzec PKS migruje na drugą stronę torów? Z planów "obwodnicy" wynikało, że na placu po dawnym DEPO ma być parking, co wydawało się dużo zgrabniejszym pomysłem. Nawet bez szczególnych inwestycji po północnej stronie dworca PKP z powodzeniem zmieści się PKS - pod warunkiem wyprowadzenia z pl. Zdanowskiego dzikiego parkingu dla osób dojeżdżających do W-wy.
    4. Z rysunku wygląda, że jednak zlikwidowana będzie "hala wachlarzowa" po dawnej parowozowni - obwodnica zahacza ją skrajem - a co wtedy z wielkim hektarem pozyskanego placu? Parking pomiędzy nowym tunelem a Partyzantów powinien wystarczyć, nawet jak wszyscy zaczniemy dojeżdżać do pracy do W-wy :)
  • przyjemny_gosc 15.04.13, 22:18
    > 3. Czy to pewna informacja, że dworzec PKS migruje na drugą stronę torów? Z pla
    > nów "obwodnicy" wynikało, że na placu po dawnym DEPO ma być parking, co wydawał
    > o się dużo zgrabniejszym pomysłem. Nawet bez szczególnych inwestycji po północn
    > ej stronie dworca PKP z powodzeniem zmieści się PKS - pod warunkiem wyprowadzen
    > ia z pl. Zdanowskiego dzikiego parkingu dla osób dojeżdżających do W-wy.
    > 4. Z rysunku wygląda, że jednak zlikwidowana będzie "hala wachlarzowa" po dawne
    > j parowozowni - obwodnica zahacza ją skrajem - a co wtedy z wielkim hektarem po
    > zyskanego placu? Parking pomiędzy nowym tunelem a Partyzantów powinien wystarcz
    > yć, nawet jak wszyscy zaczniemy dojeżdżać do pracy do W-wy :)

    Tunel tunele, remont remontem, a parkowanie pod dworcem PKP to kolejny narastający problem. O ile byłoby piękniej, gdyby powstał parking wielopoziomowy "Parkuj i Jedź", z którego można byłoby przejść bezpośrednio na perony. A perony też mogłyby być zadaszone.
    Obecne parkowanie w okolicach dworca przypomina walkę o każdy wolny kawałeczek. Jeszcze nie tak dawno samochody nie parkowały wokół skweru. Teraz zrobiło się ich tyle, że dojeżdżający ryzykują mandat, ale zostawiają tak samochody.
    Parking koło Poczty mający za zadanie umożliwić zaparkowanie dla klientów poczty to miejsce, które o 5 rano jest już w pełni zastawione, a klienci poczty zastawiają inne samochody licząc na to, że ich właściciel jeszcze z Warszawy nie wrócił.

    W KRP był wywiad z posłem Tchórzewskim, który twierdził, że jeszcze nie tak dawno liczba osób dojeżdżających do Warszawy to 2600 osób. Teraz ma to być już 4 tys. Patrząc na fakt drogich mieszkań w stolicy (i ogólnych problemów z przedszkolami, żłobkami) oraz brak rozwoju rynku pracy w Siedlcach, należy się spodziewać, że liczba dojeżdżających będzie coraz większa. Sprzyja temu jeden z najlepszych systemów komunikacji na Mazowszu. Warto byłoby więc pomyśleć nad ułatwieniami dla dojeżdżających (parkingi, ale i rozkład MPK w dużej części powiązany sensownie z rozkładem KM) zarówno na stacji głównej, jak i Siedlcach Zachodnich.
  • mpppm 15.04.13, 22:35
    "Obecne parkowanie w okolicach dworca przypomina walkę o każdy wolny kawałeczek. Jeszcze nie tak dawno samochody nie parkowały wokół skweru. Teraz zrobiło się ich tyle, że dojeżdżający ryzykują mandat, ale zostawiają tak samochody."

    Jak wiem, Prezydent i urzędnicy namawiają by parkować przy żółtej Hali.
    Jednak nikt tam nie stawia samochodów. Wygodniej zostawić na placu Zdanowskiego i narażać się na mandat.
    Miasto musi przestać mówić, a podjąć działania. Oznakować plac, ustawić informacje przy Pl. Zdanowskiego, zatrudnić kogoś na tym parkingu, patrole Policji i SM.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl
  • jm_1964 16.04.13, 12:00
    Jeśli ma powstać, jak ktoś tu pisał, nowy tunel na perony, pomiędzy Dworcem, a Pocztą, to aż się prosi, żeby doprowadzał nas w rejon wiaty z autobusami PKS i MZK, którą wraz z postojem taksówek spokojnie można umiejscowić tuż przed dworcem i na obecnym parkingu przy poczcie. Biorąc choćby pod uwagę porównanie jak rajcom warszawskim udało się rozwiązać skomunikowanie metra z PKP (nie udało się - efekt-babol: słynna "patelnia" z p. Pawłem grającym na krześle) - pewnie mielibyśmy jeden z najlepiej przemyślanych węzłów komunikacyjnych w Polsce :) A kolej z radością oddałaby swoje nieużywane pomieszczenia (pożałowania godne sklepiki i kioski) na kasy PKS i MZK, znając stawki za bardzo umiarkowane kwoty. Czysto szybko i - prawie - bez nakładów. Przy dworcu tylko możliwość zatrzymania pod drzwiami samochodu dla wysadzenia pasażerów, a parkingi po drugiej stronie toru - przejazd nowym tunelem. Dojście z parkingu - z drugiej strony nowego tunelu. I pozostaje wolny teren pomiędzy pocztą a mostem Garwolińskim - może droższy parking godzinowy, także dla klientów poczty, a z czasem - piętrowy park&drive, jak słusznie zauważył kolega. A dziś dla wyrzucenia parkujących na dziko wystarczy parkometr. Patrz: parking UM.
  • przyjemny_gosc 16.04.13, 19:42
    > Jak wiem, Prezydent i urzędnicy namawiają by parkować przy żółtej Hali.
    Pierwsze słyszę. Sądziłem, że tam parkować nie wolno. Teren kolei, to ostatecznie może być teren prywatny i mi PKP odholuje samochód postawiony pod halą. Może przydałby się jakiś znak informujący, że wolno, a nawet zalecane jest tam parkowanie?

    > Wygodniej zostawić na placu Zdanowskiego
    > i narażać się na mandat.
    Czy wygodniej? Dla mieszkańców z os Warszawska wygodniej byłoby na terenie obok hali. Bo tak muszą stać na światłach żeby pojechać do domu. Dojeżdżający codziennie mieliby co prawda obok hali dalej do kas, ale oni kupują bilety miesięczne lub kwartalne, więc te kasy to niekoniecznie są im potrzebne.
  • mpppm 16.04.13, 19:48
    > Jak wiem, Prezydent i urzędnicy namawiają by parkować przy żółtej Hali.

    Może ktoś z dziennikarz ma to nagrane?
    Jak zarzucasz mi kłamstwo chętnie stanę przed wysokim sądem.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl
  • mpppm 16.04.13, 21:51
    najlepszym miejscem będzie, przy ławeczce z siedzącym Żeromskim przed biblioteką.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl
  • jm_1964 17.04.13, 16:26
    Ławeczka jako miejsce sądu, czy odstawiania samochodów? :)

    Faktem pozostaje, że w żaden sposób nie jest oznaczone ani miejsce parkowania ani dojazd w okolice "żółtej hali" a sam teren jako żywo bardziej przypomina wygon niż cokolwiek innego.
    Co w żaden sposób nie zarzuca kol. npppm nieprawdy :) czym innym jest zachęta prezydenta na posiedzeniu, a czym innym jakakolwiek informacja czytelna dla kierowców.

    Zatem - materiału dla sądu, nawet ławkowego - nie widać :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.