Dodaj do ulubionych

>>> Autostrada A2 w okolicy Siedlec

16.10.08, 21:47
GDDKiA Warszawa rozpoczęła "Działania informacyjno konsultacyjne
dotyczące autostrady A-2 na odcinku Warszawa - Kukuryki"

Szczegóły - mapy wariantów i raport ooś na -- TEJ STRONIE --


--
SISKOM
Edytor zaawansowany
  • wredzioch 17.10.08, 07:47
    wariant 3 zdecydowanie niekorzystny dla Siedlec
  • nash_bridges 17.10.08, 13:31
    Wariant 3 (zielony) jest chyba wyciągnięty z kapelusza, taka trasa służyła by
    tylko i wyłącznie tranzytowi a nie ludziom mieszkającym w tamtych okolicach. Dla
    Nas najlepszy był wariant pierwszy (niebieski) ale najprawdopodobniej będzie
    realizowany wariant 4 będący kompromisem pomiędzy poszczególnymi wariantami i
    myślę, że też wpłynie pozytywnie na Nasz region. W dodatku wariant ten chyba nie
    pozwoli organizacjom ekologiczny na jakieś protesty, gdyż jest optymalny ze
    względów na przejscia przez terweny chronione.
    Oby tylko to zrealizowali powiedzmy do 2015 .
  • wredzioch 17.10.08, 15:13
    Wariant 4 uważam za najlepszy. W dużej cześci otacza Siedlce co zdecydowanie wpłynie na łatwość dojazdu na węzły Gręzów, Swoboda, Ujrzanów. Dodatkowo z węzła Grezów mogła by być poprowadzona jakaś S do trasy na Węgrów i Sokołów i była obwodnica zachodnio-północna
  • wredzioch 17.10.08, 15:19
    Albo wariant 2 bo nie patrzyłem dalej na wschód a 4 za bardzo od Białej jest oddalony
  • fajnysasaaa 17.10.08, 19:07
    dla Białej najgorszy bylby wariant 2 wlasnie. 1 BADZ 4 najlepszy dla Siedlec i
    Białej;) zeby nikogo nie krzywdzic
  • omarcino 30.10.08, 12:37
    Faktycznie wariant 4 wyglada calkiem sensowanie. Oby tylko Ci
    ludzie, ktorzy juz dostali pisma w sprawie wyburzenia ich domow
    otrzymali godziwa i nalezna im zaplate za nierucjomosc oraz
    dodatkowe odszkodowanie za zwiazane z koniecznoscia przeprowadzki
    uciazliwoasci, stres itp. Zastanawiam sie jeszcze nad tymi co nie
    zostana wykupieni i skazani na bliskosc A2. Dlaczego byly wydawane
    pozowolenia na budowe domow w okolicy ulicy Domaniweskiej, Gajowej,
    Pozionkowej w ostatnich latach!? Czy urzednicy nie wiedzieli o
    planowanej autostradzie? Scyzoryk mi sie w kieszeni otwiera jak o
    tym mysle. Ja na szczescie mam dzialke w idealnym polozeniu wzgledem
    projektowanej A2 ale znajomi juz takiego szczescia nie maja...
  • krzycho1252 03.11.08, 10:53
    Wcześniej nie zapraszali ale...
    "Zapraszamy mieszkańców Siedlec zainteresowanych tematyką budowy
    autostrady A2 na konsultacje w sprawie Raportu o oddziaływaniu na
    środowisko naturalne, które odbędzie się we wtorek 4 listopada,
    o godz. 17.00 w sali 53 Urzędu Miasta Siedlce."

    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • omarcino 03.11.08, 11:24
    Gdyby nie twoj post to bym przegapil ;)
    Dzieki za info.

    www.siedlce.pl/
    Konsultacje ws. autostrady A2

    Zapraszamy mieszkańców Siedlec zainteresowanych tematyką budowy
    autostrady A2 na konsultacje w sprawie Raportu o oddziaływaniu na
    środowisko naturalne, które odbędzie się we wtorek 4 listopada,
    o godz. 17.00 w sali 53 Urzędu Miasta Siedlce.

    W trakcie spotkania zaprezentowany zostanie wariant nr 4 przebiegu
    autostrady.

    www.siedlce.pl/jpg/a2.jpg
  • portafortuna 22.11.08, 16:46
    Czy zapłaca godziwie? nie wiem. nie sądze.
    Ale wiem co mogę z pewnościa napisać.

    OSZYKANO NAS I WYKOPRZYSTANO. NIKOGO NIE OBCHODZI CO SIĘ Z NAMI
    STANIE.

    Pozwolono nam wybudowac domy, osiedlić sie, włóżyc w budowę ogromny
    nakład środków pieniężnych i zdrowia, A co sie okazało?

    Planowano,że autostrada będzie biegła delikatnie na południe,
    tymczasem ja przesunięto. Domy sąsiadów będa wyburzone. Planiści od
    7 boliści maja w nosie to ,że to stars
    i schorowani ludzie. Sąsiadka zaczeła budowac dom 2 LATA TEMU I
    WŁAŚNIE SIE WPROWADZA. Ja tez wyburzą.

    A my?

    Będziemy mieli autostrade pod samymi oknami. Czy ktos jest sobie w
    stanie wyobrazic jak mamy żyć 60 metrów od autostrady!!!!!!!!!!!!!!!
    Jak starsi schorowani ludzie maja sobie z tym poradzić? Jedna
    kreska na mapie ma przekreślic nasze normalne życie!!

    Najsmiejszniejsze, że nadal istnieje korytarz, którym w pierwotnych
    planach miała iść autostrada i jest nadal wolny. Przesuwaja ją, bo
    zahaczała by o OBSZAR NATURA 2000.

    Wolą nasz eksmitować, wyburzać i skazywać na nieznośne warunki życia
    w imię paru zagrożonych robaczków i roślinek.


    SZALENSTWO!

    NIKOMO NIE ŻYCZE TAKIEGO TRAKTOWANIA!!!!
  • falszywy_klamca 22.11.08, 21:45
    Gdyby wszyscy myśleli tak jak Ty, to żadnej nowej drogi byśmy nie wybudowali.
    Trochę mniej egoizmu, bo gadasz na zasadzie: niech budują, oczyszczalnie
    ścieków, wysypiska śmieci, hospicja i zakłady dla obłąkanych, ale nie obok mnie.

    Sorry, ale obok kogoś takie rzeczy muszą być budowane.
  • portafortuna 23.11.08, 17:53
    jestem bardzo ciekawa , czy gdyby ciebie to dotyczyło, też byłbys
    taki tolerancyjny.

    Myśle ,że nawet nie przeczytałeś dokładnie mojej wypowiedzi.

    Napisałam,ze istnieje stare, wolne koryto, ale zamiast tego lepiej
    jest narysowac plan byle ja nie myśląc o ludziach.


    Wiem ,że supełny brak współczucia to choroba dzisiejszego swiata i i
    właśnie się objawiła.

    My tylko chcemy normalnie życ. Choca budowac atostrade? Ok niech
    budują, ale niech stworza nam godziwe warunki życia.
  • falszywy_klamca 24.11.08, 00:59
    Przeczytałem najdokładniej jak potrafiłem i nie uważam, żebym coś istotnego pominął.

    Nie rozumiem postawy roszczeniowej. Kto niby ma Tobie zapewnić godziwe warunki
    życia? Wiadomo, że autostrada gdzieś przebiegać musi i będzie przebiegać, albo
    przez Twój dom, albo obok niego. Jeżeli wg. prawa należy Ci się wykup majątku to
    tak się stanie.

    Działasz na zasadzie - chcę mieć kanalizację, zrobić kupę spuścić wodę i
    zapomnieć o szambie. A że gdzieś musi być jakaś oczyszczalnia, to już Ciebie nie
    interesuje. Niech sobie będzie obok Kowalskich, ale nie obok Ciebie.
    Wygodne.

    Być może i przejawiam brak współczucia, ale Ty przejawiasz egozim. Liczysz się
    tylko Ty i Twój dom i tym samym dołączasz do rzeszy ludzi, którzy nie oddali
    kawałka ziemi na sprzedaż, żeby chodnik biegł prosto, a nie nagle robił zwrot o
    90 stopni.
    Jak nie po dobroci to siłą - niestety, ale prawo przewiduje takich zakapiorów
    jak Ty i jeżeli będzie zgoda na inwestycję, to Ciebie wysiedlą, bo interes ogółu
    jest ważniejszy niż interes jednostki.
  • krzycho1252 24.11.08, 09:59
    falszywy_klamca napisał:

    > Być może i przejawiam brak współczucia, ale Ty przejawiasz egozim.

    Napisała tylko, że korytarz na autostradę był znany od kilkunastu
    lat i ktoś sprawił, że się przesunął pod Białki. Rozumiem, że
    Gołobórz, rozumiem, że natura 2000 (jestem za ochroną przyrody).
    Urzędnik w dyrekcji autostrad rozwala ci życie, bo ktoś wpływowy
    wpłynął na decyzję. Z wpisu aro333 wynika, że jego kolega zaczyna
    się budować w pasie przyszłej autostrady. To kto do cholery dał ten
    plan? To po co uzgodnienia?
    Co zostało z rezerwatu przyrody "Gołobórz"? Tabliczki? Obwodnica
    zmieniła teren. Piszą, że rosiczka występuje. Niech pokażą na
    zdjęciu. Może 30 lat temu była? Może jeszcze się pojawi?
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • aro333 22.11.08, 22:37
    Mam kolege z pracy, ktory w sierpniu tego roku zaczął w tym terenie
    budowę. Co ciekawe odemnie dowiedzial się o lokalizaji tej nitki
    autostrady. Obecnie jego dom jest w stanie surowym , chyba na zime
    będzie pod dachem. I teraz - autostrada będzie przebiegać 50 metrow
    od jego dzialki. Nie wiem ile w tym prawdy ale on twierdzi, że do
    100metrow od autostrady , moze zarządać wykupu swojej dzialki z
    domem. To prawda? Z drugiej strony , jezeli gdzies w poblizu będą
    zjazdy to ten teren pojdzie w górę cenowo nie ma mowy . Kolega byl
    na spotkaniu i w sumie nie bardzo wiedzial co ma dalej robic, czy
    konczyc tą byudowę czy zaprzestać. mysle ze gdzies te autostrady
    trzeba budowac a ludziom dac godziwe pieniądze. Nie zmienia to faktu
    zamieszania w życiu takiej rodziny tracącej dom. Oprócz kasy na
    wybudowanie domu też potrzebny jest czas no i zdrowie, czego
    niektórzy w podeszłym wieku faktycznie mogą już nie miec.

    --
    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • krzycho1252 22.11.08, 22:53
    > Z drugiej strony , jezeli gdzies w poblizu będą
    > zjazdy to ten teren pojdzie w górę cenowo nie ma mowy.

    No, nie wiem? Po ostanich doświadczeniach z rynkiem hipotecznym w
    USA wydaje mi się, że te góry są wyssane z palca.
    W każdym razie współczuję tym co będą się musieli wyprowadzać.
    Rekompensata finanasowa to wszystko mało. Tak naprawdę to po co te
    autostrady? Pobliskim mieszkańcom kłopoty, smród i hałas a jadącym
    nuda, nuda i znużenie.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • aro333 22.11.08, 23:51
    Krzycho miałem na mysli teren pod działalnośc gospodarczą , nie o
    teren pod zabudowę mieszkalną. Ale fakt , obecna sytuacja ....
    --
    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • falszywy_klamca 23.11.08, 01:36
    > Tak naprawdę to po co te
    > autostrady? Pobliskim mieszkańcom kłopoty, smród i hałas a jadącym
    > nuda, nuda i znużenie.
    Tia... .
  • robert_c 01.12.08, 16:25
    www.ikonsultacje-a2.pl/
    A w niej wiele nowych mapek
    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • ito25ms 01.12.08, 20:45
    www.ikonsultacje-a2.pl/files/W4_Siedlce.pdf
    Ze zdjęć lotniczych doskonale widać że w wariancie 4 A2 pięknie
    omija Białki, przecinając jedną!!! zabudowaną działkę przy torach.
    Zamiast robić porutę, najgłośniej protestujący mieszkańcy mogli po
    prostu lepiej zapoznac się z planami.
  • lukasz57-90 01.12.08, 23:22
    ito25ms napisał:

    > www.ikonsultacje-a2.pl/files/W4_Siedlce.pdf
    > Ze zdjęć lotniczych doskonale widać że w wariancie 4 A2 pięknie
    > omija Białki, przecinając jedną!!! zabudowaną działkę przy torach.
    > Zamiast robić porutę, najgłośniej protestujący mieszkańcy mogli po
    > prostu lepiej zapoznac się z planami.


    Z tego co wiem, to właściciel tej właśnie działki zgodził się na sprzedaż pod
    budowe A2
  • wredzioch 02.12.08, 07:50
    Ja na całej widocznej na zdjęciu trasie naliczyłem 6. Pytanie jak bardzo stare są te zdjęcia lotnicze?
  • ito25ms 02.12.08, 10:02
    Nie mogą być stare bo widać na nich m.in. nowe osiedle szeregowców
    przy Leśnej
  • cielemecky 02.12.08, 14:04
    To wybierz się na Domanicką i Gajową i tam przekaż swoją opinię o jednej przeciętej działce :) Zresztą odpowiedzcie mi proszę, bo tak naprawdę to nie wiem po co Siedlcom autostrada przecinająca miasto (bo przypominam, że poza Piłsudskiego i kilkoma osiedlami też istnieją Siedlce), jakie problemy komunikacyjne ona rozwiąże? Wiem tylko, że zdejmując ruch tranzytowy z trasy krajowej uczyni ją drożniejszą i łatwiejszą do pokonania, ale do tego nie musi ona (autostrada) biec w mieście. Stąd moim zdaniem najlepszy jest wariant 3, bo odsuwa ją od miasta niezbyt daleko, a jednak dostatecznie by nie stanowiła kłopotu dla mieszkańców. Takie jest moje zdanie.
  • ito25ms 02.12.08, 16:24
    Ja pisałem o jednej działce w Białkach a nie w Siedlcach. To tak
    gwoli ścisłości, a na marginesie - wariant 3 powoduje, że autostrady
    wokół Mińska nie będzie w ogóle a autostrady do Siedlec w
    najbliższych 10 latach też nie będzie bo jej budowa pod Rudą
    Wolińską i Domanicami nie usprawnia komunikacji z Wawą.
  • cielemecky 02.12.08, 17:01
    "...autostrady do Siedlec w najbliższych 10 latach też nie będzie bo jej budowa pod Rudą Wolińską i Domanicami nie usprawnia komunikacji z Wawą..." - ale już pod Wiśniewem owszem :)
    A nawiasem mówiąc poważnie uważasz, że autostrada ma być drogą łączącą Siedlce z W-wą? Remedium na kłopot z dojazdem tak, ale nie po to się ją buduje, żeby ruch lokalny po niej pomykał, ale raczej tranzytowy. Pomijając to, że wjazd na autostradę nie będzie darmowy. A po to żeby Tiry mogły przez Polskę swobodnie z zach. na wsch. przejechać nie musimy przecinać miasta na części.
    "Ja pisałem o jednej działce w Białkach a nie w Siedlcach.To tak
    gwoli ścisłości..." - owszem, ale w kontekście, nie dziwnego w końcu, protestu mieszkańców, przez których teren miałaby iść A2. A z tej jednej w Białkach i co najmniej kilku w Siedlcach (Domanicka, Dzieci Zamojszczyzny, Gajowa, Grzybowa zapewne) , sąsiedztwie ujęć wody dla miasta również i bliskim sąsiedztwie rezerwatu (owszem omijanego) robi się problem poważniejszy niż narysowanie paru kresek na mapie.
  • krzycho1252 03.12.08, 09:38
    Kolej dawno temu była czynnikiem miastotwórczym. Stworzenie wezła
    kolejowego dawało pracę mieszkańcom Siedlec. Autostrada....cóż.
    Oddetnie i przetnie cenne przyrodniczo tereny a nam zostanie, jak
    już wyżej napisałem smród.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • ito25ms 03.12.08, 10:54
    Co do rezerwatu - zgoda, tutaj wariant 4 jest słabiutki, tym
    bardziej, że bardzo blisko mija kilka rezerwatów: w okolicach
    Mrozów, Stawy Broszkowskie i oczywiście Gołobórz. Ujęcie wody w
    Ujrzanowie - kolejny problem, planistom chyba zabrakło wyobraźni, bo
    autostrada wyraźnie "włazi" na teren ujęcia.
    Też uważam, że lepiej i bezpieczniej byłoby dojeżdżać do Wawy
    szybkim i tanim pociągiem niż płatną A2,ale skądinąd wiem, że to
    póki co nierealne (nowe Flirty skrócą przejazd tylko o kilka minut).
  • cielemecky 03.12.08, 11:13
    Ujęcie Ujrzanów to raz, a dwa to studnie głębinowe przy Dzieci Zamojszczyzny.
    Natomiast kwestię dojazdu do Wa-wy - rozwiąże, oprócz kolei, w końcu
    zmodernizowana i wolna od tranzytu, droga krajowa.
  • wredzioch 03.12.08, 13:41
    Odnosze wrażenie że pisząc o tranzycie, uwolnieniu krajówki itp. zapomniałeś iż do Siedlec też musi wjechać sporo TIR'ów. Mozna sobie wyobrazić jak mało wygodny będzie dojazd w sytuacji gdy najbliższy i jedyny zjad będzie dajmy na to w Wiśniewie.
  • cielemecky 03.12.08, 14:16
    Nie zapomniałem, tylko jaki procent tych tirów przejeżdżających tranzytem
    wjedzie do Siedlec? I czy to rzeczywiście wjazd przez węzeł w Wiśniewie tak
    skomplikuje logistykę siedleckich firm? Nie ironizuję, tylko się zastanawiam. No
    i na koniec - wariant 3 omija tereny Natura 2000 i, podkreślam po raz kolejny,
    nie prowadzi przez miasto.
  • nash_bridges 03.12.08, 14:30
    Widze, że większość osób które są zainteresowane tym tematem jest za tym aby
    pozostał istniejący stan rzeczy. Niema to znaczenia, że codziennie po drodze
    krajowej czy tez międzynarodowej przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów, co
    roku na tym odcinku ginie w wypadkach kilkadziesiąt osób, ważniejsze są żabki i
    koniki polne koło Kostrzynia. Szczerze mówiąc to takie krajobrazy w Polsce ma
    się wszędzie kilkanaście kilometrów od większych miast, tylko często są kłopoty
    z dojechaniem do nich ze względu na brak odpowiedniej sieci drogowej.
  • cielemecky 03.12.08, 14:54
    Nie jestem przeciwnikiem A2 (byłbym głupcem gdybym był), ale polski odcinek A2
    jest częścią transkontynentalnej drogi, a nie drogą krajową i jeśli chcemy
    usprawnić ruch samochodowy w kraju i poprawić jego bezpieczeństwo, to naciskajmy
    na władze lokalne (gminy, powiaty i województwa) żeby to one inwestowały w drogi
    wojewódzkie, powiatowe, gminne i włączały je w krajowy system komunikacyjny.
    Opinia, że autostrada im bardziej wjedzie do Siedlec, tym lepiej rozwiąże nasze
    problemy komunikacyjne w skali lokalnej (Warszawa- Siedlce-i, powiedzmy Biała
    Podlaska) jest, moim zdaniem, mylna. Takie zadanie powinna spełniać
    dotychczasowa krajówka.
  • krzycho1252 03.12.08, 16:11
    > Niema to znaczenia, że codziennie po drodze krajowej czy tez
    > międzynarodowej przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów, co
    > roku na tym odcinku ginie w wypadkach kilkadziesiąt osób,
    > ważniejsze są żabki i koniki polne koło Kostrzynia.

    Myślisz, że jak będzie autostrada do Wa-wy to ludzie nie będa ginęli
    w wypadkach?
    Zginą żabki, koniki polne, wydmy na Sekule, w Grabianowie i w
    Białkach, zgina ptaki. Zostanie tylko człowiek i autostrada. Gdzie
    się dobrej wody napijemy.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • aro333 03.12.08, 16:29
    Nie no Panowie i Panie , jeszcze moment a podejmiecie argumenty jak
    w 19 wieku , np. że kury przestana sie nieść. Ja rozumiem działki ,
    siedliska , ludzkie domy ale reszta to chyba juz lekka przeginka.
    Jaki wpływ będzie miała autostrada na nasze ujęcia wody? To tylko
    Wasze gdybanie czy rzeczywiste badania dowodzą , że będzie gorsza
    woda? Zdecydujmy się , albo idziemy do przodu albo narzekamy i
    torpedujemy każdy pomysł. Gwarantuje , że nawet gdyby nie było tego
    4 wariantu, Wy sami torpedowali byście wariant np. 3 bo 2 jest
    lepszy bo bleblebleble..... Nie wierzę aby w kraju gdzie przez
    dziesiątki lat nie było długoterminowych planów rozwoju, można
    pobudować bezstresowo autostradę. Zawsze albo się wejdzie w kogoś
    działkę albo w obszary ekologiczne albo obok takich obszarów.
    Wiec co , olać takie budowy? Można i tak.
    --
    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • cielemecky 03.12.08, 16:55
    A kto mówi o olewaniu? Ale są 4 warianty, z których każdy ma jakieś swoje racje, więc lepiej dyskutować i wymieniać argumenty (jakoś Twoich nie zauważyłem) niż się zamknąć i czekać nie wiadomo na co. Czy to coś da - wątpię, ale przynajmniej daje poczucie, że wyraziłem swoje zdanie i ktoś je zauważy.
  • aro333 03.12.08, 18:07
    O i tu się z Tobą zgodzę, każdy ma prawo do wypowiedzi i wcale ja
    tego nie chcę ograniczać. Tylko nie protestujmy aby protestować tak
    dla zasady, niech nasza awanturnicza osobowość polska zostanie z
    boku (qrcze wiem wiem nie da się). Moje argumenty są raczej
    maluczkie wręcz błache. Tak patrze na mapkę wszystkich rozwiązań to
    w zasadzie tylko 3 wariant znacząco odbiega od pozostałych w naszym
    rejonie. Gdyby wszedł wariant 3 poważnie trzeba by się zastanowić
    nad dużą modernizacją drogi w kierunku Łukowa. Widzisz takie
    możliwości? Za Białkami po prawo stawy , po lewo lasy, dalej wioski
    z samym Wiśniewem gdzie nie widzę możliwości poszerzenia drogi. Jak
    sądzisz, czy wariant ten podobać się będzie mieszkańcom okolicznych
    wsi? Nie uwieże , że nie zwiększy się wtedy ruch tranzytowy na tej
    drodze a i normalny osobowy też będzie większy z powodu dojazdu do
    węzła autostradowego. Czy przy wariancie 3 są rezerwowane jakieś
    pieniądze na drogę do Łukowa, pewnie nie ma. Próbowałeś kiedyś na
    tej drodze wyprzedzić tira ? Wez pod uwagę , że będzie ich więcej.
    Po drugie , autostrada blisko miasta to rozwoj. Przykładów jest
    sporo tej tezy , choćby poczciwa stara E8 , popatrz na miasta
    delikatnie oddalone od Siedlec, starsze miasta , na ich rozwój. To
    są te moje maluczkie argumenty. Na przeciwnej szali postawił bym
    właśnie ludzi , którzy potracą miejsca siedliskowe. No i tu mam
    dylemat i to poważny. Natomiast argumenty , że z boku Natura 2000 ,
    rezerwat , lub inny przybytek przyrodniczy są mniejszeju wagi wg.
    mnie. ZAWSZE COŚ BĘDZIE Z BOKU. Zaznaczam jeszcze raz - z boku a nie
    nonstop przez . Pojęcie z boku też jest względne , bo co to znaczy ,
    10 metrów, 50 metrów a może 100metrów?

    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • cielemecky 03.12.08, 19:49
    o! teraz jest o czym rozmawiać :) Ja nie protestuję w ogóle- dzielę się spostrzeżeniami nt proponowanych wariantów i wyrazam swoje zdanie. I tak :
    1. Natura 2000 i tym podobne są dodatkowymi argumentami na nie, ale nie głównymi.
    2.Rozważając wariant 3 należy brać pod uwagę dojazd do węzła i sądzę, że to oczywiste (i kosztowne), ale wykonalne (skoro można wybudować autostradę).
    3. Rozwój miasta poprzez autostradę? To może (demagogicznie) puścić ją przez Piłsudskiego- będzie większy rozwój? Połączenia komunikacyjne to nie wyłącznie autostrada - liczy się cała infrastruktura. Autostrada pomoże, ale nie zastąpi sieci dobrych dróg krajowych, powiatowych i gminnych, nie mówiąc o sieci kolejowej. Może, i powinna z nimi współgrać, ale równie dobrze może to robić z odległości kilku, kilkunastu kilometrów, a nie biegnąc PRZEZ miasto. Czepiłem się tego "PRZEZ", bo nie rozumiem dlaczego zapominamy, że takie właśnie są propozycje (oprócz wariantu 3). Generalnie zasady są takie, że autostrady raczej omijają miasta, a nie włażą do środka i je dzielą.
    4. Siedlce były miastem wojewódzkim i to sprawiło, że rozwijało się inaczej niż podobne w regionie. Droga E8 również poszła bokiem (obwodnica) i dzięki temu Siedlec nie rozjechały wozy Sovtransavto.
    pozdrawiam staroindiańskim HOWGH!

    PS mam nadzieję, że to nie koniec ;)
  • aro333 03.12.08, 20:04
    Twój 2 punk - chcesz rozbierac nowo położoną kostkę w takim
    np.Wiśniewie coby poszerzyć drogę albo w innej Wólce Wiśniewskiej
    wchodzić gospodarzom pod okna z drogą? No można puscić inaczej np tą
    drogę dojazdową , ale jak?
    Wcale ten 3 wariant nie jest taki neutralny dla gospodarstw
    wiejskich.
    Wg mnie bardziej kolej przecina miasto na 2 połowy niż przyszła
    autostrada.
    --
    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • krzycho1252 03.12.08, 22:34
    > Wg mnie bardziej kolej przecina miasto na 2 połowy niż przyszła
    > autostrada.
    No pewnie, że masz rację. Kolej powstała ponad 140 lat temu i
    napewno konsultacji społecznych nie było. Do dzisiaj mamy trzy
    połączenia rozdzielonych części miasta. Może niedługo będzie tunel i
    wyremontowana Piaskowa do Piasków Zamiejskich.
    > Wcale ten 3 wariant nie jest taki neutralny dla gospodarstw
    > wiejskich.
    Żaden nie jest neutralny ani dla ludzi, ani dla zwierząt.Gdzieby nie
    szła to przecina gospodarstwa, łąki, lasy, cmentarzyska, rzeki, i
    strumyki.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • falszywy_klamca 04.12.08, 18:11
    TIR nie musi wjeżdżać z autostrady prosto do miasta, może zrobić sobie zjazd
    wcześniej na DK2. A teraz ileż to zjazdów mają te TIRy do Siedlec? I zjazd w
    Iganiach odpada, bo na wiadukcie jest teraz ograniczenie 20 ton. Pusty TIR może
    jechać - załadowany - nie.
    II zjazd na Żelków też odpada
    III zjazd w Białkach odpada, bo most łukowski jest za niski.
    IV zjazd w Ujrzanowie się nadaje i tu ma być węzeł.
  • wredzioch 04.12.08, 18:33
    W pewnym sensie masz rację ale:
    1. Nie wszystkie tiry muszą wjechać do północnej cześci miasta (za tory)
    2. Nawet jeśli rozważać tylko wjazd do miasta od strony Ujrzanowana to wygodniejszy jest zjazd własnie tam bezpośrednio z autostardy niż dojechanie do Ujrzanowa z Wiśniewa wąską i krętą szosą.

    Faktycznie nie miałoby znaczenia czy autostrada przebiaga bezpośrednio przy granicy miasta czy 15km dalej o ile drogi do niej dojazdowe byłybu co najmniej dwupasmowe.

    Autostrady to nie tylko drogi przelotowe przez kraj. Dobra sieć dróg i położenie może być atutem dla Siedlec. Dlaczego A4 na odcinku Katowice Gliwice biegnie własciwie w granicach miast a nie 15 kilometrów poniżej?
  • krzycho1252 04.12.08, 18:50
    > Dlaczego A4 na odcinku Katowice Gliwice biegnie
    > własciwie w granicach miast a nie 15 kilometrów poniżej?

    Tam wszędzie są miasta i miasteczka a tereny zdegradowane
    przemysłowo i poprzemysłowo.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • wredzioch 04.12.08, 19:40
    U nas za to będzie czyste powietrze i ..... nic poza tym.
  • aro333 04.12.08, 19:49
    Ok to może inaczej, skoro wariant 3 jest najlepszy bo daleko od
    miasta, to jak poprowadzić obwodnice usprawniające ruch? Też
    daleko od miasta, bo Natura 2000, bo robaczki , bo trawka bo
    blablabla. Dlaczego tak wszyscy sie burzymy i dziwimy ludziom na
    Połnocnej a za moment krytykujemy budowę autostrady. Aby dalej od
    nas , aby nas nie dotykało. Tak właśnie myślą też obrońcy
    dziewiczych terenów na Połnocnej. Decydujmy się , budować czy nie.
    Nie ma lepszych lub gorszych lokalizacji , jest tylko bilans
    kosztów. Zawsze taka wielka budowa będzie powodować pewne
    zniszczenia i degradację terenu. To są koszta cywilizacji. Możemy z
    tego zrezygnować tylko proszę na starość nie narzekać , że Wasze
    dzieci wyemigrowały w inne rejony Polski za chlebem , pozostawiając
    to zadupie tylko w swoich dziecięcych wspomnieniach.
    --
    www.youtube.com/watch?v=AafFidLLfB4
  • cielemecky 04.12.08, 19:58
    a Ty jak pijany płota czepiłeś się, że nie chcemy budować! Kto jest przeciw A2 ręka do góry - nie widzę! Są 4 (słownie: cztery) warianty, z których jeden biegnie na tyle daleko od Siedlec (nie od Raciborza i Katowic, bo tam nie mieszkamy), że warto się zastanowić nad sensownością prowadzenia pozostałych przez miasto - tyle!
  • krzycho1252 04.12.08, 21:49
    Nie jestem przeciwko autostradom jako takim, tylko nie widzę
    potrzeby, żeby przechodziła przez miasto. Wystarczy obwodnica.
    Poprawa dojazdu do Warszawy, obwodnice Mińska, Kałuszyna,
    rozwiązanie drogi od Zakrętu i starczy.
    > tylko proszę na starość nie narzekać , że Wasze
    > dzieci wyemigrowały w inne rejony Polski za chlebem ,
    > pozostawiając to zadupie tylko w swoich dziecięcych wspomnieniach.

    Z autostrady nie wyżyją a łatwiej im będzie wyjechać i z większą
    prędkością. W końcu są to konsultacje więc można ponarzekać.


    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • wredzioch 05.12.08, 07:55
    aro333 napisał:

    > blablabla. Dlaczego tak wszyscy sie burzymy i dziwimy ludziom na
    > Połnocnej a za moment krytykujemy budowę autostrady. Aby dalej od
    > nas , aby nas nie dotykało. Tak właśnie myślą też obrońcy

    trafne spostrzeżenie
  • cielemecky 04.12.08, 19:49
    naprawdę chciałbyś się zamienić?
  • wredzioch 05.12.08, 08:14
    To nie jest kwestia czy bym chciał, ale nie bedę mieszkał w skansenie dla idei. Z czegoś trzeba zyć. Jak ktoś lubi przyrodę i go na to stać może mieszkać z dala od wszelkich szlaków.

    Na odpowiedź aby nie przez miasto inni opdpowiedzą aby nie przez wieś aby nie przez pole i tak mozna bez końca.

    Aro juz zauwazył "wszędzie dobrze byle dalej ode mnie" a te "mnie" przybiera skalę w zależności od iwielkości inwestycji.

    I nie przesadzajmy z tym przechodzeniam autostrady przez miasto przecież to jakić cypelek na południu.
  • cielemecky 05.12.08, 09:50
    po raz kolejny powtórzę: nie jestem przeciwny budowie, tylko szukam uzasadnienia
    dla wybranego przez siebie wariantu. Argumenty typu "przecież to jakiś cypelek
    na południu." nie są zbyt merytoryczne, bo czy znasz jakieś obiektywne kryteria
    określenia "jakiś" i "nie jakiś"? Liczba mieszkańców? Odległość od ratusza? Czy
    też zwykłe lekceważenie i nonszalancja?
    natępne: "wszędzie dobrze byle dalej ode mnie" - skoro istnieje wariant 3 to
    znaczy, że bierze się go pod uwagę i należy go rozważyć. Więc rozważam. Gdyby go
    nie było, rozważalibyśmy inne, bo po to się je poddaje konsultacjom.
  • jachu327 01.01.09, 22:44
    Czy ktoś wie co w końcu wyszło z tą autostradą, gdzie będzie ona budowana
  • krzycho1252 13.01.09, 19:03
    Trochę rozjaśniają w KRP
    "W otaczającej miasto gminie Siedlce konsultacje będą miały swój
    dalszy ciąg. Nie rozwiązano bowiem w satysfakcjonujący sposób
    problemu wsi Białki. Jak powiedział wójt Mirosław Bieniek: "Jeden
    wariant - to poszerzenie obecnej dwójki. W trakcie poszerzenia
    trzeba byłoby zająć teren szkoły, salę gimnastyczną. Natomiast drugi
    wariant, który mówi o przejściu za Białki, sprawia, że Białki
    stałaby się miejscowością objęta wokół różnymi drogami: krajową,
    wojewódzką, autostradą i pasem kolejowym Siedlce-Łuków".

    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • cielemecky 22.01.09, 13:43
    no niestety chyba jednak nie 3 wariant, ale modyfikacja 4 omijająca ujęcie wody
    na Ujrzanowie.
  • krzycho1252 22.01.09, 14:21
    Konsultacje? Rada Miasta bez konsultacji zaopiniowała przebieg trasy
    czyli w naszym imieniu też. W imieniu 76 tys. coś tam obywateli to
    co tam ważą te pojedyńcze głosy?
    "UCHWAŁA Nr XXXIII/422/2008
    RADY MIASTA SIEDLCE
    z dnia 26 września 2008 roku
    w sprawie zaopiniowania przebiegu autostrady A2

    Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o
    samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
    Rada Miasta Siedlce uchwala, co następuje:
    § 1
    Rada Miasta Siedlce pozytywnie opiniuje wynikowy wariant przebiegu
    autostrady A-2 (wariant 4) przedstawiony w piśmie BPK –A-2/69/09/08
    DHV Polska sp. z o.o. z dnia 9 września 2008 roku.
    § 2
    Rada Miasta Siedlce zwraca się do inwestora z wnioskiem o
    przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących przebiegu
    autostrady na terenie Miasta Siedlce.
    § 3
    Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Siedlce."

    Na Rady nie ma rady.


    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • bmada 22.01.09, 17:13
    Okazało się, że planowana autostrada będzie przechodziła kilka
    metrów od domu (w budowie) jednego z radnych siedleckich. Biedak był
    słabo przygotowany, bo głosował na sesji RM za takim przebiegiem.
    Jak się "obudził", to następnej sesji wszczął wielkie "larum".
    Zgadnijcie o kogo chodzi?
  • krzycho1252 22.01.09, 18:44
    Czyżby L.P.? Miasto chce być wielkie, rozdzielone autostradą. Mnie
    jak wyżej pisałem autostrada nie jest potrzebna. Jak będzie to 15 -
    20 km mógłbym dojechać. Miasto nie zyska nic a gmina też trudno
    powiedzieć. Jadącym do granicy nie będzie opłacało się zatrzymywać
    wcześniej, bo te 100 km. przejedą w godzinę. Jadący od granicy też
    się nie zatrzymają bo za godzinę będą w Wa-wie.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • the_majster 22.01.09, 23:33
    dla mnie najlepszy wydaje sie wariant 3.
    - ta autostrada nie ma poprawiać lokalnej infrastruktury drogowej
    wiec nie liczcie ze skoczycie sobie nia do mińska na zakupy.
    - odległość autostrady od miasta nie ma az tak wielkiego znaczenia
    ponieważ tiry jadące na północ pojada przez mińsk na łochów i tak
    dalej, dodatkowo jak ktoś juz napisał tiry które chca wjechac do
    mista od zachodu i południa moga to zrobić tylko od przez brzeska.
    - tereny pod wariant 3 są tanie jak barszcz są to tereny wyłacznie
    rolnicze o słabej klasie ziemi (w normalnym kupnie za 4-6tys za ,
    wyjątek okolice Latowicza).
    - jesli wariant 4 wygra trzeba bedzie się liczyć z "duszeniem
    miasta" bo narazie dojazd z zachodu na północ tylko przez centrum
    miasta i tu trzeba bedzie wybudować obwodnice po pisakach i/lub
    zytniej co spowoduje kolejne opasanie miasta. nalezy pamietac ze
    mistao juz sie dusi i brakuje terenów pod inwestycje i bud.
    mieszkalne (nieszczesna rzeka,zalew i obwodnica).
    - wariant 3 daje wiecej ternów inwestycyjnych dla przediebiorców
    nawet jesli zjazd bedzie co 20-30km i tak przediebiorcy beda chętni
    ze względu na niskie ceny ziemi.
    - wariant 3 pozowoli rozwinąc sie loalnym gminom
    - z mojej wiedzy wiem ze kauszyn stara sie o budowe nowej trasy
    kałuszyn-wodynie ( super połaczenie jeśli zostanie zrealizowany
    wariant 3)dla rozwiniecia lokalnej okolicy. wniosek jest złozony i
    czeka na akceptacje i przejdzie mimo iz biegnie po obszarze natura
    2000
  • jachu327 23.01.09, 15:36
    Widzę kolego,że nie wiesz o czym piszesz
    Po pierwsze chętnie kupię od ciebie kilka hektarów ziemi w okolicy Wodyń,
    Wisniewa czy Domanic po 4-6 tys za hektar
    Po drugie poco Kołuszynowi połączenie z Wodyniami, skoro jest połączenie przez
    Mrozy i Latowicz, którędy mało kto jeździ, przynajmniej obecnie Wodynie to nie
    metropolia, i poco mieszkańcy Kałuszyna mieli by tu przyjeżdzać.
  • the_majster 23.01.09, 18:49
    w gminie wodynie hektar kosztuje 4 tys od rolnika wszystko zalezy
    ilości kupujacych i rodzaju ziemi kupilem 1,5h od rolnika za 6 tys
    wiec wiem. cena z przetargu od gminy jest deko wyższa bo zazwyczaj
    gmina handluje działki budowlane i jest sporo chetnych warszawiaków.
    "poco Kołuszynowi połączenie z Wodyniami" - nie wiem czy wiesz ale
    tak zwane widełki miedzy trasa kałuszyn - siedlce i wodynie -
    sielce to dzikie stepy z mnustwem miejsca. kałuszyn liczy ze pzywi
    te tereny.
    "i poco mieszkańcy Kałuszyna mieli by tu przyjeżdzać." - to nie
    mieszkańcy kałuszyna mają tu jezdzic tylko teren ma byc bardziej
    atrakcyjny dla warszawiaków. w tamtych rejonach w kazdej wiosce jest
    przynajmiej 3-5 domków letniskowych warszawiaków (wyjątek wieś
    Zdrojki gdzie mieszkańców jest koło 5 a domków letniskowych koło 15)
  • the_majster 23.01.09, 18:51
    a i zapomniałem dodać.,
    daj ogłoszenie na sklepie ze kupisz każdą ilość ziemi w tamtej
    okolicy po 5tys/h to nie nadążysz telefonów odbierać....
  • jachu327 24.01.09, 18:57
    Dzikie stepy to są raczej w Mongolii
    I radzę postudiować mapę wtedy zauważysz, że z Warszawy do Wodyń jest tak po
    drodze przez Kałuszyn jak z Warszawy do Siedlec przez Poznań, Natomiast
    mieszkańcy Warszawy jadąc do Wodyń jadą albo przez Kołbiel, albo odbijają w
    Mińsku na Seroczyn lub Mrozy. Nie wiem co ty za ziemie kupiłeś i gdzie za te 6 tys.
  • the_majster 13.05.09, 21:22
    oj widze kolego ze masz niesamowity opór materi !!!
    wiesz co to jest aktywacja obszarów ???
    droga kałuszyn - wodynie jest taką aktywacją . poczytaj troszkę to
    nie kosztuje.............bajo
  • falszywy_klamca 23.01.09, 09:27
    A teraz to inaczej? Zamiast godziny jest półtorej zarówno do przejścia
    granicznego, jak i stolicy.
    Autostrada poprawi dojazd do wawy nam samym.
  • krzycho1252 23.01.09, 11:55
    > Autostrada poprawi dojazd do wawy nam samym.

    Do Warszawy wolę jeździć pociągiem. Samochodem będzie nieźle, jak
    zrobią obwodnicę Minska Maz. i rozwiążą odcinek od Zakretu. Na
    codzienne dojeżdżanie autostradą wprowadzą abonament? Autostrada to
    na tiry dobra i na kierowców co jeżdżą w długie trasy np. dla raksa.

    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • bambii 11.05.09, 16:34
    > Do Warszawy wolę jeździć pociągiem.

    nie wiesz co piszesz :)

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=262&w=94643429&a=94643429
    --
    Siła człowieka nie polega na tym, że nigdy nie upada, ale na tym, że
    potrafi się podnosić.
  • ito25ms 24.02.09, 14:50
    Może ci wszyscy co tak strasznie protestują w Białkach i na Sekule
    jeszcze nie wiedzą, ale wkrótce mają szansę stać się milionerami.
    Wojewoda wycenił bowiem niewielką niezabudowaną działkę w Wawie po
    słynnym już komisie Bogdan-Car na kwotę 5,3 mln zł.
    Więc zamiast tworzyć stowarzyszenia i słać poselstwa do stolicy
    niech się rozglądają za nowymi lokalizacjami domostw a reszcie
    mieszkańców niech nie odbierają marzeń o szybkim dojeździe do
    Warszawy. Poza tym jeśli wariant 4 padnie (a na to się zanosi) to
    ani obwodnicy Mińska nie będzie ani żadnych nowych inwestorów w
    Siedlcach też, zaś wariant 3 (przez Wiśniew) z uwagi na niewielkie
    natężenie ruchu poczeka sobie na realizację, jak myślę, spokojnie 10
    lat, bo rząd w dobie oszczędności z pewnością skreśli tę inwestycję,
    podobnie jak II etap modernizacji linii kolejowej do Terespola (co
    już zapowiedział prezes PKP PLK)
  • brat_szczepana 24.02.09, 15:40
    Niestety masz rację. Protestujący z Sekuły muszą być zapatrzeni
    tylko w siebie i mający za nic innych ludzi.
    Byle im było dobrze, reszta świata niech spada. Wstyd!
  • pol_lop 01.04.09, 16:49
    > Byle im było dobrze, reszta świata niech spada. Wstyd!

    Ja nie jestem z Sekuły. Mieszkam w centrum miasta, ale na miłośc
    boską... nie przeszkadza mi, że będę dojeżdżał do autostrady 10 km
    do Wiśniewa. Przecież to jest trasa tranzytowa i tak powinna być
    traktowana. Tymczasem cześć mieszkańców wymaga aby przebiegała w
    mieście, czy też jego obrzeżach. Po co? Tak trudno jest pokonać 4 km
    więcej?
    A zupełnie śmieszy mnie argument, że wynikiem przebiegu autostrady w
    mieście będą inwestycje. Te, myślę, bardziej zależą od przychylności
    lokalnych władz, gwarancji rządowych, czy potencjalnych odbiorców
    produkcji, więc jeśli zakład produkcyjny powstanie to dla producenta
    nie ma znaczenia, czy do autostrady, którą dostarczy swoje produkty,
    dojedzie z fabryki transportem z odległości 5km czy też 10 km. Na
    pewno należy się liczyć z rozwojem branży logistycznej, tj.
    powstaniem wielu powierzchni magazynowych w pobliżu nitki, ale
    zazwyczaj są gdzieś blisko węzłów autostradowych.

    Pomyślcie - jak często będziecie korzytać z przejazdu autostradą.
    Raz, dwa razy w miesiącu? Takich osobników będzie najwięcej.
  • 0ctavia 02.04.09, 13:43
    Autostrada ma to, że wjazdy i bramki bywają co kilka a nawet kilkadziesiąt
    kilometrów. o jeździe lokalnej to nie ma także co marzyć, bo cena zapewne będzie
    przy bramce ok 20 zł.
  • ito25ms 02.04.09, 23:34
    Częścią wariantu 1, 2 i 4 jest obwodnica Mińska, która jest na
    etapie przetargu. Jeśli wygra wariant 3 przez Wiśniew, a dokładnie
    węzeł ma być nawet za Wiśniewem, to tej drogi nie będzie przed,
    powiedzmy, 2020.
    Dlaczego? Bo nikt nie będzie budował drogi Warszawa - Wiśniew, tylko
    jeżeli już to całość do granicy z Białorusią.
    Do Siedlec też A2 prędko nie powstanie, ponieważ środki unijne
    zapisane w wykazie inwestycji kluczowych na odcinek Lubelska-Siedlce
    nie obejmowały obwodnicy Mińska, która miała być w całości
    sfinansowana ze środków krajowych. Teraz już wiadomo, że równiez
    obwodnica będzie dofinansowa ze środków unujnych, co powoduje, że
    nie starczy kasy na całość do Siedlec.
    Dlatego poseł Mroczek z Mińska walczy o to, żeby zaraz po obwodnicy
    wybudować jeszcze odcinek Ryczołek-Groszki oraz Choszczówka-Konik.
    Na więcej i tak nie starczy.
  • krzycho1252 24.02.09, 15:53
    > niech nie odbierają marzeń o szybkim dojeździe do
    > Warszawy.
    Spod Kaczor czy Kałuszyna też szybko.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • pe-so 26.02.09, 22:26
    Mam problem. Za nic nie mogę odczytać z tych map, jak ta autostrada ma przebiegać :/
    Czy to będzie poszerzenie obwodnicy przy Siedlcach? Interesuje mnie szczególnie
    Kolonia Żelków - czy w jej okolicy będzie obwodnica?
  • jachu327 26.02.09, 22:44
    czy wiadomo kiedy będą konkretne ustalenia co do wyboru wariantu
  • krzycho1252 29.03.09, 12:36
    agata523 napisała:

    > To sobie poczekamy...

    a przez ten czas w pasie zarezerwowanym dla autostrady powstanie
    wiele domów i teren zdrożeje. Naukowcy z PANu zapewne mają rację ale
    są jeszcze decyzje polityczne. Dodam, że nie zawsze mądre.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • cielemecky 31.03.09, 08:53
    naukowcom tak do końca bym nie ufał (vide publikacje "naukowców" IPN-u), poza tym akurat ta droga, to część transeuropejskiej autostrady więc politycznie ważna. A następna sprawa to taka, że u nas tak naprawdę, to nigdy nic nie wiadomo :)
  • krzycho1252 31.03.09, 14:23
    > A następna sprawa to taka, że u nas tak naprawdę, to nigdy nic nie
    wiadomo :
    > )
    Niewiadomo. Chcieli ekrany. Mają i co? Śliczniutko im się zrobiło i
    cichutko. Że brzydko, to chyba nikt nie zaprzeczy.
    www.tygodnik.siedlecki.pl/t4784-dobrodziejstwo.czy.paskudztwo.htm

    PS
    > naukowcom tak do końca bym nie ufał (vide publikacje "naukowców"
    > IPN-u),
    Tego ostatniego magistra trudno nazwać naukowcem.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • cielemecky 01.04.09, 10:46
    "Tego ostatniego magistra trudno nazwać naukowcem." - fakt, ale chodziło mi tak
    więcej w ogólności, choć, przyznam, ten żałosny "magister" mnie zainspirował. A
    co do naukowców -profesorów nawet- to niektórzy wychwalali socjalistyczne prawo
    pracy.
  • postman_pat 31.03.09, 16:00
    zastanowmy sie tylko czy autostrada do Terespola jest priorytetem (oczywiscie na
    odcinku od W-wy). Mysle, ze duzo wazniejsza jest obwodnica Minska Mazowieckiego.
    Jesli ona zostanie wybudowana, to znaczaco skroci sie czas podrozy z W-wy do
    Siedlec, BP czy Terespola. Z tego co wiem w kwietniu ma byc wybrany wykonawca
    tej inwestycji.
  • holaalae 04.04.09, 15:27
    Tereny pod wariant 3 są tanie ,
    rolnicze o słabej klasie ziemi ,Teren Sekóła- Domanicka to bdb ziemia.Obecna
    droga powstała w wyniku wycięcia sadów, upraw ogrodowych.To skandal aby tak
    żyzne ziemie zamieniać w autostrady.Nie myślcie że będziecie jezdzić do
    Wa-wy.Taniej będzie pociągiem.W Wa-wie nie będzie zjazdu przy Pałacu Kultury.A
    autostrada to degradacja środowiska,zatrucie wód,ścieków/mamy najlepszą wodę w
    Województwie-lekko twardą,czystą/.A co będzie potem?.Za autostradą są Ci co chcą
    opchnąć zakupione działki i dlatego tak majstrują przy jej przebiegu.Szary
    człowiek a szczególnie schorowany nigdy się nie liczył.Wielkich pieniędzy nikt
    nie ma aby godziwie dać odszkodowania.Od wojny nie zapłacono ludziom za drogi
    ich kosztem wybudowane.Kiedyś i teraz na chama zajmuje się administracyjnie
    teren i człowiek/właściciel-mimo prawnych martwych zapisów się nie
    liczy.Nadrzędny interes i to nie tylko Polski-międzynarodowy.Szkoda gadać na ten
    temat-temat ludzi pokrzywdzonych.Proszę zająć się decydentami i zobaczyć kto tam
    przy zjazdach kupił działki i co z nimi zrobi.
  • ito25ms 05.04.09, 22:15
    Kiedyś i teraz na chama zajmuje się administracyjnie
    teren i człowiek/właściciel-mimo prawnych martwych zapisów się nie
    liczy.
    Za wypłacane odszkodowania ludzie często budują nowe domy o większej
    wartości niż ich przejmowane przez dyrekcję drogową rudery. A że są
    tacy co to nigdy się nie chcą zgodzić nawet na najwyższe
    odzkodowanie (vide słynny Bogdan-Car w Wawie) to i wywłaszczenie
    czasem jest niestety koniecznością.
  • krzycho1252 07.04.09, 19:35
    Nasi robią koalicję:
    www.radiopodlasie.pl/?pageId=4&a=1640
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • cielemecky 11.05.09, 07:49
    dla zwolenników dojazdów autostradą do Mińska i Warszawy - polecam Zamiast płacić, wolą darmowe drogi.
  • ito25ms 11.05.09, 13:46
    cielemecky napisał:

    > dla zwolenników dojazdów autostradą do Mińska i Warszawy - polecam
    Zamiast płacić, wolą darmowe drogi.

    A skąd wiadomość, że obwodnica Mińska (pozostałe odcinki A2 do Wawy
    to przy obecnej dziurze budżetowej "futuryzm nieokreślony") będzie
    płatna. Odcinki od Konina do Łodzi oraz od Wrocławia do Katowic są
    przecież wciąż jeszcze bezpłatne, choć od momentu ich wybudowania
    upłynęło już kilka lat.
  • cielemecky 12.05.09, 11:05
    chodzi tylko o argumenty tych, którzy cieszyli się z mozliwości podróżowania
    autostradą do Warszawy- płatną z założenia, a której jeden z dwóch ostatecznych
    wariantów przebiega przez miasto, a nie poza nim.
  • bambii 11.05.09, 13:21
    a czy ktos móglby podac linka nowego bo stary cos nie działa z
    pierwszej strony ? interesuja mnie okolice Zelkowa

    --
    Siła człowieka nie polega na tym, że nigdy nie upada, ale na tym, że
    potrafi się podnosić.
  • bambii 11.05.09, 16:41
    znalazlem , czyli wariant 4 wygral ?


    --
    Siła człowieka nie polega na tym, że nigdy nie upada, ale na tym, że
    potrafi się podnosić.
  • cielemecky 12.05.09, 11:08
    licza się 2 : trzeci i czwarty - oba idą do opinii środowiskowej i na jej
    podstawie GDDiA wybierze wariant ostateczny.
  • gin11 09.07.09, 19:05
    Komentarz do wiadomości z Radia Podlasie. Mnie szczególnie imponuje
    ta powierzchnia 21 km2. Droga sięgnie więc zapewne z Terespola do
    Poznania. A reszta tej drogi, w szczególności ta modernizowana to
    wynalazek kopacza rowów. Same rowy. Przejechałem tam wczoraj i
    jestem załamany. Prędkość podróżna w wyniku tej inwestycji spadnie i
    to znacznie. Czy o to chodzi w modernizacjach? Proponuę jeszcze aby
    dyrekcja dróg zamontowala jeszcze ze 20 fotoradarów. Będzie pięknie
    i na 30 najbliższych lat.
  • leniwiec007 02.11.09, 20:09
    www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/article.php/id_item_tree/b44f794608a5c758c50a3d47e3099929/id_art/73216a3247f18f9
    7e1ddf75c0905de71

    Cytat z powyższego linku

    "Po przeanalizowaniu wniosków i stanowisk przedstawionych w trakcie
    spotkania Pan Tomasz Rudnicki Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg
    Krajowych i Autostrad polecił wpisanie do protokołu z w/w spotkania
    wariantu 4 wraz z pod wariantem 4a w okolicy wsi Białki jako
    wariantu, który zostanie poddany do akceptacji Generalnemu
    Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad."
  • darwet 02.11.09, 20:14
    Już po rokuzostało wpisane.
    Pewnie szampan był też z tej okazji.
  • falszywy_klamca 03.11.09, 09:11
    hi hi hi, mam ziemię do sprzedania obok węzła autostrady, kto chce kupić?
  • fajnykrzychu 09.11.09, 08:00
    dziś rano eska podała że odcinek a2 w okolicy Siedlec możliwy już za 3 lata,,uda
    się?
  • no_login 09.11.09, 08:34
    > dziś rano eska podała że odcinek a2 w okolicy Siedlec możliwy
    > już za 3 lata,,uda się
    Może mieli na myśli 20 km obwodnicy Mińska?
    --
    "ZUS z pewnością jest instytucją przestępczą,
    ale nie można nazwać jej zorganizowaną."
    Marek A. Salwa
  • bambii 09.11.09, 21:50
    juz sie gubie , to ktoredy w koncu bedzie szlo ?
    W Skórcu protestowali to przesuneli czy nie ? gdzie mozna popatrzec
    na te nowe wykresy ? Będzie węzeł "Dąbrówka " czy węzeł "Swoboda" ?
    a może węzeł "Oleśnica" ?

    --
    'Tylko małe sekrety muszą być strzeżone. Wielkie trzymane są w
    sekrecie dzięki niedowierzaniu opinii publicznej.' Marshall McLuhan
  • fajnykrzychu 10.11.09, 20:26
    tam jest 8 domów do wyburzenia,niektóre to nowe domy,pomyślcie,ktoś zainwestował
    kupę kasy i jeszcze więcej wysiłku,a teraz przyjedzie spychacz i wszystko zrówna...
  • falszywy_klamca 11.11.09, 12:40
    No przecież kasę za to dostanie i to wcale nie małą.
  • fajnykrzychu 14.11.09, 21:56
    pewnie tak ale przecież nie tylko o kasę chodzi...
  • ito25ms 06.09.10, 07:59
    www.cupt.gov.pl/?id=806
    To że pewne jest dofinansowanie unijne na obwodnicę MM daje prawie 100% gwarancję że droga
    powstanie do 2012 a poza tym, że wariant 3 (na południe od MM) odcinka Lubelska-Kukuryki
    ląduje w koszu, bo w innym wypadku Unia zażądałaby zwrotu kasy na odcinek wokół MM, który nie
    wszedłby do docelowego przebiegu trasy E-30.
  • partyzant76 06.09.10, 09:04
    Tak na marginesie: w informacji podanej pod tym przytoczonym linkiem zwraca uwagę fakt, że obwodnica MM będzie miała trzy węzły. Jeśli dobrze pamiętam, to początkowo miała mieć chyba dwa, ale miejscowi wyprosili u "Gdaki" jeden dodatkowy w pobliżu wojskowego lotniska w Janowie (nawet chyba nazywa się "lotnisko"). To było jeszcze w czasach, kiedy jeszcze poważnie liczyli na zrobienie tam cywilnego portu lotniczego. Teraz temat lotniska po cichutku umarł, ale trzeci węzeł na obwodnicy został. Kto wie - może za 10 czy 20 lat temat cywilnego portu lotniczego odżyje...
  • pe-so 22.09.10, 19:15
    Jak długo można czekać na wydanie decyzji środowiskowej? Ta informacja widnieje na stronie www.drogi.waw.pl/index.php?nr=51 od dawna. Czy po wydaniu decyzji wiadomo będzie który wariant został wybrany?
  • wielbiciel_wyborczej 18.09.12, 20:12
    auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/404175,nie-bedzie-autostrady-a2-do-terespola-przeciek-z-zacisza-gabinetow.html
  • krzycho1252 18.09.12, 20:32
    Niechby do Mińska Maz.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • 007lemo 09.03.11, 09:19
    Czy ktoś z was wiedział coś o rozprawie administracyjnej organizowanej przez RDOŚ w Warszawie w sprawie przebiegu autostrady A2 w rejonie Siedlec otwartej dla zainteresowanych która odbyła się w dniu 01 marca 2011r o godz. 16.00 w sali CKiS Podlasie???

    Obwieszczenie przeczytałem dopiero dzisiaj na stronie RDOŚ Warszawa, zawiadomienie wysłane zostało również do naszego Urzędu Miasta, ale niestety nikt nie raczył poinformować o tym temacie mieszkańców choćby na stronie www UM lub lokalnej prasie bo o co... przecież każdy mógł sobie przeczytać to na tablicy w obwieszczeniami.

    Ale mimo wszystko może ktoś z was był i mógł by pokrótce zdać relację z przebiegu tego spotkania?!
  • rwijpapucie 26.02.15, 13:29
    sprzedam kapustę
  • podrozny113 14.12.10, 14:01
    www.tygodnik.siedlecki.pl/t11638-span.stylecolorredpodpisz.petycjspanbr.wyrolowani.na.autostradzi.htm
  • ygd 14.12.10, 14:43
    Podpisałem :) Warto powalczyć.
    --
    www.esiedlce.pl
  • krzycho1252 14.12.10, 15:46
    Ja nie. Gdyby przez gminę Domanicę to być może tak.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • aro333 14.12.10, 16:29
    Nie no Krzycho, kto jak kto ale Ty raczej powinienes rozumieć , że dobra infrastruktura nowoczesna drogowa= nowe duże inwestycje w regionie, n owe miejsca pracy. I ty jesteś przeciw? Dlaczego? Przez podwórko ma ci ta droga leciec czy co? Ja rozumiem że jesteś za PIS-em ale bez jaj, brak nowoczesnej drogi równa się z zepchnieciem tego rejonu w jeszcze większe "bagno". Zresztą co tu dużo gadać/pisać, sam wiesz czym były Siedlce bez obecnej drogi tranzytowej na Brześć. Wiesz że głowny szlak z Warszawy szedl inaczej a siedlce byly wtedy wsią kiedy Mordy kwitly. Sa przykłady historyczne. To mało? Przekonajcie mnie , że macie jakieś argumenty za tym aby ta autostrada nie powstała?
    --
    "Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ... za moja kasę"
    Strachy na Lachy
  • n_l 14.12.10, 16:45
    > Przez podwórko ma ci ta droga leciec czy co?
    A może właśnie leci za blisko podwórka? :-)
    --
    "Ze względu na swoje zasługi dla Platformy Obywatelskiej
    Jarosław Kaczyński powinien dostać jej honorowe członkostwo."
    L.Balcerowicz
  • krzycho1252 15.12.10, 08:51
    > ? Ja rozumiem że jesteś za PIS-em ale bez jaj, brak nowoczesnej drogi równa się
    > z zepchnieciem tego rejonu w jeszcze większe "bagno".

    Co ma PiS do autostrady (poseł Tchórzewski jest i był za). PiS chciał i PO chce budować. W tym wątku odnotowałem, że "naukowcy " wskazali, że budowa autostrady będzie opłacalna po 2033 roku. Dobre drogi wystarczą a autostrada może być i 20 km od miasta. Niech powstanie i za rok, co mi tam, ze względu na miejsca pracy dla drogowców. Czy to będą nasi drogowcy?
    Z tego co da się wyczytać wielkie ciężarówki omijają autostrady rozjeżdżając miasta i miasteczka leżące w pobliżu.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • ygd 15.12.10, 10:40
    krzycho1252 napisał:

    >Dobre drogi wystarczą a autostrada może być i
    > 20 km od miasta.

    A co to za różnica, czy będzie 5km od miasta czy 20? Dla mnie najważniejsze by w ogóle była.


    >Niech powstanie i za rok, co mi tam, ze względu na miejsca p
    > racy dla drogowców. Czy to będą nasi drogowcy?

    Kto wie, może i nasi, Polimex na pewno nie przepuści okazji startu w przetargu.

    > Z tego co da się wyczytać wielkie ciężarówki omijają autostrady rozjeżdżając mi
    > asta i miasteczka leżące w pobliżu.

    W takim wypadku też może zadziałać jakaś inicjatywa mieszkańców, którzy będą się domagać zakazu wjazdu TIRów.

    Autostrada dla ludzi, którzy często jeżdżą trasą Siedlce-Wawa, czy dalej, to zbawienie. Aktualnie się jedzie średnio 90-100 minut do Wawy, autostradą pewno jakieś 40. Dozwolona prędkość od stycznia 140km/h, ale jako, że nie ma po drodze ograniczeń, prędkość jest praktycznie stała.



    --
    www.esiedlce.pl
  • n_l 15.12.10, 11:38
    > Aktualnie się jedzie średnio 90-100 minut do Wawy
    Kiedy? jak mam w tygodniu na ósmą
    to muszę wyjechać nie później niż 5:45.
    A nie muszę przejeżdżać na drugą stronę Wisły :-)
    --
    "Ze względu na swoje zasługi dla Platformy Obywatelskiej
    Jarosław Kaczyński powinien dostać jej honorowe członkostwo."
    L.Balcerowicz
  • ygd 15.12.10, 11:51
    No powiedzmy do Wesołej ;-)
    --
    www.esiedlce.pl
  • falszywy_klamca 15.12.10, 16:39
    Samochodem? 90 minut do Ostrobramskiej. Wątpię, żebyście jeździli samochodem do Warszawy codziennie. Czasu nie zyskujecie, a na LPG jest 3 razy drożej, niż pociągiem (licząc samo paliwo).
  • mpppm 15.12.10, 10:43
    jeszcze bardziej opłacalne będzie wybudowanie autostrady koło WSI Siedlce około 2133r.
    --
    www.markopm.za.pl/
  • n_l 15.12.10, 11:44
    > Z tego co da się wyczytać wielkie ciężarówki omijają autostrady rozjeżdżając
    > miasta i miasteczka leżące w pobliżu.
    Yyyyyy... chyba tylko Stryków... za ciężarówki to chyba
    budżet (czyli my) dopłaca Kulczykowi i Stalexportowi...

    > PiS chciał i PO chce budować.
    Wszyscy chcą a zbudować nie mogą ;-)

    > W tym wątku odnotowałem, że "naukowcy " wskazali, że budowa autostrady
    > będzie opłacalna po 2033 roku.
    Bardziej politykierzy niż "naukowcy".
    W jakimś wątku pisałem że decyzja o dalszej budowie
    autostrady zapadnie nie wcześniej niż w 2015.
    Ale to tylko wieść gminna takie plotki głosi :-)
    --
    "Ze względu na swoje zasługi dla Platformy Obywatelskiej
    Jarosław Kaczyński powinien dostać jej honorowe członkostwo."
    L.Balcerowicz
  • brat_szczepana 25.01.11, 18:46
    Według rządowego projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015 w regionie siedleckim po roku 2013 przewiduje się m.in. realizację autostrady A2 na odcinku odcinku Warszawa – wschodnia granica państwa oraz drogi S 17 na odcinkach: Warszawa – Garwolin i Garwolin – granica województwa.
    Obwodnica Mińska Mazowieckiego: ukończenie przewiduje się na trzeci kwartał 2012 roku.
    podlasie24.pl/wiadomosci/z-regionu/mazowsze-autostrada-a2-droga-s-17-i-ratownictwo-medyczne--5abf.html
  • brat_szczepana 26.01.11, 13:48
    Uczestnik spotkania skomentował powyższy "donos" portalu Podlasie24:
    "Spotkanie miało miejsce w sali widowiskowej "Podlasie" przy ul. Sienkiewicza 63. Z ramienia Komendy Wojewódzkiej nie uczestniczył komendant Gustaw Mikołajczyk a jego z-ca Jan Osiej. Myślę że było też co najmniej jedno pikantne wystąpienie pana Burmistrza Dzięcioła."

    Były więc również jakieś "smaczki".
    Ciekawe, co autor komentarza miał na myśli.
  • ito25ms 26.01.11, 14:43
    Z info na stronie Kancelarii Premiera wynika, że do 2015 A2 powstanie również na odcinku Mińsk-Warszawa, ale to bardziej chyba efekt niedbałych zapisów w Planie budowy dróg niż realne zobowiązanie rządu.

    www.kprm.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/id:5988/
  • efaster 26.01.11, 21:15
    Tu sprawa jest dużo poważniejsza rząd przeniósł dotacje z kolei na drogi min. na S 3 i S 17, tym samy budowa tunelu pod torami na przedłużeniu ul. Kilińskiego poczeka jeszcze długo na realizację. Nie ma kasy na dokończenie modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Terespola - nie ma tunelu.
  • brat_szczepana 26.01.11, 21:39
    Podobno tylko pieniądze zaoszczędzone na innych przetargach kolejowych.
    Przetarg na przebudowę stacji Siedlce miał już miejsce?
    Być może problem istnieje, a może nie wszystko jeszcze stracone.
  • partyzant76 27.01.11, 09:56
    brat_szczepana napisał:

    > Podobno tylko pieniądze zaoszczędzone na innych przetargach kolejowych.
    > Przetarg na przebudowę stacji Siedlce miał już miejsce?
    > Być może problem istnieje, a może nie wszystko jeszcze stracone.

    Przetargu jeszcze nie było. Są przygotowane wszystkie papiery, dokumentacja, pozwolenia i co tam jeszcze, ale z rozpisaniem przetargu PLK czekały na decyzję co do kasy. No i się doczekały :-(
  • podrozny113 27.01.11, 12:16
    To może podsumujmy co w najbliższych latach będzie, bo po wypowiedzi wojewody Kozłowskiego zrobiło się zamieszanie.
    Modernizacja linii kolejowej Siedlce-Terespol wraz z budową tunelu pod torami w Siedlcach-tego nie będzie.
    Autostrada A2 odcinek Warszawa-Siedlce-tego nie będzie.
  • efaster 27.01.11, 13:19
    Dokładnie ani jednego ani drugiego !!!

    Kasa z kolei poszła na S 3 i S 17

    A2 na wschód od Warszawy najwcześniej po 2013 roku (do Siedlec, oczywiście z wyłączaniem obwodnicy autostradowej Mińska Mazowieckiego). po 2015 od Siedlec do granicy z Białorusią.
  • ito25ms 27.01.11, 23:22
    Może jednak dojdzie do przebudowy stacji. PLK SA właśnie złożyły wniosek do Wojewody o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Jeśli będzie pełna dokumentacja przetargowa to PLK ciężko będzie uzasadnić odstąpienie od tego projektu unijnego bez narażania się na zarzut zmarnowania unijnej kasy (na dokumentację projektową), zwłaszcza, że ponoć sporo projektów mają kompletnie nieprzygotowanych

    http://bip.mazowieckie.pl/cmsws/page/?D;2718;-_wszczecia_postepowania_w_sprawie_ustalenia_lokalizacji_linii_kolejowej_e-20/ce-20_w_zwiazku_z_budowa_i_przebudowa_(modernizacja)_stacji_siedlce_w_km_91,489_-_95,100_l_(k-463-10).html
  • ito25ms 07.02.11, 15:08
    Jak dla mnie dosyć szokująca informacja: w ramach przebudowy stacji kolejowej zniknie dotychczasowe przejście podziemne. Pojawi się wprawdzie nowe (bardziej na zachód), ale przecież obecne jest położone w bardzo dobrym miejscu i mogłoby pozostać, niezależnie od budowy nowego, z wyjściem na ul. AK


    Zakres inwestycji dotyczącej linii kolejowej E-20/CE-20 na stacji Siedlce obejmuje:

    · budowę i przebudowę (modernizację) nawierzchni torowej oraz podtorza wraz z odwodnieniem,

    · budowę i przebudowę (modernizację) peronów,

    · budowę i przebudowę (modernizację) dojazdów do peronów w poziomie szyn,

    · budowę nowego budynku nastawni,

    · budowę nowego przejścia pod torami w km 92,629,

    · budowę nowego wiaduktu kolejowego w km 92,836 (tunel drogowy w ciągu ulicy Kilińskiego),

    · budowę i przebudowę istniejących wiaduktów kolejowych w km 92,359 oraz w km 94,011,

    · budowę i przebudowę (modernizację) sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi,

    · budowę i przebudowę (modernizację) linii potrzeb nietrakcyjnych i stacji transformatorowych,

    · budowę i przebudowę (modernizację) systemu sterowania ruchem kolejowym,

    · budowę i przebudowę (modernizację) sieci telekomunikacyjnych,

    · instalację systemów DSAT oraz urządzeń zmniejszających hałas,

    · przebudowę istniejącej infrastruktury kolejowej, w związku z koniecznością dostosowania jej do nowobudowanej,

    · rozbiórkę obiektów infrastruktury kolejowej nieprzewidzianych do dalszego użytkowania w tym:

    - przejścia pod torami w km 92,770,

    - kładki dla pieszych w km 92,839,

    - budynku nastawni nr 1 w km 92,290,

    - budynku dyżurnego ruchu na peronie nr 2 w km 92,690,

    - budynku nastawni dysponującej w km 92,985,

    - budynku rewidenta w km 93,005,

    - wiaty gospodarczej w km 93,030,

    - budynku nastawni nr 3 w km 93,950,

    - budynku nastawni nr 4 w km 94,040,

    - fundamentu w km 92,970.

  • ito25ms 21.03.11, 00:19
    Oto kilka futurystycznych wizualizacji okolic dworca po wybudowaniu tunelu (którego budowa właśnie została odłożona na... kiedyś)

    create-projekt.eu/galeria18.html
    create-projekt.eu/galeria.html
    create-projekt.eu/galeria2.html
    create-projekt.eu/galeria3.html
    create-projekt.eu/galeria5.html
    create-projekt.eu/galeria16.html
  • ito25ms 28.03.11, 22:23
    Chińczycy atakują

    www.rp.pl/artykul/19420,633366.html
  • ito25ms 21.07.11, 14:32
    www.rynek-kolejowy.pl/25843/Jest_przetarg_na_LCS_Lukow.htm
  • brat_szczepana 11.02.11, 18:32
    PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały analizy harmonogramów tych inwestycji, które znajdują się na liście POIiŚ pod kątem możliwości ich zakończenia i rozliczenia do końca roku 2015 roku. Z listy podstawowej PLK proponuje usunąć modernizację odcinka Siedlce - Terespol ....

    Jak powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, z listy podstawowej "wypadł" projekt 7.1-9.1 "Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce - Terespol, etap II" - Będzie on odłożony na później - powiedział Massel.

    Ostateczna decyzja w sprawie projektów należy do minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej. Musi ją podjąć do 28 lutego.
    www.rynek-kolejowy.pl/21833/Modernizacja_linii_Warszawa__Radom_okrojona.htm

  • 007lemo 09.03.11, 09:21
    Czy ktoś z was wiedział coś o rozprawie administracyjnej organizowanej przez RDOŚ w Warszawie w sprawie przebiegu autostrady A2 w rejonie Siedlec otwartej dla zainteresowanych która odbyła się w dniu 01 marca 2011r o godz. 16.00 w sali CKiS Podlasie???

    Obwieszczenie przeczytałem dopiero dzisiaj na stronie RDOŚ Warszawa, zawiadomienie wysłane zostało również do naszego Urzędu Miasta, ale niestety nikt nie raczył poinformować o tym temacie mieszkańców choćby na stronie www UM lub lokalnej prasie bo o co... przecież każdy mógł sobie przeczytać to na tablicy w obwieszczeniami.

    Ale mimo wszystko może ktoś z was był i mógł by pokrótce zdać relację z przebiegu tego spotkania?!
  • n_l 09.03.11, 11:58
    > Ale mimo wszystko może ktoś z was był i mógł by pokrótce zdać relację z przebiegu
    > tego spotkania?!
    Nie byłem, ale był mój wujek Gugiel ;-)
    warszawa.rdos.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2070&Itemid=141
    --
    Ktoś powinien coś zrobić żeby muchomory
    były bezpieczniejsze tego lata
  • n_l 09.03.11, 12:12
    "w gmachu Urzędu Miasta Siedlce odbył się wernisaż wystawy poplenerowej „Bug w oczach dzieci”. Przedstawione zostały prace fotograficzne wykonane podczas pleneru przez dzieci ze szkól podstawowych i gimnazjalnych"
    warszawa.rdos.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1805:bug-w-oczach-dzieci&catid=91:z-zycia-rdos&Itemid=132
    a dalej:
    "Komisarzem wystawy i jednocześnie autorem kilku fotografii jest Maciej Omelaniuk – nasz kolega, pracownik Wydziału Spraw Terenowych I w Siedlcach."
    Czy pan Maciej Omelaniuk jest uczniem szkoły podstawowej czy może gimnazjum?
    A jeśli jest osobą dorosła to może "da sobie na wstrzymanie"
    i swoje prace będzie wystawiał z pracami dorosłych?
    Bo kilka jego zdjęć to mniej zdjęć dzieciaków na wystawie.
    --
    Ktoś powinien coś zrobić żeby muchomory
    były bezpieczniejsze tego lata
  • krzycho1252 23.12.11, 12:27
    podlasie24.pl/wiadomosci/siedlce/wydano-decyzje-srodowiskowa-dla-autostrady-a-2-na-odcinku-warszawa-kukuryki-8b74.html
    Obwodnica Mińska Maz. się oddala a ja wierzyłem, że poseł Mroczek nie kłamie.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • brat_szczepana 23.12.11, 18:47
    > Obwodnica Mińska Maz. się oddala
    Podobno ma być gotowa w połowie 2012 zamaist pod koniec roku.

    Decyzja środowiskowa jest zapowiedzią, że jednak po 2013 roboty ruszą.
    Oby tak się stało.
  • mpppm 23.12.11, 19:11
    21 km obwodnicy Mińska Maz. będzie budowane 3 lata.
    Więc za 12-15 lat będzie koło Siedlec.
    --
    www.markopm.za.pl/
  • mpppm 23.12.11, 19:19
    Już zaczyna się okres zapłaty (przez podatników) za budowane autostrady, stadiony, euro2012, wszelkie drogi Marszałkowskie i inne inwestycje robione dla dobra ludzi.
    Za to co otrzymaliśmy czy otrzymamy będziemy płacić do końca naszych dni.
    Poadto to co otrzymujemy jest tak marnej jakości, że po kilku latach trzeba będzie budować ponownie (drogi).
    --
    www.markopm.za.pl/
  • krzycho18 23.12.11, 19:12
    A orientuje się ktoś który wariant będzie realizowany?
  • przyjemny_gosc 23.12.11, 19:42
    > Decyzja środowiskowa jest zapowiedzią, że jednak po 2013 roboty ruszą.

    Ja to zrozumiałem trochę inaczej. To jest odpowiedź na zapytanie, czy i kiedy decyzja środowiskowa może być nieaktualna. Odpowiedź jest w sumie mglista. Nie ma jasnej deklaracji, a ogólne stwierdzenie, że skoro w 2012 będzie ważna, to za kolejny rok też powinna... .

    Nikt nie wspomina o rozpoczęciu budowy, a jedynie o tym, że najwcześniej ktoś się za to weźmie od 2013 roku.
    Nie lubię jojczenia, ale uważam, że do 2020 roku autostrada do stolicy nie powstanie.
  • ito25ms 17.05.12, 21:28
    Już za chwilę Siedlce zawisną na zachodnim wjeździe do Stolycy.

    imageshack.us/photo/my-images/443/snc02177.jpg/
  • cyanidesun 15.12.12, 14:39
    serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/668180,panstwo_nie_bedzie_budowac_drog_we_wschodniej_polsce_nie_sa_potrzebne.html,1,2
  • diapanazy.nibek 27.12.12, 12:09
    "Przegraliśmy to głosowanie. Niewpisanie Via Carpathia, a więc i S19, do głównych szlaków transportowych UE, finansowanych z pieniędzy unijnych do roku 2030, odwleka budowę tej drogi w bliżej nieokreśloną przyszłość."

    Cały tekst: lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,13108502,S19__Unia_jest_przeciwko_budowie_trasy_przez_pol_Europy.html#ixzz2GFWubpK2
  • krzycho1252 31.01.13, 09:36
    Autostrada po ostatnich doniesieniach (4mld ) o zmowach cenowych oddali się na lata 40 XXI w.
    Kiedyś będzie- mówię jako optymista.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 13.12.13, 07:29
    a jednak
    "Budowa połączenia trasy S2 z istniejąca obwodnicą autostradową Mińska Mazowieckiego to ważne połączenie. Szacowany koszt tego odcinka autostrady A2 to 600 mln zł. Będziemy przygotowywali dokumentację, żeby można je było zrealizować w nadchodzącej perspektywie - zapowiada Lech Witecki, szef GDDKiA. - Co z dalszym odcinkiem? Za Mińskiem Mazowieckim w stronę granicy nie ma na razie ruchu, który uzasadniałby tam budowę autostrady - twierdzi."
    gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/445666,beda-nowe-odcinki-autostrad-a1-na-slask-i-a2-na-wschod-od-warszawy.html
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • donvito52 13.12.13, 10:34
    W samej rzeczy, wystarczy pociągnięcie autostrady/trasy szybkiego ruchu w stronę W-wy by rozwiązać problem dojazdu.
    Z naszej strony jak by Kałuszyn ominąć ... na najbliższe naście lat wystarczyło by.
  • crvq 13.12.13, 12:14
    Akurat przynajmniej do Siedlec jest wystarczające natężenie ruch aby wybudować autostradę. Brakuje za to dobrej woli w tym kierunku, bo po co w Polsce B autostrady. Powinni od razu przedłużyć o te brakujące 30 km do Siedlec, po co ma się kończyć w polu. To ma kolosalne znaczenie przy obecnym kształcie krajowej 2 z Siedlec do Kałuszyna.
  • przyjemny_gosc 13.12.13, 14:43
    Dla mnie to po prostu zmiana koncepcji.
    Nie tak dawno remontowano całą DK2 do Warszawy. Efektem są rowy "przeciwczołgowe" i mnóstwo wysepek. Cel? Spowolnienie ruchu, ułatwienie dla ruchu lokalnego.
    OK, ma to sens, jeżeli w planach ma być wybudowanie autostrady. Wiadomo, że będzie płatna, skoro ktoś ma zapłacić za jeżdżenie nią, to nie może mieć bardzo dobrej alternatywy w postaci dwupasmówki DK2. To logiczne.

    Skoro jednak autostrada na wschód od Mińska Maz. jest niepotrzebna, bo ruchu nie ma wielkiego, to modernizacja DK2 powinna polegać na wprowadzeniu dwóch pasów w jedną stronę, albo przynajmniej pasów do wyprzedzania jak na obwodnicy Siedlec.

    W efekcie, przy modernizacji DK2 robiono ją tak, że w przyszłości autostrada miała być wybudowana. W międzyczasie koncepcja się jednak zmieniła i zostaliśmy bez autostrady z DK2 dostosowaną do ruchu lokalnego, a nie tranzytowego.

    Wstyd jest, bo E30 to droga międzynarodowa Paryż-Moskwa, a tylko na odcinku mazowieckim ma status drogi lokalnej.
  • krzycho1252 26.02.15, 10:46
    Też wierzę, że będzie
    www.podlasie24.pl/miasto-siedlce/region/autostrada-a2-bedzie-zrealizowana-16645.html
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 26.02.15, 10:49
    Z Warszawy do Mińska Maz. po 2020.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • krzycho1252 03.03.15, 18:40
    www.podlasie24.pl/kierowcy/wybierz-kategorie/zrobcie-ekspresowke---bedzie-szybciej-i-taniej-1678f.html
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • przyjemny_gosc 07.03.15, 10:52
    Wie co mówi. W końcu pan prezydent niejedną kiełbasę wyborczą zjadł ;)

    Zastanówmy się jakie znaczenie dla kraju ma autostrada A2 do Siedlec? Większego nie ma. Dla nas owszem, bo do Warszawy można byłoby dojechać w sposób cywilizowany, ale np. dla warszawiaków? Po co mieliby jechać do Siedlec?

    Sens ma budowanie A2 aż do skrzyżowania z drogą 19 koło Międzyrzeca, albo do granicy państwa.

    Budowa autostrady od południowej obwodnicy Warszawy do Mińska Maz. jest przesądzone więc dla nas pozostanie w drodze do stolicy tylko ok. 30 km zwykłej DK do Kałuszyna.
  • donvito52 07.03.15, 13:49
    W sumie jakby Kałuszyn jeszcze ominęli, pociągnełi do Pijanej Górki i jak dla mnie może być.
    Oczywiste też że z Mińska do W-wy.
  • krzycho1252 07.03.15, 18:31
    Ja w autostradę do Siedlec do końca tego wieku nie wierzę. Ekspresówkę może zrobią gdzieś w okolicy 2050 roku.
    --
    Mój jest ten kawałek podłogi
    Nie mówcie mi więc,co mam robić
  • mpppm 07.03.15, 21:37
    Ja też nie wierzę w autostradę.
    --
    www.siedlce-zwiedzanie.pl/
    www.youtube.com/watch?v=jzz_I1_e0hA
    www.youtube.com/watch?v=zL_xJ_4opdY

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka