Dodaj do ulubionych

Co to jest DOBTOSTAN zwierząt?

04.03.06, 07:29
Edytor zaawansowany
  • cimarron 04.03.06, 07:31
    Witam, jestem tu nowa. Za wcześnie wcisnęłam Enter.
    Słuchajcie, co to jest ten 'dobrostan zwierzat gospodarskich'?
    Ciągle się ta fraza gdzieś przewija, ale co to właściwie jest?
  • cimarron 05.03.06, 09:25
    No dobra, ale kto ten dobrostan kontroluje? Są jacyś inspektorzy? Czy za
    niezapewnienie dobrostanu można dostać mandat, albo coś w tym stylu?
  • glorification 21.04.06, 23:54
    Witam. Jestem zootechnikiem. Tak sie składa,że pisałem prace magisterska z zakresu odbrostanu zwierząt ;]]]

Dobrostan jest definiowany na wiele sposobów, nie ma jednorodnej definicji. Najkrócej mozna powiedziec ,ze jako dobrostan zwierzęcia mozna opisac sytuację gdy zwierzę owo radzi sobie z wpływem otoczenia pozostajac w dobrym zdrowiu , utrzymujac wskaźniki fizjologiczne oraz typowe dla gatunkowego wzorca zachowania ... W Polsce jest to tematyka nowa i powielana z jednego źródła jakim, a mianowicie artykułu przegladowego prof. Romana Kołacza z 1999 r...
    Tak wiec mamy owo pojęcie od niemal 7 lat w Polsce, ale tylko na papieże ... Na zachodzie funkcjonuje ono od lat ponad 30, i miało swoje korzenie w Wielkiej Brytanii ...
    Jeżeli ktoś chce wiedzieć coś wiecej na temat dobrostanu to zapraszam miedzy innymi na www.swojnowski.prv.pl
    zamieściłem tam nieco wiecej informacji na ten i inne tematy z zakresu zootechniki ...

Ocena poziomu dobrostanu zwierzat gospodarskich lezy oczywiscie w gestii Inspekcji Weterynaryjnej ... Niestety, tematyka ta jest na studiach weterynaryjnych , jak również zootechnicznych traktowana bardzo po macoszemu , sta też znikoma wiedza inspektorów na ten temat, co mozna łatwo zaoobserwowac próbując dopytac sie czegokolwiek wiećej ponad definicje z wikipedii ;]]]