Dodaj do ulubionych

Zakup ziemi rolnej a PCC

20.04.07, 11:04
Notariusz poinformował mnie, ze istnieje możliwość zwolnienia z podatku PCC
jeśli zamierzam prowadzić gospodarstwo rolne. Jak to formalnie mogę zrobić?
Nie jestem rolnikiem, nie mam wykształcenia rolniczego, chcę kupić 1,1h ziemi
wraz z domem. Gdzie szukać informacji na ten temat?

--
onek
Obserwuj wątek
    • kamcia_79 Re: Zakup ziemi rolnej a PCC 16.05.07, 14:24
      up
      nikt nic nie wie? Ja po poczytaniu przepisów o pcc i ustawy o podatku rolnym
      jestem pewna, że nie muszę płacić PCC, ale moja Pani notariusz upiera się , ze
      muszę podpisać oświadczenie, że będę prowadzić tam gospodarstwo rolne, ale co to
      znaczy prowadzić gosp i dlaczego muszę to podpisać to tak na 100% nie umie wyjaśnić.

--
      onek
      • kot_behemot8 Re: Zakup ziemi rolnej a PCC 16.06.07, 13:31
        Być rolnikiem znaczy, że musisz się ubezpieczyc w krus - a żeby się ubezpieczyć
        w krus nie możesz mieć pozarolniczych źródeł dochodu. NIe unikniesz więc
        podatku jeśli nie zamierzasz faktycznie i bez ściemniania utrzymywac się z
        rolnictwa - a wątpię żebyś chciała się utrzymywać z jednego hektara.
        --
        79,25% wszystkich statystyk zostało wyssanych z palca
        • darek12345 Re: Zakup ziemi rolnej a PCC 16.06.07, 14:03

> Być rolnikiem znaczy, że musisz się ubezpieczyc w krus - a żeby się
          ubezpieczyć
          >
          > w krus nie możesz mieć pozarolniczych źródeł dochodu. NIe unikniesz więc
          > podatku jeśli nie zamierzasz faktycznie i bez ściemniania utrzymywac się z
          > rolnictwa - a wątpię żebyś chciała się utrzymywać z jednego hektara.

Jeśli na czymś się nie znasz, to nie zabieraj głosu.
          Ja jestem rolnikiem, nie płacę KRUS i mam pozarolnicze źródła dochodu.
          I wszystko jak najbardziej zgodnie z prawem, bez żadnego ściemniania.

--
          "nie kieruj nie swoim losem"