Dodaj do ulubionych

twardzina ograniczona - morphea

27.05.05, 23:23
podobno ta odmiana twardziny nie jest grozna.. czy to prawda?? co to jest??
jak to leczyc?? czy wystaryczy leczenie dermatologiczne czy powinnam udac sie
do poradni chorób tkanki łącznej?? bede wdzieczna za informacje
--
... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
Edytor zaawansowany
  • 28.05.05, 15:55
    Witaj!

    > podobno ta odmiana twardziny nie jest grozna.. czy to prawda?? co to jest??

    Istnieją dwa typy twardziny: twardzina układowa i twardzina ograniczona
    (morphea). Twardzina ograniczona nie powoduje zmian narządowych i nie zagraża
    życiu. Czasami zdarza się, ale bardzo rzadko, że jeden typ twardziny
    przechodzi w drugi lub współistnieją oba typy jednocześnie.
    Przebieg choroby może być różny. W niektórych przypadkach pojawia się
    pojedyncze ognisko stwardnienia i na tym choroba się kończy. Częściej jednak
    ognisk chorobowych jest kilka, występują one w różnym czasie, na skórze
    pojawiają się coraz to nowe plamy, często ustępują samoistnie z pozostawieniem
    przebarwionych zmian plackowatych. Choroba niestety jest przewlekła i może
    trwać nawet kilkanaście lat.

    > jak to leczyc??

    Oczywiście twardzinę ograniczoną można leczyć. Kuracja na ogół powoduje
    zatrzymanie dalszego rozwoju choroby i znaczną poprawę stanu miejscowego.
    Należy jednak liczyć się z tym, że zwykle po wyleczeniu pozostają mniej lub
    bardziej widoczne zmiany zanikowe.

    > czy wystaryczy leczenie dermatologiczne czy powinnam udac sie do poradni
    chorób tkanki łącznej??

    Jeśli w Twoim przypadku zmiany nie są bardzo rozległe, to być może dermatolog
    wystarczy, w cięższych przypadkach trzeba zastosować immunosupresanty, jednak o
    tym decyduje oczywiście lekarz, najlepiej reumatolog lub immunolog.


    --
    spec_gregory pozdrawia
    Zajrzyj na forum:Choroby immunologiczne
  • 28.05.05, 19:01
    dziekuje za informacje
    no walsnie.. moj lekarz uwaza ze nic wiecej zrobic sie nie da ale do innego
    lekarza skierowac nie chce...a slady zostaja.. na szczescie od kilku miesiecy
    nie ma nowych orgnisk a te ktore sa nie powiekszaja sie...
    moja nieufnosc wynika z faktu ze przez ponad rok rozni lekarze diagnozowali to
    jako uczulenie:(
    wiem juz tez ze choroba w Polsce jest jednak stosunkowo malo znana
    moze ktos moglby mi polecic lekarza ktory ma doswiadczenie w leczeniu tej
    choroby? albo podzielic sie swoimi doswiadczeniami
    bede wdzieczna
    pozdrawiam
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 31.05.05, 12:03
    mam od roku zdiagnozowaną morphea, leczę się u prof. Placka (dermatolog-
    immunolog, Gdynia). Ale leczenie polega na łykaniu wit E (900 mg. dziennie) i
    smarowaniu miejsc objętych zmianami maścią Protopic 0,1% i kremem Retin-A.
    Narazie nie powiększają mi się zmiany skórne, ale właśnie zaszłam w ciążę i
    zaprzestałam stosowania leków i nie wiem jaki to będzie miało wpływ na
    postępowanie choroby. A Ciebie jak leczą?
  • 31.05.05, 21:57
    witaj,
    ja tez lykam wit E ale 600 mg dziennie, miejsca zmienione smaruje mascia
    witaminowa (Vit. a + e) i chodze na naswietlania PUVA po uprzednim zarzyciu
    geralenu,
    wczesniej dostawalam tez piaskledine (nie wiem jak to sie pisze)
    na razie nowych ognisk nie ma, te co sa zatrzymaly sie nie rosna, ale slady tez
    jak byly tak sa niezmienione:(
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 04.07.05, 09:20
    czy to pomaga na zmainy skórne? prosze o pomoc bo sobie juz z tym nie radzę -
    szczególnieże mam plamki na szyi!!
  • 02.06.05, 20:18
    spec_gregory napisales ze mozna leczyc te chorobe .. ale jak??
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 04.07.05, 09:16
    jak eczyc plamki - są okropne - cieżko żyć - czy można cos zrobić, by były
    mniej widoczne?
  • 01.06.05, 09:43
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=24776&w=24541808
    To link do forum hashimoto, gdzie jedna z forumowiczek pokusiła się
    o podsumowanie zażywania wit. e.
    Ciekawa jestem czy lekarze uprzedzili Was o konsekwencjach i profilaktyce zażywania takich dawek tej witaminy.
    Pozdrawiam i życzę wytrwałości w walce z choróbskiem.
    Tess
  • 01.06.05, 13:42
    ja nie przekraczam dawki 600 mg
    dziekujemy za wsparcie

    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 03.06.05, 12:48
    Hej,
    ja jeszcze zażywałam madecasol, ale zaprzestałam, bo strasznie psuło mi cerę.
    Moje plamki też nie schodzą, ale naszczęście nie rosną. Chociaż lato się zbliża
    i żal :-((
    Czy Ty też puchniesz? Lekarz twierdzi, że to normalne, ale zaczęłam dopiero w
    momencie podjęcia leczenia więc dla mnie to trochę dziwne.
  • 04.07.05, 09:22
    jak mozan zakryć plamki na szyi, by nie były widoczne - tylko nie pisz apaszka!!
  • 03.06.05, 21:54
    nie puchne na szczescie, ale wlasnie zauwazylam (bledne po mniejszych dawkach
    lamp) ze jednak moja zmiany powiekszaja sie :( a tu gdzie powikszyly sie
    wygladaja nietak woskowato jak wczesniej ale jak since :( bylam dzis u
    lekarza.. znow zrobili mi sterte badan czy morphea nie zamienia sie w twardzine
    ukladowa:? niestety wyniki dopiero za 2 tyg
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 06.06.05, 11:50
    A jakie robią Ci badania? Bo u mnie ograniczyli się do biopsji.
    Dzięki Twojemu wątkowi dowiedziałam się od czego puchnę - jutro robię badania
    na tarczycę - bo oprócz puchnięcia i tycia bez przerwy śpię. A to między innymi
    objawy niedoczynności tarczycy (brałam ok 1000 mg wit E). Ale dla lekarza
    przytycie ok 10 kg w ciągu kilku miesięcy nie było stanem niepokojącym, ale
    nawet naturalnym dla tej choroby. Moje zmiany na początku też wyglądały jak
    sińce, dopiero później zrobiły się świecące. Podobno bardzo rzadko morphea
    przechodzi w układową, więc bądź dobrej myśli. Pozdrawiam.
  • 10.06.05, 01:57
    hej,
    pytasz jakie badania...
    wiesz co .. chyba narazie takie ogolne.. krew, mocz... przeciwciala jadrowe itp
    zrobili ze mna bardzo szczegolowy wywiad, sprawdzili tez wazniejsze ograny czy
    funkcjonuja prawidlowo. no coz wyniki dopiero za dwa tyg..:/

    pozdrawiam
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 05.07.05, 12:54
    do karolina.sosinska.mk ...
    sorki dlugo mnie tu nie bylo:/
    na szczescie ja nie tyje i nie puchne, ostatnie badania (mocz, rozszerzona
    morfologia, badanie przeciwcial jadrowych, rtg klatki piersiowej i stawow
    kolanowych, okulista, itp)nie wykazaly aby cokolwiek dzialo sie w srodku wiec
    na pewno moja choroba dotyczy tylko skory. choc napisalas ze tobie robiono
    biopsje... mnie nie .. lekarz stwierdzil ze nie jest to konieczne.
    tak wiec po wakacjach znow wracam do PUVA a inne leki pozostaja bez zmian
    pozdrawiam i zycze wytrwalosci
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 07.07.05, 11:32
    do aga29wawa
    hej, mnie też trochę...
    Gratuluję wyników!!!
    fajnie masz, że nie tyjesz. Jak odstawiłam wit e to też przestałam, a nawet
    trochę chudnę (czego przy ciąży się nie spodziewałam). Ja nie miałam zalecanych
    przez swojego lekarza żadnych wyników, ale dzięki ginekologowi wiem, że nie są
    najgorsze. Po 2 miesiącach niebrania Wit e mogę stwierdzić, że ona naprawdę
    pomaga! Dopiero teraz robią mi się zaczerwienienia wokół plamek - znak, że się
    będą powiększać.
    Pozdrawiam.
  • 05.07.05, 12:49
    do julka133 ... tej choroby nie mozesz leczyc sama przede wszystkim musisz
    skontaktowac sie z lekarzem ktory ustali co bedzie najlepsze dla ciebie.. a co
    do skutecznosci... moje plamki wlasnie zaczely rosnac:( pocieszam sie tylko ze
    nie robia sie nowe:/
    zakryc plamku na szyi mozesz poza apaszka noszac bluzeczki z polgolfikiem a do
    tego dlugie rozpuszczone wlosy...

    pozdrawiam
    --
    ... nie wódź mnie na pokuszenie, sama je sobie znajdę...
  • 05.07.05, 14:16
    dzieki aga za informacje-jestem leczona-lekarka nawet mie pociesz,że nie jest
    najgorzej - ale moja psychika tego nie moze znieść

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.