Komentarze do artykułu

Sprzedają dworzec. Będzie nowe centrum przesiadkowe?

Pięć firm stanęło do negocjacji w sprawie prywatyzacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej "Polonus", którego najcenniejszym składnikiem obok floty autobusów są grunty wokół Dworca Zachodniego PKS.

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Sprzedają dworzec. Będzie nowe centrum przesiad... Dodaj do ulubionych

  • 01.11.12, 10:33
    "najcenniejszym składnikiem obok floty autobusów"

    Chodzi o te 30-letnie trupy wożące ludzi na stojąco przez całą polskę?
    Zaawansowany formularz
    • Gość: Spawacz IP: *.402.gwa.telkab.pl 01.11.12, 10:37
      Tylko niektóre autobusy odjeżdżające z Zachodniego są własnością PKSu Warszawa, cała reszta należy do innych przewoźników.
    • Gość: archer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.11.12, 10:39
      Widziałeś flotę Polonusa? Chodzi o nowoczesne, klimatyzowane i komfortowe pojazdy warte naprawdę dużych pieniędzy.
      • Gość: turysta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.11.12, 11:35
        Widziałem i widzę, regularnie jeżdżę do Olsztyna lub Mrągowa - brud, brud i jeszcze raz brud. Mechanikiem nie jestem ale na oko to te autobusy nie są pierwszej młodości. Kierowcy jakby trochę kulturalniejsi ale oczywiscie nie wszyscy. Porównajcie poziom usług oferowanych przez Polonusa i Poslkiego Busa .
        • Gość: Tomo IP: *.merinet.pl 01.11.12, 15:14
          Fajnie, że poruszyłeś ten temat - do Olsztyna to jeszcze PolskimBusem dojedziesz.
          A do Mrągowa?
    • Gość: Tomo IP: *.merinet.pl 01.11.12, 11:13
      Podstawowymi kryteriami rozstrzygnięcia przetargu winny być:
      a/ utrzymanie jako podstawowa działalność przedsiębiorstwa przewozów autobusowych i rozwijanie sieci połączeń (oczywiście tych rentownych, nikt nie może zmuszać przewoźnika do dokładania do interesu)
      b/ zachowanie podstawowej funkcji Dworca Zachodniego PKS, a wszelka inna działalność powinna być jedynie jej uzupełnieniem (czyli jeżeli budujemy centrum handlowe to na poziomie 0 lub -1 ma pozostać w pełni funkcjonalny dworzec autobusowy wraz z poczekalniami, kasami, etc.)
      c/ przedstawienie konkretnego biznes planu i planu inwestycyjnego, który byłby później podstawą do oceny osiągnięć nowego właściciela dla audytu.
      d/ na koniec cena zaoferowana przez nabywcę;
      Do tego przez pewien okres czasu (np. 5 lat) działalnośc nowego przedsiębiorca powinna być prowadzona pod nadzorem audytorów wyznaczonych przez Skarb Państwa po to aby wyegzekwować zapisy punktów a/b/c.
      W wypadku niespełnienia zobowiązań w okresie przewidzianym umową powinna być ona automatycznie rozwiązana bez żadnego odszkodowania, a przedsiębiorstwo przeszłoby z powrotem na własność Skarbu Państwa.
      To gwarantowałoby, że do przetargu staną ci którzy rzeczywiscie są zainteresowani prowadzeniem działalnosci przewozowej, a nie pierdyknięciem w miejscu "Zachodniego" kolejnego centrum handlowo - biurowego. I dawałoby możliwość wygrania przetargu fachowcom, a nie tym którzy akurat zaoferują najwyższą cenę, a ich jedynym celem jest zakup gruntu.
      • Gość: qqryq IP: *.home.aster.pl 01.11.12, 12:44
        A tymczasem w Polsce wygląda to tak:
        1) Wysokość łapówki
        2) Wysokość łapówki
        3) Wysokość łapówki
        ...
        158) Wysokość łapówki
        159) Cena
        160) Jakieś nieistotne pierdołki typu cel zakupu, plany, podtrzymanie działalności przewozowej.
        Niestety, żyjemy w chorym kraju, w którym dbanie o dobro społeczne jest na ostatnim miejscu.
    • Gość: elektryk IP: *.artexim.pl 01.11.12, 11:15
      Masz wiadomości z przed 30 lat.
    • Gość: tebe IP: *.com 01.11.12, 13:50
      Po pierwsze - PKS i tak by upadł, bo PolskiBus ich wykańcza ostatecznie (i dobrze)
      Po drugie - jedyna wartościowa rzecz PKS to właśnie teren dworca
      Po trzecie - immofinanz i dworce? He he dobre. W Lublinie toczył się skandal, jak to immofinanz wykupił ogródki działkowe w najcenniejszym punkcie u stóp zamku królewskiego, po czym MPZP dopuścił budowę galerii handlowej, po czym immofinanz przystąpił do budowy znacznie większej galerii, wbrew zgodzie miasta i... ogrodził budowę i buduje!
      Jedyne zatem co stanie przy Zachodnim to albo osiedle albo - jeśli osiedla nie dopuści MPZP - będzie wielka galeria handlowa udająca dworzec, czyli tak samo jak w Olsztynie.
      • 01.11.12, 14:04
        nie jest konkurentem dla pks i pewnie za rok zbankrutuje, jak poprzednik polski express - chyba też angielski pomysł.
      • Gość: Tomo IP: *.merinet.pl 01.11.12, 14:41
        @tebe
        Bardzo zdziwisz jak PolskiBus podniesie ceny gdy zabraknie mu konkurencji ze strony kiepskiego, ale jednak jeżdżącego PKS-u.
        Poza tym nie przypominam sobie by PolskiBus jeździł na przykład na Mazury, Podlasie czy środkowe Pomorze. Wybrał sobie najlepsze połączenia i przy minimalnej liczbie przystanków po drodze je obstawia. Jak zabraknie PKS-u to sobie dojedziesz do Olsztyna, a dalej śmigniesz stopem o ile ktoś cię zabierze.
        Prezentujesz sposób myślowy typowej małpy, której ktoś dal zabawkę w postaci piły, a ta od razu zaczęła piłować gałąź od strony pnia drzewa.
        A PolskiBus? Podniesie ceny, albo skończy z równie wielkim hukiem jak OLT Express którym też takie lemingi jak ty się podniecały nie patrząc na to, że wożenie PAX za 99 zeta po Polsce to strata kolejnej stówy na każdym z nich.
    • Gość: bemowian IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.11.12, 17:54
      Jeżeli ten skrawek Warszawy ma wyglądać przynajmniej tak jak na wizualizacji dworca w Olsztynie, to pies trącał Polonusa i jego kierowców. Trzymam kciuki, aby było to coś na miarę XXII wieku!
    • Gość: Andrzej IP: *.dynamic.chello.pl 01.11.12, 18:09
      Najgorszymi "trupami" wozi pasażerów PKS Grójec, zwłaszcza na lokalnej linii: Grójec-Tarczyn-Warszawa.

      Obecnie PKS Grójec i PKS Polonus mają niepisaną umowę polegającą na tym, że:
      1) linia Warszawa Metro Wilanowska-Prażmów-Grójec jest w gestii tylko PKS Polonus;
      2) linia Grójec-Tarczyn-Warszawa jest tylko w gestii PKS Grójec.

      PKS Polonus wprowadziło nowy projekt pn "PolonusBus" polegający na tym, że do obsługi niektórych linii (konkretnie na tych, na których PKS Polonus ma konkurencję) wprowadzono autobusy o lepszym standardzie, m.in. na linię Brzumin-Góra Kalwaria-Warszawa. Niestety, nowych autobusów nie zobaczymy na linii Grójec-Prażmów-Warszawa, ponieważ PKS Polonus nie ma na tej linii konkurencji.

      PKS Grójec, którego udziałowcem jest m.in. Gmina Tarczyn, ma zapewniony monopol na przewozy w relacji: Grójec-Tarczyn-Warszawa. Burmistrz Gminy Tarczyn nie wydaje zezwolenia na zatrzymywanie się w Tarczynie żadnemu innemu przewoźnikowi, oprócz PKS Grójec. Zadzwoniłem do kilku firm z prośbą o to, aby ich autobusy zatrzymywały się w Tarczynie i... usłyszałem to, co napisałem powyżej. Poza tym dworzec autobusowy w Grójcu jest własnością PKS Grójec i wiele firm przewozowych nie dostało zezwolenia na wjeżdżanie tam.

      Taki układy są "chore". PKS-y nie powinny być właścicielami dworców autobusowych! To jest ograniczanie zdrowej, uczciwej konkurencji, a na tym najbardziej cierpią pasażerowie. PKS-y, które są "monopolistami" na danych liniach (Grójec-Prażmów-Warszawa, Grójec-Tarczyn-Warszawa) mogą robić właściwie to, co chcą: windować ceny biletów, wysyłać do obsługi tych połączeń najbardziej zdezelowane autobusy, ect.

      Mam nadzieję, że nowy właściciel PKS "Polonus" S.A. zmieni tę nienormalną sytuację. Najbardziej przydałaby się konkurencja firmie PKS Grójec na lokalnej linii z Tarczyna do Warszawy.
      • Gość: elektryk IP: *.artexim.pl 07.11.12, 21:13
        Nie zgadzam się że PKS Grójec,na linię Grójec - Tarczyn - Warszawa wystawia zdezelowane autobusy.Zdarzają się czasem Autosany H9,ale też zostały kupione "nowe" autobusy jak Setra niskopodwoziowa czy MAN w kolorze straży pożarnej.Akurat z tej linii korzystam regularnie i również uważam że brak konkurencji jest miedzy innymi,powodem nagminnych opóźnień.I proszę nie komentować że korki itp bo natężenie ruchu o 5 rano w niedzielę jest minimalne ,a autobus przyjeżdża z opóźnieniem 15 - 25 min, w pozostałe dni tygodnia zresztą tak samo.Albo sprawa rozkładu jazdy,na przystanku stara "tabliczka" a w internecie od 1 listopada nowa "tabliczka", a autobusy jeżdżą jak chcą.Że nie wspomnę o wcześniejszych odjazdach z Zachodniego.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.