Dodaj do ulubionych

Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 roku?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.04, 19:44
Czy to obetnica przed wyborami prezydenckimi (prezedenta RP) kandydata na ten
stolek nie jakiego Lecha K.?????? Wybory odbeda sie w
pazdzierniku/listopadzie 2005.
Obserwuj wątek
    • Gość: Egoista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.crowley.pl 13.07.04, 21:51
      Szybka kolej miejska w 2005 roku jest jak najbardziej, możliwa. Dziwię się
      tylko Warszawie, że chce wykładać własne pieniądze na obsługę komunikacyjną
      darmozjadom z Grodziska Mazowieckiego, czy z Otwocka, którzy pewnie do
      funkcjonowania kolejki nie dołożą ani grosza. może wart ograniczyć SKM tylko do
      Warszawy - z Ursusa do Falenicy, a jak się inne miasteczka wokół dołożą to im
      rozszerzyć strefę.
      • Gość: Krzysztof Rytel Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.04, 23:20
        > Szybka kolej miejska w 2005 roku jest jak najbardziej, możliwa. Dziwię się
        > tylko Warszawie, że chce wykładać własne pieniądze na obsługę komunikacyjną
        > darmozjadom z Grodziska Mazowieckiego, czy z Otwocka,

        Jestem tego samego zdania. Uwazam, ze SKM powinno sie zaczac budowac od
        Warszawy, ale od razu od kilku linii, tak zeby na srednicy sie kumulowaly i
        byla wysoka czestotliwosc (np. Pludy - Okecie i Pruszkow - Falenica, a co drugi
        pociag do Wesolej). A jak sie sprawdzi taki pilotaz to system sam sie rozwinie.
        Jak ktos bedzie chcial przedluzyc do siebie to niech wyklada kase.

        Uweazam, ze z projektu Kaczora nic nie wyjdzie, bo Przewozy Regionalne nie
        dadza sobie wyrwac najbardziej dochodowej linii.

        A co do taboru, to rzeczywiscie mozna wziac dotychczasowe EZTy - ich
        kompleksowa modernizacja kosztuje 1 - 1,5 mln (z wymiana okladzin, podlog,
        drzwi, siedzenia jak w solarisach, moznaby polikwidowac przedzialy i toalety).
        CDo tych 2 linii wystarczy 30 pociagow (czestotliwosc co 10 minut), czyli 45
        mln + pewnie drugie tyle na budowe nowych przystankow (oczywiscie na razie bez
        Braciej).
      • Gość: Automobilista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 08:41
        > Szybka kolej miejska w 2005 roku jest jak najbardziej, możliwa. Dziwię się
        > tylko Warszawie, że chce wykładać własne pieniądze na obsługę komunikacyjną
        > darmozjadom z Grodziska Mazowieckiego, czy z Otwocka, którzy pewnie do
        > funkcjonowania kolejki nie dołożą ani grosza. może wart ograniczyć SKM tylko
        > do
        > Warszawy - z Ursusa do Falenicy, a jak się inne miasteczka wokół dołożą to im
        > rozszerzyć strefę.

        Rzecz w tym, że ideą stworzenia SKM jest m.in. skłonienie ludzi do rezygnacji z
        samochodu i zapewnienie im równie szybkiego (albo nawet szybszego) środka
        transportu. A po Warszawie jeździ pełno samochodów na otwockich tudziez
        pruszkowskich blachach - jeśli Warszawa chce ich uniknąć, musi zainwestować w
        rozwój SKM także poza swoimi granicami.

        Przy sprawnym zarządzaniu i dobrej organizacji SKM może nawet generować zysk i
        wówczas należałoby rozszerzenie sieci poza Warszawę traktowac w kategoriach
        inwestycji, a nie wydatku.
    • Gość: Wojtek S. Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.crowley.pl 13.07.04, 21:54
      2005 rok jest rzeczywiście realny. Znam nawet koncepcje, które są owiele tańsze
      od tej, która lansuje się obecnie. Wcale bowiem nie trzeba kupować nowego
      taboru dla SKM. Obecnie tez proponuje się tylko 1 linię SKM, a przydałyby się
      co najmniej 3. Mam pytanie: co stało się z koncepcją SKM z Lotniska - już
      powoli kończa drugi terminal, a akcja dojazdu do Lotniska jakoś nie idzie do
      przodu?
      • Gość: Automobilista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 08:46
        > Wcale bowiem nie trzeba kupować nowego
        > taboru dla SKM.

        Jeśli nie zakup nowego, to i tak gruntowna i bardzo kosztowna modernizacja
        starego. Aby bowiem ludzie zechcieli korzystac z SKM, pociagi powinny zachęcać
        ludzi do wejścia, a nie odrzucać i odpychać. Obecne niestety odpychają i jeśli
        nic się tu nie zmieni, to pomysł nigdy nie wypali. Poza tym mają żałosne
        przyspieszenie, co też odstręcza.

        Biorąc pod uwagę przestarzała konstrukcję obecnych pociągów i związaną z nią
        prądożerność (a prąd kosztuje i to dużo!) warto chyba jednak zainwestowac w
        zupełnie nowe i mniej prądożerne pojazdy. Ta inwestycja kiedyś się zwróci.
      • chaladia Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro 13.07.04, 22:13
        Linie regionalne są nieopłacalne, bo 90% pasażerów albo jeździ na gapę, albo
        płaci jakieś grosze konduktorom do kieszeni. Jeśli na tak uczęśzczanej linii
        wstawi się do każdego zestawu konduktora, to ściągnie on 100% opłat za bilety i
        dopilnuje porządku, dzięki czemu dludzie przestaną się bać jeździć koleją i do
        niej wrócą.
        Pomysł jest nienowy i bardzo dobry, tylko jakoś nie mogę uwierzyć, żeby Kaczka
        i jej ekipa była w stanie cokolwiek takiego zorganizować.
        Na koniec:
        To nie tylko tabor:
        Jesli to ma naprawdę być SKM, to potrzebne są następujące inwestycje:
        1. Połączenie Przystanku "Śródmieście" z Metrem.
        2. Budowa Przystanku "Targowa" w miejsce "Stadionu".
        3. Wyposażenie większości przystanków w schody ruchome i ich generalny remont.
        4. Wcześniej czy później - budowa przystanku Nowy Świat przynajmniej w kierunku
        wschodnim (w zachodnim nie da się).
        5. Zorganizowanie parkingów strzezonych przy stacjach od Wawra na wschód.

        Tego się do 2005 roku zrobić nie uda, przynajmniej napewno nie uda się to
        ekipie Kaczki PiSuarowej.

        --
        Salaamu Wa-alleikum

        Chaladia Bolandi
        forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10280
                • Gość: lajkonik Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.04, 09:12
                  Po pierwsze Parkingi przy stacjach, strzeżone, ale cena włączona w bilet,
                  przynajmniej jako opcja. To mogłyby opłacać samorządy kolejnych miejscowości
                  włączanych do sieci.
                  Po drugie : Bezpieczeństwo. Szczególnie w początkowym okresie na jeden wagon
                  jeden strażnik, kamery rejestrujące na peronach, bramki przy wejściu na peron i
                  jeden obserwator plus jeden ochroniarz (szybka grupa w odwodzie) i sprawa
                  nieucziwych przejazdów załatwiona. Jak się ludzie przekonają, że jest OK to
                  masowo przesiądą się do SKM i będzie bezpiecznie, bo podróżujemy w masie.
                  Po trzecie : Jeden bilet na SKM, metro i autobusy. W godzinach szczytu
                  częstotliwość co 3-4 minuty, jak w metrze, bo 10 to za rzadko. Przebudowa
                  przystanków, budowa łączników to może być w trakcie działania, jak będzie
                  bezpiecznie i tanio to ludzie tą niewygodę zniosą.
                  Co do stacji Nowy Swiat, to ma ona sens, by móc się przesiadać w autobusy
                  jadące Nowym Swiatem. Czy nie taniej byłoby przeorganizować ruch autobusów w
                  tym rejonie by zajeżdżały na placyk przed dworcem Powiśle ? A może jakiś
                  ruchomy chodnik ? Wybudowanie galerii handlowej wzdłuż takiego chodnika to
                  byłaby gratka dla handlowców. Na parterową jest tam dość miejsca.
                  • Gość: Automobiloista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 09:21
                    Generalnie podzielam twoje opinie tu zawarte, wszak bez ostatniego akapitu.

                    > Co do stacji Nowy Swiat, to ma ona sens, by móc się przesiadać w autobusy
                    > jadące Nowym Swiatem. Czy nie taniej byłoby przeorganizować ruch autobusów w
                    > tym rejonie by zajeżdżały na placyk przed dworcem Powiśle ?

                    Rzecz w tym, ze rejon Nowego Światu i Al.Jerozolimskich w stronę Kruczej to nie
                    tylko punkt przesiadkowy. Dla wielu ludzi jest to punkt docelowy ze wzgledu na
                    dużą liczbę miejsc pracy i obiektów handlowo-usługowych zlokalizowanych w tym
                    rejonie. Docieranie tam "naokoło" (pociąg do stacji oddalonej o kilkaset
                    metrów, później autobus) znacznie zmniejszy atrakcyjnosc SKM.

                    Tego się niestety nie da obejsć! Prowadzone na zachodzie obserwacje zachowan
                    komunikacyjnych (wyniki dostępne w sieci) już dawno tego dowiodly. Pociąg musi
                    docierać DO CELU a nie obok i nic na to nie poradzimy.
                  • tarantula01 Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro 14.07.04, 11:29
                    Gość portalu: lajkonik napisał(a):
                    > W godzinach szczytu
                    > częstotliwość co 3-4 minuty, jak w metrze, bo 10 to za rzadko.

                    Za rzadko? Dołóż do tego normalne PKP i będziesz miał częściej. Przecież PKP
                    Przewozy Regionalne nie znikną ot tak sobie z linii średnicowej.

                    --
                    -----------------------------------
                    "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
                    __//__
                    _(,")_
                    • Gość: lajkonik Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.04, 12:06
                      Chyba znikną, bo to ma być we współpracy z nimi, czyli oni wejdą w tą spółkę.
                      Po za tym poziom usług świadczonych przez PKP jest tak niski, że nikt nie
                      chciałby z nimi jeździć. Mając do wyboru chroniony SKM czy bezpańskie PKP do
                      czego byś wsiadł, na co poczekał ? Dublowanie siŁ dwóch firm na tej trasie, a
                      może większej ilości miałoby wtedy sens, gdyby doszło do konkurencji między
                      nimi o klienta. Jednak biorąc pod uwagę, że korzystałyby te firmy z tej samej
                      infrastruktury i podpisywały z ZTM podobne umowy to o jakiej konkurencji
                      mówimy ? Chyba kosztem klienta. I o swarach, czyji pasażerowie mają prawo
                      korzystać np. z parkingów. Chyba nie o to chodzi. Raczej powinno być w skali
                      kraju kilku operatorów regionalnych, którzy konkurowaliby o zarządzanie
                      lokalnymi sieciami w konkursach organizowanych co kilka lat. O infrastrukturę
                      dbałyby inne spółki np. dotychczasowe PKP mając zagwarantowany procent od
                      sprzedanych biletów.
          • Gość: Automobilista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 08:55
            > Pozatym 200m dalej jest przystanek, chyba, "powisle".

            Prowadzone w wielu krajach obserweacje (poszukaj w sieci, wiele znajdziesz na
            ten temat) dowiodły, że aby ludzie zechcieli korzystać z pociagów, to "pociąg
            musi zbliżyć się do ludzi", a nie ludzie do pociągu. W warunkach miejskich do
            korzystania z pociagu zachęcić moga tylko stacje położone w ważnych dla miasta
            punktach (komunikacyjnych, handlowych, administracyjnych itd.), a nie kilkaset
            metrów od tych punktów.

            A stacja Powiśle to tak ni przypiął ni przyłątal. Nie obsluży ani Nowego Światu
            i obszaru w kierunku Kruczej, bo jest za daleko, ani też gęsto zaludnionych
            obszarów Powiśla (między Kruczkowskiego i Wisłą z ul.Dobrą jako główną osią),
            bo też za daleko. Jej lokalizacja w obecnym miejscu nie ma zadnego sensu -
            zamiast tego powinny byc dwie nowe stacje (jedna - Nowy Świat w kierunku
            Brackiej, druga - nad ul.Dobrą na Powiślu). Tylko takie roziwązanie zapewni
            linii odpowiednią liczbę pasażerów z tych rejonów.



        • dean08 Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro 14.07.04, 11:30
          > To nie tylko tabor:
          > Jesli to ma naprawdę być SKM, to potrzebne są następujące inwestycje:
          > 1. Połączenie Przystanku "Śródmieście" z Metrem.
          > 2. Budowa Przystanku "Targowa" w miejsce "Stadionu".
          > 3. Wyposażenie większości przystanków w schody ruchome i ich generalny remont.
          > 4. Wcześniej czy później - budowa przystanku Nowy Świat przynajmniej w
          kierunku
          >
          > wschodnim (w zachodnim nie da się).
          > 5. Zorganizowanie parkingów strzezonych przy stacjach od Wawra na wschód.
          >
          > Tego się do 2005 roku zrobić nie uda, przynajmniej napewno nie uda się to
          > ekipie Kaczki PiSuarowej.

          Nie tylko tu - potrzebny też jest przystanek Ursus Niedzwiadek. A odnośnie
          taboru - remont en 57 za 1,5 mln to kosmetyka zewnetrzna. Nie zalatwia chocby
          zalosnego jak na warunki miejskie przyspieszenia (0,5 m/s2). Nie rozymiem przy
          tym idei lokomotyw dla koleji miejskiej - tylko ezt ! I czemu od razu za 20 mln
          (takie kwoty padaja). Pesa dla wkd (oby sprawdzila sie w testach) kosztowala 11
          mln (prototyp-czyli drozszy niz egzemlarz seryjny). Mysle, ze przekonstruowana
          dla skm (skrajnia + zasilanie) drozszy niz 10 nie bedzie. Ale i tak wszystko
          moze sie rozbic o pkp...

    • Gość: xxl Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.waw.pl / *.waw.pl 14.07.04, 08:32
      SKM to uzupełnienie Metra i powinno kursować z podobną częstotliwością . Mam
      nieco inną koncepcję . Loinia średnicowa od dw. zach do dw. wsch. powinna po
      wybudowaniu dwóch nowych stacji i modernizacji stać się linią metra . Pociągi
      podmiejskie dojeżdżaly by wtedy do wymienionych stacji . Rownież linia "
      radomska " Z dw. gdańskiego przez okęcie na Kabaty ( istnieje używany wiadukt
      kolejowy nad ul.Puławską a tory biegną do zajezdni metra ! )powinna ,po
      modernizacji i dodaniu kilku przystanków , zostać włączona w system SKM .
      Ostatnia propozycja jest najdalej idąca . Proponuję wyrzucić ruch tranzytowy
      pociągów z centrum . Zwyczajnie zlikwidować dw. Centralny . Jego funkcję z
      powodzeniem może ( po przebudowie i rozbudowie ) przejąć dw,gdański . Kolej
      dysponuje tam wspaniałymi terenami. Co więcej dojazd do tego dworca jest wręcz
      idealny (metro ) , Latwiej wyjechać w ktorą kolwiek stronę niż z pod dworca
      centralnego a dojazd do centtrum to nie więcej niż pięć minut (M) . Ciekawy
      jestem innych opinni .
      • d.z Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro 14.07.04, 08:42
        Pomysł wart realizacji ale jak na razie ja widzę więcej kłopotów niż możliwości.
        Współpraca PKP z Warszawą jest zwykle nieudana.
        Przykład wspólnego biletu miejskiego czy też niewybudowanie łacznika metro
        centrum PKP dw. Śródmieście to tylko nieliczne przykłady jeśli do tego doda się
        wiele nieruchomosci PKP na terenie miasta, z którymi PKP nie wie co zrobić to
        dopełni się cały obraz.
        Samorządy również niewiele zdziałają bo brak funduszy. Co prawda kupiono jeden
        skład dla WKD z funduszy wojewódzkich ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.
        Prawda jest taka, że w projekt ten trzeba "wpompować" ogromne pieniądze. Nie da
        ich PKP (choć już boi się o nierówny podział ewentualnych zysków), a władze
        samorządowe również nie dadzą rady sfinansować całości przedsięwzięcia.
      • Gość: Automobilsita Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 09:01
        > Mam
        > nieco inną koncepcję . Loinia średnicowa od dw. zach do dw. wsch. powinna po
        > wybudowaniu dwóch nowych stacji i modernizacji stać się linią metra . Pociągi
        > podmiejskie dojeżdżaly by wtedy do wymienionych stacji .

        Trochę bez sensu, komplikujące ludziom zycie.

        A przeciez mozna prościej - pociągi jeżdżą sobie po linii średnicowej z
        częstotliwością metra, dojeżdżają do wymienionych przez ciebie dworców, po czym
        niektóre zawracają, a niektóre jada dalej, obsługując ruch podmiejski.

        • Gość: xxl Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.waw.pl / *.waw.pl 14.07.04, 20:24
          Obstaję przy swoim pomyśle . Taki system bardzo sprawnie funkcjonuje 500 km na
          zachód - w Berlinie . Co miałoby komplikowac ludziom życie ? Przecież pociągi
          podmiejskie nie muszą jeździć co 10 minut , natomiast skm - tak. Dlatego uważam
          iż rozwiązanie wykluczajace ruch tranzytowy z centrum jest rozwiazaniem
          własciwym . ( przecież większość przyjeżdza tu do pracy a nie z Grodziska do
          Otwocka , czy na odwrót ). Również pociagi dalekobieżne powinny przyjeżdżać
          na " nowy dw. gdański " . Wystarczy spojżeć na mapę Warszawy aby dostrzec
          logikę takiego rozwiązania .
          Sprawa PKP powinna zostać rozwiązana radykalnie , należy rozpędzić to całe
          komunistyczne towarzystwo i zacząć od nowa . Czekam na opinię .
          • Gość: Automobilista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: 213.17.181.* 14.07.04, 21:11
            > Obstaję przy swoim pomyśle . Taki system bardzo sprawnie funkcjonuje 500 km
            > na zachód - w Berlinie .

            Nie do końca masz racje. Są linie S-Bahn, na których jedne składy mają krótsze
            relacje, a inne jada kilka stacji dalej. W ten sposób pociagi jeżdżą częsciej w
            centrum, a rzadziej na obrzeżach. Ten sam system funkcjonuje z powodzeniem
            także np. w metrze londyńskim - to, że linia prowadzi np. do Heathrow, nie
            oznacza, że wszystki składy pomykają na lotnisko, niekóre kończa bieg iles
            stacji wcześniej i zawracają. I tak można zrobić także w Warszawie na SKM.

            > Co miałoby komplikowac ludziom życie ?

            To, że jadąc z Pruszkowa do centrum Warszawy musieliby się przesiadać na
            Zachodnim, podczas gdy z powodzeniem można tego uniknąć.

            > Przecież pociągi
            > podmiejskie nie muszą jeździć co 10 minut , natomiast skm - tak.

            A czym się twoim zdaniem różni pociąg podmiejski od SKM? Moim zdaniem niczym -
            należy po prostu stworzyć jednolitą sieć bez żadnych podziałów, natomiast
            różnicowac długość trasy poszczególnych składów na linii SKM (np. jeden skład
            kończy bieg w Ursusie, inny w Grodzisku).

            > Dlatego uważam
            > iż rozwiązanie wykluczajace ruch tranzytowy z centrum jest rozwiazaniem
            > własciwym . ( przecież większość przyjeżdza tu do pracy a nie z Grodziska do
            > Otwocka , czy na odwrót ).

            Pociag z Otwocka do Pruszkowa to nie jest ruch tranzytowy! Po prostu jeden i
            ten sam skład od Otwocka do Warszawy Wsch. realiozuje funkcję pociągu
            podmiejskiego, od Warszaway Wsch, do Zach. metra miejskiego, dalej do Pruszkowa
            znów realizuje fyunkcję pociągu podmiejskiego. Ale cały czas jest to jeden i
            ten sam skład! I na tym właśnie polega cały urok, prostota i wygoda systemu SKM.

            > Również pociagi dalekobieżne powinny przyjeżdżać
            > na " nowy dw. gdański " . Wystarczy spojżeć na mapę Warszawy aby dostrzec
            > logikę takiego rozwiązania .

            Nie jestem o tym do końca przekonany, ale szerzej opisze to jutro - dziś brak
            czasu :)

            > Sprawa PKP powinna zostać rozwiązana radykalnie , należy rozpędzić to całe
            > komunistyczne towarzystwo i zacząć od nowa . Czekam na opinię

            Tu akurat zgadzma się z tobą w 100%.
            • Gość: xxl Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro IP: *.waw.pl / *.waw.pl 16.07.04, 07:38
              Pisząc o wyznaczeniu stacji końcowych miałem na myśli generalna zasadę
              funkcjonowania SKM , ale przecież nie są wykluczone kombinacje. Chodzilo mi o
              to , że metro ( czyli odcinek na trasie linii średnicowej od dworca do dworca )
              jeżdziłoby częściej i nic nie stoi na przeszkodzie aby niektóre składy ,
              zwlaszcza w godzinach szczytu docierały dalej w obie strony .I wten sposób ktoś
              jadący z np. Pruszkowa , poza godzinami szczytu , dojechawszy pociągiem
              podmiejskim do wawy zach. miałby co 3-4 minuty metro .
              Czekam na opinię o dw. gdańskim i o linii radomskiej .
    • Gość: Bubio najpierw rozpędźmy PKP! IP: 217.153.116.* 14.07.04, 09:42
      to jest głóawna przeszkoda - tylko jak się jej pozbyć?? Bez aktywnego udziału
      kolei nic się nie da zrobić - przedmówcy wspominali, że PKP nie chce
      współpracować (wspólny bilet, łącznik metro-śródmieście) - a to dlatego, że to
      jakiś skansen komuchów! Pogonić wszystkich towarzyszy stamtąd i dopiero będzie
      można coś zrobić!
    • nauma Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 ro 14.07.04, 10:51
      Pomysł SKM - bardzo dobry.
      Ale wątpię, żeby wypalił, bo ludzie, którzy się nim zajmują, to dyletanci.
      Ja też mogę obiecać, że za dwa lata będziemy mogli latać w kosmos nowymi
      solarisami :)
      Tak na poważnie, to jak ludzie, którzy nie umieją zorganizować komunikacji w
      Warszawie albo dopłat z UE, a z drugiej strony ludzie zarządzający
      komunistycznym do dziś przedsiębiorstwem, chcą zabrać się za projekt wymagający
      współdziałania kilku powiatów i wielu organizacji? Przez tyle czasu nie umieli
      zorganizować wspólnego biletu, i teraz porywają się na SKM? WOlne żarty...
      --
      posłuchaj koloru swoich snów (The Beatles "Tomorrow Never Knows")
      Naumachia , Forum brwinowskie ,
      Pasażer , SSO , FEN
      • vampi_r Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2050 roku 14.07.04, 12:45
        Szybciej się nie da.
        Wszystko ładnie wygląda w projektach i załozeniach.

        Aby pociagi stały sie prawdziwą alternatywą dla komunikacji samochodowej miasto
        powinno wpierw wyłozyć kasę na modernizację kilkudziesięciu przystanków
        kolejowych.
        Linia Grodzisk-Otwock jest najbardziej dochodowa, bo łączy największe miasta
        satelickie naszej Stolicy (obecnie wielkie sypialnie Warszawy).
        Jednak ludzie nie zaczną porzucac samochodów, by pojechac do pracy pociagiem
        tylko dlatego, że powstała nowa spółka. Nawet jeśli bedą kursować nowe składy,
        to i tak nie przyciągnie to samochodziarzy.
        Czy ktos porzucił samochód na rzecz tramwaju tylko dlatego, że jeździ na danej
        linii nowy skład? NIE!

        Obecnie dojechać do pracy z Otwocka samochodem jest ciężko - wąski Wał
        Miedzeszyński korkuje dojazdówke z Otwocka skutecznie. Podobne korki są na
        trasach z pruszkowa i Grodziska. A jednak ludzie wolą jechac 2 razy dłużej
        samochodem, niż kolejką.
        Z pociągu korzystaja chyba tylko ci, którzy nie maja innego wyjścia.

        Trochę może ludzi odstrasza stan tabory, ale moim zdaniem głównym powodem jest
        niewygoda z przesiadaniem się z przystanków PKP na komunikacje miejscką.
        No bo jakie przystanki PKP są dobrze skomunikowane z MPK?
        Jedynie Warszawa Śródmiescie i Ochota.
        Aby z pozostałych przystanków PKP gdzies dojść, trzeba pokonac setki metrów
        piechotą, często przejść przez odludne i zaniedbane tereny, wśród mało
        ciekawych typów pachnących piwem.
        Niedawno w poblizu stacji Warszawa Służewiec naleziono czyjeś zwłoki.

        Władze Warszawy powinny wraz z PKP przedstawić realny projekt rozwoju własnie
        terenów przykolejowych, przyprzystankowych.
        Aby dokonac remontu przystanków PKP oczywiście nie ma kasy (tradycyjnie).
        Może więc na zasadzie jakich umów miasto powinno przejąć te tereny i znaleźć
        inwestorów.
        Dobrym przykładem jest stacja Warszawa Wileńska.

        To własnie przy przystankach kolejowych powinny powstawać centra uslugowo-
        handlowe (i oczywiście nie w stylu Jarmaku Europa), parkinki. Te tereny trzeba
        uporządkować, wyremontować, tak by nikt nie bał się wysiaść na stacji Warszawa
        Zachodnia, Warszawa Praga, Warszwa Toruńska, Stadion itp.
        Obecnie nawet na Śródmieściu i Ochocie cuchnie moczem, a śmieci ładnie się
        walają.
        To ja jednak wolę jechac samochodem.
        --
        Vampi_r
        • Gość: Automobilista Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2050 ro IP: 62.233.175.* 14.07.04, 13:06
          > No bo jakie przystanki PKP są dobrze skomunikowane z MPK?
          > Jedynie Warszawa Śródmiescie i Ochota.

          Nawet stacja Śródmieście skomunikowana jest nienajlepiej. Przejścia podziemnego
          do metra nie ma, a do najbliższych sensownych punktów przesiadkowych
          (Marszałkowska/Al.Jerozolimskie, Jana Pawła II/Al.Jerozolimskie) trzeba ładny
          kawałek drałowac na piechotę.

          Dlatego wysuwany jest postulat (moim zdaniem słuszny) likwidacji tej stacji i
          zbudowania dwóch nowych - pod Rondem Dmowskiego oraz pod Jana Pawła II (koło
          stacji końcowej WKD). Tylko to sporo kosztuje :(

          Ktoś, kto lokalizował stację Śródmieście anjwyraźniej nie mógł się zdecydowąć,
          czy ta stacj ama obsługiwac rejon Dw.Centralnego, czy też rejon
          Marszałkowskiej. W efekcie powstał knot. Podobna sytuacja ma zreszta miejsca w
          przypadku stacji Powiśle (o czym już pisałem) oraz Stadion.
          • dean08 Re: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2050 ro 14.07.04, 17:12

            > Dlatego wysuwany jest postulat (moim zdaniem słuszny) likwidacji tej stacji i
            > zbudowania dwóch nowych - pod Rondem Dmowskiego oraz pod Jana Pawła II (koło
            > stacji końcowej WKD). Tylko to sporo kosztuje :(

            Dużo kosztuje - dwie nowe podziemne stacje + absolutnie konieczna stacja
            Bracka/Nowy Świat (Targowa byłaby naziemna). Wystarczyłoby może śródmieście
            przesunąć w kierunku ronda dmowskiego. Tylko, że trzeba to zrobić wraz z
            remontem średnicy - czyli, jak jest planowane, już za rok.
            > Ktoś, kto lokalizował stację Śródmieście anjwyraźniej nie mógł się
            zdecydowąć,
            > czy ta stacj ama obsługiwac rejon Dw.Centralnego, czy też rejon
            > Marszałkowskiej. W efekcie powstał knot. Podobna sytuacja ma zreszta miejsca
            w
            > przypadku stacji Powiśle (o czym już pisałem) oraz Stadion.
            Z punktu widzenia integracji z komunikacją miasta na pewno. Zastanawiam się
            jedynie skąd będą na to wszystko pieniądze. Skadinąd 1,7 mld jest w miarę
            realistyczną oceną sytuacji. Jeśli chodzi o ocenę kosztów - ponizej link do
            strony, na której padają orientacyjne koszty:
            www.tor.net.pl/proj_metro.htm
    • kapitan.kirk Kilka spraw 20.07.04, 14:47
      1.) Jeżeli Wasz prezydent istotnie chce uruchomić SKM do końca 2005, to niech
      nie wygaduje głupot o taborze typu "Push & Pull". Na nowy tabor trzeba
      oczekiwać minimum 2 lata, a przecież należałoby jeszcze przedtem rozpisać i
      rozstrzygnąć przetarg.
      2.) Ewentualne dąse ze strony PKP Przewozy Regionalne można spokojnie sobie
      olać, gdyż linia nie jest własnością tej firmy, ale PKP-PLK (co prawda
      powiązanej koteryjnie). Nie wiem jak w Wawie, ale w większości kraju to
      samorządy wykupują od PKP PR konkretne kursy pociągów podmiejskich, zatem
      wystarczyłoby po prostu zawiązać własną spółkę i w niej wykupywać kursy, a
      Grupa PKP nie będzie tu miała nic do gadania (przynajmniej formalnie). Oby Wam
      się udało...
      3.) Lokomotywy będące w posiadaniu PKP Cargo to en gros wielkie i ciężkie
      maszyny, przystosowane do stosunkowo powolnego ciągania ogromnych mas. Ich
      przydatność w zespołach typu "Push & Pull" jest, delikatnie mówiąc, wielce
      problematyczna, gdyż prądożerność takich zestawów byłaby zapewne większa, a
      przyspieszenia jeszcze mniejsze niż w przypadku aktualnie używanych zespołów
      EN57.
      4.) Na początek w zupełności wystarczyłaby modernizacja tych ostatnich, według
      ostatnio prezentowanych standardów, w cenie ok. 2 mln zł za jeden trójczłon.
      Zestaw EN57 ma wprawdzie rzeczywiście niewielkie wartości przyspieszenia i
      opóźnienia (ok. dwukrotnie gorsze niż w przypadku wagonów warszawskiego metra),
      ale też i odległość pomiędzy przystankami jest znacznie większa, sięgająca
      kilometrów, co się mniej więcej równoważy. Zaś na odcinku śródmiejskim, gdzie
      przystanki są (będą?) najgęściej, SKM i tak będzie szybsza od środków
      komunikacji naziemnej, skundlonych w korkach.


      --
      A poza tym, Kartagina powinna zostać zburzona.

      Ukłony

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka