Dodaj do ulubionych

Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i ob...

IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 10:26
Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
Edytor zaawansowany
  • Gość: World IP: *.lpp.com.pl 21.01.13, 10:35
    Jestem pewny, że przy rezygnacji Ursynowa z konieczności budowy tunelu (najwyżej w lekkim wgłębieniu) GDDKiA urządzi coś znacznie droższego niż ten park :)
  • asperamanka 21.01.13, 10:46
    A ja jestem pewny, że w tej sytuacji ciągłej eskalacji roszczeń należy poprzestać na doprowadzeniu POW do Puławskiej, i dać sobie spokój. Gdy ruch zjeżdżający z tego fragmentu obwodnicy zakorkuje Puławską, Dolinę Służewiecką, i wszystkie pozostałe ulice w okolicy też, na tyle że się z Ursynowa wyjechać nie da, to ci "żądający" będą niezbędnikami sami kopać dalszy ciąg drogi w ramach "czynu społecznego".

    Brutalna prawda jest taka, ze bajki o tunelu i "ekspresówce" zamiast autostrady na Ursynowie były potrzebne jedynie po to, żeby przesądzić o wyborze wariantu "warszawskiego" przebiegu A2, bo poważnie groził nam wariant z autostradą w polu pod Górą Kalwarią, z której do warszawy potem trzeba byłoby się przebijać jakimiś gruntówkami przez 3 godziny.

    Teraz autostrada do Warszawy prowadzi, powstaje POW do Puławskiej, i 80% miasta ma głęboko w tyle dalszą budowę obwodnicy, bo już dojeżdża, dokąd potrzebuje. Jeśli Ursynów nie rozumie, że GDDKiA robi mu kosztowny prezent, to problem jego mieszkańców.
  • rydzyk_fizyk 21.01.13, 10:49
    To może kompromisowo poprowadzić obwodnicę w wykopie z pasem zieleni jako parkiem?
    --
    eksmisja.wordpress.com
  • Gość: World IP: *.lpp.com.pl 21.01.13, 11:43
    rydzyk_fizyk napisał:

    > To może kompromisowo poprowadzić obwodnicę w wykopie z pasem zieleni jako parkiem?

    Jeszcze lepiej byłoby puścić ekpresówkę na estakadach, wtedy nawet lokalne żule mieliby swoje chatki z kartonów po lodówkach "pod mostem" (których tylu kręci się każdego dnia na pętlach autobusowych - szczególnie "Natolin Płn.") i przy okazji przejeżdżający patrzyliby na Ursynowiaków "z góry", a Ursynowiacy poczuliby się "w dołku" :)
  • junk92508 21.01.13, 17:41
    Mieszkania przy A2 były jakie 2000zł/m2 tańsze niż te 500m dalej.

    Jeśli ma być tunel to miasto powinno dliczyć opłatę adiacencką - przynajmniej 30% od tych 2000zł/m2.

    A za park dodatkowo....

    Dla reszty W-wy ma zabraknąć kasy bo dla kilku tysięcy ludzi ma być tunel i park za 6mld...

    skandal...
  • Gość: a IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 22:32
    A skąd wziąłeś te 6mld za tunel? 6mld to cały odcinek 20km, łącznie z mostem na Wiśle, węzłami i nawierzchnią może kosztować.
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 09:12
    W ramach tej kwoty mają być jeszcze wybudowane estakady nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego (tereny Zagórza) przed planowanym węzłem autostradowym "Lubelska". Od węzła "Puławska" na wschód ma być jeszcze kilka węzłów autostradowych: Ursynów Zachód, Ursynów Wschód, jakieś węzły: na przecięciu Przyczólkowej, na przecięciu Wału Zawadowskiego (przed wjazdem na most Poludniowy), na przecięciu Wału Miedzeszyńskiego, jakieś zjazdy na ul. Patriotow (między Wawrem a Józefowem) i węzeł z Szosą Lubelską.
  • Gość: Tirinti IP: 78.8.207.* 21.01.13, 10:51
    Wariant przez Górę Kalwarięby był zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
    A2 by biegła prosto na południe od Warszawy a S7 prosto na zachód od Warszawy, można by zrobićnawet A7 na odcinku obwodnicy. Na północy by było S8 a na wschodzie S17 i by była normalna obwodnica, z której do Warszawy by prowadziło kilka kilkukilometrowych ekspresówek.
  • asperamanka 21.01.13, 11:07
    Wariant przez Ursynów był planowany od lat 1970-tych i miał zarezerwowane tereny. Zmiana przebiegu trasy autostrady wymagałaby dodatkowych wykupów, wyburzeń, uzgodnień, itp., a to wszystko by długo trwało i sporo kosztowało.

    Podobnie rzecz się miała z budową A4 od Zgorzelca po Nogowczyce - zrealizowano ją dokładnie według hitlerowskich planów co do przebiegu - łącznie z bezsensownymi długimi podjazdami wynikającymi z puszczenia trasy przez Górę Św. Anny zamiast wokół Góry, bo Hitler miał zacięcie artystyczne i żądał "ładnych widoków Ojczyzny" dla przejeżdżających kierowców - tylko z jednego powodu: taki przebieg trasy był w planach i wywłaszczony od lat 1930-tych (co akurat na Opolszczyźnie miało znaczenie, bo właściciele gospodarstw pozostali w dużej mierze ci sami po wojnie), więc przygotowanie budowy było tańsze.
  • jhbsk 21.01.13, 11:26
    Hitler nie jest dla mnie najlepszym wzorcem. A kretyństwo puszczenia autostrady przez Górę Świętej Anny wydać gdy patrzy się na ciężarówki zdychające na podjeździe.
    --
    JS
  • Gość: World IP: *.lpp.com.pl 21.01.13, 11:38
    jhbsk napisała:

    > Hitler nie jest dla mnie najlepszym wzorcem. A kretyństwo puszczenia autostrady
    > przez Górę Świętej Anny wydać gdy patrzy się na ciężarówki zdychające na podjeździe.

    Nawet sam generał Eisenhower był pełen podziwu dla geniuszu Hitlera (ale nie w kwestiach władzy dyktatorskiej tylko w geniuszu budowy potęgi kraju) i dzięki naśladownictwu wprowadził doskonały plan rozbudowy gigantycznej sieci międzystanowych autostrad w USA. Po ponad połowie wieku nadal próżno szukać jakiegokolwiek kraju na tej planecie, który by chociaż prawie dorównał im w infrastrukturze drogowej (i nie tylko). Tak przy okazji warto nadmienić, że w USA autostrady wytyczono przez same centra miast a nie jakieś przedmieścia w stylu pseudosypialni zwanej Ursynowem :)
  • Gość: WAW IP: 195.245.213.* 21.01.13, 13:31
    Ale ciekawi mnie dlaczego "pseudosypialni"? Czy to miała być obraza Ursynowa? I dlaczego?
  • Gość: LOpez IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 23:19
    Nie karm trolla, to sam zdechnie;) Obrazić Ciebie i mnie może tylko ktoś, na czyje zaczepki i chamowate wypowiedzi będziemy zwracać uwagę:)
  • Gość: crowbar IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.01.13, 13:42
    Co było tak zbawienne dla takiego Bostonu, że kosztem miliardów dolców i 10 lat pracy wkopano te centralne autostrady głęboko pod ziemię, bo tak się świetnie sprawdziły w terenie...
  • blfddude 21.01.13, 22:37
    Gość portalu: crowbar napisał(a):

    > Co było tak zbawienne dla takiego Bostonu, że kosztem miliardów dolców i 10 lat
    > pracy wkopano te centralne autostrady głęboko pod ziemię, bo tak się świetnie
    > sprawdziły w terenie...

    I zaden z odcinkow sie nie zawalil? Pamietasz moze co sie stalo pare lat temu? Nie mozna tez porownywac jednego z najstarszych miast amerykanskich z ciasna, historyczna zabudowa do pol i gospodarstw rolnych w granicach miasta Warszawy. Jak wiesz, Ursynow juz tak zaplanowano aby w tym miejscu byla trasa a Bostonu nie. W Bostonie chodzilo o zwiekszenie przepustowosci i schowaniu paru tras i wezlow pod ziemie i zrobiono to tuz przed samym koniecznym remontem eksplatacyjnym tych tras wiec zmiejszajac koszta zaglebienia. Nie ma sensu poruwnywania Warszawy do innych miast na swiecie w Europie Zachodniej lub USA pod wzgledem Autostrad i Linni Metra. My W Warszawie mamy obecnie szerokie glowne ulice z siatka linni tramwajowych (o wiele tanszych niz metro) i z wieloma pasami ruchu dla samochodow. Dla poruwnania proponuje zdjecia ul Marszalkowskiej przed wojna.
  • Gość: jangcy IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 12:59
    Tyle ze nikt w latach 70ych nie przewidywal ze dzielnica Ursynow sie tak rozrosnie. Kiedyś Ursynow konczył sie na Ciszewskiego. Płaskowicka to jednak kilometr dalej i trasa szybkiego ruchy zapewne mogła spokojnie sobie tamtędy podążać.
    Dzisiaj jest w samym środku wielkiej dzielnicy, w której mieszkają setki tysięcy ludzi.
    Dzisiaj takie plany już by nie powstały.
  • junk92508 21.01.13, 21:50
    Gość portalu: jangcy napisał(a):

    > Dzisiaj jest w samym środku wielkiej dzielnicy, w której mieszkają setki tysięc
    > y ludzi. Dzisiaj takie plany już by nie powstały.

    Ci ludzie co kupowali mieszkania doskonale wiedzieli o planowanej autostradzie - dlatego ceny wzdłuż niej były wyraznie nizsze niz pol km dalej.

    Ale tak to juz jest - kupie tanszy produkt z wadą a potem za wadę niech 6 mld wyłożą inni....

    I jeszcze niech do tego dorzucą park...
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:23
    Decyzję o przebiegu autostrady w tym miejscu podejmował Gomułka grubo przed 1970 r. Wtedy granica Warszawy przebiegała koło Dworca Południowego (dzisiejsza stacja metra Wilanowska). Osiedle Domaniewska było na "końcu świata", a tory wyścigów konnych na Służewcu były daleko za miastem. Na daleką przyszłość planowano budowę Osiedla Służew nad Dolinką. Po 1970 r. Gierek podjął decyzję o wybudowaniu wielkiego osiedla na Ursynowie, połączonego z centrum I linią metra. (zapomniał o przesunięciu przebiegu autostrady bardziej na południe). Pierwszy mieszkaniec obecnej dzielnicy Ursynów zamieszkał tu w 1976 r. To już minęło 36 lat. Mieszkańcy od lat postulują wybudowanie szpitala południowego, a zamiast tego szpitala dostaną w prezencie autostradę!
  • rydzyk_fizyk 22.01.13, 11:34
    "Mieszkańcy od lat postulują wybudowanie szpitala południowego, a zamiast tego szpitala dostaną w prezencie autostradę!"

    To pewnie dlatego, że nie zdążyli się załapać na oczyszczalnię i spalarnię ;)
    --
    eksmisja.wordpress.com
  • klemens1 21.01.13, 13:06
    > Wariant przez Ursynów był planowany od lat 1970-tych i miał zarezerwowane teren
    > y. Zmiana przebiegu trasy autostrady wymagałaby dodatkowych wykupów, wyburzeń,
    > uzgodnień, itp., a to wszystko by długo trwało i sporo kosztowało.

    Albo się coś planuje i szybko realizuje, albo się plany weryfikuje po upływie 40 lat. Może jeszcze chcesz żeby sprzęt medyczny produkować wg planów z lat 70-tych?
    A co do kosztów - tunel i tak przebija te twoje dodatkowe "wykupy i wyburzenia".

    W mieście, tam gdzie jest gęsta zabudowa mieszkalna, tego typu pseudoobwodnice są w tunelach. Jeżeli Żoliborz i Bemowo tego nie mają, to nie znaczy że jest to norma i że każdy ma być dymany jak tamte dzielnice.

    --
    Jestem autorem tego wypisu:
    "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
  • asperamanka 21.01.13, 14:35
    klemens1 napisał:


    > Albo się coś planuje i szybko realizuje, albo się plany weryfikuje po upływie 4
    > 0 lat. Może jeszcze chcesz żeby sprzęt medyczny produkować wg planów z lat 70-t
    > ych?

    Przebieg połączeń komunikacyjnych to nie sprzęt medyczny; to się planuje z bardzo dużym wyprzedzeniem. Zasadnicze plany połączeń drogowych, w tym autostradowych, na terenie kraju powstawały jeszcze w latach 1930-tych, i to zarówno niemieckie na obecnych tzw. "ziemiach odzyskanych", jak i polskie w granicach wersalskich. A obecny układ autostrad i dróg ekspresowych, łącznie z "wygięciem" autostrady Warszawa-Berlin w kierunku Łodzi i skrzyżowaniem A1 i A2 w rejonie Strykowa przygotowano koncepcyjnie jeszcze w latach 1940-tych.

    > A co do kosztów - tunel i tak przebija te twoje dodatkowe "wykupy i wyburzenia"

    Nie jestem pewny. Przebieg A2 ostatecznie zaprojektowano w latach 1970-tych, i od tego czasu obowiązywały ograniczenia w zakresie nowych budów na całej trasie.

    I chyba nie widziałeś projektu alternatywnego; nowy przebieg na całej trasie od Strykowa po Siedlce, to ponad 200 kilometrów do wykupienia i wyburzenia. Do tego potencjalne odszkodowania dla właścicieli na dotychczasowej trasie za trzydziestoletnie wyłączenie ich własności z normalnego użytkowania.

    A poza tym ja właśnie uważam, że tunel jest ekstrawagancją, i trasa powinna iść po wierzchu, ewentualnie z tunelami akustycznymi jak na S8.
  • wutang4eva 21.01.13, 22:10
    > W mieście, tam gdzie jest gęsta zabudowa mieszkalna, tego typu pseudoobwodnice
    > są w tunelach. Jeżeli Żoliborz i Bemowo tego nie mają, to nie znaczy że jest to
    > norma i że każdy ma być dymany jak tamte dzielnice.
    >

    Nie sądzę, żeby tamte dzielnice były dymane. Mam przyjemność mieszkać niedaleko S8 i jest ona niewątpliwym zbawieniem. W kilka minut można dostać się na zachodni koniec miasta, a za niecały rok można będzie się dostać z północnego krańca na południowy w niecałe 30 minut. Dymane to mogą być te dzielnice, gdzie takiej trasy jeszcze nie ma, np. Praga czy właśnie Ursynów.
  • jhbsk 21.01.13, 11:25
    O własnie. Ruch tranzytowy poszedłby tamtędy. A przez ulicę Płaskowickiej i dalej przez Wisłę powinna przebiegać obwodnica. Ale miejska a nie autostradowa.
    --
    JS
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:08
    Nie bądź taką ekstremistką. Ursynów ma połączenie z resztą miasta, bo przecież jeżdzi metro, a dla zmotoryzowanych mamy Aleję Komisji Edukacji Narodowej czynną już do ul. Wałbrzyskiej na Służewie nad Dolinką, a niedługo będzie połaczenie KEN z al. Niepodległości i ul. Puławską. Nie zamkniesz mieszkańcow Ursynowa w gettcie!
  • Gość: ursynow IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 20:57
    Swoją drogą to cieakawe ze stołeczna samozwańczo w imieniu Ursynowa proponuje jakies umowy z GDDKiA. Pewnie ta babka od parku to ich znajoma. Nie mam nic przeciwko, jednak jako mieszkaniec Ursynowa nie zauwazyłem na trasie przebiegu planowanej autostrady zadnych walorów przyrodniczych za które moza zadac rekompensaty. Ot pas nieuzytków z psimi kupami. Co innego dalej - gdy trasa schodzi do Wilanowa i nad Wisłę. Tam są fajne tereny, przyrodniczo znacznie wartościowsze.
  • Gość: crowbar IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 10:41
    Ten tunel to mrzonka. On ma być irracjonalnie drogi. Lepiej pociągnąć ekspresówkę do Lublina. Będzie taniej.
  • Gość: milf_hunter IP: *.bas.roche.com 21.01.13, 10:53
    Jestes słojem z LBL?
  • Gość: tomasz2304 IP: *.ibdim.edu.pl 21.01.13, 11:04
    LBL to Biłgoraj...
  • Gość: Tirinti IP: 78.8.207.* 21.01.13, 10:47
    Ta obwodnica była w planach zanim słoiki się na Ursynów wprowadziły.
  • Gość: cyrket IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 10:50
    Soikom mózgi polasowało
  • Gość: SKANDAL!!! IP: *.31.254.75.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 21.01.13, 10:47
    Pomieszane z poplątanym. Stek bzdur i żenada. Przecież już sam tunel jest za TO!!!! Dlaczego Ursynów ma być dużo, ale to dużo lepiej traktowany od mieszkańców okolicy Trasy Toruńskiej???? Jawna i rażąca niesprawiedliwość. Plany budowy obwodnicy na Ursynowie były od kilkudziesięciu lat PRZECIEŻ!
    Jeśli tunel, a podwyższa on znacznie koszty - niestety - to na górze musi być lokalna droga na śladzie Płaskowickiej dla mieszkańców Ursynowa. Parków to tam mają trochę, a i LAS KABACKI nieopodal! Bezczelność autora nie ma granic!!! "Park" na górze to może być w ostateczności najwyżej wąski pas zieleni, bo i miejsce na parkingi też musi być!
  • Gość: olka IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 10:49
    Słoikom całkiem w tych wieśniackich głowach się poprzewracało
  • Gość: alf IP: *.adsl.inetia.pl 21.01.13, 10:50
    To ja poproszę wodotryski za kilkuletnią budowe metra pod nosem i zamkniete centrum Pragi. A potem jeszcze coś wymyślę :)
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:37
    Ursynowianie już swoje przeżyli z budową metra. Nie było one drązone specjalnymi maszynami pod ziemią, tylko budowane metodą odkrywkową. Budowę metra na Ursynowie zaczęto w 1982 r. a ukończono wiele, wiele lat później, tak że pierwszy odcinek I linii do stacji Politechnika ruszył dopiero w 1994 r. Przez kilkanaście lat Ursynów był podzielony bardzo długimi płotami, otaczającymi budowę metra. Dopiero po zakończeniiu tej budowy można było nad metrem wybudować główną ulicę Ursynowa - al. KEN. Osobiście do domu przez 22 lata dojeżdżalem po płytach betonowych, bo normalny dojazd ulicą wcześniej był niemożliwy z uwagi właśnie na budowę metra.
  • Gość: Dziki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.01.13, 10:54
    Guział "Guziec" chce park, bo później strzeli na którymś końcu tablicę/obelisk/pomnik smoleński i kolejną obietnicę będzie miał z głowy. Wyjdzie niemal darmo i PiS będzie szczęsliwy.
    A jaki efekt propagandowy !!!
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 11:01
    Guziec z PiSem nie ma nic wspólngo (poza koalicją w której rządzi dzielnicą) . On reprezentuje "Nasz Ursynów", a wcześniej był z lewicy (SLD). Jeśli już coś wystawi, to będzie to różnobarwna tęcza, taka jak na pl. Zbawiciela. Już wywieszał przed ratuszem tęczowe flagi jak była parada.
  • Gość: Stary Ursyn IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 10:57
    i poprzewracało się w tych korporacyjnych pustych głowach
  • Gość: potomem chłopa IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 10:58
    Całym problemem obecnej poslki jest chłopskie pochodzenie tego narodu. NAJLEPIEJ WIDAĆ TO PO URSYNOWIE. ROSZCZENIA ROSZCZENIA I JESZCE RAZ ROSZCZENIA. Oni nie rozumieją że Państwo wypruwa żyły i funduje im tunel tyko dalej mają roszczenia. Zero kultury. Prostactwo max.
  • Gość: akuku IP: *.204.15.147.dsl.dynamic.t-mobile.pl 21.01.13, 11:11
    Nie dość, ze będą mieć tunel (po co?), nie dość że mają Las Kabacki, to im się jeszcze zachciewa parku miedzy ich obrzydliwymi blokami - spuściźnie po komunie. To ja żądam tunelu na Wawrze, bo tam jest pięknie i zielono i jest przestrzeń (a nie rozlatujące się betonowe molochy).
    W ogóle cały ten Ursynów w pizdu, dobrze że komuna upadła zanim zdążyli zrobić taką krzywdę prawej stronie Wisły.
  • Gość: zenek IP: *.teleperformance.pl 21.01.13, 13:21
    Pominę kwestię zasadności istnienia tunelu ale zauważ że ci mentalni potomkowie chłopów są właśnie z miasta. Ja się Urodziłem w Warszawie i moi rodzice też i połowa dziadków też reszta w innych miastach. Mam kilku starych znajomych którzy "zasiedlali" Ursynów kiedy powstawał. Ich nikt nie prosił o sadzenie drzewek a posadzili przed blokami i nie były to odstępstwa od normy bo ludzie się tam sami urządzali, tak było.
    Młodzi (których za bardzo nie rozumiem) potrafili na tzw "śmieciarze" zrobić sobie tor zjazdowy dla amortyzowanych rowerów - też ich nikt nie prosił, przyszli z deskami i łopatami i zrobili.
    Problem dotyczy raczej "nowych ursynowiaków" coś jak nowi Ruscy.

    Pobudowali się tzn kupili apartamenty przy zajezdni metra i im śmierdzi i to problem mimo że to metro było wcześniej, teraz tunel, ciekawe co dalej......
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:45
    A skąd Tyś ARYSTOKRATO wziął się w tej Warszawie? Mieszkańcom Ursynowa wcale nie jest potrzebny tunel, pod warunkiem że pod gęsto zabudowaną dzielnicą mieszkaniową nie będzie międzynarodowej autostrady, z ktorej będą korzystać TIRy z całej Europy i połowy Azji. Ja osobiście urodzilem się w Warszawie, a na Ursynowie mieszkam już 32 lata i jestem za tym, że jeśli autostrada ma przebiegać przez Ursynów, to tylko w tunelu i z rekompensatami dla mieszkańców za uciążliwości związane z jej budową.
  • Gość: kiwka IP: *.warszawa.vectranet.pl 22.01.13, 08:56
    Plan autostrady przez Ursynów jest starszy od Ciebie!!!!!!!!!!! Państwo daje Wam extra tunel za koszt jednej lini metra więć mniejcie troche godności!!!! To że urodziłeś się w Warszawie nie zaprzecza faktowi iż jesteś potomkiem małorolnych chłopów zakomlepsionych ciągnących tylko do siebie jak PSL stanowiska.
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 09:34
    Przecież nie napisalem, że urodzilem się na Ursynowie 32 lata temu. Urodzilem się w Warszawie, ale w innej dzielnicy i dużo wcześniej niż przeprowadziliśmy się na Ursynów. W Warszawie urodzili się moi rodzice i ich rodzice. Po II w.św. lewobrzeżna Warszawa była tak zniszczona, że wracający do niej przedwojenni Warszawiacy mieszkali w różnych dziwnych miejscach. Przez bardzo wiele lat był zakaz meldowania się w Warszawie przyjezdnych z prowincji. Były takie przypadki, że ktoś kupił mieszkanie i nie mógł się w nim zameldować.
    Dopiero kilkanaście lat temu zniesiono ten zakaz i kto chce kupuje mieszkanie i się w nim melduje. A jesli chodzi o to kim byli moi przodkowie, to nie muszę się tłumaczyć z historii mojej rodziny, ale zapewniam cię, że nie byli to małorolni chłopi.
  • Gość: wing IP: *.warszawa.vectranet.pl 22.01.13, 09:41
    www.youtube.com/watch?v=odMac0S-hvE
  • Gość: qaz1 IP: *.warszawa.vectranet.pl 22.01.13, 09:07
    Nie tyko Twoja ale różwnież i moja i prawie każdego. Po wojnie do władzy doszła klasa robotniczo-chłopska wykształcia dzieci ale nie wpoiła im żadnych zasad. Totanie żadnych. To nie jest tylko problem Ursynowa ale całej Warszawy i całej Polski. Chłopskość tego narodu jest gorszą tragedią dla niego niż Katyń w 1940r.
  • majkel33 22.01.13, 09:36
    No ale co to za stawianie sprawy. Coś za coś. To może w takim razie Ursynów odda coś reszcie Polski za metro? Wiadomo, że miała tam być obwodnica, która jest potrzebna Warszawie bardzo, sam fakt wsadzenia jej w tunel jako jedynej części w całej Warszawie jest dużym bonusem. Oczywiście ja jestem za tym, żeby na powierzchni zrobić w tym miejscu parki ale nie na zasadzie "bo jesteście nam to winni" tylko na zasadzie, że fajnie jest zrobić coś dobrego dla miasta.... egoizm nie ma granic...
  • Gość: Mok IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 11:07
    To ja w ramach rekompensaty za 20 lat budowy metra pod moją kamienicą na Mokotowie i tyle samo lat dziury w Niepodległości i paraliżu komunikacyjnego poprosiłbym o wymianę zaledwie 5 m połamanego chodnika przed moim domem, na który miasto od 5 lat nie ma podobno pieniędzy.
    Buractwo...
  • Gość: janekZUrsynowa IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 11:09
    dzizas co za zawiść we wszystkich komentarzach.
    Co złego jest w idei parku nad tunelem?
    I tak wszystko będzie wybebeszone, a później zasypane, więc jakiś pomysł na zagospodarowanie jest bardzo dobry. Przypuszczalnie w finansowaniu i tak weźmie udział dzielnica, więc nie ma co utyskiwać z zazdrości.
    Zamiast narzekać i zazdrościć może też przydałoby się kilka projektów w innych miejscach W-wy, Ursynów nie będzie nikomu zazdrościł.

    A tak, tylko zawiść i zazdrość - jakie to polskie i żałosne.

    Miłego dnia :)
    Pozdrawiam i powodzenia
  • Gość: prażko IP: *.ip.netia.com.pl 21.01.13, 11:30
    a dzielnica to pieniądze ma skąd? z piwnicy ratusza sobie drukuje?
  • Gość: janekZUrsynowa IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 12:03
    otóż z Ursynowa więcej pieniędzy odpływa (również z tytułu Janosikowego jak w całej W-wie) niż przypływa. W tym roku Ursynów otrzymał z Ratusza rekordowo niski budżet do zagospodarowania.

    Oczywiście nikogo nie namawiam do mieszkania na Ursynowie (choć subiektywnie polecam), ale denerwuje mnie taka ślepa zazdrość i równanie w dół.
  • Gość: prażko IP: *.ip.netia.com.pl 21.01.13, 14:37
    wiesz Janek, ktoś wam te drogi i metro za coś kiedyś zbudował, prawda? Szkoły postawił, przedszkola, spółdzielnię spożywczą SPOŁEM, ulice, chodniki...

    Nie budowano tego za pieniądze URSYNOWIAKÓW, bo ich było kilkudziesięciu i to byli biedni chłopi. A więc KTOŚ WAM DAŁ z czyjejś kieszeni. Po prostu.

    Nie sądzisz, że teraz czas na inne dzielnice, np. moją Pragę.

    Nie, nie jestem lumpem. Skończyłem dobrą szkołę, mam pracę, 5 na rękę, założyłem rodzinę i dość wygodnie mieszkam. Ale boli mnie, że moja dzielnica tak upada.
  • Gość: jangcy IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 14:48
    Nie widzę większej różnicy pomiędzy szkołą czy sklepem spożywczym na Pradze a na Ursynowie. Nikt tutaj nikomu niczego nie dawał. Za swoje mieszkanie zapłaciłem rynkową cenę.
  • junk92508 21.01.13, 21:57
    Gość portalu: jangcy napisał(a):

    > Nikt tutaj nikomu niczego nie dawał.

    A metro też wybudowane było za własne? Szło z budżetu całej W-wy i Polski.

    > Za swoje mieszkanie zapłaciłem rynkową cenę.

    Przy czym ceny te uwzględniały autostradę na powierzchni - powtarzam do znudzenia - mieszkania wzdłuż Płaskowickiej gdy ja szukałem były za 5 z kawałkiem za m2. Mieszkania trochę dalej za 7.
  • wutang4eva 21.01.13, 22:16
    No właśnie. Sam chętnie kupię tam mieszkanie za 5 tys/metr. Mi samochody nie przeszkadzają. Jak się komuś tam nie podoba to niech się przeprowadzi tam gdzie trasy nie ma ani nie będzie.
  • Gość: Lopez IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 23:30
    To metro się zaczyna i kończy na Ursynowie? No popatrz, trzeba uświadomić wszystkich od Służewia do Młocin, że na Ursynowie mieszkają. Na pewno Ci z Żoliborza się ucieszą:)
  • Gość: janekZUrsynowa IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 15:33
    uwierz mi jak będą na Pradze budowali część śródmiejskiej obwodnicy, która jak dobrze pamiętam w okolicy Ronda Wiatraczna też ma iść w tunelu, będę w 100% za i to w jak najefektowniejszym wydaniu architektonicznym.
    Co prawda Wschodnia obwodnica W-wy to już niekoniecznie Praga, ale ta sama klasa inwestycji co POW na Ursynowie, jej też zamierzam mocno kibicować ponieważ te wszystkie inwestycje są potrzebne nie tylko mieszkańcom W-wy.
    Wiadomo, że budowa obwodnicy czy metra (na Pragę zresztą) pochłania miliardy i za te kwoty można realizować wiele innych cennych inwestycji, jak chociażby
    - całą A2 na wschód
    - całą S19 (granica Rzeszów, Lublin, Białystok, granica)
    Czy to oznacza, że teraz cała Polska wschodnia ma wilkiem patrzeć na to co jest budowane/wydawane w Warszawie?

    Takie dzielenie na moje i twoje prowadzi do nikąd.
  • Gość: ursynowiak IP: 193.105.221.* 21.01.13, 19:50
    Gość portalu: prażko napisał(a):
    > Nie, nie jestem lumpem. Skończyłem dobrą szkołę, mam pracę, 5 na rękę, założyłe
    > m rodzinę i dość wygodnie mieszkam. Ale boli mnie, że moja dzielnica tak upada.

    Przecież Praga dopiero zaczyna rosnąć... Kilkanaście lat temu ktoś, kto "skończył dobrą szkołę i zarabia" zostałby uznany za szaleńca, gdyby wybrał Pragę. No chyba że chodziło o zaoszczędzenie ogromnej kwoty na kupnie mieszkania...
    A na starym Ursynowie mieszkają prawdziwi Warszawiacy - sporo tam inteligencji w latach 70. i 80. się wprowadziło. Oczywiście, wielu się już wyprowadziło, a reszta klepie biedę...
    Tzw. słoiki co najwyżej wynajmują mieszkania przy metrze... może mają coś na Kabatach, choć teraz modniejsze już są domki, przy ekspresówce właśnie.
    Nie bój nic - wybudują metro, to przestaniesz zazdrościć Ursynowowi. Wszyscy na Pragie się rzucą...
  • Gość: Gosiowa IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 11:31
    Bardzo dobry pomysl! Niech w koncu to miasto planuja architekci i urbanisci, ktorzy kochaja to co robia!
  • Gość: q IP: *.centertel.pl 21.01.13, 11:45
    Skoro mówimy o nowym urysnowie (czyli kabatach) - najpierw niech wszyscy nowobogaccy przyjmą do wiadomości, że ich wielki SUV nie jest "zielony" a potem niech się ciskają o park.
  • Gość: janekZUrsynowa IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 12:09
    gwoli ścisłości tunel POW ma przebiegać pod starym Ursynowem - głównie Imielinem, na którym bloki były budowane głównie w latach 70-tych i 80-tych.
  • Gość: q IP: *.centertel.pl 21.01.13, 16:28
    dzięki, dobrze wiedzieć.
  • flyer 21.01.13, 11:50
    Drogowcy do Ursynowa: Jak się nie zgodzicie, to cały ruch z obwodnicy pójdzie ulicami dzielnicy. :)
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 09:48
    Może powiesz którędy? Jak nie wybudują nowego odcinka Indiry Gandhi i węzła Ursynów Zachód, to cały ruch z autostrady wjedzie węzłem "Puławska" na Puławską i zablokuje rownież Rzymowskiego i Marynarską (ewentualnie Poleczki) na zachodzie, a na wschodzie Dolinę Służewiecką i al. gen. Sikorskiego, z której przez al. Witosa jest wjazd na Trasę Siekierkowską.
  • Gość: artek IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 11:59
    To o czym pisze p. Bartosiewicz to nie jest kompromis. To jest skandaliczny szantaż. Rządowa kasa, topienie miliardów w bezsensowny tunel. Żoliborz i Bielany są odcięte trasą tej samej rangi naziemnie i jakoś żyją. Nie budować tunelu tylko naziemnie! Co najwyżej wyburzyć parę komunistycznych bloków i dać rekompensaty, wyjdzie znacznie taniej!
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:57
    Racz zauważyć, że Żoliborz i Bielany są na mniej więcej jednakowym poziomie gruntu. Między Ursynowem a Wilanowem jest Skarpa Warszawska, gdzie różnica poziomu gruntów jest około 30 - 40 m. Ze względów technicznych łatwiej jest zagłębić na Ursynowie autostradę w tunelu, bo tunel wyjdzie ze skarpy, tak jak tunel trasy WZ pod Placem Zamkowym. Drogi się buduje tylko pod pewnym kątem nachylenia, bo jeśli ten kąt jest zbyt duży, to taką drogą trudno jest wjechać pod górę, a często jest to niemożliwe.
  • Gość: miecio IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 12:06
    Po kiego obwodnica na ursynowie, nie chcą to niech nie mają. korki bee obwodnica bee to niech wsiądą do metra
  • Gość: az IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.01.13, 12:10
    proponuję nazwę "Park Spalinowego Oddechu". No bo gdzież, jeśli nie wzdłuż tunelu, będą wyjścia wentylacji? Aby jakoś to estetycznie powiązać proponuję wyjścia szachtów wentylacyjnych umieścic pod ławkami.
  • Gość: a IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 22:59
    Wystarczy przeczytać projekt - wyloty wentylacji będą zlokalizowane na końcach tunelu.
  • Gość: wawak IP: *.dynamic.mm.pl 21.01.13, 12:29
    Cała prawda o estetyce w wydaniu PO:
    Cytuję: "Zachwycona była Rada Urbanistyczno-Architektoniczna przy prezydencie Warszawy (już nie działa)."
  • Gość: jeremi IP: *.adsl.inetia.pl 21.01.13, 12:30
    jak wyżej.
  • Gość: mops IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 12:30
    w tym kraju nie może być dobrze, kiedy nie dopinguje się innych kiedy chcą działać w słusznej sprawie. uważam,, że jeśli można zrobić tunel i założyć park to powinno się to zrobić. większość z was i tak nigdy za zaoszczędzone na budowie pieniądze niczego nie otrzyma, a przeznaczenie ich na szczytne cele typu bezpieczne przejścia przy szkołach, łatanie dziur itp. to mżonka. wyjcie dalej jak psy ogrodnika a kiedyś ktoś inny zawyje pod waszymi oknami jak będziecie walczyli o poprawę jakości życia w swojej okolicy.
  • Gość: xxxx IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 12:34
    Jak Ursynów ma kasę niech sobie buduje!!!!!!! Dlaczego am budować za czyjeś!!!!Amen
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 11:26
    Dla Ursynowian ta autostrada nie jest w ogóle potrzebna, bo żeby z niej skorzystać, to trzeba wpierw wyjechać z dzielnicy. Ursynowianom i mieszkańcom Wilanowa potrzebne jest zwykle połączenie drogowe pomiędzy dzielnicami, a z tym jest kłopot bo wladze miasta (mimo apelu obu dzielnic) nie są tym zainteresowane z uwagi na budowę II linii metra i inne inwestycje.
    Ta autostrada jest potrzebna Gen. Dyr. Bud. Autostrad, bo muszą zbudować połączenie drogowe dla międzynarodowego transportu samochodowego - setki TIRów z calej Europy i z połowy Azji będą nią podróżować 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Jest ta autostrada potrzebna tym, którzy wykupili olbrzymie tereny w gminie Raszyn i w dzielnicy Włochy - na południe od lotniska Okęcie. To tam budują olbrzymie magazyny i centra logistyczne i potrzebna im dobra komunikacja i z lotniskiem i z resztą kraju.
  • Gość: olek IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 12:52
    Z Ciebie wychodzi "prostactwo".
  • Gość: mops IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 13:00
    nie spodziewałem się niczego więcej ponad rynsztokowe myśli niesłoików i nielemingów;> w smutni z was obywatele. możej jednak nie wybudują tego tunelu, może nie wybudują trasy w ogóle i będziecie mogli opowiadać dzieciom jak to tata z mamą walczyli o "lepszą Polskie" i się udało.
  • Gość: Magda IP: *.ip.netia.com.pl 21.01.13, 12:57
    Fakt, jak się czyta te komentarze, to poziom agresji poraża. Co Wam, ludzie, przeszkadza pomysł na park? Na początku czytania myślałam, że to pojedyncze ujadanie, a tu właściwie wszystkie komentarze powalają bezinteresowną nienawiścią. Co jest z Wami?
  • abtmarketing 21.01.13, 13:17
    To takie typowo polskie - zeby sasiadowi wszystkie swinie pozdychaly. Teraz ci z Bialoleki beda zazdroscic tym z Ursynowa, ze beda mieli tunel, bo oni maja trase z ekranami. To lepiej, zeby inni nie mieli lepiej.
  • Gość: nert IP: *.warszawa.vectranet.pl 21.01.13, 14:09
    Państwo dokłada 3 md do tunelu żeby był tunel a nie otwarta trasa a Słoiki chcą rekompensaty za "tunel" w postaci Parku. Ten Idioztyzm Słoików mnie powala.
  • Gość: Wojtek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.01.13, 12:36
    Dyrekcja Drog obstawila swoimi piszarzami ! Ludzie co to za OBWODNICA idaca centrum miasta ktora grozi paralizem. Po co tysiace TIR ow ma przejezdzac przez Ursynow Wilanow i Wawer??? Trzeba byc IDIOTA duzego kalibru zeby cos takiego zaprojektowac. Budowa trasy w miescie to KANADA dla firm budowlanych i meka dla mieszkancow. Obwodnica musi byc poza miastem !!!!!!!!!!! I drogi dojazdowe od poszczegolnych wjazdow Koniec demagogi pseudo drogowcow Niech jada do Niemiec i zobacza Hamburg Frankfurt Berlin
  • Gość: tubylec IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 08:11
    Najbardziej na takim, a innym przebiegu autostrady A2 naciskali ci, którzy wykupili grunty na południowym krańcu lotniska Okęcie, a także ci z gminy Raszyn (tuż za Warszawą), którzy już stawiają w okolicach budowanej autostrady (między al. Krakowską, a linią Kolei Radomskiej i dalej do Puławskiej) wielkie centra handlowe i magazyny logistyczne. Do takiego biznesu teren jest idealny, bo doskonale skomunikowany z portem lotniczym i powiązany z bliskimi węzłami autostradowymi. Chyba właśnie ci właściciele gruntów mieli (mają?) najwięcej do powiedzenia w Gen. Dyr. Budowy Dróg i Autostrad i we władzach miasta. Może dziennikarze by sprawdzili kto faktycznie stał za handlem gruntami na terenie Raszyna w okresie poprzedzającym tę inwestycję.
  • Gość: kozera82 IP: *.home.aster.pl 21.01.13, 12:49
    Mało ze tunel bedzie budowany zupelnie zbednie to jeszcze park-chyba im sloje sfermentowaly
  • Gość: warszawianin IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 13:02
    to 3 lata wcześniej niż twoim starym pękła prezerwatywa.
    Moi oboje moich rodziców jest z Warszawy. Nie każdy kto tu mieszka to przyjezdny i wieśniak.
    Więc licz się ze słowami baranie.
  • robert_wwa 21.01.13, 12:55
    No ale sam tunel jest miliardowym podarunkiem dla Ursynowa przez co poza kopaniem nie będzie on uciążliwy na tyle ile by mógł być. Co nie zmienia faktu, że na górze i tak coś musi powstać.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • Gość: Pablo IP: *.adsl.inetia.pl 21.01.13, 13:09
    park zorganizowany w osuszonym korycie rzeki Turia w Walencji :)

    files.benandalice.com/uploaded_images/valencia_river-731774.jpg
  • Gość: jozin IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 13:16
    a żeby było jeszcze taniej to wysypać trasę żużlem i promem przez Wisłę odprawiać ;>
    A najlepiej to tym z Ursynowa jeszcze metro zabrać bo u mnie nie ma, na taki stan rzeczy zgody być nie może i basta!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka