Dodaj do ulubionych

Mamy zgryz z obwodnicą autostradową

22.07.08, 20:21
Lepiej czesc kasy dolozyc z budowy stadionu. Ten sie nam malo
przyda, a obwodnica dla Wroclawia jest KONIECZNA i to od lat...
Edytor zaawansowany
  • topix 22.07.08, 21:20
    po co nam ten stadion, na 1 impreze, alinz arena powstała w
    monachium , bo są tam 3 drużyny w tym dwie 1 ligowe, i kasa dał też
    alianz, a nam po co ten stadion, i cała ta głupia rywalizacjo o to
    głupie euro, na tym podobnie jak na expo nie zarabia się, a topi się
    pieniądze podatników, stara europa może sobie na to pozwolić,
    śzwajcaria ma ogromne banki, buduje maszyny i takie firmy jak roxe
    są największe w branży leków, a my co...
  • przchy 23.07.08, 06:44
    popieram - całe to Euro jest nam zbędne. Lepiej wybudować za tą kasę
    naprawdę potrzebne drogi.
  • 2w 24.07.08, 09:51
    topix napisał:

    > po co nam ten stadion, na 1 impreze [...]

    Stadion, to nie tylko piłka nożna... W Pradze, na pięknym, niedawno wybudowanym
    (choć jeszcze nie wykończonym) stadionie Slavii Praga co chwilę jest jakiś
    koncert światowej klasy wykonawcy, np. Metallica, R.E.M., Iron Maiden. U nas
    niestety nie ma takiego obiektu, a przydałby się bardzo.

    --
    WW
  • com.bi-nerki 22.07.08, 21:23
    Ten gŁos nadaje z Wegier. probuje wyjasnic moim wegierskim
    przyjaciolom meandry naszego prawa dot. budowy drog, obwodnic etc.
    wypilismy Balaton wina a oni nijak tej naszej impotencji nie moga
    zrozumiec.
    üdvözletemet küldöm minden sofőrnek Wroclawban
  • rosfita 23.07.08, 09:00
    Widoczmnie kiepsko tłumaczysz i masz zbyt mała wiedzę, zeby się brać
    za te tematy. No ale cóż Polak zawsze w każdym temacie ma się za
    najmądrzejszego. Proponuję zamiast pisania bzdur (do tego nie na
    temat) zapoznać się najpierw z węgierskim prawem, kóre w tym
    zakresie niewiele odbiega od naszego. Dodatkowo w artykule jest mowa
    o zbyt wysokich cenach i prawdopodobnej zmowie oferentów a ty
    nadajesz na temat naszego prawa. Pij dalej wino ale nie zgrywaj
    fachowca od dróg.
  • com.bi-nerki 23.07.08, 12:24
    rosifta. Ja jezdze po naszych drogach. I czesto po wegierskich.
    Widze jak buduje sie i remontuje nad Dunajem, a jak nad WisŁa i
    Odra. Gratuluje dobrego samopoczucia.
  • mil1231 22.07.08, 21:34
    jeśli unieważnią ten przetarg- będzie to ewidentnym dowodem na to...
  • labeo 22.07.08, 22:37
    Trudno odpowiedzieć na pytanie czy żądana kwota jest duża czy mała. Pamiętać
    należy, że ceny rosną, zwłaszcza w budownictwie. Dlatego być może w kolejnym
    przetargu cena jeszcze wzrośnie. Ale być może też, firmy zawyżyły wartość
    inwestycji, ciekawi mnie ile by to kosztowało, gdyby to robiła jakaś
    zachodnioeuropejska firma np. niemiecka. Już teraz wiadomo, że cena wybudowania
    1km autostrady w Polsce jest niewiele niższa niż w Niemczech, a biorąc pod uwagę
    jakość wykonania to nawet znacznie droższa. AOW jest konieczna i to szybko,
    niezależnie od tego czy EURO2012 będzie czy nie, ale ze względu na wielkość
    inwestycji należy podjąć rozsądne wyjście z sytuacji, bo obwodnica będzie tylko
    raz budowana i nie chciałbym żeby były z nią podobne problemy jak z torowiskiem
    na Szewskiej, czy kostką na pl. Grunwaldzkim.
  • januszz4 22.07.08, 23:48
    Nie ma żadnej gwarancji, że kolejny przetarg wyłoni tańszego
    wykonawcę. Wręcz przeciwnie, inflacja, rosnące płace i ceny
    materiałów spowodują, że w najlepszym przypadku cena będzie taka
    sama, a w najgorszym - znacznie wyższa. Z tym tylko, że inwestycja
    opóźni się o kolejny rok. Tylko głupiec będzie odwlekał w
    nieskończoność tę decyzję.
  • mil1231 23.07.08, 00:28
  • rosfita 23.07.08, 09:02
    Budujmy budujmy nie zważając na cenę. Nie ma uzasadneinia dla takich
    kosztów mamy do czynienia ze śwaidoma zmową. Nie wiem skąd w
    niektórych ta obsesja budowania za wszelką cenę i płacenia
    przekręciarzom. Tymi firmami powinien zająć sie UOKIK.
  • roland.zerek 23.07.08, 13:25
    A ja uważam, że powinni zacząć budowę. Ale w umowie powinny się znaleźć kary za
    niedotrzymywanie terminów w wysokości takiej, żeby inwestor nigdy więcej nie
    zbudował nawet szałasu, jeśli się nie uwinie w terminie... No i terminy powinny
    być rozłożone na kolejne etapy budowy.
  • wari 23.07.08, 02:16
    Ceny wielu materiałów budowlanych spadają. Nie można zaakceptowac
    sztucznie zawyżonych cen. Nie ma żadnych przesłanek, aby ceny były
    tak wysokie.
  • ppolan 23.07.08, 16:08
    Cała ty sytuacja przypomina mi nagoonkę PISU kilka lat temu na
    zawyżone cenę A1 proponowaną przez GTC (5,6mln EURO za km) teraz
    podpisujemy umowę za 11,5mln EUR i nikt nie mówi że jest za drogo.
    Cena stali od momentu złożenia ofert wzrosła o ok. 20%, tak że
    pójdziemy tylko na rękę firmom unieważniając przetarg. Kto poniesie
    odpowiedzialność jak w następnym przetargu będą wyższe ceny? Może
    najpierw GDDKIA zadała by sobie trud zaaktualizowania wyceny tej
    inwestycji przypominam, że obecny kosztorys jest z 2006r. Jeśli
    uwzględnimy inflację cen w budownictwie pomiędzy 2006r a 2010r
    (zakończenie inwestycji) to łatwo się domyślić dlaczego brakuje
    900mln. Dodam, że nie jest to pierwszy błąd GDDKiA Wrocław w
    przetargu na most spóźnili się o jeden dzień z odwołaniem do sądu i
    mamy dzięki temu most droższy o 124mln.
  • piotr.kaleta 23.07.08, 07:36
    Paranoja!!

    Kiedyś budowano "pod" zjazdy partii ku chwale towarzyszy z Warszawy i Moskwy, dziś budujemy pod Euro 2012 i inne tego rodzaju cyrki. A może po prostu robić swoje bez tej chorej presji ??

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek
  • kz_karlovitz 23.07.08, 10:31
    Oj tak juz jest i musi byc. Wroclaw zapoczatkowal nowa swiecka
    tradycja mostem milenijnym - mosty do nikad:). Ten most po
    wybudowaniu tez powinien odstac swoje (5-6 lat), jak sie za szybko
    otworzy to sie juz za tej kadencji popsuje:).
  • herpi1 23.07.08, 13:51
    > Oj tak juz jest i musi byc. Wroclaw zapoczatkowal nowa swiecka
    > tradycja mostem milenijnym - mosty do nikad:).

    O tak, faktycznie. Ten most urywa się nagle w polu i nic po nim nie
    jeździ! Pomyśl sobie misiu kolorowy o tym co by się działo na pl. 1
    Maja, na trasie Mieszczańskiej, na ulicy Pomorskiej, Reymonta gdyby
    cały ruch z mostu Milenijnego znalazł się właśnie tam. Pomyślcie
    zanim zaczniecie pisać jakieś głupoty na tym forum.
  • kz_karlovitz 23.07.08, 15:54
    Oj misiaczku czarno-bialy nie nerwuj sie tak okrotnie. Ironii
    zrozumienic nie potrafisz? zlosc urodzie szkodzi:)
  • free_europe 23.07.08, 10:40
    Jestem Wrocławianinem, tkwię w korkach jak wszyscy. Ale mam to gdzieś. Tkwię 3
    lata to potkwię jeszcze 3. Ale nie może być tak, że f-my windują ceny do
    nieskończoności a wszyscy za to płacą. Po prostu porównajmy ceny na podobne
    inwestycje w megabogatych Niemczech. Ten sam pułap albo taniej! A chyba
    robocizna jednak u nas tańsza prawda? Więc skąd się to bierze? Z tego samego
    zjawiska co ceny domów i ziemi. A wcześniej samochodów luksusowych. Wyższe niż
    na zachodzie. Czy to nie zastanawiające? Ktoś nas tu robi w bambuko. Tyle w
    temacie. Wstrzymać i nie płacić. Z terrorystami się nie negocjuje. A to
    gospodarczy terroryzm.
  • qwert_y 23.07.08, 13:22
    free_europe jakieś konkretne przykłady na to, że podobne roboty w Niemczech są w
    podobnych cenach albo tańsze? bo powtarzać jakies zasłyszane slogany każdy
    potrafi...
  • yanuss 23.07.08, 12:48
    To jest jasne jak slonce, oni dobrze wiedza, ze urzedasy sa pod przymusem. Nie
    ma u nas instytucji, ktora by potrafila rzetelnie ocenic koszty takiej
    inwestycji ? To po co nam Politechnika z Wydzialem Budownictwa, Architektura i
    Urbanistyka. Czy oni nie moga pomoc ? Dyktat firm jest zbyt ordynarny, nie
    mozna mowic, "trudno ocenic", ktos to powinien umiec zrobic.
  • qwert_y 23.07.08, 13:25
    yanuss napisał:

    > To jest jasne jak slonce, oni dobrze wiedza, ze urzedasy sa pod przymusem. Nie
    > ma u nas instytucji, ktora by potrafila rzetelnie ocenic koszty takiej
    > inwestycji ? To po co nam Politechnika z Wydzialem Budownictwa, Architektura i
    > Urbanistyka. Czy oni nie moga pomoc ? Dyktat firm jest zbyt ordynarny, nie
    > mozna mowic, "trudno ocenic", ktos to powinien umiec zrobic.

    CZyli co? powrót do przeszłości? będziemy prywatnym firmom dyktować za ile mają
    robić? w innych dziedzinach też zlikwidować wolny rynek?? przecież nikt ich nie
    zmusi do budowania taniej, bo jak jak nie oni będą budować to kto?
  • roland.zerek 23.07.08, 13:32
    Sytuacja jest dziwna. Kiedy ja coś chcę zrobić to mogę wybrać, czy zrobię to
    sam, czy może pójść do firmy. Dlaczego w takim razie nie pozwolić wybrać
    urzędasom? Bo korupcja? A teraz jej nie ma? Kasa równo pod stołem wędruje - czy
    ktoś ma wątpliwości?
    Ja bym raczej wprowadził jakieś mechanizmy jawności tego co się dzieje, żeby
    każdy w każdej chwili mógł to zobaczyć...
  • tbernard 24.07.08, 09:35
    To może zaprosić Chińczyków?
  • topix 23.07.08, 13:08
    jest we Wrocławiu za dużo wydatkó na kulurę, sztuczne ognie i inne
    głupie pomysły typu expo i euro, tu jest kasa, obwodnica jest
    potrzebna najważniejsza bo wyprowadzi z Wrocłąwia 1000 tirów, a to
    rozwiąże problemy z dojazdami do pracy i z pracy.
  • tbernard 24.07.08, 09:45
    Korki są tworzone przez lokalny ruch. Tiry tranzytowe to mały procent ruchu ale
    często mogą stanowić coś w rodzaju masy krytycznej. Ponadto drogi miejskie nie
    są przystosowane do takich obciążeń i w efekcie wymagają częstszych remontów, a
    to jak najbardziej przekłada się na korkowanie.
  • falen 23.07.08, 17:29
    paul123 napisał:
    > Lepiej czesc kasy dolozyc z budowy stadionu. Ten sie nam malo
    > przyda, a obwodnica dla Wroclawia jest KONIECZNA i to od lat...

    Obwodnica jest budowana przez GDDKiA (czyli przez panstwo). Stadion przez
    miasto. Niby jak chcialbys dolozyc? Zreszta to sa innego rzedu kwoty.
  • best-wirus 23.07.08, 18:44
    Czy rzeczywiście mamy zgryz z tą obwodnicą < Oj tak i to chyba nie taki o jakim
    pisze Pani redaktor.....
    Pani redaktor twierdzi że są tylko dwie opcje - rozstrzygnąć lub unieważnić
    !Jest jeszcze jedna możliwość : spróbować przeprowadzić "dziennikarskie
    śledztwo". To półprawda ,że obwodnica kosztuje 2,8 miliarda złotych - bo
    pierwszy odcinek 12 km kosztuje 750 milionów a drugi 14,5 km kosztuje 2
    miliardy złotych czyli raz jeden kilometr obwodnicy kosztuje 50 milionów a tuż
    obok , w tym samym czasie realizacji i wg tego samego projektu kosztuje już 100
    milionów złotych ! Jak to jest , czy to nie ciekawe ? Chyba coś jest na rzeczy
    ......z brakiem ( a może nie z brakiem ) tych 800 milionów ?!
  • 0b 23.07.08, 19:52
    To najdroższa obwodnica w Polsce i chyba na świecie a drugi odcinek to chyba i
    w galaktyce.Firmy startujące na drugi odcinek chcą go zrobić chyba ze złota !
    A może w Polsce jest tyle kasy na taka rozrzutność ? Co na to
    pielęgniarki,lekarze,nauczyciele i emeryci ?
  • trefies 23.07.08, 20:33
    Skąd w Was ludzie tyle złych emocji? Poczekajmy spokojnie na decyzję Gdaki, ale
    już teraz widać, że jakakolwiek by ona nie była to i tak będzie źle. Bo
    zatwierdzenie wyników nie gwarantuje sukcesu, jeszcze trzeba przebrnąć przez
    odwołania(a te na pewno będą-kilka firm złożyło bardzo podobne wyceny), z
    drugiej zaś strony uwalenie przetargu to koniec AOW w ciągu najbliższych 5 lat.
    Przeprowadzenie całej procedury od nowa to kolejny rok, potem 2-3 lata procesu
    budowy, nie licząc oczywiście dalszych protestów.
    W tej sytuacji nie widzę innego wyjścia jak przyjąć te wyniki.
    Swoją drogą GDaka skompromitowała się tą wyceną-oszacowali cenę na podstawie
    roku 2006 i wydawało im się, że bez korekty nie będzie problemów z ceną. Teraz
    głupki gaszą pożar, bo wiedzą, że nie nie da się zbudować AOW za 2 mld, to tak
    jak ja bym chciał sobie teraz kupić we Wrocławiu mieszkanie po 3000zł za metr.
    Ten urząd jest po prostu niewydolny, nieprawny, nie umiejący sobie poradzić z
    zadaniami, które przed nim stoją. O korupcji typu:"nie zdążamy z odwołaniem od
    decyzji sądu w ostatnim dniu", już szkoda wspominać
  • gnago 24.07.08, 07:01
    Najszybciej uwolni Wrocław od tirów Obwodnica wschodnia krótka i co za tym idzie tania.Obwodnica autostradowa podejrzewam wykup ziemi przez znajomych królika(gdzie te autostrady które łączy)

    Ominięcie zmowy jest proste: wziąć zatrudnić w danej firemce budownictwa drogowego o kilkunastoletnim stażu, zatrudnić w niej kilkunastu fachowców za porządne pieniądze. A resztę załatwią podwykonawcy za stosunkowo niewielkie pieniądze(i tak większe niż dostaliby od dotychczasowych gł. wykonawców)
    Redukcja kosztów najmniej 30% lub więcej jeśli ta firemka wybuduje(zysk zostanie w Polsce) Mniej, jeśli spiskowcy podlezą skuleni a GDDKA łaskawie im wybaczy.
  • rulz007 25.07.08, 16:05
    po co nam ten stadion? co za idiota zadaje takie pytania? obwodnica
    miała być budowana dopiero za kilka lat i zostaa przyspieszona tylko
    i wyłącznie ze względu na stadion. jak wam się nie podoba to won z
    Wrocławia i płaćcie poddatki gdzieś indziej. Wrocław dostanie na
    inwestycje kilka miliardów zł ,tylko ze względu na e2012..

    aż żal czytać takie popłuczyny.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka