• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Dialog - automatyczne przedłużenie umowy Dodaj do ulubionych

  • 14.09.13, 13:53
    Witam Forumowiczów.

    W ubiegłym roku, a dokładniej w listopadzie, Dialog rozpoczął świadczenie usługi mającej na celu dostarczanie Internetu. Umowę figurowała na mnie - podnajmowałem wówczas pokój w mieszkaniu i zdecydowałem się wziąć tę kwestię na siebie (po uprzednim uzyskaniu zgody właściciela lokalu na podłączenie Sieci). Umowa została zawarta na 9 miesięcy, wygasła więc w sierpniu. Ku mojemu zaskoczeniu, otrzymałem rachunek za sierpień! Okazuje się, że Dialog automatycznie przedłuża sobie umowę z klientem. Przyznaję się bez bicia - nie doczytałem tego w kilkustronicowej umowie napisanej maczkiem. Dodatkowo, zmyliła mnie konsultantka, która zadzwoniła do mnie na przełomie czerwca/lipca z pytaniem, czy jestem chętny na przedłużenie umowy. Odpowiedziałem jasno, że przeprowadzam się na początku lipca, wobec czego nie mam takiego zamiaru (słowem nie wspomniała o automatycznym przedłużeniu umowy, co w kontekście działalności Dialogu dzisiaj mnie już nie dziwi). O tym "wciśnięciu" mi usługi na kolejne 12 miesięcy dowiedziałem się ostatnio w punkcie konsultacyjnym. Są następujące wyjścia z tej sytuacji:
    -wnioskować o przeniesienie Internetu do miejsca zamieszkania - jeśli Dialog nie posiada tam infrastruktury (na szczęście tak jest), odstąpi od umowy bez konieczności płacenia przeze mnie kary - ku temu się skłaniam, wymagane jest pismo z podpisem podnajemcy o rozwiązaniu umowy podnajmu mieszkania;
    -kara w wysokości 500zł;
    -płacić 12 x 60 zł - najmniej opłacalny wariant.

    Czuję się bezczelnie oszukany i wprowadzony w błąd, głównie telefonem od konsultantki, który był chyba "dla zmyłki". Na chwilę obecną muszę zapłacić za sierpień i wrzesień (ok. 120 zł) plus czas rozpatrzenia podania o przeniesienie łącza do miejsca zameldowania (mają na to rzekomo 21 dni). Czy w tej sytuacji mam szansę odzyskać pieniądze zapłacone na rzecz niechcianej umowy? Mogę powołać się na przebieg rozmowy telefonicznej, która prawdopodobnie została nagrana? A jeśli nie, czego muszę dopilnować, aby i tutaj nie dać się w coś wrobić?

    Z góry dziękuję za pomoc i porady.

    Pozdrawiam
    pav.

    P.S. Lekcję konieczności bardziej wnikliwego czytania umów już dostałem.
    Zaawansowany formularz
    • 14.09.13, 16:02
      pav1987 napisał:
      > P.S. Lekcję konieczności bardziej wnikliwego czytania umów już dostałem.

      ...nauka kosztuje :)
      Umowa może być automatycznie przedłużana, wiele firm to praktykuje. Teoretycznie można by sprzeciwić się temu w sądzie, ale szanse na wygraną są żadne. Jeżeli umowa "wychodzi" poza termin promocji, powinna zawierać możliwość wypowiedzenia jej bez żadnej kary! Kara musi być połączona z jakąś usługa wykonywaną w warunkach promocji (np. darmowe podłączenie, darmowy modem, darmowy inny sprzęt, obniżona stawka etc.) Jeżeli umowa Ci się skończyła, to albo faktycznie przenieś ją na nowe miejsce zamieszkania, albo dowiedz się o warunki wypowiedzenia (te powinny być w umowie). Zdecydowanie odradzam jakiekolwiek działania prawne, to już nie te czasy. Sam pisałem kilka tego typu umów, dla różnych firm, tego nie robią amatorzy. Takiej sprawy nie jesteś w stanie wygrać, bez porządnego prawnika, koszty takiej pomocy pójdą w tysiące, a i tak na koniec przegrasz.
      Pozdrawiam.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.