24.11.19, 08:59
Polscy piloci utracili - zgodnie z polskimi przepisami - prawo do latania Migami 29, które ciągle jeszcze są podstawą polskiego lotnictwa wojskowego. Uprawnienia mogliby uzyskać po lotach treningowych pod okiem instruktorów, ale ci też są już bez uprawnień.

Co by tu jeszcze spieprzyć, gospodin Putin?


--
Polska pod rządami PiSu to republika banasiowa
Obserwuj wątek
      • man_sapiens Re: Mołodcy! 24.11.19, 09:23
        aniechto.only napisała:

        > Może i dobrze, tym złomem nie powinno się latać:
        Cytat z twojego linku: Autorzy raportu winą za to obarczają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy, które „zmodyfikowały tzw. pierścień ustalający w mechanizmie strzałowym, odpowiadający za uwolnienie się spadochronu podczas katapultowania”

        Może zamiast luksusowych samolotów dla Kuchcińskiego&Co wojsko powinno kupować nowoczesne śmigłowce i myśliwce? I może ich przeglądy należy powierzać fachowcom?

        Tak czy owak - Putin zaciera ręce. Polecam książkę Rzeczkowskiego "Obcym alfabetem".

        --
        Było państwo z dykty, potem państwo z tektury. Teraz mamy państwo z koperty za Brejzą
        • aniechto.only Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:01
          man_sapiens napisał:


          > Może zamiast luksusowych samolotów dla Kuchcińskiego&Co wojsko powinno kupować
          > nowoczesne śmigłowce i myśliwce?

          Przecież to nie wojsko zdecydowało o zakupie samolotów dla vipów. I to nie wojsko uwaliło kontrakt na caracale
          Podobno kupimy 32 f-35:
          Jednak eksperci mają wątpliwości czy w ogóle warto kupować od Amerykanów te myśliwce. Po pierwsze - projekt F-35 jest wyjątkowo pechowy i nawet zdaniem Pentagonu latanie tymi samolotami może być dla pilotów niebezpieczne. A po drugie - polska armia ma wiele pilnych wydatków. I nie wszyscy uważają, że nowe samoloty są najpilniejszym z nich.
          www.money.pl/gospodarka/f-35-dla-polski-wydajemy-krocie-na-samoloty-choc-plywamy-na-zabytkach-6423670448944769a.html
          I może ich przeglądy należy powierzać fachowco
          > m?

          To nie takie proste, fachowcy i części zamienne są w Rosji.

        • no-popis Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:11
          man_sapiens napisał:

          > aniechto.only napisała:
          >
          > > Może i dobrze, tym złomem nie powinno się latać:
          > Cytat z twojego linku: Autorzy raportu winą za to obarczają Wojskowe Zakłady
          > Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy, które „zmodyfikowały tzw. pierścień ustalający w m
          > echanizmie strzałowym, odpowiadający za uwolnienie się spadochronu podczas kata
          > pultowania”

          >
          > Może zamiast luksusowych samolotów dla Kuchcińskiego&Co wojsko powinno kupować
          > nowoczesne śmigłowce i myśliwce? I może ich przeglądy należy powierzać fachowco
          > m?
          >
          > Tak czy owak - Putin zaciera ręce. Polecam książkę Rzeczkowskiego "Obcym alfabe
          > tem".
          Spadaj ruski tr o llu.




          --
          Donald Tusk wymordował wszystkich w Platformie Obywatelskiej, którzy byli wybitniejsi i stało się, jak się stało. Dzisiaj widać, za co on jest współodpowiedzialny. Kiedy on będzie siedział w Brukseli, będziemy, być może, skazani na rządy PiS-u przez parę lat.
          /Włodzimierz Cimoszewicz/
      • aga-kosa Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:07
        Kupimy F-35, albo nie. ;) W każdym bądź razie za wyrażenie chęci zakupu Tramp pozwoli NIEKTÓRYM Polakom lecieć do USA. Widzicie jak dobry jest nasz pan prezydent. Załatwił wszystko ;) aga
        PS: Kto mi wytłumaczy po co nam F-35 ? :(
    • snajper55 Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:15
      man_sapiens napisał:

      > Polscy piloci utracili - zg
      > odnie z polskimi przepisami - prawo do latania Migami 29
      , które ciągle je
      > szcze są podstawą polskiego lotnictwa wojskowego.

      No i co z tego, że utracili? Zawisza też utracił prawo jazdy, a jeździł. Niech latają "na Zawiszę". Byle rowerzystki nie potrącili to nikt czepiać się nie będzie.

      S.
      --
      Symetryści uważają, że winę za gwałt ponoszą symetrycznie obie strony.
      • taniarada Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:48
        snajper55 napisał:

        > man_sapiens napisał:
        >
        > > Polscy piloci utracil
        > i - zg
        > > odnie z polskimi przepisami - prawo do latania Migami 29
        , które cią
        > gle je
        > > szcze są podstawą polskiego lotnictwa wojskowego.
        >
        > No i co z tego, że utracili? Zawisza też utracił prawo jazdy, a jeździł. Niech
        > latają "na Zawiszę". Byle rowerzystki nie potrącili to nikt czepiać się nie będ
        > zie.
        >
        > S.
        Albo na motorynce tak jak Olbrychski .
    • buldog2 Re: Mołodcy! 24.11.19, 10:38
      W czasie rządów PO mieliśmy ok. 100 samolotów bojowych, czy nawet więcej. Jeszcze przygotowany świetny kontrakt na śmigłowce z wielkim transferem technologii.
      Dziś mamy dwa czy trzy, decyzję Antoniego i Szojgu o zakupie Black Hawków i wspólnej produkcji z Ukrainą. To ostatnie nie dziwi, tym bardziej w świetle ostatnich enuncjacji Kołomojskiego:
      forum.gazeta.pl/forum/w,50,169011318,169011318,Strategiczny_zwiazek_partnerski_z_Ukraina.html
      www.nytimes.com/2019/11/13/world/europe/ukraine-ihor-kolomoisky-russia.html


      --
      Ellerhein Girls Choir - Lauliku Lapsepõli
      Najpierw będą Polską władali komuniści, a później szubrawcy i świnie - Stefan Ossowiecki
      Sztandar PiS dumnie powiewa - Końcówka Alfabetu
      Zło większym złem zwyciężaj!! - © KC PIS i e_PIS_kopat
      • taniarada Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 10:51
        buldog2 napisał:

        > W czasie rządów PO mieliśmy ok. 100 samolotów bojowych, czy nawet więcej. Jeszc
        > ze przygotowany świetny kontrakt na śmigłowce z wielkim transferem technologii.
        >
        > Dziś mamy dwa czy trzy, decyzję Antoniego i Szojgu o zakupie Black Hawków i wsp
        > ólnej produkcji z Ukrainą. To ostatnie nie dziwi, tym bardziej w świetle ostatn
        > ich enuncjacji Kołomojskiego:
        > forum.gazeta.pl/forum/w,50,169011318,169011318,Strategiczny_zwiazek_partnerski_z_Ukraina.html
        > www.nytimes.com/2019/11/13/world/europe/ukraine-ihor-kolomoisky-russia.html
        >
        >
        O caracalach .Gigantycznych rozmiarów nabiera skandal w powietrznych siłach zbrojnych we Francji! Ponad połowa samolotów i helikopterów wojskowych nie może latać, bo ich naprawy kosztują zbyt drogo – poinformowało francuskie ministerstwo obrony. Szefowa tego resortu Florence Parly alarmuje, że uziemionych jest aż ponad trzy czwarte śmigłowców typu caracal. Przypomnijmy, że to właśnie caracale miała kupić Polska, zanim władze w Warszawie zerwały negocjacje offsetowe.

        Czytaj więcej na www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-skandal-we-francuskiej-armii-az-75-proc-caracali-uziemionych,nId,2477176#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
        • taniarada Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 10:56
          Za kadencji Bogdana Klicha, jako ministra obrony narodowej, w katastrofach lotniczych w lotach niezwiązanych z działaniami bojowymi zginęło 121 osób. Doszło do dwóch największych katastrof w dziejach polskiego lotnictwa wojskowego. 23 stycznia 2008 roku podchodząc do lądowania na lotnisku w Mirosławcu rozbił się samolot CASA C295M. Zginęło 20 osób, czyli wszyscy znajdujący się na pokładzie, w tym wysocy rangą dowódcy Sił Powietrznych. Większość z nich wracała, z konferencji poświęconej bezpieczeństwu lotów. Była to trzecia pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego lotnictwa, a największa w polskim lotnictwie wojskowym. 10 kwietnia 2010 roku przy podejściu do lądowania na lotnisku pod Smoleńskiem rozbił się samolot Tu-154M. Zginęło 96 osób znajdujących się na jego pokładzie, w tym dwaj Prezydenci RP, wiele ważnych osobistości życia publicznego, najwyżsi rangą dowódcy wojskowi, weterani walk o niepodległą Polskę, osoby im towarzyszące i załoga samolotu. Niezależnie od tego czy katastrofa smoleńska była wypadkiem czy zamachem, Platforma Obywatelska, a zwłaszcza współpracownicy premiera Donalda Tuska ponoszą odpowiedzialność za rażące błędy i manipulacje podczas przygotowania wizyty prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Katyniu, a także za późniejsze zaniedbania w śledztwie dotyczącym katastrofy.

          – W ciągu dwóch lat poprzedzających katastrofę smoleńską na biurko szefa MON Bogdana Klicha trafiło jedenaście meldunków z Dowództwa Sił Powietrznych, podkreślających konieczność wymiany całej floty rządowych samolotów. Autorem większości meldunków był gen. Andrzej Błasik, który zginął w katastrofie smoleńskiej. Na żaden z monitów Ministerstwo Obrony Narodowej nie odpowiedziało.

          • weteran-czasu Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 11:20
            Nie ma co narzekać.
            Lepiej rozdawać kasę nieudacznikom, nierobom i dzieciorobom nic nie wnoszącym do dochodu narodowego niż inwestować w obronę kraju.
            Mamy przecież dookoła samych przyjaciół i zbrojenie się byłoby nieeleganckim faux-pas.

            --
            ]:->
          • m.c.hrabia Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 11:26
            23 stycznia 2008 roku podchodząc do lądowania na lotnisku w Mirosławcu rozbił się samolot CASA C295M. Zginęło 20 osób, czyli wszyscy znajdujący się na pokładzie, w tym wysocy rangą dowódcy Sił Powietrznych. Większość z nich wracała, z konferencji poświęconej bezpieczeństwu lotów. Była to trzecia pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego lotnictwa, a największa w polskim lotnictwie wojskowym

            i po tym wyczynie pijaczyna pozostał na stanowisku dowódcy lotnictwa, nic dziwnego ,że była powtórka w 2010, zresztą z jego osobistym już udziałem.
        • buldog2 Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 11:29
          Skarbie,
          Caracale były używane w warunkach ekstremalnych i ich wysokiej jakości można zawdzięczać to, że latały tam, gdzie nie latało nic innego. Była już o tym mowa, na forum pisał o tym Piq, że nic dziwnego, że eksploatacja w takich warunkach zużywa sprzęt i kosztuje dużo.

          Gen. Błasik winien jest skandalicznego łamania przepisów bezpieczeństwa, co skutkowało dwiema największymi katastrofami lotniczymi III RP. Ze skandalu po katastrofie Casy wyciągnął go prezydent Kaczyński, tak samo jak chronił i poświadczał lewe zwolnienia dyrektorki I Programu TVP Małgorzaty jak jej tam, Raczyńskiej chyba. Później sfałszowano badania nagrań z czarnej skrzynki Tupolewa, żeby ukryć identyfikację głosu oraz stan alkoholowej euforii Błasika.

          --
          Ellerhein Girls Choir - Lauliku Lapsepõli
          Najpierw będą Polską władali komuniści, a później szubrawcy i świnie - Stefan Ossowiecki
          Sztandar PiS dumnie powiewa - Końcówka Alfabetu
          Zło większym złem zwyciężaj!! - © KC PIS i e_PIS_kopat
          • taniarada Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 11:44
            Oczywiście Śliniak. 27 lutego 2009 roku w czasie lotu treningowego pod Toruniem rozbił się śmigłowiec Mi-24D. Zginął jeden z członków załogi. Z analizy przyczyn katastrofy nie wyciągnięto żadnych wniosków, realnie zmieniających sytuację w szkoleniu lotniczym. 31 marca 2009 roku w locie treningowym rozbił się samolot An-28 Bryza 2-RF należący do 28. eskadry lotniczej. Wszystkie 4 osoby znajdujące się na pokładzie zginęły. Badania krwi i moczu instruktora kpt. pil. Marka Sz. wykryto THC, wskazujące na wcześniejsze zażycie przetworów konopi indyjskich. To że instruktor, który spowodował katastrofę zażywał narkotyki nikogo specjalnie nie zainteresowało. Prokuratura Wojskowa szybko umorzyła śledztwo, a Wojskowy Sąd Okręgowy nie uwzględnił zażalenia rodziny pilota, który zginął z powodu nieodpowiedzialności instruktora i jego przełożonych. Nikogo, w tym ministra Klicha, nie zainteresowało też, w jaki sposób przebiegało szkolenie pilota rozbitego samolotu.
            W maju 2009 roku Sejm RP powołał podkomisję do zbadania zaniedbań w Lotnictwie Wojskowym RP. Jej ekspert, znakomity pilot Major Arkadiusz Szczęsny napisał: „Świadome narażanie przez MON naszych Żołnierzy na niebezpieczeństwo utraty życia jest niedopuszczalnym łamaniem prawa”! Gdy Major Szczęsny poprosił podkomisję o przekazanie sprawy Prokuraturze, został odwołany z funkcji eksperta
            • erte2 Re: Ile będziesz męczył ucho 24.11.19, 12:01
              taniarada
              Dodam jeszcze matołeczku katastrofę Casy pod Mirosławcem oraz wisienkę na torcie - tragedię smoleńską.
              A wszystko to działo się w czasie kiedy Siłami Latającymi dowodził niejaki błasik andrzej, podopieczny i totumfacki Prezydęta Tysiąclecia Bliźniaka Mniej Ważnego który histerycznie bronił tego pijaczka i bufona przed zakusami Klicha który chciał go wyrzucić. I, niestety, uległ i nie przeciswtawił się fochom kurdupla choć mógł i powinien.
    • erte2 Re: Mołodcy! 24.11.19, 11:50
      Oj tam oj tam, wielkie mi co.... Takie tam piętrzenie trudności i biurokracja.
      A przecież załoga tutki wiozącej Prezydęta Tysiąclecia też aktualnych uprawnień nie miała a poleciała. Można? Można!
      • taniarada Re: Mołodcy! 24.11.19, 12:08
        erte2 napisał:

        > Oj tam oj tam, wielkie mi co.... Takie tam piętrzenie trudności i biurokracja.
        > A przecież załoga tutki wiozącej Prezydęta Tysiąclecia też aktualnych uprawnień
        > nie miała a poleciała. Można? Można!
        TVN ,Ruscy i komisja Millera też tak mówiła .Dodają jeszcze że Błasik był pijany i kazał im lądować.Już to było ignorancie przerabiane.Ćwiczyli ciągle latanie na drzwiach od stodoły.A papiery na latanie zabrali im .Bo latali po pijaku.
    • taniarada Re: Mołodcy! 24.11.19, 12:16
      Innego zdania jest Dowództwo Generalne Sił Zbrojnych. W informacji przesłanej Onetowi Płk Marek Pawlak napisał: "W chwili obecnej wszyscy piloci z baz lotniczych w Mińsku Mazowieckim i Malborku posiadają uprawnienia do lotów na samolotach MiG-29." I kto tu kłamie?
    • taniarada Re: Mołodcy! 27.11.19, 03:40
      Przywrócenie do lotów myśliwców MiG-29 to dobra wiadomość tak dla Sił Powietrznych SZ RP jak i obronności Polski. Sama decyzja to jednak dopiero początek trudnego i długiego procesu przywracania samolotów do służby. Długiego i trudnego, ponieważ decyzja została podjęta późno, prawdopodobnie znacznie później, niż było to możliwe uwzględniając realia.Przywrócenie do lotów myśliwców MiG-29 to dobra wiadomość tak dla Sił Powietrznych SZ RP jak i obronności Polski. Sama decyzja to jednak dopiero początek trudnego i długiego procesu przywracania samolotów do służby. Długiego i trudnego, ponieważ decyzja została podjęta późno, prawdopodobnie znacznie później, niż było to możliwe uwzględniając realia. Defence 24.pl I po co tyle gdakania .
      • no-popis powtórzyłeś SMSa 27.11.19, 05:34
        taniarada napisał(a):

        > Przywrócenie do lotów myśliwców MiG-29 to dobra wiadomość tak dla Sił Powietrzn
        > ych SZ RP jak i obronności Polski. Sama decyzja to jednak dopiero początek trud
        > nego i długiego procesu przywracania samolotów do służby. Długiego i trudnego,
        > ponieważ decyzja została podjęta późno, prawdopodobnie znacznie później, niż by
        > ło to możliwe uwzględniając realia.
        Przywrócenie do lotów myśliwców MiG-29 to do
        > bra wiadomość tak dla Sił Powietrznych SZ RP jak i obronności Polski. Sama decy
        > zja to jednak dopiero początek trudnego i długiego procesu przywracania samolot
        > ów do służby. Długiego i trudnego, ponieważ decyzja została podjęta późno, praw
        > dopodobnie znacznie później, niż było to możliwe uwzględniając realia.
        Defence
        > 24.pl I po co tyle gdakania .
        Powtórzyłeś eSMSa z Centrali dwukrotnie. Jesteś za bardzo zapracowany, odpocznij.

        --
        Donald Tusk wymordował wszystkich w Platformie Obywatelskiej, którzy byli wybitniejsi i stało się, jak się stało. Dzisiaj widać, za co on jest współodpowiedzialny. Kiedy on będzie siedział w Brukseli, będziemy, być może, skazani na rządy PiS-u przez parę lat.
        /Włodzimierz Cimoszewicz/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka