Dodaj do ulubionych

Zakupy w internecie. sklepy vs. allegro

12.03.15, 20:37
Mam wrażenie, że sprzedaż przez allegro mobilizuje bardziej sklepy do nie wystawiania towaru, którego nie posiadają. Niby drobiazg, ten możliwy negatywny komentarz, i jednak sklepy czują jakiś przed respekt przed klientem. A tak, jak się kupuje bezpośrednio w sklepie internetowym, to co klient jest w stanie zrobić sklepowi poza niekupowaniem w nim więcej? Chyba kompletnie nic… z ciekawości zadzwonię do rzecznika praw konsumenta dowiedzieć się coś więcej jakie klient takiego sklepu ma prawa... np. czy sklep jest zobowiązany pokryć koszty zwrotu towaru niezgodnego z opisem, albo czy klient ma prawo odstąpić od całej umowy jeśli sklep nie jest w stanie zrealizować jej w całości. Przykładowo kupujemy dwie rzeczy: dużą za 200zł i do tego skoro już i tak płacimy za przesyłkę to kupiliśmy drobiazg za 20zł. Przesyłka kosztuje 20zł niezależnie od ilości rzeczy. Sklep dzwoni i mówi, że rzeczy za 200zł nie ma ale wyślą nam tą drugą bo akurat mają a za dużą zwrócą nam pieniądze. Fajnie tylko w takim przypadku drobna rzecz będzie nasz kosztowała 40zł a np. w zwykłym sklepie moglibyśmy ją dostać za 25zł. Co w takiej sytuacji?

Zastanawiam się czy tylko ja mam takie kiepskie doświadczenia, że już napotykam koleją sytuację ze sklepem internetowym, który na swoich stronach sprzedaje to czego fizycznie nie ma a potem dzwonią/piszą maila i przepraszają? Chociaż z rozmów ze znajomymi wiem, że nie tylko mi się tak zdarza. Tego typu moje doświadczenia tyczą się jakichś sklepików odzieżowych czy zoologicznych ale też takich znanych sklepów jak Vobis, w którym kiedyś przez miesiąc czekałem na baterie do aparatu (w opisie dostępna od ręki) aż skończyło się oddaniem pieniędzy. Dziś do niechlubnego grona sklepów internetowych dołączył risardi.pl. Kupiłem kilka ubrań, pani dzwoni, że nie mają takiego swetra jaki kupiłem, ale za to mają podobny z nowej dostawy – szyja zapinana nie na guziki ale na zamek... ale reszta taka sama! Jak nie chce to mogą mi zwrócić pieniądze... W takiej sytuacji to należałoby przeprosić klienta jakimś gratisem czy rabatem na pozostałą cześć zakupów. Pan Mateusz, kierownik, któremu została przekazana słuchawka po mojej sugestii stwierdził niegrzecznie, że żadnego rabatu nie dostanę bo przecież oni mogą się wywiązać z umowy, która z nimi zawarłem tylko swetra mi nie mogą wysłać tzn. mogą, bo mają ostatnią sztukę takiego ale z wadą wink Nie docierało do niego moje tłumaczenie, że w opisie produktu nie było nic o wadzie. Także jednak nie są w stanie wywiązać z umowy ponieważ swetra zgodnego z opisem tego, który kupiłem nie posiadają.

Powiedziałem mu, że gdybym kupował na allegro to musiałbym mu wystawić negatywny komentarz za niewywiązanie się z umowy. W odpowiedzi usłyszałem, że on też wystawiłby mi negatywa! Na moje pytanie „za co?” usłyszałem, że „za całokształt!”. Cóż, bezczelny klient dopomina się o to co kupił, szczyt szczytów, jak tak można. Po głosie i sposobie podejścia do klienta wnioskuję, że to jakiś bardzo nieopierzony byznesmen.

W takim razie powiedziałem, że skoro nie są w stanie skompletować całego zamówienia i wywiązać się z umowy ani dać mi rabatu, to rezygnuje z całości zamówienia. Usłyszałem, że pan nie da się szantażować !? Następnie pan stwierdził, że nie da się ze mną rozmawiać i rozłączył rozmowę. Po 5 minutach od rozmowy dostałem maila zawierającego jedynie treść „Paczka została wysłana.”.
Rozbraja mnie taka kultura pisania maili, bez podpisu, bez żadnego zwrotu powitalnego. Człowiek, który zakłada firmę - sklep internetowy - powinien znać i stosować przynajmniej podstawy zasad prowadzenia jakiejkolwiek korespondencji, szczególnie z klientem.
Ciekaw jestem co w paczce jest w takim razie... Zgodnie z regulaminem sklepu mail potwierdzający wysyłkę jest uznawany za zawarcie umowy (do maila potwierdzającego wysyłkę był podpięty mail z listą wszystkich moich zakupów, łącznie ze swetrem).

Na wszelki wypadek odpowiedziałem na mail. Napisałem, że rozumiem, że jednak udało się skompletować całe moje zamówienie, niewybrakowane i zgodne z opisem na stronie sklepu skoro paczka została wysłana. Przypomniałem, że w rozmowie telefonicznej zrezygnowałem z zakupu w przypadku nie wywiązania się sklepu z całości zawartej umowy skoro pan nie chciał rozmawiać o rabacie na pozostałe zakupy w ramach przeprosin za niemożność całkowitego wywiązania się z umowy sprzedaży.

Nie mówię, że mam tylko złe doświadczenia. Fakt, że bardzo dużo kupuję przez net stąd też pewnie i więcej różnych doświadczeń. Ale jak któryś kolejny raz zdarza się, że kupiłem coś w sklepie internetowym przez jego stronę a nie poprzez allegro i nie mają tego co kupiłem to mnie trafia. Jak kupowałem w sklepie internetowym przez allegro to też się zdarzyło, że nie mieli rozmiaru, który był wystawiony na aukcji i który kupiłem. Ale wtedy rozmowa była zupełnie inna i na innym poziomie. Dziś pan w zasadzie dał mi do zrozumienia, że mam mnie w zadniej części ciała i jak mi nie pasuje inny towar niż ten co kupiłem to mi może łaskawie zwrócić pieniądze. Generalnie zachowywał się tak jakby nie widział najmniejszego problemu w tym, że nie mają towaru, który oferowali mi, który u nich zakupiłem i za który zapłaciłem. Dobrze, że jeszcze nie usłyszałem, że to ja robię problem ponieważ jak nie wezmę innego swetra to on nie zarobi na tej sprzedaży...

Jeśli ktoś wpadłby przez przypadek na ten sklep to odradzam w nim zakupy.

--
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/hf/vd/dlyx/4Gr6Afgi3pptWixKwX.jpg
Edytor zaawansowany
  • 20.03.15, 13:14
    Zawsze możesz odstąpić od umowy, a jak sklep informuje, że nie ma części towaru to sam decydujesz czy ma Ci wysłać resztę.
  • 23.04.15, 21:44
    Według mnie zakupy w sklepie internetowym są tańsze. Dlaczego? Dlatego, że nie trzeba płacić tak wysokich prowizji jak na allegro smile weźmy np taki otwieracz do wina
    http://www.nakrywamy.pl/images/items/7965/220869_medium.jpg
    w sklepie internetowym kosztuje on niecałe 50 zł, a na allegro 65-80 zł.
  • 07.07.15, 08:12
    Ja w necie kupuje niemal wszystko w sklepach internetowych jak i na allegro wiec nie wiem co za różnica, szukałem różnych sklepów i promocji w sklepach stacjonarnych ale niestety nic ciekawego nie ma wiec najlepsza alternatywa jest zakup przez neta czesto kupuje z drukarni weź sobie sprawdź - druk folderów warszawa bardzo solidne foldery wszystko jak trzeba.
  • 08.07.15, 10:04
    większość rzeczy kupuje na allegro,ale mimo ogromu ofert nie zawsze znajduję to czego szukam ,jest dużo lichych produktów które po kilku mc nadają sie na śmietnik,co z tego ze towar przyjdzie w terminie ,jest jak w opisie i na zdjęciu ? działa już miesiac ,nic sie nie dzieje wiec wystawiam pozytywa,po 3 mc zonk.
    w tej chwili korzystam wyłacznie ze sprawdzonych sprzedawców na allegro ,u innych kupuje tylko drobne rzeczy.
    Jako że jestem na etapie urzadzania domu( od trzech lat po prawdzie big_grin) ,a mieszkam z dala od wielkopowierzchniowych sklepów,robię zakupy w necie,ze sklepów internetowych wypróbowałam szesć i tylko z dwóch jestem zadowolona i niestety nie były to tanie sklepy,ale jakosciowo bomba ! podam link do jednego z nich ,bo do drugiego nie mam na tym kompie sklep.szykownydom.pl/ , maja też na stronie godne uwagi porady dot .aranzacji wnętrz i domu w ogóle.
    Nazw sprzedawców allegro nie będe tutaj podawała bo zaraz ktos zarzuci mi kryptoreklamę,dość że napisze że nie sa to wcale firmy majac po kilka tyś komentarzy i status SS,raczej nieduże rodzime firemkismile
  • 31.07.15, 22:16
    Witam wszystkich mam bardzo fajną przecene z zaufanej strony którą polecam.Tylko radze się śpieszyć bo promocja trwa jeszcze tylko 2 dni www.banggood.com/Original-XIAOMI-5_1V-2_1A-10000mAh-Power-Bank-For-Smartphone-p-977406.html?p=3N301420197632015071
  • 18.01.16, 21:56
    Do niedawna byłem przekonany do zakupów na allegro, ale zmieniłem zdanie podczas remontu. Okazało się, że w sklepach wnętrzarskich wyposażenie było o wiele tańsze, a wysyłka gratis. przykładowo lampkę kupiliśmy 20 zł taniej, niż na allegro. Hitem były tapety. w foteksie za fototaptę dałem o 20 % mniej, niż za podobną na allegro. pozdrawiam.
  • 18.08.16, 23:30
    witkacy77 napisała:
    > Do niedawna byłem przekonany do zakupów na allegro, ale zmieniłem zdanie podcza
    > s remontu.

    I tak, i nie.
    Faktycznie może być taniej, ale tu ponownie podczas zamawiania rzeczy do domu okazuje się, że jest problem z dostępnością towaru. Już nauczony doświadczeniem, nawet widząc informację w sklepie internetowym "towar dostępny" dzwonię i pytam czy aby na pewno. W przypadku umywalki (fakt jest, że nie był to produkt popularny) dopiero jeden z kilkunastu obdzwonionych sklepów realnie miał ją dostępną, pozostałe "miały ją dostępną" od razu czyli za 8 tygodni...
    Ale też i wiele sklepów sprzedających przez allegro ma dobre ceny rzeczy łaziwnkowych. Kupując kilka przedmiotów warto zadzwonić do sklepu i spytać się o rabat, zawsze przynajmniej przesyłkę można uzyskać gratis, a jednak przesyłka dużych elementów do łazienki jest kosztowna.

    Za to baterie i lampy warto kupować nie na allegro a na Aliexpress. Są te same, a nawet większy wybór, i znacznie tańsze. Firmy sprzedające an allegro też zamawiają na Ali a potem z 50-100% prowizją sprzedają na allegro...



    --
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/hf/vd/dlyx/4Gr6Afgi3pptWixKwX.jpg
  • 16.04.16, 10:29
    Ja też wolę kupić w sklepie internetowym niż na allegro bo po prostu przeważnie w takim sklepie jest taniej a i jakiś dodatkowy rabat za np newsletter może wpaść. Więc wychodzi lepiej.
  • 06.05.16, 14:44
    na allegro tez sprzedaja sklepy .. kupuje tam gdzie taniej.
  • 14.06.16, 14:04
    Dużo kupuje w sieci, po pierwsze bo jest łatwo a po drugie bo jest taniej. Oczywiście nie zawsze wszystko idzie gładko. miałam trochę kłopotów kupując na allegro, zwłaszcza w sklepach od firm, głównie czas oczekiwania się wydłużał a i o odpowiedz trzeba było się dopraszać. Więc osobiście na koniec wolę kupować w sklepach bezpośrednio, odnoszę wrażenie, że bardziej im zależy. tak więc zawsze będę polecać sklepy typu grzejemy.pl/ jeśli szukacie czegoś w klimacie ciepła lub chłodu. Teraz testuje jeden nowy z tkaninami, na razie jest dobrze smile
  • 18.08.16, 23:35
    radosna2012 napisał(a):
    > miałam trochę kłopotów kupując na allegro, zwłaszcza w sklepach od firm, głównie czas oczekiwania się wydłużał a i o odpowiedz trzeba było się dopraszać. Więc osobiście na koniec wolę kupować w sklepach bezpośrednio, odnoszę wrażenie, że bardziej im zależy.

    Zastanawiające... niby dlaczego im bardziej zależy gdy sprzedają przez sklep a nie przez allegro? Cóż im może zrobić niezadowolony klient? Kompletnie nic poza wyżyciem się w necie. Za to na allegro może im wystawić dodatkowo negatywny komentarz.

    tak więc zawsze będę polecać sklepy typu grzejemy.pl/ jeśli szukacie czegoś w klimacie ciepła lub chłodu.

    Zalatuje trolem reklamowym...



    --
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/hf/vd/dlyx/4Gr6Afgi3pptWixKwX.jpg
  • 15.06.16, 23:31
    grunt to kupować w sklepach które mają na stanie. Zdarza się że ktoś kupuje lampkę i czeka na nią 4 tygodnie, a w między czasie okazuj się że cena poszła w górę. 2 tygodnie w plecy lub wyższa cena.
    Dlatego warto kupować tam gdzie mają wysyłkę max do 2 dni roboczych

    --
    szukasz dobrych lamp Philips oraz Eglo w super cenie?
    wejdź na www.lampy-24.pl i sprawdź ile zaoszczędzisz
  • 19.06.16, 13:59
    Allegro też nie do końca przestrzega swoich reguł.
    Niby można sprzedawać tylko to co ma się fizycznie ..ale..wiemy dobrze że wiele jest sytuacji gdzie wysyłka realizowana jest z Chin.
    Teraz wprowadzili informację " WYSYŁKA Z ...." co zakrawa na hipokryzję...bo sprzedaje się Towar który jest dopiero u producenta...
    No ale Allegro klienci kochają.. chociaż za zwyczaj jest tam drożej niż w sklepie no bo 10% prowizji trzeba oddać.
    My zawsze mamy towar który sprzedajemy chociaż faktycznie zdażają się różne wypadki ( od producenta coś z wadą przyjedzie, inny kolor a i przewożnik potrafi coś zagubić)

    --
    nicomag.pl
    POLSKA ODZIEŻ DLA DZIECI
  • 22.06.16, 13:08
    W internecie jest tanio, ale nie zawsze... bardzo często towar 'gazetkowy' ze sklepów stacjonarnych jest poniżej marży.... zawsze zapoznaję się z promocjami, np. tutaj:
    lidl.gazetki-promocyjne.net.pl/
    a dopiero potem sprawdzam w neciesmile
  • 18.07.16, 09:27
    Zapraszam do odwiedzenia strony internetowej www.cenowe.pl - ten portal jest przeznaczony dla osób robiących zakupy w internecie i poszukujących sprawdzonych okazji cenowych w krajowych sklepach internetowych. Zbieramy informacje o produktach, cenach, pokazujemy wiarygodne sklepy online i zestawiamy je pod względem jakościowym, abyście mogli Państwo ulubione produkty kupić bardzo tanio oraz całkowicie bezpiecznie.

    Zapraszam również do polubienia i śledzenia naszego fanpage'a na Facebooku:
    www.facebook.com/cenowe/
  • 22.07.16, 11:08
    Ja często zamawiam coś na allegro, ostatnio był to dysk zewnętrzny.
  • 27.07.16, 13:56
    Przekonałem się,że Allegro nie do końca gwarantuje bezpieczne transakcje swoim programem ochrony kupujących.W jednym sklepie internetowym,kupowałem jakieś drobiazgi,które brat potrzebował do balustrady.To było wygodne,bo można było z domu wybrać interesujący produkt,a nie biegać po sklepach i wysyłać zdjęcia mms-em zdjęcia z zapytaniem czy o to chodziło.Często zdarza się,że poza sklepem internetowym firma ma szeroki asortyment innych towarów które nas mogą interesować i można zakupić jak było również w tym przypadku,gdzie dokupiliśmy rurkę,którą dołączyli do zamówienia i dali dwa paragony-ale jedna przesyłka była.
    Przede wszystkim: NIE kupuję u sprzedawców którzy:
    -nie odbierają telefonów,
    -nie odpisują na e-maile,
    Sprawdzam jak długo sklep ( ewentualnie) firma istnieje na rynku.



    --
    Cytuję,polecam-więc podaję źródło.
  • 30.07.16, 12:02
    Allegro - nigdy więcej.Oszukano mnie kilka razy.Jak muszę, kupuję w sklepach internetowych.Sprawdzam opinie o sklepie zwykle,czasami wolę dopłacić 4-5 zł więcej i kupić rzecz w większym i bardziej znanym sklepie internetowym.Wybieram zawsze opcję płatności przy odbiorze.Również zdarzyło mi się,że czekałam na towar ponad tydzień,choć na stronie był dostępny od ręki.Strasznie to wkurzające jest.Zatem jeśli na czymś mi szczególnie zależy to po złożeniu zamówienia kontaktuję się ze sklepem i potwierdzam czy towar jest realnie na magazynie.
    Co do wystawiania negatywów.Bardzo często,a powiem,że prawie zawsze,po tym jak już przesyłkę otrzymałam dostaję na maila,najczęściej z opineo z prośbą o wystawienie opinii o sklepie i zawsze taką opinię wystawiam.Raz byłam niezadowolona,co wyraziłam w opinii,która pojawiła się na stronie opineo i niemal natychmiast był kontakt mailowy ze mną ze strony sklepu.Sklep przepraszał za zaistniałą sytuację i błagał o wycofanie opinii.W zamian dostałam duży rabat na następne zakupy.Rabat wykorzystałam bo był naprawdę solidny,opinii nie wycofałam,ale dopisałam info,że sklep załatwił sprawę ze mną polubownie.Tak więc można wpływać na sklepy internetowe jeśli z czegoś klient jest niezadowolony.A sklepy internetowe bardzo boją się takich negatywnych opinii.

    --
    http://lbym.lilypie.com/1ocMp1.png
  • 09.08.16, 13:10
    Zgadzam się.Ja także kupuję wyłącznie sklepach internetowych i to tych,co już kilka lat istnieją.
  • 23.11.16, 21:32
    ja podpisuję się obiema rękami pod tym, żeby kupować w sklepie internetowym. jak mogę dodać swoje zdanie dodatkowe to moim faworytem jest avans.pl pod względem wyposażenia domu i nie tylko
  • 25.11.16, 10:03
    Zamawianie towaru przez internet bardzo ułatwia życie.I pozytywne jest to,że nawet duże firmy branży produktów zs stali np.Bth import stal także dają taką możliwość klientom.Często kupując stal można zlecić także jej obróbkę na miejscu.Płacimy też przez internet.WYGODA.
  • 23.01.17, 10:49
    Jak najbardziej, zakupy przez internet są wygodne. Ostatnio kupiłam kołdrę na tej stronie i jestem zadowolona smile astore.pl/pol_m_Koldry-2572.htmlszybko, sprawnie i bez zbędnego wysiłku
  • 29.01.17, 21:52
    Ja często przeglądałam przeróżne rzeczy na allegro jednak ostatnio bardzo spodobał mi się ten sklep: homlando.com/meble-domowe.html
    jeżeli chodzi o aranżacje wnętrz to chyba najwięcej znalazłam tutaj pomysłów smile meble, dekoracje i inne rzeczy bardzo oryginalne smile
  • 02.02.17, 15:29
    Polecam zakupy w sklepie internetowym www.york-meble.pl
    Można wynegocjować bardzo dobrą cenęwink Koszty transportu troche duże ale za to przesyłka na prawdę solidnie zapakowana.
  • 30.03.17, 19:07
    Polecam jeśli chodzi o zioła, preparaty lecznicze czy kosmetyki naturalne mój ulubiony sklep. Zawsze naczas, ciekawa oferta i panie zawsze mi doradząsmile
    od-natury.pl/
  • 05.05.17, 10:39
    A ja się nie zgodzę, że można kupować byle gdzie, byle taniej! Kiedyś kupiłam na jakiejś aukcji markowy zegarek. Gwarancja miała być na 2 lata. Po roku coś się z nim zaczęło dziać, a sprzedający sprytnie umył ręce od odpowiedzialności insynuując, że niewłaściwie go użytkowałam. Następny mój zakup to sklep e-zegarek.pl. Tam nikt mnie nie nabił w butelkę. Może dlatego, że są już bardzo długo na rynku i zawsze można ich odwiedzić z reklamacją w sklepie stacjonarnym.
  • 06.05.17, 15:20
    ja długo się nie mogłam przekonać do zakupów w internecie ale teraz, za radą mojej wnuczki i z jej pomocą po raz pierwszy zamówiłam coś. Piżamę przedsiębiorstwa Rossli. Długo nie mogłam się przełamać, ale jednak skusiła mnie jakość materiału no i promocja. Podobno trwa jeszcze do jutra. Na allegro się jeszcze nie odważyłam, ale kto wie, może, może. Jak widać, nawet w późnym wieku się można czegoś jeszcze nauczyć. Jestem z siebie dumna, że spróbowałam, zobaczymy, czy będę zadowolona
  • 18.07.17, 12:37
    Jeśli kupujesz w necie to przede wszystkim oszczędzasz czas,który [potrzebowałbyś na dojazd i wyszukanie potrzebnych rzeczy w markecie.Jak się coś remontuje w domu i zabraknie na przykład wkrętów,śrub ,kątowników czy blachy nierdzewnej to siada się do komputera i zamawia w budowlanym e-sklepie.Można sobie remontować i czekać na kuriera.
  • 10.07.17, 13:48
    Jak chcecie to tutaj możecie zgarnąć bon w wysokości 2000zł!
    LINK
  • 19.07.17, 17:37
    Polecamy nasz sklep UBIERAMY DAMY, sprzedajemy na Allegro odzież damska firmy BONPRIX, 100 % pozytywnych komentarzy, wysyłka gratis, 14 dni na zwrot towaru gratis (INPOST paczkomaty, kurier)
    allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=27407976&order=m&id=76033
  • 24.07.17, 09:33
    Na allegro wcale nie jest już tak tanio jak kiedyś, właśnie przez te prowizje. Dlatego ja też wolę kupować w sklepach online, ale zawsze wcześniej sprawdzam opinie i jeszcze nie miałam żadnej niemiłej sytuacji. Ostatnio znalazłam sklep rossli.pl z fajnymi piżamami i bielizną, sprawdziłam w necie, kilka osób polecało i teraz czekam na kuriera smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.