Dodaj do ulubionych

rozbudowa Okecia - Koszmar !!!

IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 02.03.02, 20:36
dzisiaj odbylo sie spotkanie z wladzami gminy Wlochy na temat nowego
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - przewiduje on szerokie
mozliwosci zwiekszenia intensywnosci ruchu lotniczeg - lacznie z budowa 3 pasa
w zasadzie oprocz wladz gminy bardzo gleboko utozsamiajacych sie z tym
projektem tylko jeden glos z sali byl za - a przybyli goscie i z Ursynowa i z
Pyr i oczywiscie wielu z Wloch
przed spotkaniem rozdawane byly ulotki jak zwykle zawierajace wiele manipulacji
miedzy inymi porownujace polozenie lotniska Okecie z innymi lotniskami -
otoz
1.lotnisko w Amsterdamie rzeczywiscie znajduje sie 9 km od Centrum - ale po
pierwsze za druga obodnica (A9) oraz starty i ladowania na 4 z 5 pasow prowadza
nad lakami (Amsterdam liczy znaczmie mniej mieszkancow niz Warszawa)
2. lotnisko w Brukseli znajduje sie 30 km od centrum - za 3 obwodnica
3. lotnisko w Kopenhadze znajduje sie 8 km od centrum, ale na osobnej wyspie,
glowne pasy biegna wzdluz dokow nad morze, pasy poprzeczne wykorzystywane sa w
1% lotow
4. Lotniska w Londynie sa cztery, wszystkie odlegle od centrum, za przywilej
ladowania na Heathrow placi sie drozej
oczywiscie to tylko kilka z podanych przykladow - bardzo roznych od Okecia,
sytuujacego sie niemal w srodku miasta,
ludzie jeszcze mozna skonczyc to szalenstwo, nie wyrzucac kasy w cos co i tak
opozni budowe prawdziwego lotniska POZA WARSZAWA
Edytor zaawansowany
  • Gość: vinc IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 02.03.02, 22:21
    koszmar to jest użerać sie z takimi jak ty, nie podoba sie, droga wolna, żegnam
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 03.03.02, 13:08
    czy mam do czynienia z urzednikiem gminy Wlochy czy tez czlonkiem zarzadu jesli
    moge spytac ?
  • eela 03.03.02, 13:51
    Ja uważam, że rozbudowa Okecia jest sensowna. Gdyby połączyć Wirażowa z
    Poleczki i tory kolejowe połączone z linia radomską, można szybko odprowadzić
    ruch pasażerski. Nie wyobrażam sobie lotniska gdzies pod Modlinem, jak było
    pierwotnie planowane. Podróż do Warszawy trwała by czasami dużo dłużej niż lot
    samolotem.
  • zdzicha 04.03.02, 00:26
    w Warszawie ląduje 1 samolot na godzinę. Takie jakie jest wystarczy. Zupełnie
    nie widze potrzeby rozbudowy lotniska, tym bardziej, ze linie lotnicze
    przeżywają recesję.
  • Gość: gemini IP: 195.94.201.* 04.03.02, 09:16
    ani nie mieszkasz przy Puławskiej. Jak spojrzysz na tablicę przylotów to
    zobaczysz, że samoloty lądują co kilka minut. Zresztą to widać gołym okiem, co
    kilka minut podchodzi do lądowania samolot. Lecąc nad Pyrami, Mysiadłem i
    innymi osiedlami, czasem nad samym Ursynowem. Tak nie powinno być!
  • eela 04.03.02, 10:29
    Jeden samolot na godzinę to przelatuje nad Twoim Tarchominem, z innych stron
    nadlatuje ich więcej
  • zdzicha 04.03.02, 12:36
    U mnie nad Tarchominem lata głównie wojsko. Są też nisko przelatujące bażanty,
    ale one tak nie hałasują.
    Bywam dosć często na lotnisku i nie zauważam dzikich tłumów - nawet na duże
    benki do Usów nie ma zbyt wielu chetnych. Ostatnio czekałam godzinę na
    spóźniony samolot z Bonn i nic się w tym czasie nie działo, a chciałam sobie
    popatrzeć na szybujące stalowe ptaki. Może ja w złych godzinach bywam?
  • eela 04.03.02, 12:43
    Być może. Sa godziny, że przylatuja jeden po drugi. Zreszta u mnie słychać
  • Gość: hmm... IP: 192.168.2.* 06.03.02, 15:45
    Pracuję we Włochach. Dokładnie nad naszą firmą lądują i startują samoloty - w
    zaleności od dnia. Kóregoś dnia zadałam sobie trud i policzyłam wszystkie
    lądujące samoloty - nie sposób żadnego przeoczyć, bo huk jest wtedy duży (od
    ok.8.30 do ok.17.00)- było ich prawie 70, więc trochę więcej niż jeden na
    godzinę...
  • pacio 04.03.02, 16:06
    Gość portalu: jacek napisał(a):

    > dzisiaj odbylo sie spotkanie z wladzami gminy Wlochy na temat nowego
    > miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - przewiduje on szerokie
    > mozliwosci zwiekszenia intensywnosci ruchu lotniczeg - lacznie z budowa 3 pasa
    > w zasadzie oprocz wladz gminy bardzo gleboko utozsamiajacych sie z tym
    > projektem tylko jeden glos z sali byl za - a przybyli goscie i z Ursynowa i z
    > Pyr i oczywiscie wielu z Wloch
    > przed spotkaniem rozdawane byly ulotki jak zwykle zawierajace wiele manipulacji
    > miedzy inymi porownujace polozenie lotniska Okecie z innymi lotniskami -
    > otoz
    > 1.lotnisko w Amsterdamie rzeczywiscie znajduje sie 9 km od Centrum - ale po
    > pierwsze za druga obodnica (A9) oraz starty i ladowania na 4 z 5 pasow prowadza
    >
    > nad lakami (Amsterdam liczy znaczmie mniej mieszkancow niz Warszawa)
    > 2. lotnisko w Brukseli znajduje sie 30 km od centrum - za 3 obwodnica
    > 3. lotnisko w Kopenhadze znajduje sie 8 km od centrum, ale na osobnej wyspie,
    > glowne pasy biegna wzdluz dokow nad morze, pasy poprzeczne wykorzystywane sa w
    > 1% lotow
    > 4. Lotniska w Londynie sa cztery, wszystkie odlegle od centrum, za przywilej
    > ladowania na Heathrow placi sie drozej
    > oczywiscie to tylko kilka z podanych przykladow - bardzo roznych od Okecia,
    > sytuujacego sie niemal w srodku miasta,
    > ludzie jeszcze mozna skonczyc to szalenstwo, nie wyrzucac kasy w cos co i tak
    > opozni budowe prawdziwego lotniska POZA WARSZAWA

    A, samolociki przeszkadzają ?
    A, zastanowił się kilka, bądz klikanaście lat temu jak się wprowadzał że tak
    będzie ?
    A, nie ?
    To niech cierpi !
    Ciesz się,że Tupolewy, Iły, i Antonowy nie latają z taką częstotliwością, jak
    teraz.
    Są dwa-trzy razy głośniejsze od obecnych samolotów.
  • Gość: jacek IP: *.centrala.kbsa / 10.1.34.* 04.03.02, 18:16
    pacio napisał(a)

    > A, samolociki przeszkadzają ?
    > A, zastanowił się kilka, bądz klikanaście lat temu jak się wprowadzał że tak
    > będzie ?
    > A, nie ?
    > To niech cierpi !
    > Ciesz się,że Tupolewy, Iły, i Antonowy nie latają z taką częstotliwością, jak
    > teraz.
    > Są dwa-trzy razy głośniejsze od obecnych samolotów.

    szczerze powiedziawszy przeszkadzaja mi nastepujace rzeczy:
    1. ktos podejmuje decyzje o wydaniu ogromnej kasy na podobnych zasadach jak
    kiedys o HUCIE KATOWICE
    2. kasa ta zosatnie zabrana z mojej kieszeni i zostanie zmarnowana
    3. inwestycja bedzie przeklenstwem na dlugi lata

    to, ze zlom lotniczy na razie nie lata to oczywiscie ogromny sukces, podobny do
    zejscia czlowieka z drzewa
    ale jak Aeroflot i inne dostanie zakaz lotow do Europy, beda potrzebowal
    portow 'przeladunkowych' dla swoich pasazerow

    slyszal Pan kiedys o Konstytucji ? zachecam do lektury
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 05.03.02, 16:18
    Jest b.b.b. dużo takich inwestycji, lecz prównanie do H.K. to chyba nie ta
    droga.
    Narodowa linia lotnicza np. LOT jest oczkiem w głowie każdego rządu, w każdym
    normalnym kraju. Infrastruktura związana z linią lotniczą, np. Polskie Porty
    Lotnicze też podlegają ww. zasadzie.
    Żeby utrzymać się na rynku lotniczym trzeba inwestować nie tylko w samoloty,
    lecz w całą gamę usług będących wkół LOT.
    Niestety, liczba pasażerów jest zbyt mała, żeby budować nowe lotnisko w
    Modlinie, jeżeli zajdzie taka potrzeba, możliwe że tak się stanie.
    / wyobraz sobie ilerazy więcej kasy jest potrzebne na zbudowanie lotniska od
    podstaw - dobiero by zabolało ! /
    Trzeci pas startowy raczej nie wchodzi w rachubę, chyba że krótki.
    Czy będzie przekleństwem ?
    To się okaze za kilka lat, uważam za dobrą inwestycje.
    Według podobnej zasady bilet do USA kosztuje 350-450 USD, i LOT dopłaca / tj.
    podatnik/ do każdego fotela ok. 150-200 USD.
    Linie transatlantyckie są deficytowe. Utrzymania lini wymaga prestiż, obywatel
    żąda taniego biletu, polonia też chce latać Lotem, i masa innych zależności nie
    związanych z ekonomią.
    Dokładne przestudiowanie Konstytucji Polskiej Rzeczpospolitej zostawiam na
    bardziej sprzyjające okoliczności.

    Pzdr

    pacio
  • Gość: jacek IP: *.centrala.kbsa / 10.1.34.* 06.03.02, 09:36
    zarzeczasz sam sobie - to jest Huta Katowice, jak sam wyliczyles

    SABENA i SWISSAIR - zbankrutowaly, oczka w glowie znacznie bogatszych panstw

    BA i KLM - sa na krawiedzi bankructwa

    nie bede czekal kilku lat, az sie potwierdzi to co teraz mowie o bezsensie
    ekonomicznym rozbudowy

    trzeci pas ma byc dla cargo, wiec nie bedzie krotki

    kto zaplaci za wywlaszczenia i da na odszkodowania dla mieszkancow poludnia
    Warszawy ?

    pozdrowienia

  • pacio 06.03.02, 14:56
    Gość portalu: jacek napisał(a):

    > zarzeczasz sam sobie - to jest Huta Katowice, jak sam wyliczyles

    Wiesz ile kosztowała w USD po kursie "urzędowym" w tamtych latach HK ?
    Jestem ciekaw, jeśli wiesz to podaj kwotę

    > SABENA i SWISSAIR - zbankrutowaly, oczka w glowie znacznie bogatszych panstw
    >
    > BA i KLM - sa na krawiedzi bankructwa

    Tylko że ww. linie posiadają oddzielone linie dla tzw. krótkich połączeń, inna
    nazwa, marka stworzona dla obsługi lotów krajowych i do sąsiednich krajów,
    przejmie niektóre zadania Sabeny i Swissair.
    Zresztą, zobaczymy klamka nie zapadła do końca.
    Czym jest bankructwo 2 lini przy ok. 150 istniejących narodowych przewozników, /
    chyba wiesz, stukasz z Kredyt Banku/ po ataku na WTC, przy takim spadku sprzedaży
    biletów.
    BA I KLM to sprawy otwarte, wielu analityków lotnictwa cywilnego połamało głowy
    na analizowaniu rynku po 11 września.

    > nie bede czekal kilku lat, az sie potwierdzi to co teraz mowie o bezsensie
    > ekonomicznym rozbudowy

    Na jakiej podstawie wydajesz opinię ?
    Jeżeli masz wgląd w materiały dot. rentowności inwestycji, z miłą chęcią też
    rzuce okiem, bo nie wierzę w twoje opinie.
    Jestem za rozbudową lotniska, w proponowanym kształcie.
    > trzeci pas ma byc dla cargo, wiec nie bedzie krotki

    Dla 10 lotów dziennie na dzień dzisiejszy to nie jest najlepszy pomysł, dla 100
    za 10 lat jak najbardziej.

    > kto zaplaci za wywlaszczenia i da na odszkodowania dla mieszkancow poludnia
    > Warszawy ?

    Tego nie wiem, Porty Lotnicze to bogata firma, może bank, udziałowiec ?
    Wiele osób posiadających grunty, którymi jest zainteresowany inwestor uzyska
    większą cenę, niż są dzisiaj warte.

    Jeżeli korzystasz chociasz 2 razy w roku z lotniska, to pomyśl że następnym razem
    jedziesz na lotniska do Modlina w piątek, a samolot wylatuje o 17.35, a
    trzypasmowa droga jest w remoncie.

    > pozdrowienia
    >
    Pzdr

    pacio


  • pacio 06.03.02, 14:58
    Przepraszam za błędy - brak czasu :(
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 06.03.02, 19:37
    pacio napisał(a):

    > > Wiesz ile kosztowała w USD po kursie "urzędowym" w tamtych latach HK ?
    > Jestem ciekaw, jeśli wiesz to podaj kwotę

    jakie to ma znaczenie, mialo byc nowoczesnie i zyskownie a co jest kazdy widzi

    > > Tylko że ww. linie posiadają oddzielone linie dla tzw. krótkich połączeń,
    inna
    > nazwa, marka stworzona dla obsługi lotów krajowych i do sąsiednich krajów,
    > przejmie niektóre zadania Sabeny i Swissair.
    > Zresztą, zobaczymy klamka nie zapadła do końca.
    > Czym jest bankructwo 2 lini przy ok. 150 istniejących narodowych przewozników,
    > /
    > chyba wiesz, stukasz z Kredyt Banku/ po ataku na WTC, przy takim spadku sprzeda
    > ży
    > biletów.
    > BA I KLM to sprawy otwarte, wielu analityków lotnictwa cywilnego połamało głowy
    >
    > na analizowaniu rynku po 11 września.

    bankructwo i strata pieniedzy inwestorow jest faktem, sa inne dziedziny do
    ktorych trzeba doplacac, a nie podroze ludzi racej zamoznych

    z tymi 150 liniami krajowymi to czysta fantazja, rentownych jest zaledwie kilka i
    to glownie dzieki ochronie przed konkurencja, i to mimo tego, ze za paliwo
    lotnicze nie placi sie zadnyh podatkow ani akcyzy - wyobraz sobie cene benzyny
    bez VAT i akcyzy !!!!

    > > nie bede czekal kilku lat, az sie potwierdzi to co teraz mowie o bezsensie
    >
    > > ekonomicznym rozbudowy
    >
    > Na jakiej podstawie wydajesz opinię ?
    > Jeżeli masz wgląd w materiały dot. rentowności inwestycji, z miłą chęcią też
    > rzuce okiem, bo nie wierzę w twoje opinie.

    sprobuj choc uzyskac dane o rentownosci PPL - inne lotniska nie ukrywaja nazwisk
    swich managerow ani swoich wynikow finansowych
    sam napisales ile PLL LOT doplaca do biletow - skad ma miec pieniadze na oplaty
    lotniskowe ? inne linie tez beda targowaly sie o jak najmniejsze oplaty, jak
    zapewnisz rentownosc uzasadniajaca wysokie koszty finansowania (wspmniane juz
    odszkodowania}, ograniczenia zwiazane z typem samolotow

    > Jestem za rozbudową lotniska, w proponowanym kształcie.
    > > trzeci pas ma byc dla cargo, wiec nie bedzie krotki

    to najlepiej dowodzi, ze nie znasz ksztaltu, o co nie mam pretensji - decydenci
    nie informuja za bardzo i stwarzaja fakty dokonane, mamiac nowoczesnoscia

    > Dla 10 lotów dziennie na dzień dzisiejszy to nie jest najlepszy pomysł, dla 10
    > 0
    > za 10 lat jak najbardziej.

    loty cargo nad Warszawa, pyszny pomysl

    > > kto zaplaci za wywlaszczenia i da na odszkodowania dla mieszkancow poludni
    > a
    > > Warszawy ?
    >
    > Tego nie wiem, Porty Lotnicze to bogata firma, może bank, udziałowiec ?

    Porty lotnicze to firma panstwowa - bogata sila moich podatkow
    bank w roli sponsora, kapitalne

    > Wiele osób posiadających grunty, którymi jest zainteresowany inwestor uzyska
    > większą cenę, niż są dzisiaj warte.

    wreszcie dotarlo

    > Jeżeli korzystasz chociasz 2 razy w roku z lotniska, to pomyśl że następnym raz
    > em
    > jedziesz na lotniska do Modlina w piątek, a samolot wylatuje o 17.35, a
    > trzypasmowa droga jest w remoncie.

    zaplace za drozszy bilet i wylece z Okecia, nie beda go blokowaly jumbo-jety -
    ladujace na nowym lotnisku w Mszczonowie - za wygode trzeba placic

    > > pozdrowienia
    > >
    > Pzdr
    >
    > pacio
    >
    >

  • Gość: bart IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 06.03.02, 19:53
    znawca lotnictwa sie kurwa znalał, pierdolisz że sie nie chce czytać, wiesz
    czemu rozbudowują Okęcie bo obsługuje z roku na rok coraz więcej pasażerów, w
    chwili obecnej wiecej niż powinno i niedługo może być korek powietrzny, nie
    pierdol już głąbie tylko sie wynieś jak ci coś nie pasuje, wyprowadź sie na
    Suwalszczyzne to ci będzie cicho cioto
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 06.03.02, 20:08
    rosnie no bo rosnie, ale i tak nie ma kasy
    logika troglodyty

    o miejscu swojego zamieszkania bede decydowal sam, jak rowniez o tym sie dzieje
    z moimi podatkami

    poza tym jesem pewien, ze i na Suwalszczyzne dotrze niedlugo
    walec 'nowoczesnosci' jesli opiera sie na ludziach myslacych i wyrazajacych sie
    tak jak ty

    z pozdrowieniami

  • pacio 07.03.02, 13:14
    Zostawmy H.K. w spokoju, to inna epoka choć jestem ciekawy kosztu tej
    inwestycji.
    PPL - Polskie Porty Lotnicze
    PLL - Polskie Linie Lotnicze
    pomyliłeś pojęcia, niedokładnie przeczytałeś odpowiedz, takie piedru pierdu.
    Bez ładu i składu.
    Nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie na jakiej podstawie wydajesz opinię o
    bezsensie ekonomicznym rozbudowy Okęcia, oraz jakie są koszty rozbudowy
    Modlina, i kto wg. Ciebie wyłoży kasę ???
    Z niecierpliwością czekam na odpowiedz, jestem b. ciekawy !

    Pzdr

    pacio


  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 09.03.02, 07:45
    szanowny Panie Paciu !

    PPL I PLL wiele osob myli ale nie ja a poza tym mogl Pan zmienic naglowek
    piszac do mnie

    Huta Katowice jest tu przywolana jako symbol - nie miejsce tu i czas na naukowe
    wywody i anaizy

    w sprawie rentownosci nowego lotniska - ciezar dowodu spoczywa na proponujacych
    rozbudowe, business plan opiera sie na zalozeniach bedacych tajemnica handlowa
    PPL wiec ja tu nczego nie moge wykazac, mam tylko dwa pytania - na ile
    zalozenia ulegly zmianie po 11 wrzesnia (ceny spadly o 25 %) i czy koszty
    odszkodowan dla mieszknacow Wloch, Ursynowa, Ursusa i Pyr zostaly ujete w
    biznes planie ?

    PPL jest jednym z nielicznych firm tego typu w Europie, o ktorym niewiele sie
    mozna dowiedziec w internecie - inne publikuja nawet dane o halasie i planach
    jego zmniejszenia, karach nakladanych na przewoznikow, plany rozwojowe
    konsultowane sa ze spoleczenstwem - oczywiscie swiadomosc ekologiczna i w ogole
    swiadomosc wlasnych praw jest w Europie znacznie wyzsza

    Panska dociekliwosc moze zostac zaspokojona poprzez zadanie tych samych pytan u
    zrodla - juz sie ciesze na szczegolowa informacje

    pozdrowienia
  • eela 09.03.02, 21:13
    W tym tygodniu była opublikowana w formie wykresu sytuacja finansowa PLL LOT.
    Wychodzi na to, że LOT odbił się od dna i ma niewielki zysk. Chyba ze
    mieściłoby się to w granicach błędu
  • zdzicha 09.03.02, 21:15
    Takie publikacje to zazwyczaj pic na wodę.
    A jak tam było wczoraj w Vikingu?
  • eela 10.03.02, 13:34
    zdzicha napisał(a):

    > Takie publikacje to zazwyczaj pic na wodę.
    > A jak tam było wczoraj w Vikingu?

    Nie bylam

  • Gość: nowy IP: *.pl 13.03.02, 21:38
    eela napisał(a):

    > W tym tygodniu była opublikowana w formie wykresu sytuacja finansowa PLL LOT.
    > Wychodzi na to, że LOT odbił się od dna i ma niewielki zysk. Chyba ze
    > mieściłoby się to w granicach błędu

    Cześć!

    Od niedawna mieszkam we Włochach. Póki jesień i zima, to nie jest źle. Ale w
    czerwcu (chyba) ub.r. odbywał się jakiś remont na Okęciu - to naprawdę nie jest
    przyjemne jesli od 3.30 rano codziennie budzą cię samoloty. I to nie ATRy! Kończą
    zaś swoje loty po północy. I wiem jedno: jeśli open sky spowoduje zwiększenie
    uciążliwości - jestem gotów położyć się na pasach startowych - choć przedtem
    pozwę do sądu kogo się da o zadośćuczynienie za naruszenie dóbr osobistych albo
    cokolwiek innego. A bardziej poważnie: nie kwestionuję potrzeby rozwoju, ale on
    nie może odbywać się kosztem dziesiątków tysięcy ludzi mieszkających w strefie
    przyległej do lotniska. Pozdrawiam.
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 09.03.02, 23:30
    Nadal uważam i będe uważał o potrzebie rozbudowy Okęcia, gdyż koszt rozbudowy
    jest mniejszy od budowania nowego lotniska w Modlinie.
    Świadomość społeczeństwa zostawmy na boku, to inna historia.
    W obecnej sytuacji, tym bardziej po 01.01.2004 /open sky to jest termin bliski,
    zaliczam do terazniejszości/ plany budowy trzeciego pasa są brane na wyrost, /
    dzięki kilku zabiegom technicznym na Okęciu samoloty mogą lądować co 30 sekund/
    natomiast rozbudowa terminalu jest krokiem pozwalającym nawiązać równorzędną
    współprace z partnerami lotniczymi, poza starzejącą się flotą trzeba
    zaproponować inne, lepsze/praktyczne rozwiązania dzięki którym nie będziemy
    kopciuszkiem u boku np. Niemców/Brytyjczyków/kogoś innego
    Faktem jest, że do danych finansowych PPL nie uzyskamy dostępu przez net,
    niewątpliwie jest to jedna z najbardziej dochodowych firm w Polsce. / w
    przeciwieństwie do Lotu, który wykazuje zyski księgowe, poprzez sprzedaż
    nieuchomości, np. udziały w Mariott/
    Nie jestem natomiast zadowolony ze sposobu przekazywania informacji, jakże
    ważnych dla nas wszystkich, w formie spotkania w celu przedstawienia nowego
    planu zagospodarowania przestrzennego dla skromnej grupy przedstawicieli
    gminnych.

    Pzdr

    pacio

    PS
    A Ty czemu nie zmieniłeś ??? /nagłówek/
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 10.03.02, 13:05
    Gość portalu: pacio napisał(a):

    > Nadal uważam i będe uważał o potrzebie rozbudowy Okęcia, gdyż koszt rozbudowy
    > jest mniejszy od budowania nowego lotniska w Modlinie.

    po perwsze przyczepiles sie do tego Modlina jak rzep, sa znacznie lepsze pomysly
    o kosztach chyba nie masz pojecia skoro tak mowisz - bedzie o tym dalej

    a z punktu widzenia pasazerow samolotu, ktory musial ladowac w Krakowie albo w
    Zurychu z powodu mgly na Okeciu brak zapasowego lotniska kolo Warszawy to
    duuuuuzy problem - podejmiesz sie sprowadzac samolot we mgle na Ursynowem ?????
    a moze gdyby nie trzeba bylo ryzykowac dolotu na zabudowaniami Ursynowa pilot
    ila 62 mial szanse posadzic maszyne ratujac choc czesc pasazerow ????

    > Świadomość społeczeństwa zostawmy na boku, to inna historia.

    kounisci tez tak uwazali i stosowali te zasade przez 50 lat

    > W obecnej sytuacji, tym bardziej po 01.01.2004 /open sky to jest termin bliski,
    >
    > zaliczam do terazniejszości/ plany budowy trzeciego pasa są brane na wyrost, /
    > dzięki kilku zabiegom technicznym na Okęciu samoloty mogą lądować co 30 sekund/

    powiedz to glosno mieszkancom Ursynowa i Piaseczna - uciekajac przekroczysz
    bariere dzwieku - jedynym budynkiem prawidlowo zabezpieczonym przed halasem
    lotniczym w Warszawie i okolicach jest nowy biurowiec Lot

    nie po to ludzie budowali sobie rezydencje na poludnie od Warszawy zeby teraz
    miec samoloty co 30 sekund - policz sam jakie to koszty zeby ich przesiedlic

    dodaj do tego jeszcze kilkanascie tysiecy mieszkan i apartamentow, segmentow i
    domow i wyjda tak koszmarne kwoty, ze taniej bedzie zrobic lotnisko pod ziemia

    > natomiast rozbudowa terminalu jest krokiem pozwalającym nawiązać równorzędną
    > współprace z partnerami lotniczymi, poza starzejącą się flotą trzeba
    > zaproponować inne, lepsze/praktyczne rozwiązania dzięki którym nie będziemy
    > kopciuszkiem u boku np. Niemców/Brytyjczyków/kogoś innego

    no tak w koncu Polak potrafi - nikt takich Misiow ze slomy nie zrobi

    > Faktem jest, że do danych finansowych PPL nie uzyskamy dostępu przez net,
    > niewątpliwie jest to jedna z najbardziej dochodowych firm w Polsce. / w
    > przeciwieństwie do Lotu, który wykazuje zyski księgowe, poprzez sprzedaż
    > nieuchomości, np. udziały w Mariott/

    a skad wiesz o tych dochodach PPL ? gdzie sa publikowane poza stronami NIK
    wskazujacymi na przekrety ? ktore lotnisko tak skrzetnie swoje dane ukrywa ?

    > Nie jestem natomiast zadowolony ze sposobu przekazywania informacji, jakże
    > ważnych dla nas wszystkich, w formie spotkania w celu przedstawienia nowego
    > planu zagospodarowania przestrzennego dla skromnej grupy przedstawicieli
    > gminnych.

    co by to zmienilo skoro juz poparles rozbudowe nie zadajac sobie trudu poznania
    wszystkich aspektow sprawy ? to ze tyle ludzi przyszlo to zasluga garstki
    zainteresowanych - ogloszenie wyszlo poprzedniego dnia
    >
    > Pzdr
    >
    > pacio
    >
    > PS
    > A Ty czemu nie zmieniłeś ??? /nagłówek/

    pisales pozno w nocy wiec nie bede komentowal tego PS

  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 11.03.02, 16:51
    A przyczepiłem się do Modlina jak rzep, gdyż budowa pasa startowego jest jedną
    z najdroższych atrakcji budowy lotniska a tam jest gotowy pas i parę innych
    niezbędnych rzeczy.
    Ił 62 ma zakaz przylotu na Okęcie, prócz lądowania awaryjnego/konwencja IATA/
    Koszt zakupu urządzeń pozwalających wylądować przy widoczności tzw.zero /
    lotnisko uzyskuje pierwszą kategorie/jest b. wysoki, /Okęcie ma drugą
    kategorie/ nie wszystkie duże lotniska posiadają system pozwalacący
    zakwlifikować do pierwszej kategorii.

    Też nie przepadam za lewicą, to temat na inny wątek.
    Bariery dzwięku nie przekroczę, chyba że w samolocie wojskowym.
    Jeżeli poczytasz więcej prasy, to się dowiesz co nieco o kondycji finansowej
    PPL, nie wszystko jest w necie.

    Co zrobią mieszkańcy ?
    Dzięki za pomysł !

    Pzdr

    pacio

    PS
    Teraz zwracasz uwagę na nagłówki ?
  • radzio_pl 11.03.02, 21:01
    Moment, do paru rzeczy się przyczepię:
    a) Londyn ma 5 lotnisk: Heathrow (na zachodzie), Gatwick (na południu), Luton
    (na północy), Stansted (równnież na północy, tyle że przy M11) i City (we
    wschodniej części miasta).
    b) BA nie stoi na skraju bankructwa, mimo że odnotował straty w ubiegłym roku,
    na razie 'skasowali' parę nierentownych połączeń i jakoś sobie radzą.

    Mieszkam na Ursynowie, nad którym dość często latają samoloty, jednak są to
    głównie ERJ145 czy ATR'ki należące do LOT'u, rzadziej zdarzają się większe
    Airbusy czy Boeingi, duże maszyny typu B767 widzę, ale nie słyszę.
    Dla mnie nie jest to bardzo uciążliwe, a rozbudowa WAW jest konieczna! Na
    budowę nowego lotniska poszłyby ogromne sumy, na budowę nowego terminala i
    pirsu pójdą na pewno mniejsze. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej coraz
    więcej przewoźników zechce latać do Warszawy- teraz wychodzi im to trochę za
    drogo. Dlatego jesteśmy zdani na LOT, BA i parę innych linni lotniczych
    sprzedających miejsca na loty po okropnych cenach, żeby polecieć gdzieś za
    mniejsze pieniądze trzeba jechać aż do Berlina. Prównajmy: bilet z Warszawy do
    Londynu w British Airways czy Locie kosztuje około 1400 zł (normalna stawka w
    klasie ekonomicznej, może się różnić w zależności od pory dnia i daty). Za
    bilet z Berlina do Londynu płąci się około €200, czyli coś koło połowy tego co
    z Warszawy, a lot trwa tylko pół godziny krócej. Dlaczego tak mało? Bo do
    Berlina latają tzw. budget airlines- dostajesz miejsce w samolocie i tyle, nie
    dostajesz jeść, pić ani gazety- mniejszy czas postoju na lotnisku, mniej
    pięniędzy wydanych na obsługę = tańsze bilety. Takie linie ograniczają koszty
    do minimum, dlatego nie latają do Warszawy- tu jest na razie drogo i nie ma
    miejsca- TO LOTNISKO PĘKA W SZWACH!

    W Londynie miezkam w Muswell Hill- na północy miasta, w 3-ej strefie- nad
    dzielnicą lata bardzo dużo samolotów, które mają lądować na Heathrow, może
    Gatwick. Mieszkańcy się przyzwyczaili. To nie jest aż takie straszne. Nad
    centrum lata od cholery maszyn. Heathrow jest jednym z największych lotnisk na
    świecie, a to oznacza korzyści dla pasażerów- stamtąd dolecisz wszędzie, za
    relatywnie niewielkie pieniądze -> korzyść dla pasażerów. Musicie zrozumieć, że
    nie można rozwinąć kraju, którego największe lotnisko jest już na skraju
    wytrzymałości i które zostało zaprojekotowane na 4.5 mln pasażerów rocznie, a
    przez które podróżuje 6 milionów! Nowy terminal umożliwi podwojenie
    przepustowości WAW, a co za tym idzie większe możliwości rozwoju i niezwykłe
    korzyści dla pasażerów, czyli dla nas wszystkich. Może pieniądze wydane na
    podatki zwrócą się w zaoszczędzonych na tanich biletach ;-)
  • Gość: jacek IP: *.centrala.kbsa / 10.1.34.* 12.03.02, 16:20
    sorry Radzio, ale to jest wlasnie to na co ja sie nie zgadzam - ja nie chce
    placic wyzszych podatkow po to, zebys ty mial tansze bilety

    proponuje, zeby wszyscy zwolennicy 'nowoczesnosci' siegali do SWOJEJ kieszeni i
    placili za SWOJE wygody

    w 2001 roku tylko 1 proc Polakow korzystal z podrozy lotniczych

    spor o sytuacje finansowa BA jest wtorny wobec braku weryfkacji bizness planu
    rozbudowy lotniska po 11 wrzesnia,

    poza tym celem rozbudowy jest zmiana charakteru lotniska - ma byc tam hub
    przesiadkowy i cargo - w malym stopniu chodzi tu o dotychczasowym pasazerow

    a lotnisko powstalo w 1934 roku - od tego czasu Warszawa przesunela sie na
    poludnie dosc znacznie - a mozna to bylo zablokowac w dosc prosty sposob,a
    teraz po prostu rozbudowa lotniska sie nie oplaca

    im szybciej to trafi do decydentow tym lepiej dla wszystkich
  • eela 12.03.02, 16:52
    Słyszałam kilkakrotnie o jakims biznesmenie, który chce budowac wielkie
    lotnisko w okolicach Białej Podlaskiej. Nawet kiedys chyba GW o tym pisała.
  • pacio 12.03.02, 16:58
    eela napisał(a):

    > Słyszałam kilkakrotnie o jakims biznesmenie, który chce budowac wielkie
    > lotnisko w okolicach Białej Podlaskiej. Nawet kiedys chyba GW o tym pisała.

    Byznes-men zobaczył kosztorys i szczęka opadła, odleciał na miotle siną w dal.
    A tak poważnie plan jest nie aktualny, oprócz lotniska to miało być Wielkie
    Centrum Biznesu. Z powodu kosztów temat umarł.

    Pzdr

    pacio
  • eela 12.03.02, 17:09
    To szkoda, że projekt upadł, bo ściana wschodnia znalazłaby zatrudnienie

    pozdrawiam
  • pacio 12.03.02, 17:20
    Gość portalu: jacek napisał(a):

    > sorry Radzio, ale to jest wlasnie to na co ja sie nie zgadzam - ja nie chce
    > placic wyzszych podatkow po to, zebys ty mial tansze bilety
    >
    Jacku, twoje obawy w 2004 r. znikną, tak jak połączenia transatlantyckie
    z "dopłatami".
    Do decydentów trafia wiele rzeczy, nawet potrzeba przeniesienia lotniska.
    Przymiarki datują się na 1992 rok po nagłym wzroście ruchu lotniczego w Polsce.
    W trakcie tych 10 lat były /i są/ ważniejsze wydatki.


  • pacio 12.03.02, 17:04
    Czy możesz opisać jak mieszkańcy w Londynie i okolicach reagują na bliskość
    lotnisk przy domach/mieszkaniach / sposoby rozwiązywania problemów z hałasem
    itp /, ich stosunek do B.A. ?

    Pzdr

    pacio
  • radzio_pl 12.03.02, 20:30
    Stosunek do BA jest taki jak do każdej innej linni lotniczej, ja ich lubię-
    dbają o klienta, ale trzeba za to zapłacić... niestety. Londyn ma 5 lotnisk,
    słychać i widać je właściwie wszędzie, ludzie są przyzwyczejwni i tyle, wiedzą,
    że tak musi być. Teraz jest dość głośny spór o budowę piątego terminala na
    Heathrow- chodzi o podobne problemy co w Warszawie- ludzie boją się hałąsu, ale
    LHR ma już 4 terminale, przez każdy przewija się ok. 15-20 mln. pasażerów
    rocznie- wyobraźcie sobie ile to startów i lądowań. Większość tych samolotów
    leci najpierw nad dzielnicami mieszkalnymi! Mieszkańcy może nie są szczęśliwi,
    ale nie narzekają bez przerwy. Wiem, że normy są dość surowe, ale nie przytoczę
    ci dokładnych danych, starsze (czyli głośniejsze) samoloty nie mogą lądować w
    Londynie, poza wyjątkowymi przypadkami. Warszawie potrzebny jest drugi
    terminal, inaczej miasto nie będzie miało prawa się rozwinąć!
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 16.03.02, 07:43
    to jest bardzo watpliwa teza, ze lotnisko przyspiesza rozwoj miasta i to w
    pozadanym kierunku, zwykle jest raczej odwrotnie - lotnisko korzysta z rosnacej
    liczby mieszkancow, z ktorych wiekszsc i tak nie lata

    ten rodzaj rozbudowy jaki sie nam proponuje utrudni zycie wszystkim, nawet
    osobom mieszkajacym troche w Warszawie troche w Londynie - wzdluz Zwirek
    powstaja nowe osiedla wiec tam i tak i tak wszystko stanie

    na pewno tez zablokuje sensowny rozwoj lotnictwa za lat 10, ze wzgledu na
    osiagniecie wszelkich barier rozwoju na Okeciu

    Paryz planuje budowe 3 !!! lotniska, pewnie tez nie na Polach Elizejskich,
    budowa 5 terminala na Heathrow jest czescia programu inwestycyjnego - kasa tez
    idzie na pozostale lotniska oraz na Thallysa,

    pozdrowienia
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 19.03.02, 16:30
    Zapraszam na forum Łódz, temat lotnisko.
    Życze miłej lektury !!!

    Pzdr

    pacio
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 23.03.02, 08:51
    HI

    troche inna skala - nawet kwoty smiesznei male, w Warszawie nikt by o takie
    grosze nie walczyl ...

    rzeczywiscie w koncepcji duopolu lotnisko w Mszczonowie wyglada jeszcze lepiej
    a nie zpaominajmy, ze posel ziemi lodzkiej byl onegdaj i sekretarzem
    nieboszczki w Skierniewicach - i za jego rzadow powstala cala masa
    infrastruktury dla autostrady Berlin - Moskwa - sa nawet wiadukty w szczerym
    polu

    z podrowieniami
  • Gość: jacek IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 23.03.02, 20:19
    dzieki juz tam tez zaistnialem - w sumie to fantastyczny pomysl ten DUOPOLIS !!!

    szybka kolej - staje na wysokosci Mszczonowa - w 30 min na Marszalkowskiej z
    nowego lotniska !!!!
    autostrada - cala poludniowa Polska nawet do Warszawy nie wpadnie

    bajka i jeszcze kasa z Unii - to gdzie sa jeszcze zwolennicy hubu na Okeciu ???
    a Miller byl tak niedawno I sekretarzem KW w Skierniewicach

    wszystko sie pieknie sklada

    pozdroweinia
  • eela 24.03.02, 17:33
    Powinno być i lotnisko i autostrada. My niestety zawsze musimy cos wybierać
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 25.03.02, 09:42
    Może się okazać, że budowa drugiego lotniska jest zbędna to zależy od warunków
    jakie podyktuje Lufthansa dla Lotu. W ich opini Lot znakomicie sie nadaje jako
    tani europejski przewoznik.
    Autostrada to dobry pomysł lecz znając tempo budowy pojadą auta dopiero w 2020
    r. :(
  • eela 25.03.02, 09:51
    Tez mi się wydaje, ze z drugim lotniskiem to lekka przesada. Po kraju (nie
    takim znów wielkim)w dużej części mozna poruszać się autostradami(trzeba tylko
    oczywiście dożyć ich) i szybkim pociągiem
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 25.03.02, 10:41
    Pożyjemy, zobaczymy, plany niezmienne pozostaja od dziesięcioleci.
    W przypadku rozwoju Duopolis lotnisko pod Łodzią zyska bardzo dużo jako tanie
    lotnisko dla tanich lini lotniczych. Koszty opłat lotniskowych to będzie ok.
    20% opłaty jakie pobiera Okęcie. Luksus wystartowania z Okęcia będzie kosztował
    więcej niż dojazd na lotnisko z Wawy do Łodzi.
    To zdecydowanie ograniczy ilość lotów na Okęcie

    Pzdr
    pacio
  • eela 25.03.02, 11:03
    Nie myslałam o sytuacji od tej strony. Ale tak pewnie będzie. W Warszawie beda
    ladowac tylko wielkie samoloty renomowanych pzrewoźników. Nie wiem, czy mamy
    się z tego cieszyć? ((:-)
  • pacio 25.03.02, 16:23
    Wielkich samolotów nie będzie, linie dalekiego zasięgu będą obsługiwane przez
    Lufthanse, jako głównego przewoznika za Atlantyk i na Daleki Wschód.
    Różnica w natężeniu chałasu pomiędzy samolotem latającym do Europy /Bociek
    737/200 ok. 120 foteli / a za Atlantyk /Bociek 767 ok. 220 foteli/ jest
    niewielka.
    Gro samolotów lądujących na Okęciu to będą Boćki 100-150 mjescowe.
    Obawy dot: chałasu są przedwczesne, niech rozbudują Okęcie, zobaczymy co będzie
    po 2004 r, kiedy wejdzie Open Sky /dopuszczenie innych lini lotniczych na
    obszar polskiego nieba zadziała prawo popytu i podaży/ zobaczymy ile Okęcie
    jest naprawde warte na rynku lotniczym, bez regulacji chroniącej własnego /LOT/
    przewoznika.

    Pzdr
    pacio
  • eela 25.03.02, 16:49
    A kiedy ma nastąpic połączenie z Lufthansa, bo cos ostatnio nie jestem na
    bieżąco?
  • pacio 25.03.02, 17:06
    Połączenie w wspólnym systemie rezerwacyjnym biletów Star Aliance, gdzie
    pierwsze skrzypce gra Lufthansa, tak jak w Swissair Voyager.
    Chodzi o sprzedaż biletów przez dany system i zapewnienie dla wszystkich
    uczestnikow pracy, a dla pasażera w odpowiedniego połączenia przy użyciu swojej
    floty. Podpisanie stosownej umowy ma nastąpić w "niedługim czasie".
    LOT zachowa swoją tożsamość, i zyska silnego partnera na rynku
    lotniczym. /chociaż ok. 50 samolotów LTH stoi na płycie lotniska i czeka na
    dobre czasy/

    Pzdr
    pacio
  • radzio_pl 30.03.02, 18:07
    LOT jeszcze nie wstąpił do Star Alliance, więc o co chodzi z tą Lufthansą?


    pacio napisał(a):

    > Wielkich samolotów nie będzie, linie dalekiego zasięgu będą obsługiwane przez
    > Lufthanse, jako głównego przewoznika za Atlantyk i na Daleki Wschód.
    > Różnica w natężeniu chałasu pomiędzy samolotem latającym do Europy /Bociek
    > 737/200 ok. 120 foteli / a za Atlantyk /Bociek 767 ok. 220 foteli/ jest
    > niewielka.
    > Gro samolotów lądujących na Okęciu to będą Boćki 100-150 mjescowe.
    > Obawy dot: chałasu są przedwczesne, niech rozbudują Okęcie, zobaczymy co będzie
    >
    > po 2004 r, kiedy wejdzie Open Sky /dopuszczenie innych lini lotniczych na
    > obszar polskiego nieba zadziała prawo popytu i podaży/ zobaczymy ile Okęcie
    > jest naprawde warte na rynku lotniczym, bez regulacji chroniącej własnego /LOT/
    >
    > przewoznika.
    >
    > Pzdr
    > pacio

  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 31.03.02, 17:09
    radzio_pl napisał(a):

    > LOT jeszcze nie wstąpił do Star Alliance, więc o co chodzi z tą Lufthansą?


    Sprawa wejścia została praktycznie przesądzona, brakuje oficjalnych podpisów i
    całej ceremoni przystąpienia do sojuszu.
    Oneworld gdzie pierwsze skrzypce gra British Airways został w tyle z powodu braku
    umów o wolnej przestrzeni pomiędzy USA, a Wielką Brytanią co podobno komplikuje
    rozwój połączeń szczególnie transatlantyckich pomiędzy liniami w Oneworld.
    Panowie z LOTu przestraszyli się Lufthansy /połączenia europejskie/, następnie
    dostali marchewkę w postaci zainwestowaniu przez Niemców trochę groszA.
    o jakich pieniądzach mowa, tego niestety nie wiem.

    Jestem trochę zdziwiony postawą LOTu, gdyż wniesienie przez LOT połączeń
    europejskich do Oneworldu wydaje się korzystnym posunięciem, można jeszcze
    potargować się o cenę.
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

    Pzdr
    pacio
  • radzio_pl 01.04.02, 23:44
    W sumie racja... poza tym przy klopotach finansowych BA troche ciezko mowic o
    kasie dla LOTu. Ciekawe czy BMI wznowi loty do Wawy...
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 02.04.02, 18:10
  • Gość: pacio IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 02.04.02, 18:58
    Dobre pytanie, tylko czy wystarczy sił finansowych chęci do latania i
    pozwolenia od Niemców. Zapowiadali się b. dobrze, lecz na ogonie siedzi Easy
    Jet i wszystko jest możliwe.
    Dalekowzroczną polityką popisały się Holenderskie /Królewskie ?/ Linie Lotnicze.
    Zlikwidowały prawie do zera klasę biznes itp. pierdoły i poszły na ilość
    pasażerów z minimalnym bagażem do 10 kg., lub 5 kg., i robią kasę na cargo,
    gdyż samoloty firm cargo UPS, DHL latają Douglasami z lat 1960 - 1970 itp.
    wynalazkami które po wejściu nowych przepisów dot poziomu hałasu sprzedali
    graty do USA, a tam lata wszystko, co może unieść się w powietrze po generalnym
    remoncie.
    Sprzedanie się Lufthansie jest związane ze sprzedażą White Eagle Aviation,
    dawna firma p. Niemczyckiego koncernowi Prusac, firmy zależne od Lufthansy w
    formie własności i kapitału, swój koniec w dużej części mają w ww. koncernie.
    Nie znam obecnych powiązań, bardzo ciekawie to wyglądało w momencie zakupu
    przez Niemczyckiego pierwszego Boeninga 737-400 od Happag Loyda /1999r./
    Cała ta historia jest trochę dziwna, Anglicy myśleli że oddanie obsługi
    połączeń na Wschód wystarczy jako marchewka, nic nie robili, uważali swoją
    ofertę za b. dobrą, i zostali wydmuchani od tyłu.
    Na dzień dzisieszy nie mają nowoczesnego / w miarę / przewoznika w byłym KDLu,
    oraz portu lotniczego mogącego spełnić warunki nowoczesnego portu , wszak
    wszystko prócz Węgierskiego Malevu /właśnie dogorywa po sojuszu z AllItalia /
    kontroluje Lufthansa.
    Chociaż, czy w Oneworld zastąpimy FinnAir w obsłudze tras Środkowo-
    Europejskich ?
    Finowie są na etapie wymiany taboru, nasza obecność w Oneworld może stworzyć
    mocny punkt dla połącaeń tzw. Eurolotu.
    Ciekawie zapowiada się rynek byłego ZSRR, Rosjanie kupili masę Boćków 757 i nie
    mają pasażerów do tego stopnia, że średni nalot wynosił ok. 3.45 godziny na
    dobę. Wynik w obecnych czasach prawie makabryczny !!!

    Pzdr
    pacio

  • radzio_pl 04.04.02, 11:38
    BMI są wśród brytyjczyków bardziej popularni od BA- pewnie dlatego, że są A)tańsi
    i B) oferują wiecej miejsca w samolotach, czyli jest wygodniej. Na ogonie siedzi
    im Easyjet, BUZZ, Ryanair, a nawet Virgin Express.
    Virgin ma wprowadzić połączenia z Polską zaraz po wprowadzeniu "Open Sky"- a
    wtedy zaczną się problemy, bo nie tylko BA i LOT dostaną po tyłku i będą zmuszone
    obniżyć ceny aby utrzymać się na rynku to będzie również trochę trudno BMI- jako
    powracającemu przewoźnikowi.

    Jeśli chodzi o KLM /Koninklijke Luchtvaartmaatschappij, co dosłownie oznacza
    Królewskie Linie Lotnicze/ to mimo ograniczenia klasy business chyba zamierzają
    ogólnie obniżycz koszty jadąc po tzw. luksusach- jeszcze nie leciałem nimi po
    obcięciu gazet i ograniczeniu jedzenia, ale wkrótce się przekonam- i wtedy
    zobaczymy czy stały się europejskim odpowiedznikiem Northwestu, z którym tak
    ściśle współpracują. W tym roku dołączył do nich Malev- ciekawe jak się im
    powiedzie... (Czy KLM próbują stworzyć kolejny duży alians?)...

    W każdym razie- rzeczywiście obecność LOTu w STAR została prawie przesądzona-
    ciekawe, bo tak ściśle współpracują z OneWorld- code-share z BA na wszystkich
    trasach łączocych polskę z Wielką Brytania i z AA na trasach do Stanów ze Swiss
    na trasach do Szwajcarii... No nic, pozostaje nam tylko czekać...


    Gość portalu: pacio napisał(a):

    > Dobre pytanie, tylko czy wystarczy sił finansowych chęci do latania i
    > pozwolenia od Niemców. Zapowiadali się b. dobrze, lecz na ogonie siedzi Easy
    > Jet i wszystko jest możliwe.
    > Dalekowzroczną polityką popisały się Holenderskie /Królewskie ?/ Linie Lotnicze
    > .
    > Zlikwidowały prawie do zera klasę biznes itp. pierdoły i poszły na ilość
    > pasażerów z minimalnym bagażem do 10 kg., lub 5 kg., i robią kasę na cargo,
    > gdyż samoloty firm cargo UPS, DHL latają Douglasami z lat 1960 - 1970 itp.
    > wynalazkami które po wejściu nowych przepisów dot poziomu hałasu sprzedali
    > graty do USA, a tam lata wszystko, co może unieść się w powietrze po generalnym
    >
    > remoncie.
    > Sprzedanie się Lufthansie jest związane ze sprzedażą White Eagle Aviation,
    > dawna firma p. Niemczyckiego koncernowi Prusac, firmy zależne od Lufthansy w
    > formie własności i kapitału, swój koniec w dużej części mają w ww. koncernie.
    > Nie znam obecnych powiązań, bardzo ciekawie to wyglądało w momencie zakupu
    > przez Niemczyckiego pierwszego Boeninga 737-400 od Happag Loyda /1999r./
    > Cała ta historia jest trochę dziwna, Anglicy myśleli że oddanie obsługi
    > połączeń na Wschód wystarczy jako marchewka, nic nie robili, uważali swoją
    > ofertę za b. dobrą, i zostali wydmuchani od tyłu.
    > Na dzień dzisieszy nie mają nowoczesnego / w miarę / przewoznika w byłym KDLu,
    > oraz portu lotniczego mogącego spełnić warunki nowoczesnego portu , wszak
    > wszystko prócz Węgierskiego Malevu /właśnie dogorywa po sojuszu z AllItalia /
    > kontroluje Lufthansa.
    > Chociaż, czy w Oneworld zastąpimy FinnAir w obsłudze tras Środkowo-
    > Europejskich ?
    > Finowie są na etapie wymiany taboru, nasza obecność w Oneworld może stworzyć
    > mocny punkt dla połącaeń tzw. Eurolotu.
    > Ciekawie zapowiada się rynek byłego ZSRR, Rosjanie kupili masę Boćków 757 i nie
    >
    > mają pasażerów do tego stopnia, że średni nalot wynosił ok. 3.45 godziny na
    > dobę. Wynik w obecnych czasach prawie makabryczny !!!
    >
    > Pzdr
    > pacio
    >

  • pacio 05.04.02, 18:32
    Faktycznie nie zwróciłem uwagi na Malev, znowu się rozlatał po Pekinie,
    Tajlandii. Z mojej porzedniej wyliczanki dot: lini lotniczych byłych KDLów
    należy wyłączyć Czeskie CSA, natomiast dział techniczny CSA został przejęty
    przez Niemców / WEA w CSA robi przeglądy i naprawy, pół Niemiec tam lata /.
    Natomiast po 2004 r. LOT dostanie w pupe dużego klapsa od niezależnych
    przewozników Easy Jet, Rianair, Virgin itp, zostanie przekroczona na kożyść
    klienta pewna granica ceny biletu na przelot, gdzie jazda innym środkiem
    lokomocji będzie nieopłacalna.
    WEA planowała uruchomienie rejsowych połączeń na wybranych trasach
    europejskich, lecz nie słyszałem o wznowieniu tematu po sprzedaniu się Niemcom,
    możliwe że nie wyraża zgody Preusac właściciel Happag-Loyda, LTU, i jeszcze
    czegoś.
    Trochę szkoda, Niemczycki jest bardzo powściągliwy w planach, nie potrawi
    zagrać mocną kartą, i nie ma zielonego pojęcia o kierowaniu linią lotniczą.
    Przecież zostało tylko 18 miesięcy na wyrobienie marki na rynku europejskim.
    Trzeci samolocik 737-400 dla WEA jest faktem, lecz tylko do wożenia turystów,
    nie do lotów rejsowych.
    Szwajcarzy zmienili nazwę, przystąpili do OneWorld dalej zostało po staremu.
    Tego o Locie nie mogę powiedzieć, spada na jakości jak kurs giełdowy Elektrimu.

    Pzdr
    pacio



  • kusy 13.03.02, 07:57
    Lotnisko proponuje przeniesc do Zdzichy na Tarchomin
  • eela 13.03.02, 15:05
    No mozna by, tam jest dużo miejsca. Może wtedy by im szybciej wybudowali szybki
    tramwaj
  • beata_ 13.03.02, 21:42
    eela napisał(a):

    > No mozna by, tam jest dużo miejsca. Może wtedy by im szybciej wybudowali szybki
    >
    > tramwaj

    A po co tramwaj - samolot w zupełności nam wystarczy:-)))
  • eela 14.03.02, 12:00
    Lotnisko byłoby nie tylko dla Was. Inni by chcieli dojechac tam. Co za
    egoizm :))

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka