Dodaj do ulubionych

Pytania do zarządu/administracji

08.03.07, 10:20
W tym przyklejonym wątku proszę o komunikowanie się z zarządcą/administracją
naszego osiedla. Jeśli forum otwarte byłoby przeszkodą w poruszaniu
określonych tematów można je przekształcić w forum ukryte gdzie czytać i pisać
mogą tylko wybrani uczestnicy (właściciele lub upoważnione przez nich osoby -
np. podnajmujący lokal). W wariancie optymistycznym, gdzie większość
właścicieli lokali osiedla Sadyba Park brałaby czynny udział w dyskusjach
forum zamkniętego (zakładam, że z identyfikacją nazwiska/lokalu) forum takie
mogłoby być jakimś dopełnieniem (wspomożeniem przy ich niestety niskiej
frekwencji) realnych zgromadzeń wspólnoty i generalnie usprawnieniem
komunikacji pomiędzy właścicielami/lokatorami a zarządcą/administracją.
Pozdrawiam i czekam na ew. uwagi/pomysły.
Admin
Obserwuj wątek
    • konradlewicki78 I kolejne pytania 12.03.07, 15:31
      1.Na jakim etepie jest wybór nowej firmy, która będzie profi zarządzała
      nieruchomością łącznie ze sprzątaniem powierzchni wspólnych i prowadzeniem
      napraw.
      2.Na jakim etapie jest sprawa związana z usterkami/wadami budynku, które
      jeszcze podlegają rękojmi/gwarancji
      3.Czy istnieje lista takich usterek - do wglądu dla właścicieli mieszkań oraz w
      jakiej formie zgłaszać zauważone usterki w części wspólnej - czy wystarczy
      pismo złożone w administracji?

      K
      • nilgau Re: Pytania do zarządu/administracji 28.03.07, 12:30
        czy można prosić (nie wiem kogo, ale jakiegos rep. mieszkańców) coby poprosił
        tych ludzi od kota, żeby go jednak zamykali w mieszkaniu.chodzi o kota szarego
        dachowca.kot łazi i miauczy czy po drodze coś jeszcze robi (np. kupę , siku,
        wymiotuje sierścią - co jest zupełnie naturalne u kotów) tego nie wiem, ale jak
        tak całymi dniami chodzi, to chyba się nie powstrzymuje... właścicielka podobno
        tłumaczy się, że on sam sobie otwiera drzwi:) zamykaj kobieto na klucz te drzwi!
        na wsi jak kot łazi gdzieś i powraca do chałupy to nikt się nie dziwi - załatwi
        się za stodołą, myszy połapie, ale w mieście??
      • konradlewicki78 Re: Pytania do zarządu/administracji 02.04.07, 18:37
        Spotkanie jest 14 kwietnia.

        Z tego co dzisiaj przeczytałem to od ostatniego spotkania nie za wiele się
        zmieniło. Martwić zaczyna sprawa braku działań komisji, która miała
        wyegzekwować bądź zająć się sprawą usterek, które powinny być usunięte przez
        dewelopera.

        Konrad
    • konradlewicki78 Re: Pytania do zarządu/administracji 02.04.07, 18:52
      W przypadku przejscia z czesci piwnicznej do garazu - klatka 9 - tam gdzie
      pojawily sie zacieki oraz grzyb nad drzwiami - w jaki sposob zostala usunieta
      ta usterka? Jeżeli tylko tak jak powiedział mi pracownik wykonujący robotę -
      poprzez zeskrobanie oraz zamalowanie - to jest to chwilowe usunięcia problemu.
      Technologicznie powinny zostać zrobione odwierty i wpuszczony płyn przeciw-
      grzybiczny. Jeżeli grzyb jest w murze - to wszyscy mamy kłopot...

      Konrad
      • konradlewicki78 grzyb 02.04.07, 18:53
        W przypadku przejscia z czesci piwnicznej do garazu - klatka 9 - tam gdzie
        pojawily sie zacieki oraz grzyb nad drzwiami - w jaki sposob zostala usunieta
        ta usterka? Jeżeli tylko tak jak powiedział mi pracownik wykonujący robotę -
        poprzez zeskrobanie oraz zamalowanie - to jest to chwilowe usunięcia problemu.
        Technologicznie powinny zostać zrobione odwierty i wpuszczony płyn przeciw-
        grzybiczny. Jeżeli grzyb jest w murze - to wszyscy mamy kłopot...

        Konrad
        • patom1 Re: grzyb 03.04.07, 11:50
          Niestety ale tak ta praca została zrobiona, że ściana została oskrobana i
          pomalowana. Ciekawe kto przyjął wykonanie zleconej ustereki ... bo napewno nie
          była to osoba z uprawnieniami nadzoru budow., a developer ma zaznaczone, że
          usterkę usunął. Może się czepam, ale za chwilę będzie tak samo jak ze zleceniem
          na wykonanie trawnika przy wyjściu po lewej stronie. Poszło zlecenie, praca
          została wykonana ze skutkiem jak widać, pieniądze wypłacone i ... teraz nie ma
          nikogo żeby wyegzekwować poprawkę.
    • konradlewicki78 studio filmowe na osiedlu oraz część wspólna 11.04.07, 13:19
      Czy nasza Wspólnota cokolwiek zyskała za udostępnienie terenu osiedla do
      nagrań /oprócz jeszcze większego błota po ciężarówkach/ oraz jak faktycznie
      wygląda dbanie o część wspólną - jaką jest patio? Czy każdy trawnik będzie
      innej długości-rozumiem, że przynależą do lokali parterowych /szkoda bo kiepsko
      to wygląda/, czy ktoś pielęgnuje pozostałą część roślinności, przeprowadza
      prace "ogrodnicze" itd?

      K
      • patom1 Re: studio filmowe na osiedlu oraz część wspólna 11.04.07, 14:06
        Podzielam. Z tym samym zapytaniem miałem wystąpić na forum i chciałem sie
        dowiedzieć jakie sa z tego korzyści dla Wspólnoty ? Bo jeżeli są jakiekolwiek
        to wnioskuję o wydłużenia chodnika w postaci ułożenia kostki przynajmniej do
        linii planowanej drogi. Niech wyznacznikiem, dla ułatwienia, będzie linia
        przepięknie kładącego się drewnianego płotka. Nasze wyjście przypomnina,
        poprzez ułożone deski, jeden z odcinków Alternatywy 4, kiedy miała przyjechać
        zagraniczna delegacja obejrzeć wzorcowe osiedle ... A może my o czymś nie
        wiemy ? :)))
    • surowinski Re: Pytania do zarządu/administracji 26.05.07, 15:30
      Witam

      Czy udało się zebrać większość podpisów pod uchwałami podjętymi na ostatnim
      walnym zgromadzeniu wspólnoty ???

      Czy zostały podjęte jakieś działania w celu zgłoszenia wad do developera przed
      upływającym terminem rękojmii ???

      --
      Pozdrawiam
      Marcin Surowiński
      • administracja4 Re: Pytania do zarządu/administracji 30.05.07, 13:00
        Do dnia dzisiejszego nie udało się zebrać jeszcze wystarczającej ilości głosów
        pod uchwałami podejmowanymi na zebraniu Wspólnoty. Głosy zbierane są obecnie
        przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej.

        W sprawie zgłaszania usterek do developera lista na bieżąco jest uzupełniana o
        zgłoszenia otrzymywane od mieszkańców, a następnie wysyłana do firmy SAWA
        Apartments.

        Z poważaniem
        Ewa Marszał
      • konradlewicki78 ogród/patio/część wspólna 13.08.07, 14:50
        Czy jest jakaś regulacja dotycząca tego jak powinno wyglądać patio?
        Jakiś plan jego zagospodarowania? Postają coraz to nowe płotki i
        drzewka - czy nie powinno być to objęte jakąś wspólną decyzją aby
        wszystko wyglądało w miarę możlwości podobnie?

        K
    • nilgau Re: Pytania do zarządu/administracji 03.06.07, 21:34
      witam szanowną administarcję,
      czy macie już naszkicowane plany labiryntów stworzonych z płotów wiklinowych i
      innych materiałów drewnopodobnych, tak byśmy mogli w przyszłości dotrzeć do
      wejścia w bloku?
      pytanie moje związane jest z postem jabrutusa
    • konradlewicki78 Pytanko co do godzin osób sprzątających 04.06.07, 11:27
      Czy istnieje możliwość w porozumieniu z resztą wspólnoty aby zmienić godziny
      rozpoczęcia pracy osób sprzątających?

      Proponuję godzinę 8:30 lub 9:00

      Osobiście irytuje mnie jak ktoś o 6:30 zamiata podwórko czy też dyskutuje z
      ochroną - niestety ale przy otwartym oknie jest to kolejny dzień z rzędu nie do
      zniesienia.

      Podobnie w pzypadku Pani sprzątającej - bardzo fajnie, że jest to finalnie
      osoba, która faktycznie potrafi sprzątać - jednak podczas wykonywania swoich
      obowiązków o godzinie 6:45 poprostu dosyć mocno hałasuje - co jest logiczne
      mając na uwadze osprzęt, którym się posługiwać musi.

      Myślę, że nie zrobi nikomu różnicy ta godzina później.

      Proszę Wszystkich o opinie.

      K
    • krzyswol1 Prośba do Administracji - Segregacja śmieci 18.06.07, 13:49
      Droga Administracjo,
      mamy na naszym osiedlu oddzielne pomieszczenie, w którym zgodnie z
      obowiązującymi przepisami o segregowaniu śmieci są do dyspozycji nieszkańców
      pojemniki na makulaturę, plastik i szkło.
      Mam gorącą prośbę: albo niech te pojemniki będą większe albo częściej będą
      opróżniane!
      Obecne rozwiązanie tylko zniechęca do segregowania śmieci - z regułu spotyka
      się przeładowane pojemniki i bałagan w środku. W takiej sytuacji pozostają
      tylko wspólne duże pojemniki i cała idea idzie na próżno. Mam wrażenie, że
      pojemniki dla segregowania odpadków zostały postawione tylko po to by nikt (np.
      Straż Miejska)się nie przyczepił, że przepisy nie są stosowane. Zapomniano za
      to o głównej idei....
          • administracja4 Segregacja śmieci i fundusz celowy Wspólnoty 06.07.07, 13:19
            W związku z pytaniami jakie Państwo macie w sprawie uchwały o funduszu
            rezerwowym wyjaśniam, że fundusz został utworzony by zabezpieczyć wykonanie
            niezbędnych prac w budynku z uwagi na trudności usuwaniu ich przez dewelopera. W
            planie wydatków były zaproponowane prace i koszty , o których pisze rozalia1.

            Na dzień dzisiejszy prowadzone są rozmowy z 6 kancelariami prawnymi, została
            wybrana firma- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego do wykonania ekspertyzy
            budowlanej i kosztorysów usterek. Ekspertyza określi wartość sporu. Z tego
            powodu wcześniej w czerwcu prosiliśmy wszystkich mieszkańców o pisemne
            zgłaszanie usterek. Do dnia dzisiejszego wpłynęły 24 zgłoszenia, na przyszły
            tydzień jesteśmy umówieni na podpisanie umowy finalizującej pierwszy etap prac.
            Drugi etap to po oszacowaniu wartości sporu i skierowanie sprawy do wybranej
            kancelarii oraz przygotowanie pozwu.

            Jednocześnie wszystkie zgłoszone usterki zostały przekazane do dewelopera.

            Zarząd Wspólnoty prowadzi także rozmowy w sprawie drogi dojazdowej do budynku.

            W przypadku niewykorzystania wszystkich funduszy celowych zebranie członków
            Wspólnoty Mieszkaniowej podejmie decyzję o formie ich wycofania.
            Pragnę zaznaczyć,że w przypadku niewpłacenia naliczonych kwot nie będzie możliwe
            rozpoczęcie procedury sądowej, dlatego apeluję o systematyczne wpłaty.

            W sprawie segregacji śmieci informuję,że została zwiększona częstotliwość
            wywozu odpadów.

            W sprawie innych działań zarządu informuję, że zostały przeprowadzone rozmowy
            mające na celu usprawnienie współpracy i skuteczności działania wszystkich firm
            konserwujących nieruchomość.

            Podaję adres mailowy do korespondencji bieżącej administracja@arkadia-adm.pl ,
            jesteśmy tez do Państwa dyspozycji pod nr tel 022-849-06-50, 022-646-08-13.

            Agnieszka Skotarek






            • beiya Re: Segregacja śmieci i fundusz celowy Wspólnoty 25.07.07, 12:07
              Mam pytania odnośnie odpowiedzi administracji na temat funduszu rezerwowego:
              1. czy wykonywanie usuwania usterek, czego nie można wymóc od SAWY, nie moze
              byc opłacane z istniejącego już funduszu remontowego, czy w ogóle jakiekolwiek
              prace były już wykonane przy wykorzystaniu środków z tego funduszu?
              2. obliczając stawkę funduszu rezerwowego za 1 m2 uwzględniono koszt naprawy
              zjazdu do garażu, co w końcu zostało wykonane przez SAWĘ - czy w związku z tym
              możnaby było odjąć tę część od stawki funduszu?
              3. składową częścią funduszu rezerwowego jest także koszt ułożenia chodnika -
              czy można prosić o szczegóły?
              4. administracja w odpowiedzi wspomniała, że już w drugim tygodniu lipca
              (tydzień po wpisie 6.07)powinna być podpisana umowa z Centrum Rzeczoznawstwa
              Budowlanego finalizująca pierwszy etap. Czy już to nastąpiło i czy są już
              podane jakieś konkretne koszty usługi tego Centrum?

              Nie wiem jak sprawnie wpływają składki na ten nowy fundusz, ale z wpisów na
              forum wynika, że wiele osób ma pytania co do wysokości składki i celowości tego
              funduszu. Być może powinien on być przeznaczony wyłącznie na sądowe ubieganie
              się od SAWY naprawienia usterek bez napraw prowadzonych przez nas, bez chodnika
              itd.
              • administracja4 Re: Segregacja śmieci i fundusz celowy Wspólnoty 06.09.07, 15:58
                W odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące funduszu rezerwowego wyjaśniam:

                ad1. Niestety naprawy uszkodzeń będą możliwe po dokonaniu oceny i wyceny
                uszkodzeń budynku przez rzeczoznawcę. W przypadku gdy SAWA odmówi ostatecznie
                ich usunięcia prace zostaną wykonane z gromadzonych środków na funduszu rezerwowym.

                ad.2 W kalkulacji kosztów Zarząd Wspólnoty uwzględnił koszt naprawy podjazdu.
                Kwota, która nie została wykorzystana na te prace zostanie przeznaczona na inne
                naprawy lub w roku następnym zostanie zmniejszona zaliczka na remonty.

                ad3. Koszty prezentowane w propozycji do planu gospodarczego są szacunkowe
                określają tylko poziom cen wykonania napraw. Do realizacji tego zapisu
                przystąpimy po wykonaniu oceny i oszacowaniu kosztów napraw w lokalach.

                ad4. Na forum niestety nie mogę prezentować dokładnych kosztów natomiast chętnie
                udostępnię te dane podczas rozmowy telefonicznej lub mailowej.

                Fundusz rezerwowy został stworzony głównie z myślą o sądowym dochodzeniu
                roszczeń od SAWY.

                Agnieszka Skotarek
      • rozalia1 Re: Pytania do zarządu/administracji-Fundusz Reze 29.06.07, 19:56
        Administracja do tej pory zabrała raz głos na forum więc raczej marne szanse, że
        szybko doczekasz się odpowiedzi.
        Na walnym zgromadzeniu w grudniu (rozumiem, że nie byłeś?) taka uchwała o
        powstaniu takiego funduszu została poddana pod głosowanie. W związku z ty, że
        nie było wymaganej większości a pewnie też dlatego, że jest to fundusz dość
        mocno podwyższający czynsz ani na walnym ani przez ponad następne pół roku
        zarządowi nie udało się zebrać pod tą uchwałą podpisów gwarantujących wejście
        jej w życie. No ale rozumiem, że wreszcie większość została osiągnięta. Sam
        fundusz został utworzony na cel walki prawnej z deweloperem (egzekwowanie w
        sądzie napraw etc.) gdyż tenże nie raczył przez prawie dwa lata wykonać wielu
        napraw i poprawek. Sama wysokość funduszu (miesięcznie chyba 6 tys. zł) została
        z tego co wiem wzięta z kapelusza i na tym grudniowym walnym zgłosiło się kilka
        osób do "grupy roboczej" aby spotkać się z prawnikami i rzeczywiście oszacować
        miesięczne koszty obsługi prawnej wraz z innymi przyszłymi kosztami sądowymi.
        Wiem, że niektórzy liczyli, że znajdzie się jakiś prawnik na osiedlu albo ktoś
        poleci kogoś znajomego i będzie można te koszty zmniejszyć. Mój podpis znalazł
        się co prawda już w grudniu pod tą uchwałą ale zamierzam wyegzekwować od zarządu
        informacje jakie kroki zostały poczynione, czy przeprowadzono rozmowy lub
        negocjacje z jakimiś kancelariami i jakie są rokowania i plan działań co do
        potyczki prawnej z deweloperem. Absolutnie nie zamierzam płacić pieniędzy na
        ten fundusz jeśli nic się dziać nie będzie i mieszkańcy nie będą na bieżąco
        informowani. To są duże pieniądze. Jeśli będzie mało się działo zamierzam na
        najbliższym walnym złożyć wniosek o zmianę uchwały i zwrot wpłaconych pieniędzy
        (jeśli do tej pory jakieś wpłyną na ten fundusz). GENERALNIE INFORMACJA NA LINII
        ZARZĄD/ADMINISTRACJA - WŁAŚCICIELE PRAKTYCZNIE NIE ISTNIEJE I TO JEST SKANDAL.
        • nilgau Re: Pytania do zarządu/administracji-Fundusz Reze 04.07.07, 16:05
          ja również nie zamierzam płacić na ten fundusz rezerwowy, mimo, że podpisałam
          jakieś kartki z uchwałami , które roznosił przewodniczący wspólnoty. sory ale
          nie powiedział mi ile to będzie kosztowało (stwierdził, że jeszcze ta kwota
          bedzie ustalana)i teraz okazuje się, że na ten fundusz mam płacić 200 pln
          miesięcznie.to ile kosztuje ten prawnik do diaska? ktoś chyba przeliczył te
          koszty obsługi prawnej. poza tym o co w końcu chcemy sie bic w sądzie bo ja do
          tej pory nie wiem...czy ktoś widział listę niedoróbek dotyczących części
          wspólnych? bo rozumiem, że o cz. wspólne chodzi??
          • beiya Re: Pytania do zarządu/administracji-Fundusz Reze 05.07.07, 10:42
            Na uchwale dotyczacej Funduszu Rezerwowego rozdanej wszystkim obecnym na
            spotkaniu Wspólnoty w grudniu u.r. jest wymieniona stawka 1,50 zł/ m2 więc
            podpisując tę uchwałę osoba zgadzała się też na wysokość tej stawki. Problem w
            tym, że ta stawka była uzasadniona na załączonej do uchwały kartce składowymi:
            na chodnik, na wjazd do garażu, na wejścia na dach i na prawnika. Na prawnika
            było wyliczone 0,94 zł/ m2. Jeśli dobrze wiem, to wjazd do garażu mamy już
            poprawiony przez Sawę, "chodnik" nie został sprecyzowany gdzie ma być położony,
            a wejścia na dach jeśli były to ich przywrócenie powinno być opłacone przez
            tych, którzy je zlikwidowali. Jeśli więc Fundusz Rezerwowy ma być tylko na
            opłaty związane z usługą prawną w procesie z Sawą to powinien wynosić 0,94
            zł/m2.
            • rozalia1 Re: Pytania do zarządu/administracji-Fundusz Reze 05.07.07, 11:38
              Proponuje aby każdy kto ma wątpliwości co do tego funduszu złożył do zarządu
              pisemną prośbę o szczegółowe uzasadnienie jego wydatkowania. Powtarzam, te kwoty
              (szczególnie na prawnika) były wzięte z kapelusza, bez konkretnych negocjacji z
              jakimś prawnikiem czy kancelariami. Grupa robocza miała to zweryfikować. Obym
              się mylił ale wątpię czy cokolwiek zrobiono w tej kwestii. Podstawą opłat w
              przypadku prawnika powinna być wstępnie wynegocjowana umowa z prawnikiem oraz
              jakaś rezerwa na opłaty sądowe.
            • nilgau Re: Pytania do zarządu/administracji-Fundusz Reze 09.07.07, 12:58
              i to jest rozsądne
              wyjścia na dach niech finansują kretyni, którzy je zamurowali - chyba łatwo
              udowodnić kto, skoro to jest na tego czy owego tarasie - okręglicki sam z
              siebie nie dokładał sobie takiej roboty :)
              chodnik - to chyba nie jest jakaś straszliwa kwota ułożenie 3-4 m kostki , dla
              której to trzeba tworzyć fund. rezerwowy?

              co do prawnika - to o co konkretnie bedziemy się sądzili bo to mnie interesuje -
              czy ktoś wie??
              jeśli chodzi o kwotę 1,5 za metr to nie dostrzegłam tej kwoty na kartkach z
              uchwałą, ale może się mylę - nie zostawiono mi kopii???, niemniej jednak jest
              ona nie do przyjęcia dla mnie i jesli stawka będzie nadal taka to wycofuję swój
              głos x3
    • konradlewicki78 patio/część wspólna/ogród 13.08.07, 14:55
      Czy jest jakaś regulacja dotycząca tego jak powinno wyglądać patio?
      Jakiś plan jego zagospodarowania? Postają coraz to nowe płotki i
      drzewka - czy nie powinno być to objęte jakąś wspólną decyzją aby
      wszystko wyglądało w miarę możlwości podobnie?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka