Dodaj do ulubionych

Bezpieczeństwo na drogach

09.01.13, 17:42
Temat powraca do znudzenia, ale minister od transportu wreszcie odważył się nazwać sprawę po imieniu mówiąc o „mordercach za kierownicą” (co niektórych podobno bardzo uraziło). Jednak jeśli antidotum na ten zatrważający stan, mają być tylko radary… to chyba nie tędy droga. Jako obywatelowi wydaje mi się, iż adekwatnie do zagrożenia trzeba zastosować radykalne środki. Co można zaproponować (opierając się na obserwacji i logice, a nie wyłącznie na obcych wzorcach)?
1. Lotne patrole (już takie są, ale za mało), które miałyby za zadanie wyeliminować z ruchu drogowego kierowców, którzy wyjątkowo narażają zdrowie a nawet życie innych uczestników ruchu, czyli rozwijają nadmierną prędkość, przekraczają linię ciągłą, nie zatrzymują się na czerwonym świetle, nie zwalniają przed pasami
2. Wykorzystać spostrzeżenia kierowców poprzez możliwość zgłaszania obserwowanych przypadków na specjalną telefoniczną linię i szybkie reagowanie służb na takie sygnały (w USA używają helikoptera)
3. Karanie i jeszcze raz karanie, ku przestrodze, osób które już dokonały przestępstwa drogowego: zabijając lub doprowadzając do utraty zdrowia innych (konfiskata pojazdu, więzienie bez zawieszenia, dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów)
4. Radary, kamery itd. mogą jedynie wspomagać wymienione działania, ale ich nie zastąpią
5. W pewnych przypadkach (gdy tylko kierowcy stanowili zagrożenie, ale nikt nie ucierpiał) wykorzystałbym możliwość ukarania pracą na rzecz miasta/gminy
Dotychczasowe przedsięwzięcia, czyli naszpikowanie dróg radarami (i kosztowne), zakaz skrętu w prawo, światła cały rok, opony zimowe, znaki ograniczające prędkość do minimum itd. itp. dotąd nie pomogły (i raczej nie pomogą…)
Edytor zaawansowany
  • Gość: Jojo IP: *.dip.t-dialin.net 09.01.13, 18:52
    W tym calym belkocie jedno mnie zastanawia;Dlaczego opony zimowe nie pomogly,gostek jezdzisz ty wogole autem czy tylko furmanka?
  • migreniasta 10.01.13, 13:57
    Jeżeli za łamanie przepisów będziemy zabijać to dopiero będzie humanizm na kółkach........
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • bimota 10.01.13, 14:16
    NASTEPNY DEMAGOG... MOZE NIE GADAJ O CZYMS, O CZYM NIE MASZ POJECIA...
  • piwi77.0 10.01.13, 14:17
    To co proponujesz, to są wszystko półśrodki, które niczego na lepsze nie zmienią. Nie wiem, może zastąpienie wszystkich obecnych znaków znakami zakazu ruchu zmniejszyłoby liczbę ofiar? Ale i tego nie jestem pewien, bo gen zbrodni tkwiący we wszystkich bez wyjątku polskich kierowcach, spowodowałby pewnie, że zaczęliby poruszać się bez oświetlenia w nocy, aby ich nikt nie zauważył. Więc może objęcie benzyny całkowitym zakazem sprzedaży, na równi z narkotykami? Na stacjach benzynowych byłyby dostępne jedynie kawa, hot dog i papierosy?
  • migreniasta 10.01.13, 14:22
    Najlepiej jak straż miejska przyczypi wszystkim do kół takie żółte stabilizatory bezpiecznego postoju.
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • piwi77.0 10.01.13, 14:30
    O właśnie! Całkowity zakaz ruchu połączony z całkowitym zakazem postoju na całym terenie RP, także jego prywatnej części. Przestepcy z prawem jazdy znajdą się w potrzasku i nie będzie dla nich ucieczki. Wszyscy bez wyjatku pójdą siedzieć. Będzie tak bezpiecznie, że sobie bedzie można pic piwo na autostradzie i nikt nie zostanie przejechany.
  • migreniasta 10.01.13, 14:29
    A może wprowadzić obniżkę opłat parkingowych co niebagatelnie wpłynie na bezpieczeństwo ,gdyż postój będzie znacznie tańszy od jazdy?
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • znj2 11.01.13, 17:07
    W tym całym zamieszaniu nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach, tylko o ściąganiu kasy! Motłoch musi poczuć, kto nim kieruje. "Swojaki" nie będą karani! Donosi o tym prasa!
  • propanstwowiec 11.01.13, 18:02
    dla zmniejszenia ofiar na drogach (może i was to dotyczyć)

    Z niezwykle agresywnych, demagogicznych i jak zwykle stosujących taktykę ośmieszenia i zakrzyczenia rozmówcy "polemik", żadną miarę nie można się dopatrzyć prób rozwiązania narastającego od lat problemu (chyba że zakłada się gen zbrodni, wtedy nie warto nic robić).

    ps. podobno za łamanie przepisów chce ktoś zabijać - kto?
  • bimota 11.01.13, 19:16
    JESLI TYLKO BZDURY KLEPIESZ...
  • piwi77.0 11.01.13, 19:51
    aby zaczęło się ono opierać na szacunku, a nie tak jak mamy dzisiaj, gdy rządzący, przez nas wybrani, traktują nas jak zgraję przestępców, którym trzeba przetrzepać kieszenie, a przychody zapisać bezczelnie w budżecie. Jak będziemy się wzajmenie traktować jak przestępcy, to będziemy sie tak zachowywać, bo to właśnie tak funkcjonuje. Pytałeś od czego należałoby zacząć, więc właśnie od tego, a nie od radarów, glin w krzakach, mandatów, zakazów i innych straszaków.
  • piwi77.0 11.01.13, 23:07
    I bezwzględny zakaz bicia dzieci. Bo ludzie bici od dziecka nie wiedzą co to szacunek i jak się to robi.
  • demokrator 13.01.13, 09:40
    piwi77.0 napisał:

    > I bezwzględny zakaz bicia dzieci. Bo ludzie bici od dziecka nie wiedzą co to sz
    > acunek i jak się to robi.

    i zakaz mowy nienawiści
  • 6burakow 13.01.13, 13:13
    piwi77.0 napisał:

    > I bezwzględny zakaz bicia dzieci.

    Przeciez to bybloby w sprzecznosci z tradycyjnym modelem rodziny i nauka kosciola!
  • Gość: gonzo IP: *.tarnowskiegory.vectranet.pl 11.01.13, 19:42
    Mnie się ten system podoba, przypomina mi to system niemiecki, tam zapłacisz nawet za za mały odstęp między pojazdami, za poganianie światłami i wiele innych z pozoru bzdur.
  • jureek 15.01.13, 16:56
    Gość portalu: gonzo napisał(a):

    > Mnie się ten system podoba, przypomina mi to system niemiecki, tam zapłacisz na
    > wet za za mały odstęp między pojazdami, za poganianie światłami i wiele innych
    > z pozoru bzdur.

    To nie są bzdury, to są właśnie typowe przejawy bandytyzmu drogowego.
    Jura
  • Gość: dw IP: *.dynamic.chello.pl 15.01.13, 23:57
    Bandytyzmu? Na niektórych gamoniów drogowych to nie wystarczy trąbić i migać długimi. Im trzeba by wpakować serię z automatu w kufer i tylną szybę żeby załapali o co chodzi i zjechali z lewego pasa albo przyspieszyli, albo ruszyli wreszcie, bo zielone się pali od kilku sekund i zieleńsze już nie będzie.
  • kora3 12.01.13, 09:48
    w swoim kraju mają zwyczaj zlewania zakazów i nakazów. Jak tylko przejadą granicę sa o dziwo w stanie stosować się do przepisów:)
    --
    Korcia
    "droga ekspresowa do serca faceta nie wiedzie wcale przez żołądek...Jest hmmm nieco ponizej .. na mapie- oczywiście :)"
  • bimota 12.01.13, 12:38
    BO TAM NIE MA TAKICH ABSURDOW DROGOWYCH, A SA NORMALNE DROGI...
  • piwi77.0 12.01.13, 12:58
    A to dlatego, że w dowolnym kraju europejskim poza Polską, z miasta A do miasta B, które są odległe od siebie o 300 km/h jedzie się bez łamania przepisów 3 godziny lub mniej. W Polsce trzebaby na takie przedsięwzięcie przeznaczyć od 5 godzin wzwyż. To jest ten powód, który zniechęca do łamania przepisów poza Polską, a zachęca w Polsce. Jak widać przyczyna jest bardzo prosta i wcale nie tkwi w jakimś uszkodzonym genie Polaka, jednak jest ona niemożliwa do zrozumienia przez przytłaczającą większość Polaków, także tych piszących na tym forum. Większość, czego zupełnie nie rozumiem, stale domaga się zwiększania kar, tej tendencji za to w ogóle nie ma w innych krajach Europy. Trudno, trzeba będzie się pogodzić, że inwestycje drogowe pójdą w radary i inne szykany, ja już z tym się pogodziłem, bo w pojedynkę mentalności Polaków zmienić nie jestem w stanie.
  • kora3 12.01.13, 14:19
    z tym , ze w PL nie ma dobrych dróg. Tylko, ze nie wiem czy wiesz, ale przepisy sa łamane głownie w miastach i na terenie zabudowanym. Kary za łamanie przepisów w takich miejscach są wbrew temu, co sugerujesz w krajach zachodnich b. wysokie.
    Jesli idzie o fotoradary, to całkowity docchód z ich ze tak powiem działania, jest przeznaczany na infrastrukturę drogową.

    Oczywiscie - idealną jest sytuacja, kiedy jadąc z miasta A do B nie trzeba jechać przez teren zabudowany, tylko obwodnicami i drogami ekspresowymi - tylko niestety u nas tak nie ejst w wielu miejscach i to nie jest powód,żeby w wiosce ciąc 180 km/h co ostatnio miało niedaleko mnie miejsce.
    --
    Korcia
    "droga ekspresowa do serca faceta nie wiedzie wcale przez żołądek...Jest hmmm nieco ponizej .. na mapie- oczywiście :)"
  • piwi77.0 12.01.13, 16:11
    Przepisy są łamane głównie na terenie zabudowanym dlatego, że jadąc z miasta A do miasta B w Polsce, 50% drogi pokonuje się przez teren zabudowany. Co do tych, co jadą 180, tam gdzie powinni dużo mniej, to radary nie są przeciwko nim, radary będą (są) przeciwko tym, co jeżdżą normalnie, ale przecież każdemu czasem noga się powinie i na prostej i pustej drodze (czasem się zdarza) podkręci 20 więcej. Zresztą ja często sam nie wiem jakie na danym terenie panuje ograniczenie. Oznakowanie jest tak nadmierne, że sam się gubię. I na to też pewnie liczą radary. Nie zapominajmy, że zadaniem radarów nie jest zwiększenie bezpieczeństwa, ale wykonaniu zapisu w budżecie w wysokości 1,4 mld. zł.
  • migreniasta 12.01.13, 18:03
    Jeśli plan nie zostanie wykonany to chroń Boże rowerzystó-oni są kolejni do łupienia..................
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • piwi77.0 12.01.13, 18:07
    Dokładnie.
  • 6burakow 13.01.13, 13:23
    Jechał sobie powiem szczerze, poborowy na rowerze
    Mijał lasy, czarne chmury, jechał szybko było z góry
    Za zakrętem stali, rower mu zabrali...

    Niektore charakterystyki panstwa potrafia przezyc zmiane ustroju a drog jak nie ma tak nie ma. Moze korcia na ministre transportu? podobno sie zna na drogach ekspresowych.
  • piwi77.0 13.01.13, 16:17
    6burakow napisał:

    a drog jak nie ma tak nie ma.

    Ich budowa zagrażałaby stabilności budżetu państwa, bo dochody z mandatów przestałyby go zasilać. Ja już nie liczę na rozbudowę dróg. Tak jak nie liczę usprawnienie PKP. Przynajmniej dopóki u władzy będzie ten rząd.
  • 6burakow 13.01.13, 16:25
    Brak drog czy kolei byl tlumaczony niekompetencja rzadu, teraz jest tlumaczony niekompetencja opozycji ktora nie zmusza rzadu do pracy. Przynajmnij w wykretach jest postep.

    A tak na powaznie: czy powodem barku drog nie jest generalna niekomeptencja Polakow?
  • piwi77.0 13.01.13, 16:52
    6burakow napisał:

    A tak na powaznie: czy powodem barku drog nie jest generalna niekomeptencja Polakow?
    Z tego co widzę, Polacy słabo uświadamiają sobie katastrofalny stan polskich dróg, a za sytuację na drogach obwiniają kierowców, co podobno nie chcą zdjąć nogi z gazu. Już samo to określenie - zdjąć nogę z gazu - poakazuje absurdalność myslenia w kwestii ruchu drogowego. Wydawałoby by się bowiem, że nie powinno być dla nikogo tajemnicą, że zdjęcie nogi z gazu skutkuje zatrzymaniem się pojazdu, a okazuje się że jest. Czy celem ruchu drogowego ma być powszechny postój na drogach? Edukacja się kłania i umiejętność precyjnego wypowiadania się, ale aby zmienić coś w tej dziedzinie trzebaby wypie...ć najpierw indoktrynę ze szkoły i zacząć w niej realizować sensowny program. Trudno mieć przecież pretensje do dorosłych, że bredzą i szukaja problemu nie tam gdzie on jest, jeśli zgadzamy się na ogłupianie dzieci i jeszcze wywalamy na to z budżetu 1,5 miliarda rocznie.
  • 6burakow 13.01.13, 17:33
    piwi77.0 napisał:

    > zgadzamy się na ogłupianie dzieci i jeszcze wywalamy na to z budżetu 1,5 mi
    > liarda rocznie.

    Moze zamknac w klatce Krzysia i skomara i obwozic po Polsce zeby kazdy mogl zobaczyc "korzysci" plynace z lekcji religii?
  • Gość: gonzo IP: *.tarnowskiegory.vectranet.pl 12.01.13, 18:05

    Następujące reguły ustawione dla samochodów bez przyczep i motocykli.
    (Kary dla samochodów z przyczepami i ciężarowych powyżej 3,5 ton wagi brutto tutaj w KBA)
    40 Euro zostanie dodany co najmniej EUR 23,50 opłat.

    ciągu zabudowana (dotyczy 30 km strefy!)
    do 10 km / h 15, - EUR
    15/11 kmh 25, - EUR
    16-20 kilometrów na godzinę 35, - EUR
    21-25 kilometrów na godzinę 80, - EUR, 1 punkt
    26-30 kilometrów na godzinę 100, - EUR, 3 punkty
    31-40 Km / h 160, - EUR, 3 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    41-50 kilometrów na godzinę 200, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    51-60 kilometrów na godzinę 280, - EUR, 4 punkty, 2 miesiące zakazu jazdy
    61-70 kilometrów na godzinę 480, - EUR, 4 punkty, 3 miesiące zakazu jazdy
    ponad 70 kilometrów na godzinę 680, - EUR, 4 punkty, 3 miesiące zakazu jazdy



    pozamiejskich (np. drogi, autostrady, również w budowie)
    do 10 km / h 10, - EUR
    15/11 kmh 20, - EUR
    16-20 kilometrów na godzinę 30, - EUR
    21-25 kilometrów na godzinę 70, - EUR, 1 punkt
    26-30 kilometrów na godzinę 80, - EUR, 3 punkty
    31-40 kilometrów na godzinę 120, - EUR, 3 punkty
    41-50 Km / h 160, - EUR, 3 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    51-60 kilometrów na godzinę 240, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    61-70 kilometrów na godzinę 440, - EUR, 4 punkty, 2 miesiące zakazu jazdy
    ponad 70 km / h 600, - EUR, 4 punkty, 3 miesiące zakazu jazdy

    Pytania, proszę w forum świadczą.

    Uwaga, zakaz będzie również nastąpić, jeżeli w ciągu jednego roku
    2 prędkość zostanie przekroczona o więcej niż 25 kilometrów na godzinę znaleziono!
    Jest także trzecim rekord prędkości w Flensburg możliwe.

    Tolerancja, odjęta od wartości mierzonej: zazwyczaj 3 km / hw mniej niż 100 km / h, o 3%.
    Normalnie pokazuje prędkościomierz z samochodu do ponad rzeczywistą prędkością.

    w górę
    Odległość:


    Ignorowanie odległości do pojazdu jadącego z przodu
    Tu obliczenia wygodnie tworzyć

    z prędkością do 80 km / h 25, - EUR
    hazard w 30, - EUR straty materialne 35, - EUR

    powyżej 80 km / h, gdy nie mniej niż w metrach
    kwartał prędkościomierza czytania 35, - EUR

    z szybkością ponad 80 kilometrów na godzinę
    mniej niż 5/10 z Tachowertes pół 75, - EUR, 1 punkt
    mniej niż 4/10 z pół Tachowertes 100, - PLN, 2 punkty
    mniej niż 3/10 z Tachowertes pół 160, - EUR, 3 punkty
    (Większych niż 100 km / h + 1 miesiąc zakazu jazdy)
    mniej niż 2/10 z pół prędkościomierza czytania 240, - EUR, 4 punkty
    (Większych niż 100 km / h + 2 miesiące zakaz jazdy)
    mniej niż 1/10 z pół Tachowertes 320, - EUR, 4 punkty
    (Więcej niż 100 km / h + 3 miesiące zakaz jazdy)

    przy prędkości ponad 130 kilometrów na godzinę
    mniej niż 5/10 z pół odczyt prędkościomierza 100, - EUR, 2 punkty
    mniej niż 4/10 z Tachowertes pół 180, - EUR, 3 punkty
    mniej niż o 3/10 w pół Tachowertes 240, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    mniej niż 2/10 z pół prędkościomierza czytania 320, - EUR, 4 punkty, 2 miesiące zakazu jazdy
    mniej niż 1/10 z pół Tachowertes 400, - EUR, 4 punkty, 3 miesiące zakazu jazdy

    Pytania, proszę w forum świadczą.
    w górę
    Wyprzedzanie:


    Przebudowany pod nieprzestrzegania znaku drogowego "wyprzedzania" 70, - EUR, 1 pkt

    Z nie dużo większą prędkością niż przestarzały wyprzedzić 80, - EUR, 1 punkt
    Gdy nie wystarcza poprzeczna odległość wyprzedzania innego użytkownika drogi obserwuje 30, - PLN, z karnego szkody 35, - EUR
    Po wyprzedzaniu nie jak najszybciej z powrotem na prawą należy 10, - EUR
    Po wyprzedzaniu Podczas ładowania nad Holten Niepełnosprawnym 20, - EUR
    Zmniejszający przepis pozostawił przestarzałe, choć kierowca pojazdu wyprzedzeniem, zamiar skręcić w lewo i ogłosił sam zaaranżował 25, - PLN, z karnego szkody 30, - EUR
    Kierunkowskaz nie używane zgodnie z zaleceniami 10, - EUR

    Poza wbudowane przekroczyła 100, - PLN, 3 punkty
    Przebudowany, choć nie należy zapominać, że w trakcie całego manewru wyprzedzania każdy utrudnianie ruchu nadjeżdżających został wykluczony, lub 100 w przypadku niejasnego ruchu, - EUR, 3 punkty
    podczas gdy "Zakaz wyprzedzania" znaki ignorowane lub przekroczenie granicy pasa lub biegać, albo nie należy kierować się przepisane przez strzałki 150, - PLN, 4 punkty
    Zagrożenie ze 200, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu

    o uszkodzenie mienia 240, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia
    w górę
    Gospodarstwa i parkingi:

    Parking: zostawić samochód lub przytrzymać dłużej niż 3 minuty

    Held niedopuszczalny na przejściach dla pieszych, do 5 m przed, przejazd kolejowy, na postojach taksówek, do 10 m od światła charakter, w żadnym strefy parkowania w strefie parkowania ... 10, - EUR, niepełnosprawność 15, - EUR

    Przechowywać w "drugiej serii" 15, - EUR, niepełnosprawność 20, - EUR

    Np. parkowanie na chodnikach i ścieżkach rowerowych, do wąskich i mylące miejsc ulicznych, od ostrych zakrętach, na przejściach dla pieszych, a do 5 metrów z przodu, przejazdach kolejowych, do 10 m od lekkiego charakteru, w no-parkingowej strefie w strefie parkowania ... 15, - EUR, niepełnosprawność 25, - EUR

    ... więcej niż godzinę 25, - EUR, niepełnosprawność 35, - EUR

    Niedrożność pojazdów ratowniczych przez parking 40, - EUR, 1 punkt

    Nieautoryzowane zaparkowane na Poważnie Parking dla osób niepełnosprawnych 35, - EUR

    Z ich przyczep bez pojazdu ciągnącego zaparkowanej ponad dwa tygodnie 20, - PLN

    Parking w "serii" 20 sekund, - PLN, niepełnosprawność 25, - EUR

    ... więcej niż 15 minut na 30, - PLN, niepełnosprawność 35, - PLN

    Prymat osoby uprawnionej do parku w parking ignoruje 10, - EUR

    Nie trzymaj ani zaparkowany space 10, - EUR

    Udogodnienia dla postój monitorującej:
    W wygasłym parkometru, zaparkowany bez wymaganego płycie parkingu, bez pozwolenia na parkingu lub powyżej maksymalnego czasu parkowania 5, - EUR
    do 30 minut, 5, - EUR
    do godziny 10, - EUR
    do dwóch godzin 15, - PLN
    do trzech godzin 20, - PLN
    ponad trzy godziny 25, - PLN
    w górę
    , Zmienny tablicami stałe światło i zielona strzałka (ruch, itp.):

    Nie jako kierowca inaczej niż w przypadkach z prawej kolei zieloną strzałkę, czerwonym świetle lub zmiany stały czerwony znak światła następuje

    (W języku niemieckim: w dół w ciągu 1 sekundy po skokach na czerwonych światłach, bez zielonej strzałki) 90, - EUR, 3 punkty
    Zagrożenie ze 200, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    o uszkodzenie mienia 240, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia

    z już ponad sekund ciągłej fazie czerwonego światła o zmiennym znaku 200, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia
    Zagrożenie ze 320, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdu
    o uszkodzenie mienia 360, - EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia

    Skręcając w prawo z Green Arrow

    przed włączeniem prawo z Green Arrow nie przeszkadza 70, - EUR, 3 punkty

    ruch pojazdów wspólnych kierunków ruchu, z wyjątkiem ruchu rowerowego na rowerze brodów ścieżki, zagrożonego 60, - EUR, 3 punkty

    pieszych i ruchu rowerowego na wspólnych rowerowych kierunkach Fordy ścieżki ruchu
    Wyłączone 60, - PLN, 3 punkty
    zagrożona 75, - EUR, 3 punkty

    Pytania, proszę w forum zestawie
    w górę
    TÜV / test emisji:

    Jako posiadacz pojazdu głównego lub pośredniego badania nie zalogowany lub zaprezentowanego; z przekroczenia rejestracji lub wykazujących Ermins z
    więcej niż dwa do czterech miesięcy od 15, - EUR
    07:56 miesięcy 25, - PLN
    więcej niż osiem miesięcy od 40, - EUR, 2 punkty

    Badanie emisji:
    Jako posiadacz przekroczyć limit czasowy dla badania emisji
    więcej niż dwa do ośmiu miesięcy 15, - PLN
    więcej niż osiem miesięcy od 40, - PLN, 1 punkt

    Pojazdu w celu sprawdzenia, że ​​środki zaradcze będące terminowe wykazano 15, - EUR
    w górę
    Alkohol i narkotyki i jazdy:

    Kalkulator BAC, zobacz www.promillerechner.de .

    Zawartość alkoholu we krwi (minimalne kary)

    od 0,3 do mniej niż 0,5 promila: nie karą, jeśli nie ma oznak jazdy niepewności i nie jest to przypadek; przestępstwo oznaki niep
  • Gość: BIMOTA IP: *.adsl.inetia.pl 12.01.13, 20:15
    Tylko, ze nie wiem czy wiesz, ale przepisy
    > sa łamane głownie w miastach i na terenie zabudowanym

    TO MOZE DLA ROWNOWAGI PODASZ STATYSTYKI WYPADKOW W MIASTACH I POZA...

    > Jesli idzie o fotoradary, to całkowity docchód z ich ze tak powiem działania, j
    > est przeznaczany na infrastrukturę drogową.

    HA, HA...

    to nie jest powód,żeby w wiosce ci
    > ąc 180 km/h co ostatnio miało niedaleko mnie miejsce.

    TO NIECH LAPIA JADACYCH 180, A NIE MNIE...
  • migreniasta 13.01.13, 09:36
    Spróbuj złapać tych:

    wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/w-cztery-godziny-z-gdanska-do-warszawy-to-wbrew-pr,1,5392159,region-wiadomosc.html
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • seth.destructor 12.01.13, 21:14
    I dopuścić do ruchu tylko te, co jeżdżą najwyżej 60km/h.
    --
    Momencik, ja powiem, wtedy będziecie gwizdać. Nie pozwolę siebie przekrzyczeć - Henryka Krzywonos-Strycharska
  • propanstwowiec 14.01.13, 17:39
    1. Trudno mieć szacunek (czyli jak chcą niektórzy: nie straszyć karą)do nieodpowiedzialnego i bez wyobraźni osobnika, który pędzi ulicami zatłoczonego miasta, stanowiąc zagrożenie dla życia i zdrowia innych (nie przestrzega podstawowych przepisów), a piesi i rowerzyści umykają spod kół chcąc przejść na pasach. Czy uważacie, że do takiego typa poza dotkliwą karą coś dotrze? Takiej wiary nie mam.
    2. Nie bardzo widzę wprost związek między biciem dziecka a jego fantazją jako późniejszego kierowcy. Oczywiście bić z zasady nie należy, ale czasami „klaps” jest niezbędny (jak wyżej).
    3. Natrętnie padający tu argument, że wszystkiemu winne „kościelne wychowanie” można obrócić na korzyść tej instytucji - kiedy autorytet jego był większy takich problemów (nie tylko na drogach) nie było.
    4. Argumenty w stylu, najpierw powinny być dobre drogi a państwo nie powinno łupić obywateli - to chyba z repertuaru pobożnych życzeń! Pomyślcie ile kilometrów udało się wybudować za „wolnej Polski”. Więc w tym tempie, potrzeba jeszcze ze 125 lat!
    5. Bardziej już przekonują mnie argumenty, że społeczeństwo demokratyczne także należy wychowywać, a kultura na drogach jest pochodną poziomu całego społeczeństwa – ale na to też trzeba kilku pokoleń! A jeszcze nawet edukacja się nie zaczęła (przeszkodą np. są tacy, co rozwiązanie wszystkich problemów upatrują w „niewidzialnej ręce rynku” – oj naiwni). W tym rozumowaniu – choć głęboko zapewne słusznym jest jedna luka – morderstwa na naszych drogach mają miejsce tu, teraz i to codziennie…
  • bimota 14.01.13, 21:32
    JAK BYS JESZCZE ZROZUMIAL I ODNIOSL SIE DO ARGUMENTACJI...
  • propanstwowiec 17.01.13, 18:18
    bimota napisał:

    > JAK BYS JESZCZE ZROZUMIAL I ODNIOSL SIE DO ARGUMENTACJI...

    Chętnie, a przypomnij mi jakiej?
  • piwi77.0 15.01.13, 09:35
    propanstwowiec napisał:

    1. Trudno mieć szacunek (czyli jak chcą niektórzy: nie straszyć karą)do nieodpowiedzialnego i bez wyobraźni osobnika, który pędzi ulicami zatłoczonego miasta, stanowiąc zagrożenie dla życia i zdrowia innych (nie przestrzega podstawowych przepisów), a piesi i rowerzyści umykają spod kół chcąc przejść na pasach. Czy uważacie, że do takiego typa poza dotkliwą karą coś dotrze? Takiej wiary nie mam.

    Ja też nie. Tylko, że radary nie są przeciwko takim. One sa ustawiane tam, gdzie jest bezpiecznie i aż sie prosi, żeby dorucić 20 km/h do przepisowych. Ich celem nie jest żadna poprawa bezpieczeństwa, ale łupienie tych, co wpadną w radarową pułapkę, choć zwyczajowo jeżdżą przepisowo. Nasz mądry rząd, do ch...owych dróg dokłada nam jeszcze pułapki. A ci, co jeżdżą, jak to opisałeś powyżej, wszystkie radary i tak bedą mieli w dupie, bo są nietykalni. Jak minister Nowak, autor radarowego szaleństwa, co na przejazd z Gdańska do Warszawy potrzebuje 3 godzin. Policja twierdzi, że taki czas bez łamania przepisów jest niemożliwy do osiągnięcia. Sadzisz, że dzięki radarom minister Nowak przestanie łamać przepisy i zagrażać innym?
  • migreniasta 15.01.13, 13:30
    Wczoraj przyszło mi pokonać dłuższą trasę w warunkach oblodzenia,szklanki i błota śniegowego. Na odcinku 180 km nie było żadnych śladów działalności służb podległych Nowakowi. Na trasie były ograniczenia do 70,60,50 i 40. Można było mieć je w doopie,gdyż prędkość jazdy była ograniczona innymi czynnikami do 40-50 km/h.
    Zapytam: Gdzie są środki na utrzymanie dróg? Kto przepił kasę z fotoradarów?
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • bimota 15.01.13, 16:52
    A CO NIBY MIELI ROBIC SKORO CALY CZAS PADALO ?

    JESLI BYLA SZKLANKA TO PEWNIE SOLILI, BO JAK INACZEJ SNIEG ZMIENIL BY SIE W WODE, A POTEM LOD...
  • migreniasta 15.01.13, 17:02
    Na przestrzeni 180 km , w ciągu dwóch dróg krajowych,przez 5 godzin nie pracował żaden pług,piaskarka czy solarka.
    Kierowcy jeżdzili rozważnie. Nikt nikogo nie popędzał,nie trąbił,nie wyprzedzał na trzeciego.
    Chcę poprzez to wykazać,że w pewnych warunkach ludzie włączają wyobraźnię i jeżdżą z rozsądkiem.
    --
    Starannie unikam "kropek"
  • Gość: BIMOTA IP: *.devs.futuro.pl 15.01.13, 20:46
    BO CALY CZAS PADALO...
  • propanstwowiec 17.01.13, 18:13
    Dlatego o radarach piszę najmniej, bo także uważam, że nie tędy droga. Ale chyba głównym problemem nie jest, że jakiś dygnitarz szybciej od innych śmiertelników przemknie autem? (w demokracji też są równi i równiejsi – np. z immunitetem)
  • Gość: dw IP: *.dynamic.chello.pl 16.01.13, 00:06
    Przepisy podstawowe stosować tylko dla kategorii wyjściowych, ale wprowadzić dodatkowe kategorie np. B*, B**, B*** i odpowiednie kryteria do uzyskania tych kategorii. I oczywiście wyższe limity. I tak np. mając B* można by przekraczać dozwoloną szybkość o 20 km/h, B** o 40 km/h i dodatkowo możliwość przejechania na czerwonym w sytuacji, gdy można to bezpiecznie zrobić, a kierowca kategorii B*** prowadzi tak jak on uważa za słuszne i nikt się go nie czepia. Tak byłoby sprawiedliwe i nikt nie byłby pokrzywdzony. Chcesz żeby było ci wolno więcej, to wpierw zdobądź odpowiednie umiejętności i doświadczenie i miej predyspozycje. Ja mogę sobie śmigać tak jak ja uważam za słuszne i zagrożenia nie będę stwarzał.
  • propanstwowiec 17.01.13, 18:09
    No, przynajmniej konkretna prozpozycja. Jednak dosć trudna do realizacji. Ponadto, dzielenie na lepszych o gorszych mi się nie podoba. Jak ktoś z kat. B*** będzie gnać przez miasto z predkością 100 na godz. to mała pociecha, że może wyhamuje...
  • propanstwowiec 19.01.13, 14:55
    Nadal nie wiem, jakie macie propozycje ograniczenia ilości ofiar i wypadków na naszych drogach. Przypomnę moje: przede wszystkim dotkliwie karać, ale nie wszystkich jak się chce, tylko sprawców!
    Rozumiem, że łączy nas jedno (?), mnożenie kosztownych radarów (podobno koszt jednego to ok. 100 tys.) nie jest antidotum na piratów drogowych.
  • Gość: BIMOTA IP: 83.238.240.* 20.01.13, 16:46
    ZMIENIC PRZEPISY, POLICJE, KURSY, EGZAMINY, DROGI, OZNAKOWANIE, ZLIKWIDOWAC TRAMWAJE...
  • skuter44 21.01.13, 05:18
    Moja propozycjs by wszystkie radary ustawiać tam gdzie faktycznie szybkość musi być ograniczona ze względu na złe warunki nawierzchni drogowej, dużą ilość niebezpiecznych zakrętów (zjazdów, wjazdów), brak widoczności, bardzo dużą ilość groźnych wypadków.
    Wtedy radary mogą spełnić swój cel - zmniejszenie liczby wypadków.

    Żaden radar nie może być ustawiony na prostych i bezpiecznych odcinkach dróg, by spełniać cel finansowy - napychanie kasy państwowej czy samorządowej, kosztem kierowców.

    Wraz z wprowadzaniem radarów powinno się przeanalizować sieć drogową pod kątem uproszczenia oznakowania i zwiększenia ograniczenia szybkości (przez zmianę oznakowania) -
    np. z 70 na 80 km/h, z 90 na 100 km/h. Chodzi o rekompensatę czasu jazdy spowodowaną ustawieniem radarów, chodzi o poprawę przejezdności dróg o dobrej nawierzchnni i warunkach jazdy, dróg które blokowane są w czasie duzego nasilenia ruchu (z powodu niepotrzebnego, szkodliwego).
  • piwi77.0 21.01.13, 09:31
    W pełni popieram.
  • propanstwowiec 22.01.13, 18:46
    Jeśli chodzi o radary pełna zgoda. Ich usytuowanie musi wynikać z analizy wypadkowości i szczególnych uwarunkowań miejsca (np. zakręt, wzniesienie, szkoła itp.). Drogi też muszą być lepsze, znaki drogowe ustawiane zasadnie i inteligentnie.
    Jednym słowem wszystkie działania muszą wynikać z troski o dobro publiczne, poprawę bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu drogowego (normalnym kierowcom, czyli większości), a nie z innych powodów.

    Niemniej bez dotkliwego, przykładnego i „ku przestrodze” karania kierowców-sprawców - jak uczy doświadczenie -głupota i nieodpowiedzialność czują się bezkarne i problem rośnie.

    Rządzący zdaje się, nie wierzą sobie iż są w stanie odróżnić potencjalnych sprawców od normalnych kierowców i dlatego chcą wszystkim nałożyć kaganiec ograniczenia prędkości. To zdaje się cała obecnie obowiązująca filozofia.
  • jureek 22.01.13, 19:41
    propanstwowiec napisał:

    > Rządzący zdaje się, nie wierzą sobie iż są w stanie odróżnić potencjalnych spra
    > wców od normalnych kierowców i dlatego chcą wszystkim nałożyć kaganiec ogranicz
    > enia prędkości.

    A Ty uważasz, że ograniczenia prędkości nie powinny obowiązywać wszystkich tak samo, tylko jednym mniej, a drugich więcej?
    Jura
  • propanstwowiec 23.01.13, 17:37
    jureek napisał:


    > A Ty uważasz, że ograniczenia prędkości nie powinny obowiązywać wszystkich tak
    > samo, tylko jednym mniej, a drugich więcej?
    > Jura

    A co cię skłania do przypisywania mi takich niecnych intencji?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka