Dodaj do ulubionych

Co będzie, jeśli nie odbiorę paczki

01.04.06, 12:26
Kupiłem we wtorek pewną rzecz na allegro, dosyć okazyjnie, ale nazajutrz
zobaczyłem promocję w sklepie i ta rzecz jest tam tańsza o 100 zł! Wybrałem
opcję za zaliczeniem pocztowym i jeszcze nic nie wpłaciłem. Sprzedawca
twierdzi, że w środę wysłał ją priorytetem, czyli najpóźniej w piątek powinna
u mnie być, a nie ma. Teraz zastanawiam się, czy go nie olać, nie odebrać
paczki ( o ile w ogóle przyjdzie) i nie kupić tej rzeczy w sklepie. Promocja
trwa do 5 kwietnia, więc dam mu czas do wtorku. Jeśli nie dostanę tego do
wtorku do 15:00, to tak zrobię. Czy oprócz negatywa coś mi jeszcze grozi? Czy
sprzedający albo allegro mogą mnie obciąży kosztami wysyłki paczki? Co się
stanie z tą paczką, jeśli nikt jej nie odbierze?
Edytor zaawansowany
  • 01.04.06, 12:52
    Nieodebranie tej paczki to będzie przede wszystkim chamstwo i brak
    odpowiedzialności z twojej strony. Nie mówiąc już o łamaniu umowy
    kupna-sprzedaży, którą przecież zawarłeś.
    Paczka wróci do nadawcy, on zapłąci za nią dwa razy.

    Przez tego typu postępowanie sprzedawcy nie chcą wysyłać paczek pobraniowych.

    Dostaniesz negatywa, allegro odda prowizje sprzedawcy, a ty otrzymasz
    ostrzeżenie od serwisu.

    --
    eBay czy Allegro?
  • 01.04.06, 13:10
    Post został usunięty przez adminów lub założyciela forum .
  • 01.04.06, 19:51
    W takiej sytuacji powinieneś zwrócić sprzedawcy koszty przesyłki tego towaru do
    ciebie i z powrotem. Bo to, że dostaniesz negatywa i ostrzeżenie już wiesz.
  • 02.04.06, 13:47
    Zgodnie z obowiązującym prawem, jeśli towar (czy usługa) nie jest przygotowywany na specjalne zamówienie danego klienta (nie można go nikomu innemu sprzedać) to klient ma prawo odstąpić od zawartej umowy kupna-sprzedaży w ciągu 10 dni i zwrócić nienaruszony i nieużywany towar sprzedawcy bez podania przyczyny. To jest ryzyko sprzedawcy i każdy handlujący powinien mieć tego świadomość bawiąc się w "biznes".

    Jeśli różnica w cenie wynosi tyle ile podajesz, to zwróć nieużywany towar sprzedawcy, ale pokryj koszty przesyłki zwrotnej. Nieodebranie towaru będzie zachowaniem, które nie będzie najlepiej o tobie świadczyło. A jeśli zachowasz się z klasą i uczciwie wobec sprzedającego, to masz szanse nie tylko może nawet uniknąć negatywa ale przede wszystkim zachować twarz mężczyzny z honorem. Najlepiej do niego/niej zadzwoń, grzecznie przeproś i uprzedź o tym, że zamierzasz zwrócić towar opłacając koszt przesyłki. Moim zdaniem tak będzie ok. Jak sprzedawca jest "normalny" to powinien zrozumieć i nie wystawiać negatywa. Może wystawi neutrala, albo powstryzma się od komentarza. Sęk tylko w tym, żebyś ty postąpił uczciwie, bo nawet jak ci wystawi negatywa, to będziesz mógł odpowiedzieć w komentarzu i napisać jak było (że znalazłeś to samo o ponad 100zł tańsze, ale postąpiłeś fair).


    --
    nie taka diabla straszna jak się umaluje
  • 02.04.06, 18:15
    Odesłanie będzie mnie kosztować co najmniej 25 zł, bo to spora rzecz. A i tak
    nie mam pewności, że koleś mi nie wystawi negatywa. W usuniętym poście
    napisałem, że koleś sprzedał tę samą rzecz (inne egzemplarze) innym osobom
    przede mną i po mnie i te osoby także jeszcze jej nie otrzymały i nie wystawiły
    komentarzy. A koleś twiedzi, że już wysłał, ale jak długo może iść paczka
    priorytetowa? Jeśli jutro tego nie dostanę, to go olewam. Nikt nie odbiera
    paczki, a ja najwyżej dostanę negatywa.
  • 02.04.06, 23:15
    ten wymóg istnieje tylko wtedy, jeśli sprzedający sprzedał go w ramach
    prowadzonej działalności gospodarczej, jeśli sprzedał go, jako osoba fizyczna,
    nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu
  • 03.04.06, 07:46
    No to już teraz na pewno nie przyjmę tej paczki, chyba że tej rzeczy nie będzie
    już w sklepie.
  • 05.04.06, 00:55
    To postaw się teraz na miejscu sprzedawcy: jesli zwrot tej rzeczy kosztowałby
    Cię 25zł to oznacza, że sprzedawca zapłacił za jej wysłanie więcej (pobranie) i
    zapłaci dodatkowo mniej więcej tyle za zwrot paczki do niego... Czy Twoja
    postawa jest fair? Chyba nie do końca... Zakup na aukcji to Twój świadomy wybór
    a nie zabawa... Ja na miejscu sprzedającego przyłożyłabym Ci eleganckiego
    negatywa, nawet jakbyś oddał koszt przesyłki i zwrotu - za stracone nerwy i
    Twoją nieodpowiedzialność i głupotę...
  • 05.04.06, 08:52
    Negatywa, gdybym zwrócił koszty przesyłki? Chyba boli cię głowa. A tak dla
    wiadomości. Towar w sklepie był, ale "prawie jak" ten z allegro. Wziąłem więc
    ten z allegro i wszystko zapłaciłem.
  • 07.04.06, 00:30
    Nie, nie boli mnie głowa, chyba że od użerania się z kupującymi. A negatywa za
    kombinowanie.
  • 28.06.17, 00:17
    Za nieodebranie przesyłki pobraniowej, adresat może odpowiadać w ramach ujemnego interesu umownego, tzn., że będzie zobowiązany zwrócić sprzedawcy szkodę, którą ten poniósł z powodu nie dojścia umowy do skutku. Na pewno będą to koszty wysyłki, pakowania, ale mogą być nawet i samego towaru, jeżeli ten uległ zepsuciu. Więcej w temacie tutaj www.sprawnie.com/2015/12/gdy-klient-nie-odbiera-paczki-za.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.