Dodaj do ulubionych

Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut

  • robertrobert1 01.10.09, 20:43
    Skoro spodziewano się utrudnień to dlaczego nikt nie przewidział jakim pojazdem
    będzie najłatwiej się poruszac w tym chaosie? Jakoś tłumu rowerzystów nie
    widziałem...
    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • ola_motocyklistka 01.10.09, 21:06
    W taką pogodę z dzieckiem do przedszkola? Chętnie, ale brzuch 7-mcznej ciąży mi
    przeszkadza. Utknęłam dziś zdziwiona na Poprawnej przy dojeździe na Gocław.
    Jutro wyjadę wcześniej, żeby dzieciak się nie spóźnił. Ale widok dziś Bora albo
    Fieldorfa ( zawsze mylę te ulice) rzadki...
  • Gość: Szop IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.10.09, 17:58
    Nie rozumiem - przecież rowerem też się stoi w korku.
  • melka133 01.10.09, 23:22
    ja się niedawno wprowadziłam na Gocław i jestem przerażona korkami. niby
    mieszkam 2 przystanki od bus-pasu ale te 2 przystanki jadę 20 min! dziś miałam
    to nieszczęście że postanowiłam wsiąść w 111 i chyba było jeszcze gorzej. czy
    tutaj zawsze była taka masakra z dojazdem do centrum czy tylko teraz to
    wyłączenie ulicy tak namieszało?
    --
    [url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl9.glitter-graphics.net/pub/81/81219soxqk05011.gif[/img][/url]
  • robpaine 01.10.09, 23:30
    tak się zrobiło od momentu wprowadzenia bus pasu na Trasie Łazienkowskiej
  • zumber 02.10.09, 09:14
    Buspas, Paryska - wiadomo.
    Ale główny problem, to to, że nasze światłe i "udolne" (jak same
    twierdzą) władze poszerzyły Bora Komorowskiego akurat tam, gdzie
    korków nigdy nie było. Zamiast na odcinku Abrahama-Afrykańska.
    To i mamy.
    Trzeba będzie dawać z buta do kładki i potem autobusem do
    cywilizacji. Ech, XXI w. ...
    P.S. I to, co w topiku.
  • Gość: rtg IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.10.09, 19:29
    A ile czasu jedzie się teraz z Gocławia do Warszawy?
  • Gość: bolek IP: *.acn.waw.pl 03.10.09, 14:28
    A czemu tak mordę plułeś jak wiadukt na Andersa zamykali? Przecież
    Żoliborz to nie Warszawa.
  • Gość: rtg IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.09, 18:32
    bolek, ja się nie plułem bo Zoliborz to nie moja bajka,a na marginesie to mordę
    masz ty,i to taki ryj że zal by nawet w nigo przy---ać.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:11
    Gość portalu: rtg napisał(a):

    > A ile czasu jedzie się teraz z Gocławia do Warszawy?

    Tzn z Gocławia do Centrum? 20 minut, jak zwykle, na rowerze.
    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • melka133 03.10.09, 14:00
    a może wiecie czy trasa siekierkowska też z rana jest zakorkowana? bo mam
    jeszcze teoretycznie możliwość wydostawania się do centrum autobusem 168 (w
    piątek nim wracałam i ok. 16.30 po siekierkowskiej śmigał jak miło, gorzej było
    przedostać się przez centrum)
    --
    [url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl9.glitter-graphics.net/pub/81/81219soxqk05011.gif[/img][/url]
  • robpaine 03.10.09, 16:20
    Ja bym prosił o wypowiedz radnych którzy często pojawiają się na tym forum,
    niestety jakoś zamilkli w tej sprawie. Panowie radni to jest poważny temat a z
    Waszej strony taka dziwna cisza....
  • Gość: tia IP: *.aster.pl 03.10.09, 19:28
    Ja Ci mogę za nich odpisać:
    "Remonty drogowe robi miasto. My, jako dzielnica, nic w tej sprawie nie możemy zrobić".
    Tylko co to mieszkańców do jasnej ciasnej obchodzi??? Dogadać się nieudaczniki za nasze pieniądze!

    Cóż mamy władze, które potrafią tylko skwerki rewitalizować (czytaj: sprzątać za dużą kasę). Zupełnie przypadkiem zawsze położone przy jakimś kościółku...
  • Gość: Jakub Jagodziński IP: *.aster.pl 04.10.09, 00:50
    Remonty ulic popieram zawsze, także remont Paryskiej. Przy remontach niestety
    utrudnienia występują. Tak jest również i w tym przypadku.
    Sytuacja na Gocławiu jest dodatkowo zła bo w tym samym czasie co remont
    Paryskiej zaczął funkcjonować buspas na Trasie Łazienkowskiej.
    Ja jestem przeciwnikiem tego buspasu jak zresztą prawie cała komisja
    Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe.
    Przed jego uruchomieniem podjęliśmy Stanowisko, w którym sprzeciwialiśmy się
    jego powstaniu. Na najbliższym posiedzeniu Komisji zapewne ponowimy nasze
    Stanowisko w tej sprawie.
    Co do tramwaju na Gocław to właśnie ja w 2007 roku odświeżyłem ten pomysł na
    posiedzeniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego i to na mój wniosek Komisja
    podjęła Stanowisko, które doprowadziło do opracowania przez firmę Faber Maunsell
    na zlecenie Biura Drogownictwa wstępnego studium.
    Sprawy tramwaju z pewnością nie odpuszczę.
    Żałosnej wypowiedzi na temat oczyszczania skwerków nawet nie ma sensu komentować.
  • Gość: kierowca. IP: *.acn.waw.pl 04.10.09, 07:45
    Tu,na tym forum, w innym wątku, dotyczącym bezpieczeństwa na
    skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa ,zaproponowałem
    rozwiązanie,które zdecydowanie usprawniło ruch na tym
    skrzyżowaniu.Rozwiązanie bezpieczne i bardzo skuteczne. Można już
    jechać na wprost od strony Gocławia ,w stronę Placu Szembeka z dwóch
    pasów ruchu.Na takie rozwiązanie , proste i nieskomplikowane,
    Mieszkańcy Gocławia czekali zdecydowanie za długo , stojąc w
    korkach,klnąc pod nosem, tracąc niepotrzebnie czas.Zastanawiam się
    ,ile czasu będą potrzebować osoby odpowiedzialne za wprowadzenie
    tzw buspasa na Trasie Łazienkowskiej,aby zrozumieć i naprawić swój
    błąd .Jak sądzicie?
  • Gość: alnilam IP: *.lot.pl 04.10.09, 08:46
    Myślę, że oczekiwanie na zrozumienie błędu na tym etapie narcyzmu i
    uwielbienia dla swoich pomysłów u Pana Galasa jest skazane na
    niepowodzenie. Otóż on oczekuje, jak twierdzi, na unormowanie się
    sytuacji. Nie bardzo rozumiem jak on sobie to wyobraża. Mam wielkie
    obawy, czy w związku z faktem, że zakorkował pół prawobrzeżnej
    Warszawy, nie wpadnie na genialny pomysł przedłużenia buspasa na
    Ostrobramską i Fieldorfa czy jeszcze dalej. Wtedy będziemy stali w
    korkach już na swoich podwórkach, a autobusy w zajezdniach. Nie
    łudźcie się, że korki na Gocławiu spowodowała Paryska nawet jak ją
    wyremontują to będziemy dalej stali licząc na to, że ktoś
    zneutralizuje działania Galasa.
  • agata0 04.10.09, 10:16
    > ,ile czasu będą potrzebować osoby odpowiedzialne za wprowadzenie
    > tzw buspasa na Trasie Łazienkowskiej,aby zrozumieć i naprawić swój
    > błąd .Jak sądzicie?

    Do wyborów. A dokładniej: do kampanii wyborczej. Wtedy zrozumieją błąd :-) [już
    zacieram rączki, oj, będzie się działo :-))]
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.10.09, 10:02
    Czy jeśli powstanie linia tramwajowa, przesiądziecie się do niej ze
    swoich samochodów?
  • robertrobert1 05.10.09, 21:22
    Gość portalu: pralinka napisał(a):

    > Czy jeśli powstanie linia tramwajowa, przesiądziecie się do niej ze
    > swoich samochodów?

    Ja w to szczerze wątpię.


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • agata0 05.10.09, 21:31
    A co to w ogóle za pytanie? Może lepiej nie pracować nad rozwojem komunikacji
    miejskiej, bo 'się ludzie i tak nie przesiądą'. Nie słuchaj buraków z
    samochodów, którzy piszą o bydłowozach. Ja ufam, że większość kierowców jest
    normalna.

    A komunikacja miejska MUSI być jakąś rozsądną, w miarę konkurencyjną alternatywą.

    Szczerze mówiąc - dla mnie nie jest, głównie ze względu na dzieci. Bo jakbym ich
    nie miała, to by mi się nie chciało jeździć samochodem.
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.10.09, 10:35
    Pytanie postawione po to, by nie mieszać w tym temacie wątków. Też
    myślę, że część kierowców jest tak zrośnięta ze swoim autkiem, że
    nawet nie chce myśleć o autobusowych wycieczkach po mieście, z
    przesiadkami.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:19
    Gość portalu: kierowca. napisał(a):

    > Tu,na tym forum, w innym wątku, dotyczącym bezpieczeństwa na
    > skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa ,zaproponowałem
    > rozwiązanie,które zdecydowanie usprawniło ruch na tym
    > skrzyżowaniu.Rozwiązanie bezpieczne i bardzo skuteczne.

    Tylko dlaczego to rozwiązanie nie rozwiązuje bezpiecznego ruchu rowerzystów?
    Geniuszem to ty chłopie nie jesteś!


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • agata0 05.10.09, 21:26
    ??? Bo to była propozycja rozładowania korka samochodowego i dlatego nie
    obejmowała bezpiecznego ruchu rowerzystów? Zresztą jak przez środek tego
    skrzyżowania można przeprowadzić bezpieczny ruch rowerowy, bo jakoś sobie nie
    wyobrażam?
  • robertrobert1 05.10.09, 21:31
    Bardzo proste: wystarczy tylko wymalować pas dla rowerów... osobny do
    jazdy na wprost i osobny do skrętu w lewo.
    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • agata0 05.10.09, 21:36
    A tamtędy jeździ tak ogromna liczba rowerów, że miałoby to sens?
  • robertrobert1 09.10.09, 22:03


    agata0 napisała:

    > A tamtędy jeździ tak ogromna liczba rowerów, że miałoby to sens?

    Właśnie dlatego, że nie ma owych pasów to ruch rowerowy jest znikomy. Podobnie
    jest w lesie gdzie nie ma dogodnej infrastruktóry drogowej więc ruch samochodowy
    nie istnieje.


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • robpaine 09.10.09, 22:09
    Człowieku idź lepiej już spać albo umów sie z dziewczyną bądź z chłopakiem.
    Ostatni Twój wpis jest na poziomie gimnazjalisty ekobełkot i tyle w temacie.
  • robertrobert1 10.10.09, 17:20
    robpaine napisał:

    > Człowieku idź lepiej już spać albo umów sie z dziewczyną bądź z chłopakiem.
    > Ostatni Twój wpis jest na poziomie gimnazjalisty ekobełkot i tyle w temacie.

    Bełkot to właśnie ty uskuteczniasz bo powyższe wypociny nie mają nic wspólnego z
    tematem wątku.




    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: licho IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.11.09, 16:27
    Zresztą jak przez środek tego skrzyżowania można przeprowadzić
    bezpieczny ruch rowerowy, bo jakoś sobie nie wyobrażam?

    > A tamtędy jeździ tak ogromna liczba rowerów, że miałoby to sens?

    Są rzeczy, o których się filozofom nie śniło.
    Codziennie przejeżdżam rowerem przez to skrzyżowanie. Pasy dla
    rowerów zdecydowanie poprawiłyby bezpieczeństwo.
    A ruch rowerowy jest w tej okolicy spory, tyle, że na chodnikach.
  • Gość: tia IP: *.aster.pl 04.10.09, 09:02
    To nie komentuj;)
    No i cóż mamy w Twojej wypowiedzi?
    1. "Zawsze popieram remonty ulic". No i fajnie. Trudno o większy banał.
    2. "Buspasa dzielnica nie chciała, a jednak nam go wepchnęli". Pogratulować skuteczności.
    3. "Sprawy tramwaju na Gocław nie odpuszczę". Super, trzymamy za słowo, życzymy tym razem skuteczności właśnie.
    P.S. To fajnie, że jako radny wypowiadasz się na forum. To bardzo dobry pomysł. Postaraj się jednak, żeby Twoje wypowiedzi nie obrażały inteligencji czytających.
    P.S.2. Co do skwerków i kościółków. Sam słyszałem, jak na prezentacji planu rewitalizacji Pl. Szembeka burmistrz Kucharski poprosił o wypowiedź jakiegoś księdza, "bo to przecież wasza wielebność jest tak naprawdę gospodarzem tego terenu". W normalnym kraju za takie coś już dawno przestałby być burmistrzem.
  • Gość: alnilam IP: *.lot.pl 04.10.09, 09:26
    A jednak! Znalazłam na portalu TVN Warszawa:
    "Zdaniem Huberta Radzikowskiego, prezentera programu "Ulice" w TVN
    Warszawa, buspas można by wytyczyć wcześniej - już przy Marsa. Wtedy
    na zdjeździe w Ostrobramską autobusy nie stałyby w korku"
    Rozumiem, że reszta będzie stała na jednym pasie do zjazdu na
    Łazienkowską i dalej. Brawo! Więcej geniuszy z TVN trzeba zaprosić
    na konsultacje!
  • robertrobert1 05.10.09, 21:24
    Gość portalu: alnilam napisał(a):


    > Rozumiem, że reszta będzie stała na jednym pasie do zjazdu na
    > Łazienkowską i dalej. Brawo! Więcej geniuszy z TVN trzeba zaprosić
    > na konsultacje!

    W godzinę autobus przewozi 2000 pasażerów a samochodami jedzie tylko 1000 osób.
    Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • agata0 05.10.09, 21:44
    Trasą więcej osób przejeżdża samochodami niż autobusami. 2000 osób w ciągu
    godziny? Jakie jest źródło tej rewelacji? Co to za dane? W ciągu jakiej godziny?
    Każdej w ciągu doby? To jest średnia na każdy autobus w Warszawie?

    Śmiem też twierdzić, że w ciągu godziny samochodami jedzie więcej niż 1000 osób :-))

    Jakieś od d... strony do porównanie.
  • nagasm 06.10.09, 15:19
    Widzę, że robertrobert1 nie tylko ma dużo czasu na jeżdżenie
    rowerkiem po Warszawie, ale również na swoiste spamowanie na
    wszelkich wątkach w tej części forum...

    > Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?

    Odpowiedź jest prosta: bo ta mniejszość płaci GIGANTYCZNY PODATEK
    DROGOWY, DOCHODOWY I WZB0GACA MIASTO, A WIĘC WSZYSTKICH JEGO
    MIESZKAŃCÓW!
  • robertrobert1 08.10.09, 21:22
    nagasm napisała:


    > > Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?
    >
    > Odpowiedź jest prosta: bo ta mniejszość płaci GIGANTYCZNY PODATEK
    > DROGOWY, DOCHODOWY I WZB0GACA MIASTO, A WIĘC WSZYSTKICH JEGO
    > MIESZKAŃCÓW!

    A co to za wzbogacanie gdy wszystkie samochody stoją jak na parkingu ale na
    dodatek kopcą wydzielając mnóstwo śmierdzących gazów? Nie, dzięki. Myślę, że nie
    o takie wzbogacanie chodzi miastu i wszystkim jego mieszkańców.


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: Zz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.12.09, 17:18
    Przesiądę się jak będzie odpowiednia liczba tych autobusów. Jeżeli teraz się
    przesiądziemy to jak wejdziemy do autobusu ? Więcej autobusów, więcej buspasów,
    potem przesiadka. To samo się tyczy pociągów podmiejskich, ma być czysto,
    ciepło, w kibelku papierek i BEZPIECZNIE, zwłaszcza jak wracam z pracy dość
    późno- w każdym wagonie uzbrojony ochroniarz, bezrobocie coraz większe. I wtedy
    dopiero można wprowadzić opłaty za wjazd do Śródmieścia, które będą niedługo
    wprowadzone. Tak czy siak indywidualna komunikacja samochodowa w mieście skazana
    jest na zagładę. W rodzinach moich sąsiadów jest po 3-5 samochodów i wszyscy
    chcą nimi gdzies dojechać, to jest chore
  • okinox 05.10.09, 12:22
    Panie radny, ja też popieram remonty ulic ale trzeba je planować z
    głową!!! Może Pan powie któremu z radnych zabrakło inteligencji na
    tyle, aby remont Paryskiej zaplanować na czerwiec-sierpień? Jedynym
    usprawiedliwieniem bylby fakt, że oto nagle i niespodziewanie UE
    dała nam kasę i powiedziała "remont Paryskiej do końca roku albo
    zabieramy kasę!. Problem w tym, że remont nie był nagły i
    niespodziewany!!! A skoro tak to dlaczego nie ruszył 4 miesiące
    wcześniej?! Tylko niech Pan nie tłumaczy, że ktoś czegoś nie
    uzgodnił, wodociagi o czymś nie poinformowały itp. bo to jak
    najgorzej świadczy o was, radnych... Brak sensownego planowania i
    przewidywania skutków swoich decyzji jest jednym z waszych grzechów
    głównych!
    Jeśli zaś chodzi o buspas - proszę powiedzieć jaką decyzyjność ma
    komisja Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe? Jeśli ma
    jakąkolwiek to wg Pana słów buspasa powinno nie być, jeśli nie ma po
    co w ogóle istnieje??? Po co mamy ją utrzymywać z naszych podatków
    skoro nie może zrobić nic, aby żyło nam się lepiej? Może Pan jakoś
    uzasadnić sens działania tej komisji?
    Wypowiedzi na temat tramwaju nawet nie skomentuję - nie ma sensu
    wypowiadać się na temat czegoś, co w najbliższych 15 latach na pewno
    nie powstanie...
  • robpaine 06.10.09, 21:31
    OkinoX bardzo dobra wypowiedź. Panie Jakubie prosimy o komentarz.
  • Gość: Jakub Jagodziński IP: *.aster.pl 06.10.09, 22:28
    Jutro postaram się odpowiedzieć na większość wątków pojawiających się w
    dyskusji. Na szybko tylko napisze, że radni są władzą uchwałodawczą a nie
    wykonawczą i nie planują remontów.
    Poza tym remont ciągu Paryska/Francuska będzie trwał około roku. Nie jest to
    bowiem frezowanie ulicy tylko kompleksowy remont i na pewno nie da się go
    przeprowadzić tylko w wakacje.
    Jutro o 8 rano w TVN Warszawa ponownie będzie omawiana sprawa bus-pasu na Trasie
    Łazienkowskiej i ponownie będę gościem w studio.
  • okinox 08.10.09, 16:08
    Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):

    > Jutro postaram się odpowiedzieć na większość wątków pojawiających
    >się w dyskusji.

    "Jutro to dziś. Tyle, że jutro..." S. Mrożek
    No i gdzie ta odpowiedź? Nie dotrzymuje Pan obietnic, Panie radny...

    >radni są władzą uchwałodawczą a nie wykonawczą i nie planują
    >remontów.

    Z definicji władza wykonawcza realizuje decyzje podejmowane przez
    władzę uchwałodawczą. W Warszawie jest inaczej?

    >Poza tym remont ciągu Paryska/Francuska będzie trwał około roku.
    >Nie jest to bowiem frezowanie ulicy tylko kompleksowy remont i na
    >pewno nie da się go przeprowadzić tylko w wakacje.

    OK, tyle tylko że obecny remont jest pierwszym etapem tych prac i ma
    być wykonany między 01.10 a 31.12 br. Nie dało się zaplanować tego
    tak, aby remontu był zrobiony w wakacje?

    >Jutro o 8 rano w TVN Warszawa ponownie będzie omawiana sprawa bus-
    >pasu na Trasie Łazienkowskiej...

    Może uszło to Pana uwadze ale o 8 rano (tak samo jak o 16:30) nie
    oglądamy TVN tylko STOIMY W KORKACH!!!! Więc może odpowie Pan
    łaskawie co w tej sytuacji mogą a czego nie mogą radni i
    najróżniejsze komisje utrzymywane z naszych podatków? Jest jakiś
    sens aby to wszystko utrzymywać skoro i tak możecie tylko podejmować
    uchwały z których nic nie wynika? FYI: potrzebujemy władzy
    skutecznej a nie uchwałodawczej...
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 09.10.09, 09:19
    Zgadam się o 8:00 czy 16:00 zazwyczaj mieszkańcy Gocławia korzystający z
    publicznego transportu tkwią w korkach i nie mają możliwości obejrzenia pyzatych
    twarzy naszych włodarzy rżących do kamery Waltera jak koń do cukru.
    W ogóle jaki jest sens posiadania takich beznadziejnych radnych, chyba trzeba
    rozpocząć kampanię zmian - radnych.
    Na osoby, którym naprawdę zależy na poprawie komunikacji a nie poklasku wyborczym.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:16
    Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):


    > Ja jestem przeciwnikiem tego buspasu jak zresztą prawie cała komisja
    > Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe.
    > Przed jego uruchomieniem podjęliśmy Stanowisko, w którym sprzeciwialiśmy się
    > jego powstaniu. Na najbliższym posiedzeniu Komisji zapewne ponowimy nasze
    > Stanowisko w tej sprawie.

    Zapewne dlatego, ze cała komisja jeżdzi samochodami.



    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • qszyhu 04.10.09, 20:11
    Jego wytyczenie w tym samym czasie, gdy rusza remont na Paryskiej/Francuskiej, jest przejawem wyjątkowej arogancji władzy. Dziękujemy za korki pani prezydent!
  • robertrobert1 05.10.09, 21:17
    Szukaj alternatywnych środków transportu. Jakich? Tego nie muszę mówić. To jest
    jasne!
    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • six_a 11.10.09, 14:25
    aleś ty nudny:)
    ej, a może zreformuj pogotowie i straż pożarną, niech też na rowerkach jeżdżą?
    optymalnie środkiem skryżowania ostrobramska fieldorfa/zamieniecka

    rotf

    proponuję zamiast marnować cenną energię, lobbować na rzecz budowy ścieżek
    rowerowych. będzie większy pożytek niż krucjata przeciw kierowcom.

    --
    prawie jak kopov
    not enough
  • robertrobert1 11.10.09, 20:01
    six_a napisała:

    > aleś ty nudny:)
    > ej, a może zreformuj pogotowie i straż pożarną, niech też na rowerkach jeżdżą?

    Jeśli chcesz wiedzieć to już od kilku lat w Londynie istnieją rowerowi ratownicy
    medyczni. W gęstym ruchu miejskim są o 5 min szybciej na miejscu zdarzenia od
    samochodu-karetki. Ciekawe czy w krytycznym przypadku chciałbyś czekać 5 min
    dłużej na zmotoryzowany zastęp ratunkowy?


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • six_a 11.10.09, 20:57
    o pięć minut szybciej na jakim dystansie? pięciu kroków od zdarzenia czy 10
    kilometrów?:)

    a sprzęt w koszyku przed sobą wożą? delikwenta potem na plecy i do szpitala?
    bardzo ciekawe

    może byś przystopował z tymi absurdami. jeździj sobie rowerem, nie mam nic
    przeciwko, chociaż szczerze uważam, że na piechtę byś jeszcze więcej cennych
    surowców zaoszczędził.
    może rozważ.

    --
    prawie jak kopov
    wrong
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 05.10.09, 09:09
    Dziś rano był tego przykład, do centrum autobusy wlokły się 45 min. Jest po
    prostu absurdem że Gocław posiada dokładnie 1 trasę w kierunku centrum, którą
    jest 1 - jezdniowa trasa Bora Komorowskiego-Egipska-Saska. Wszystkie autobusy do
    centrum pchają się tą trasą, bez jej poszarzenie ewentualnie tramwaju nic się
    nie poprawie.
    Czego radni i władze wawy nie mogą tego zrozumieć, ile lat ta dzielnica będzie
    ignorowana komunikacyjnie ?
    Co nam z II linii metra skoro stoimy w korku by do niej dojechać?
    Kto dał tytuł temu niedojdzie galasowy (jaka uczenie ?)żeby skoordynować ze sobą
    remont paryskiej z bus pasem na łazienkowskiej?
    Itd itd
    podsumowując: przesiadam się do własnego samochodu, bufetowa mnie do tego zmusiła.
  • okinox 05.10.09, 12:34
    jest chyba prosty sposób na poprawę zakorkowanej Bora-Komorowskiego;
    trzeba przeprogramować i zsynchronizować światła na skrzyżowaniach z
    Afrykańską i Ateńską bo to tam tworzy się wąskie gardło... Na Bora
    wszystko stoi a na Afrykańskiej i Ateńskiej pustki (co mnie
    najbardziej wkurza...). Poza tym ledwo ruszymy ze skrzyżowania z
    Afrykańską już stoimy przy Ateńskiej; może gdyby wydłużyć czas
    przejazdu z zielonym światłem na Bora w okolicach Afrykańskiej i
    zsynchronizować to ze światłami przy Ateńskiej (żeby te z kolei nie
    blokowały...) to korki by się znacznie zmniejszyły? Rozwiązanie do
    wprowadzenia "od ręki", niemal bezkosztowe a myślę że sensowne...
    Może Pan J. Jagodziński podpowie jak przeforsować taką zmianę?
  • Gość: tia IP: *.aster.pl 05.10.09, 19:02
    Te światła w godzinach porannego szczytu trzeba w ogóle wyłączyć. Boczne ulice zamiast lewoskrętów powinny jechać do Wału Miedzeszyńskiego. Też postoją, ale krócej;)
    Jedynym doraźnym ratunkiem dla Gocławia jest poszerzenie Bora-Egipskiej do kładki. To należy zrobić w przyszłym roku.
    Potem jak najszybsza budowa linii tramwajowej do Waszyngtona.
    Sam buspas nie jest może do końca idiotycznym pomysłem, ale sposób i moment jego wprowadzenia jest doprawdy bezmyślny. Żadnych testów (np. w wakacje), analiz, przygotowania dojazdów itp. To co, że Trasą autobusy prują, jak na wjazd na nią czekają po pół godziny?
    O wyjątkowo źle dobranym terminie remontu Paryskiej już wyżej napisano...
  • jufox 05.10.09, 21:05
    Jak to - "żadnych analiz"?! Ależ analizy były! Został zakupiony
    system za krocie, który przeanalizował sytuację i wypluł z siebie
    wniosek, że będzie cudownie! Do tego dołączył się jakiś inny, już
    byt osobowy (Pan Ważny Doktor)który potwierdził, że bus pas to SAME
    plusy! To co się dzieje na prawym brzegu Wisły to po prostu zmowa i
    złośliwość mieszkańców.
    Dzisiaj o 19-stej była stłuczka na TŁ, w związku z tym, że był
    dostępny jeden pas znowu zaczęło się pandemonium.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:42
    jufox napisała:


    > Dzisiaj o 19-stej była stłuczka na TŁ, w związku z tym, że był
    > dostępny jeden pas znowu zaczęło się pandemonium.

    Więc cała wina nie leży po stronie bus-pasa lecz kierowców-nieudaczników


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • jufox 05.10.09, 21:58
    Albo rowerzystów. Może któryś z nagła wyjechał...
  • robertrobert1 08.10.09, 21:25
    jufox napisała:

    > Albo rowerzystów. Może któryś z nagła wyjechał...

    Tia... bo rowerzyści jakoś zawsze "z nagła" pojawiają się zawsze przed
    rozpędzonym samochodem.


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: tia IP: *.aster.pl 05.10.09, 22:27
    Wczoraj (niedziela!!!) stałem na Trasie Łazienkowskiej w korku dwa razy. I było dokładnie jak piszesz: jeden pas zakorkowany (stłuczka) drugi zakorkowany i puściutki buspas. Dlaczego chociaż w nocy i w weekendy ten buspas nie jest ogólniedostępny (jak np. na Poniatowszczaku)?
  • monika9920 05.10.09, 22:57
    ja tez wczoraj stalam w korkach na trasie Ł w poludnie w strone centrum, po
    poludniu w strone Pragi - za kazdym razem przyczyna ta sama - stluczka i jeden
    pas zablokowany.... oczywiscie buspas pusty, tj. prawie, bo czesc kierowcow
    oczywiscie lamala pzrepisy...

    ile jeszcze czasu uplynie zanim radni zaczna dzialac w sprawie tego cholernego
    buspasa ? co z tego, ze jedzie sie szybciej od Al. Stanow, jak wczesniej stoimy
    w korkach na Goclawiu, Ostrobramskiej, Zamienieckiej, Kinowej itd... i de facto
    mieszkancy, ktorzy mieszkaja przed buspasem dojedzaja do pracy dluzej niz przed
    tym madrym pomyslem ? pomijam, juz fakt,ze oczywiscie o parkingu park and drive
    przed buspasem jakos nikt nie pomyslal
  • robertrobert1 08.10.09, 21:29
    monika9920 napisała:

    > pomijam, juz fakt,ze oczywiscie o parkingu park and drive
    > przed buspasem jakos nikt nie pomyslal

    A przecież wystarczy zastosować system BIKE & RIDE.


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: alnilam IP: *.lot.pl 09.10.09, 14:43
    Weź idź i zaparkuj na forum dla rowerzystów, bo tutaj chyba już
    wszyscy mają dosyć Twoich złotych pomysłów. Czy ja Ci się wcinam w
    Twoje ścieżki rowerowe? Ograniczam ich powierzchnię, pikietuję za
    ich usunięciem, korkuję je? Rozmowa dotyczy TŁ jako ex-trasy
    szybkiego ruchu, co jak wiadomo raczej dotyczy samochodów. Skoro nie
    używasz samochodu do jazdy po TŁ po co w ogóle się silisz na te
    głupoty, które wypisujesz?! Załóż osobny wątek na forum
    forum.gazeta.pl/forum/f,286,Rowerzysci.html i sobie popiszesz
    w temacie.
  • robertrobert1 09.10.09, 22:07
    Gość portalu: alnilam napisał(a):

    > Weź idź i zaparkuj na forum dla rowerzystów, bo tutaj chyba już
    > wszyscy mają dosyć Twoich złotych pomysłów.

    A wolność wypowiedzi????

    > Czy ja Ci się wcinam w
    > Twoje ścieżki rowerowe?

    Nie moje. Ja do żadnych ścieżek nie ma prawa własności.

    > Ograniczam ich powierzchnię, pikietuję za
    > ich usunięciem, korkuję je?

    Zapewne to robisz tylko z tego nie zdajesz sobie sprawy.

    > Rozmowa dotyczy TŁ jako ex-trasy
    > szybkiego ruchu, co jak wiadomo raczej dotyczy samochodów. Skoro nie
    > używasz samochodu do jazdy po TŁ po co w ogóle się silisz na te
    > głupoty, które wypisujesz?!

    I tu chłopie walnąłeś kolosalnego byka. Otóż właśnie TŁ "uzywam" do jazdy
    samochodem. Nie jestem ograniczony jak ty.



    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: zdegustowany. IP: *.acn.waw.pl 10.10.09, 14:12
    Czytając twoje wpisy,przypomniał mi się bardzo stary kawał,jak to
    kura do kury mówiła:" Te kura,ty z tym kogutem, to tak na poważnie ,czy
    tylko dla jaj. Chciałbym się ciebie zapytać,czy twoje wpisy, są tak na
    poważnie ,czy tylko dla jaj.No bo jeśli dla jaj,no to chłopie, muszę
    przyznać że dowcip masz ciężki,ale jeśli są na poważnie ,no to
    współczuje najbliższym.
  • robertrobert1 08.10.09, 21:27
    Gość portalu: tia napisał(a):

    > Dlaczego chociaż w nocy i w weekendy ten buspas nie jest ogólni
    > edostępny (jak np. na Poniatowszczaku)?

    Czy w nocy są aż takie wielkie korki? Nie wierzę!


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: tia IP: 94.75.121.* 08.10.09, 22:02
    Jakby na rowerze dało się czytać (bo w autobusie można), tobyś zobaczył, że mowa jest o korku w niedzielne popołudnie i jego przyczynach.
  • robertrobert1 09.10.09, 22:08
    Gość portalu: tia napisał(a):

    > Jakby na rowerze dało się czytać (bo w autobusie można), tobyś zobaczył, że mow
    > a jest o korku w niedzielne popołudnie i jego przyczynach.

    Jeśli w autobusie czytasz to skąd wiesz, że jest korek?


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:39
    Gość portalu: tia napisał(a):


    > Jedynym doraźnym ratunkiem dla Gocławia jest poszerzenie Bora-Egipskiej do kład
    > ki.

    I co to da? Przecież na kładce czyli wiadukcie i tak jest jeden pas więc korki
    będą się kumulować właśnie na owym poszerzeniu. Jeśli przeanalizujesz zasady
    ruchu to zauważysz, że korki są tam gdzie 2-3 drogi łączą się w jedną a nie tam
    gdzie jedna droga-pas rozgałęzia się, na 2-3 drogi-pasy.
    Tak więc aby nie było korków podczas dojazdu do Centrum mosty musiałyby mieć po
    8-9 a może nawet 12 pasów ruchu czyli byłyby szersze niż dłuzsze. ABSURD!

    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: tia IP: *.aster.pl 05.10.09, 22:29
    Oczywiście roberto, wiemy, wiemy.
    Dla przytomnych: między Afrykańską a kładką są co najmniej 4 (słownie: cztery) możliwości zjazdu z tego ciągu komunikacyjnego.
    BTW światła przy Zwycięzców też dobrze by było rano wyłączać.
  • robertrobert1 05.10.09, 21:29
    okinox napisał:

    > może gdyby wydłużyć czas
    > przejazdu z zielonym światłem

    Chyba skrócić. Krótsze światła spowodują płynność przejazdu a wydłużenie tylko
    wydłużą kolejkę samochodów.
    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • agata0 05.10.09, 21:48
    Hmmm. Z twojego twierdzenia wynika, że ciągłe czerwone światło całkowicie
    likwiduje korek. Cud!
  • jufox 05.10.09, 21:55
    Cud, robertrobert nie użył w poście słowa "rower".
  • Gość: gość IP: 199.67.203.* 06.10.09, 10:13
    a tak wogóle, to powinien byc zakaz poruszania sie rowerem po
    Warszawie:)
  • robpaine 06.10.09, 21:40
    Obecnie obserwuje nowe zjawisko Poniatowski zaczął się korkować w stronę Pragi w
    szczycie. Oczywiście nie trzeba się wysilić aby dostrzec ze część kierowców
    wybiera w tym momencie trasę przez centrum omijając TŁ.
  • embercadero 07.10.09, 00:35
    ... jak również widać znaczące pogorszenie korków na Świętokrzyskim. No ale tam
    korek w szczycie przynajmniej zawsze był, na Poniatowskim korka nigdy nie było.
    A jest.

    I tym prostym sposobem pan Wojciechowicz udowodnił że taki z niego specjalista
    ze jedną decyzją jest w stanie zakorkować całe miasto. Brawa dla niego. A teraz
    skoro już udowodnił, to moze odpuściłby sobie i nam i skończył tą tragifarsę.
  • szaser 07.10.09, 07:36
    Prezydent Warszawy powinna w trybie natychmiastowym zwolnić osoby
    bezpośrednio odpowiedzialne za zakorkowanie stolicy!
  • robertrobert1 08.10.09, 21:39
    szaser napisał:

    > Prezydent Warszawy powinna w trybie natychmiastowym zwolnić osoby
    > bezpośrednio odpowiedzialne za zakorkowanie stolicy!

    Czyli wszystkich kierowców?


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: gibony IP: 62.233.238.* 07.10.09, 11:57
    na Poniawtowski nie bylo korka w strone centrum ?????

    chlopie no to chyba jak jezdziles o 5.00

    g
  • Gość: SSC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.10.09, 14:13
    W strone centrum rano był, ale z powrotem po południu NIGDY nie było. Do
    zeszłego tygodnia.
  • Gość: gibony IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 08.10.09, 11:40
    dlatego napisalem o kierunku - centrum..

    a z powrotem dramatu nie ma , nie przesadzajmy, wracam praktycznie codziennie
    Poniatowskim ok, 17-18 i dopiero na swiatlach na rondzie staje... od Nowego
    Swiatu do ROnda spokojnie sie jedzie zazwyczaj..

    g
  • embercadero 08.10.09, 18:23
    Ja nie jeżdżę codziennie ale akurat tego dnia wracałem Poniatowskim ok 17.30 i
    korek był ciurkiem od palmy aż do ronda. Nigdy wcześniej, pomijając sytuacje
    wypadkowe, korka w tym miejscu nie widziałem. Ciekawe skąd się wziął.
  • robertrobert1 08.10.09, 21:35
    robpaine napisał:

    > Obecnie obserwuje nowe zjawisko Poniatowski zaczął się korkować w stronę Pragi
    > w
    > szczycie.
    .
    Więc jest podstawa aby na tej trasie powstał kolejny bus-pas

    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • robertrobert1 08.10.09, 21:32
    Gość portalu: gość napisał(a):

    > a tak wogóle, to powinien byc zakaz poruszania sie rowerem po
    > Warszawie

    A samochodem poza miastem, nieprawdaż?


    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: Jakub Jagodziński IP: 94.75.121.* 10.10.09, 15:42
    Na wstępie przepraszam okinox-a za spóźnienie.

    Wypiszę wszystko w jednym wątku.
    Jeśli chodzi o bus-pas na Trasie Łazienkowskiej to został on wprowadzony zbyt
    wcześnie. Zdecydowanie za wcześnie.
    Niestety część urzędników miejskich wychodzi chyba z założenia, że niektóre
    pomysły szczególnie ze stolic zachodnich można kopiować bez wcześniejszego
    zastanowienia się czy odpowiadają naszej rzeczywistości. A niestety bus-pas na
    Trasie Łazienkowskiej nijak ma się do naszej rzeczywistości
    Zacznijmy od tego, że Trasa Łazienkowska jest drogą krajową, przez którą idzie
    ruch tranzytowy. I nawet jakby wszyscy warszawiacy zostawili swoje samochody na
    parkingach ruch byłby na Trasie Łazienkowskiej spory. Więc korki to nie jest
    tylko kwestia tych warszawiaków, którzy nie potrafią "wyjść" z auta.
    Jako Komisja Zagospodarowania Przestrzennego występowaliśmy do ZTM-u już w
    kwietniu o wykonanie i udostępnienie nam studium obsługi komunikacyjnej Trasy
    Łazienkowskiej wraz z ulicami dojazdowymi.
    Analizy jak twierdzą urzędnicy ZDM-u i ZTM-u podobno są ale nikt poza nimi ich
    nie widział.
    Przed wprowadzeniem bus-pasów a w szczególności tego nieszczęsnego na Trasie
    Łazienkowskiej powinno się najpierw zorganizować węzły przesiadkowe z parkingami
    "Park and Ride". Nie jest prawdą to, że nikt o tych Parkingach nie pomyślał.
    Niestety ktoś postanowił zrobić bus-pas przed ich budową.
    Komisja Zagospodarowania Przestrzennego już 2,5 roku temu zaproponowała
    stworzenie węzła przesiadkowego w okolicy ulic Marsa/Ostrobramska gdzie
    znajdowałaby się przesunięta z Gocławka pętla tramwajowa oraz autobusowa
    przeniesiona z Ronda Wiatraczna.
    Narazie trwają prace projektowe.
    Drugi węzeł przesiadkowy wraz z P+R, mógłby powstać na Gocławiu po wybudowaniu
    tramwaju na Gocław i połączeniu pętli autobusowej z pętlą tramwajową przy ulicy
    Bora-Komorowskiego. Temat tramwaju na Gocław odświeżyłem w 2007 roku dzięki
    czemu na zlecenie Biura Drogownictwa powstało już studium funkcjonalno ruchowe
    obsługi komunikacją ruchową osiedla Gocław
    (siskom.waw.pl/kp-tramwaj_goclaw.htm).
    Jako komisja zabiegamy w tej chwili w Biurze Drogownictwa i Radzie Miasta o
    środki na ta inwestycję. Ma ona szansę powstać w ciągu 5-6 lat.
    Dopiero gdy powstaną co najmniej te dwa węzły przesiadkowe jest szansa, że
    kierowcy szczególnie ci dojeżdżający z Wawra czy spod Warszawy przesiądą się w
    komunikację miejską.
    Oczywiście aby bus-pas na Trasie Łazienkowskiej nie korkował jej powinna powstać
    też obwodnica Warszawy.
    Dlatego radni z Komisji Zagospodarowania Przestrzennego (przynajmniej większość
    z nich) będą dalej nalegać aby zlikwidować ten bus-pas albo go przynajmniej
    ograniczyć.
    W najbliższym tygodniu na posiedzeniu Komisji będziemy podejmować Stanowisko,
    które będziemy również kierować pod obrady całej Rady Dzielnicy w sprawie
    bus-pasa. Nadal będziemy również występowali do ZDM-u i ZTM-u o udostępnienie
    nam analiz komunikacyjnej obsługi Pragi Południe. Wybieramy się także na
    posiedzenie Komisji Infrastruktury Rady Warszawy aby do naszych racji
    przekonywać radnych miasta.
    Przyłączając się do niektórych głosów tu na forum ja również nie potrafię
    zrozumieć czemu ten bus-pas jest całodobowy i obowiązuje w weekendy. Korki w
    niedzielę to już paranoja.
    Jeszcze jedna kwestia dotycząca bus-pasa na Trasie Łazienkowskiej. Słuszną
    polityką miasta jest próba ograniczenia liczby samochodów w Centrum Warszawy.
    Bus-pas na Łazienkowskiej miał się do tego przyczynić. Jednak bardzo szybko
    życia pokazało, że utworzenie bus-pasa na fragmencie obwodnicy Śródmiejskiej
    spowodowało oczywiście przeniesienie się części ruchu na aleję Waszyngtona i
    most Poniatowskiego a co za tym idzie do ścisłego Centrum.
    Bus-pas ten jest przeciwieństwem założenia, które decydowało o jego wytyczeniu.

    Co do zsynchronizowania świateł na Ateńskiej i Afrykańskiej tak by ciąg
    Bora-Komorowskiego-Egipska-Saska miał zieloną falę złożyłem już w tej sprawie
    interpelację i gdy tylko będę miał odpowiedź od Inżyniera Ruchu to napiszę o tym
    na forum. Pomysł wydaje się być bardzo sensowny.

    Odpowiadając na kolejną kwestię to nie mam wiedzy o wszystkich członkach komisji
    jakimi środkami transportu się poruszają. Napiszę tylko, że ja poruszam się
    wyłącznie komunikacją miejską.

    Wracając do kwestii remontu Paryskiej-Francuskiej. Inwestycje miejskie mają
    swoje procedury. U siebie w domu, każdy może sobie wpaść na pomysł, że np. dziś
    kupuje nową tapetę by zmienić wygląd sypialni. Jedzie taka osoba do sklepu
    kupuje tapetę i rozpoczyna tapetowanie od razu lub planuje kiedy to tapetowanie
    robić.
    Z miejskimi inwestycjami nie jest tak łatwo.
    Najpierw przetarg na projekt i operat szacunkowy. Znalezienie pieniędzy w
    budżecie. Później przetarg na wykonawcę. Pozwolenia na budowę i dopiero rusza
    inwestycja. Możliwości obsunięcia się w czasie realizacji takiej inwestycji jest
    wiele.
    Procedury trwają. Zgłaszanie ofert do przetargu czy czas na odwołania
    przegranych kontrahentów plus okres rozpatrywania tych odwołań jest uregulowany
    prawnie.
    W przypadku przetargu na wykonawcę remontu Francuskiej/Paryskiej firma, która
    wygrała przetarg nie spełniała wymogów formalnych. Dlatego trzeba było podpisać
    umowę z koleją firmą. Nie wiem czy były jeszcze jakieś inne opóźnienia ale
    rozpoczęcie remontu było planowane na lipiec.

    "Z definicji władza wykonawcza realizuje decyzje podejmowane przez
    władzę uchwałodawczą. W Warszawie jest inaczej?"
    Oczywiście, że nie ale władza uchwałodawcza polega na tym, że radni(w zależności
    od inwestycji miejscy lub dzielnicowi) decydują o tym, które ulice remontować i
    przeznaczają na tą inwestycję środki w budżecie.
    Planowaniem i realizacją inwestycji zajmuje się Zarząd Miasta/Dzielnicy przy
    pomocy Biur/Wydziałów i urzędników tam pracujących.
    Radni tak jak np. posłowie w sejmie nie zajmują się procedurami wybierania
    wykonawców itp.




  • robertrobert1 10.10.09, 17:49
    Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):


    > Jeśli chodzi o bus-pas na Trasie Łazienkowskiej to został on wprowadzony zbyt
    > wcześnie. Zdecydowanie za wcześnie.

    Chyba chciałeś napisać "zdecydowanie za póżno".
    Bus-pas powinien powstać wiele lat wcześniej jak tylko autobusy z powodu korków
    notowały opóżnienia.

    > Niestety część urzędników miejskich wychodzi chyba z założenia, że niektóre
    > pomysły szczególnie ze stolic zachodnich można kopiować bez wcześniejszego
    > zastanowienia się czy odpowiadają naszej rzeczywistości.

    Niestety większość urzędników zanim zaczną kopiować pomysły z zachodnich miast
    analizują przez wiele lat a przez to zamiast poprawiać komfort życia tylko
    kontynuują chaos w tym przypadku chaos komunikacyjny.

    > Zacznijmy od tego, że Trasa Łazienkowska jest drogą krajową, przez którą idzie
    > ruch tranzytowy.

    Jaki ruch tranzytowy? Z Ursusa do Ząbek?

    > I nawet jakby wszyscy warszawiacy zostawili swoje samochody na
    > parkingach ruch byłby na Trasie Łazienkowskiej spory.

    A skąd to stwierdzenie? Czy chociaż raz namówiłeś całą swoją firmę aby jednego
    dnia przyjechali do pracy czymś innym niż własnym samochodem?


    > Przed wprowadzeniem bus-pasów a w szczególności tego nieszczęsnego na Trasie
    > Łazienkowskiej powinno się najpierw zorganizować węzły przesiadkowe z parkingam
    > i
    > "Park and Ride".

    Absurd! Gdzie niby miałby powstać parking systemu "park&ride" dla mieszkańców
    Gocławia? Czyż nie można z domu wyjść i udać się bezpośrednio do autobusu a nie
    do samochodu aby podjechać na parking pod przystankiem autobusowym? Chyba,
    chłopie opacznie rozumiesz system "park&ride".


    > Drugi węzeł przesiadkowy wraz z P+R, mógłby powstać na Gocławiu po wybudowaniu
    > tramwaju na Gocław i połączeniu pętli autobusowej z pętlą tramwajową przy ulicy
    > Bora-Komorowskiego.

    A niby dla kogo mialby ten parking byc?


    > Dopiero gdy powstaną co najmniej te dwa węzły przesiadkowe jest szansa, że
    > kierowcy szczególnie ci dojeżdżający z Wawra czy spod Warszawy przesiądą się w
    > komunikację miejską.

    Akurat z Wawra do Centrum jest wspaniała komunikacja. Albo w ciągu 10 minut
    dojeżdzasz do SKM albo w ciągu 30 minut rowerem do centrum.

    > Oczywiście aby bus-pas na Trasie Łazienkowskiej nie korkował jej powinna powsta
    > ć
    > też obwodnica Warszawy.

    Obwodnica nie odkorkuje TŁ bo kto pojedzie obwodnicą w okolicach Kępy
    Zawodowskiej jeśli jego codzienna droga to np Rembertów Mokotów?

    > Dlatego radni z Komisji Zagospodarowania Przestrzennego (przynajmniej większość
    > z nich) będą dalej nalegać aby zlikwidować ten bus-pas albo go przynajmniej
    > ograniczyć.

    I dzięki temu spowodować aby komunikacja miejska jeżdziła jeszcze wolniej. Absurd!

    > Słuszną
    > polityką miasta jest próba ograniczenia liczby samochodów w Centrum Warszawy.

    Wreszcie coś sensownego.

    > Bus-pas na Łazienkowskiej miał się do tego przyczynić. Jednak bardzo szybko
    > życia pokazało, że utworzenie bus-pasa na fragmencie obwodnicy Śródmiejskiej
    > spowodowało oczywiście przeniesienie się części ruchu na aleję Waszyngtona i
    > most Poniatowskiego a co za tym idzie do ścisłego Centrum.
    > Bus-pas ten jest przeciwieństwem założenia, które decydowało o jego wytyczeniu.

    Bo chłopie kierowcy jeszcze są niewyedukowani w kwestii komunikacji w mieście.
    Według nich komunikacja w mieście powinna odbywać się tylko własnym samochodem
    osobowym a tego żadne miasto nie wytrzyma ... no chyba, że będzie to miasto na
    100 mieszkańców.

    > Co do zsynchronizowania świateł na Ateńskiej i Afrykańskiej tak by ciąg
    > Bora-Komorowskiego-Egipska-Saska miał zieloną falę złożyłem już w tej sprawie
    > interpelację i gdy tylko będę miał odpowiedź od Inżyniera Ruchu to napiszę o ty
    > m
    > na forum. Pomysł wydaje się być bardzo sensowny.

    BZDURA! A gdzie niby wówczas potok samochodów by się podział? Na zakorkowanym
    Poniatoszczaku?
    >
    > Odpowiadając na kolejną kwestię to nie mam wiedzy o wszystkich członkach komisj
    > i
    > jakimi środkami transportu się poruszają. Napiszę tylko, że ja poruszam się
    > wyłącznie komunikacją miejską.

    Radzę zatem poejzdzić trochę na rowerze to może wówczas punkt widzenia nieco się
    poszerzy bo jak do tej pory wszelkie modernizacje i remonty są przeciwko tej
    grupie.


    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • Gość: Clark Kent IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.10.09, 18:11
    Próbowałeś to leczyć? Jeśli nie to może spróbuj, a w międzyczasie przestań tu
    trollować.
  • jufox 10.10.09, 21:31
    ignoruj. To świr.
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.09, 12:36
    :))) zakręcony w szprychy, ale całości nie ignorujcie. Mój ulubiony
    kawałek: www.tvnwarszawa.pl/0,1584892,wiadomosc.html
    Pasuje tytuł Guru obala mity. Jest i o zielonej fali, i o metrze, i
    % londyńskie są. W tekście, w drugim akapicie zjedzone nie.
    Link do si! wywala nieprawidłowy adres.
  • robertrobert1 11.10.09, 20:03
    jufox napisała:

    > ignoruj. To świr.

    Lekarz tego nie potwierdził.




    --
    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
  • okinox 12.10.09, 01:20
    mały test, mądralo: masz rower, dwójkę dzieci i pracę po drugiej
    stronie Wisły. Jedno z dzieci chodzi do szkoły, drugie do
    przedszkola i ty je odwozisz. Jest 9 października, temperatura rano
    ok. 11 stopni. Aha, żeby było prościej będzie to test wyboru:
    odp. a) wsadzasz dzieci na rower, zawozisz do szkoły i przedszkola i
    jedziesz do pracy. Modlisz się też o łagodną i bezśnieżną zimę ale
    na wszelki wypadek kombinujesz, jak można przyczepić sanki do
    roweru...
    odp. b) studiujesz mapkę tras autobusowych (na Gocławiu nie ma
    tramwajów i metra...), do najbliższego przystanku masz prawie
    kilometr a droga przedszkole/szkoła/praca wymaga 5 przesiadek i trwa
    1,5h. Piszesz jednak petycję do ZTM aby uruchomili nowe połączenia i
    wychwalasz buspasy...
    c) wsadzasz dzieci w samochód, stoisz w korkach i klniesz na idiotów
    którzy wymyślili buspas w mieście bez obwodnicy, bez rozwiniętego
    metra i bez wystarczającej ilości mostów. Nagle dostrzegasz kretyna,
    który na rowerze, w deszcz, przy 10 st. C wiezie dwójkę dzieci -
    jedno siedzi w foteliku a drugie na ramie... Dochodzisz do wniosku,
    że lepiej już stać w korku - przynajmniej twoje dzieci nie
    zachorują...

    Co wybrałeś, kolego?
  • Gość: licho IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.11.09, 16:53
    Nagle dostrzegasz kretyna,
    > który na rowerze, w deszcz, przy 10 st. C wiezie dwójkę dzieci -

    Tekst linka
  • Gość: MartinLux IP: 87.240.200.* 11.10.09, 13:28
    Nie mogę się pohamować. Z powyzszych wypowiedzi wynika, że mamy
    radnych w dzielnicach, komisje itp. ale de facto to kwiatek do
    kożucha demokracji, bo o wszystkim decyduje ratusz, jego biura itp.
    a przede wszystkim pieniądze.
    Czemu więc nie skasować tej fasadowej demokracji a zaoszczędzone
    miliony w skali roku wydać np. na komunikację. Ograniczmy też Radę
    Warszawy do 20 osób, które możnaby efektywnie rozliczyć i skoro
    urzędnicy tak lubią kopiować wzorce zachodnie to wprowadźmy cenzus
    pochodzenia do tej Rady np. możesz zasiadać w Radzie jak mieszkasz w
    mieście i płacisz tu podatki od min. 15 lat. To świetnie funcjonuje
    w krajach Beneluksu na szczeblu samorządu lokalnego i w pewien
    sposób gwarantuje, że radni znają problemy miasta.
    Osobiście dostrzegam wysiłki Jakuba, aby coś zrobić, ale jak za rok
    pójdziemy do urn ponownie wybrać radnych to czy będą oni w stanie
    przedstawić nam konkretne efekty swojej czteroletniej bytności?
    Oby...
  • Gość: wyborca. IP: *.acn.waw.pl 11.10.09, 14:14
    A będą chcieli? Kto ich do tego zmusi? Czy Radny ma obowiązek złożenia
    sprawozdania ze swojej czteroletniej działalności???
  • Gość: iniemamocni:) IP: 89.72.19.* 11.10.09, 15:00
    będą - na to nie ma mocnych.
  • paolo74 22.12.09, 00:43
    Teraz możesz sobie raz na cztery lata wybrać prezydenta, on rządzi, robi co chce uprawia szkodnictwo, a jeśli nikogo nie pomówi, albo nie da się złapać po gorzale za kółkiem, no i ma kumpli w Trybunale Konstytucyjnym jest nie do odwołania. Piskorski wróć!

    -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
    Neoliberalna wolność to m.in. prawo posiadania niewolników
  • Gość: kratos IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.12.09, 18:10
    Gość portalu: MartinLux napisał(a):
    > Czemu więc nie skasować tej fasadowej demokracji a zaoszczędzone
    > miliony w skali roku wydać np. na komunikację. Ograniczmy też Radę
    > Warszawy do 20 osób

    A jak tego dokonać geniuszu, skoro jedyna metoda, żeby zmienić ten stan rzeczy
    jest zakazana w państwie demokratycznym ?
  • okinox 12.10.09, 00:54
    Panie Jukubie, dziękuję za obszerną wypowiedź.... Żeby nie było że
    tylko się czepiam - doceniam fakt, że aktywnie udziela się Pan na
    tym forum (zwłaszcza w porównaniu z innymi radnymi) ale wkurza mnie
    niemoc wszelkiego rodzaju komisji, biur, rad itp. Mam nieodparte
    wrażenie, że każdy z takich tworów żyje swoim życiem ale skuteczność
    ich działań jest żadna.... Mieszkańcy prawobrzeżnej Warszawy nie
    stoją jednak na straconej pozycji - mają w ręku potężny oręż jakim
    jest głos wyborcy. Może pokażmy dzisiejszym decydentom, że po
    następnych wyborach może już ich nie być jeśli nadal będą nas olewać
    i podejmować bezsensowne decyzje? Może trzeba zebrać kilkadziesiąt
    tysięcy podpisów pod petycją żądającą likwidacji buspasa a może
    wystarczy np. założyć stronę www.podziekujradnymwarszawy.pl i
    pokazać poprzez wpisy, ilu z nas, wyborców i za co "podziękuje"
    obecnym radnym i w następnych wyborach na pewno na nich nie
    zagłosuje? To my wybieramy radnych i my możemy ich odwołać;
    wystarczy przy najbliższych wyborach postawić krzyżyk przy innym
    nazwisku... A mamy za co "dziękować" - buspas na TŁ, rzeź niemal
    wszystkich inwestycji drogowych w najbliższym czasie, kiepska
    infrastruktura (brak parków, placów zabaw, miejsc rozrywki, o
    tramwajach czy metrze nie wspomnę...) Dlaczego miasto przeznacza
    kilkaset milionów PLN na stadion Legii a wycina inwestycje drogowe
    na Pradze?!!! Ile podpisów potrzeba żeby radni miasta zaczęli się z
    nami liczyć?

    Niestety jest pewne mocne lobby za buspasem: dziennikarze... Kilka
    dni temu czytałem w GW sensowny list czytelnika z apelem o
    likwidację buspasu a pod listem jakiś światły "redaktor" raczył
    umieścić komentarz że buspas jest super, powinniśmy przesiąść się do
    komunikacji miejskiej a w ogóle to buspas jest za krótki bo autobusy
    stoją w korkach przy dojazdach do niego!!!! GENIUSZ! Jak tak, to
    zróbmy buspasy od Starej Miłosnej, Janek, Łomianek, Marek,
    Legionowa, Otwocka, Mysiadła i Ożarowa i zamknijmy centrum dla
    samochodów!!! Będzie super, "geniuszu-redaktorze".... Może pokażmy
    radnym, że to od nas zależą ich stołki a nie od inteligentnych
    inaczej redaktorów GW...?
  • Gość: hehe IP: *.acn.waw.pl 12.10.09, 12:46
    dokładnie. wyborcza tak namolnie lobbuje za buspasem, że to aż śmieszne jest.
    ciekawe czy dziennikarze się przesiedli do zbiorkomu:)? i czy jest chociaż jeden
    człowiek który z powodu wprowadzenia buspasa zrezygnował z auta:D?
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 13.10.09, 08:54
    mieszkańcy Gocławia dziękują władzom i bufetowej, cały ruch się stłamsił na
    wąskim odcinku Bora-Komorowskiego - Saska, oczywiście most poniatowskiego stanął
    bo masa ludzi wybrała tą drogę zamiast trasy łazienkowskiej.
    Po prostu durnota i niekompetencja władz jest absurdalna, Galas nadaję się do
    sterowania ale kolejką w domu a nie ruchem w mieście.
    Beznadzieja naszych radnych razi- na szczęście to ich ostatnia kadencja, bo
    wściekłości ludzi stłamszonych w bydłowozach jest ogromna.
    Bez inwestycji w infrastrukturę (a nie kolejne bus-pasy czy świateł) nie ma
    szans na poprawę komunikacji.
  • embercadero 13.10.09, 13:07
    Galas nie ma z tym NIC wspólnego. Jedyny zasłużony nazywa się Wojciechowicz. I
    jest zastępcą HGW.
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.10.09, 14:19
    To wice ustala politykę transportową miasta?
  • embercadero 15.10.09, 01:11
    Tak. Jak również inwestycyjną. Jednoosobowo. Oczywiście mówię o stanie realnym a
    nie teoretycznym. Wiem że tak powiem ze źródeł bezpośrednich.
  • Gość: :) IP: *.brz.warszawa.supermedia.pl 14.10.09, 07:39
    milionem samochodów - korki zawsze będą, nikt nie wyburzy budynków i
    nie pobuduje w Warszawie autostrad:)
  • Gość: kajkai IP: 217.17.37.* 14.10.09, 09:56
    ale mozna wybudowac metro i zwiekszyc ilosc autobusow...
    a nie robic buspasy (ktore zreszta powoduja tylko to, ze autobusy i tak stoja w
    korkach na okolicznych ulicach )..
    A nasi jak zwykle zaczynaja od D*** strony.
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 14.10.09, 10:04
    o jakiej komunikacji mówimy, kilkudziesięciotysięczna dzielnica ma 1 połączenie
    z centrum (dosłownie jedna tras) Bora-Kom. -> Egipska ->Saska, droga jedno
    jezdniowa z masą świateł nie posiadająca na często nawet zatok dla autobusów
    przy przystankach (autobus staje na przystanku blokuje cały ruch, autobus skręca
    w lewo/prawo blokuje cały ruch itp.)
    Zaniedbania tej dzielnicy wołają o pomstę do nieba a radni wraz z bufetową mają
    to w d...
  • dzurawie 14.10.09, 10:47
    I co? Samochodziarze przesiądą sie do autobusów, jak ich będzie
    więcej? Proszę.... Większa ilośc autobusów to tylko większe korki -
    z punku widzenia kierowców. Natomiast z punktu widzenia pasażerów-
    więcej autobusów to całkiem niezły pomysł - przynajmniej nie
    jeździło by się jak śledzie w beczce...
  • Gość: kajkai IP: 195.8.216.* 15.10.09, 11:34
    nie jezdze autobusem bo do przystanku mam pol kilometra i musialabym
    jechac z przesiadką... na glupią saską kempe.
    Teraz korkow nie ma co ???
    Ludzie w autobusach na mosicie siekierkowskim napewno są
    przeszczęslili !!
  • Gość: kajkai IP: 195.8.216.* 15.10.09, 11:35
    Kępe - rzecz jasna.
  • Gość: :( IP: *.chello.pl 22.12.09, 05:59
    się przeprowadź bliżej Cywilizacji:)
  • Gość: Bobi IP: 212.160.172.* 14.10.09, 11:03
    Witam panie Jakubie.
    Muszę przyznać, że brakuje mi w tym wszystkim strategii no i może
    konsultacji tej strategii, ale to drugie jest sprawą wtórną. Ja
    rozumiem busbasy, rozumiem problemy budżetu, ale chciałbym żeby w
    tym szaleństwie była metoda.
    To co mogę wam zapropnować, jako racjonalne, to normalna analiza
    biznesowa kilku wariantów, obejmująca kto, do kiedy za ile i co
    zbuduje/kupi, i ile to coś będzie kosztowało użytkowników.
    Proponuję 3 warianty:
    1. Wariant tylko drogi - skrajny
    Zostawiamy komunikację publiczna jaka jest, utrzynując jej tylko
    obecny stan i rozwijamy tylko drogi dla samochodów,
    Ile będzie kosztowało odkorkowanie Warszawy? i utrzymanie w miarę
    przjezdnych dróg? budowa nowych tras i mostów? przy uwzględnieniu
    przyrostu iości samochodów.
    W jakim czasie te iwnestycje się dokonają?
    Ponieważ użytkownikami będą kierowcy? ile miesięcznie powinni
    płacić "abonamentu" za takie iwnestycje? i korzystanie z wjazdu do
    Warszawy jako .
    2. Tylko komunikacja publiczna - skrajny
    Nie rozbudowujmy żadnych dróg (to w sumie jest w znacznym stopniu po
    praskiej/prwobrzeznej części Warszwy realizowane)
    Budujemy linie tramwajowa przez całe miasto, Od Falenicy przez
    Gocława do Białołęki i na Włochy i .... wszędzie. Budujemy 5? 6? 10?
    linii metra. Wszystko oczywiście w miarę racjonalnie (nie ejstem
    inżynierem ruchu). Rozbudowujemy komunikajcę autobusową. Wstawiamy
    buspasy wszędzie tam gdzie gdzie są przynajmniej dwie jezdnie.
    Blokujemy wjazd samochodów do centrum, wjazd tylko dla VIPów albo
    krezusów.
    Ile to będzie kosztowało?
    Do kiedy zrobimy?
    Jaki będzie koszt biletu miesiacznego na wszystko co się rusza? bez
    dotacji budżetu miasta?
    Ile ta komunikacja przewiezie ludzi?
    3. Wariant pośredni.
    Według waszego uznania. Może Park&Ride?
    Ale pokazujący na koniec ile będzie to kosztowało samochodziaży i
    ile będzie kosztował miesięczny na komunakcję mieską.

    Jeśli mi takie wyliczenia i strtegię przedstawicie jako władze kte
    wybierałem, będę wiedział że ktoś myśli, myśli racjonalnie i myśli o
    mieszkańcach ... o większości mieszkańców.
    Na razie to zarówno Pan Galas jak i wasza Rada działacie z dnia na
    dzień, reagując na sytuacje, a nie kreując tych sytuacji. Bo
    podjęcie decyzji o i kilku Buspassach nie jest działaniem
    kreatywnytm ale akcyjnym, reakcją na chwilową potrzebę. Działań Rady
    nie skomentuję, bo mi żal słów. Albo was ktoś robi w .... bamusa,
    albo nie musi.
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.10.09, 12:39
    Tutaj znajdziesz omówienie „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu
    Transportowego Warszawy do 2015 roku”
    transinfo.pl/text.php?id=25875
    Bus-pas to nieprzypadkowa, pojedyncza decyzja.
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 14.10.09, 13:02
    Co to za lista pobożnych życzeń ?
    II linia metra na Gocław do 2015 - chyba w cuda wierzysz,
    tramwaj na Gocław do 2015 - chyba w cuda wierzysz
    bus-pas na Gocław gdzie ? na 1 jezdniowym dukcie do centrum ?
    te strategie są o kant d.. obić, tworzą je urzędasy za ciepłymi biurkami wraz z
    masą analiz, opracowań itp.
    a potem i tak g.. z tego wychodzi.
    Nie ma strategii bo nikomu na niej nie zależy, nikt nie ma jaj żeby podjąć jakąś
    konkretną decyzję w imię dobra większości (np. 2 pasmowa saska lub tramwaje na
    niej) i o to się rozchodzi.
  • embercadero 15.10.09, 01:15
    Jaka kuźwa dwupasmowa Saska, niby gdzie byś ją chciał zmieścić? Gocławowi
    potrzebna jest trasa tysiąclecia, tak jak ją od 50 lat planowano - to jest
    jedyna rezerwa komunikacyjna która realnie istnieje i może być wykorzystana.
    Innych po prostu nie ma.
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 15.10.09, 09:06
    a co z rezerwą pozostawioną na saskiej ?
    czy może to kolejny krzyk "ekłologa" i obrońca ruder z Pragi pn. ?
    to jest miasto a nie las, jak chcesz wsi i łąk to wyjedź za miasto a nie szukaj
    tego w centrum.
  • achzarit 15.10.09, 10:52
    Gość portalu: olek napisał(a):

    > a co z rezerwą pozostawioną na saskiej ?
    To jest teren zaplanowany pod linię tramwajową, jeszcze przed II WŚ,
    zanim planowano Trasę Łazienkowską.
    Niestety, częściowo został już zabudowany (np szkoła podstawowa na
    Saskiej) i pozostał na odcinku od Zwycięzców do Waszyngtona.
  • Gość: ole IP: 89.72.45.* 15.10.09, 17:50
    dziś rano była istna tragedia w kierunku centrum,
    sorry ale z Gocławia już komunikacją miejską nie da się wyjechać rano,
    przesiadam się w samochód w 20min jestem w pracy np. w środa za to dziś naszą
    komunikacją zajęło mi to ok 70min.
    brawo bufetowa, brawo galas, brawo warszawa
  • Gość: paraliż Gocławia. IP: *.acn.waw.pl 17.10.09, 06:59
    Możecie Państwo na tym forum pisać ( przepraszam za wyrażenie) do
    usr...j śmierci na temat bardzo negatywnych skutków wprowadzenia
    buspasa. Nic to nie da.Nie tędy droga. Aby cokolwiek z tym fantem
    zrobić,potrzebne są ZDECYDOWANE I BARDZO KONKRETNE działania ze
    strony przedstawicieli Mieszkańców Gocławia,czyli Radnych oraz
    działaczy z Rady Osiedla Gocław.Czy takie działania zostały podjęte i
    czy w ogóle zostaną podjęte? Oto jest pytanie?
  • Gość: olek IP: *.nplay.net.pl 17.10.09, 10:49
    Moje pisma do radnych pozostały bez odpowiedzi, widać albo to nie są radni albo
    mają w przysłowiowej d.. nas mieszkańców tego osiedla.
    Ja już wiem że w następnych wyborach będę specjalnie się przyglądał listom żeby
    przez nieuwagę nie postawić krzyżyka na jednej z tych łajz.
  • Gość: pralinka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.10.09, 11:22
    Mailem czy poleconym wysłałeś?
  • Gość: olek IP: *.pzu.pl 21.10.09, 08:18
    Mailem,
    co nasi radni nie wiedzą co to internet ?
  • Gość: paraliż Gocławia. IP: *.acn.waw.pl 15.11.09, 07:18
    Uprzejmie informuje wszystkich zainteresowanych że geniusze od
    komunikacji miejskiej ,rozpatrują pomysł przedłużenia tzw.buspasa w
    kierunku ul.Ostrobramskiej.Po co ? Tego to ja nie wiem,ale może zostało
    im trochę białej farby i muszą ją jakoś wykorzystać.
  • Gość: prl IP: 195.42.249.* 17.11.09, 14:11
    Z lektury tej "strategii" wynika, ze mieszkańcy Gocławia, a również
    Wawra zostali po prostu olani, linia metra to jakaś odległa
    perspektywa , która nie wiadomo kiedy powstanie.
    A niby takie to proste - wystarczy linia tramowajowa z Centrum,
    przez środek Gocławia, być może z pętlą w Wawrze z parkingiem P+R na
    jakieś 1500 samochodów. Jednak jak się okazuje nie jest prosto
    zmienić mentalność urzędników, oni nadal "wiedzą lepiej" tak jak od
    kilkudziesięciu lat.
    No i pozostaje nadal stać w korkach bo to i tak najszybszy sposób
    aby dostać się do pracy w Śródmieściu. Przynajmniej ci co mają
    samochody mogą sobie siedzieć wygodnie i słuchać radia.
    Btw. Dzisiaj rano przejazd przez most Siekierkowski z Wawra zajął
    ok. godziny :(
  • tom.krakus 18.11.09, 15:55
    Rozwiązanie na szybko i bez kalkulacji:

    Buspas w relacji Fiedorfa, Ostrobramska -> Trasa Łazienkowska.
    Zmiana trasy E-5 + zmiana częstotliwości (co 5-7 minut w szczycie).

    --
    Uwolnijmy Stolicę od nielegalnie parkujących.
    znak-b36.blogspot.com
  • Gość: goclawianin IP: *.pzu.pl 01.12.09, 09:50
    Sytuacją komunikacyjna na Gocławiu jest nadal tragiczna, rano korek sięga do
    Bora-Komorowskiego. Dojazd do centrum zajmuję ponad godzinę. Czym sobie
    zasłużyła 80-tyś dzielnica tak fatalną komunikacją w kierunku centrum ?
    I jak mają się nowe wspaniałe inwestycję mieszkaniowe tej dzielnicy wobec już
    istniejącego zatoru komunikacyjnego ?
    Czy mieszkając zaledwie 6 km od centrum mamy mieć dłuższy dojazd do centrum niż
    mieszkańcy Prószkowa ?
    to jakiś absurd.
  • albercik78 01.12.09, 12:24
    Gość portalu: goclawianin napisał(a):
    > mieszkańcy Prószkowa ?

    Az oczy bolą :(

    > to jakiś absurd.

    Chyba nie byleś nigdy w Pruszkowie a na pewno nie jechałeś alejami Jerozolimskimi
  • Gość: goclawianin IP: *.pzu.pl 01.12.09, 12:54
    Właśnie mieszkańcy Prószkowa mają alternatywę, którą jest kolej. Nikt nie każe
    Wam pchać się Jerozolimskimi.
    Natomiast Gocław posiada jedną (tak jedną trasę do Centrum), którą jest jedno
    jezdniowa droga nie posiadająca na połowie odcinka nawet zatok dla autobusów czy
    osobnych pasów dla skręcających na skrzyżowaniach.
    Absurdalny jest widok ogromnego korka gdzie masa autobusów
    (E-5,507,117,111,509,151,148 itd.) pcha się jednym duktem razem z tłumem
    osobówek a potem np na saskiej chce się "rozjechać" po bokach blokując ruch ze
    wszystkich stron (bo nie ma możliwości wyminięcia).
    Czy stający na "przystanku",który jest umiejscowiony oczywiście na pasie jedno
    jezdniowej drogi.
  • Gość: jaka tragedia? IP: *.chello.pl 22.12.09, 06:00
    ???
  • eizoo 01.12.09, 13:48
    tom.krakus napisał:

    > Rozwiązanie na szybko i bez kalkulacji:
    >
    > Buspas

    Tia.
    Jedne krakusy zakorkowały całą Pragę robiąc analizę bubelpasa na TŁ,
    a kolejny chce korkować Fieldorfa.
    --
    Misery is river of the world
  • Gość: m IP: *.pzu.pl 01.12.09, 15:51
    Ależ nie martwcie się - idą prace w Ratuszu - aby całkowicie zakazać
    samochodów na Gocławiu...
  • Gość: T IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.12.09, 18:23
    Jak widać nawet po tych wpisach, że rozwiązanie problemów komunikacyjnych
    Warszawy i także innych miast na świecie jest z finansowego punktu widzenia
    niemożliwe. Z technicznego tak, bo wystarczy wydrążyć kilkupoziomowe miasto BIS
    z szerokimi arteriami, parkingami, windami itd. Taniej i prościej jest
    eksterminować 5 z 6 miliardów ludzi. I to się już zaczęło, to się dzieje i to
    nie teoria spiskowa tylko fakty. I nie piszcie, że dzieciak naoglądał się
    filmików na youtube, tylko zacznijcie sami szukać informacji i MYŚLEĆ i modlić się.
  • Gość: autor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.12.09, 18:39
    goclawianin wypocił:
    "Czy mieszkając zaledwie 6 km od centrum mamy mieć dłuższy dojazd do centrum niż
    mieszkańcy Prószkowa ?"
    Żeś przywalił jak łysy głową w parapet. Mieszkańcy Prószkowa na pewno mają
    dłuższy dojazd.
    Mapa:
    Prószków
  • Gość: zdumiona IP: *.acn.waw.pl 24.12.09, 13:29
    co to jest prÓszków?????
  • tom.krakus 06.01.10, 11:44
    eizoo napisał:
    > Tia.
    > Jedne krakusy zakorkowały całą Pragę robiąc analizę bubelpasa na TŁ,
    > a kolejny chce korkować Fieldorfa.

    Masz jakiś lepszy pomysł? Tramwaju nie ma i nie będzie, metra również.
    Poszerzanie dróg prowadzi donikąd. Jakieś propozycje? Buspasa nie zlikwidują i
    słusznie. Póki nie ma metra musi powstać sieć szybkiej i nie stojącej w korkach
    komunikacji. Bo w korkach to ja wolę postać w aucie niż w zatłoczonym busie, a
    jak mam być w zbiorkomie to ma jechać a nie stać!

    ps. Zaglądałeś mi do dowodu? czy ja twierdzę że jesteś z eizo'wa?

    --
    Uwolnijmy Stolicę od nielegalnie parkujących.
    znak-b36.blogspot.com
  • Gość: kierowca. IP: *.home.aster.pl 07.03.10, 18:16
    Ot taka niespodzianka,prezent dla wszystkich kobiet z Gocławia od ZDM.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka