Dodaj do ulubionych

ASBUD - Przylądek Bielany - nie kupujcie mieszkań

25.10.05, 20:41
Udałem się dziś osobiście do firmy ASBUD.
Jedyne co udało mi się dowiedzieć bezpośrednio od developera, to rozkład mieszkań. Jak zapytałem o plany osiedla i okolic, to nie chciano mi nic takiego pokazać.

Udałem się więc do UD Bielany i tam, bardzo miłe Panie z Biura Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji (pozdrawiam serdecznie) poinformowały mnie o wszystkim.

Teren w kwadracie ulic Wólczyńska, Bogusławskiego, Conrada ma WAŻNY (sic!) plan zagospodarowania przestrzennego uchwalony w 2002 roku:
www.bielany.waw.pl/$aktualnosci/2002/0916_01.php
------------------------------------------------------------------------------
Uchwalono plan zagospodarowania dla Placówki Południowej.

Na sesji w dniu 30 sierpnia br. Rada Gmina zatwierdziła miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu urbanistycznego Wawrzyszew - Placówka Południowa. Plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu urbanistycznego ŻH - Wawrzyszew - Placówka Południowa obejmuje obszar, zawarty pomiędzy ulicami: Wólczyńską, Conrada, Bogusławskiego i projektowana Trasą Mostową (Mostu Północnego).

Celem planu jest umożliwienie wprowadzenia zabudowy mieszkaniowej i usługowej oraz ustalenie zasad zagospodarowania terenu z uwzględnieniem warunków zrównoważonego rozwoju, w tym: kształtowania i utrzymania ładu przestrzennego w harmonii ze środowiskiem
przyrodniczym, zagospodarowania wolnych terenów, komunikacji oraz uzbrojenia terenu.
Plan ustala:
1. nakaz realizacji obiektów o wysokich walorach architektonicznych,
2. zakaz lokalizowania wszelkich obiektów tymczasowych, z wyjątkiem związanych
z prowadzoną budową,
3. zakaz lokalizacji wolnostojących tablic i urządzeń reklamowych o wysokości
większej niż 3 m i powierzchni tablic przekraczającej 3 m2,
4. ustala minimalną wielkość nowotworzonej działki budowlanej na 3000 m2.

Plan ustala zakaz realizacji obiektów i inwestycji:
- szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi,
- obniżających standard warunków mieszkaniowych,
- których uciążliwość wykracza poza granice własnej działki.

Plan zawiera ponadto ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych na rysunku
planu następującymi symbolami:
- MU - tereny zabudowy mieszkaniowo - usługowej,
- KS/U - tereny obsługi komunikacji i zabudowy usługowej.

Wszystkie zapisane ustalenia mają rangę prawa miejscowego, którego inwestorzy muszą przestrzegać bez możliwości jakichkolwiek ustępstw.

www.bielany.waw.pl/$aktualnosci/$images/0916_0101.jpg
-------------------------------------------------------------------------------

ASBUD doskonale zna te plany i wie o tym, że buduje osiedle mieszkaniowe nie dalej, jak 40 m od Trasy Mostu Północnego.
Oczywiście nie ma najmniejszego zamiaru informować o tym klientów licząc, że znajdzie w ten sposób setki naiwnych.

Oto okładka z teczki jaką dostałem w ASBUDZIE:
www.siskom.waw.pl/temporary/asbud.jpg

NIE KUPUJCIE TAM MIESZKAŃ!!!!
Nie z powodu Trasy Mostu Północnego, ale z tego powodu, że nie należy ufać komuś, kto chce oszukać klientów.

Co ciekawe - dowiedziałem się w UD Bielany, że jak w drugiej połowie lat 90-tych było budowane osiedle przy Bogusławskiego, masa osób przychodziła do urzędu dzielnicy pytać się o plany zagospodarowania przestrzennego.
Wszystkim odpowiadano to samo - tam jest rezerwa pod trasę i BĘDZIE kiedyś budowana Trasa Mostu Północnego.
Jedni rezygnowali, inni nie. Niska cena mieszkań była ważniejsza od perspektywy mieszkania przy trasie.
Teraz te osoby protestują i chcą podsuniecia tras pod okna sąsiadów wraz z wyburzeniami legalnie postawionych domów w Radiowie.

--
Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
Strona internetowa SISKOM
Edytor zaawansowany
  • rtomik 26.10.05, 22:34
    Powiedz mi jedno drogi kolego,
    Jakie osiedle na Boguslawskiego bylo budowane w polowie lat 90 ??
    Mieszkam na Boguslawskiego od 1977r, ale o zadnym osiedlu budowanym w polowie
    lat 90 nie slyszalem.
  • vampi_r 27.10.05, 00:55
    Przy Bogusławskiego nie oznacza, ze bloki te mają adres "Bogusławskiego".
    "Przy" nie oznacza też "na". W "drugiej połowie" znaczy też co innego, niż "w połowie".
    A jakie osiedle było tam budowane? - może "osiedle" to jest złe okreslenie - kilka bloków:
    www.siskom.waw.pl/materialy/decyzja-257-96.JPG
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 27.10.05, 07:01
    Napisales wyraznie "przy" takze Twoja wypowiedz byla jednoznaczna.
    Ale nie bede sie spieral.
    Powiem tylko jedno.
    Trasa czyli obwodnica nic nie przeszkadza.
    Mam znajomych w Gdyni. Mieszkaja na osiedlu Fikakowo.
    www.fikakowo.pl
    tuz przy osiedlu ciagnie sie Trojmiejska obwodnica.
    Gdybym nie wiedzial ze jest tam obwodnica nawet bym sie nie domysli ze jest tam
    jakas trasa.
    Wszystko ladnie obudowane ekranami dzwiekochlonnymi, ladnie obsadzone drzewami.
    A i wyjazd maja super poza miasto.

    Moze widok z bydynkow Asbudu moze byc nieciekawy ale od poczatku wiem ze 15
    pietrowe bydunki to niemodny juz temat. Powinni ladne kameralne osiedle
    zbudowac.
    A zreszta, zanim wybuduja obwodnice gwarantuje Ci ze bedziesz juz dawno na
    emeryturze !!!
  • vampi_r 28.10.05, 00:34
    rtomik napisał:

    > Napisales wyraznie "przy" takze Twoja wypowiedz byla jednoznaczna.
    > Ale nie bede sie spieral.
    > Powiem tylko jedno.
    > Trasa czyli obwodnica nic nie przeszkadza.

    Jestem tego samego zdnania - jeśli dany ciąg komunikacyjny ma przenosić spory ruch, to im wyższa klasa trasy, tym lepiej. Przy zwykłych ulicach klay G nie stawia się ekranów dźwiękochłonnych.
    Stowarzyszenie z Chomiczówki myśli, ze jak nizsza klasa drogi, to mniejszy ruch. Nie prawda. Na Puławskiej jest ruch jak na Trasie Łazienkowskiej. A ta pierwsza jest klasy G, a ta druga GP.
    Z tym, ze Puławska jest i zawsze będzie o wiele bardziej uciązliwa i pod względem hałasu i spalin.


    > Mam znajomych w Gdyni. Mieszkaja na osiedlu Fikakowo.
    > www.fikakowo.pl
    > tuz przy osiedlu ciagnie sie Trojmiejska obwodnica.
    > Gdybym nie wiedzial ze jest tam obwodnica nawet bym sie nie domysli ze jest tam
    >
    > jakas trasa.
    > Wszystko ladnie obudowane ekranami dzwiekochlonnymi, ladnie obsadzone drzewami.

    No widzisz. Gdyby zamiast obwodnicy trójmiejskiej (klasy ekspresowej) była jakaś trasa klasy G z możliwością wjazdu z każdej posesji, to i Twoi znajomi nie byliby tak zachwyceni jak teraz. Jeśli na daną ulice są często wjazdy, to i nie da się jej zekranować (ekrany zasłaniają widok).
    Trasa ekspresowa nie generuje też takich korków.


    > Moze widok z bydynkow Asbudu moze byc nieciekawy ale od poczatku wiem ze 15
    > pietrowe bydunki to niemodny juz temat. Powinni ladne kameralne osiedle
    > zbudowac.

    Powinni.
    Co ciekawe, w tej inwestycji ASBUD-u im mieszkanie jest na wyższym piętrze, tym droższe. Czemu? - bo mniejszy hałas od TMP.
    W dodatku stowarzyszenie z Chomiczówki walczy o to, by TMP w tym miejscu była glasy G (ulicy głownej), więc i nawet ekranów nie zrobią.

    > A zreszta, zanim wybuduja obwodnice gwarantuje Ci ze bedziesz juz dawno na
    > emeryturze !!!

    Przynajmniej mam zajęcie na wiele lat.


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • agnes111 28.10.05, 16:51
    vampi_r napisał:

    > > > Co ciekawe, w tej inwestycji ASBUD-u im mieszkanie jest na wyższym
    piętrze, tym
    > droższe. Czemu? - bo mniejszy hałas od TMP.
    > W dodatku stowarzyszenie z Chomiczówki walczy o to, by TMP w tym miejscu była
    g
    > lasy G (ulicy głownej), więc i nawet ekranów nie zrobią.
    >
    > > A zreszta, zanim wybuduja obwodnice gwarantuje Ci ze bedziesz juz dawno n
    > a
    > > emeryturze !!!
    >
    > Przynajmniej mam zajęcie na wiele lat.


    Czego ludziom robibisz wodę z mózgu?
    Mieszkania na wyższych piętrach są bardziej narażone na ekspozycję hałasu, a
    już w ogóle nie mają na nie wpływu ekrany dźwiękochłonne. Ekrany są skuteczne
    (w zależności od ich wysokości i zakrzywienia górnej krawiędzi) na dość niskim
    pułapie ponad ich naturalną wysokość. Polecam opracowania inżynierów z zakresu
    akustyki.

    Poza tym , drogi Vampirze, ty bardzo często pod pozorem ugrzecznionej, miłej
    postawy i rzekomej wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Czytałam bardzo dużo
    twoich wypowiedzi i jestem przerażona, co chcecie ludziom wmówić. Jak łatwo
    żonglujecie słowami trasa ekspresowa - obwodnica bezkolizyjna, nigdy żaden
    tranzyt, nigdy nie pada słowo autostrada. Sama mieszkam na osiedlu powstałym w
    latach 70-tych niedaleko "ekranowanej" trasy AK i wiem co to znaczy na codzień.
    Trasa AK już teraz jest trasą tranzytową, wcale nie tylko dla aglomeracji
    warszawskiej. Obserwuję ją codziennie i nikt mi nie zamydli oczu żadnymi
    obserwacjami i badaniami.
    Po drugie są trasy, jak na przykład Wisłostrada, która praktycznie
    (przynajmniej na północy) nie jest w ogóle ekranowana, i takie miejsca
    rekreacji jak np. las bielański czy tereny nad kanałkiem na Kępie Potockiej
    (nie wspominam o osiedlach) są nieustannie narażone na hałas w dużej mierze
    ciężkiego kalibru z, bądz co bądź "wylotówki na Gdańsk".
    Czy to jest zgodne z nowoczesną wizją zagospodarowania terenów miejskich?
    Pogodzenia potrzeb ludzkich z rozwojem gospodarczym i technicznym?
  • tarantula01 29.10.05, 00:19
    agnes111 napisała:

    > vampi_r napisał:
    >
    > > Co ciekawe, w tej inwestycji ASBUD-u im mieszkanie jest na wyższym
    > > piętrze, tym droższe. Czemu? - bo mniejszy hałas od TMP.
    > > W dodatku stowarzyszenie z Chomiczówki walczy o to, by TMP w tym miejscu
    > > była klasy G (ulicy głownej), więc i nawet ekranów nie zrobią.

    > Czego ludziom robibisz wodę z mózgu?

    To ASBUD.

    > Mieszkania na wyższych piętrach są bardziej narażone na ekspozycję hałasu, a
    > już w ogóle nie mają na nie wpływu ekrany dźwiękochłonne. Ekrany są skuteczne
    > (w zależności od ich wysokości i zakrzywienia górnej krawiędzi) na dość
    > niskim pułapie ponad ich naturalną wysokość. Polecam opracowania inżynierów z
    > zakresu akustyki.

    Pojedź do siedziby ASBUDu i wytknij im tę niedorzeczność cen mieszkań. Wychwalą
    walory estetyczne i widokowe (na Hutę), chyba, że będziesz mieć mieszkanie z
    widokiem na osiedle. Aspekt trasy ASBUD zminimalizuje.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • vampi_r 29.10.05, 01:55
    agnes111 napisała:


    > Czego ludziom robibisz wodę z mózgu?
    > Mieszkania na wyższych piętrach są bardziej narażone na ekspozycję hałasu, a
    > już w ogóle nie mają na nie wpływu ekrany dźwiękochłonne. Ekrany są skuteczne
    > (w zależności od ich wysokości i zakrzywienia górnej krawiędzi) na dość niskim
    > pułapie ponad ich naturalną wysokość. Polecam opracowania inżynierów z zakresu
    > akustyki.

    Ależ wszystko to prawda. Pod warunkiem, że są ekrany.
    Bo jeśli nie masz ekranów, to im wyżej mieszkasz, tym mniejszy hałas.
    Czy widziałaś ekrany akustyczne na miejskich ulicach? Jedyny wyjątek, to ul.Maczka przy PŚ.
    Nie wiem z jakiego założenia wychodzi ASBUD różnicując ceny mieszkań w zależności od wysokości. Ich tłumaczenie, że "wszyscy chcą mieszkać wysoko" jest po prostu niedorzeczne.
    Myślę, że wyceniają tak, bo wydaje im się, ze im wyzej, tym ciszej.

    >
    > Poza tym , drogi Vampirze, ty bardzo często pod pozorem ugrzecznionej, miłej
    > postawy i rzekomej wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Czytałam bardzo dużo
    > twoich wypowiedzi i jestem przerażona, co chcecie ludziom wmówić. Jak łatwo
    > żonglujecie słowami trasa ekspresowa - obwodnica bezkolizyjna, nigdy żaden
    > tranzyt, nigdy nie pada słowo autostrada.

    Czy można nazwać TMP autostradą?
    Wiele osób nie widzi różnicy i nazywają autostradą też Trasę Łazienkowską.
    Czy mozesz uszczegółowić gdzie konkretnie wprowadzam ludzi w błąd?


    >Sama mieszkam na osiedlu powstałym w
    > latach 70-tych niedaleko "ekranowanej" trasy AK i wiem co to znaczy na codzień.
    >
    > Trasa AK już teraz jest trasą tranzytową, wcale nie tylko dla aglomeracji
    > warszawskiej. Obserwuję ją codziennie i nikt mi nie zamydli oczu żadnymi
    > obserwacjami i badaniami.
    > Po drugie są trasy, jak na przykład Wisłostrada, która praktycznie
    > (przynajmniej na północy) nie jest w ogóle ekranowana, i takie miejsca
    > rekreacji jak np. las bielański czy tereny nad kanałkiem na Kępie Potockiej
    > (nie wspominam o osiedlach) są nieustannie narażone na hałas w dużej mierze
    > ciężkiego kalibru z, bądz co bądź "wylotówki na Gdańsk".

    Przy trasie AK powstało na Bielanach zbyt wiele zbyt wysokich bloków i zbyt blisko trasy.
    Na osiedlu Ruda mieszka mój kolega na 20 pietrze, więc też i wiem jak to wygląda i jak szumi.
    Przechadzając się wzdłuż ekranów akustycznych trasy AK dochodzi się do wniosku, że bardziej słychać oddaloną o 600 m wisłostradę, niż AK oddaloną o 5 metrów.
    Niestety, jak wspomniałaś, ekrany chronią tylko do któregos piętra.
    Przy modernizacji AK trzeba będzie zwrócić uwagę na fakt bliskości 20-sto piętrowych bloków i zażądać zastosowania w tym miejscu półprzekryć.
    Wisłostrada też powinna być ekranowana. Tyle tylko, że miasto nie pali się z wydawaniem kasy na coś takiego.

    > Czy to jest zgodne z nowoczesną wizją zagospodarowania terenów miejskich?
    > Pogodzenia potrzeb ludzkich z rozwojem gospodarczym i technicznym?

    Moim zdaniem tak. Lepiej, by tereny przy trasach były przeznaczane na skwery, parki, niż pod budownictwo mieszkaniowe.
    Znam doskonale tereny o których piszesz, bo przez 8 lat mieszkałem w tym rejonie. Ilość osób spacerujących wzdłuz kanałku na Kępie Potockiej, ilość rowerzystów, łyżwiarzy w zimie wskazuje, że bliskość Wisłostrady specjalnie nie przeszkadza (inaczej ludzie by tam nie przyszli).
    Oczywiście lepiej, by tej trasy tam nie było i by była idealna i błoga cisza.
    Tyle ze gdyby Wisłostrady tam nie było, to cały ruch na Gdańsk jechałby Marymoncką, czyli pod domami ludzi.
    Co lepsze?

    Najlepiej , by tereny przy trasach przeznaczane były na budownictwo przemysłowe.
    OK. Tyle że co powiesz ludzom mieszkajacym 10 m od Al.Niepodległosci, Puławskiej, Górczewskiej, Stołecznej, Solidarności, Prymasa 1000-lecia.
    Wiesz ile samochodów jeździ w ciągu doby tymi warszawskimi ulicami?
    A tych ulic nawet nie da się zabezpieczyć.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • osservatorepolacco 21.02.06, 11:36
    vampi_r napisał:

    > rtomik napisał:
    >
    > > Napisales wyraznie "przy" takze Twoja wypowiedz byla jednoznaczna.
    > > Ale nie bede sie spieral.
    > > Powiem tylko jedno.
    > > Trasa czyli obwodnica nic nie przeszkadza.
    >
    > Jestem tego samego zdnania - jeśli dany ciąg komunikacyjny ma przenosić spory
    r
    > uch, to im wyższa klasa trasy, tym lepiej. Przy zwykłych ulicach klay G nie
    sta
    > wia się ekranów dźwiękochłonnych.
    > Stowarzyszenie z Chomiczówki myśli, ze jak nizsza klasa drogi, to mniejszy
    ruch
    > . Nie prawda. Na Puławskiej jest ruch jak na Trasie Łazienkowskiej. A ta
    pierws
    > za jest klasy G, a ta druga GP.
    > Z tym, ze Puławska jest i zawsze będzie o wiele bardziej uciązliwa i pod
    względ
    > em hałasu i spalin.
    >
    (ciach)

    Czemu "plujesz" na Stow. z Chomiczówki? Tak bardzo ich nie cierpisz, czy moze
    dlatego, że wiesz, iz Twoje argumenty sa śmieszne>???

    Czy ten wątek w ogóle dot. SChPD ???

    --
    NIE - dla obwodnicy w Warszawie.

    Tak - dla obwodnicy DOOKOŁA miasta!
  • tarantula01 24.03.06, 11:56
    Tak, to o ASBUD chodzi i nowych mieszkańców, którzy co będą chcieli zrobić z
    TMP?
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 27.10.05, 22:08
    W dodatku wkrótce będzie wiadomo, czy decyzja lokalizacyjna w sprawie I odcinka
    TMP będzie pozytywna, czy też nie. Akceptacja lokalizacji i wybudowanie tego
    kawałka ulicy wraz z mostem zdeterminuje dalszy przebieg TMP po obu stronach
    Wisły.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 28.10.05, 13:23
    A tymczasem UZP uznał racje projektantów z firmy ARUP i wydał wyrok
    niekorzystny dla miasta.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 28.10.05, 17:50
    panowie
    po co sie tak podniecac
    znajac nasze wladze obwodnica powstanie za 50 lat
    wszystkie komitety przeciw budowy obwodnicy sa smieszne
    przekazcie te wasze przekonania waszym przyszlym wnukom
    hehehehehehehe
  • tarantula01 08.11.05, 16:13
    A mury powoli rosną - na razie ledwo parter jest.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 14.11.05, 15:55
    Dla ciekawych. W ASBudzie jeśli nie przyprzeć do ściany, to w dalszym ciągu nie
    ma mowy, o tym, aby powiedziano, że za oknem będzie TMP.

    Dodatkowo na stronie w dziale Zasoby -> Projekty opublikowaliśmy koncepcję 3
    biur architektonicznych, które brały udział w konkursie wraz z regulaminem i
    dodatkowymi materiałami. Zapraszamy do własnej oceny projektów.

    Odwołuje się ARUP i to skutecznie.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: boguslawskiego IP: *.devs.futuro.pl 14.11.05, 17:50
    www.chomiczowka.org - tam pismo od p. Urbanskiego, polecam
  • gwiazda111 14.11.05, 18:17
    Fajnie, że kolego ostrzega nas przed postawą firmy Asbud bo jest to bardzo ważne
    gdzie się kupuje mieszkanie, przynajmniej może kiedyś unikniemy protestów jakie
    fundują nam lokatorzy z bloków przy Rodziny Połanieckich. Wiele ludzi, którzy w
    tych blokach kupili mieszkania są z dalekiej poza Warszawy i nie sprawdzili
    planów architektonicznych okolic a teraz wielka afera. Mam tam wielu znajomych i
    wiem jakie jest ich podejście i że nie mają racji bo sami się do tego po cichu
    przyzają ale nie mają odwagi powiedzieć tego głośno bo głupio
  • tarantula01 25.11.05, 17:45
    W UD Bielany niedawno złożyłem pismo z prośbą o wgląd do dokumentów w oparciu o
    które inwestycja powstaje, aby móc np. przeczytać treść pozwolenia na budowę.
    Przy składaniu pisma poradzono mi jednak w urzędzi, że powinienem pójść do
    Inwestora. Odpowiedziałem na to, że Inwestor nie chce dokumentów udostępnić,
    więc składam pismo do nich (UD Bielany). Mam nadzieję, że w ten sposób uzyskam
    informacje.


    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 26.11.05, 08:24
    Nie sluchajcie autora postu.
    On pracuje w JW CONSTRUCTION i tym sposobem chce zmiechecic do zakupu mieszkan
    budowanych przez konkurencje.
  • tarantula01 29.11.05, 13:02
    rtomik napisał:

    > Nie sluchajcie autora postu.
    > On pracuje w JW CONSTRUCTION

    Dodam do swojej listy. Gdzie to ja już nie pracowałem! I muszę koniecznie
    sprawdzić tę rewelację.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tronics 26.11.05, 08:33
    Jesteś bardzo czepliwy. Wiesz.... pracuję w takiej branży, gdzie krytyka
    konkurencji i wszystkiego wokół, powoduje brak sukcesu. Przypominasz mi
    sytuację z poczatku lat 80-tych, gdzie biuegały po kraju emeryckie, bezzębne
    brygady tygrysa. Czyżby jeden z okazów jeszcze sie został?
  • rtomik 26.11.05, 10:26
    nie ty jestes autorem postu wiec nie do Ciebie ta uwaga
  • tarantula01 20.02.06, 22:16
    Pierwszy z budynków w budowie ma już 8 pięter (z 15-stu). Ponadto w pozwoleniu
    na budowę jej mowa o uwzględnieniu opinii ZDM nr 1024/04 z 26 listopada 2004 r.
    Warto o nią zapytać. W przedstawicielstwie dowiedziałem się też, że TMP będzie
    przebiegać 0,5 km na północ od osiedla za ITME
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • vampi_r 21.02.06, 02:25
    tarantula01 napisał:

    > W przedstawicielstwie dowiedziałem się też, że TMP będzie
    > przebiegać 0,5 km na północ od osiedla za ITME

    To oczywista bzdura i kłamstwo tego dewelopera.


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • osservatorepolacco 21.02.06, 11:38
    vampi_r napisał:

    > tarantula01 napisał:
    >
    > > W przedstawicielstwie dowiedziałem się też, że TMP będzie
    > > przebiegać 0,5 km na północ od osiedla za ITME
    >
    > To oczywista bzdura i kłamstwo tego dewelopera.
    >
    >
    a skąd wiesz gdzie TMP będzie przebiegac? Nie ma jeszcze decyzji
    lokalizacyjnej. Jeśli wnosisz na podst. rezerw terenów - to jesteś w błedzie.

    --
    NIE - dla obwodnicy w Warszawie.

    Tak - dla obwodnicy DOOKOŁA miasta!
  • vampi_r 21.02.06, 17:51
    A ty skąd wiesz gdzie będzie przebiegać?
    Przecież nie ma jeszcze decyzji.

    Jest natomiast to:
    siskom.waw.pl/mapy/tmp/pzp-chomiczowka.jpg
    Aktualny miejscowy plan zagospodarowania terenu dla TMP

    Na sesji w dniu 30 sierpnia 2002r. Rada Gminy Bielany zatwierdziła miejscowy
    plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu urbanistycznego Wawrzyszew -
    Placówka Południowa. Plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu
    urbanistycznego ŻH - Wawrzyszew - Placówka Południowa obejmuje obszar, zawarty
    pomiędzy ulicami: Wólczyńską, Conrada, Bogusławskiego i projektowana Trasą
    Mostową (Mostu Północnego).
    Wszystkie zapisane ustalenia mają rangę prawa miejscowego, którego inwestorzy
    muszą przestrzegać bez możliwości jakichkolwiek ustępstw.
    -------------------

    Czyli ASBUD jeśli twierdzi, że TMP będzie przebiegała za ITME to po prostu
    kłamie.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • olecky 21.02.06, 18:27
    vampi_r napisał:

    > Jest natomiast to:
    > siskom.waw.pl/mapy/tmp/pzp-chomiczowka.jpg
    > Aktualny miejscowy plan zagospodarowania terenu dla TMP

    a tak konkretnie to ktory zapis / ktora strefa tego planu definiuje przebieg /
    rezerwuje teren pod TMP?

    pozdrawiam, olek
  • vampi_r 21.02.06, 18:37
    To jest dyskusja o inwestycji ASBUD, a nie o rezerwowaniu miejsca pod TMP.
    Zaprezentowałem fragment uchwały rady gminy Bielany z 2002 roku, która to
    zatwierdziła mpzp dla terenu inwestycji firmy ASBUD.
    I w tym mpzp własnie jest mowa o tym, gdzie znajduje się dana działka i co jest
    w jej pobliżu (jakie ulice lub trasy są lub są planowane).
    Ten mpzp jest dla działki budowalnej, a nie dla TMP.

    Natomiast jeśli chodzi o rezerwę pod TMP, została ona poczyniona dużo wczesniej
    i na szczeblu władz miasta, a nie gminy/dzielnicy.


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • olecky 21.02.06, 19:19
    vampi_r napisał:

    > Ten mpzp jest dla działki budowalnej, a nie dla TMP.

    ciesze sie, ze to wreszcie zauwazyles. W nastepnej kolejnosci proponuje zwrocic
    uwage na zapis:

    "Celem planu jest umożliwienie wprowadzenia zabudowy mieszkaniowej [...]"

    > Natomiast jeśli chodzi o rezerwę pod TMP, została ona poczyniona
    > dużo wczesniej i na szczeblu władz miasta, a nie gminy/dzielnicy.

    a tak konkretnie to w jakim dokumencie?

    pozdrawiam, olek
  • vampi_r 21.02.06, 23:29
    To czemuż pytasz się o to gdzie w tym planie jest mowa o poczynionej rezerwie pod TMP?
    Ja czegoś nie zauwazyłem, czy ty?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • olecky 22.02.06, 07:14
    reasumujac:

    1) masz pretensje do dewelopera, ze rozwija budownictwo mieszkaniowe w miejscu,
    w ktorym obowiazujacy plan zagospodarowania przestrzennego, opracowany przez
    urbanistow, uzgodniony przez urzednikow i uchwalony przez demokratycznie wybrany
    samorzad, nawoluje do rozwijania budownictwa mieszkaniowego.

    2) twierdzisz, ze budowa i przebieg trasy mostu polnocnego sa ustalone, ale nie
    potrafisz podac zadnego obowiazujacego dokumentu prawa miejscowego ustalajacego
    ten przebieg, nie mowiac juz o liniach rozgraniczajacych trasy.

    pozdrawiam, olek
  • vampi_r 22.02.06, 18:01
    Nie. Nic nie zrozumiałes.

    - mam pretensje, że developer oszukuje swoich klientów i mówi, że trasa będzie
    gdzieś dalej, a prada jest taka, ze działka ASBUD graniczy z linią
    rozgraniczająca TMP.
    - mam pretensje do urzędników, że pozwalają na budowanie bloków w tym miejscu.
    - mam pretensję to samorządowców, że 3 lata temu bez zmrużenia okiem uchwalali
    plany zagospodarowania, a teraz nagle im się coś odwidziało

    A co do rezerwy pod TMP, to Koszatek ci wszystko opisał i wyjaśnił.
    Rezerwy poczyniono w kolejnym planie zagospodarowania, a potem co 10 lat było
    to odnawiane i aktualizowane.
    Ostatni taki plan pochodził z 1992 roku:
    siskom.waw.pl/mapy/mpzp-1992.jpg
    Obecnie czynione są nowe plany:
    www.siskom.waw.pl/mapy/uklad-drogowo-uliczny-m.jpg
    i TMP jest wciąz tam, gdzie jest.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • rosebud68 22.02.06, 19:52
    Mam pretensje, ze nie ma planowania przestrzennego w tym miescie na miare
    wymogow wspolczesnosci.
    Mam pretensje, ze bezkrytycznie probuje sie realizowac durne i archaiczne
    koncepcje sprzed 2 wojny punickiej.
    Mam pretensje, ze wladze miejskie z merkantylnych powodow wpuszczaja na swoj
    teren urzad, ktorego zakres odpowiedzialnosci obejmuje wylacznie drogi krajowe.
    Mam pretensje, ze wladze miasta nie maja zadnej koncepcji rozwiazania problemow
    komunikacyjnych.
  • olecky 24.02.06, 16:02
    vampi_r napisał:

    > prada jest taka, ze działka ASBUD graniczy z linią
    > rozgraniczająca TMP.

    to w koncu jest jakis obowiazujacy dokument, ktory wyznacza linie
    rozgraniczajaca TMP czy nie?

    > A co do rezerwy pod TMP, to Koszatek ci wszystko opisał i wyjaśnił.

    nie wymieniajac zadnego obowiazujacego planu. Tobie sie rowniez jak dotad nie
    udalo. Udalo Ci sie natomiast zacytowac dokument nakazujacy lokalizacje
    zabudowy mieszkaniowej przy ul. Boguslawskiego.

    pozdrawiam, olek

    PS. stare plany to kiepski argument - latwo w nich znalezc mnostwo zapisow,
    ktore sie wyraznie zdezaktualizowaly.
  • vampi_r 24.02.06, 16:55
    olecky napisał:


    > > prada jest taka, ze działka ASBUD graniczy z linią
    > > rozgraniczająca TMP.
    >
    > to w koncu jest jakis obowiazujacy dokument, ktory wyznacza linie
    > rozgraniczajaca TMP czy nie?

    No przecież ci wskazałem obowiązujący mpzp dla działki na której buduje ASBUD.
    siskom.waw.pl/mapy/tmp/pzp-chomiczowka.jpg
    Na podstawie tego planu ASBUD dostał pozowlenie na budowę.
    Plan dokładnie pokazuje gdzie jest linia rozgraniczająca dla TMP.

    > PS. stare plany to kiepski argument - latwo w nich znalezc mnostwo zapisow,
    > ktore sie wyraznie zdezaktualizowaly.

    Czy plan uchwalony w dniu 30 sierpnia 2002 można nazwac starym?


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • osservatorepolacco 22.02.06, 08:43
    vampi_r napisał:

    > A ty skąd wiesz gdzie będzie przebiegać?
    > Przecież nie ma jeszcze decyzji.
    >
    > Jest natomiast to:
    > siskom.waw.pl/mapy/tmp/pzp-chomiczowka.jpg
    > Aktualny miejscowy plan zagospodarowania terenu dla TMP
    >
    > Na sesji w dniu 30 sierpnia 2002r. Rada Gminy Bielany zatwierdziła miejscowy
    > plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu urbanistycznego Wawrzyszew -
    >
    > Placówka Południowa. Plan zagospodarowania przestrzennego części rejonu
    > urbanistycznego ŻH - Wawrzyszew - Placówka Południowa obejmuje obszar, zawarty
    > pomiędzy ulicami: Wólczyńską, Conrada, Bogusławskiego i projektowana Trasą
    > Mostową (Mostu Północnego).
    > Wszystkie zapisane ustalenia mają rangę prawa miejscowego, którego inwestorzy
    > muszą przestrzegać bez możliwości jakichkolwiek ustępstw.


    i to uważasz za argument?? śmieszne - to że jest plan, nie znaczy, że nie mozna
    go zmienić i dobrze wiesz, że pracuje się w Urzędzie nad nowym planem.
    > -------------------
    >
    > Czyli ASBUD jeśli twierdzi, że TMP będzie przebiegała za ITME to po prostu
    > kłamie.
    >


    --
    NIE - dla obwodnicy w Warszawie.

    Tak - dla obwodnicy DOOKOŁA miasta!
  • tarantula01 23.02.06, 09:45
    Halo, halo!
    Dyskusja zeszła na temat decyzji lokalizacyjnej od której to podobno zależy
    przebieg TMP.

    Powiedzcie mi proszę po co dla TMP potrzebna jest decyzja lokalizacyjna? Taka
    decyzja jest wymagana dla dróg krajowych, a TMP jedynie na odcinku Modlińska -
    Wisłostrada została "wyposażona" w ten przychówek - DK nr 61, aby budowa mostu
    podlegała specustawie.
    Na pozostałym przebiegu TMP jest ulicą miejską i dla takiej wiążące są zapisy w
    m.p.z.p.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • olecky 24.02.06, 16:06
    tarantula01 napisał:

    > Na pozostałym przebiegu TMP jest ulicą miejską i dla takiej wiążące
    > są zapisy w m.p.z.p.

    no wlasnie o te zapisy (lub ich brak) w mpzp mi sie rozchodzi. Bo jakos mimo
    wielokrotnych prosb zaden z aktywistow siskomu nie wskazal zadnego
    obowiazujacego planu, w ktorym bylyby wiazace zapisy co do przebiegu TMP.

    pozdrawiam, olek
  • tarantula01 24.02.06, 18:19
    > > tarantula01 napisał:
    > > Na pozostałym przebiegu TMP jest ulicą miejską i dla takiej wiążące
    > > są zapisy w m.p.z.p.

    > olecky napisał:
    > no wlasnie o te zapisy (lub ich brak) w mpzp mi sie rozchodzi. Bo jakos mimo
    > wielokrotnych prosb zaden z aktywistow siskomu nie wskazal zadnego
    > obowiazujacego planu, w ktorym bylyby wiazace zapisy co do przebiegu TMP.
    >
    > pozdrawiam, olek

    Oprę się na DoWZiZT (dla terenów nie mających mpzp) oraz mpzp, dla terenów na
    których on obowiązuje:
    www.siskom.waw.pl/materialy/decyzja-257-96.JPG
    www.siskom.waw.pl/materialy/decyzja-237-97.JPG
    mpzp obszaru Placówka Południowa.

    Wszystkie te dokumenty zawierają wiążące zapisy.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • olecky 21.02.06, 11:52
    reasumujac - nadmierna rozbudowa ukladu drogowego moze blokowac rozwoj miasta i
    pogorszac problemy komunikacyjne. Bo ludzie, ktorzy nie kupia mieszkan w
    "przyladku Bielany" itp. osiedlach w rejonach relatywnie blisko centrum, niezle
    obslugiwanych komunikacja miejska, wyniosa sie gdzies za Lomianki i dojezdzajac
    stamtad samochodem zablokuja dopiero co poszerzone / wybudowane trasy szybkiego
    korka.

    pozdrawiam, olek
  • rtomik 21.02.06, 13:58
    A tak nawiasem mowiac co Was obchodzi kto kupi mieszkanie w PrzyladkuBielany ?
    Wy nie kupujecie wiec czemu sie martwicie za innych???
  • Gość: qqq IP: *.fuw.edu.pl 21.02.06, 14:31
    bo w przeciwienstwie do Ciebie niektorzy uwazaja, ze to co robia Ci developerzy
    to swiadome oszustwo i zlodziejstwo. Przez takich jak ty, ludzie biora
    wieloletnie kredyty na mieszkania, z ktorych nie sa potem zadowoleni. Swoja
    droga, nie przeszkadza Ci to?
  • rtomik 21.02.06, 17:23
    swoja droga jesli wydaje oszczednosci swojego zycia to sam na wlasna reke
    staram sie zdobyc info o planowanych pozniej inwestycjach...
    a tak na powaznie pomyslcie.
    w tym kraju bardzo duzo sie gada o planowanych inwestycjach drogowych a wcale
    nic sie nie robi.

    czy wierzycie tak naprawde ze bedzie ta obwodnica???
    pierwszej lini metra nie moga skonczyc a zrobia o wiele drozsza autostrade??
    nie wierzccie w te bzdury o obwodnicach itd.

    przyklad most polnocny:
    dorwalem archiwalny numer gazety z 1997r, w ktorym napisano iz most polnocny
    bedzie juz gotowy w 2007r !!!! i co z tego wyszlo??
    NIC !!!!!
  • vampi_r 21.02.06, 18:41
    rtomik napisał:

    > A tak nawiasem mowiac co Was obchodzi kto kupi mieszkanie w PrzyladkuBielany ?
    > Wy nie kupujecie wiec czemu sie martwicie za innych???

    Zależy nam na tym, by wszelkie inwestycje w Warszawie czynione były z głową.
    Nie obchodzi nas kto kupi te mieszkania. Chcilibyśmy natomiast, by ludzie
    kupowali je z pełną świadomością planowanej trasy pod ich oknami.
    Inaczej znów ktoś powie za kilka lat, ze o niczym nie wiedział i będzie domagał
    się przesuniecia trasy na sąsiednie osiedle i wygięcia jej pod kątem 90 stopni.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 21.02.06, 18:59
    jakiej trasy :):):)
    nic takiego nie zrobia
    nie maja na to pieniedzy
    na metro nie maja kasy to tym bardziej na obwodnice!
  • vampi_r 21.02.06, 23:28
    rtomik napisał:

    > jakiej trasy :):):)
    > nic takiego nie zrobia
    > nie maja na to pieniedzy
    > na metro nie maja kasy to tym bardziej na obwodnice!

    Mnie coś takiego mówili w UD Bemowo, gdy w 1998 roku pytałem się urzędnika co to za czerwona kreska na mapie, idąca w pobliżu własnie nowo budowanego osiedla przy ulicy Marynin, gdzie chciałem kupić mieszkanie.
    No i za 2 lata osiedle będzie stało 50 m od Trasy AK. A za 5 lat 50 m od S-7 i tyleż od węzła obu tras.

    A dla twojej informacji - pieniądze na metro są. W zeszłym roku miasto nie dało rady wydać niemal setki mln.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 21.02.06, 23:58
    Wasze myslenie jest utopijne!!!
    gdyby bylo tak jak myslicie byloby pieknie, ale realia sa inne.
  • vampi_r 22.02.06, 01:05
    A jakie są realia?
    Fundusze UE czekają.
    Obecnie szybkiemu budowaniu tras przeszkadza jedynie nadmierna biurokracja i nieporadność urzędników miejskich.
    W przyszłym roku czekają nas wielkie inwestycje drogowe w płd-zachodniej Warszawie. Część z nich ruszy już w tym roku.


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • rtomik 22.02.06, 08:32
    ojej
    jakbym slyszal Marka Pola 4 lata temu albo Nostradamusa:)
  • tarantula01 23.02.06, 10:04
    vampi_r napisał:

    > A dla twojej informacji - pieniądze na metro są. W zeszłym roku miasto nie
    > dało rady wydać niemal setki mln.

    Nie wydano, bowiem urzędnicy miejscy za słabo przygotowali dokumentację do
    przetargów na budowę metra. I wskutek tego były zapytania, a potem odwołania od
    wyników przetargu. Sprawy czekają na wyrok sądu okręgowego.
    Do połowy roku sytuacja się wyklaruje i... droga będzie otwarta do rozpoczęcia
    budowy 4 ostatnich stacji I linii metra. Wszystko na dosyć długo przed terminem
    wyborów. obecna ekipa będzie argumentować: Patrzcie! Przed nami, poza stacjami
    ursynowskimi, nikt nie potrafił uruchomić budowy kilku stacji jednocześnie, aby
    później razem oddać je do użytku.
    My to zrobiliśmy, jesteśmy skuteczni. Sprawdziliśmy się, mieliśmy kłopoty, ale
    dopieliśmy celu.
    Chyba, że Sąd w którejś z rozpraw uzna argumenty oprotestowujących wyniki
    przetargu. Wtedy będziemy miec sytuację taką, że: buduje się Słodowiec, Bielany
    i Młociny, a np. Wawrzyszew później.

    Swoją drogą to I linię metra można by było wydłużyć, skoro II linia nie dotrze
    szybko na Tarchomin:
    www.siskom.waw.pl/temporary/metro1.jpg
    Na Tarchomin będzie prowadzić tramwaj, ale takie zakończenie I linii miałoby
    chyba spore szanse na wykonanie w przyszłości?

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • osservatorepolacco 24.02.06, 09:06
    tarantula01 napisał:

    > vampi_r napisał:
    >
    (ciach)
    > Swoją drogą to I linię metra można by było wydłużyć, skoro II linia nie dotrze
    > szybko na Tarchomin:
    > www.siskom.waw.pl/temporary/metro1.jpg
    > Na Tarchomin będzie prowadzić tramwaj, ale takie zakończenie I linii miałoby
    > chyba spore szanse na wykonanie w przyszłości?

    tansze jest zrobienie trawaju niż drzanie kolejneych odcinków metra. poza tym
    YWoja prpozycja jest szczerze mówiąc słaba, bo:
    1) proponujesz stacje na skraju osieldla domków jednorodzinnych i zaśmieconego lasu
    2) tylko jedna stacja na środkowych tarchowminie - tak możnaby ze 2 bądż 3
    zaproj. 1/ stary tarchomin, k starej pętli, 2/ nowodwory, 3/ Winnica

    a linia by wchodziła na tarchomin od południa, a nie od wschodu

    --
    NIE - dla obwodnicy w Warszawie.

    Tak - dla obwodnicy DOOKOŁA miasta!
  • roody102 24.02.06, 10:31
    Nieglupia mysl z metrem na Tarchomin. Z tym, ze pierwsza stacja za Huta powinna
    byc blizej cmentarza a na Tarchominie chyba faktycznie przydaloby sie ich
    wiecej. Z tramwajem to w sprzecznosci w ogole nie stoi.

    No i mozna sie zastanowic w przyszlosci nad odnoga do Lomianek. W ogole metro
    powinno sie projektowac z mozliwoscia przedluzania, najlepiej juz nie w tunelu,
    tylko na powierzchni.

    --
    {r}
    "Od wczesnych lat skłonny byłem do łagodnej zadumy nad faktami i ich
    interpretacją, do wyczerpującej wymiany poglądów i wielostronnej argumentacji,
    zwanej też w Warszawie pyskówą."
    Leopold Tyrmand, Dziennik 1954
  • roody102 24.02.06, 10:36
    Z tym, ze o ile mnie pamiec nie myli, to nie ma mozliwosci, by zbudowac cos pod
    terenami huty, poki ona pracuje :(
    --
    {r}
    "Od wczesnych lat skłonny byłem do łagodnej zadumy nad faktami i ich
    interpretacją, do wyczerpującej wymiany poglądów i wielostronnej argumentacji,
    zwanej też w Warszawie pyskówą."
    Leopold Tyrmand, Dziennik 1954
  • pstrys 24.02.06, 15:39
    > Z tym, ze o ile mnie pamiec nie myli, to nie ma mozliwosci, by zbudowac cos pod
    > terenami huty, poki ona pracuje :(

    Co masz na myśli pisząc "nie ma mozliwosci"?

    Jeśli idzie Ci o przeszkody formalne (ew. użeranie się z urzędami / właścicielem
    huty, kłopoty z pozwoleniami itp) - może faktycznie byłby z tym problem.

    Jeśli zaś idzie o kwestie techniczne, to jakiś czas temu wpadła mi gdzieś w oko
    informacja, że pod na terenie huty jest rezerwa terenu dla ewentualnego
    przedłużenia I linii metra.

    Tak czy siak pomysł przedłużenia I linii na Tarchomin - wart rozważenia (i to
    szybkiego!)
  • roody102 24.02.06, 15:49
    Osia terenu huty jest przedluzenie Kasprowicza - tak samo szerokie i proste jak
    w morde strzelil, wiec przynajmniej w sensie budynkow przeszkod nie ma. Pytanie
    - co jest pod spodem? Niektore hale maja "podloge" znacznie ponizej gruntu i na
    tym poziomie wchodza do nich rozne instalacje. Moga przechodzic tez pod owa ulica.

    Poza tym szereg instalacji jest nad ulica - jesli fragmenty tunelu bylyby
    budowane odkrywkowo, to trzeba by je ciagle przebudowywac. A produkcji w hucie
    nie mozna ot tak przerwac na kilka dni - koszt wygaszenia i ponownego rozruchu
    pieca jest ogromny i kto by go pokryl? Miasto? Bo przeciez huta nie ma w tym
    zadnego interesu.

    Do tego dochodza wzgledy bezpieczenstwa i ogromne opory huty w tym wzgledzie -
    na podstawowym poziomie bylem tego swiadkiem przy wysadzaniu kominow. Trudno mi
    wyobrazic sobie, ze taki zaklad wpuszcza na swoj teren wykonawcow metra i oddaje
    im czesc we wladanie.

    Przeszkody formalne, to niejako poklosie tego, o czym mowie - tez samo w sobie
    bedace przeszkoda.

    Mysle, ze byloby bardzo trudno wynegocjowac zgode nawet na wzglednie
    nieinwazyjna budowe glebokiego tunelu metoda gornicza.

    Osobiscie mam nadzieje dozyc czasow, gdy huta po prostu zostanie zamknieta, ale
    plany inwestycyjne sa bogate i nie ma na to widokow. A chyba dopiero wtedy mozna
    by myslec o budowie metra pod tym terenem.

    --
    {r}
    "Od wczesnych lat skłonny byłem do łagodnej zadumy nad faktami i ich
    interpretacją, do wyczerpującej wymiany poglądów i wielostronnej argumentacji,
    zwanej też w Warszawie pyskówą."
    Leopold Tyrmand, Dziennik 1954
  • pstrys 24.02.06, 20:08
    to co gdzies, na jakims forum czytalem bylo wlasnie
    o "kablach", "piwnicach", "instalacjach" itepe. Na terenie huty pozostawiono
    jakoby pusty pas bez tego wszystkiego - wlasnie na przedluzeniu linii metra, w
    celu ewentualnej jej rozbudowy.

    A w temacie pierwszej linii metra na Tarchomin: Jesli przeciecie terenu huty
    mialoby byc takim problemem, to rownie dobrze mozna by "skrecic" pierwsza linie
    jeszcze przed huta. Tak by przedluzenie 1 linii poszlo na Tarchomin
    (przykladowo) wzdluz Trasy Mostu Polnocnego. Mozna wtedy pomyslec o puszczeniu
    metra na powierzchni na czesci trasy (np. mostem nad Wisla)
  • d3b3 25.02.06, 00:28
    Zamiast dłubać przy hucie (stojącej na wątpliwie prawnych działkach) zajmijmy
    się szynami. Ze stacji Warszawa Śródmieście można dojechać do stacji Warszawa
    Płudy w 20 minut.

    Kolej na trasie do Legionowa mogłaby od zaraz spełniać funkcję metra.

    Trzeba tylko zorganizować:
    1. Więcej połączeń do Legionowa,
    2. Lokalne, autobusowe dojazdy (do stacji Płudy) z osiedli Nowodwory i Tarchomin,
    3. Reklamę i marketing :-)
  • Gość: Lepus42 IP: *.chello.pl 25.02.06, 12:22
    Metro na powierzchni nie pójdzie z bardzo prozaicznego powodu. Zasilane jest z
    szyny biegnącej obok torów.Zarówno ze względu na deszcz jak i bezpieczeństwo
    ludzi i zwierząt nie może być na zewnątrz. Dlatego planowany jest szybki
    tramwaj na Tarchomin.Budowanie tunelu z Bielan na Tarchomin nie wydaje się być
    dobrym pomysłem.Pod hutą można ciągnąć metro na cmentarz albo w dalszej
    kolejności do Łomianek co też nie jest najlepszym pomysłem.
    Uważam,że dotychczasowe plany są naprawdę dobre. Jak również dobrym pomysłem
    jest wykorzystanie linii kolejowej od Choszczówki do W-wy Gdańskiej ,bo Śródmie
    ście chyba jest już za bardzo obciążone. Problem w tym,że wszystko to są
    plany,a wykonanie planów w Warszawie jest takie jakie jest a chyba przez
    najbliższe 4 lata będzie jeszcze gorsze.
  • pstrys 25.02.06, 13:33
    Gość portalu: Lepus42 napisał(a):

    > Metro na powierzchni nie pójdzie z bardzo prozaicznego powodu. Zasilane jest z
    > szyny biegnącej obok torów.Zarówno ze względu na deszcz jak i bezpieczeństwo
    > ludzi i zwierząt nie może być na zewnątrz.

    W Berlinie daje się poprowadzić po powierzchni kolejkę miejską zasilaną z
    'trzeciej szyny', a w Warszawie się nie da?

    www.berliner-verkehr.de/sbbilder/485006.jpg
  • Gość: Lepus42 IP: *.chello.pl 25.02.06, 15:20
    Jak Niemiec ma napisane,że nie wolno dotykać to nie dotyka. Polak odwrotnie.
  • pstrys 25.02.06, 17:38
    Ciekawy argument. Można w takim układzie napisać "nakaz dotykania trzeciej
    szyny" - wtedy nikt nie dotknie.

    A tak na serio to mimo tabliczek ostrzegawczych na słupach tramwajowych, nie
    spostrzegłem aby ludzie masowo wieszali się na przewodach trakcyjnych.

    Gość portalu: Lepus42 napisał(a):

    > Jak Niemiec ma napisane,że nie wolno dotykać to nie dotyka. Polak odwrotnie.
  • Gość: Lepus42 IP: *.chello.pl 25.02.06, 19:33
    Poważnie mówiąc wydaje mi się że wybudowanie linii tramwajowej będzie dużo
    tańsze niż byłoby to z metrem,po drugie rzeczywiście trakcja powietrzna jest
    bezpieczniejsza niż naziemna, a po trzecie wydaje mi się,że już są dosyć daleko
    zaawansowane plany zarówno mostu jak i trakcji tramwajowej.
    Najważniejsze jest to żeby w końcu się za to zabrać.
  • tarantula01 26.02.06, 01:09
    Gość portalu: Lepus42 napisał(a):

    > Jak Niemiec ma napisane,że nie wolno dotykać to nie dotyka. Polak odwrotnie.

    Pewnie dlatego Niemców jest dwukrotnie więcej niż nas.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • roody102 01.03.06, 13:53
    Metro moze isc po powierzchni. Co wiecej; ono juz po niej idzie na terenie STP.
    Problem polega na tym, ze takie torowisko musi byc scisle wydzielone no i nie
    mozna przez nie zrobic zwyklych przejsz ani przejazdow - wszedzie musza byc
    kladki, wiadukty lub tunele. Mimo wszystko wychodzi chyba taniej, niz kopanie
    tunelu.
    --
    {r}
    "Od wczesnych lat skłonny byłem do łagodnej zadumy nad faktami i ich
    interpretacją, do wyczerpującej wymiany poglądów i wielostronnej argumentacji,
    zwanej też w Warszawie pyskówą."
    Leopold Tyrmand, Dziennik 1954
  • tarantula01 26.02.06, 01:08
    d3b3 napisała:

    > Zamiast dłubać przy hucie (stojącej na wątpliwie prawnych działkach) zajmijmy
    > się szynami. Ze stacji Warszawa Śródmieście można dojechać do stacji Warszawa
    > Płudy w 20 minut.

    Można, ale po kapitalnym remoncie torów, bo obecnie IC Lajkonik z Dw.
    Centralnego przejeżdża stację w Płudach po ok. 45 minutach. Niemożliwe? A
    jednak!

    > Kolej na trasie do Legionowa mogłaby od zaraz spełniać funkcję metra.
    >
    > Trzeba tylko zorganizować:
    > 1. Więcej połączeń do Legionowa,
    > 2. Lokalne, autobusowe dojazdy (do stacji Płudy) z osiedli Nowodwory i
    > Tarchomin,
    > 3. Reklamę i marketing :-)

    Podstawowy problem to jakość torów. Gdyby te były lepsze, to ludzie szybko
    zorientowaliby się, że pociągiem warto.
    Druga sprawa, to warunki podróży. Ale te uległyby poprawie, bo po nowych torach
    pociągi mogłyby jeździć częściej i to bez dużych zakupów taboru.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: Lepus42 IP: *.chello.pl 26.02.06, 10:35
    Święte słowa. Nawet przy okazji remontu torów.możnaby je pociągnąć kawałek
    dalej,na Tarchomin.
  • tarantula01 23.05.06, 23:00
    > > vampi_r napisał:
    > > A dla twojej informacji - pieniądze na metro są. W zeszłym roku miasto nie
    > > dało rady wydać niemal setki mln.

    > tarantula01 napisał:
    > Sprawy czekają na wyrok sądu okręgowego.
    > Do połowy roku sytuacja się wyklaruje i... droga będzie otwarta do
    > rozpoczęcia budowy 4 ostatnich stacji I linii metra. Wszystko na dosyć długo
    > przed terminem wyborów. obecna ekipa będzie argumentować: Patrzcie! Przed
    > nami, poza stacjami ursynowskimi, nikt nie potrafił uruchomić budowy kilku
    > stacji jednocześnie, aby później razem oddać je do użytku.
    > My to zrobiliśmy, jesteśmy skuteczni. Sprawdziliśmy się, mieliśmy kłopoty,
    > ale dopieliśmy celu.

    No i lada moment będą się wszystkie stacje metra "budowały".
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: fizia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.05.06, 18:11
    Co do hity, to podobno są plany wybudowania wielkiego osiedla na jej terenie w
    przyszłośći?
  • Gość: fizia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.05.06, 18:12
    jakiej hity???, tfu..huty*, miało być
  • sir_glonojad 06.07.06, 17:31
    Obawiam się, że taki przebieg metra w życiu by się "nie spłacił", a do tego
    większość pasażerow i tak by się musiała przesiadać, bo Tarchomin jest
    "odrobinkę" jednak zbyt duży, żeby jedna stacja złapała wystarczającą ilość
    pasażerów.
    Szybki tramwaj jest na Tarcho potrzebny, ot co. ;)
  • Gość: architekt IP: *.adsl.inetia.pl 03.07.14, 22:06
    no i mamy 2014 rok i trase polnocna wraz z mostem dawno oddana do ruchu- nie za piekny ten most, wisly mnie widac jak sie nim jedzie, wogole nic nie widac z powodu wysokich ekranow po obu stronach- nie wiadomo czy jeszcze na moscie , czy dawno juz za wisla- ludzie maja mieszkania nad tym tworem komunikacyjnym... NIEUCZCIWYCH deweloperow jest nadal sporo, ktorzy nie informuja o tym co ma byc w poblizu, albo specjalnie informujacych blednie np Bemowo przy trasie S8- powstaja blokowiska okno-w okno, tarchomin, ktoremu wciaz obiecuje sie szybkie skomunikowanie z pozostala czescia miasta.... wszedzie powstaja 40m-apartamenty dwupokojowe ... i ludzie lubia byc oszukiwani...
  • Gość: gosc IP: *.dynamic.chello.pl 03.07.14, 23:10
    Ciekawie się to czyta po tych kilku latach! Dzięki za odświeżenie. Ciekawy teraz jestem, jak to będzie z mostem Krasińskiego, czy też tak jak teraz nikt nie wierzy za parę lat będziemy się wściekać, że koszmarny ruch..

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka