Dodaj do ulubionych

Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed...

12.05.10, 19:57
Dlaczego na pierwszym filmiku autobus wjechał na skrzyżowanie przy żółtym świetle?

S.
Obserwuj wątek
      • pereiro Kto to napisał? 13.05.10, 00:42
        Zacytuję:

        Warszawiacy, którzy upierają się przy jeżdżeniu samochodem, w jeszcze
        większym korku stoją popołudniu. Z pl. Bankowego do Parku Praskiego jedzie się
        ze średnia prędkością 5,4 km/h, podczas gdy autobus czy tramwaj jedzie nawet
        cztery razy szybciej (22,2 km/h). Na szczęście coraz więcej osób decyduje się na
        jazdę komunikacją zbiorową.


        Powiedzieć, że to tekst stronniczy, to mało. Autor nie tylko nie kryje swojego
        stosunku do samochodów (negatywnego), odmawia ludziom prawo do wyboru środka
        transportu używając deprecjonujących określeń (upierają się, na szczęście coraz
        więcej), ale pomija oczywiste wady poruszania się komunikacją zbiorową. Zapomina
        o tym, że w autobusach i tramwajach jest tłok, wielu współpasażerów śmierdzi
        (sam wolę spędzić godzinę we własnym samochodzie, niż 15 minut w smrodzie w
        tramwaju), autobusy płoną, spóźniają się, grasują w nich złodzieje etc. Żeby
        popełnić coś równie żenującego, trzeba nie mieć za grosz etyki dziennikarskiej
        lub być zwyczajnym idiotą.
        --
        sharn1 napisał:
        Nie różnią się NICZYM od zwykłych ludzi. Wręcz odwrotnie.
    • Gość: pyton analiza za darmo made by pyton IP: 80.50.4.* 12.05.10, 21:38
      najwiecej czasu autobusy i tramwaje tracą rano na wysokości dworzec wileński - pomnik 4 śpiących. Bezmyśle wjezdzanie na skrzyżowanie przez kierowców samochodów osobowych, autobusów miejskich i tramwai powoduje, że czasami tramwaj potrafi czekac 3-4 światła, zanim opuści skrzyżowanie....
    • w.i.l Bus-debilizm. 12.05.10, 22:30
      Gronkiewicz-Waltz z racji wrodzonej głupoty z uporem maniaka
      ignoruje fakt, że Warszawa to AGLOMERACJA.
      To oznacza, że podróżuje po niej masa ludzi mieszkająca na co dzień
      na obrzeżach i w pobliskich miejscowościach.
      Tak do 60 km od centrum.
      Dla tych ludzi dojazdy do stolicy komunikacją miejską są abolutnie
      poza wyborem.
      Dla nich samochód to być albo nie być w pracy w stolicy.
      I liczba tych osób będzie coraz szybciej rosnąć.
      --
      Nie głosuję ani na PO ani na SLD - partie, które uchwaliły, że można
      zabierać rodzinom dzieci bez wyroku sądowego.
        • Gość: p wyobraz sobie, ze sa ludzie, ktorzy maja pasje IP: 121.98.112.* 13.05.10, 05:59
          I ci ludzie w przeciwienstwie do ciebie potrafia robic pewne rzeczy
          za darmo - dla czystej radosci poprawiania jakosci zycia w miescie, z
          ktorym sie identyfikuja.
          Wyobraz sobie, ze sa tacy, ktorzy widza cos wiecej niz czubek
          wlasnego nosa i maja szersze horyzonty niz praca-dom-praca-dom,
          jedzenie-spanie-praca-sranie.
          Teraz wejdz sobie na strone SISKOM i zobaczysz swiat zupelnie innych
          ludzi niz ci, ktorzy cie otaczaja. To jest swiat ludzi swiadomych i
          aktywnych spolecznie.
          Potem sprawdz w slowniku co znaczy slowo spolecznie bo przypuszczam,
          ze jest to dla ciebie zupelnie obce pojecie.

          Pozdrawiam
      • mk72 Re: Bus-debilizm. 12.05.10, 22:48
        Ale nie trzeba tym samochodem wjeżdżać do centrum stolicy. Można go zostawić na
        obrzeżach i po samej Warszawie jeździć komunikacją miejską.
        • rlnd Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 08:28
          No dobra, to slucham gdzie mozna zostawic ten samochod na obrzezach. Powiedzmy
          ze jade z Otwocka, do pracy na Woli. Gdzie mam zostawic samochod i jak sprawnie
          dojechac powiedzmy na ul. Gorczewska.

          Poza tym, przypominam, ze Trasa Lazienkowska, na ktorej jest buspas, wciaz
          oznaczona jest jako DK2/E30, a wiedzie ponoc wlasnie przez centrum ...
          • robert_c Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 09:42
            jedziesz pociągiemrlnd napisał:

            > No dobra, to slucham gdzie mozna zostawic ten samochod na
            obrzezach. Powiedzmy
            > ze jade z Otwocka, do pracy na Woli. Gdzie mam zostawic samochod i
            jak sprawnie
            > dojechac powiedzmy na ul. Gorczewska.

            Jeśli jedziesz z Otwocka, to samochód zostawiasz w Otwocku
            (najlepiej pod swoim domem lub w swoim garażu - to najlepszy
            Park&Ride), a do Warszawy jedziesz pociągiem. Wysiadasz na stacji
            Warszawa Zachodnia i przesiadasz się w autobus linii 523, który
            dowiezie Cię na Górczewską.

            > Poza tym, przypominam, ze Trasa Lazienkowska, na ktorej jest
            buspas, wciaz
            > oznaczona jest jako DK2/E30, a wiedzie ponoc wlasnie przez
            centrum ...

            Stare i nieaktualne oznaczenia z czasów, gdy nie było Trasy
            Siekierkowskiej. ZDM niestety nie potrafi na czas zmieniać znaków
            drogowych i oznaczeń.


            --
            SISKOM
            TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej
            Przekaż 1% swojego podatku
            • rlnd Re: Bus-debilizm. 14.05.10, 09:40
              > Jeśli jedziesz z Otwocka, to samochód zostawiasz w Otwocku
              > (najlepiej pod swoim domem lub w swoim garażu - to najlepszy
              > Park&Ride), a do Warszawy jedziesz pociągiem. Wysiadasz na stacji
              > Warszawa Zachodnia i przesiadasz się w autobus linii 523, który
              > dowiezie Cię na Górczewską.

              Jasne. Powiedzmy nawet ze zmiescisz sie do pociagu i na niego nie czekasz.
              Powiedzmy nawet ze pociag ma klimatyzowane wnetrze, ludzie nie sa chorzy i
              spoceni. Ile czekasz na przesiadke w 523 ? Ile razem zajmie Ci dojazd ?


              >
              > Stare i nieaktualne oznaczenia z czasów, gdy nie było Trasy
              > Siekierkowskiej. ZDM niestety nie potrafi na czas zmieniać znaków
              > drogowych i oznaczeń.
              >
              >

              Juz o tym dyskutowalismy. Na wlasnej stronie:
              siskom.waw.pl/obwodnica-sr-poludnie.htm piszecie o tym ze to czesc DK2
              (drugie zdanie), takie same informacje dostaje z Wikipedii, Google, dowolnych
              map, nawigacji, a takze tablic w obrebie Warszawy.

              Chocbys nie wiem jak sie wysilal, tutaj na forach, Trasa Lazienkowska wciaz jest
              oznakowana jako DK2/E30.
            • rlnd Re: Bus-debilizm. 14.05.10, 09:55
              Aha, a skoro juz tu sie odezwales, to mam pytanie, jak to jest ze firmujecie
              nierzetelna analize efektywnosci buspasa Trasy L ?

              Co to za badania, ktore sa robione raptem przez 1 dzien ? Co to za porownania,
              ktore odnosza sie do wybranych 2 godzin z tego 1 dnia ? O wyciaganiu dziwnych
              wnioskow z wlasnych wynikow juz nie wspomne.

      • zegrz Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 15:07
        Ciekawe, a mój znajomy właśnie się przerzucił na zestaw kolej-tramwaj-tramwaj bo
        jednak szybciej niż samochodem przez Centrum. I jeśli nie musi po południu
        skorzystać z auta to jeździ zbiorkomem.
    • mlopaci W analizach efektywności buspasów są błędy 12.05.10, 23:27
      Dzisiaj czytałem analizę efektywności buspasa na TŁ. W tych analizach są błędy
      matematyczne na poziomie gimnazjum. Autorzy nie rozumieją pojęcia średniej, a
      z dodawaniem mają problemy.
      Polecam uważne przeczytanie analizy buspasa na TŁ od strony 55. Dostępna na
      stronach SISKOMu.

      A jakby ktoś nie chciał liczyć:
      1) Tabela 8 ze strony 55 zawiera dane o liczbie pasażerów autobusów i
      samochodów na PIĘCIU ODCINKACH TŁ przed i po wdrożeniu buspasa. Podsumowanie
      tej tabeli zawiera SUMY pasażerów z wszystkich odcinków. Tabela 9 ze strony
      56 zawiera czasy przejazdu CAŁEGO buspasa.

      Do wzoru z pkt 3 ze strony 57, którym wyliczana jest efektywność buspasa,
      podstawiana jest SUMA_PASAŻERÓW_NA_PIĘCIU_ODCINKACH razy
      CZAS_PRZEJAZDU_CAŁEGO_BUSPASA. To oznacza, że efektywność buspasa została
      zawyżona ok. pięciokrotnie.


      2) Wzór z pkt 3 ze strony 57 jest poprawny dla każdego odcinka oddzielnie.
      Efektywność powinna być policzona dla każdego odcinka
      (LICZBA_PASAŻERÓW_NA_ODCINKU x CZAS_PRZEJAZDÓW_ODCINKA), a następnie
      zsumowana. Nie dopuszczalne jest liczenie ilości pasażerów na poszczególnych
      odcinkach i mnożenie tego średnim czasem przejazdu całej trasy, gdyż bardzo
      zafałszowuje wynik.


      Jak bardzo błędy takie mogą zafałszować wynik, to proszę policzyć: jeśli 100
      pasażerów na I odcinku straciło 1 minutę i 1 pasażer na drugim odcinku zyskał
      100 minut, to prawidłowym wynikiem jest zero. Nikt nie zyskał i nikt nie
      stracił. Licząc metodą z raportu zysk wyniósłby 4999,5 minut.
      • rlnd Re: W analizach efektywności buspasów są błędy 13.05.10, 08:11
        Przypomne, tez, ze przy analizie efektywnosci buspasa na TŁ zebrano dane z
        jednego (!) tylko dnia, i to z konkretnie wybranych godzin (7.00-9.00,
        16.00-18.00 zwanych szczytowymi, 11.00-12.00 zwanych miedzyszczytowymi) - nie
        biorac pod uwage faktu ze godziny szczytu (rozumiane jako zakorkowana trasa)
        znacznie sie wydluzyly.

        Tutaj (analiza trasy WZ) autorzy przynajmniej zbierali dane prawie przez 10 dni ...
        • mlopaci Re: W analizach efektywności buspasów są błędy 13.05.10, 11:07
          rlnd napisał:

          >
          > Tutaj (analiza trasy WZ) autorzy przynajmniej zbierali dane prawie przez 10 dni
          > ...

          Ale ja, po stwierdzeniu, że średnia prędkość samochodów osobowych w szczycie popołudniowym wynosi 5,4 km/h, nie napisałbym:

          "Ruch na Trasie WZ odbywa się dość płynnie, w sposób uporządkowany, na poziomie zbliżonym do przepustowości."

          I jeszcze ciekawostka, że w szczycie samochodem jest szybciej niż w międzyszczycie:
          "Pomiary wskazują, że czas przejazdu samochodem odcinka Dw. Wileński – pl. Bankowy (kierunek do Centrum) w godzinie szczytu porannego wynosi ok. 10min, natomiast w międzyszczycie ok. 16min 30s."
    • Gość: wz Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.nbp.pl 13.05.10, 07:54
      Moim zdaniem jest jeszcze 4 możliwość. Dojście i zejście z wysepek
      tramwajowych tylko przez pas w stronę Centrum. Tym bardziej że od strony Zamku
      są schody ruchome na Plac Zamkowy a trasa w stronę Pl Bankowego poszerza się
      do 2 a przed samym skrzyżowaniem do 3 pasów jezdni. Zlikwidowanie przejścia
      dla pieszych od strony św. Anny przynajmniej częściowo usprawni ruch od strony
      Centrum. Od Pl Bankowego jest tylko 2 pasy przechodzą w 1 i dodatkowo dochodzi
      zjazd ze Starówki. Znaczna cześć aut ze strony centrum i tak zjeżdża na dół na
      Wisłostradę. Poza tym z powodu słabej widoczności przy wyjeździe z tunelu i
      zjeździe na Wisłostradę dochodzi do częstych potrąceń pieszych.
    • Gość: obiektywny Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.chello.pl 13.05.10, 10:47
      >Problemem pozostaje kiepsko zorganizowany przystanek Stare Miasto.
      >Okazuje się, że autobusy i tramwaje jadą znacznie szybciej...

      Tyle to wie kazdy przejazdzający tamtędy czym kolwiek i to za darmo
      bez analizy za grube pieniądze.Mało tego, to już wiedziano nawet
      przed otwarciem tego buso-trampka.
      Po co wydano tyle kasy na analizę która za pół roku będzie nie
      aktualna.
      -Targowa będzie rozkopana.Rozpocznie się budowa metra.
      -Most będzie tylko dla komunikacji miejskiej(po 2 pasy),
      -ruch samochodowy indywidualny przestanie istnieć w tym miejscu na
      dłuższy czas.
      W dalszym czasie większą częsć pasażerów z komunikacji miejskiej
      jadącej tym buso-trampkiem przejmie metro które może uda się
      wybudować?
      Wtedy się okaże że nic nie trzeba zmieniać bo natężenie ruchu
      komunikacji miejskiej na bus-trampku należy zmniejszyć bo wiekszość
      pasazerów korzysta z wybudowanego metra.Głównym miejscem przesiadki
      stanie się istniejąca już stacja Swiętokrzyska,która okaże się za
      mała by przejąć cały potok pasażerów ze stacji Ratusz.Powstanie nowe
      drogie zlecenie o jej przebudowanie.
      Wtedy analiza bus-trampkowa zostanie tylko jako droga pamiątka.
      I okaże się że ten cały bus-trampek nie jest juz taki konieczny.
    • zewszad_i_znikad Uwaga estetyczna na marginesie 13.05.10, 10:50
      Zupełnie na marginesie: byłoby nieźle, gdyby samochody wyglądały
      tak, jak w tej animacji. Niestety ona jest zupełnie nierealistyczna -
      zdecydowana większość samochodów jest w kolorach takich jak
      czerwony (jedyna żywsza wśród popularnych barw), szary, srebrny,
      czarny, antracyt, samochody w żywych, jasnych kolorach takich jak
      żółty, pomarańczowy czy jasnoniebieski stanowią rzadkość. Szkoda...
      świat jest nudny bez kolorów.
    • danaela Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... 13.05.10, 12:19
      Byle nie robiąc kładkę, bo to pomysł osoby młodej, sprawnej ruchowo
      i nie obarczonej małym dzieckiem. Bardzo trudno wspinać się na
      kładki i równie trudno z nich zejść. Windy są zwykle za małe dla
      wózków, w tym inwalidzkich, a ich obsługiwanie wymaga silnych i
      sprawnych rąk (pomysł trzymania guzika naciśniętego w czasie jazdy
      mógł się pojawić tylko w głowie zdrowego fizycznie człowieka).
      Naprawdę warto zacząć przystosowywać Warszawę dla pieszych. Warto
      pomyśleć o takim organizowaniu przystanków, by przesiadanie się nie
      wymagało pokonywania kilometrów. Warto by było przywrócić przejście
      dla pieszych na wysokości ulicy Orlej oraz przystanek tramwajowy
      przed placem Bankowym w kierunku na Pragę.
    • zegrz Zachwyty zachwytami, a oszczędności 13.05.10, 14:52
      i brak całościowej wizji będą się mścić latami. Ciąg komunikacyjny działa
      faktycznie dobrze, ale:
      1 - powinien działać od Targowej aż za Żelazną;
      2 - nie zbudowano odpowiedniego przystanku przy Zamku;
      3 - nie przebudowano przystanków przy pl. Bankowym - zejścia do podziemi są
      zbyt wąskie jak na taki duży ruch (przesiadka do i z metra!!) a wiaty są za małe;
      4 - AL. Solidarności na odcinku od JPII do pl. Bankowego powinna mieć najwyżej
      dwa pasy (może na odcinku Żelazna-JPII też?) co zmniejszyłoby ilość pojazdów i
      odkorkowało skrzyżowanie Andersa/Solidarności;
      5 - uwolniony pas ruchu mógłby zostać przeznaczony na parkowanie samochodów co
      z kolei uwolniłoby chodniki dla pieszych (teraz nie da się tam przejść), a
      może jakaś zieleń nawet by się zmieściła - w końcu nazwa aleje zobowiązuje;
      6 - gdyby skasować też jeden pas ruchu po stronie północnej (na odcinku pl.
      Bankowy-Żelazna) to można by tam spokojnie wyznaczyć ścieżkę rowerową;
      7 - nie zmieniono oświetlenia - nadal (jak zresztą w całej W-wie) oświetlone
      są jezdnie a na chodnikach jest ciemno, mimo tego, że to pojazdy muszą być
      wyposażone w światła - a piesi nie;)
      8 - nie przywrócono przejść dla pieszych na osi ul. Orlej i przy Sądach, a
      przydałoby się też przejście przy Pomniku Pamięci... (jest tam tylko przez
      Leszno), na odcinku Towarowa-pl. Bankowy są tylko 3 przejścia!!! a niby to
      centrum miasta.
      Itp. itd. Kiedyś się to wszystko poprawi, ale za każdy razem będą utrudnienia
      w ruchu i w sumie znacznie wyższe koszty.
    • Gość: bloodyArt JA mam najlepszy pomysł... IP: *.centertel.pl 13.05.10, 22:02
      ...wystarczy wybudować ruchome schody na... wysepce przesiadkowej, które będą
      prowadziły wprost na plac zamkowy bo większość pasażerów wysiadających tam i
      tak kieruje się na plac zamkowy. W ten sposób nikt nie będzie przechodził
      przez tory i jezdnie :) proste? wyobraźcie sobie jak płynnie by się tam
      jeździło :)
    • Gość: grzegorz Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.10, 16:15
      O utrudnieniach dla ruchu i niebezpieczeństwie związanym z
      aktualnymi rozwiązaniami na przystanku przy Starym Mieście pisałm
      prawie rok temu na forum gazety.
      Proponuję zamiast analiz podjąć działania.
      Skandalem było przy remoncie trasy W-Z pozostawienie tego przejścia
      bez świateł.
      Ale dlaczego zmieniać i zrobić porządek, zróbmy kolejną analizę i na
      półkę ją.
    • Gość: skafanderek takie tam z ciekawości IP: *.dynamic.chello.pl 07.12.10, 00:53
      Pomijając nierealność ze względów finansowych, to ciekawy jestem czy technicznie byłoby możliwe, żeby w tunelu (patrząc od Centrum) ruch samochodowy schodził do poziomu -1 i wychodził na poziom 0 w okolicy stomatologii, czy nie groziłoby to św. Annie i skarpie?

      Bo w górę (jak to niektórzy proponowali) nic nie można pchać - nie tylko z braku miejsca (miejsce by się mogło znaleźć - kładka nie nad ulicą ale zejścia bezpośrednio z pl. Zamkowego na wysepkę przystanku z jakąś formą windy dla wózków - pewnie byłoby to do wykombinowania - chociaż znowu bardzo drogie) jednak nie wyobrażam sobie tego z punktu widzenia estetycznego - popsucie panoramy z pl. Zamkowego, agresywne wejście w widok zamku i św Anny z boku... byłoby to dramatyczne i chyba nawet dobry projekt byłby tutaj trudny do zaakceptowania.

      I jeszcze jedno pytanie - do wizualizacji - rozumiem, że likwidowany jest chodnik znajdujący się po bokach jezdni (inaczej nie zmieszczą się wysepki). To co w takim razie z przejściem pieszym przez mosy - w jaki sposób miałby się ten ruch odbywać?

      A może system śluz coś w stylu tego co zrobiono na Obozowej, tylko mocno lepiej zsynchronizowane..
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka