Dodaj do ulubionych

Modlitwa o Trasę Olszynki Grochowskiej

12.05.02, 00:49
Dziś znowu na Płochocińskiej był "dzwon" na kilka samochodów na tyle poważny,
że wzywano kilka karetek pogotowia, policję i straż pożarną. Korek był chyba aż
do Giełdy, albo i dalej.
I znowu okazało się, że ta ulica, nawet po remoncie, nie nadaje się do tranzytu
z Warszawy nad Zalew Zegrzyński i na Mazury. Ona z trudem przenosi codzienny
ruch lokalnych mieszkańców do pracy i z powrotem.
Tymczasem most w Zegrzu stawia się w tempie, które jako żywo przypomina to z
niesławnego mostka nad Portem Praskim i z Wiaduktu Popiełuszki. Co gorsza - nic
nie słychać, a tym bardziej nie widać aby cokolwiek działo się przy tzw. Trasie
Olszynki Grochowskiej, która miała połączyć tenże most z ul. Żołnierską. Dziś
stwierdziłem tylko, że na ok. 500 m odcinku wycięto przy ul. Żołnierskiej
drzewa, jakby ktoś zabierał się do tyczenia drugiej jezdni.
Czy na tym Forum jest ktokolwiek, kto wie coś o tej inwestycji i może te
informacje ujawnić...
Edytor zaawansowany
  • Gość: beata_ IP: *.acn.pl / *.acn.waw.pl 12.05.02, 00:53
    Akacyjna może coś wiedzieć, albo się dowiedzieć...

    Ps
    Właśnie wsadziłam ja na minę, powinna się ucieszyć:-)))
  • Gość: Mr. X IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 12.05.02, 18:38
    Ul Płochocińską wyremontowano fatalnie zarówno pod wzgledem wykonania (krzywy
    asfalt) jak i pod względem samego projektu (brak: ścieżki rowerowej,
    lewoskrętów do hurtowni ogrodniczej i budowlanej - nawet takich na 1-2
    samochody, brak pasów włączenia - tam gdzie za skrzyżowaniem jest zatoka
    przystanku autobusowego).
    Trasa Olszynki Grochowskiej miała biec od Wału Miedzeszyńskiego, a nie od
    Żołnierskiej. Ale właściwie jej przebieg nie ma znaczenia, bo przy obecnych
    potrzebach komunikacyjnych i tempie realizacji nawet najprostrzych inwestycji,
    tej trasy nie doczekamy (może, w optymistycznym wariancie powstanie w okolicach
    roku 2136). Realnym sposobem byłoby dobudowanie drugiej jezdni Płochocińskiej i
    obwodnicy Nieporętu (praktycznie wszędzie jest miejsce).
    Ul Żołnierska jest częścią tzw obwodnicy miejskiej i ma być połączona z Trasą
    Toruńską (brakuje ok 4 km). Jej obecny stan - szczególnie odcinek
    jednojezdniowy w granicach miasta - jest fatalny. Na tej ulicy ruch jest bardzo
    duży (i zwiększy się po otwarciu Trasy S) niezależnie od dnia tygodnia
    (połączenie płd W-wy z Wołominem, wylot na Białystok i nad Zalew). Niezbędna
    jest budowa drugiej jezdni (min na odc wiadukt PKP - rondo w Zielonce; wszędzie
    jest rezerwa terenowa). Niestety obecna wycinka drzew to nie początek budowy
    drugiej jezdni, ale budowa kanalizacj. Niezbedna jest również modernizacja ul
    Marsa min na odc wiadukt PKP - Żołnierska.
  • chaladia 12.05.02, 21:39
    Dzięki za wyjaśnienia, Mr. X.
    Gdy przeprowadzono remont Płochocińskiej, mój pierwszy przejazd po niej, gdy
    miałem w pamięci dziury i wyboje to był szok i jedna wielka radość.
    Dziś, po roku codziennego korzystania z tej ulicy nie mogę Ci nie przyznać
    racji. To jest jeden wielki bubel projektowy i wykonawczy.
    Najciekawsze jest - jak im się udało ominąć wymóg budowy ścieżki rowerowej, co
    więcej - na takim turystycznym szlaku?
    Ciekaw jestem, jak to będzie, gdy w przyszłym roku wezmą się za remont odcinka
    od Giełdy Samochodowej do Modlińskiej, a zwłaszcza - jak rozwiążą problem
    przejazdu pod Marywilską. Tyle pieniędzy wydano na remont mostu i wiaduktu, że
    burzenie go to by była spora afera, a miejsca na cztery pasy i chodnik po nim
    nie ma. Nawet zakładając, że jeden pas byłby "włączający" z estakady zjazdowej
    z Marywilskiej w stronę Nieporętu, to trzy pasy też będą miały ciasno.
    Co do perspektywy dobudowania drugiej jezdni dla zwiększenia przepustowości na
    okresy weekendowe - obawiam się, że to nie będzie łatwe, bo będą ostre protesty
    mieszkańców, a (sądzę, że to wiesz) mieszkają przy niej białołeccy decydenci.

    Pozdrawiam,

    Chaladia Bolandi
  • Gość: Mr. X IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 13.05.02, 02:35
    Najgorsze jest to, że budują most w Zegrzu, a drogi łączące Zegrze z Warszawą
    nie są modernizowane, tak by mogły przyjąć większy ruch. Obecnie w dni powrotów
    z wypoczynku (głównie w niedziele), most pełni rolę "dozownika" i dawkuje ruch
    na dalszych odcinkach dróg 61 (przez Legionowo), 631 (przez Zielonkę) i 634
    (przez Nieporęt). A ja mam działkę w Ryni i przez ten nowy most będę wracał
    znacznie dłużej :(
    PS
    Oczywiście z budowy mostu jako takiego się cieszę.
    PS2
    Obserwując postęp robót(a raczej jego brak) na budowie tego mostu, sądzę że nie
    oddadzą go do ruchu w tym roku, a kiedy go w końcu zbudują, zaczną remont
    starego. Tak więc są jeszcze 2-3 lata na poprawę przepustowości dróg 61, 631,
    633.
    PS3
    Niedługo ma się rozpocząć budowa drugiej jezdni drogi nr 8 między Radzyminem a
    Wyszkowem oraz obwodnicy Wyszkowa. Po zrealizowaniu tych inwestycji
    najprawdopodobniej zakorkują się Marki (kilkanaście sygnalizacji świetlnych
    różnie zsynchronizowanych) oraz Zielonka (ronda i przejazd kolejowy).
    PS3a (do PS3)
    Odcinek między Wyszkowem a obwodnicą Radzymina jest podobno zakorkowany w każdą
    niedzielę. Sam, wracając w zeszłym roku z Mazur (długi weekend Boże Ciało),
    stałem od Wyszkowa do torów kolejowych i następnie, ok 2km za torami, cały
    odcinek do obwodnicy Radzymina.
    PS3a* (do PS3a)
    Przed Wyszkowem nie stałem bo dojechałem do niego od strony Pułtuska (przed
    którym stałem ok 30min na drodze 61).
    PS4
    Ze wzgledu na godzinę nie daję więcej PSów. :))
  • Gość: Ogrodnik IP: *.war.pl.prserv.net 13.05.02, 17:05
    chaladia napisał(a):

    Co gorsza - nic
    >
    > nie słychać, a tym bardziej nie widać aby cokolwiek działo się przy tzw. Trasie
    >
    > Olszynki Grochowskiej, która miała połączyć tenże most z ul. Żołnierską.

    Odcinek Trasy Olszynki Grochowskiej przebiegającej przez Białołękę (czyli od
    Trasy Toruńskiej) został usunięty z planu obowiązującego. Znajdziesz to na
    stronach bialoleki www.bialoweka.waw.pl -> gmina -> tereny mieszkaniowe -> system
    transportowy. Znajdziesz tam między innymi taki ustęp:
    "Należy zrezygnować z rezerwy terenu pod trasę ekspresową Olszynki Grochowskiej
    jako wyłącznie przelotową bez możliwości obsługi terenów przyległych, a co za tym
    idzie, również z rezerwy terenów pod ogromne węzły komunikacyjne na przecięciu z
    Trasą Toruńską i z ul. Płochocińską. Na terenie gminy tę obsługę komunikacyjną
    mogą przejąć z powodzeniem ulice: Nowo - Wincentego, Płochocińska i Marywilska.
    Jest to również zgodne z wariantem "N" docelowej obsługi komunikacyjnej regionu
    warszawskiego przygotowanej przez BPRW."

    Ogrodnik

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka