podatek od nieruchomości Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Kupiłam mieszkanie na Książkowej 7b i zastanawiam się, czy powinnam płacić
    podatek od nieruchomości?
    Sorki, ale w temacie podatków jestem kompletnym laikiem a wiem, że zaglądają
    tu osoby z Książkowej to może ktoś coś podpowie.
    • urząd gminy powinien Ci przysłać kwit z kwotą do zapłaty - chyba...
      podobno też kupujący powinien zgłosić zakup w gminie i złożyć papier o podatek..

nie wiem....

ja nie zgłosiłam jeszcze...czekam i nic mi nie przysłali...
      chyba do nich napiszę...

--
      a niech to dunder świśnie...
      • f.l.y napisała:

> urząd gminy powinien Ci przysłać kwit z kwotą do zapłaty - chyba...
        > podobno też kupujący powinien zgłosić zakup w gminie i złożyć papier o
        podatek.
        >
        >
        > nie wiem....
        >
        > ja nie zgłosiłam jeszcze...czekam i nic mi nie przysłali...
        > chyba do nich napiszę...

Właśnie to przerobiłam :-)
        Tak mi przyszło do głowy, żeby się zainteresować może... po 6 latach :-)
        Zapytałam u źródła, czyli w Gminie - do Gminy (tzn. teraz do Urzędu Dzielnicy),
        mimo że dostają całość dokumentacji od notariusza, zgłosić się należy samemu po
        formularz zgłoszenia nieruchomości do opodatkowania i samemu go wypełnić -
        panie udzielają informacji jak. Urząd ma za dużo pracy i się nie wyrabia - dla
        podatnika czysty zysk, bo dlatego nie ma odsetek za zwłokę :-)
        W formularzu wypisuje się metraż mieszkania - podatek 51 gorszy za metr, i
        metraż gruntu "pod mieszkaniem" plus metraż części wspólnej działki (wszystko
        wedle aktu notarialnego i instrukcji łatwo wyliczyć) - podatek bodaj 20 groszy
        za metr. Formularz składa się w Gminie/Urzędzie, a za misiąc lub dwa przyjdzie
        wezwanie do zapłaty z wyliczonym już podatkiem.