Dodaj do ulubionych

II linia Metra

27.02.07, 13:03
ODCINEK CENTRALNY II LINII METRA

Obecnie Metro Warszawskie przygotowuje inwestycję budowy centralnego odcinka
II linii metra, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość
to około 6 km, na których zbudowanych zostanie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego,
Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

"Termin realizacji zamówienia wynosić będzie 330 dni od daty podpisania umowy
ze zwycięzcą przetargu."

www.metro.waw.pl/page.php?id=44
Czy ktoś ma nowe fakty dot.II linii Metra?

Obserwuj wątek
    • Gość: slawekp+ Re: Coraz drożej? Czy nie czas się opamiętać? IP: 213.17.170.* 10.04.07, 12:33
      Witam,
      Temat II lini metra znowu aktualny (tak jak w słynnej reklamie "Oferta ZREMB
      zawsze na czasie). I-nitka na ukończeniu (będzie z okładem 25 lat od decyzji W
      Jaruzelskiego). Czas na nitkę II-gą. Coraz drożej.Miało być 2 mld, jest 3 mld,
      zostanie wybudowane za 4 mld - samo życie plus koszty dezorganizacji ruchu. No
      to włączę się po raz kolejny z uporem maniaka i metodą zdartej płyty powtórzę:
      Czy nie byłoby taniej przebudować za te pieniądze most Poniatowskiego, a być
      może i Gdański (dla linii z Wołomina), wyrzucić PKP i koleje Regionalne z
      Warszawy, przebudować most średnicowy na drogowy i uruchomić trzecią szynę i
      puścić metro z KOnstancina/Piaseczna/Grodziska/Ożarowa liną średnicową i mostem
      Poniatowskiego do Ronda Wiatraczna i dalej na Gocław/Marysin Wawerski/do
      Rembertowa-Halinowa/do Wołomina/do Anina-Otwocka/do St Miłosnej, i zamiast
      wsadzić 3 mld PLN i dalsze miliardy w koleje regionalne i w dziurę długości 3-4
      km stworzyć rozległą sieć połączeń częściowo biegnących po ziemi? Spytam forum
      nieskromnie "Czyż taki projekt nie jest piękny"???
      • dennis_lance Re: Coraz drożej? Czy nie czas się opamiętać? 10.04.07, 13:41
        Może jak wytrzeźwiejesz, to pogadamy :P


        Gość portalu: slawekp+ napisał(a):

        > Witam,
        > Temat II lini metra znowu aktualny (tak jak w słynnej reklamie "Oferta ZREMB
        > zawsze na czasie). I-nitka na ukończeniu (będzie z okładem 25 lat od decyzji
        W
        > Jaruzelskiego). Czas na nitkę II-gą. Coraz drożej.Miało być 2 mld, jest 3
        mld,
        > zostanie wybudowane za 4 mld - samo życie plus koszty dezorganizacji ruchu.
        No
        > to włączę się po raz kolejny z uporem maniaka i metodą zdartej płyty
        powtórzę:
        > Czy nie byłoby taniej przebudować za te pieniądze most Poniatowskiego, a być
        > może i Gdański (dla linii z Wołomina), wyrzucić PKP i koleje Regionalne z
        > Warszawy, przebudować most średnicowy na drogowy i uruchomić trzecią szynę i
        > puścić metro z KOnstancina/Piaseczna/Grodziska/Ożarowa liną średnicową i
        mostem
        >
        > Poniatowskiego do Ronda Wiatraczna i dalej na Gocław/Marysin Wawerski/do
        > Rembertowa-Halinowa/do Wołomina/do Anina-Otwocka/do St Miłosnej, i zamiast
        > wsadzić 3 mld PLN i dalsze miliardy w koleje regionalne i w dziurę długości 3-
        4
        >
        > km stworzyć rozległą sieć połączeń częściowo biegnących po ziemi? Spytam
        forum
        > nieskromnie "Czyż taki projekt nie jest piękny"???
        • Gość: slawekp Re: Coraz drożej? Czy nie czas się opamiętać? IP: 213.17.170.* 16.04.07, 08:58
          "Wyrzucić" - oznacza wyrzucenie PKP na północno-zachodnią obwodnicę i
          wybudowanie nowego dworca głównego na terenach Dworca Gdańskiego. To jeden
          etap. Drugi to połączenie Metra Warszawskiego i PKP Kolei Regionalnych oraz
          przebudowę w jeden układ komunikacyjny z siecią metra zasilanego z "trzeciej
          szyny". Do tego należałoby dodać normalne połączenia kolejowe dla linii
          kolejowych poza miastami granicznego węzła typu "metro", mające na celu
          dowiezienie ludzi np do Grodziska, Otwocka, Helinowa, Legionowa, Wołomina itp.
          Taki model powoduje, że ciąg dalszy to jest po prostu "kaszka manna". Proszę
          narysować sobie mapę Warszawy z zaznaczonymi liniami (obecnie) podmiejskimi,
          wziąć pod uwagę, że dysponujemywówczas dla komunikacji metra linią średnicową,
          zastanowić się czy obecny przebieg linii średnicowej jest optymalny z punktu
          widzenia strumienia przewożonych pasażerów, zwrócić uwagę, że na moście
          Poniatowskiego wydzielono już tory dla komunikacji szynowej, że to samo jest na
          moście Gdańskim (jeżeli jest za wąsko to mostami można kierować ruchem na
          zasadzie wahadła) i na koniec pamiętać, że mamy 4 mld złotych plus to co i tak
          trzeba wydać na nowy Dw. Centralny oraz dopłacać do Kolei Regionalnych. I
          jeszcze proszę oszacować jaki strumień ruchu mógłby być "zdjęty" do metra z
          ruchu tramwajowego, autobusowego oraz komunikacji indywidualnej, przy takim
          podejściu, a jaki przy wybudowaniu tunelu od Ronda ONZ do Dw Wileńskiego. Moim
          zdaniem trzeba by to conajmniej policzyć. Piszę o moim pomyśle już któryś raz z
          kolei. Poprzednio jedyną jego słabosć wytknął mi spec od komunikacji, który
          powiedział, że największy problem byłby z tym, że oba mosty należałoby
          przebudować, ponieważ nie są przystosowane do ruchu kolejowego. No coż taką mam
          idee fix, która poza altrantywną koncepcją metrea daje szansę stworzenia (po
          starym moście średnicowym) ciągu komunikacyjnego wyprowadzającego z lewej
          strony Wisły ruch po nasypie w kierunku Wołomina. Moim skromnym zdaniem ma to
          sens

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka