Dodaj do ulubionych

Dlaczego bus-pasem na Modlińskiej jeżdżą TIRy???

13.04.07, 10:18
Dlaczego bus-pasem na Modlińskiej jeżdżą TIRy oraz inne samochody ciężarowe
nie wspominając o osobowych?
Gdzie jest Policja? Czy tak trudno postawić fotoradar?
A może zamontować aparty fotograficzne w autobusach, które jeżdżą Modlińską?
Wjeżdża taki delikwent przed autobus na bus-pas, cyk i ma fotke za 100 PLN.
Kiedy skończy się łamanie przepisów?

A dodatkowo zamontować gumowe krawężniki jak na pl. NArutowicza.
Komunikacja musi byc i będzie uprzywilejowana. Tak jest we wszystkich
cywilizowanych aglomeracjach na świecie.

www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_070413/warszawa_a_6.html
--
Bydło przodem,
kowboje z tyłu...
Edytor zaawansowany
  • bbkk 13.04.07, 10:54
    Nie można krawężnieków bo bus-pas jest w określonych godzinach. A potem co -
    zdejmować?
    A jeśli chodzi o policje - temat wałkowany niejeden raz - jak są to korki są
    jeszcze większe.
    --
    Jas
  • Gość: jerry IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.07, 16:36
    Można przy pl.Narutowicza to i można na Modlińskiej.
  • Gość: DabrowkaWislana IP: *.eranet.pl 13.04.07, 20:49
    Przyjrzyj się rozwiązaniom u Niemców - czemu nie mogło być tak jak u nich
    Wytyczenie pasa dla autobusów - "pod prąd" na przewiległej nitce w stronę
    Legionowa. Tam można, u nas jakoś nie. Nasze rozwiązania to prowizorka (to
    wielkie gratulacje za ten "sukces" dla TARANTULI) - wziąść wiaderko białej farby
    i już mamy profesjonalny BUS-PAS

    Bo wytyczyć kontr-pas to znaczy koszty: zbudować sygnalizację, przebudować
    skrzyżowania, postawić nowe przystanki - szanowny TARANTULO - może zaczniesz
    walczyć o takie rozwiązania, a nie łapać za kolejne wiaderko białej farby!!!
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 15.04.07, 17:44
    Nie ma takiej mozliwosci. Cale pieprzenie o kontra-pasie na Modlinskiej jest do
    schowania miedzy bajki.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 15.04.07, 17:44
    Bus-pas 24h i krawezniki.
  • jb307 15.04.07, 21:19
    POPIERAM BUS-PAS 24 !!!!!!!!!
  • Gość: Car IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.04.07, 10:20
    A ja proponuję żebyś sobie samochód kupił i nie pieprzył głupot. 24 to chyba
    zamknięty powinieneś być.
  • dimanche 16.04.07, 19:18
    Gość portalu: Car napisał(a):

    > A ja proponuję żebyś sobie samochód kupił i nie pieprzył głupot. 24 to chyba
    > zamknięty powinieneś być.

    nie uwazam tego za pieprzenie glupot, nie kazdego stac na samochod i jego
    utrzymanie...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • Gość: ANTY IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.04.07, 13:34
    To dlatego, że kogoś nie stać na samochód inni mają kwitnąć w korkach z powodu
    24H bus pasa??? Sorry ale jak dla mnie to żenada
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 17.04.07, 16:59
    Tak, kolego, masz kwitnąć w korkach bo wg. oszołomionych autobusiarzy musisz
    ponieść karę,za to że cię stać na samochód, że masz lepiej niż oni bo sobie
    wygodnie siedzisz, muzyczka gra, a oni muszą stać w smrodzie i brudzie. Więc
    musisz stać, żeby ci się pogorszyło, żebyś miał choć trochę tak źle jak oni. To
    nic, że stojąc wypalimy hektolitry paliwa i wydalimy tonę spalin, którą wszyscy
    będziemy (łącznie z autobusiarzami) wdychać. To nic, że pospóźniamy się do
    pracy, szkoły etc. Musimy stać bo oni mają gorzej i bardzo ale to bardzo chcą
    miec lepiej naszym kosztem. A jak ci się nie podoba to przesiądź sie na autobus
    albo sp.....j na drzewo. Wyjaśniłem?
  • dimanche 17.04.07, 19:09
    W smrodzie i brudzie? No tak wszyscy autobusiarze śmierdzą...ja pewnie też...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • dimanche 17.04.07, 19:27
    No tak, teraz wyjdzie, żę to z zazdrości, bo kogos nie stać. Nie ma jak właściwa
    interpretacja...Moze i masz lepiej siedząc w samochodzie, ale uważaj, bo jak sam
    zepsujesz powietrze to nie będzie Ci łatwo, a nie masz się gdzie przesiąść.
    Ludzie w autobusach Ci śmierdzą? A może są gorsi według Ciebie? Tak nieraz ktoś
    lub coś śmierdzi, można przywyknąć...Bezdomny też człowiek...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • dimanche 17.04.07, 19:22
    Gość portalu: ANTY napisał(a):

    > To dlatego, że kogoś nie stać na samochód inni mają kwitnąć w korkach z powodu
    > 24H bus pasa??? Sorry ale jak dla mnie to żenada

    Jeśli ktoś stoi w korkach to autobusy z powodu nadmiaru samochodów...ludzie w
    autobusie tez maja prawo dojechać do pracy...nawet jesli śmierdzą dla niektórych...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • Gość: czarown1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.07, 09:45
    Szanowny Kolejny Głąbie!
    Poza godzinami szczytu na Modlinskiej nia ma korka i kierowcy osobowek nie
    odczuliby w zadnym wypadku wydzielenia tego pasa pod komunikację miejska na 24h,
    za to w czasie korkow autobusy moglyby normlnie jechac. Sugeruje czasem sie
    zastanowic, glowa sluzy do myslenia.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 10.05.07, 11:59
    Nie odczuliby... Coś z tym myśleniem słabo...
    No chyba, że dopełnieniem godzin szczytu są godziny nocne, ale to tak jakoś bna
    bakier...
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 16.04.07, 16:25
    Bus pas 25h!! I na trzech pasach!! I kontra-pas dla samochodziarzy, albo prom...
    bez dna!!
    Żądam oddania ostatniej parówki hrabiego!!
    Parówkowym skrytożercom - mówimy stanowcze NIE!!

    W ramach czynu społecznego!! Mieszańcy bloków i domków zgłaszają się do
    pilnowania buspasa 27h na dobę!!
  • Gość: MK IP: *.nokia.com 16.04.07, 13:20
    ...a to tylko Warszawa... duzo gadania o wielkomiejskosci stolicosci i srodku
    Europy
  • dimanche 16.04.07, 16:53
    Jak się komuś nie podoba stanie wkorkach zpowodu bus-pasa, zapraszam, by
    przesiadł się do autobusu. Zaraz się narażę, ale nadmiar samochodów w Warszawie
    powoduje totalny korek...W wielu miastach europejskich podobno po miescie moga
    kursować tylko samochody służbowe, a samochód prywatny słuzy do weekendowych
    wypadów za miasto, zaś ludzie do pracy poruszają się komunikacją miejską...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • skiela1 16.04.07, 18:08
    Dobrze napisalas Dimka.(ja cos podobnego napisalam jakis czas temu)


    Ty znasz polskie realia,wiec Tobie wolno sie wypowiadac:-)
    bez narazenia.
  • dimanche 16.04.07, 19:15
    Nie jestem taka pewna, że bez narażenia;-)gdybym miała samochód pewnie bym nim
    jeździła, bo pracuję w godzinach, w któych jest mniej korków, ale generalnie
    perspektywa jazdy po Warszawie przeraża mnie, z duzo głupoty i
    kolizji...wolałabym więcej komunikacji miejskiej niz tyle samochodów...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • skiela1 16.04.07, 20:30
    dimanche napisała:
    .wolałabym więcej komunikacji miejskiej niz tyle samochodów...

    I powietrze byloby czysciejsze.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 17.04.07, 09:09
    Ja też, ale dopóki samochodem dojeżdżam w czasie dwa razy krótszym niż
    komunikacją - z niego nie zrezygnuję - stracony w komunikacji miejskiej czas
    wolę spędzać z dzieckiem.
  • dimanche 17.04.07, 16:14
    Gość portalu: Kiełek napisał(a):

    > Ja też, ale dopóki samochodem dojeżdżam w czasie dwa razy krótszym niż
    > komunikacją - z niego nie zrezygnuję - stracony w komunikacji miejskiej czas
    > wolę spędzać z dzieckiem.

    Ale samochodem nieraz dłużej niż komunikacją miejską, chyba żę akurat pracujesz
    w takim miejscu...że samochód jest zbawieniem...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • dimanche 16.04.07, 19:21
    Policja policja, każdy powinien przestrzegać prawa i nie ładować się samochodem
    na pas, który jest wyznaczony dla autobusów.
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • Gość: Edyta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.04.07, 09:32
    Wydaje mi się, że sprawę załatwiłby monitoring. Tak jak jest w innych krajach
    jest monitoring takich pasów i zdjęcia dla kierowców co się doczekać nie mogą.
    Byłoby po sprawie
  • leez5 17.04.07, 13:36
    Watpie.
    Zaden monitoring nas nie wystraszy.
  • Gość: Edyta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.04.07, 13:43
    A ja myślę, że kilka "stówek" w miesiącu zdziałało by cuda!!!!!
  • dimanche 17.04.07, 19:33
    Podumowując, samochód wygodny jest, ułatwia życie, ale tez je urudnia, kołó
    mojej pracy niektórzy pół godziny krążą szukjąc miejsa do zaparkowania...ale
    mniej samochodów=mniej korków...a miejsce dla autobusu na specjalnie wydzielonym
    pasie nalezy uszanować...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 18.04.07, 17:26
    Znowu widzę ten sam temat na forum, w każdym normalnym kraju/mieście tą sprawą
    zajęliby się właściwi decydenci, ale przecież w tym kraju i mieście nie ma
    gospodarza, każdy u władzy widzi tylko koniec swojego nosa. Awantury trwają od
    początku istnienia buspasa, który jest wytyczony bez sensu ,zajmując właściwie 2
    pasy ruchu. Każdy widzi ten bezsens , jestem pewien ,że również pasażerowie
    autobusów.Poza tym jeszcze raz przypominam, Warszawa nie ma systemu komunikacji
    miejskiej i podmiejskiej, co mają zrobić dojeżdżający spod Warszawy i pracujący
    poza centrum? Ja jadę do pracy samochodem 1,5 godz spod Jabłonny, alternatywą
    dla mnie byłoby: 1 godz autobusem firmy Translud + 1 godz. autobusem miejskim +
    1 godzina następnym autobusem miejskim, podobnie myślę dla wielu tysięcy osób.
    Proszę zwrócic uwagę ,ze nie funkcjonuje w zasadzie dojazd PKP z Legionowa ,
    Chotomowa i okolic- gdzie mieszka wiele osób,które w ramach poprawienia
    standardu życiowego mieszkają w domach jednorodzinnych, proszę popatrzeć na
    Legionowo- kilkadziesiąt tysięcy ludzi, pracujących głównie w Warszawie, jak
    mają dojechać do pracy np na Pradze, Mokotowie, Ochocie? koleją? Pociągiem który
    kursuje co 40 min i jedzie ok 40-50 min do Dworca Gdańskiego? CO dalej?- Metrem?

    a gdzie jest sieć metra umożliwiająca dojazd do innych dzielnic niż Śródmieście
    i Ursynów? Gdzie jest sieć szybkich linii tramwajowych i kolei miejskich jak np
    w Berlinie?
    Czy policja ,która sama widzi bezsens wyłapywania kierowców na buspasie mogłaby
    pomyśleć o sterowaniu ruchem na ul.Modlińskiej i wyłączeniu sygnalizacji
    świetlnej np przy ul. Expresowej i faktycznym zatrzymywaniem TIRów które
    codziennie łamią zakazy poruszania się rano po mieście.Zresztą nie dziwię się im
    tak bardzo biorąc pod uwagę praktycznie brak tranzytowych dróg przez Warszawę.

    Proszę spojrzeć co dzieje się dalej- przy rondzie Starzyńskiego, gdzie od 2 dni
    dzieją się dantejskie sceny z powodu zamknięcia jednego pasu wjazdowego na rondo
    od ul.Modlińskiej.Dzisiaj czworo rozbawionych policjantów i policjantek ucinało
    sobie pogawędki na ul Modlińskiej na wys. salonu Toyoty przed rondem, zamiast
    wpaść na pomysł i pokierować ruchem na zakorkowanym, wspomnianym rondzie.
    Odcinek 500 m pokonałem dzisiaj w 30 minut.

    Wobec tego apeluję, ludzie nie denerwujcie się, nic to nie pomoże, nikt nie
    zwraca uwagi na to co się dzieje na ul.Modlińskiej ani na innych ulicach
    zakorkowanych w Warszawie.

    Nawet ślepy zauważyłby w innych miastach europejskich rozwiązania ułatwiające
    życie kierowcom, ale nasi włodarze myślą bardziej o zakupach w kolorowych
    sklepach i darmowej gościnie u tych których odwiedzają za granicą za społeczne
    pieniądze pod pozorem współpracy z innymi miastami itp.

    EURO 2012 na pewno sie nie odbędzie w Polsce, bo do tego czasu na pewno nie uda
    się wybudować nowych mostów/a już na 1000 % Mostu Północnego/
    Apeluję do policji - UŁATWIAJCIE NAM WSZYSTKIM ŻYCIE, a dopóki nie ma dobrych
    rozwiązań starajcie się pomagać, co szkodzi przejazd samochodem po buspasie,
    który w większości jest wolny od autobusów, a kierowcy nim jadący ustępują
    praktycznie wszyscy miejsca jadącym autobusom, Walczmy z głupota w narzuconej
    organizacji ruchu wszyscy razem, nie mamy co liczyć na pomoc władz miasta i
    poszczególnych gmin.
  • Gość: zak IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.04.07, 09:00
    Jadę autobusem półtorej godziny do pracy i tak ma 70% mieszkańców Tarchomina a
    ty chcesz abyśmy jechali 2,5 godziny dlatego ,że 20% chce pojedyńczo w
    klimatyzowanym aucie jechać krócej . Zapraszamy do autobusu>
  • dimanche 19.04.07, 09:19
    Zaraz się dowiesz, że to przez zazdrość, bo Ty nie masz samochodu. Na szczęście
    zdarzają się tez kulturalni kierowcy, jak ci, którzy rozumieją, że ktos się
    spieszy na przystanek, a nadjeżdża właśnie autobus i grzecznie zatrzymują się
    przed przejściem dla pieszych, chwała im za zrozumienie...Niestety, wielu jest
    takich, którzy nie rozumieją niczego, choćby zasady pierwszeństwa.... Tak jak
    mądra paniusia, która władowała sie przed tramwaj - są ludzie, którzy nie
    powinni prowadzić...
    --
    To nie tak miało być, zupełnie nie tak...
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 19.04.07, 12:09
    Zeby jechać autobusem z Tarchomina muszę do nieg dojechać -ok 1 gosz apotem z
    autobusu Tarchominskiego kolejna godz. dalej, proszę zwrócic uwagę,ze nie
    wszyscy mieszkają na osiedlach tarchominskich,
    komentarz Pański jest bezsensu tak jak innych "oszołomów" zwolenników buspasa,
    dzisiaj na odcinku od stacji benzynowej BP do Mostu Toruńskiego przez 10 min
    nie widziałem żadnego autobus- a kierowcy tłoczyli się na 2 pasach ruchu

    po proszto szkoda czasu na komentowanie takich wypowiedzi jak ta
  • jurek_dzbonie 19.04.07, 09:54
    > Awantury trwają od
    > początku istnienia buspasa, który jest wytyczony bez sensu ,zajmując
    >właściwie 2 pasy ruchu.

    Hmm... Wczesniej tez tam byl jeden pas - skad wiec ta teoria?

    > Każdy widzi ten bezsens , jestem pewien ,że również pasażerowie
    > autobusów.

    Myslisz? Jesli czas podrozy sprzed wyznaczenia skrocil sie o 15 minut po
    wyznaczeniu, to tez widza bezsens? Ten pas potwierdzil, ze jest potrzebny.
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 19.04.07, 12:18
    Przed wytyczeniem buspasa był jeden pasd ale o szerokości dwóch pasów

    podczas modernizacji ulicy nikt nie wpadł na pomysł ,zeby wymalowac dwa pasy- z
    czego jeden prawy faktycznie mógłby służyc autobusom,
    chodzi mi generalnie o bezsens aktualnego oznakowania łącznie z długością
    cyklów swietlnych i brakiem jakiejkolwiek "zielonej fali" oraz bezszens
    istnienia buspasa nad Kanałkiem Zerańskim- ponieważ dzięi zmodernizowanemu
    wjazdowi na Most- jakiekolwiek zatory tworzyły się kiedyś dopiero przy Straży
    Pozarnej .Ale widze ,że do kolegi oraz do paru innych "twardogłowych" na tym
    forum żadne argumenty nie docierają.NIE WSZYSCY MIESZKAJA NA TARCHOMINIE

    Ok. 40-50% uztkowników ul.Modlinskiej mieszka dalej! Mieszkałem po lewej
    stronie WIsły wiele lat, a w ramach polepszenia sobie zycia wziąłem dość spory
    kredyt,który spłacam ciężko pracując i zamieszkałem pod Warszawą i nie mogę
    dłużej czytać " durnych" wywodów nt wyższości jazdy autobusem lub wygodnictwa
    osób jadących własnym samochodem.Ja nie jeżdżę samochodem dla przyjemności
    tylko z konieczności!

    Prosze zbuduj mi szybką kolej dojazdową + kilka nitek metra itp- będę wtedy
    jeździł komunikacja miejską, oszczędzę 500 zł. miesięcznie.
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 19.04.07, 13:03
    > Przed wytyczeniem buspasa był jeden pasd ale o szerokości dwóch pasów

    Taaa... Byl pas ruchu lokalnego.

    > jakiekolwiek zatory tworzyły się kiedyś dopiero przy Straży
    > Pozarnej .

    Chyba cierpisz na amnezje.

    >Ale widze ,że do kolegi oraz do paru innych "twardogłowych" na tym
    > forum żadne argumenty nie docierają.

    Argukmenty sa takie, ze mieszkamy w miescie ze wszystkimi tego konsekwencjami.
    Jedna z nich jest istnienie bus-pasow i priorytet dla komunikacji miejskiej.

    >w ramach polepszenia sobie zycia wziąłem dość spory
    > kredyt,który spłacam ciężko pracując i zamieszkałem pod Warszawą

    To twoj wybor.

    > Prosze zbuduj mi szybką kolej dojazdową + kilka nitek metra itp- będę wtedy
    > jeździł komunikacja miejską, oszczędzę 500 zł. miesięcznie.

    Trzeba bylo sie nie wyprowadzac i dalej partycypowac glosem w wyborach w
    Warszawie.
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 19.04.07, 13:41
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 19.04.07, 14:37
    > > jakiekolwiek zatory tworzyły się kiedyś dopiero przy Straży
    > > Pozarnej .
    >
    > Chyba cierpisz na amnezje.

    Chyba jednak Ty cierpisz na amnezję...
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 19.04.07, 15:16
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: d IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.07, 11:01
    oj tak monitoring jak najbardziej
    a to dlatego, że mandat z fotoradaru nie jest egzekwowany od razu czyliw ciągu
    30 dni
    a potem jest już tylko weselej: sąd grodzki, mandat + koszty sądowe 30zł +
    opłata na rzecz skarbu państwa 50żł czyli najmarniej 180zł

    2, 3 razy w miesiącu i zaraz bud pas będzie pusty

    żeby była jasność
    w zależności od tego co mam do załatwienia w danym dniu jeżdzę do pracy
    autobusem lub samochodem
    ale ZAWSWZE!!!!!!!!! kiedy jadę samochodem stoje w korku i nie jadę bus pasem
    łamiesz prawo - płacisz
    Twój wybór
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 28.04.07, 20:24
    Fotoradar ma certyfikowany pomiar prędkości, a nie czasu...
  • programistajava 19.04.07, 11:18
    Kolejna awantura o bus pas pomiedzy kierowcami a korzytsjacymi z autobusow. Moze
    dorzuce swoje 3grosze, pare faktow:
    - mam nowe auto ale nie prestizowe (fiacinka bidna) i w zyciu mi nei przyszlo do
    glowy szpanowac posiadanym autem

    - do pracy jezdze E4 i metrem i jestem happy i jestem goracym zwolennikiem BUSPAsa

    - raz 2 razy w meisiacu jade autem i sie nei wpycham na bus pas jade i odczekam
    swoje i dojade (jestem max 10min wczesnuiej niz komunikacja miejska (okolice
    Prostej))
    Kilka moich uwag przemyslen:
    Jesli BUS PASA by nie bylo to w korku auta stalyby tyle samo czasu czasu co w
    przyapdku istneinia bus pasa i przestrzegania przez kierowcow przepisow (czyli
    bez cwaniactwa, jechania rownolegle do modlinskiej wpychania sie , na chama
    uciekania przed policja z BusPasa). Ludzi zrozumcie tro ze waskim gardlem jest
    wjazd na most a nei istneinie bus pasa. Jak jest bus pas to korek jest dluzszy
    ale powinein sie szybciej poruszac do przodu ( z zaozenie ze cwanaictwo nei
    wystepuje). Czy to ttakie trudne do przeanalizowania?

    - Zgadzam sie z przedmowcami ze Warszawie brakuje kompleksowych rozwiazan
    komunikacyjnyc
    - rozumiem ludzi ktorzy musza dojezdzac autami bo komunikacja miejska nie
    oferuje im dobrego polaczenia dom-praca.

    - ale KOMUNIKACJA MIEJSKA musi byc uprzywilejowana! Ona przewozi znaczaca
    wiekszosc ludzi!

    - tak anprawde to wszyscy z Bialoleki powinni wrewszcie sie skrzyknac i zaczac
    dzialac i takiego narobic rabanu aby pajace z sejmu i wlodarze Warszawy zaczeli
    cos robic w keirunku usprawnienia przeprowadzenai przetargow! vide most
    polnocny. Przeciez to sa jaja zeby na kazdym etapie mzona sie bylo bezkarnie
    odwolywac po X razy!!! Ludzie zamiast walczyc meidzy soba na Bialolece walczmy z
    tymi ktorzy uchwalaja durne prawodastwo i urzednikami ktorzy sa NIEKOMPETENTNI
    przy przygotowywaniu prztergu.!!!!!!1
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 19.04.07, 11:41
    > (...) Ludzi zrozumcie tro ze waskim gardlem jest
    > wjazd na most a nei istneinie bus pasa. Jak jest bus pas to korek jest dluzszy
    > ale powinein sie szybciej poruszac do przodu ( z zaozenie ze cwanaictwo nei
    > wystepuje). Czy to ttakie trudne do przeanalizowania?

    No właśnie nie - wąskim gardłem jest bus-pas nad Kanałem Żerańskim od
    Konwaliowej do jego końca. Dlaczego - jak nie było bus-pasa i był poszerzony
    wjazd na most to nie było żadnych korków przy wjeździe na most.
  • programistajava 19.04.07, 12:27
    Z mojego dswiadczenie jezdzacego autobusem korki sa na wysokosci konwaliowej a
    nie przy wjezdzei na most
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 19.04.07, 14:40
    programistajava napisał:

    > Z mojego dswiadczenie jezdzacego autobusem korki sa na wysokosci konwaliowej a
    > nie przy wjezdzei na most

    No właśnie - bezsensowne zwężenie trzech pasów do dwóch. Przy moście część
    samochodów jedzie prosto i nie wjeżdżają na most. Ale to nikogo nie interesuje...
  • Gość: . IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.04.07, 12:31
    Za wjazd na bus-pas powinien być mandat 1000 zl i punkty karne
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 19.04.07, 14:38
    Milion i pić lat pracy w kamieniołomach
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 19.04.07, 15:14
    albo w kopalniach uranu
  • dennis_lance 19.04.07, 15:19
    Tak właśnie jest i u nas też tak będzie. Jak ludzie zaczną umierać od smogu (co
    się już teraz dzieje np. w TEHERANIE), to się może i nasze, warszawskie władze
    pokwapią do bardziej zdecydowanych działań w tym kierunku. Do uprzywilejowania
    zbiorkomu i ograniczenia transportu indywidualnego. I to nie teoretycznie,
    poprzez wymalowanie jakichśtam linii na jezdni, które i tak mają wszyscy w d...
    i co tylko ośmiesza tę słuszną ideę. Ale rzetelnie, poprzez wydzielenie
    buspasów, wspólnych torowisk tramwajowo-autobusowych (tam, gdzie jest to
    możliwe, np. na Trasie W-Z), zastosowanie uprzywilejowującej zbiorkom
    organizacji ruchem, do rozwiązań nawet dratyczniejszych (póki co jeszcze chyba
    nie jest to w Warszawie konieczne) - wprowadzania systemu ulic
    jednokierunkowych w Śródmieściu, uspokajania ruchu, wyłączania z ruchu kołowego
    całych kwartałów centrum, do wprowadzenia opłat za wjazd doń włącznie.
    Jeśli się tego nie zrobi, to niebawem nawet najbardziej zatwardziałe
    samochodowe bubki dojdą (w bólach) do tego samego wniosku: inaczej się nie da,
    bo wszyscy będziemy stać w korkach i dusić się od spalin. Albo większość z nas
    jednak przesiądzie się do zbiorkomu i w korkach stać nie będzie.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 20.04.07, 10:29
    W TEHERANIE? O matko, a dalej nie było? A moze poinformujesz nas także jak sie
    ma sytuacja smogu i korków na Filipinach i w Ułan Bator? Człowieku, zejdź na
    ziemię - dyskutujemy o korkach na Modlińskiej, które spotęgowało wprowadzenie
    bus-pasa. Jeśli samochodów przybywa, to trzeba budować nowe drogi, modernizować
    stare, budować mosty i obwodnicę, a nie gnębić kierowców coraz to nowymi
    ograniczeniami, utrudnieniami, zakazami. I dorabiać jeszcze do tego teorię, że
    jest to banda kmiotów, bubków i buraków, którzy tylko patrzą jak tu wjechać na
    bus-pas. Przybywa samochodów więc potrzebne są nowe drogi, autostrady etc. Jak
    człowiek jest głodny, to idzie zjeść, a nie zaprzestaje ruchu żeby spalić mniej
    kalorii, tak? No chyba, że u ciebie jest inaczej... Gdyby było metro, szybka
    kolej podmiejska, tramwaje, bezpieczne ścieżki rowerowe, ludzie mieliby realna
    alternatywę dla samochodu. Gdyby tu był chociaż żłobek wielu nie waliłoby
    samochodami rano do centrum. Za dużo dla ciebie samochodów? Pewnie, że tak.
    Ludzi też jest za dużo na świecie. Może też masz jakiś "światły" pomysł
    ograniczenia ich liczby? A może od jutra zakażemy wjazdu do miasta samochodem w
    ogóle? I tylko komunikacja miejska! Chcesz wiedzieć, co sie wtedy bedzie
    działo? Np. w naszym zbolałym, jednoliniowym, juz i tak zapchanym metrze? A
    słyszałeś o tym, że współczesne auta są coraz bardziej ekologiczne, emitują
    coraz mniej szkodliwych substancji, spełniają określone normy Euro? Pomyślałeś
    też może jak zakazy poruszania się samochodami połóżą przemysł motoryzacyjny,
    który jest ogromnym motorem gospodarki? Jakie będą tego koszty ekonomiczne,
    społeczne? Chyba nie,bo ty masz jedna, jedyną ideologię pt. zbiorkom,
    kolektywizm, precz z prywatnymi autami! Więc trzymaj się jej dalej mocno jak
    poręczy w autobusie. Szerokiego bus-pasa, życzę!
  • dennis_lance 20.04.07, 13:50
    Garść załsonych i oklepanych banałów + kilka demagogicznych sloganów. Chyba nie
    jesteś jednak dla mnie partnerem do rozmowy na tematy komunikacyjne. Choćby
    dlatego, że nie mając zielonego pojęcia i minimalnych choćby kwalifikacji w tej
    materii, nie próbujesz nawet słuchać mądrzejszych od siebie (w tej materii) i
    idziesz w zaparte ze swoimi pseudoargumentami.
    Co masz na myśli mówiąc o poziomie komunikacji? Szybkość? Zwiększy się, jak
    będą buspasy. A te ciągle skutecznie oprotestowuje lobby samochodowe.
    Pojemność? Nasze normy na m2 są na poziomie europejskim. Zbiorkom ma to do
    siebie, że nie każdy może siedzieć wygodnie i robić sobie tam makijaż, jak w
    prywatnym blachosmrodzie. Stan taboru? Owszem. Ten powinien się poprawić. Bez
    dwóch zdań. To jest kwestia priorytetów przy rozdziale posiadanych środków, na
    poziomie samorządu. Ja nie mam na to żadnego wpływu. Ale jednocześnie zarówno
    ja, jak i setki tysięcy mieszkańców Warszawy, codziennie korzystających ze
    zbiorkomu (bardzo często z wyboru, skoro ten argument jest dla Was tak istotny,
    bo rozumiem, że jak kogoś nie stać na auto, to 3 mu w 4?) NIE MAMY OCHOTY stać
    w korkach powodowanych przez blachosmrody! Jasne! I będziemy się domagać
    buspasów, uprzywilejowania zbiorkomu, a nawet poważnego ograniczania metodami
    fizyczno-finansowymi ruchu indywidualnego w Śródmieściu. Nawet jeśli to ma być
    ceną za dobre stosunki społeczne w Warszawie (buahahahaha!). Za nami stoi
    Inżynieria Komunikacyjna i naukowcy, choćby byli przez takie autorytety, jak Ty
    nazywane pseudonaukowcami (chyba nie mogą spać, jeśli czytali Twojego posta). I
    doświadczenia wielu krajów, które niebawem, dzięki takiemu zaściankowemu
    myśleniu, jak Twoje, odczujemy jeszcze boleśniej na własnej skórze.
  • Gość: korek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.04.07, 13:56
    Szanujcie tych z Bus-pasa bo jakby oni tak jak wy pojedyńczo wsiedli w auta to
    w kilka godzin byście nie dojechali do centrum.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 20.04.07, 14:40
    No to widzę, że jak ktoś ma odmienne niż ty poglądy, to nie może być dla ciebie
    partnerem do dyskusji. Dobrze, że sie przyznałeś, przynajmniej wiem z kim mam
    do czynienia. Cieszę sie też, ze mianowałeś siebie a priori madrzejszym,
    niemalże autorytetem w dziedzinie komunikacji, którego należy słuchać.
    Gratuluję dobrego samopoczucia. W tym kontekscie jasne jest, dlaczego chcecie
    nawracać "głupszych" na jedyną, słuszną komunikację zbiorową i "metodami
    fizyczno-finansowymi" przymuszać kmiotów w blachosmrodach do zbiorkomu. Nota
    bene jeśli coś mam określić blachosmrodem, to raczej smierdzące autobusy niz
    nowej generacji samochody. Otóż my, korzystający z prywatnych aut, nawet jeśli
    nie dorównujemy ci intelektem, także NIE MAMY OCHOTY stać w korkach
    powodowanych przez debilnie wymalowane bus-pasy, przez brak infrastruktury,
    dróg, mostów, obwodnic. Warto też sie od ciebie dowiedzieć (i sporo to o tobie
    mówi), że nie interesuja cię dobre stosunki społeczne w mieście, bo przeciez
    przyjemniej żyje sie w stadzie agresywnych, zantagonizowanych wilków, prawda?
    Byle twoja, oszołomiona ideologia sie realizowała. Opornych przymusi się pała,
    policja, mandatem. Doprawdy przerażająca wizja mojego miasta, tak jak
    przerażający są ci, którzy jak ty, uważaja, że mają monopol na jedynie słuszną
    koncepcje rozwiazań komunikacyjnych w mieście.
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 20.04.07, 14:53
    > Opornych przymusi się pała, policja, mandatem.

    Czyli uwazasz, ze przepisy regulujace ruchem drogowym krepuja wolnosci
    obywatelskie? Ciekawy pogląd....
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 20.04.07, 15:39
    Ha ha ha!!
    Dobre!!
    Świetne!!
    Jakby nie było bus-pasa to śpiewałbyś inaczej. To jest najlepszy przykład na
    patrzenie na swój czubek nosa.

    P.S.
    W tym miesiącu wśród pracowników stacji benzynowych robimy sondę, czy ich pensje
    należy podnieść o 500% z ceny biletów autobusowych. Ciekawe jaki będzie wynik...
    Pewnie taki sam jak o bus-pasie... Każdy może zagłosować, nawet pasażerowie
    autobusów... Tylko, że autobusy nie zatrzymują się na stacjach benzynowych...
    Ale szanse udziału w głosowanie pasażerów są takie same jak dla dojeżdżających
    autami prywatnymi w ankiecie o bus-pasie :)
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 20.04.07, 16:06
    > Jakby nie było bus-pasa to śpiewałbyś inaczej.

    Jestes tego pewien?

    > To jest najlepszy przykład na patrzenie na swój czubek nosa.

    Nic nie usprawiedliwia lamania przepisow.
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 20.04.07, 20:55
    Skoro już się "usiłujesz" czepiać słówek, to poproszę cytat z jakiejkolwiek
    mojej wypowiedzi, że łamię przepisy albo popieram ich łamanie :)
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 20.04.07, 17:15
    Nie chodzi tu o przepisy ruchu drogowego, chociaż juz np. oznakowanie naszych
    dróg jest często absurdalne, wzajemnie sprzeczne i wprowadzające w błąd. Chodzi
    o ideologiczne, przymusowe zagarniane wszystkich in gremio do komunikacji
    miejskiej i nakazywanie ludziom czym mają jeździć (jakby sami nie wiedzieli),
    chodzi o coraz silniejsze m in. na tym forum, piętnowanie korzystających z
    własnego auta, bez stworzenia im tak naprawdę alternatywy w postaci metra,
    tramwaju, kolejki podmiejskiej czy choćby ścieżki rowerowej. Chodzi o mnożenie
    biurokratycznych zakazów, ograniczeń, barier, represji bez rozwoju tak niezbęd
    nej infrastruktury drogowej. Postępowanie takie nie tylko nie ma nic wspólnego
    z wolnością obywateli ale także co gorsza poteguje ich frustracje,podziały,
    agresję i brak poszanowania dla prawa.
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 23.04.07, 08:33
    > Nie chodzi tu o przepisy ruchu drogowego, chociaż juz np. oznakowanie naszych
    > dróg jest często absurdalne, wzajemnie sprzeczne i wprowadzające w błąd.
    > Chodzi
    > o ideologiczne, przymusowe zagarniane wszystkich in gremio do komunikacji
    > miejskiej i nakazywanie ludziom czym mają jeździ

    Chodzi o to, ze takie sa zasady mieszkania w duzym miescie. Demokracja i
    zagarnianie nie ma tu nic w temacie.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 23.04.07, 09:04
    A właśnie,że ma. Sposób wprowadzenia bus-pasa na Modlińskiej jest właśnie kpiną
    z demokracji, ponieważ zebrano podpisy tylko wśród pasażerów autobusów, a nie
    wśród wszystkich mieszkańców Białołęki. Tak więc wola, interes jakiejś grupy
    społecznej została nam odgórnie narzucona, bez liczenia się z naszymi głosami.
    Tak samo płacimy podatki, tak samo tu mieszkamy, tak samo dojeżdżamy do pracy,
    mamy dzieci etc. Nie widzę powodu, żeby kogokolwiek uprzywilejowywać naszym
    kosztem. Jeżeli tak bardzo po nocach marzył się wam ten bus-pas, to trzeba było
    sie naprawde zebrać do kupy i lobbować za jego wybudowaniem, a nie zabierać
    kierowcom dwa pasy ruchu (i nie chrzań mi o jednym pasie lokalnym!),z jedynej
    drogi dojazdowej do centrum, powodując paraliż, bałagan i antagonizmy
    społeczne. No ale twój duchowy sprzymierzeniec, niejaki "denny lans" napisał
    powyżej, że ma w d... miłe stosunki społeczne w mieście i że bedzie siłą
    wprowadzał swoje kolektywistyczne wizje. A może chodziło z tym bus-pasem o
    nabicie kabzy niedoinwestowanej policji,z której 4 radiowozy pilnuja wam
    codziennie tego malowańca? A potem jak jest stłuczka, wypadek, czy włamanie na
    mieście to ludzie czekaja godzinami na drogówkę. A drogówka stoi nad Kanałkiem.
    Brawo! Owacje na stojąco.
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 23.04.07, 09:39
    > ponieważ zebrano podpisy tylko wśród pasażerów autobusów,

    Jest ich wiecej i wielu z nich to rowniez kierowcy samochodow.

    > A może chodziło z tym bus-pasem o
    > nabicie kabzy niedoinwestowanej policji,z której 4 radiowozy pilnuja wam
    > codziennie tego malowańca?

    Drogowka jest od pilnowania przestrzegania przepisow.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 23.04.07, 10:51
    Skoro jest was więcej, to tym bardziej mieliście szansę zebrać sie do kupy i
    coś sensownego wreszcie w tej naszej chorej dzielnicy zbudować. Ale nie,
    łatwiej przecież wziąć wiadro, namalować krechę, obsikać swój teren i od
    dzisiaj obcym wara. I jeszcze paplać co chwila o europejskich rozwiazaniach na
    tej podstawie. To tak jakby w Pcimiu na drodze miedzy targiem, a kościołem
    wymalować białą linie i od tego czasu głosić,że jesteśmy w Europie.
    A drogówka, nie uważasz, że powinna zajmować sie przede wszystkim wypadkami,
    rozstrzyganiem stłuczek, łapaniem złodzieji samochodów, pijaków i piratów,
    pędzących 140 km/h po mieście? Ale co cie to obchodzi, że ktoś jakimś
    blachosmrodem miał stłuczkę na mieście albo skradziono mu samochód i czeka na
    policję. Niech czeka, nam tu policja ma pilnować bus-pasa, zeby żaden
    kierowaca, Broń Boże nie wyjechał kołem poza białą linię.
  • Gość: MATs IP: *.icm.edu.pl 25.04.07, 01:05
    Tak tak komuna wraca i to w najgorszym wydaniu.
    Bus Pas jest przykładem jak łatwo jest rządzić dzieląc a ten co wymyślił ten buspas zdobył w ten sposób głosy i jest jakimś kiepskim radnym.
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 26.04.07, 12:28
    W komunie bus-pasow nie bylo. Za to czuja sie dobrze na calym swiecie w
    imperialistycznych panstwach zgnilego kapitalizmu.
  • dennis_lance 02.05.07, 15:04
    Szkoda Twojej klawiatury MZ. Z takimi sarmatami z bożej łaski, co to machać
    szabelką na forum lubią, ale nie są w stanie zrozumieć, że 75% podróżujących
    nie ma ochoty stać w korkach powodowanych przez ledwie 25% (tych wygodnickich,
    co to im zbiorkom śmierdzi) oraz że do jednego busa przegubowego mieści się
    tyle mniej więcej osób, co do 100 samochodów (przy warszawskich napełnieniach),
    zajmujących jakieś 300 metrów pasa drogowego... Z takimi nie ma sensu
    dyskutować. Arytmetyki powinni się nauczyć, skoro już mówią o większości i
    demokracji. Bo zasad nowoczesnej polityki transportowej i tak nie pojmą.


    Gość portalu: MZ napisał(a):

    > W komunie bus-pasow nie bylo. Za to czuja sie dobrze na calym swiecie w
    > imperialistycznych panstwach zgnilego kapitalizmu.
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 02.05.07, 20:58
    dennis_lance napisał:

    > Szkoda Twojej klawiatury MZ. Z takimi sarmatami z bożej łaski, co to machać
    > szabelką na forum lubią, ale nie są w stanie zrozumieć, że 75% podróżujących
    > nie ma ochoty stać w korkach powodowanych przez ledwie 25% (tych wygodnickich,
    > co to im zbiorkom śmierdzi)


    Idźmy dalej, nie przestawajmy, róbmy 99,99%

    P.S.
    A czy ten pozostały 0,01% inaczej śpieszy się do pracy niż te 99,99% Czy może
    oni nie dostają opr. za spóźnienia?? Czy oni nie mają dzieci do odebrania z
    przedszkola, szkoły - czy ich dzieci są gorsze, że muszą czekać na te 99,99%
    dzieci jeżdżących KM??
    W czym są lepsi pasażerowie KM, że są faworyzowani i że chcą rządzić innymi
    stanowić prawa im wygodne??
  • tarantula01 03.05.07, 00:06
    Gość portalu: Kiełek napisał(a):
    > W czym są lepsi pasażerowie KM, że są faworyzowani i że chcą rządzić innymi
    > stanowić prawa im wygodne??

    Bardziej dbają o środowisko naturalne człowieka - ograniczają wydzielanie
    spalin i hałasu przez niejeżdżenie własnym pojazdem. A mniej spalin i hałasu w
    mieście to lepsze i zdrowsze życie mieszkańców, w tym też tych jeżdżących
    samochodami.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 03.05.07, 15:44
    Aha!! Czyli jednak są lepsi. A czemu ich dzieci są lepsze??

    Czy bardziej dbają o środowisko - slogan jak z reklamy Tele2.
    Jestem nawet pewien, że jeżdżą autobusami w trosce o środowisko naturalne... Co
    do zmniejszana hałasu, to się chyba zagalopowałeś...
  • tarantula01 05.05.07, 01:22
    Gość portalu: Kiełek napisał(a):

    > Co do zmniejszana hałasu, to się chyba zagalopowałeś...

    Wyliczenia potwierdzą, że autobusy powodują mniejszy hałas:
    www.siskom.waw.pl/nauka-srodowisko.htm#10
    Jesli po Modlińskiej jeździłyby tylko autobusy, to za Q wstawimy liczbę
    autobusów - ok. 110/h. Jeśli ich prędkość średnią przyjmiemy na poziomie 40
    km/h, a współczynnik Pc = 100, otrzymamy ok. 71 dB (70,9301)

    Jeśli po Modlińskiej zakażemy jazdy autobusom, a ludzi nimi jadących (w 110
    autobusach ok. 7200 osób, przy założeniu ok. 65 pasażerów w autobusie) wsadzimy
    do samochodów (ok. 5500 samochodów, przy założeniu, że w jednym samochodzie
    jedzie 1,3 osoby), to:
    Q = 5500/h
    prędkość średnią przyjmując na poziomie 80 km/h (w szczycie?) i Pc = 0,
    otrzymamy ponad 77 dB (77,6745).
    Co ciekawe, aby hałas wytwarzany przez te 5500 samochodów był niższy niż
    wytwarzany przez 110 autobusów (nawet "ryczących"), to samochody musiałyby
    jechać z prędkością mniejszą niż 2 km/h!!!

    Gdyby eksperymentalnie nakazać obecnie jadącym samochodami (w 2006 r. ok. 5200
    samochodów), jazdę autobusami, to do obecnych 110 autobusów na godzinę
    należałoby dołożyć ok. 105 autobusów. Mielibyśmy na Modlińskiej ok. 215
    autobusów/h i 0 (zero) innych pojazdów. Przy założonej prędkości (40 km/h)
    wytworzyłyby one hałas o natężeniu 73,75 dB.

    Natomiast, gdyby do obecnie podróżujących samochodami dorzucić samochody,
    którymi podróżowaliby pasażerowie autobusów, to Modlińską na godzinę jechałoby
    ok. 10700 samochodów i 0 (zero) autobusów. Przy założonej prędkości (80 km/h -
    niemożliwe: przy obecnej szerokości i organizacji ruchu Modlińska ma
    przepustowość ok. 6500 poj/h), wytworzyłby się hałas o natężeniu 80,47 dB.
    Aby hałas był mniejszy niż ten powodowany przez autobusy, samochody mogłyby
    jechać najwyżej 2 km/h.

    Pominąłem samochody ciężarowe - z korzyścią dla wyliczeń uwzględniających tylko
    samochody, bo przy ruchu bez autobusowym, ale z ciężarówkami Pc musiałby być
    równy ok. 10, natomiast nie zmieniłby się dla autobusów (100) oraz przyjąłem,
    że niezależnie od liczby pojazdów na ulicy, te mogą się poruszać z prędkością
    80 km/h. Nie uwzględniłem także kierunku powrotnego (też z korzyścią dla
    samochodów).
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 05.05.07, 06:53
    dobre, bardzo dobre.
    a może policzymy tak jeden do jednego...
    Swojego czasu mieszkając w centrum nie słyszałem tabunów samochodów ruszających
    pod świateł, natomiast słyszałem każdy autobus ruszający z przystanków po obu
    stronach ulicy.
  • tarantula01 08.05.07, 23:24
    Gość portalu: Kiełek napisał(a):

    > dobre, bardzo dobre.
    > a może policzymy tak jeden do jednego...

    OK.
    1. Hałas 110 autobusów >> hałas 110 samochodó osobowych.
    2. Pozostaje jeszcze hałas pozostałych ok. 5000 samochodów, który jest
    nieskończenie razy większy niż hałas dalszych 0 (zero) autobusów.

    > Swojego czasu mieszkając w centrum nie słyszałem tabunów samochodów
    > ruszających pod świateł, natomiast słyszałem każdy autobus ruszający z
    > przystanków po obu stronach ulicy.

    Mózg po prostu przyzwyczaił się do tego szumu o wyższym natężeniu dźwięku i go
    zaczął ignorować, co nie znaczy, że tego hałasu nie było (przy długiej
    ekspozycji pojawiają się migreny, trudności w koncentracji, itd). Słyszałeś
    każdy autobus, gdyż dźwięk autobusu chwilowo różnił się znacznie od już
    ignorowanego szumu. Zaryzykuję nawet twierdzenie (być może bzdurne), że ten
    chwilowy wyraźniejszy dźwięk, to była ulga dla mózgu.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: M. IP: *.acn.waw.pl 08.05.07, 23:48
    Tarantulo, kup sobie auto... Wtedy pewnie zmienisz poglad na sprawe.
    A na powaznie - teraz to juz ci nie wypada lansowac jednego tylko srodka
    komunikacji. Powinienes myslec o wszystkich mieszkancach, czyli reprezentowac
    tez interes ludzi poruszajacych sie wlasnymi samochodami. Wszyscy maja te same
    prawa! I wszyscy marnuja czas w korkach!
  • Gość: pitlin IP: 83.147.139.* 22.04.07, 23:56
    Kto z szanownych Państwa pamięta Modlińską z przed bus-pasa ? Tylko proszę bez
    wyolbrzymiania... Korki były podobne a na do datek Tarchomin, Choszczówka ,
    Legionowo i Łomianki i tak spotykały się co rano na wysokości kanału żerańskiego
    w olbrzymim korku czy pas dla autobusów był czy nie. Nie sądzę , że gumowe
    krawężniki i bus-pas 24 godziny zlikwiduje wszystkie problemy skoro i tak
    autobusy jadące w kierunku Żoliborza i tak spotkają się w tym samym tyglu na
    serpentynie "Grota" z samochodami. Permanentne odebranie pasa ruchu kierowcom,
    co najwyżej da satysfakcję tym, którzy na samochód nie mają ale wcale nie
    rozwiąże problemu. Uważam, że rozwiązanie istniejące jest najlepsze ale niestety
    jak wszędzie na świece zawsze znajdzie się jakiś "cwaniaczek" i jako Polacy
    wcale nie jesteśmy wyjątkowi pod tym względem. To czego nam z kolei potrzeba to
    cierpliwości i wyrozumiałości wobec siebie oraz ... następnych mostów by
    rozładować nieco przeciążoną Modlińską. Wieszanie psów na wszystjich wokoło tu
    nic nie zmieni.
  • tarchox 23.04.07, 09:30
    Codziennie dojeżdżam autobusami Modlińską i widząc szerokie rezerwy
    terenu od Płochocińskiej do Grota widać porażającą niemoc lub brak
    chęci rozwiązania problemu oraz niekompetencje urzędników. Planowana
    istotna modernizacja Modlińskiej odkładana jest w czasie i sądzę,
    że niema, co liczyć na jej rozpoczęcie przed zakończeniem remontu Grota,
    a więc za kilka lat.
    Nie jestem specem od dróg i wiaduktów, ale wydaje mi się, że bez żadnego
    problemu i bez wielkich nakładów finansowych można byłoby dobudować
    dodatkowy pas nad kanałem Żerańskim od Kowalczyka do Grota i wówczas
    oznaczanie na tym odcinku bus pasa nie miałoby sensu. Dodatkowo
    wydłużenie czasu zielonego światła na Kowalczyka w kierunku Grota powinno
    zdecydowanie poprawić płynność ruchu.

  • Gość: E-4 IP: *.crowley.pl 23.04.07, 09:51
    Popieram inicjatywę przedłużenia zielonego światła dla Modlińskiej na
    skrzyżowaniu z Kowalczyka. To przez to skrzyżowanie tworzą się większe korki,
    nie przez pas dla autobusów na odcinku Konwaliowa - wjazd na most Grota.
  • Gość: MATs IP: *.icm.edu.pl 25.04.07, 01:00
    Przecież korek i tak jest za Kowalczyka w stronę Grota na kanałku,to powiedz mi co da wydłużenie swiateł dla Modlinskiej?
    Co najwyżej uniemozliwi wyjazd innym z Konwaliowej tylko pewnie to masz juz gdzieś bo ty busikiem pojewaniasz.
  • Gość: fenny IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.04.07, 09:53
    Tak-!!! bydło w autobusach tzn - &5% ogółu dojeżdżających do szkół i pracy
    niech stoi w korkach bo jakiś nowobogacki w klimatyzowanym aucie nie może 5
    minut poczekać.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 23.04.07, 10:46
    Skoro sam mianowałeś się bydłem... to idźmy dalej: 99% ogółu...
    > niech stoi w korkach bo jakiś nowobogacki w klimatyzowanym aucie nie może 5
    > minut poczekać.

    podoba mi się sformułowanie - "nowobogacki" :)
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 23.04.07, 11:00
    "Nowobogacki" to chyba jeszcze gorszy typ niż "starobogacki". Starobogacki nie
    ma klimy i mógłby te 5 minut poczekać.
  • Gość: pitlin IP: 83.147.141.* 29.04.07, 02:11
    Pomys dosomaly zwlaszcza ze miejsce na dodatkowe pasy istnieje. Tylko czy
    konstrukcja wiaduktu zostala obliczona na takie obciazenia ? Obawiam sie , ze
    modyfikacja wiaduktu moze byc konieczna jednakze uwazam ze warto.
  • Gość: Kiełek IP: *.jmdi.pl 30.04.07, 19:57
    Skoro miało być tam miejsce na tramwaj, to chyba wytrzyma obciążenie... Ale po
    co?? Łatwiej wziąć puszkę farby i pędzel - a wybory były blisko...
  • Gość: tom IP: 57.66.197.* 23.04.07, 10:14
    Należy:
    1. Poszerzyć bus-pas z dwóch do trzech pasów
    2. na czwartym ustawiać dużo patroli policyjnych, sprawdzających wszystkich
    kierowców (najlepiej na wykrywaczu kłamstw) czy kiedykolwiek mieli ochotę
    pojechać bus-pasem.
    3. Dodatkowo trzeba wprowadzić zakaz wyprzedzania autobusów, szczególnie
    stojących na przystankach. Można to osiągnąć np. poprzez specjalny przycisk
    włączający w autobusie lewy kierunkowskaz na stałe - kilka prototypów już
    widziałem - działają bez zarzutu.
    4. I pozwolić kierowcom autobusów na skręcanie w prawo w Modlińską na czerwonym
    świetle, a także zielonym, żółtym, pomarańczowym, niebieskim i jakim tam jeszcze
    pod warunkiem, że jest zapalone, zgaszone lub miga.
    5. Wydłużyć bus-pas do granic Warszawy, żeby korki tworzyły się w sąsiednich
    gminach. Nadzór ruchu powinien mieć możliwość (ale nie obowiązek) wpuszczenia na
    Modlińską samochodów osobowych, jeśli ruch odbywa się płynnie a odległości
    między autobusami wynoszą min. jeden kilometr.
    6. Karetki pogotowia także można przepuszczać, np. kwadrans po nieparzystej.

    Na koniec zapytam - czy jest jakaś grupa która, która chciałaby powalczyć o
    likwidację tego bus-pasa. Można by zacząć od zbierania podpisów w korkach i
    sfilmowania płynności ruchu gdy bus-pas działa (czytaj: policja) i nie działa
    (brak policji). Nie zawadzi nakręcenie wyczynów autobusiarzy. Proszę o info -
    chętnie zadziałam.

    tom-riddle(małpa)wp(kropka)pl
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 23.04.07, 10:46
    Propozycje godne do rozwazenia. Niestety nie w tym Matrixie.
    Co do likwidacji - przewidywane jest przelaczenie bus-pasa na 24h, wiec na za
    duzo bym nie liczyl.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 23.04.07, 10:48
    > Co do likwidacji - przewidywane jest przelaczenie bus-pasa na 24h, wiec na za
    > duzo bym nie liczyl.

    Ciekawe który kretyn z urzędu się pod tym podpisze... Bo wybory dopiero co były...
  • jurek_dzbonie 23.04.07, 11:39
    Kazdy normalny to podpisze
  • Gość: cyrk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.04.07, 12:09
    Cały normalny cywilizowany świat daje priorytet komunikacji miejskiej a my
    ciągle kombinujemy. Do centrum się jeździ autobusem i kropka.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 23.04.07, 12:24
    O dzięki stokrotne za wskazanie środka lokomocji, Myślicielu! Bez ciebie tośmy
    jak dzieci we mgle. A teraz już wiemy. A rowerem wolno do centrum, tak
    prywatnie, indywidualnie, niekolektywnie? A skuterem?
    Mistrzu, przemów!
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 23.04.07, 13:41
    Alez nikt ci nie bedzie zabranial jazdy samochodem. Postoisz w korku 1,5
    godziny patrzac na smigajace bokiem autobusy.
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 23.04.07, 17:41
    I to są właśnie twoje propozycje rozwiązania paraliżu Białołęki. I to jest ta
    twoja demokracja, która tu nie ma nic do rzeczy? No i właśnie tym sie różnimy:
    zamiast rzeczowej odpowiedzi na podniesione przeze mnie kwestie - fanatyzm i
    kompletne lekceważenie praw innych użytkowników dróg.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 23.04.07, 23:49
    Czegos tu nie rozumiem - bedzie ci zalezalo na szybkim dotarciu do centrum -
    autobus, bedziesz wolal wygodnie dotrzec do centrum - samochod. I wszyscy
    zadowleni...
  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 26.04.07, 09:32
    Czy to tych własnie "zadowolonych" oglądam codziennie rano na Modlińskiej w
    pięciokilometrowym korku? Stojący w beznadziei, wk...wieni kierowcy, (część z
    nich stojąca na bus-pasie bo próbowali włączyć się do ruchu, na "swój" pas ale
    nikt ich nie wpuścił),spłaczczone na szybach twarze i nosy pasażerów zbiorkomu,
    tzw. cwaniaczki śmigające bus-pasem i próbująca ich wyłapać groteskowa policja
    itd. To oni? Wiesz co, na zadowolonych mi jakoś nie wyglądali...
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 26.04.07, 12:27
    W tym, ze ci rozplaszczeni na szybach predzej doczekaja do celu.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 26.04.07, 13:57
    Postaram sie utrzymać w tonie przedmówcy...

    Gość portalu: MZ napisał(a):

    > W tym, ze ci rozplaszczeni na szybach predzej doczekaja do celu.
    W imię wyrównywania różnic społecznych...
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 26.04.07, 14:07
    Kazdy ma wybor: szybko i mniej wygodnie, wolniej i bardziej wygodnie. To co
    wybierze zalezy tylko od niego.
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 26.04.07, 16:41
    Niestety nie kazdy ma wybór , komunikacji zbiorowej z prawdziwego zdarzenia nie
    ma w tym mieście, nie każdy mieszka w osiedlach tarchomińskich i ma możliwość
    skorzystania z autubusu +metra

    o tym już pisałem ale widać część forumowiczów jest niereformowalna,

    ale zawsze zostaje wariant Pana Stanisława Barei: ..wstaję o 3 rano.. śniadanie
    jem na kolację itp...
  • Gość: MZ IP: 217.168.193.* 26.04.07, 18:26
    > w tym mieście, nie każdy mieszka w osiedlach tarchomińskich

    Wiekszosc to mieszkancy miejsc gdzie autobus dojezdza.

    > część forumowiczów jest niereformowalna,

    Dokladnie - wmawiaja, ze lamanie przepisow jest OK
  • Gość: kierowca IP: *.171.91.210.crowley.pl 27.04.07, 16:54
    szczególnie jak mam do pracy ok. 40 km, po prostu autobusy miejskie na mnie
    czekają i wiozą mnie expressowo do pracy, szkoda czasu na bzdurne dyskusje
    jak by było normalnie to i autobusy by się zmieściły i samochody

    ciekawe czy MZ jechał dzisiaj rano do pracy ul.Modlińską, jeden radiowóz nad
    Kanałkiem Żerańskim wystarczył ,żeby korek zaczynał się mniej więcej od
    ul.Mehoffera,
    a na Modlińskiej ok 30% samochodów to były ciężarówki dla których podobno jest
    rano zakaz ruchu, radiwozik powinien chyba czekać na nie trochę wcześniej niż
    nad Kanałkiem, a tak do wiadomości szanownego MZ- do pracy jechałem dzisiaj
    samochodem 2 godz., autobusem a w zasadzie komunikacją podmiejska + 3
    przesiadki -myślę ,że byłoby to ok 3 godz.


  • Gość: marti IP: *.sgcib.com 27.04.07, 09:04
    To jest takim sam wybór jak w pytaniu na co chcesz być chory, na raka czy na
    aids? Wybieraj! Masz wolny wybór. Albo w odpowiedzi na pytanie kto jest twoją
    ulubioną postacią historyczną i dlaczego Lenin?
  • Gość: serw IP: *.aster.pl 05.05.07, 01:34
    wybór jak w ruskiej stołówce: można jeść albo nie jeść ...
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 23.04.07, 13:04
    No to idźmy dalej - niech zrobią bus-pas 24h do samej pętli i niech wydzielą
    jeden pas wjazdowy na most tez jako bus-pas.
    No i bus-pas w drugą stronę.

    P.S.
    gdzie pracujesz i gdzie mieszkasz, bo trzeba rozplanować dwa nowe przystanki do
    Ciebie i bus-pas między nimi. 24h oczywiście.
  • Gość: ania IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.04.07, 13:08
    Tylko Bus-pasy!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: Barthek IP: *.aster.pl 23.04.07, 23:18
    A dlaczego BusPas zajmuje czasem dwa pasy?
    Poza tym kto ma CB ten jedzie.
    A te kamerki na Modlińskiej jak się okazuje to atrapy.
    wiele razy od grudnia smigałem prawym przy Mac Donaldzie
    na wprost przy Konwaliowej i nic !!
    Ani jednego wezwania.Wielu tak jeździ.Inazcej Modlińska stałaby do Legionowa.
    ZENADA NIE MONITORING!!! Szkoda na to naszej kasy.
    A jedną kamerkę przy Ekspresowej to nawet jakiś pirat przestawił. Buahahaaa.
    Ciekawe czy zauważyli kto? Po co pytam.Wiadomo.

  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 23.04.07, 23:50
    > A dlaczego BusPas zajmuje czasem dwa pasy?

    Bylo juz o tym - nie badz nudny. Bus-pas to przeksztalcony pas ruchu lokalnego
    i od poczatku byl JEDEN.
  • Gość: Kiełek IP: *.cbr.tp.pl 24.04.07, 08:06
    Nudny, nie-nudny - sprawa została zwalona (jak większość tego rakowego tworu)
    można było wydzielić dwa pasy tak jak przy Konwaliowej: jednocześnie bus-pas i
    pas tylko do skrętu w prawo
  • Gość: tuziemiec IP: *.kdpw.com.pl 24.04.07, 11:05
    A dlaczego bus-pas jest szerokości półtora pasa, w porywach do dwóch.Gdzie tu
    jest rozsądek i logika.
  • Gość: farenheit 351 IP: *.centertel.pl 24.04.07, 15:50
    gdzieś jeździć muszą.... tak jak inni.
    taniej i rozsądniej bedzie wybudować te drogi i mosty a nie łożyć pieniądze na
    państwo policyjne...
  • jb307 25.04.07, 00:07
    szkoda czasu aby kręcić ten temat !!!!!!!!!!!
  • Gość: soso IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.07, 09:07
    To skandal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z Bus - Pasa wywrotki zrobiły sobie własny pas.
    Dziś w skutek awarii takiego "zawalidrogi" był całkowity paraliż. A policji"
    ani widu ani słychu"

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka