• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Spray a Vectra

  • IP: 77.222.254.* 22.09.09, 21:57
    Witam,
    czy ktoś z szanownych forumowiczów ma podobne doświadczenia do
    moich? Otóż w związku z przejęciem Spray'a przez Vectrę dałem się
    skusic na przepisanie umowy i na nowy - bogatszy pakiet abonencki,
    który był jedynie 20 zł droższy od tego, który miałem w Spray (jest
    140 kanałów cyfrowych, w tym kilkanaście HD, szybki internet). Po
    instalacji nowego dekodera nie mogłem długo rozstrzygnąć, czy mój
    wzrok się pogorszył znacząco, czy po prostu zamieniłem siekierkę na
    kijek. Skłaniam się jednak ku temu drugiemu ... W Spray (na
    dekoderze Humax) zwykłe kanały cyfrowe miały klarowny i ostry
    wygląd - na prawdę z pewnej odległości niewiele różniły się wręcz od
    HD (nie wszystkie rzecz jasna). Kanały HD natomiast były tak
    śliczne, że nie można było oderwać od nich wzroku. Teraz na zwykłych
    kanałach cyfrowych (na Vectra 5800 C) mam obraz jak na Youtube!
    Kanały HD sprawiają wrażenie nędznej jakości divix'a. Nawet logo
    kanałów mają rozmyte czcionki, co w Spray'u było nie do pomyślenia.
    Na programach HD (np, TVN, który w Spray'u wyglądał jak żyleta) np.
    twarze postaci na drugim planie wyglądają jak zlepek prostokątów.
    Nie mówiąc już o światłach na czarnym tle ... wyglądają one jak w
    palecie 256 barw na jakimś starym PC. W Spray'u mogłem gazety na
    biurkach bohaterów seriali czytać. Tutaj mogę co najwyżej zobaczyć
    te gazety. Krótko mówiąc jestem mocno zawiedziony. Co mi z tego, że
    mają rzeczywiście bogatą ofertę, skoro moje ulubione kanały ze swoją
    pixelozą mnie normalnie odrzucają na milę. Dodam, że dekoder jest
    ustawiony na 1080i. TV to Samsung 1080i. Miał ktoś z Was podobne
    wrażenia po przejściu ze Spray'a do Vectry?

    Pzdr.
    E.S.
    Edytor zaawansowany
    • Gość: roobi IP: *.spray.net.pl 23.09.09, 13:18
      U mnie sytuacja wygląda inaczej,mam TV 42 cale Sony Bravia i na Sprayu odbierało
      mi tak samo jak teraz na Vectrze (również Vectra 5800C). Kanałów rzeczywiście
      przybyło co można uznać za plus. Jeśli chodzi o jakość obrazu to wina u Ciebie
      musi leżeć gdzieś w sprzęcie, albo dostałeś jakiś wadliwy dekoder (poproś o
      wymianę), albo połączenie z tv jest lewe. Jeszcze inna możliwość-jeśli masz taki
      trójnik na klatce, czy w mieszkaniu to on może nie przepuszczać całego pasma
      częstotliwości. U siebie na 1080i obraz mam jak żyleta :)
    • Gość: remuś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.09.09, 22:19
      Czy zmieniałeś coś w ustawieniach TV ? Upewniałeś się, że wszystko jest z nim w
      porządku? Jeżeli masz taki obraz non stop, może to być wina właśnie TV. Wróć
      także do ustawień fabrycznych
      • Gość: E.S. IP: *.urzadochota.waw.pl 24.09.09, 10:41
        Dzięki za podpowiedzi. Jeśli chodzi o ustawienia TV, to zostawiłem takie jakie
        były przy Humaxie. Spróbuję ustawić na fabryczne. Może to coś dać ???
        • Gość: remuś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.09, 10:57
          Może, ale jeśli nie to trzeba będzie szukać dalej. Trzeba wyeliminować wszystkie
          ewentualności
          • Gość: ITguy IP: *.acn.waw.pl 27.09.09, 18:09
            Jeśli nie pomoze zmiana ustawien na fabryczne, to mozesz zawsze sprobowac resetu
            ustawien dekodera czego nei polecam bo lepiej wezwac serwis Vectry, z reklamacja
            ze dekoder wadliwy, ew jeszcze przed serwisem sproboj innych kabli obejrzyj czy
            wlasnie rozdzielnik(ten maly trojkat co rozdziela sygnal od operatora do tv i
            netu) jest usuniety z drogi innych obiektow i czy kable dokrecone. W wiekszosc
            przypadkow jest wina po stronie uzytkownika, badz montera ktory mial kiepski
            dzien lub cos ;P
    • 25.09.09, 20:44
      Witam,
      trochę się wyjaśniło. Otóż w poniedziałek zamówiłem serwis techniczny z Vectry. Miałem czekać na kontakt od nich najwyżej 16 godzin. Przyjechali dziś... Twierdzą, że problemem jest brak w tv systemu zabezpieczeń przed kopiowaniem (Copy Protection), dlatego dekoder przesyła sygnał o zubożonej jakości. Wszystko ok, ale do diabła czy każdy tv ma CP???? Dlaczego nie ma o tym mowy podczas kontaktu handlowego??? Dlaczego w dziale technicznym Vectry uparcie twierdzą, że można to obejść, podczas gdy jak się okazuje w praktyce właśnie nie można. Szlag mnie dziś na nich trafił. Pewnie w poniedziałek rozwiążę z nimi umowę, chociaż byłem wieloletnim abonentem Spraya - właściwie od początków ich ekspansji w Warszawie.
      I jeszcze jeden smaczek, otóż panowie nie owijając w bawełnę stwierdzili, że - cytuję... "Takich przypadków jak u Pana jest całe mnóstwo. Na szkoleniu mówią nam, że albo klient łyknie tą jakość, albo najwyżej rozwiąże umowę ...". Fantastyczna strategia marketingowa nie ma co. Po prostu ręce opadają. I tak postępuje firma, która chce sięrozwijać na rynku warszawskim, który przecież jest sporo wart.
      Pozdrawiam i dzięki za porady.
      • 25.09.09, 20:49
        Hej,
        wcześniej pisałem jako E.S., bo zapomniałem hasła przy logowaniu.
        Pzdr.
        • Gość: Robert IP: *.unused.derbynet.waw.pl 09.10.09, 15:30
          Ja również zauważyłem znaczne pogorszenie jakości obrazu po przejściu ze Spraya
          do Vectry.
          • Gość: E.S. IP: *.urzadochota.waw.pl 14.10.09, 09:47
            Jest marnie. Posłuchałem się rad mądrzejszych ode mnie i kupiłem kabel component
            za bagatela nieco ponad 2 stówki, który rzekomo spokojnie ma osiągać
            rozdzielczość HD i dupa balada. Rzeczywiście kolory się zintensyfikowały, ale do
            jakości z Humaxa Spray'owego jeszcze ta daleko, że przykro nawet mówić.
            • Gość: :D IP: *.spray.net.pl 07.11.09, 01:16
              Czy posiada wiedzę jak doprowadzić do wypowiedzenia umowy (pakiet na
              24 miesiące, telewizja + internet) z firmą Vectra S.A. ? Powód ?
              średnio raz na miesiąc mają awarię sygnału. Przyjęcie zgłoszenia
              dotyczące usterki trwa godzinami. Jedyne co potrafią zasugerować na
              infolinii to dociśnięcie Eurozłącza (może niech tan sobie Prezesik
              dociśnie genitalia w imadle to zrobi mu się cieplej przed oczyma).
              Usterka zgłoszona w dzień powszedni. Czas oczekiwania na serwis? W
              następnym tygodniu....
              Z góry dziękuję.
              • Gość: E.S. IP: *.urzadochota.waw.pl 10.11.09, 09:32
                Z tym serwisem to prawda. Sam czekałem od zgłoszenia do przyjazdu 2 tygodnie. Na
                dodatek panowie, którzy przyjechali sprawiali wrażenie jakbym im właśnie w
                obiedzie przeszkadzał. Łącze internetowe u nich JEST DO DUPY. Stwierdzam to
                kategorycznie już po przeszło miesiącu użytkowania. Myślałem, że to przejściowe
                kłopoty, ale okazuje się, że nie. Moja 8 MB dochodzi do 3! I tak od miesiąca.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.