Dodaj do ulubionych

forum porady prawne

04.11.04, 14:48
Czy w portalu Gazeta znajde forum z poradami prawnymi? Wszystko przejrzaklam,
ale cyba nie ma takich tematow :-( A przydaloby sie!!!!
  • tebe 04.11.04, 15:25
    Nie ma takiego forum.
    Pozdrawiam
    --
    TB
  • preta 04.11.04, 19:10
    Szkoda Tebe :-)
    ale trudno. Jakos to przezyje i poszukam na innych portalach.
    Buzka - Preta
  • aniela 05.11.04, 09:27
    aha, dwie skrajnie rozne opinie, kazda solidnie udokumentowana, nie do
    podwazenia, tanio sprzedam.
  • preta 05.11.04, 14:13
    Po pierwsze za darmo! Na forum raczej udziela sie rad po kolezensku i nie za
    pieniadze... A interesuje mnie skarzenie sadu za przewleklosc postepowania
    sadowego. Pozdrawiam - preta
  • fdj 05.11.04, 15:19
    Za darmo to dostaniesz jedynie wędkę (;-PPP):
    idź do biblioteki i znajdź archiwalne numery "Rzeczpospolitej" z drugiej połowy
    sierpnia 2004 r. Tam był specjalny dodatek poświęcony temu tematowi (coś około
    20 sierpnia). Były też pojedyncze artykuły na ten temat w sierpniu (coś koło 20
    sierpnia i cała druga połowa) i wrześniu (chyba też około 20 ale września oraz
    może i w inne dni).

    --
    Kolebka Państwa Polskiego – Ostrów Lednicki
  • preta 05.11.04, 15:30
    Masz racje fdj. To juz zbyt skomplikowana sprawa, zeby ktos na forum mi pomogl.
    Bez prawnika (i kolejnych kosztow) sie nie obejdzie. Rzecz w tym, ze juz
    zlozylam taka skarge (zreszta wg. zle zrobionego gazetowego poradnika!), ale
    sad mi ja odrzucil (stowka juz przepadla). Sprawa ciagnie sie 18 lat (!), ale
    juz w ziemskim zyciu nie doczekam sie sprawiedliwosci. Pozdrowienia -preta
  • fdj 05.11.04, 16:41
    Zawsze mówiłem, że nie da się poradzić na forum: "jak zoperować ślepą kiszkę".
    Porad na forum można zasięgać w rzeczach naprawdę ogólnych, ale gdy sprawa się
    komplikuje, polecam "żywych" specjalistów. Pomimo kosztów. Lepiej zapłacić 500
    zł niż potem 500.000 zł ;-)

    Trzymaj się.

    --
    Kolebka Państwa Polskiego – Ostrów Lednicki
  • preta 05.11.04, 17:38
    Poradniki gazetowe z reguly sa bardzo dobre, dlatego i tym razem zaufalam, ale
    okazalo sie, ze gazeta nie dosc szczegolowo to opisala i co najgorsze nie
    ostrzegla, ze wystarczy zrobic malutki blad (zamiast "żądam" inne slowo) i juz
    sad odrzuca skarge, zabiera 100 zl i nie mozna sie odwolywac przez nastepny
    rok. Powinni byli napisac w Gazecie, ze to nie takie proste, ze trzeba pismo
    skonsultowac z prawnikiem, bo sad zawsze znajdzie kruczek, zeby zwyklemu
    smiertelnikowi pokazac fige z makiem. Dzieki za rady. Pozdrowionka!
  • aniela 05.11.04, 19:45
    aha a co wpisalas w miejsce "żądam"? z ciekawosci pytam, bo mi sie wyobrazni
    nie starczylo.
  • aniela 06.11.04, 13:09
    aha ciekawe czy automat wykropkuje (to slowo zamiast "ządam")
  • pejsaty 06.11.04, 14:36
    pewnie napisala "prosze" hehe.
  • aniela 06.11.04, 17:26
    nene nie naigrywaj sie. chce sie nauczyc kiedy mozna skarge odrzucic zgarniajac
    przy tym stowke. to pozyteczna nauka jest.
    (zauwaz zwlaszcza z, za przeproszeniem, pozycji aesa jak pozyteczna. czy gdyby
    uzytkowniczą skarge obciazyc oplata, mielibysmy mniej piany na dorum?)
  • aniela 06.11.04, 17:27
  • aniela 05.11.04, 19:47
    yyy skarga na przewleklosc postepowania na wskazanym fprum ma sie tak do tematu
    jak moje wpisy gdziekolwiek. poki mnie widac, jest i dla Petry nadzieja.
  • preta 08.11.04, 14:47
    To rzeczywiscie nie jest forum prawne :-( ale skoro jestescie ciekawi, to juz
    spiesze z wyjasnieniem. Zamiast napisac "Żądam rozpoznania przewleklosci
    postepowania", ja napisalam: "Skladam zazalenie na przewleklosc postepowania".
    Mala roznica, a konsekwencje wielkie. Koncze juz ten temat, bo mnie zaraz tu
    skasuja za nietematyczne watki.
    Pa - Preta
  • aniela 08.11.04, 15:07
    yhy ja rozumiem, ze odrzucil, bo tak mu kazal przepis. nie rozumiem tylko czemu
    swisnal Ci te stowke

    Art. 36. 1. Sąd z urzędu zwraca stronie:
    1) cały uiszczony wpis od pisma:
    a) zwróconego wskutek braków formalnych,
    b) odrzuconego lub cofniętego, jeżeli odrzucenie lub cofnięcie nastąpiło
    przed wysłaniem odpisu pisma innym stronom, a w braku takich stron - przed
    wysłaniem zawiadomienia o terminie posiedzenia,

    a powiedz mi Perta, bo rozsadnie wygladasz, czemu nie wniesiesz drugiej skargi,
    tym razem dobierając slowa wlasciwie?
  • fdj 08.11.04, 16:35
    Pewnie się boi, że nie może ;-)

    "Art. 14. Skarżący może wystąpić z nową skargą w tej samej sprawie po upływie
    12 miesięcy (...) od daty wydania przez sąd orzeczenia, o którym mowa w art.
    12."

    Preta, raczej możesz, bo o odrzuceniu takim, jak w Twoim przypadku (zakładam,
    że to było na podstawie art. 9 ust. 1) nie ma w art. 12.
    To jest co prawda nowa ustawa i jeszcze dobrze nie przetrawiona, ale to akurat
    wydaje się jasne.

    --
    Miejsce na Twoją reklamę!
  • fdj 08.11.04, 16:39
    I nie żądaj "rozpoznania przewleklosci postepowania", tylko żądaj "stwierdzenia
    przewlekłości podtępowania w sprawie (...*)"!

    */ sygnatura, przed którym Sądem, strony

    --
    Miejsce na Twoją reklamę!
  • preta 08.11.04, 18:53
    Aniela i fdj! Jestescie mozgi i marnujecie sie na Forum o forum! Powinno
    istniec forum prawne! Wlasnie o takie rady mi chodzi. Sad powolal sie
    rzeczywiscie na art. 9 ust.1. oraz napisal, ze z wymienionych wzgledow skarga
    podlega odrzuceniu z przyczyn formalnych bez badania jej merytorycznej
    zasadnosci. Do tego dolaczyl osobna kartke na ktorej informuje, ze od w/w
    orzeczenia nie sluzy zaden srodek odwolawczy. To czego sie tu mozna uczepic
    zeby powtorzyc prawidlowo skarge przed uplywem roku? I jak to zrobic, zeby nie
    placic kolejnej stowy?
  • fdj 08.11.04, 22:13
    Do niczego się niestety nie przyczepisz. Sąd zrobił tak, jak nakazuje przepis.

    Jednak to, że powołał się na art. 9 ust. 1 daje Ci możliwość wniesienia
    ponownej skargi, bez czekania 12 miesięcy.

    Gdyby Ci uwzględnił lub oddalił (nie odrzucił, a oddalił) - czyli rozpoznał
    Twoją sprawę merytorycznie - i oparł się na art. 12, to ewentualną następną
    skargę mogłabyś wnieść dopiero po 12 miesiącach.
    Teraz możesz spokojnie wnieść ponowną skargę (tylko dobrze sformułowaną i
    odpowiednio uzasadnioną), nie musisz w ogóle nic wspominać o poprzedniej, ale
    niestety kolejne 100 zł musisz zapłacić.

    --
    Miejsce na Twoją reklamę!
  • aniela 08.11.04, 23:05
    szybko odzyska stófke, bo termin na rozpoznanie jest jakis zabojczo krotki.
    gdyby nie- niech zlozy skarge na przewleklosc postepowania w sprawie ze skargi
    na przewleklosc postepowania (noco?)
  • fdj 09.11.04, 09:57
    Dwa miesiące od złożenia skargi (masakra, Sąd będzie musiał biegać ;-D).
    A stófffffkę jej zwrócą tylko, jak uwzględnią skargę ;-)

    --
    Miejsce na Twoją reklamę!
  • aniela 09.11.04, 10:06
    jak maja nie uwzglednic, gdy sprawa pelnoletnia juz? starsza niz niejeden
    sedzia ;)
  • pejsaty 09.11.04, 10:12
    aha jesli chodzi o procesy sadowe to bardziej wierze kafce niz wam. :)
  • aniela 09.11.04, 10:16
    ja tez.
    hyyh Pejsaty, uciekles z fom? popularnosc Cie zmeczyla? ;)
  • pejsaty 09.11.04, 10:22
    a nene nigdzie nei ucieklem, nei jestem przeciez spiacym greenhornem. :)
  • fdj 09.11.04, 12:04
    Aniela: nie takie numery już Sądy odwalały.
    Pejs: z fusów z kafki Sądy też postanawiają, jak zasądzić ;-)

    --
    Miejsce na Twoją reklamę!
  • preta 07.12.04, 20:39
    Chcialam tylko napisac, ze Sąd mnie zaskoczyl. Wlasnie odeslal mi 100 zl
    (niecale - minus 6 zl na jakies oplaty). Jestem w szoku, bo nie spodziewalam
    sie, ze dostane te pieniadze z powrotem.
    Tyle! Koncze temat. Dzieki za rady. Preta
  • pejsaty 07.12.04, 22:07
    a walesa wciaz nie oddal mi moich 100 milionow. kazik

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.