Dodaj do ulubionych

"DGP": Kierowcy zapłacą za oddłużanie PKP

IP: 136.182.2.* 04.03.10, 11:41
Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
Edytor zaawansowany
  • Gość: bankrut IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 11:44
    i zaś polski podatnik zapłaci na utrzymanie zgrai nierobów i
    obiboków z pod znaku kelejowych związków zawodowych. przecie ich
    powinno się wywzieżć nazłomowisko taczkami by ta firma mogła jakoś
    wejść na ścieźkę restrukturyzacji.
  • naczelny_troll_forum 04.03.10, 11:49
    Czyli jak uzbieram kilka kwitków ze stacji benzynowej to mam się zgłosić po
    akcje PKP?

    --
    Prawdziwy kibic tyskiego się brzydzi
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 12:11
    kolej kupując ON płaci opłatę paliwową też. To opłata zamiast podatku drogowego.
    Dlaczego kolej ma płacić za budowę i naprawę dróg??
    dlaczego drogi i drogi żelazne mają być różnie traktowane??
    Jaka to sprawiedliwość, że przewoźnicy drogowi nie muszą budować i utrzymywać
    dróg po których jeżdżą??
  • Gość: Marko IP: 136.182.2.* 04.03.10, 12:30
    >>> kolej kupując ON płaci opłatę paliwową też. To opłata zamiast >>> podatku
    drogowego.
    Wiec niech to rozdziela. Oplata paliwowa z kolei na kolej, od kierowcow na drogi.

    >>> Dlaczego kolej ma płacić za budowę i naprawę dróg??
    >>> dlaczego drogi i drogi żelazne mają być różnie traktowane??
    J.W.

    >>> Jaka to sprawiedliwość, że przewoźnicy drogowi nie muszą budować i >>>
    utrzymywać
    >>> dróg po których jeżdżą??
    Bo to taka umowa. Kierowca placi akcyze i inne podatki w paliwie i deleguje do
    panstawa prace polegajaca na wynajeciu kogos kto to fizycznie zrobi. Ale panstwo
    jest jak zlodziej, bierze pieniadze a dziury w drogach zostaja.
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 13:56
    "mądry człowieku"
    rozumiem więc, że popierasz umowy i taką opłatę paliwową, aby pozyskane środki
    zrównoważyły koszty budowy i utrzymania dróg.
  • Gość: kret IP: *.wroclaw.vectranet.pl 04.03.10, 12:34
    W godzinach pracy w państwowej instytucji gardłujesz na forum GW?
    wstyd pracowniku MEN oj wstyd
  • Gość: mario IP: 89.107.158.* 04.03.10, 13:32
    On siedzi na forum, a 20 innych osób na sali obok niego penetruje Naszą-Klasę.
    Ciekawe jak dostał tą pracę?
  • Gość: afe IP: 109.243.132.* 04.03.10, 12:37
    Oczywiście linie lotnicze też płacą, podobnie jak armatorzy
    mniejszych lub większych jednostek pływajacych, nawet jak kupujesz
    propan butan do kuchenki gazowej tez opłate paliwowa płacisz. I co z
    tego?
  • Gość: aron IP: 94.254.212.* 04.03.10, 13:02
    Bo drogi w odroznieniu od kolei ( przynajmniej pasazerskiej) sa
    niezbedne do zycia.
    Karetka pogotowia nie dojedzie ci po torach, dlatego trzeba najpierw
    doprowadzic do porzadku drogi, np. do takiego stanu jak jest w
    Czechach. Potem pomyslimy o kolei.

    ---------------------------------
    Pierwsze prawo Arona
    "Bez dobrych drog nie bedzie dobrej kolei".
  • Gość: merol IP: *.e-wro.net.pl 04.03.10, 13:33
    > Bo drogi w odroznieniu od kolei ( przynajmniej pasazerskiej) sa
    > niezbedne do zycia.
    > Karetka pogotowia nie dojedzie ci po torach, dlatego trzeba najpierw
    > doprowadzic do porzadku drogi, np. do takiego stanu jak jest w
    > Czechach. Potem pomyslimy o kolei.

    Ależ w Czechach najpierw zrobili dobra kolej a potem wzieli się za drogi i tak
    powinno być też w Polsce.
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:32
    Kolej w Czechach jest oczywiscie w stanie lepszym niz w Polsce, ale
    rewelacji to tam tez nie ma. Owszem, jest pare linii zrobionych
    super, ale sa tez linie miedzy miastami wojewodzkimi o jakosci
    zblizonej do naszej linii Lublin - Zamosc czyli srednia predkosc 60-
    70 km/h

    Sa to linie takie jak Brno - Czeskie Budziejowice, Liberec - Hradec
    Kralove, Liberec - Usti nad Labem, Pilzno - Usti nad Labem

    natomiast nie ma w Czechach tak fatalnych drog jak np. nasza droga
    krajowa nr 19 Lublin - Krasnik
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:18
    Drogi nie sa niezbedne do zycia. Drogi zycie wrecz zabieraja.
    w latach 1985 - 2008 zgielo w Polsce w wypadkach drogowych dobrze ponad 100 tys. osob, czyli znacznie wiecej niz mieszka np. w Grudziadzu.
  • Gość: bimbuś IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.03.10, 15:24
    To się powieś z tego powodu. W niebie jest pięknie, nikt nie umiera i latają
    aniołki. Nie to co na tym brzydkim, doczesnym świecie pełnym wojen i
    umierających na drogach ludzi.
  • 14all 04.03.10, 15:29
    To ma byc odpowiedz?
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:33
    po wybudowaniu obwodnicy Garwolina liczba ofiar smiertelnych
    wypadkow w tym miescie spadla o 80%
  • 14all 04.03.10, 17:38
    W miescie to moze i tak. Ale w powiecie?
    Na autostradach czy dwujezdniowych drogach szybkiego ruchu jest na ogol mniej
    wypadkow drogowych niz w miastach. Ale jak sie juz zdarza, to sa na ogol
    znacznie powazniejsze niz te w miastach...
  • Gość: adi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 20:04
    No to niech nie robią wcale dróg, to będzie większa ta liczba którą wymienileś.
    O to chodzi, że przez złe drogi są też m. in. te wypadki i giną ludzie
  • sothink 04.03.10, 15:45
    dobrze że PiSu nie ma u władzy, bo by pewnie następne 5mld wpompowali w
    związki zawodowe PKP
  • zaczarowany-olowek-jest-moj 04.03.10, 11:44
    To już jest przegięcie. Za co jeszcze kierowcy (lub inni) będą płacić. Czy to
    komuchy z lewej strony, czy z prawej zawsze jest tak samo. Maksymalnie
    wycisnąć kieszeń obywatela, nic nie może mu zostać. Może za 20-30 lat te
    komunistyczne podejście władzy do obywatela się zmieni.
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 12:07
    Część akcyzy - opłata paliwowa jest elementem zastępujacym dawny podatek drogowy. Płacą go wszyscy, którzy kupują paliwo. W tym i kolej (spalinówki)!!!!
    A więc to tylko zwrot nienależnej opłaty.
    przegięciem byłoby gdyby kolej płaciła za naprawę dróg.
    Btw
    dlaczego całe społeczeństwo wspiera przewoźników drogowych i nie protestuje. Przecież jeżdżą oni za darmo po drogach wybudowanych przez wszystkich.
    A kolej sama musi wybudować sobie drogi (żelazne) i dbać onie, remontować i odnawiać po ciągłych kradzieżach.
    Czy to uczciwe???
    Ale na pewno przejazd koleją bardziej efektywny z ekologicznego punktu widzenia.
    Zamiast wszystko krytykować w czambuł, pomyślmy jak zrównać prawa i obowiązki przewoźników drogowych i kolejowych
  • Gość: vts IP: *.netia.pl 04.03.10, 12:14
    > dlaczego całe społeczeństwo wspiera przewoźników drogowych i nie protestuje. Pr
    > zecież jeżdżą oni za darmo po drogach wybudowanych przez wszystkich.

    Przestan palic to swinstwo, zacznij myslec, dowiedz sie nieco. Przewoznicy
    uzywajacy pojazdow o DMC ponad 3,5 tony kupuja winietki.
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 12:24
    myśl i Ty...
    opłacało by Ci się podróżować jakbyś musiał wybudować sobie drogi, je utrzymać i
    zapłacić podatek gruntowy ??
  • Gość: aaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 13:30
    dzisiaj w men-nie nie ma nic do roboty?
  • Gość: wkurzony ziomek IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.03.10, 15:28
    Po to się buduje kolej i tory żeby trzepać na tym hajs. Jeśli PKP nie potrafi
    zarobić w branży która za granicą się rozwija to niech idzie do diabła.
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 15:38
    A ja myślałem, że po to aby przewozić ludzi i towary, aby odblokować drogi i ich
    tak nie niszczyć, aby bardziej dbać o środowisko. Oświeciłeś mnie:)

    A dla dalszej poprawy Twojego samopoczucia sprawdź, jaki hajs trzepią na
    przewozie pasażerów nasi zachodni sąsiedzi:)
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 13:52
    A jeżdżą na powietrze czy na wodę?
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:20
    Otoz to. Duza ciezarowka (TIR) niszczy drogi znacznie bardziej niz samochod osobowy - relacja stopnia niszczenia drogi jest tu wykladnicza w stosunku do masy pojazdu, a relacja oplat dogowych tylko liniowa. Czemu wszyscu Polacy musza dzis subsydiowac niebezpieczny i nieekologiczny transport drogowy?
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:41
    dlatego Kagan, ze TIRy sa niestety niezbedne dla gospodarki, a kolej
    ( przynajmniej pasazerska) juz niekoniecznie.
    Jak wyobrazasz sobie wozenie musztardy z Warszawy do Parczewa
    pociagiem?


  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:49
    trzeba przede wszystkim zlikwidowac pociagi pasazerskie w woj.
    wschodnich ( z malymi wyjatkami) i w zamian zwiekszysc ilosc
    pociagow w woj. zachodnich i w wielkich aglomeracjach.

    Na przyklad pociagi do Terespola, Chelma czy Suwalk nie maja sensu
    ekonomicznego. OK, do Suwalk moglyby jezdzic pociagi w sezonie
    turystycznym, podobnie do Elku, Krynicy, Zakopanego, Zagorza itp.
    Ale poza sezonem po co tam one? To przeciez bez sensu - marnowanie
    pieniedzy i taboru.

    Przemysl ma wiecej pociagow niz niektore miasta wojewodzkie. Tylko
    pytanie po co? Przeciez ma on raptem 80 tys. mieszkancow. Wystarczy
    kilka InterRegio do Krakowa plus jakis miedzynarodowy do Kijowa i
    tyle.

    Z Lublina do Chelma jest prawie 20 pociagow dziennie, prawie 2 razy
    wiecej niz np. z Poznania do Pily. I pytanie po co tyle tam tych
    pociagow? Przeciez woza glownie powietrze i rodzine kolejowa.

    Po co np. pociagi do Terespola? To malutkie miasteczko. Niech sobie
    jezdza miedzynarodowe do Moskwy, Minska czy Petersburga - OK. Ale po
    co osobowe do Terespola ktory ma raptem 5 tys. mieszkancow? To moze
    trzeba wybudowac tory do Pultuska ktory ma 20 tys. mieszkancow? No
    litosci.

    I tak dalej i tak dalej - a potem kolej wpada w dlugi
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 15:49
    Ubawiłeś mnie.

    A słyszałeś kiedyś o przewozach intermodalnych?
  • Gość: logistyk IP: 212.244.90.* 04.03.10, 16:26
    Gość portalu: g napisał(a):

    > Ubawiłeś mnie.
    >
    > A słyszałeś kiedyś o przewozach intermodalnych?


    A ty mnie ubawiłeś jeszcze bardziej...w ramach ułatwienia polecam
    zbadać rentowność przewozów intermodalnych.
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 16:40
    Mało się nie popłakałem, a gdzież to napisałem że to jest rentowne?

    W ramach ułatwienia polecam zbadać skalę przewozów u naszych sąsiadów
    (żeby było jeszcze łatwiej, tych graniczących z Polską na zachodzie)
  • 14all 04.03.10, 17:41
    Jezeli przewoz intermodalny uratuje chocby jedno zycie ludzkie, to juz staje sie
    oplacalny!
  • 14all 04.03.10, 17:40
    Ciezarowki sa niezbedne dla gospodarki, ale najwieksze z nich nie, gdyz powinna
    je zastapic kolej. Musztardy do Parczewa wozi sie sredniej wielkosci samochodem
    albo nawet pick-upem...
  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 04.03.10, 18:55
    kolej nie może zastąpić TIRów, ponieważ przewóz towarów TIRami trwa 3
    razy krócej niż pociągiem - poonieważ pociąg towarowy musi przepuszczać
    pociągi osobowe

    musztardę do Parczewa wozi się samochodem? jakim? może Chevroletem Aveo?
    he he he
  • Gość: KJ IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:15
    bardzo ciekawe spojrzenie na sprawę . Jest w tym troche prawdy
    ale ........ czy aby napewno należy im się aż tyle ??? niech się
    spółka wykarze fakturami za paliwo i niech rząd zwróci im tą kwotę
    podatku drogowego , albo lepiej nie bo jak oddadzą im pieniądze to
    se pewnie pierwsze co zrobią to premie dadzą. Lepiej te pieniądze
    oddać na papierze a w zamian spłacić jakiś dług bo przecież ich jak
    lodu
  • zdzichu_bhp 04.03.10, 12:25
    "A kolej sama musi wybudować sobie drogi (żelazne) i dbać onie, remontować i
    odnawiać po ciągłych kradzieżach."

    A będąc spółką skarbu państwa i tak płacą za to wszyscy nawet ci, którzy nie
    używają kolei. Jak chcą sobie budować drogi żelazne to niech sobie budują ale za
    swoją kasę. Niech cały interes ma jakieś przełożenie na rachunek ekonomiczny i
    niech przynosi zyski a nie utrzymuje bandę niepotrzebnych nierobów na swoich
    ciepłych posadach w różnych spółkach córkach, synach matkach i dziadkach. Jak
    będzie porządne i racjonalne zarządzanie to będzie zysk i będzie kasa na remonty
    i na ochronę przed złodziejami. Ja jak np. mam firmę to też sam muszę zadbać o
    infrastrukturę i chronić ją przed złodziejami i wykonywać remonty. Jakoś nie
    wyciągam łap do państwa o kasę i o to, że sobie z firmą nie radzę. Jak sobie nie
    radzę to zamykam firmę bo nie mam umiejętności do jej prowadzenia. Ale w PKP
    maści wszelakiej chyba tego jeszcze nie pojęli.
    --
    ...głupich nie sieją - sami się rodzą...

    Właściciele agencji towarzyskiej różnią się tym od władzy, że posiadają
    umiejętność ogarnięcia burdelu.
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 13:58
    Ty masz pojęcie o czym piszesz?

    Kolej nie używa dróg (prócz "żelaznych"), a ten podatek też płaci (a wcześniej
    był on przeznaczony tylko na drogi).

    Chyba nie ma na świecie kolei które są dochodowe.

    Najlepiej zlikwidujmy przewozy kolejowe, tory sprzedajmy a za zaoszczędzone
    pieniądze dajmy każdemu samochód i wszyscy będą zadowoleni:)
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 14:31
    jakbyś wiedział, o czym piszesz, zamilknąłbyś.
    to że podatek nazywa się "drogowy" nie oznacza, że jest, czy powinien być
    przeznaczony na drogi.
    Zgodnie z zasadami prawa finansowego nie MOŻNA WIĄZAĆ KONKRETNEGO DOCHODU Z
    KONKRETNYM WYDATKIEM.
    poza tym, istnieje zawsze pewna sfera publiczna. Która nie jest z założenia
    dochodowa. A prywatyzacja na siłę takich usług skończy się renacjonalizacją
    (vide poczta w UK)
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:41
    Myślę, że ta praca Cię zamęcza, czytasz już bez zrozumienia
    (dobrze że zaraz 15-sta):)

    W intencji ustawodawcy podatek ten miał iść na m.in. utrzymanie dróg i tyle.
    W powyższym moim poście chodziło mi o to, że wcześniej z tego podatku ani
    złotówka nie była dla PKP mimo, że kolej też go płaciła, nie korzystając z dróg.

    A w ostatnim zdaniu nie zauważyłeś zapewne :)
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:54
    kolej tez korzysta z drog. Przeciez musztarda ktora kupuje kolejarz
    nie jest dowozona do Biedronki pociagiem tylko TIRem

  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 16:03
    Ty jesteś chory na umyśle czy tylko idiotą?
  • Gość: Bartosz Klimek IP: 193.111.41.* 04.03.10, 13:12
    Czy na pewno kolej płaci opłatę paliwową...? Toż by to był bezsens. Jeśli tak
    jest, to natychmiast należy ją z tego zwolnić, jednocześnie zapewniając, że
    dochody z opłaty paliwowej idą wyłącznie na drogi. Mówienie, że auta jeżdżą po
    drogach jest bzdurą ze względu właśnie na opłatę paliwową, akcyzę na paliwo i
    podatek VAT. Przecież litr benzyny bez tych wszystkich opłat to mniej niż 2 zł!
    Do tego opłaty za autostradę i wspomniane winiety obowiązujące ciężarówki.

    Smutna prawda jest taka, że kolej jest baaaaardzo droga, zarówno inwestycje, jak
    i utrzymanie. Jej efektywność widać jedynie tam, gdzie są duże strumienie
    pasażerów lub towarów, ale o to jest naprawdę ciężko w naszym jeszcze słabo
    rozwiniętym kraju.

    Z koleją jest ten problem, że wozi ludzi z miejsc, gdzie ich nie ma, do miejsc,
    do których nie chcą jechać.
  • Gość: eses IP: *.85-237-171.tkchopin.pl 04.03.10, 11:46
    skoro znajdują się pieniądze na autostrady, to czemu nie miałyby się znajdować
    na koleje. Nie każdy jeździ samochodem do pracy, nie każdy ma samochód, paliwa
    po kraju rozwożone są między innymi koleją, lepiej funkcjonujące kolejnictwo,
    mniej samochodów, mniejsze korki.
  • Gość: Marko IP: 136.182.2.* 04.03.10, 11:51
    Wiec niech kolej zaproponuje cennik za przewozy paliw i z tego bierze pieniadze
    na "restrukturyzacje". Tylko niech uwaza, zeby transport drogowy nie byl tanszy.
  • Gość: Elvisso IP: *.ip.netia.com.pl 04.03.10, 11:52
    Jasne - pieniądze się znajdują... Zrozum, że się nie znajdują - ktoś je zarabia
    swoją pracą a ktoś inny je później zabiera i rozdysponowuje w sposób absolutnie
    nielogiczny i bezsensowny. Tymczasem brak dróg w Polsce dławi rozwój
    gospodarczy. Ale co tam - związki zawodowe zawsze coś wywalczą..
  • naczelny_troll_forum 04.03.10, 11:52
    Taaak... Paliwa są rozwożone koleją w ramach akcji charytatywnej...
    Przez lata czytałem ile to kolej (zapewne związkowe pierdzistołki) muszą
    dopłacać do pasażera. W odruchu patriotyzmu zrezygnowałem z usług tego
    przewoźnika, aby nie ponosił przeze mnie więcej strat, a teraz się okazuje, że i
    tak je ma?
    Dziwne.

    --
    Prawdziwy kibic tyskiego się brzydzi
  • Gość: tomeczek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 13:59
    naczelny_troll_forum napisał:

    > W odruchu patriotyzmu zrezygnowałem z usług tego
    > przewoźnika, aby nie ponosił przeze mnie więcej strat, a teraz się okazuje, że
    > i tak je ma?

    Widocznie za mało zrezygnowałeś. Musisz jeszcze bardziej nie jeździć pociągami. :)
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:03
    Co jest dziwne, że im mniej pasażerów jedzie tym większe straty?

    To może prościej, jak masz jechać autem w jakąś trasę to masz taniej jak
    jedziesz sam, czy jak zabierzesz pasażerów, co ci się dorzucą do paliwa?

  • naczelny_troll_forum 04.03.10, 14:46
    O widzisz... Teraz odpowiedz sobie na pytanie czy bardziej ci się opłaca jechać
    samemu, czy dodatkowo zasponsorować przejazd kolejarsko-związkowym nierobom.

    --
    Prawdziwy kibic tyskiego się brzydzi
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:54
    Idąc tym tropem: pewnie lepiej pojechać autem samemu, niż sponsorować trolla?
  • naczelny_troll_forum 04.03.10, 16:32
    No widzisz - i w ten prosty sposób udzieliłeś sobie odpowiedzi na pytanie, które
    wcześniej zadałeś :)

    --
    Prawdziwy kibic tyskiego się brzydzi
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 16:48
    Zadaję sobie pytania i sobie na nie odpowiadam.
    Cytując jakiegoś trolla: Dziwne.

    A czy twoje zdziwienie z pierwszego postu tegoż wątku już minęło (z tego gdzie
    zakończyłeś zdanie pytajnikiem, co w moim mniemaniu znaczyło, że to pytanie -
    dzięki za oświecenie że jednak nie),
    czy to stan permanentny?
  • Gość: tyle w temacie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 11:54
    To sobie pajacyku płać w cenie biletu na swoją kolej jak dla ciebie
    jest fajnie. A od uczciwych się odczep.
  • Gość: eses IP: *.85-237-171.tkchopin.pl 04.03.10, 12:06
    cham na drodze, cham na forum.
  • Gość: do esesa IP: *.adsl.inetia.pl 04.03.10, 12:07
    eses,

    jeśli jesteś takim miłośnikiem PKP (nie ważne czy z musu, czy
    dobrowolnie) to sobie sam na nich płać.

    Można "wzorem" haraczu o nazwie opłata paliwowa, wprowadzić podobny
    haracz o nazwie np. opłata biletowa (w podobnej procentowo
    wysokości). I w ten sposób kolej będą finansować ci, którzy jej
    potrzebują i z niej korzuystają.

    A pieniądze z opłaty drogowej zgodnie z wprowadzającą ten haracz
    ustawą miały iść na drogi.

    Może skierować do Trybunału Konstytucyjnego pytanie, czy rząd i sejm
    mogą sobie ot tak, w ramach "potrzeb" zmieniać brzmienie ustaw?
  • Gość: eses IP: *.85-237-171.tkchopin.pl 04.03.10, 12:30
    wiesz, musisz zrozumieć, że koleje odwalają kupę roboty i ograniczają ruch na
    drogach (nie mówiąc o eksploatacji). Jeżeli chcesz tą masę towarów, surowców,
    ludzi skierować na drogi, to... .

    Na drogi idzie kupa kasy, lokalne, krajowe - czemu taka sama pomoc nie idzie z
    budżetu na "tory"?
  • Gość: Bartosz Klimek IP: 193.111.41.* 04.03.10, 13:20
    Jak to nie idzie? Odkąd pamiętam, kolej ciągle wykazuje straty. Właściciel, czy
    państwo, te straty pokrywa. Jaka masa towarów? Spójrz tu:
    www.transport-szynowy.pl/index.php?p=wiecej&id=42. Kolej nie przewozi
    nawet połowy tego, co transport drogowy. Wszyscy byśmy skorzystali, gdyby
    zostawić tylko te naprawdę opłacalne połączenia, a resztę rzucili na drogi,
    przeznaczając więcej pieniędzy na infrastrukturę drogową. Dalibyśmy radę, nie ma
    się co martwić.
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:23
    Gdyby wlasciiele samochodow ponosili PELNE koszta uzywania drog, w tym koszta leczenia ofiar wypadkow samochodowych, to by sie okazalo, ze nikogo w Polsce, poza garstka milionerow, nie bylo by stac na samochod...
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 15:40
    wypadki drogowe to tylko w 20% wina glupoty kierowcow, a w 80%
    slabych drog
    dowod - po wybudowaniu obwodnicy Garwolina liczba ofiar smiertelnych
    w tym miescie spadla o 80%

    tak ze nalezy w pierwszej kolejnosci budowac drogi

    pokaz mi Kagan kraj na swiecie w ktorym tylko garstka milionerow ma
    samochod. Tak wiem Rosja. Jeszcze jakis? Bialorus?
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 15:52
    Pokaż mi kraj na świecie, gdzie do pokonania kilkuset km wybiera się samochód.
    Tak, wiem: Polska. Jeszcze jakiś? Białoruś? :)
  • Gość: aron IP: 109.243.237.* 04.03.10, 16:04
    Wielka Brytania, USA, Francja, Niemcy, Hiszpania, Wlochy, Szwecja,
    Finlandia...
  • 14all 04.03.10, 17:46
    ???
    W tych krajach jest b. dobra siec kolei, a we Francji, Niemczech i Hiszpanii
    takze bardzo szybkich. USA to zas III swiat...
  • 14all 04.03.10, 17:45
    Bialorus tak, bo tam autostrada przez prawie caly kraj przejedziesz!
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 16:15
    Za pewnym idiotą: Wielka Brytania, USA, Francja, Niemcy, Hiszpania, Wlochy,
    Szwecja, Finlandia...
  • 14all 04.03.10, 17:44
    Jak juz pisalem, spada ilosc ofiar w miastach, ale niekoniecznie w calym kraju.
    Zreszta wypadki na autostradach sa mniej liczne, ale na ogol znacznie
    powazniejsze w konsekwencjach.
    A co do Bialorusi - oni maja wiecej autostrad na km2 i mieszkanca niz Polska.
    Jestes kolejna ofiara klamliwej propagandy Balcerowicza.
  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 04.03.10, 18:53
    no właśnie, cała Europa już zburzyła swoje autostrady i przestała
    budować drogi, stawia na kolej

    i nie dotuje producentów samochodów
  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 04.03.10, 18:54
    proponuję zburzyć mosty w Górze Kalwarii i Wyszogrodzie, niech
    wszystkie TIRy jadą przez Warszawę. Obwodnice nie są rozwiązaniem.
  • Gość: wujek dobra rada IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.03.10, 15:52
    Już rozumiem dlaczego nie masz prawka i jesteś sfrustrowany. W życiu są różne
    zasady: kierowcy mają przepisy a internauci netykietę. Netykieta mówi o tym by
    normalnie pisać posty(np.nie używać w kółko pogrubienia). Jak poczytasz o
    różnych przepisach to i w necie i na drodze będzie Ci łatwiej.
  • nagasuka 04.03.10, 12:13
    > skoro znajdują się pieniądze na autostrady, to czemu nie miałyby
    się znajdować
    > na koleje.

    Na autostrady? Dziękuję bardzo, ale za nie to ja bedę płacił po raz
    kolejny na bramkach.

    Nie każdy jeździ samochodem do pracy, nie każdy ma samochód, paliwa
    > po kraju rozwożone są między innymi koleją,

    No i w cenie paliwa juz raz płacę na ten transport, prawda?

    lepiej funkcjonujące kolejnictwo,
    > mniej samochodów, mniejsze korki.

    Skoro tak kochasz pachnące uryną polskie koleje, to wspomagaj ich
    kupując bilety.


  • Gość: asd IP: 83.136.224.* 04.03.10, 11:51
    Ale ja nie chcę płacić na pijanych drużników.
  • Gość: Marko IP: 136.182.2.* 04.03.10, 11:52
    uryzowac ?

    Najlepiej byloby ich do nie gaszonego wapna.
  • zbycho52 04.03.10, 11:53
    Nic nie rozumiem,najpierw skarb panstwa sprzedal kolej za grosze,a
    teraz odkupoje akcje za duza wyzsza suma,to jest dopiero interes.
  • olias 04.03.10, 13:24
    jest nawet gorzej niż myślisz. bo skarb państwa chyba nie sprzedał PKP. bo niby
    kiedy i komu? pod stołem Frankowi i Józkowi? Nie wiem, jakoś mi umknęło. została
    poddana tzw. komercjalizacji czyli z państwowej PKP stała się państwową PKP SA.
    ze strony www.pkp.pl/grupapkp/opkp wynika że jedynym akcjonariuszem PKP
    SA jest ... skarb państwa.
    To qrwa skarb państwa sam sobie płaci za swoje by to swoje kupić?
    Głuuupi jestem. ale mnie wychodzi że przy okazji jest tu szansa na
    zebranie" nieco kaski od jeleni, czyli stadła Polaków.
    Ciekawi mnie jeszcze czy gdy Polska kupi od siebie to PKP za gotówkę to razem z
    długami czy bez? Pewnie jak Polska kupi od siebie to PKP to wraz z długami. Więc
    zapłaci po to by być zadłużonym. Z drugiej strony Polska sprzeda wraz z długami
    PKP - pozbędzie się długów i jeszcze zarobi. Z tym że długi nie znikną, nadal
    będzie je miała Polska.
    tiaaa! takich ekonomistów jak my to qrwa nikt na świecie nie miał, nie ma i mieć
    nie będzie.
  • ukos 04.03.10, 17:25
    olias napisał:

    > jest nawet gorzej niż myślisz. bo skarb państwa chyba nie sprzedał
    > PKP. (...) została poddana tzw. komercjalizacji czyli z państwowej
    > PKP stała się państwową PKP SA.
    > (...) jedynym akcjonariuszem PKP SA jest ... skarb państwa.
    > To qrwa skarb państwa sam sobie płaci za swoje by to swoje kupić?
    > (...)

    Skarb Państwa nie kupi od nowa spółki, tylko nowe akcje, które ta
    spółka wyemituje. To najnormalniejsza pod słońcem operacja.
    Właściwie jedynym problemem jest przyszła opłacalność takiej
    transakcji. Zdaje się, że w nią nie wierzysz. No cóż, nie Ty jeden.
  • ooolooo 04.03.10, 11:53
    Maja tysiace hektarow w miastach. Nalezy zmienic ustawe o kolejach, zarzad na
    zbity ryj wywalic. Dlugi splacic z kasy uzyskanej ze sprzedazy nieruchomosci,
    reszta forsy na modernizacje - niezbedne jest wywalenie z roboty calej kadry
    zarzdadzajacej ktora umie produkowac tylko dlugi.
  • Gość: Adam IP: *.cebit.com.pl 04.03.10, 12:05
    W każdej normalnej firmie jeżeli ktoś nie potrafi zarządzać firmą i jej
    majątkiem jest wypieprzany na bruk - a ile nieudaczników pracuje w pkp chyba
    100% skoro nic im nigdy nie wyszło - a tylko pogrążają się.
  • Gość: K2 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:10
    Popieram
  • olias 04.03.10, 13:30
    te tys hektarów są zaniedbane, zasyfione, stanowią "miłą" wizytówkę miast. już
    choćby z tego powodu miasta ubiegają się o te tereny ale towarzysze z
    wierchuszki PKP nie myślą ani odstąpić, ani sprzedawać po rozsądnych cenach.
    oczywiście nie ma też mowy o współfinansowaniu rewitalizacji tych terenów. W
    Rzeszowie było chyba tak że PKP godziła się by miasto włożyło kasę w tereny
    przydworcowe, nie dostając w zamian nic. Po prostu - zróbcie, zapłaćcie a to
    będzie nasze.
  • Gość: do ooolooo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 17:42
    A czy wiecie ze na koleji jest ponad 300 spolek?, i te spolki rozwlaja i
    rozkradaja kolej, ostatnio uslyszalem od pracownika na stanowisku PKP w Lazach
    ze kolej za panswtowe pieniadze wybudowala nowa tokarnie ale szybko ja sprzedali
    choc byla na +, a teraz jak chca przetoczyc kola czy inne rzeczy to musza nowemu
    wlascicielowi tej tokarni zwiazanemu z koelja sp. placic kupe kasy i taka ponoc
    sytuacja jest wszedzie na koleji, czyli wyprowadzanie duzej kasy pieniedzy z
    naszych podatkow !!!, Ludzie przeciez to afera wieksza niz hazardowa, dlaczego
    zadne sluzby tym sie nie zajmuja???, dlaczego nie zbadaja koleji i panujacej tam
    sytuacji!, przeciez jak to wszystko funkcjonuje to widac kazdy obywtatel tego
    kraju to widzi ze jest jeden wielki syf i olewanie pasazerow!!. I jeszcze jedno
    pkp regionalne wiesci gminne z pierwszej reki glosza ze maja jezdzic tylko do
    czerwca 2010 a co dalej?, jak ludzie i dzieci dojada do pracy i szkol??. Gdzie
    sa dziennikarze w tym kraju dlaczego o tym nie pisza czy zaczna jak zostanie
    tylko wspomnienie o koleji. Caly swiat wraca do kioleji a nasz kraj ja zwija!!.
    Polsko ocknij sie bo giniesz!!!
  • darkusmax 04.03.10, 11:56
    Może to trochę nie na temat; Powinno się wsadzić na platformy kolejowe
    wszystkie tranzytowe TIRy jadące do jednej do drugiej granicy. Ile mniej
    byłoby ich na naszych drogach a i PKP by zarobiła na tym. Dlaczego my kierowcy
    mam składać się na PKP?? Ile dziennie jedzie litewskich, ukraińskich czy z
    innych krajów tirów? Z pewnością 40 przekracza granicę w ciągu doby a to jest
    już jeden skład? Kierowcy by sobie odpoczęli biedaki bo są tacy zmęczeni:)
  • Gość: przemomcmich IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:06
    Obecnie raczej nie realne. prędkość handlowa pociągów towarowych wynosi
    w Polsce 25 km/h
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:26
    Jest niska, gdyz infrastruktura kolei jest od roku 1990 systematycznie dewastowana przez Balcerowicza i jego nastepcow. A w sasiednich Niemczech powstala w tym samym czasie olbrzymia siec kolei wielkich predkosci (dobrze ponad nasze polskie 160 km/h).
  • Gość: g82 IP: 195.245.213.* 04.03.10, 14:55
    Bardzo słusznie. Lory kolejowe dla tirów - popieram.
  • Gość: stranger IP: *.agh.edu.pl 04.03.10, 11:56
    Czy nie macie dziwnego wrażenia że ktos nabija nas w butelkę?
    "Zmiany zakładają, że jeszcze w tym roku PKP SA, spółka matka, sprzedadzą
    Skarbowi Państwa akcje PKP Polskich Linii Kolejowych."
    Przecież od kiedy pamiętam PKP to były polskie koleje państwowektóre
    sprywatyzowali i teraz państwo odkupuje PKP
  • Gość: Kp IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.03.10, 12:38
    @stranger: Mnie również rzucił się ten fragment w oczy. Zawiera się w nim
    porażający brak logiki. Natomiast jest w nim sporo radzieckiej myśli
    gospodarczej. Objaśnię to w dowcipie: Jasio pyta ojca: Tato, a co to jest ZSRR?,
    Ojciec: Hmmm... synku, widzisz..., bo ZSRR jest jak nasz sąsiad. Najpierw ukradł
    nam królika, a teraz chce go nam sprzedać.
    That's the way it is ;-)
  • Gość: Hans IP: *.146.161.161.nat.umts.dynamic.eranet.pl 04.03.10, 11:58
    A nie lepiej, jak by rząd złapał PKP za gardło, skończył z korupcją i
    marnotrawieniem pieniędzy? Wtedy by mogło się okazać, że PKP jednak przynosi
    jakieś dochody.
  • Gość: Adam IP: *.cebit.com.pl 04.03.10, 11:58
    To już jest totalna chamówa - kierowcy płaca mega wysokie podatki za wszystko
    - dodatkowo mają składać sie na kolej. To jakaś bzdura co za palant to
    wymyślił. Niech na kolej dodatkowo składają się CI co z niej korzystają i
    zależy im na tym - ja mam w dupie śmierdzącą kolej - poruszam się albo
    samochodem albo samolotem albo autobusem - a gdzie są te te pieniądze które
    płacę z podatków na drogi - gdzie te drogi - chyba najpierw powinni zrobić
    dobrze to z czego pobierane są podatki a potem ewentualnie przerzucać na
    restrukturyzacje innych gałęzi. A PKP jak zwykle ile by nie dostała tyle
    przejedzą kolejni dyrektorzy i prezesi kolejno powoływanych spółek i nic z
    tego nie będzie.

    Wielka KUPA w naszym kraju.
  • Gość: ua IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.03.10, 11:59
    mimo, ze nie jezdzisz koleja to i tak za nia zaplacisz.
    a glosowalem na liberalne po.
  • Gość: braad IP: *.men.gov.pl 04.03.10, 12:13
    liberalizm zakłada równość.
    Dlaczego przewoźnik drogowy nie musi budować i utrzymywać dróg, a kolej musi.
    Dlaczego wszyscy płacą za budowę i remonty dróg, nawet jak z nich nie korzystają ??
  • Gość: Adam IP: *.cebit.com.pl 04.03.10, 12:31
    Chyba nie ma takich osób które nie korzystają z dróg!! czy sie mylę??? masz
    drogę przed domem - idziesz po niej do sklepu - jedzenie do tego sklepu tez
    przewożone jest tirem- jedziesz autobusem do pracy - chodnik to też element drogi.

    www.autocentrum.pl/gfx/prawo-jazdy/wyklady/1.gif
    A z kolei nie korzystam ani ja ani moja rodzina od ponad 10 lat wolę
    samolot/autobus więc dlaczego ja mam płacic na kolej skoro pierwsza potrzeba na
    która powinny być skierowane pieniądze z podatku nie jest woogóle spełniona???


    ps. kolej ile nie dostanie tyle przeje i nic się nie zmieni.
  • Gość: gość IP: 217.173.195.* 04.03.10, 12:52
    To bardzo proste. Przewoźnik drogowy nie ma tytułu prawnego do drogi
    a droga ta nie zwiększa jego majątku tudzież zdolnoości kredytowej i
    płatniczej. Kolej odwrotnie - jest właścicielem torów i całych
    nieruchomości, dlatego w swoje musi inwestować oraz robić odpisy
    amortyzacyjne (pewnie przez lata przejedzone)
  • Gość: fff IP: *.scansafe.net 04.03.10, 14:22
    Jezus Maria, ten cały czas płacze nad losem kolei. Zrozum że ja i ty
    nie mamy swoich własnych drezyn (ja przynajmniej nie mam) i nie
    wyruszamy nimi do pracy po torach należących do PKP. Po torach
    jeździ TYLKO PKP a żeby z tych torów skorzystać musisz kupić bilet
    na jeden z fantastycznych pojazdów PKP, w który z pewnością wliczona
    jest cena utrzymania tych torów (przynajmniej powinna być). A z dróg
    korzystać może każdy kto ma własny samochód. Nie musisz kupować
    biletu żeby wjechać na swoją ulicę. Kapujesz już różnicę? I nie
    bredź więcej na ten temat, bo przykro patrzeć kto w urzędach
    pracuje, za nasze pieniądze.
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:31
    A powinno sie placic za wjazd na kazda droge. Aby pokryc koszta ofiar wypadkow
    drogowych!
  • Gość: fff IP: *.scansafe.net 04.03.10, 14:36
    no i się płaci: opłatę paliwową. Teoretycznie jest bardzo
    sprawiedliwa: jeździsz więcej, płacisz więcej. Nic nie jeździsz -
    nic nie płacisz (wbrew temu co wymyśla braad z men-u). Tyle tylko że
    rządy polskie nigdy nie przeznaczają tej opłaty na remont/budowę
    dróg, właśnie widzimy jak sobie jaja robią z ludzi.
  • 14all 04.03.10, 15:30
    Tyle, ze TIR spala na 100 km tylko kilka razy wiecej paliwa niz samochod
    osobowy, a droge niszczy kilkadziesiat razy wiecej
    ...
  • Gość: gejparty IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.03.10, 15:59
    A ile ta kolej położyła torów po 89 roku? Człowieku jesteś śmiesznym prowokatorem.
  • 14all 04.03.10, 17:48
    Po roku 1989 Balcerowicz zarzadzil likwidacje kolei, aby Polska kupowala za
    granica wiecej ropy naftowej.
  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 05.03.10, 06:53
    jak zwykle piszesz bzdury, Balcerowicz zlikwidował połączenia kolejowe
    głównie tam gdzie jeździły lokomotywy spalinowe
  • aarvedui 04.03.10, 14:11
    kiedyś wielka koalicja AWS+UW, dziś te same partie w sejmie PO+PiS...

    liberalizm to liberalizm w 100%. czy partia która jest prawicowa obyczajowo,
    może być liberalna gospodarczo? oczywiście nie!
    np, chciałbym założyć legalny dom publiczny...podatki,dziewczynki które chcą
    same pracować, badania lekarskie, etc...
    i co? czy bogobojne PO zezwoli na ten gospodarczy liberalizm? oczywiście nie.
    to nadal te same tępe prawicowe tłuki
  • Gość: jax IP: *.adsl.inetia.pl 04.03.10, 12:02
    Mam pytanie: jakim prawem?

    i drugie pytanie: czy pisuarski "Dziennik" jest na tyle wiarygodnym
    źródłem, aby go bez werydikacji cytować.

    zapewne oba pytania pozostaną bez odpowiedzi (z czego wyciągnę
    wnioski)
  • trurl100 04.03.10, 12:09
    Przez wiele lat była ona przeznaczna na "drogi", i PKP finansowało
    pośrednio niedoszłe autostrady i remonty. Słusznym się wydaje
    zrównoważenie tego przeznaczeniem części opłat na inwestycje w
    kolejnictwo. Jeżeli jeszcze byłyby by z tego finansowane
    bezkolizyjne przejazdy nad/pod torami, jestem jak najbardziej za.
  • nagasuka 04.03.10, 12:30
    > Przez wiele lat była ona przeznaczna na "drogi", i PKP finansowało
    > pośrednio niedoszłe autostrady i remonty

    I sam sobie zaprzeczyłeś - finansowało NIEDOSZŁE! Poza tym to my
    caly czas dopłacamy do tej nieudolnej PKP raczej...
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:09
    W którym miejscu sobie zaprzeczył?

  • Gość: / IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:10
    od kilku lat robie dwie rzeczy zupelnie inaczej niz do tej pory w
    zyciu - jezdze rowerem/ mam trzy samochody/
    i nie ogladam telewizji w ogole
    sluchajcie teraz wiem - zycie jest piekne
  • felicjan15 04.03.10, 12:16
    Od 20 lat trwa totalne przegięcie, kolej zamknęła 1/3 linii, wygasza
    popyt, jeździ coraz wolniej.
    Tak niskich nakładów na kolej nie ma nigdzie w Europie, a
    komunikacja szynowa jest najsprawniejszą z możliwych.
    To co się dzieje w Polsce przypomina USA z lat czterdziestych XX
    wieku gdy General Motors doprowadził do likwidacji rozwiniętego
    systemu tramwajów w miastach i zastąpił je autobusami. Teraz w USA
    tramwajowe linie są mozolnie i olbrzymim kosztem odbudowywane.
    en.wikipedia.org/wiki/Great_American_streetcar_scandal
    www.lovearth.net/gmdeliberatelydestroyed.htm
    www.youtube.com/watch?v=3_NcwTbpIDQ
    en.wikipedia.org/wiki/Tram
  • Gość: fan pociągów IP: *.opera-mini.net 04.03.10, 12:38
    .
  • Gość: f451 IP: *.aster.pl 04.03.10, 13:10
    ... ZUSy, szpitale i co urzędasowi do głowy przyjdzie...
    Acha, jeszcze z pieniędzy kierowców buduje się autostrady, za
    których używanie kierowca dodatkowo płaci.
  • Gość: z IP: 217.98.20.* 04.03.10, 13:14
    Kolej przespała swoje 5 minut, gdyby nie totalne bezhołowie i
    bałagan, nie straciliby tyle na rynku przewozów. Idź i spróbuj
    znaleźć na kolei kogoś odpowiedzialnego za to czy tamto, będą cię
    odsyłać od jednej spółki do drugiej, i tak w kółko. Ja już
    próbowałem z nimi "powalczyć" i złożyć ofertę, masz ochotę to sam
    zobacz jak to wygląda, życzę powodzenia.
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:28
    No coz, Polska w planach UE ma sie stac pokolonia wysoki rozwinietej "starej"
    Unii... Stad tez zamykanie linii kolejowych w Polsce, poza tranzytowymi, ktore
    maja sluzyc polaczeniom Niemiec z Rosja.
  • zbrojarz.betoniarz 04.03.10, 12:18
    paliwowa, to bandycki tzw. haracz-podatek drogowy? Ten co miał iść na łatanie
    ulic?
  • Gość: Adam IP: *.cebit.com.pl 04.03.10, 12:35
    No właśnie miał iść na drogi - płaca go wszyscy użytkownicy drogi a okazuje sie
    że pójdzie na nieudolnych prezesów i dyrektorów PKP - to złodziejstwo
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:11
    Płaciło go też PKP (i to grubą kasę).

  • kissinger77 04.03.10, 12:21
    Rozumiałbym jeszcze gdyby składka kierowców była przeznaczona na
    akcje typu modernizacja torów, zakup nowego taboru itp. ponieważ
    kolej sama by tego nie udźwignęła. Ale żeby oddłużać to kurestwo?
    Jebani no...i kurwa te ich kadry w większości mentalnie osadzone w
    głębokim PRL. No kurwa wymiękam. A jak słyszę hasło związki zawodowe
    to normalnie ustawić MG34 i wszystkich kurwa rozstrzelać.
  • polinfor 04.03.10, 12:24
    Protestuje, nie zgadzam się, nie chcę finansować PKP - komercyjnej firmy - z
    MOICH podatków! Szkoda tylko, że nie mam jako obywatel nic do gadania :(

    O ludzi trzeba dbać jeśli mają finansować państwo, podejście naszego gdzie
    sprzęt dla szpitali musi kupować WOŚP a budowa hospicjum jest finansowana z
    dobroczynności białostoczan, zemści się na państwie. Polacy już teraz masowo
    emigrują, mali przedsiębiorcy goleni haraczem w postaci składek zus, uciekają
    się do triku dodatkowej pracy za granicą nie płacąc polskiego zus, rośnie
    szara strefa a 1300zł dochodu na umowę o prace to niezła pensja. To się źle
    skończy kiedy ojczyzna dyma obywateli!
    --
    Moja pasja to tworzenie stron www Białystok :)
  • Gość: olo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:30
    Nie bój nic. Obywatele dymają ojczyznę lepiej.
  • Gość: S. J. IP: *.spray.net.pl 04.03.10, 12:25
    Dotychczas to kolej płaciła na drogi. Paliwo do lokomotyw spalinowych
    [olej napędowy] jest obłożony akcyzą która teoretycznie zasila fundusze
    drogowe. W Polsce prawie cały ruch manewrowy i na wielu trasach
    prowadzony jest trakcją spalinową. W skali kraju oraz uwzględniając
    wszystkich przewoźników, również tych spoza PKP daje to ogromną sumę
    rocznie.
  • Gość: jasko IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:26
    czy, w zwiazku z tym, mami rzadza idioci?
  • Gość: ksic IP: *.tktelekom.pl 04.03.10, 12:42
    idioci już rządzili a teraz rządzą złodzieje...
  • Gość: Kagan IP: 193.136.157.* 04.03.10, 14:29
    Do roku 1990 mielismy w Polsce dyktature ciemniakow, dzis mamy dyktature zlodziei...
  • Gość: damian IP: *.tktelekom.pl 04.03.10, 12:43
    cel - wzbudzić społeczne oburzenie. Merytoryka i przyjrzenie się problemowi
    rzetelnie - to ich nie dotyczy.
  • Gość: misiu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 12:57
    Zlikwidować kolej, a nie oddłużać. Co się da to sprywatyzować, reszta do
    likwidacji. I tak koleją jeżdżą tylko kolejarze i ich rodziny (bo mają zniżki).
  • Gość: M. IP: *.rybnik.vectranet.pl 04.03.10, 13:22
    Wow, nie wiedziałam, że kolejarze mają tak liczne rodziny, bo ja jestem zmuszona
    korzystać codziennie z usług PKP i składy jeżdżą pełne. W niektórych godzinach
    trudno nawet o miejsce siedzące.
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 04.03.10, 14:17
    Jestem za, każdemu dać samochód, będzie wygodniej i szybciej:)

    Większość kolejarzy i ich rodzin nie ma zniżek.
  • Gość: do misia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 17:50
    nie pier..l albo idz spac!, koleja jezdzi wiele tysiecy obywateli codzennie do
    pracy glupcze!!, jak chcesz to sam siebie zlikwiduj ale nie wpierdzialaj sie jak
    nie znasz i nie jeszdzisz codziennie do pracy!!
  • Gość: TUB IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 13:02
    Taa, jasne, pieniądze na reformy, HAHAHA
    Pracowałem z córką jednego z dyrektorów PKP, jej mąż to menadżer w
    nomen omen InterCity - dom w Nadarzynie, fungiel nówka Mondeo w
    garażu, zimą narty w Austrii, latem plaża na Ibizie. Ona u nas
    zarabiała 2500 netto.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka