Dodaj do ulubionych

Wyrzucili firmę z budowy autostrady A1. Teraz w...

28.07.10, 07:55
Ach ci Austriacy, nie wiedzą jak sie takie sprawy w Polsce załatwia.
Edytor zaawansowany
  • Gość: p IP: *.pbg-sa.pl 28.07.10, 07:55
    czy najwzniejsza jest zawsze cena? trzeba patrzeć także na terminy i
    jakośc wykonywanych prac. macie dopowiedź dlaczego mamy takie drogi
    w Polsce. najniższa cena to najtańsze materiały i najtaniej opłacani
    pracownicy, którzy raczej nie znają się na robocie (kto jest dobry
    to nie przcuje za tytkę śliwek).
  • Gość: urzednik IP: 93.91.209.* 28.07.10, 12:57
    To jest tylko kwiatek dla autorów Prawa Zamówień Publicznych... CENA
    CENA CENA... I brak możliwości wykluczenia z postępowania firm,
    które nie są w stanie zrealizować inwestycji w terminie i za cenę
    jaką zaproponowały :D
  • Gość: Piotrek IP: *.wroclaw.vectranet.pl 28.07.10, 15:58
    Dlaczego absurdalne. O pracę może się starać każdy nawet ten kto nie spełnia
    kryteriów. Najwyżej go nie wybiorą.
  • Gość: Boss IP: *.adsl.inetia.pl 28.07.10, 07:55
    Przepraszam ale czy nie jest tak, że najniższa i najwyższa oferta jest
    odrzucana i z pozostałych jest wybierany oferent? hmmm na całym świecie
    jest właśnie tak!
  • zuzur 28.07.10, 08:18
    Nie jesteś przypadkiem fanem Małysza?
    Witaj w klubie ;-)
  • ipta 28.07.10, 08:19
    Masz rację że na całym świecie tak jest.Ale Polsce bliżej do Azji niż do Europy
    ,wybiera się najtańszego,ten wybiera sobie jeszcze tańszych podwykonawców (
    czytaj )większość zatrudnionych , na czarno lub na umowach zleceniach ,a pani
    FEDAK szuka po omacku pieniędzy dla ZUS --który jest już teraz bombą z opóżnonym
    zapłonem.
  • Gość: laik IP: *.ip.netia.com.pl 28.07.10, 08:27
    A gdzie tak jest?? Tak jest jak laicy się wypowiadają. Przeczytaj
    ustawę o zamówieniach publicznych a dowiesz się jaki pasztet nam
    posłowie skroili... A co zrobić jak masz jedną lub dwie oferty na
    przetargu????
  • leszek.st37 28.07.10, 11:26
    Gość portalu: laik napisał(a):

    > A gdzie tak jest?? Tak jest jak laicy się wypowiadają. Przeczytaj
    > ustawę o zamówieniach publicznych a dowiesz się jaki pasztet nam
    > posłowie skroili... A co zrobić jak masz jedną lub dwie oferty na
    > przetargu????


    Posłowie nic nam nie skroili tylko przepisy unijne.
  • sverir 28.07.10, 13:00
    Nie, nie na całym świecie. W większości państw europejskich nie odrzuca się
    ofert tylko dlatego, że są najtańsze lub najdroższe, o ile spełniają inne kryteria.
  • Gość: Borys IP: 83.238.13.* 28.07.10, 07:59
    Jak się kogoś wyrzuca, to on dostaje kary, poza tym pewnie firma wpłaciła gwarancje przed rozpoczęciem kontraktu w razie właśnie takich sytuacji po to żeby było stać Inwestora na droższą firmę, kiedy ta która weźmie kontrakt nie da rady. DLACZEGO TO TAKIE PROSTE A NIKT O TYM NIE MÓWI I NIE MYŚLI O TYM ROZWIĄZANIU?
    Poza tym tak naprawdę od początku nie wierzyłem w to że firmę, która buduje nam dwa stadiony na EURO 2012 (i trzyma nas za miękkie) można wyrzucić z kontraktu i dać im kary 40 000 000 euro (o takich gdzieś chyba mówiono).
    Ktoś podniósł rękę na Alpinę a teraz mu się ją złamie :(
  • Gość: www IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.10, 08:09
    Dlaczego nikt nie napisal calej prawdy???
    Bo ze druga oferta byla za 589 988 829 (Polimex) czyli wiecej tylko o ok. 34 mln
    to juz nie napisali

    czy to jest rzetelne dziennikarstwo?
    czy to jest rzetelnie przekazana informacja?
  • Gość: www IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.10, 08:04
    wczoraj Gazeta Prawna, dzis Wyborcza.

    Troche dziwne, zwlaszcza ze otwarcie bylo jakis czas temu.
    Wyglada mi to na podejrzane, na jakas zaplanowana akcje.
    Wypuszczanie informacji i sondowanie co sie bedzie dzialo.

    Bo ze druga oferta byla za 589 988 829 (Polimex) czyli wiecej tylko o ok. 34
    mln to juz nie napisali

    czy to jest rzetelne dziennikarstwo?
    czy to jest rzetelnie przekazana informacja?
  • adammakowski 28.07.10, 08:10
    i teraz znowu się pojawia z nową datą... ciekawe

    o małżeństwie | Józefina
  • knock.out.4 28.07.10, 08:22
    a w końcu jak to Polsce - winni będą emeryci lub związkowcy a interes
    się kręci...
  • Gość: kg IP: *.ericpol.com 28.07.10, 08:40
    Ciekawe czy Alpine już jest w stanie zbudować MA-532 czy znowu by kręcić nosem.
  • fagusp 28.07.10, 09:05
    Też mnie to zaintrygowało. Przecież ten "wadliwie zaprojektowany obiekt" był
    jakoby przyczyną opóźnień i stwarzał wg Alpine zagrożenie. Teraz już jest O.K.?
  • cirano 28.07.10, 09:17
    A ile to czasu stracili Polaki przez te machloje z wyganianiem wykonawcy? A
    przecież miało być szybko i tanio, a będzie wolno i drogo.
    Was nic nie nauczy. "I przed szkodą i po szkodzie głupi"...
    --
    Kożdo prowda potrzebuje odważnego co jom wypowiy
  • fagusp 28.07.10, 12:19
    Wstawiać ten rzadki kit to możesz ciemnemu ludowi na forum niezależna.pl. Opis
    "dokonań" Alpine na budowie A1 jest na stronie GDDKiA, a w stwierdzenie że w III
    RP (a nawet okresowo w czwartej) tanio buduje się drogi to już nawet mohery od
    Rydzyka nie wierzą.
  • Gość: pabloj_21 IP: *.ip.netia.com.pl 28.07.10, 09:11
    To ja też dorzucę coś o rzetelnym dziennikarstwie. Czytam artykuł, poznaję problem ale nie mam informacji o potencjalnych rozwiązaniach. Nie jestem specem od zamówień publicznych, nie znam zasad przetargu więc chcialbym dowiedzieć się tego z artykułu. a tu nic takiego nie ma. Autor nie pisze, czy możliwe jest odrzucenie oferty ze względu na wady podczas wykonywania tej samej inwestycji w ramach wcześniej zawartego kontraktu. Nie ma słowa czy brane są pod uwagę opinie na temat rzetelności oferenta podczas poprzednich prac. Artykuł ten ma na celu pokazanie problemu i koniec, kropka. Dalej będzie jakiś news o PiS, o Kaczyńskim, o zaniechanych zakupach samolotów rządowych, dorzucą coś o Palikocie. I to ma być to rzetelne dziennikarstwo??? Skąd mam czerpać informacje? TV i PR publiczne podobno są tubą propagandy PiS, Gazeta jest antytubą PiS, inne media też siedzą w opiniach konkretnych grup nacisku. A ja coraz mniej wiem o deficycie budżetowym, coraz mniej wiem na temat zamiarów podwyższenia podatków. Nie wiem jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość w naszym kraju bo brakuje obiektywnych źródeł informacji.
  • Gość: Zbycho IP: 62.87.237.* 28.07.10, 10:22
    Prosty człowiek prosto myśli. O zamówieniach publicznych najwięcej
    dowiesz się z ustawy o zamówieniach publicznych. Musiałbyś się także
    zapoznać z uzasadnieniem zerwania kontraktu z dotychczasowym wykonawcą.
    Także nie zawadziłoby się zapoznać z odpowiedzią na te zarzuty.
    Zajęłoby Ci to może ze dwa miesiące. Powodzenia.
  • Gość: MG IP: *.aster.pl 27.08.10, 08:40
    Weź projekt MA-532 z poprzedniego przetargu i porównaj z projektem MA-532 z tego
    ostatniego - ciekawie, co powiesz jak znajdziesz różnice pomiędzy oboma projektami.
  • Gość: jar IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.10, 09:17
    opóźnienia to zamawiający ma prawo na koszt wykonawcy kim innym
    skończyć budowę - bez tych kretyńskich przetargów. GDDKiA dupą myśli.
    Czy takie klauzule są w jakimkolwiek kontrakcie - NIE. Pytanie otwarte
    - dlaczego? W ten sposób uporządkowano by wiele spraw i poprawiono
    terminowość realizacji tych inwestycji. Ale "managerowie" i prawnicy
    GDDKiA to chyba liga okręgowa.
  • niewypadek 28.07.10, 09:26
    A ja nie widze jaki to problem? Jezeli firma jest do bani mto co z
    tego ze jest tania? Wybrac solidna i po zmartwieniu nawet jezeli
    bedzie troche drozej. Tak bym budowal wlasny dom i tak bym chcial
    zeby byly budowane autostrady w Polsce.
  • Gość: tomtom IP: 193.145.249.* 28.07.10, 09:37
    1 km na miesiac w cenie 31 mln ?? czyli dziennie za milion 33 metry ? czyli za metr 30000 pln ? czyli 300 zlotych za centymetr ? i 30 za milimetr ? O.o
  • Gość: zenek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.10, 09:37
    y, pogadajcie z dyrektorami innych odcinków, w chwili słabości może opowiedzą
    wam, jakie to knoty dostali w spadku
  • hugow 28.07.10, 09:42
    to chyba oczywiste, że tej firmie po najniższych kosztach najłatwiej
    jest zacząć budowę - znają dokumentację i inne elementy związane z
    podjęciem budowy

    inna sprawa - jeśli wyrzucili tę firmę z placu - to dlaczego nie
    wpisali ich na jakąś czarną listę?
    --
    Serdecznie pozdrawiam i zycze milego dnia :-)
    <a rel="nofollow" href="chrzescijanie.info/"
    target="_blank">*www*HuGoW</a>
  • Gość: sirk IP: *.internetia.net.pl 28.07.10, 10:31
    Mieszkam w tych okolicach i prace trwały na okrągło i postęp było widać gołym
    okiem. Bardzo byłem zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że zerwano umowę.
  • Gość: kaz IP: *.morag.vectranet.pl 28.07.10, 11:15
    po 1 ,w ogóle nie powinni ich dopuścić do kolejnego przetargu(oni u
    siebie by tak zrobili z polską firmą,to pewne;znam tych gnojków
    nazistowskich dość dobrze).A po 2, oni nie umieją robić dróg ,stan
    nawierzchni u nich jest trochę tylko lepszy niż w pl,łata na łacie
    na tych ich "szwabskich"autostradach.
  • Gość: wieczor IP: *.acn.waw.pl 28.07.10, 12:28
    Chyba malo jezdziles po Austrackich drogach...w Niemczech moze jest gorzej, ale w Austrii?? Nie wiem czy za 50 lat dojdziemy do tego standardu. "...Troche lepszy" <rotfl>
  • ggrdl 28.07.10, 11:17
    Skoro firma pakuje się projekt za pół miliarda złotych i ma zaplecze techniczne,
    to znaczy że to nie jest jakiś wariat, tylko poważna firma z kapitałem.
    A skoro tak, to niezależnie od poprzednich doświadczeń można ją wybrać, skoro
    jest najtańsza.

    TRZEBA SIĘ TYLKO ZABEZPIECZYĆ. Porządnie doprecyzowana umowa, kary umowne,
    harmonogram i warunki płatności - tylko tyle i aż tyle.
    Przy czym to samo należy zrobić ...ZAWSZE. Skąd pewność, że inna droższa firma
    nie da plamy? Zapewnienia leżą w kieszeniach pewnych osób?
  • leszek.st37 28.07.10, 11:23
    Odrzucić najtańszego i najdroższego i wybrać najtańszego z
    pozostałych.Proste.
  • Gość: kaz IP: *.morag.vectranet.pl 28.07.10, 11:29
    widzę ,że w wyborczej stosuje się cenzurę,czyżby nie na rączkę wam
    bylo ,że ktoś szczerze pisze o szowinistycznych świniach z
    austrii,którzy tak jak napisałem zachowaliby się wobec polskich
    firm ,nie dodałem jeszcze tylko ,że nie dośc że taka firma polska
    za nie trzymanie harmonogramu prac by wyleciała to musiałby
    zaplacić horrendalną karę,co w ich przypadku nie ma miejsca.a na
    dodatek są ponownie dopuszczani do przetargu.To jest paranoja
    polskich urzedników.Tu akurat powinni stosować zasade jak
    urzędnicy w austrii.
  • Gość: Skrzat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.10, 11:33
    Przecież to takie proste.
    1. Nad inwestycją jest przecież nadzór - powinien dopilnować na bieżąco jakość
    stosowanych rozwiązań
    2. Opóźnienia - w umowie kary za niedotrzymanie terminu i płatność za
    wykonaną pracę /można etapować/ zgodną ze wszystkimi normami.

    I tyle, no chyba, że od razu wiadomo, że się tak przygotowuje umowę, aby były
    możliwe przekręty.
  • Gość: lolo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.10, 11:33
    Może myślę zbyt prosto, ale ... skoro kogoś wyrzucili z budowy (liczę że mieli porządne podstawy ku temu) to analogicznie nie powinna ta firma mieć możliwości startowania w przetargu na tą samą budowę. Raz przecież już nie wywiązała się z obietnic.

    -----------------
    Masz coś do powiedzenia ? Wypowiedź się
  • sverir 28.07.10, 13:06
    Zbyt prosto. Nie zawsze zamawiający ma słuszność przy wypowiadaniu umowy
    wykonawcom, nieprawdaż? Do tego potrzebne jest odpowiednie orzeczenie sądu, a na
    to się trochę czeka.
  • paininthebass 28.07.10, 11:40
    A to Polska właśnie...

    --
    Ponad 83% zysku i brak opłat manipulacyjnych
  • trupyirobaki 28.07.10, 11:47
    i jest najmądrzejsza a jej info sa wiarygodne
  • Gość: flam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.10, 13:58
    a teraz wrócą na autostradę.
    Ładny wybieg.
  • Gość: Gość portalu IP: *.kielce.net.pl 28.07.10, 14:47
    Panie "autorze artykułu", a jaki to jest "ciężki orzech do zgryzienia"?
  • Gość: Nie potrafią tego IP: 195.117.255.* 28.07.10, 16:27
    Nie potrafią tego robić! Jak mogą powrócić?
  • optyk26 28.07.10, 16:43
    Warszawa 28.07.2010


    GENERALNY DYREKTOR

    DRÓG KRAJOWYCH

    I AUTOSTRAD



    UL. ŻELAZNA 59,

    00-848 WARSZAWA.

    TEL. (+48 22) 375 86 34 ;

    FAX (+48 22) 375 87 63


    ODPOWIEDŹ NA PISMO GDDKiA-O/WA.Z.2.409/566/2010 Z DNIA 23.07.2010 na
    pismo z dnia 11.06.2010. A OTRZYMANEGO 28.07.2010
    ODWOŁANIE
    Szanowny Panie Pana podwładni napisali w piśmie, że wykonanie
    jednostronnego BUSPASA, nie jest obiektem zainteresowania Oddziału -
    a powinni się zainteresować, ponieważ zwróciło się do Pana przeszło
    200 obywateli opłacających Pana żeby Pan i Pana podwładni nie
    zdechli z głodu. Pana psim obowiązkiem jest wykonanie BUSPASA dla
    usprawnienia komunikacji o ile jesteście mądrzy. Pisanie bzdur o
    pieszych i rowerzystach jest obrazom inteligencji osób o tym
    piszących. Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej w Art. 68. punkt 2
    Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki
    zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym (w
    tym mądrym inaczej) i osobom w podeszłym wieku. Oraz w Art. 69.
    Osobom niepełnosprawnym (w tym mądrym inaczej) władze publiczne
    udzielają, zgodnie z ustawą, pomocy w zabezpieczaniu egzystencji,
    przysposobieniu do pracy oraz komunikacji społecznej. Tylko,
    dlaczego zabezpieczeniem egzystencji i przysposobieniem do pracy
    zajmuje się GDDKiA tego nijak zrozumieć nie możemy.

    Jeszcze raz powtarzamy!!!!

    Szanowny Panie połucz Pan podwładnych, że nie posiadający
    wykształcenia w drogownictwie, podpowiadają, (którzy podpisali
    formularze poparcia tej inicjatywy) Pana podwładnym a oni jak mądrzy
    inaczej nic nie kumają, może Pan ma wpływ na stan mądrości Pana
    Podwładnych. Poniżej co należy zrobić:
    od miejscowości Bocian w stronę Lublina zlikwidować wymalowane
    pobocza (oznaczyć tylko krawędź jezdni) po obu stronach drogi nr 17.
    Następnie od miejscowości Bocian w stronę Lublina do skrzyżowania z
    przejściem dla pieszych bezpośrednio przed rondem w Kołbieli
    wyznaczyć dwa pasy ruchu a w przeciwną stronę jeden pas. To samo
    należy uczynić od Zajazdu Dla Kierowców od strony Lublina do
    skrzyżowania z wysepkom bezpośrednio przed rondem w Kołbieli. Należy
    oznaczyć te zmiany odpowiednim oznakowaniem pionowym i po problemie.
    Do wykonania tego projektu potrzebne jest farba i ekipa do malowania
    dróg oraz ekipa do umieszczenia oznakowania pionowego. Nie trzeba
    wykupywać działek ani burzyć istniejącej zabudowy (zastanawiające
    jest gdzie widział Pan zabudowę bezpośrednio przy drodze nr 17 w tym
    miejscu) ani przebudowywać drogi.
    Wiemy, że nasz projekt jest tani i że będzie niewiele do
    rozkradzenia (byłoby drożej jak Pana podwładni proponują wkupywanie
    działek burzenie zabudowań przebudowa drogi), ale jesteśmy
    dojeżdżającymi ludźmi pracy i gospodarujemy tak, aby nas nie
    okradano z CENNEGO NASZEGO CZASU jak również z podatków.

    Projekt nasz dajemy Panu za darmo i żądamy jego wykonania.
    Jednocześnie prosimy o nie pisanie, że jest to niezgodne z prawem,
    ponieważ takie rozwiązanie jest na Trasie A.K. w Warszawie gdzie
    zajęto pasy alarmowe na tej trasie, dla BUSPASA.

    Żądamy wykonania BUSPASA albo merytorycznej odpowiedzi na to pismo w
    formie decyzji z podaniem przepisów uniemożliwiających wykonania
    BUSPASA.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.