Dodaj do ulubionych

W Lublinie ruszyła produkcja nowego samochodu d...

IP: *.telesim.com.pl 03.01.11, 18:15
Nic z tego nie będzie. Konstrukcje jest już tak przestarzała, że ciężko będzie znaleźć nabywców. Nowoczesne samochody dostawcze jak choćby Ducato są niewiele droższe (na zwykły furgon czy ramę potrzeba ok. 60-65 tysięcy), a bezpośrednią konkurencję stanowi Gazela. Nie widzę szans na powodzenie tego projektu.
Edytor zaawansowany
  • Gość: witus IP: *.epfl.ch 03.01.11, 18:37
    Marzenia, kto normalny kupi honkera? Do wojska to upychaja tylko dlatego ze wojsko nie moze odmowic majac taka pie... za ministra. Honker moglby byc hitem w latach 60tych. Do tego to samochod samobojczy majacy tendencje wywracania sie na zakretach. Ciekawe czemuzto nie wyslano tego zlomu do afganistanu.
  • Gość: Whatever IP: 77.236.26.* 03.01.11, 23:27
    ten "samochód" jest znakomitym podsumowaniem tego co się stało z tym głupim krajem przez ostatnie 20 lat.

    Po prostu PRL-bis. Żenada.
  • Gość: Whatever IP: 77.236.26.* 03.01.11, 23:32
    nie no teraz to już kompletna załamka - oni nawet nie potrafili kupić domeny z nazwą samochodu...
    co za prowizorka. WTF?
  • Gość: niesolidarny IP: *.dynamic.chello.pl 04.01.11, 08:41
    dlaczego tylko wszyscy musza doplacac do tych rolniczych kurew
    kupmy żarcie z Ukrainy albo Bialorusi
    jak te ch...e nie wspieraja polskiego przemyslu, to nie dac im kasy
  • blue911 04.01.11, 10:38
    Dajcie wladze Rydzykom i Kaczorom i tak bedzie Wasze zycie wygladac! ;-) Jak Pasagon.
  • Gość: Olo IP: *.cable.smsnet.pl 04.01.11, 12:04
    Ale gość ma rację, dlaczego z pensji kasjerki w hipermarkecie rolnika 300 hektarowy ma dostawać dotację za pośrednictwem unijnej i krajowej biurokracji utrzymywanej z tego samego źródła, czyli pensji wspomnianej przykładowej hipermarketowej kasjerki?

  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 09.01.11, 07:42
    czy ktoś ci śmieciu broni kupić hektary?
  • sothink 09.01.11, 09:27
    a kto ci głuptaku zabronił iść na medycynę? buhahahahahahahaahahahahahaah
  • Gość: skate IP: *.adsl.inetia.pl 04.01.11, 09:34
    Malutkie migacze jako żywo przypominają standard rosyjskich konstrukcji jeszcze z okresu CCCP
    I to ma być polski samochód? No ale niech produkują , zawsze to jakaś praca dla nas.
  • Gość: cosmo IP: *.home.aster.pl 04.01.11, 10:53
    No ja już nie będę mówił, że teraz robi się lampy zespolone ale "modelarze" passagona lepiej wiedzą widzę. Gniot badziew, wymyślony przez wiejskiego filozofa. Nie ma szans w tej wersji.
  • blue911 04.01.11, 10:36
    Wyglada na to,ze to inzynieryjny odpowiednik wizji Polski lansowanej przez Kaczynskich? Zacofane,proste i zawodne. Made in Wolska. Gratulacje. Mozemy tym konkurowac z producentami z Birmy,Nepalu i Mongolii!
    A testowany na torze prob pod Smolenskiem?
  • blue911 04.01.11, 11:45
    Nawet Murzyn by tego kijem nie dotknal.
  • Gość: Olo IP: *.cable.smsnet.pl 04.01.11, 12:07
    ??? Made in POlska, wg twej szydery to teraz rządzi Her Tusk, pokemon spier... na onet :)
  • Gość: tom IP: *.static.tkt-net.pl 03.01.11, 18:46
    Pasagon.. Tragiczny wygląd,reszta podobna do Lublina.. Może lampki od Lt-ka albo Transita zastosować :) :) :)
  • Gość: Noooo 123 IP: *.cust.telenor.se 03.01.11, 19:09
    60 samochodow w rok? Reczna robota? I co na to wojsko?
  • sselrats 03.01.11, 19:01
    czy ktos zna adres strony Pasagona?
  • a_weasley 03.01.11, 19:15
    moto.onet.pl/7536878,29,4,filmy.html?node=29
    Na moje oko to jest lublin po liftingu. Żadna szanująca się wytwórnia nie ogłasza czegoś takiego "nowym modelem".

    P.S. Żeby dziennikarz ruszył rzyć i postarał się o zdjęcie albo o jakieś dane, to za dużo wymagam chyba...

    --
    Walka z paleniem - Hitler był pierwszy
  • Gość: tomd IP: 192.121.192.* 03.01.11, 19:14
    Powodzenia! Myślę, że w PL znajdzie się zapotrzebowanie na tani samochód terenowy, skoro ludzie kupują NIWĘ? Trzymam kciuki !
  • Gość: swoboda_t IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.01.11, 19:55
    Niva kosztuje 40 tysięcy i jest bardzo dobrym autem dla leśników, myśliwych itp. Honker musi kosztować więcej, zapewne w okolicach 60 tysięcy i dla Nivy nie będzie bezpośredniąkonkurencją. Zresztą ile tych nivek w Polsce się sprzedaje? Kilkanaście, może kilkadziesiąt sztuk rocznie. Inne nowe Łady to już w ogóle totalna egzotyka - widział ktoś w Polsce Kalinę czy Priorę? Polska nie jest już rynkiem na archaiczne wynalazki i Pasagon z Honkerem też go nie zawojują.
  • Gość: Olo IP: *.cable.smsnet.pl 04.01.11, 12:13
    w tym samochodzie nie ma poduszek powietrznych, nawet za dopłatą, planują 1000 sprzedanych w pierwszym roku... docelowo 8000-10000... powodzenia :>

    fajnie że jakaś polska inicjatywa ale niewypał murowany :/
  • Gość: swoboda_t IP: *.telesim.com.pl 04.01.11, 13:20
    Podobno są dostępne w opcji. W każdym razie szansą na jako takie funkcjonowanie zakładu jest eksport i ew. montaż za granicą - Afryka, Azja.
  • Gość: AndrzejK IP: 212.106.21.* 04.01.11, 13:39
    Można zawieźć i nie trzeba przywozić, taniej będzie a afgańczycy jakos z górki będa jeździć.
    Równie dobrze można zacząć produkować telewizory "Neptun" czy "Helios" albo osławione "WSK-i", nawet w jednym miejscu, w b. FSC sporo miejsca.
  • Gość: K IP: 212.180.165.* 03.01.11, 20:00
    Nie mogę, już jest chórek "to jest do dupy" i "na pewno się nie uda" - jak to w Polsce!

    Ja uważam, że świetnie że ktoś się odważył i wziął za konkretną produkcję. Jeśli znajdą się klienci, to będzie kasa na rozwój. A w Polsce czy np. na Ukrainie chętni się mogą znaleźć.
  • Gość: w IP: *.internetia.net.pl 03.01.11, 20:18
    beznadzieja, oni w ogole nie mysla nad promocja... mieliby szanse zawojowac rynek, ale musieliby wytworzyc na niego mode.. niejeden by kupil Honkera nawet do jazdy po miescie. Ale gdzie to w ogole mozna kupic? Gdzie fajne malowania, gdzie ladna strona internetowa?

    zenada i myslenie z PRLu, ze wystarczy wyprodukowac a chetni sie znajda
  • kosmiczny_swir 03.01.11, 22:29
    Patrząc na materiały promocyjne mam wrażenie, że mamy do czynienia z totalną prowizorką. Myślę, że panowie Tymińscy zanim rzucą sie na głęboką wodę i zaczną produkować samochody, powinni trochę popracować w jakiejść firmie typu IVECO czy VW i tochę podpatrzeć jak wygląda wprowadzanie na rynek nowego produktu. Powinni też najpierw zrobić porządną analizę rynku i zbadać oczekiwania konsumentów, bo mam cos przeczucie, że robią to tochę według polskiej domorosłej szkoły biznesu - najpierw zrobić jakiś produkt a klient to się potem znajdzie a analizy rynku były na zasadzie rozmów wewnętrznych. Kilku ludziom wydaje się, że na coś jest popyt. Tak się nie robi, trzeba wyjść na zewnątrz, trzeba rozmawiac z konsumentami i dopiero na tej podstawie stwierdzić czego potrzebują.

    Inna sprawa to to, że powinni zainwestować więcej w projekt auta. Nie wymagam, żeby zatrudnili Italdesign, ale Pasagon wygląda jak pogwałcenie całej nauki o wzornictwie przemysłowym. Naprawdę, nie żałujcie pieniędzy na zatrudnienie firmy designerskiej. Wygląd to reklama waszego produktu!

    Inna sprawa co tam jest pod maską, ale w dostawczaku mało kto na to zwraca uwagę. Niezależne zawieszenie z przodu, sztywna oś na resorach z tyłu to standard którego każdy się trzyma w większych dostawczakach. Silnik do wyboru od dowolnego dostawcy. Rzadko jednak można spotkać taką paskudę jak Pasagon. Nawet Gazelle wygląda o niebo lepiej! No i jeszcze jedno - ergonomia. O ile w ogólnej kostrukcji dostawczaków nic się nie zmieniło przez ostatnie 30 lat, to już w kwestii ergonomii zmieniło się bardzo wiele. To nie są drogie sprawy, ale trzeba je rozwiązać dobrze, bo inaczej nikt tego auta nie kupi.

    Podsumowując, Pasogon i jego producent w obecnej kondycji będą mieli bardzo pod górkę. Można to jednak naprawić. Powodzenia i rozsądku życzę producentom Pasogna!
    --
    __________________________
  • Gość: K IP: 212.180.165.* 04.01.11, 00:17
    O i proszę, następny teoretyk!
    Może pochwal się Ile w swoim życiu otworzyłeś fabryk samochodów ?

    Jakoś mam większy szacunek dla tych, co podejmują jakieś działanie, niż teoretyzują z kanapy przed telewizorem jak to wszystko "należy" zrobić i jak to oni by to zrobili lepiej.

    Ci kolesie robią to za swoją kasę, więc jak im się nie uda, to nic tobie się nie stanie!
  • kosmiczny_swir 04.01.11, 00:38
    Skąd ci przyszło na myśl że jestem teoretykiem? Poza tym, czy ja im źle życzę? Nie! Mówię tylko, że mam przeczucie, ze popełniają pewne błędy! Gdybym im życzył źle, to bym mówił, że wszystko jest super.

    Poza tym, wiem jak się robi biznes w Polsce i wiem jak się robi biznes w krajach nieco bardziej zaawansowanych. Tymińscy robią biznes po polsku, a przydałoby im się trochę otrzaskania w podobnych firmach na świecie i nie na stanowiskach związanych z produkcją z na stanowiskach związanych ze sprzedażą i zarządzaniem firmą.
    --
    __________________________
  • Gość: K IP: 212.180.165.* 04.01.11, 17:31
    No ok, więc cieszę się że im dobrze życzysz!

    Mi chodziło głównie o napiętnowanie typowo polskiego "niedasię" i teoretyzowania na temat, jakby to można było zrobić lepiej, samemu nic nie robiąc - jeśli rozumiesz o co mi chodzi.

    Dla przykładu - pamiętasz taką dość małą firemkę która wypuściła soczki "Kubuś" ?
    Czy ktoś 10 lat temu mógł przypuszczać, że będzie jak równy z równym skutecznie konkurować z największymi koncernami spożywczymi ?

    O to mi chodzi - od czegoś trzeba zacząć i odwagę trzeba wspierać, a narzekaczy przegonić.
  • robert.rut 04.01.11, 11:47
    Jeśli inwestor/producent jest mądry, to najlepszym kapitałem dla niego z takiej publikacji będą racjonalne uwagi krytyczne. Osobiście z grupą przyjaciół pomagamy w powstaniu drugiego polskiego samochodu specjalnego. Na pierwszym prototypie, jako użytkownicy analogicznych konstrukcji zagranicznych, nie zostawiliśmy suchej nitki. Producent obecnie każdy krok w nowym projekcie konsultuje z nami, a tym co go chwalili i wynosili pod niebiosa wysłał kalendarze bo pochlebcy nie przyczyniają się do sukcesu. Tak, że nie trzeba być producentem (mieć kapitał) aby uczestniczyć w powstawaniu nowego pojazdu. Zresztą część opinii pochodzi od potencjalnych odbiorców, których życie nauczyło aby inwestować tylko w sprawdzone rozwiązania. Jeśli producent weźmie te uwagi to zostanie Wałęsą, a jak nie to zostanie Stanem Tyminskim
  • kosmiczny_swir 04.01.11, 12:52
    Czego nauczlyo mnie zycie? Ze nie warto inwestowac w uruchamianie produkcji zanim nie wysluchamy opini klientow. Produkt musi powstac pod wymagania klientow. Tylko, ze wymagania klientow nie moga byc na zasadzie obiegowych opinii, bo obiegowe opinie czesto sa bledne. Trzeba wyjsc do odbiorcow, rozmawiac z nimi, po rozmowach zaczac prace nad produktem, pokazac odbiorcom prototyp, jak zaakceptuja to dopiero zaczynac produkcje.

    Zaczynanie produkcji najpierw a szukanie odbiorcow potem, bez analizy rynku to prosta droga do porazki. Najpierw analiza rynku, kontakt z klientami, rozwoj produktu, kontakt z klientami jeszcze raz, wdrozenie produkcji. NIGDY w odwrotnej kolejnosci. Niestety, zauwazylem, ze wielku polskich przedsiebiorcow na podstawie obiegowych opinii albo wlasnego widzimisie zaczyna cos produkowac a potem dziwia sie, ze nikt nie chce kupowac, mimo ze ich produkt jest tak wspanialy. Jest wspanialy, ale w ich oczach, a powinien byc wspanialy w oczach klientow.
    --
    __________________________
  • robert.rut 04.01.11, 13:35
    Nic dodać, nic ująć. Prościej się nie da wytłumaczyć.
  • Gość: K IP: 212.180.165.* 04.01.11, 17:52
    Tyle że zauważ - z góry zakładasz że producent nie ma biznes-planu i działa bezsensownie.
    Na podstawie tego, że morda samochodu jest paskudna (bo jest).

    Dlaczego ?

    Nie wiem czym się ci ludzie zajmowali wcześniej, ale skoro umieli dojść do jakiejś kasy, to zakładam że myślenie biznesowe u nich jest lepsze niż u wielu forumowych napinaczy na etatach.

    Myślisz, że ktoś wywala kupę kasy w utrzymanie załogi rzędu 150 ludzi zakładu, materiałów, żeby dopiero potem szukać odbiorców ?
  • Gość: K IP: 212.180.165.* 04.01.11, 17:38
    Zgadzam się z wypowiedzią, tylko puenta chyba źle postawiona :)

    Tymiński akurat się świetnie sprawdził jako biznesmen - od zera rozkręcił telewizję kablową w Peru i zarobił na tym kupę kasy.
  • karol.rut 07.01.11, 10:52
    Puenta w sensie walki politycznej jest OK.
  • Gość: leopold IP: *.morag.vectranet.pl 03.01.11, 23:05
    ,wypili chopaki trochu samogonu i wyszydedl im pasagon- z lublina.
    I tera czkają az ludziska to łykną.
    Duch motoryzacyjny w narodzie nie ginie,oj nie ginie.
  • dinki_red 04.01.11, 08:33
    Ja tez zycze powodzenia.

    Zamiast siac defetyzm powinnismy sie cieszyc ze Polak odwazyl sie w Polsce wskrzesic tradycje motoryzacyjne i zatrudnia 130 osob. Sa to jakby nie bylo pieniadze chocby w postaci podatkow i pensji ktore zostaja w kraju a nie sa wyprowadzanie gdzies do centrali.

    A ze konstrukcja prosta? Nie od razu Krakow zbudowano. Jesli sie facet do tego umiejetnie zabierze (znajdzie nabywcow) to z czasem zainwestuje w design i w ulepszenia.
    Mysle jednak,ze powinien szukac innych nabywcow niz w Polsce. Jak chocby Afryka czy Azja. Jesli auto bedzie tanie a przy tym proste jak koncepcja cepa, latwe w osludze, NIEZAWODNE, i latwe w naprawie to mylse ze moze sie w takich krajach sprawdzic
  • Gość: skate IP: *.adsl.inetia.pl 04.01.11, 11:33
    > powinnismy sie cieszyc ze Polak odwazyl sie w Polsce wskrzesic tradycje motoryzacyjne

    Poprzednicy, rosyjscy "inwestorzy" chcieli zadluyć fabrykę w polskich bankach wiec sąd ogłosił szybko upadłość by nie dać możliwości by środki zostaly wyprowadzone za granicę. Ostatnio prasa finansowa mówiła o odrodzeniu sie pomysłu rosjan o obecności w Polsce i mamy stary projekt z odświerzonym na kolanie liftingiem i dyrektorem-slupem który firmuje ten niby polski zwiastun motoryzacyjny.
    Być może kraczę, niech produkują lecz czy poznamy prawdziwe efekty tej dzialalności?
  • Gość: Sylwia IP: *.dynamic.chello.pl 04.01.11, 12:18
    Piszesz bzdury, wcale tak nie było i nie jest.
  • fiacik-f1 03.01.11, 20:15
    Tradycja produkcji to by była: lublin, żuk i znowu lublin.
    --
    Naprawa komputerów Sosnowiec
  • Gość: GRU IP: *.toya.net.pl 03.01.11, 21:29
    lublin/daewoo/intrall/pasagon to jedno stare i solidne zarazem jak i rdzewiejące jeździdło !
    furgony to PORAŻKA nieustawne jak japońce ! skrzynia i kontener da się zjeździć ....
    od 15 lat nic się nie zmieniło jedyną zaletą tego topornego auta jest układ hamulcowy osi przedniej
    dzięki niemu pasują klocki (do lublina tanie) dla takich francuskich wynalazków jak laguna czy peugeot itp....... i NISKA KULTURA OBSŁUGI !!!!!! czyli TANIO i wszędzie w kraju ! jak pojedziesz na zachód to się oglądają jak za hinduskim autem !!!!!!!! nazwa Pasagon doda wtedy uroku.:)
    --------------------------

    jakby nowy kosztował 30-40 tyś. byłby może się utrzymał a za 60 to mamy roczne/2roczne używane wszystko z pierwszej ligi (ducato/LT/master/iveco.........) więc o czym mowa.............

    jest to auto na piekarnię do małej budowlanki i tyle

    rolnicy na rynkach mają mercedesy więc cofnąć się nie cofną w rozwoju

    współczuję tym co jeżdżą nimi w trasy ........ ale w około komina nie ma nic lepszego tylko warunek
    nie za taką kasę !!!!!!!!
  • Gość: marko o IP: 80.54.248.* 03.01.11, 21:57
    dobra wiadomość, ale kiedy wszedłem na stronę i zobaczyłem ten cud inżynierii to ręce mi opadły. nie chcę, żeby taka tandeta jeździła po moim mieście. Czy ci ludzie nie mają za grosz poczucia estetyki? Przecież to wygląda fatalnie. Mogłyby konkurowac wyłącznie z Multiplą. Projekt ma zerowe szanse powodzenia jeśli nie zmieni się się wygląd tego auta. :)
    Ale trzymam kciuki, w końcu to polska produkcja. Może na Ukrainie czy Rosji się przyjmie..
  • robakandrzej 09.01.11, 13:23
    nikt tego nie ukradnie a jak się zdarzy kolizja to naprawa w stodole z jakimikolwiek lampami ; zderzakiem dowolnej marki oraz grillem jaki pierwszy wpadnie w ręce na szrocie poprawi estetykę o 1000% proponuję produkować wersję bez tych elementów ( oczywiście taniej) a każdy nabywca wykończy sobie wedle gustu i tak jeden tuningował by na sprintera a drugi na ducato a trzeci na lublina II więc był by hitem !!!!!!!!!!! i podobał by się każdemu


    pozdrawiam
  • Gość: aron IP: 91.200.94.* 09.01.11, 16:51
    to jeszcze nic, zobaczcie jaką łukaszenko pokrakę wymyślił
    fotobus.msk.ru/photo/383115/
  • Gość: blue IP: 193.108.229.* 03.01.11, 22:08
    wygląd i osiągi sprzed 15 - 17 lat - silnik Andoria, konstrukcja z lat 80, no proszę Was z czym do ludzi, cena 60.000 zł? to absurd - widzieliście zdjęcia z kabiny? boże duży fiat to luksus w porównaniu z tym - nawet 10 km bym tam nie wytrzymał
  • rejestr1 04.01.11, 08:54
    Przecież ten cały samochód wygląda jak słaba produkcja lat 80-tych. Ile ma kosztować ten samochód z wysposażeniem uważanym w obecnych czasach jako standard, jeśli wersja podstawowa (ciekawe czy jest w niej chociaż wspomaganie kierownicy) ma kosztować od 55 tys. złotych, skoro poduszki powietrzne to nieosiągalny luksus, a klimatyzacja to jakaś dekadencka zachcianka?
  • miraser5 03.01.11, 22:52
    czytam komentarze i artykuł się załamuję.
    To nie jest samochód dla sadownika, sklepikarza czy handlarza - oni sobie kupią kilku lub kilkunastoletni zachodni dużo taniej. Rynek dla tych samochodów to służby publiczne, przedsiębiorstwa komunalne, gminy. Tam gdzie taki samochód bierze się z przetargu, samochód nie ma wcale robić kosmicznych przebiegów, ale praktycznie codziennie musi zrobić kilka lub kilkanaście kilometrów i musi być. Rynek ten nie jest duży ale jest. Ten klient nie kupi używki, ale musi kupić tanio. Jeżeli jeszcze zrobią kila wersji "specjalistycznych" np do zbierania odpadów po segregacji, czy np samochód "mobilną bazę" o wzmocnionym podwoziu - który głównie stoi i niewiele jeździ ale cały czas trzyma na pace zestawy naprawcze itp to, może się okazać, że pomysł nie był całkiem chybiony.
  • Gość: gc IP: *.echostar.pl 03.01.11, 23:13
    jak mowi stara zasada - wyprodukowanie brzydkiego i ladnego samochodu kosztuje tyle samo. naprawde musieli sie niezle postarac by oszpecic i tak brzydkiego lublina. dokladajac lampy z honkera i grill z deawoo. odrobina dobrej kreski i auto by zaczelo wygladac, zmiana silnika na jakikowlek od dobrego dostawcy zamiast archaicznej andorii i w tej samej cenie mielibysmy przyzwoite auto dostawcze do miasta. po poprawieniu i wygody ergonomii we wnetrzu by nie wygladala jak z prlu mozna by sie nawet tym wybrac w trase .. cieszac sie ze w polsce produkuje sie polski samochod. a tak to pozostaje tylko kolejne pole na ktorym mozna sie co najwyzej wstydzic
  • kosmiczny_swir 04.01.11, 09:32
    Jedna z niewielu rozsadnych wypowiedzi. Jest dokladnie tak jak piszesz - wyprodukowanie brzydkiego i ladnego samochodu kosztuje tyle samo, na poczatku trzeba tylko odzalowac troche kasy na dobrego projektanta. Do tego, w dostawczakach najwazniejsza jest ergonomia. Koszty samej produkcji ldanego i ergonomicznego auta sa dokladnie takie same jak koszty produkcji maszkary.

    Powiecie, ze to dostawczak i ladny byc nie musi. Oczywiscie, nikt nie wymaga, zeby projektowal go Giugiaro czy Chris Bangle, ale auto dostawcze nie moze byc brzydkie, bo wyglad auta to reklama waszej firmy. Dlatego, trzeba sie do niego przylozyc. Tak samo jak do logo firmy. Nie moze wygladac tak jakby projektowal je gimnazjalista bo to po prostu zle swiadczy o firmie. Panowie Tyminscy, swiat przed wami, ale musicie zainwestowac w rozwoj produktu. Jesli nie macie na to pieniedzy to musicie ich poszukac. Pierwszym krokiem jest odjescie od bycia spolka jawna. To jest dziwny wynalazek spotykany tylko w Polsce. Powinniscie zostac spolka z.o.o. to bym ulatwilo wszelkie starania o pozyskanie kapitalu.
    --
    __________________________
  • Gość: twoja_stara IP: *.nyc.res.rr.com 04.01.11, 10:51
    Ach, jakie to szczęście że polski rolnik nie ma wyszukanego poczucia estetyki i myśli praktycznie o biznesie !
    W tym jest nadzieja, że przerost formy nad treścią i postępujące skretynienie społeczeństwa konsumenckiego dotyczy tylko małej garstki nierobów i nie dotyczy ludzi praktycznych i zajętych pracą.
  • Gość: swoboda_t IP: *.telesim.com.pl 04.01.11, 13:27
    kosmiczny_swir napisał:

    > Jedna z niewielu rozsadnych wypowiedzi. Jest dokladnie tak jak piszesz - wyprod
    > ukowanie brzydkiego i ladnego samochodu kosztuje tyle samo, na poczatku trzeba
    > tylko odzalowac troche kasy na dobrego projektanta.

    Bzdura. Gdyby tak było, to Dacia Logan wyglądałaby jak Alfa 156 :D Koszty procesów produkcyjnych zależą od ich skomplikowania, im bardziej skomplikowana stylistyka, tym większe koszty. W tym przypadku mamy wskrzeszanie Lublina, są gotowe tłoczniki, cała linia produkcyjna. Zmienił się tylko pas przedni - plastikowy grill i światła. Gdyby chcieli inwestować w zmianę blach musieliby dźwignąć cenę. Nikt im za darmo nowej linii produkcyjnej nie da. Ale fakt, pas predni jest wyjątkowo paskudny i ten powinni poprawić.
  • popijajac_piwo 03.01.11, 23:58
    Mało się nie pożygałem na sam widok. Docelowy rynek to chyba pastuchy z Peru, ale wtedy trzeba by zmienić nazwę na Pastuchagoń.
  • Gość: Gosc987 IP: *.pools.arcor-ip.net 04.01.11, 00:25
    popijajac_piwo napisała:

    > Mało się nie pożygałem na sam widok. Docelowy rynek to chyba pastuchy z Peru, a
    > le wtedy trzeba by zmienić nazwę na Pastuchagoń.
    _________________________
    Nic dziwnego że w Polsce nic się nie rozwija poza pastuchami z pastuszymi wpisami na forum.
  • jibik 04.01.11, 13:02
    Prosze, nie obrazaj pasterzy z Peru.
  • mkmak 04.01.11, 00:07
    I jeszcze do tego ta nazwa! Żenada!
  • Gość: Gucio IP: *.adsl.inetia.pl 04.01.11, 01:02
    jaka nazwa taki samochód, żeby było taniej stylizację zlecili szwagrowi za 4 jabole
  • Gość: fistaszek IP: *.adsl.inetia.pl 04.01.11, 01:03
    Piękny jest, piękniutki. Toż to epokowy przykład wizjonerstwa, dbałości o całość, jak i o detal, naszych przedsiębiorców. Innowacyjność technologiczna, estetyczna, nowatorskie podejście do rynku. Będziemy potęgą Panie i Panowie!
  • Gość: vio IP: 94.72.121.* 04.01.11, 01:06
    Te małe światełka to katastrofa. nikt nie zauważy, że skręca i nieszczęście gotowe..
  • Gość: Gosc987 IP: *.pools.arcor-ip.net 04.01.11, 01:07
    Bardzo dobrze, ze bierze ktoś w swoje ręce własną inicjatywę i rusza z jakimś pomysłem który w Polsce może mieć powodzenie. Siedzenie z założonymi rękoma i czekanie na innych nie przyniesie, nie zbuduje Polakom nowych miejsc pracy.

    PS. niektórym pastuchom z forum nikt nie dogodzi.
  • Gość: pocalujta_wujta IP: *.nwrknj.east.verizon.net 04.01.11, 02:02
    Acha!
  • sselrats 04.01.11, 04:19
    nieliczne owoce polskiej mysli technicznej
  • rakunica 04.01.11, 05:52
    dla Lublina i dla Polski. Ciesze sie, ze znalezli sie Polacy chcacy ratowac pobojowisko po FSC i "reformach Sorosa/Balcerowicza.

    Gratuluje DZT i niech Wam niebiosa pomagaja a wredni ludzie nie przeszkadzaja. Dziwia mnie narzekania - ze nie taki wyglad, nie taki silnik, ze blacharka... Nie szkodzi, ze nie wszystko jest doskonale. Powoli sie rozkreci - wierze w to. A nabywcow bedzie mnostwo jesli cena bedzie przystepna. Kazdy normalny czlowiek woli nowy samochod nawet nieco skromniejszy technologicznie, niz uzywane, drogie w serwisie super cudo nie na przecietna kieszen. Poza tym to jest nasze polskie dziecko i nalezy je pokochac i przyjac z otwartymi rekami. Wstyd tak wybrzydzac zamiast sie cieszyc, ze FSC nie umarla calkiem, ze cos sie odradza. Wiem, ze jest mnostwo ludzi z dawnej FSC, gotowych wspomoc pana Tyminskiego swoja wiedza i umiejetnosciami. To najlepsza wiadomosc dla Lublina i okolic ostatniej dekady. Wreszcie cos powstaje z popiolow wyprzedazy i likwidacji majatku wypracowanego przez pokolenia Polakow.

    Zycze powodzenia i wielkich sukcesow Firmie Panstwa Tyminskich. Szerokiej drogi samochodom z Lublina!

    Anna Kozlowska

  • Gość: ja IP: *.internetia.net.pl 04.01.11, 08:46
    Ale paskuda . I jeszcze za 60 tysia . Tymińscy do polityki . Tam jest jeszcze więcej do popsucia.
  • blue911 04.01.11, 10:48
    I Wy macie czelnosc smiac sie ze Skody albo Kamazow albo Tatry??? Uuuuu....to Wam juz i lekarz nie pomoze. O Dacii nawet nie wspomne.
  • Gość: CWS.. IP: 91.212.2.* 04.01.11, 12:28
    Przed wojna Polacy tak myśleli - teraz okazuje sie że tylko część ludzi moze nosic miano Polaka. Bo Polak plujący i oczerniający to co swoje nie może być Polakiem.
  • Gość: Sidney IP: *.internetdsl.tpnet.pl / 192.168.1.* 06.01.11, 12:58
    Ty kobieto przeczytaj co ty piszesz.
    Nie masz pojecia o samochodach i sie wypowiadasz.
    Moin zdaniem szkoda surowców na produkcje takich złomów.
    Niech oni najpierw zaprojektują nowoczesny samochód, a nie przeróbki robić.
    Napewno to będzie kolejna kompromitacja bo w życiu nie dał bym 60-80 tysięcy na samochód z konstrukcją z początków lat 90 i silnikiem który pali 12 l na 100 km.
    Żenada.
  • Gość: poznaniak IP: *.171.32.2.static.crowley.pl 04.01.11, 08:40
    Może samochód nie jest cudem techniki, ale na pewno znajdą się klienci.
  • rejestr1 04.01.11, 09:03
    Poznań miał już kiedyś podobne doświadczenia - Tarpan.
    Relacja ceny tego nowego Lublina w stosunku do wyposażenia (np. poduszki powietrzne nieosiągalne, a wszystko inne, co gdzie indziej uważane jest za standard, ekstra płatne) nie jest aż tak rewelacyjna.
  • blue911 04.01.11, 10:45
    Czy to architekt Jezuska ze Swiebodzina maczal w tym palce?? Oglosmy na swiecie,ze mamy polska szkole design'u przenyslowego! Hahaha. Zamowieniom konca nie bedzie.
    Musze pilnowac zeby zaden z moich zagranicznych kolegow nie dowiedzial sie o tym cudenku,bo strace wszystkie znajomosci,hahaha?
  • Gość: Olo IP: *.cable.smsnet.pl 04.01.11, 14:03
    idź na onet z tymi textami zrobisz karierę, chodź łatwo tam nie będzie
  • Gość: poznaniak IP: *.171.32.2.static.crowley.pl 04.01.11, 08:45
    Syf, przestarzały, beznadziejny, przeglądy i wymiana oleju co 10k km, słabe ogrzewanie wnętrza, nędzne osiągi, zerowy komfort... I jeszcze ta cena! 100 000 zł! Dawno powinno się ten drogi złom ze sprzedaży wycofać. Aaaa... Że niby na teren dobry... A ja zaryłem się w piachu tym shitem... Że niby karoseria z aluminium... A i tak mi zaśniedział po 10 latach...

    Pasagon to specyficzne auto, dla specyficznych klientów. Nie każdy musi mieć Krafta czy Dukaciaka za stówę ;-)
  • Gość: swoboda_t IP: *.telesim.com.pl 04.01.11, 13:30
    Sęk w tym, że Ducato nie ksoztuje stówę. Najpopularniejszy furgon L2H2 z multijetem, klimą i elektryką kosztuje realnie jakieś 65 tysięcy, a można nawet wyrwać taniej. Jeśli 55 tysięcy to cena brutto, to Pasagon w podstawowych odmianach ma jakieś szanse na zaistnienie na rynku zamówień publicnzych. Jeśli to cena netto, to szans nie ma żadnych.
  • peterbreslau 04.01.11, 08:55
    O to narodził się.. cud polskiej motoryzacji! Dżizes krajowych myśli technicznych!
    Sądziłem że tak wyrafinowana stylistyka jest zarezerwowana dla tygrysów rynku motoryzacyjnego! Ten dizajn powala na nogi no a sama konstrukcja wróży kolejki pod "salonami".
    Nie wspomnę o tym kultowym już logo który nawiązuje kolorami do kraju z jakiego pochodzi ten cud!
    Czy jak ten oto cud wyjedzie po za zachodnią granice Pomrocznej to gwarantuje że każdy patrol BAG zakończy się kontrolą tego pojazdu.. od razu po stylu i smakiem z jaką został narysowany kreska artysty/konstruktora przywołuje na myśl truposzczaka zza wschodniej granicy pomalowanego na prędce w warsztacie pod Zgorzelcem...
    Proponuje slogan reklamowy dla tej boskiej konstrukcji:
    PASSAGON...Мы не дoгнaть!
  • Gość: polak IP: 178.56.35.* 04.01.11, 09:33
    super, brawo wreszcie nasi produkują i dzięki temu nasi mają pracę, a państwo zamiast pomóc to kłody podstawia. a Wy co negujecie ciężką pracę p.Tymińskich co zrobiliście dla ojczyzny? bo ja przynajmniej kupuje nowe polskie samochody aby polski robotnik i inżynier miał pracę, u mnie w rodzinie od nowości jest polonez kombi, lanos i matiz, a teraz zamierzam kupić nowego tarpana honkera, a Wy pewnie jeździcie ponad 15 letnimi trupiastymi audi lub innym powypadkowym szajsem składanym z 3 sztuk.
  • Gość: dante_waw IP: *.airclub.pl / 192.168.48.* 04.01.11, 10:34
    img.interia.pl/motoryzacja/nimg/u/d/Pasagon_Nowe_polskie_auto_4577890.jpg
    i tyle mam do powiedzenia

    forum.intruderpolska.pl/files/ja_pie..._952.jpg
  • Gość: pokraka IP: *.dynamic.chello.pl 04.01.11, 11:10
    Spółka dzt tymiński...jak słysze to nazwisko to skóra na grzbiecie mi cierpnie,
    kiedyś człowiek o takim samym nazwisku startował w wyborach prezydenckich,
    i o mały włos wałesa by z nim przegrał, to by sie wtedy działo,
    nawet skó...el czarną teczką straszył./
  • blue911 04.01.11, 11:18
    Skrzyzowanie ambony z butelka od wodki - super cacko! Chyba jest nowoczesniejszy od oryginalnego citroena 2 cv!
    To jesy kolejny dowod zeby ludzi typu Jarek i Rydzol gonic jak najdalej od steru wladzy.
    TO wlasnie jest ich wizja swiata: zubozony ,niedoksztacony rozmodlony i osmieszony Polaczek konkurujacy mlotkiem drewnianym z nanoinzynieria i Formula 1 swiata. Hahaha.
    A obnizane nadwozie ma do szybkiej jazdy na polskich autostradach? Lub system obserwacji martwego pola w lusterku?
    Tu nawet nie chodzi o brak kapitalu,ale poziom polskich inzynierow. Uooj.
    A ja mialem niskie mniemanie o meksykanskich lub brazylijskich inzynierach!
  • blue911 04.01.11, 11:25
    A gwarancja: 60 czy 90 dni?.........................
  • blue911 04.01.11, 11:32
    Tworca tego auta po prostu nie zdaje sobie spawy,ze Karl Benz stworzyl swoj Patentwagen ponad 130 lat temu! Czy macie do niego telefon? Ja mu to powiem - niech sie chlop nie powtarza. To juz swiat widzial- hehe!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.