Dodaj do ulubionych

Elektroniczny haracz od ciężarówek na autostrad...

23.03.11, 08:14
Przynajmniej już nie muszą się zatrzymywać.
--
Buty postaw na głowie!
Edytor zaawansowany
  • asr1 23.03.11, 09:33
    Ryży ratuje tyłek przed klęską wyborczą i katastrofą budżetową więc nie będzie żadnych ulg dla firm i tyrających/w końcu zapłacimy za podwyżki my/. Co innego mundurowi, rolnicy oni mogą spać spokojnie !!! A rząd ?? rząd się wyżywi jak słusznie zauważył kiedyś Jerzy Urban :)))
  • Gość: stekott IP: *.adsl.inetia.pl 23.03.11, 10:43
    To nie wina Ryżego ani bezpośrednio nikogo konkretnie.
    To wina całej klasy politycznej która od lat nie potrafi gospodarować i rządzić naszym krajem.
    Wszystkie opcje polityczne przyczyniły się do takiego stanu rzeczy.
    W sumie to jest NASZA WINA!
    bo taką władzę i takich przedstawicieli sobie wybraliśmy.
    Nie zwalajmy winy na Tyska czy na kogoś innego.
    To my wybieramy rządzących i nie potrafimy lub nie chcemy ich kontrolować i wymagać ani rozliczać.
  • Gość: Jonek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 12:06
    Zgadza się. Jak są wybory to albo lenie pierdzą w stołki przed TV albo jak już ruszą swoje 4 litery to głosują bezmyślnie. Kiedy wybrani w taki sposób parlamentarzyści coś partaczą to ich wina. Nie nie. Winni są ci którzy wybrali takich partaczy albo byli zbyt leniwi i pozwolili aby inni wybrali. Nie podoba Wam się działanie rządu? A kto go wybrał? Do kogo teraz pretensje?
  • von_seydlitz 23.03.11, 12:47
    Ciągną i ciągną, zupełnie nie jak Liberałowie...
  • dd1987 23.03.11, 09:45
    precz z tuskiem
  • Gość: br00net IP: *.ip.netia.com.pl 23.03.11, 09:46
    tyle w temacie
  • Gość: Jonek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 09:56
    Jeden tir niszczy drogę tak jak 40 tys. osobówek. Aby było uczciwie to kierowcy/właściciele tir-ów powinni płacić 40000 razy więcej niż właściciele samochodów osobowych. Swoją drogą od dzieciństwa słyszałem hasła "tiry na wagony". I co? I dupa. Transport międzynarodowy albo nawet w obrębie jednego państwa ale pomiędzy miastami powinien się odbywać po torach kolejowych. Z dzieciństwa pamiętam jak po odrze przez Wrocław płynęły barki z różnymi towarami, najczęściej z węglem i stalą. Teraz aby zobaczyć barkę na Odrze lub kanale żeglugowym trzeba mieć wyjątkowego farta. Świat zakochał się w tirach. A to właśnie tiry są najbardziej niebezpiecznych i szkodliwym środkiem transportu. Należy jeszcze bardziej podnieść opłaty za przewóz towarów drogami a zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczyć na modernizację dróg kolejowych i wodnych.
  • fiacik-f1 23.03.11, 09:58
    Nie zakochał, tylko tak jest najtaniej i najsprawniej.
    --
    Naprawa komputerów Sosnowiec
  • Gość: Jonek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 10:13
    A wcale nie najtaniej. Wręcz odwrotnie - najdrożej. Tyle, że transport samochodowy jest najszybszy. Ale wystarczy zatrudniać w firmach prawdziwych specjalistów logistyki aby odpowiednio wcześnie zajmować się transportem tak aby nie było przestojów w handlu i produkcji. Ale po co główkować i analizować gdzie i jak szybko dojedzie pociąg lub dopłynie barka skoro można towary zapakować na tira i zniszczyć dogi.
  • turbo_wesz 23.03.11, 10:33
    zależy jak liczyć - jak policzysz wszystkie koszty, również społeczne i środowiskowe (nie mówię tutaj o limitach emisji, tylko o hałasie, drganiach, potrąconych i przejechanych zwierzętach i takie tam...) to TIR wychodzi najdrożej, ale najmniej dla przedsiębiorcy - bo on ponosi koszty tylko paliwa i kilku opłat, a resztą niech się martwi społeczeństwo - to wina systemu, że ten transport się najbardziej opłaca (finansowo)
  • Gość: stekott IP: *.adsl.inetia.pl 23.03.11, 10:37
    TIRy nigdy w Polsce nie "pójdą na wagony" bo było by to zabójstwo budżetu.
    Kazdy TIR pali np. minimum 30 litrów na 100km czyli przy cenie 5 zł za litr. kierowca płaci 150 zł. W paliwie jest zawarte ok. 50% podatków w formie akcyzy, podatku drogowego i Vatu. Czyli 75 zł od 100 km to czysty zysk podatkowy dla państwa.
    Jeżeli TIR "robi" miesięcznie np. 6000 km to oznacza, że generuje dla państwa 4500 zł pobranego podatku czyli 54.000 zł rocznie.
    Policz sobie ile mamy w Polsce ciężarówek i ile kilometrów rocznie mogą zrobić i pomnóż przez 54 tys. zł i zobacz , że rozmawiamy o setkach milionów albo o miliardach złotych.
    I to jest odpowiedź na pytanie dlaczego hasło TIRY NA TORY zawsze pozostanie hasłem.
  • Gość: Jonek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 11:25
    Popełniasz błąd w obliczeniach. Tiry może i generują takie dochody dla budżetu ale ten sam budżet musi ciągle i ciągle remontować drogi niszczone przez tiry. Ciekaw jestem jakby wyszedł bilans dochodów od "tirowców" w stosunku do kosztów jakie dla budżetu generują tiry (remonty dróg, zanieczyszczenie środowiska, naprawa powypadkowych szkód wyrządzonych przez tiry itd itd). Oj nie wiem czy tiry faktycznie wyszły by z tego obronną ręką.
  • Gość: MoD IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.11, 11:34
    e tam, mieszkam w dzielnicy domków, parę dróg powstało w ostatnich latach, już są dziurawe, nigdy nie widziały TIRa.
  • Gość: Jonek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 11:38
    A zgadzam się. Takie patologie wykonawcze też się zdarzają. Nazywa się to "wybór najtańszego oferenta w przetargu".
  • Gość: stekott IP: *.adsl.inetia.pl 23.03.11, 12:08
    > Popełniasz błąd w obliczeniach.
    Obliczenia są OK ale masz rację, ze w globalnym rozrachunku być może nic na tym nie zarabiamy jako Państwo.
    No ale jak miło jest pobawić się i powachlować naszymi pieniędzmi. Nieprawdaż?
    Można jeszcze zrobić trochę wałków i uszczknąć coś dla siebie lub firmy znajomego.
    Upraszczanie spraw nie leży w naturze Polaków.
    Lubimy sobie wszystko skomplikować i utrudnić aby potem móc się użalać nad sobą i wpisywać się w martyrologiczną kartę naszego narodu.
  • Gość: lukas IP: *.xdsl.centertel.pl 23.03.11, 10:13
    autostrady. I znowu zacznie się TIRowy koszmar. Już tak było, kiedy ciężarówki pomimo winiet musiały płacić za ten odcinek autostrady.
  • Gość: nareszcie IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 10:13
    Nareszcie . Mam firmę z branży komunalnej. Do tej pory to ja musiałem płacić haracz w postaci winiety. Moje szambiarki i śmieciarki poruszają się w 99% po drogach wojewódzkich powiatowych i gminnych. Mimo to aby przejechać przez miasto dosłownie przecinając drogę krajową lub przejeżdżając nią kilkaset metrów dziennie, musiałem wykupywać winietę jak przewoźnicy krajowi pokonujący kilkaset km dziennie. ITD ustawiało się specjalnie w tych miejscach wiedząc , że niema innej możliwości przejazdu. Niech za dobre drogi korzystają ci co nimi jeżdżą. Nie wspominam już nawet o stanie dróg wojewódzkich powiatowych i gminnych. Nic tak nie dobija aut jak te wartepy.
  • Gość: stekott IP: *.adsl.inetia.pl 23.03.11, 10:27
    1. Za wprowadzenie tego systemu zapłacimy UWAGA 4,5 miliarda złotych!!
    2. Nie wiem ile będziemy płacić rocznie za utrzymanie ale przypuszczam, że firma Kapsch policzy sobie niemało.
    3. Opłaty obejmą najpierw wszystkie samochody powyżej 3,5 tony a następnie TAKŻE SAMOCHODY OSOBOWE!
    4. Będziemy od kilkunastu do ponad 50 groszy za każdy przejechany kilometr po drogach krajowych, ekspresowych i po autostradach.
    5. Jeżeli twoje auto pali tyle, że przejechanie 100 km kosztuje cię ok 30 groszy to po opłatach twoje koszty przejazdu mogą wzrosnąć nawet o 100%
    6. Jeżeli przemierzasz rocznie po Polsce np. 50 tys. km to zapłacisz oprócz drogiego paliwa dodatkowo ok. 12.5 tys. złotych za elektroniczne myto! (jeżeli robisz ok. 25 tys. km to odpowiednio ok 6.000 zł rocznie)
    7. Od wielu lat w cenie paliwa jest pobierany podatek drogowy który miał być kierowany na rozwój dróg. Podatek ten płacą wszyscy użytkownicy dróg gdyż płacimy go przy zakupie każdego litra paliwa.
    8. Dlaczego wybiera się rozwiązanie drogie (4,5 milarda zł) i drogie w eksploatacji zamiast skierowania podatku drogowego od lat pobieranego w paliwie na cele do których był przeznaczony?
    To świństwo wobec obywateli i podatników oraz ewidentne oszustwo.
    9. Dlaczego nie nagłaśnia się tej sprawy? Za chwile wszyscy obudzimy się z ręką w nocniku bo już decyzje zapadły i już jest po wszystkim.
  • Gość: monolit IP: *.toya.net.pl 23.03.11, 10:33
    Haracz pobierają bandyci. Rząd pobiera haracz, ergo: rząd to bandyci. Bardzo dobrze, że Pan pisze dla ludzi a nie uprawia propagandę.
  • Gość: Tinky-Winky IP: 77.236.28.* 23.03.11, 10:36
    Kiedy s...syński rząd każe zwykłemu obywatelowi płacić za każdy kilometr każdej drogi?
  • Gość: xxx IP: *.play-internet.pl 23.03.11, 10:49
    wkrótce jak tylko pozakładają bramki na większości dróg międzymiastowych oraz ktoś z rządzących założy firmę wstawiającą obowiązkowe identyfikatory do każdego samochodu w polsce [albo zarejestrowanego w polsce]

    Tak to jest skur....o. Drogi się budują za euro, remonty to jakiś żart, bo zaraz po naprawie wychodzą usterki. Kolejne opłaty lecą do budżet
  • Gość: zenek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 10:57
    do końca drogi lokalne.
    Państwo buduje dwie autostrady na krzyż za kosmiczną (publiczną) kasę, dewastując przy tym drogi lokalne (bo dróg technicznych się u nas nie robi bo i po co), a potem dobija je wprowadzając opłaty za ekspresówki, krajówki i nie wiadomo co jeszcze.
    To się nazywa biznes po polsku. Świadomie z małej litery napisałem
  • tornson 23.03.11, 10:57
    Polska nie nadaje się na tranzyt tirów. Nawet nasze pseudo-autostrady (na Zachodzie tak wyglądają drogi szybkiego ruchu i nie są wtedy oczywiście płatne) dwa pasy ruchu w jedną stronę to stanowczo za mało. Na drogach krajowych, szczególnie tych bez pobocza powinien obowiązywać bezwzględny zakaz poruszania się tirów.
  • kasia_swiderska 23.03.11, 11:11
    to Was wydoją aż miło...
  • Gość: Albert IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.03.11, 11:30
    Tak, tak. Jak tak sobie sięgnę pamięcią wstecz to za czasów koalicji pisowskiej było różowo. Miliony kilometrów autostrad, żadnych opłat. Ależ to były czasy. Tylko nie wiedzieć czemu w kolejnych wyborach ta koalicja popłynęła. Nie rozumiem tego skoro było tak pięknie w Polsce. Wyborcy są niewdzięczni.
  • Gość: kierowca IP: 109.207.96.* 22.04.11, 09:04
    w ten sposob tylko nasz rzad moze myslec pierwsze dac im kase a moze pierwsze dajcie nam drogi zeby mozna bylo bezpiecznie jezdzic ale u nas to wszystko jest pojebane
  • Gość: twoja_stara IP: *.nyc.res.rr.com 22.04.11, 09:08
    Czytam te opinie i mam tylko jedyną refleksję : Socjalizm pomieszał wam w głowach. Nic nie ma za darmo. Nawet to co nic nie kosztuje ma swoją cenę.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka