Dodaj do ulubionych

Budowa autostrady A2 będzie droższa. Są dwie firmy

IP: *.adsl.inetia.pl 30.07.11, 09:36
No i sukces--Prominent STĘPIEŃ---wybory--czas zacząć wciskać ludziom bajer--po to pan tam jest--nie lenić się
Edytor zaawansowany
  • Gość: Alek IP: *.tvk.torun.pl 30.07.11, 11:17
    Życze EUROVII powodzenia bo patrząc na ich dotychczasowe realizacje takie zyczenia im się przydadzą.

    www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110316/BYDGOSZCZ01/413304149
  • Gość: Morel IP: *.dsl.bell.ca 30.07.11, 14:52
    EUROvia czy inna via - problem ten sam ... Jak to możliwe, że niegdysiejsza 10-ta potęga przemysłowa świata, ma problemy aby zbudować drogę, łączącą dwa główne miasta w kraju? Nie mówimy tu o Afryce i dla wyjaśnienia dodam, że chodzi tu o 21-szy wiek ... WSTYD !!!
  • kylax1 30.07.11, 23:16
    wa. Typowe w tej części świata.
    --
    OTO DUCH ISLAMU: hodja.files.wordpress.com/2009/09/mein-koran-adolf-muhammad.jpg
    To jest katolycyzm: www.youtube.com/watch?v=lI42mVK3kzE
    A tutaj zobacz, czym jest islam: blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html
  • Gość: Morel IP: *.dsl.bell.ca 01.08.11, 18:40
    Ale już lekko na zachód albo południe czy północ tego problemu nie ma? Pacziemu?
  • swiety_76 30.07.11, 11:39
    "Teraz na dokończenie prac przez nowych podwykonawców GDDKiA wyda jeszcze 1 mld 745 mln zł, czyli budowa 50 km A2 pochłonie co najmniej 1 mld 920 mln zł - o połowę więcej, niż planowała drogowa Dyrekcja dwa lata temu"


    Jak widać redaktor próbuje zrobić sensację i robi ludziom wodę z mózgu próbując wmówić że zapłacimy o połowę więcej niż 2 lata temu.

    Wg kosztorysu GDDKiA na te odcinki dwa lata temu dyrekcja miała przeznaczyć
    ~ 2 młd 800 mln zł
    Fakt że w tym czasie kosztorysy GDDKiA były trochę zawyżone ale Chińczycy zaoferowali za te odcinki
    ~ 1mld 300 mln zł
    Schodząc poniżej 50% kosztorysu - za które jak obecnie widać nie dało się wybudować autostrady.

    Obecne 1 mld 900 mln zł za które dokończy się budowę A2 tj i tak mniej niż kwota za którą Chińczycy chcieli dokończyć budowę autostrady i stanowi 68% kwoty za która 2 lata temu GDDKiA chciało przeznaczyć na te odcinki.
  • Gość: Gerwazy IP: *.dynamic.chello.pl 30.07.11, 12:59
    W pełni zgadzam się z "przedpiścą". Redaktor Kublik zapomniał zauważyć, że koszt budowy przez Eurovię oraz DSS jest na poziomie drugiej oferty z przetargu w którym wygrali Chińczycy.

    Chińczycy zaoferowali dumpingowe ceny i polegli na nich - a teraz redaktor Kublik próbuje nam wcisnąć, że autostrada będzie o 50% droższa. Tak naprawdę to będzie ponad 30% tańsza od zakładanego budżetu GDDKiA.

    Dodatkowo chciałbym zauważyć, że nie budujemy tej autostrady na Euro2012, tylko dla polepszenia układu komunikacyjnego kraju i lepiej będzie wybudować ją dobrze i zgodnie ze sztuką budowlaną i nawet nie zdążyć na Euro2012 niż spieszyć się i zrobić prowizorkę. Drogi budujemy dla nas Polaków a nie dla kibiców przyjeżdżających na Euro.
  • Gość: z IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.07.11, 13:14
    zamiast wypisywać głodne kawałki jako "sensacje". I radziłbym wziąć jakieś korepetycje z matematyki, bo jak to ktoś dokładnie wykazał, z rachunkami u redaktusia nietęgo.
  • jasio1231 30.07.11, 16:25
    Co do faktycznych kosztow, to "pozyjemy i zobaczymy". EUROVIA jeszcze tej autostrady nie skonczyla.Osobiscie zawsze bylem przeciwny cudom, czyli wykonywania jakichkolwiek prac duuuuuzo ponizej rzeczywistych kosztow. Jak ktos siedzi w "businessie", to dobrze wie co ile kosztuje. Jak ktos oferuje wykonanie pracy za pol ceny to albo:

    1. Nie przejrzal dokladnie dokumentacji (potencjalne problemy jezykowe).
    2. W dokumentacji sa bledy.
    3. Nie zna realiow wykonawstwa. (wygra kontrakt, beda klopoty).
    4. Jest altruista (tacy w businessie niestety nie wystepuja).
    5. Liczy na "extra", czyli wygra kontrakt, a potem odbije sobie na dodatkowych pracach
    pominietych w kontrakcie.

    No i wlasnie to ostatnie czyli jak podzielic kase lezaca na stole, a bedaca roznica pomiedzy oczekiwanymi kosztami prac a cena kontraktu stalo sie prawdopodobnie koscia niezgody pomiedzy inwestorem a chinskim wykonawca. Ktos gdzies chcial za duzo dla siebie wykroic. No, i zaczely sie klopoty z platnosciami dla Chinczykow itp. itd. To pociagnelo problemy z platnosciami dla podwykonawcow. Znamy zycie.
    Miejmy nadzieje, ze nowi wykonawcy lepiej znaja polski rynek i maja lepsze stosunki z inwestorem. Kasa wciaz lezy na stole, tylko trzeba wiedziec jak sie do niej dobrac. A prace na autostradzie jak dobre wino, musza polezakowac.

    Pozdrawiam
  • Gość: Morel IP: *.dsl.bell.ca 30.07.11, 16:52
    Jasiu, jak to możliwe, że w Polsce tylu znawców budownictwa drogowego, a dróg tyle co kot napłakał?
  • Gość: jasio IP: *.bchsia.telus.net 30.07.11, 19:57
    To juz od czasow Stanczyka wiadomo, ze Polska ekspertami slynie.
  • marek1846 31.07.11, 08:15
    To tylko matematyka na poziomie szkoły podstawowej. Dla mnie ważniejsze jest pytanie - dlaczego budowa drogi w Polsce jest droższa niż w dowolnym kraju UE.
    Wiem, że trudne warunki u nas, czyli równina jak stół, a tam łatwo, bo góry albo coś podobnego, ale mimo wszystko, pytam dlaczego drożej?
  • Gość: festus IP: 178.73.49.* 30.07.11, 11:48

    "budowa 50 km A2 pochłonie co najmniej 1 mld 920 mln zł - o połowę więcej, niż planowała drogowa Dyrekcja dwa lata temu."
    -I oto w tym sztosie chodziło. Nie będzie byle Chińczyk psuł interesu.



  • Gość: mar IP: *.centertel.pl 30.07.11, 12:57
    autostrady, chciał wiecej niz to co wynegocjowali z nowymi wykonawcami. A gdyby gddkia zgodziła się dopłacić chińczykom, teraz mielibyśmy wysyp podobnych propozycji nie do odrzucenia od wykonawców innych budowanych odcinków.
  • Gość: Asia_33 IP: *.dynamic.mm.pl 30.07.11, 11:53
    DOSKONAŁE WYJAŚNIENIE!

    <<" po podbudowie bitumicznej". Co to znaczy?

    - Przejezdność oznacza po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, oznakowanie pionowe i poziome oraz bariery energochłonne, czyli wszystko, co niezbędne do bezpiecznej jazdy. Po podbudowie bitumicznej oznacza, że w czasie Euro 2012 - ale tylko na odcinku A - będziemy jeździć nie po normalnej standardowej nawierzchni, ale po podbudowie.>>
  • Gość: D.R. IP: *.dip.t-dialin.net 30.07.11, 13:01
    A TU JESZCZE JEDNO GENIALNE WYJAŚNIENIE :
    >… ruch będzie się odbywał najpierw jedną, a następnie drugą jezdnią. Ale przez cały czas trwania mistrzostw ruch na obu odcinkach będzie się odbywał dwiema jezdniami, z których każda będzie miała po dwa pasy…<
  • Gość: z IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.07.11, 13:18
    Łojezu, trzeba ci łopatologicznie wyjaśniać? Linie rozdzielające będą naniesione nie na warstwę ścieralną (bo jej nie będzie), tylko na tzw. podbudowę bitumiczną, i tyle. A dwie ostatnie warstwy zostaną nałożone już po E2012. Tyle dróg się teraz buduje w PL, weź przejedź się na najbliższą i zobacz jak wygląda przekrój takiej drogi, przestaniesz się dziwić i zadawać zabawne pytania.
  • Gość: D.R. IP: *.dip.t-dialin.net 30.07.11, 13:37
    Przeczytaj jeszcze raz - głośno:
    >… ruch będzie się odbywał najpierw jedną, a następnie drugą jezdnią. Ale (…) będzie się odbywał dwiema jezdniami…<
    No, fajne...
  • Gość: Asia_33 IP: *.dynamic.mm.pl 30.07.11, 14:57
    Nie chodzi o to, że nie zrozumiałam jak będzie wyglądać nawierzchnia. Tylko o pokrętną logikę wypowiedzi. Ważne jest nie tylko CO, ale i JAK.
  • Gość: polnische_wirtscha IP: *.dynamic.chello.pl 30.07.11, 13:05
    ktoś może pojdzie do pierdla za te miliardy dla eureko, lub za inną grotechę z wycieczką do smoleńska lub za śmierć blidy. i tak dalej, i tak dalej... czy też - jak zwykle w tym bantustanie - "nie ma winnych" i "jakoś tam będzie"?
  • Gość: Jura IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.07.11, 13:28
    Kiedy się dowiedziałem, że chińska firma chce budować tę autostradę za pół ceny, to się serdecznie uśmiałem, bo było oczywistym, że to jest humbug. Za pół ceny to się kupuje tylko zdechłe ryby. Jak fachowcy mogą się tak infantylnie zachować? Oni już dawno powinni wylecieć z pracy, bo narazili swoją bezmyślnością skarb państwa na gigantyczne straty, o których jakoś nikt nic nie mówi, nawet taki chłoptaś jak J.K. Kiedy nareszcie ten nasz naród dopuści do władzy trzeźwo i racjonalnie myślących ludzi?
  • Gość: j IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.11, 14:20
    Przeczytaj ustawę o zamówieniach publicznych zanim zaczniesz pociskać kity.

    Btw raz szczekacie, że u nas km autostrady taki drogi a w innym miejscu podobno jesteśmy tylko tanią siłą roboczą? To jak w końcu chcemy? Pracować za godne pieniądze czy mieć tanie gwno?
  • Gość: j IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.11, 14:16
    Redaktor A.K. chyba pomylił się z tytułem. Zawsze było "Autostrady Ax na Euro nie będzie!".
    Na szczęście w tekście nie zapomniał sztandarowego zdania:
    "Już teraz wiadomo, że na Euro 2012 nie powstanie ponad połowa A2 z Łodzi do Warszawy".

    Ja osobiście kibicuję nowemu wykonawcy.

    Tyle w temacie.
  • fajnybanqier 30.07.11, 14:17
    Dlaczego GDDKiA bezczelnie kłamie twierdząc, że nie ma problemów z budową obwodnicy Żyrardowa, której liderem jest Bogl&Krysl?! Wystarczy ujawnić bezsporny FAKT, że termin oddania obwodnicy Żyrardowa do użytku to sierpień 2011 r. (!), a budowa jest zaawansowana w ... ok. 40 %. Urzędasom z GDDKiA nie płacimy przecież za bezczelne okłamywanie opinii publicznej! Najpierw zawarli kompromitujący (nie wyegzekwują gwarancji!) kontrakt z chińczykami, a obecnie chcą zawrzeć kolejny kontrakt (droższy!) z niewiarygodnymi firmami (proszę wpisać do google: Jan Łuczak Lazarowicz Poczman). Podotnicy mają płacić za ich niekompetencje.
  • Gość: j IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.11, 14:22
    Niestety, wspomniana wyżej firma może niedługo wylecieć z budowy obwodnicy Jastrzębia Zdroju (inwestorem jest miasto):
    katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,10033281,Z_obwodnica_nie_dali_rady__zabiora_sie_za_A2.html
  • Gość: tt IP: *.uddi.cable.virginmedia.com 30.07.11, 14:21
    przeciez te cioty z dyrekcji i rzadu mowily ze nie dadza ani zlotowki wiecej. a teraz prosze , kolejne miliony znalazly sie. ch im w d. zaczelo sie polskie krecenie duzych lodow. jest co dzielic
  • Gość: hahaha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.11, 14:29
    to było wiadome od początku. Krecimy lody panowie
  • alakyr 30.07.11, 20:29
    To tylko luźna uwaga. No chyba że celem było pozbycie się Chinoli jako taniej konkurencji. Jak zwykle biznes prywatny jest górą a kto dołem?
  • pjacek23 30.07.11, 20:38
    Nie to, jak szastać publicznymi pieniędzmi. Nasze rządy, to zbieranina nieudaczników, kombinujących jak się dorobić cudzym kosztem.
  • Gość: jarecki IP: *.dip.t-dialin.net 31.07.11, 09:56
    Polska jest tak zacofana ze nawet kryzys jej sie nie ima, Polaku pomysl logicznie: zyjesz w kraju zadzonym przez kolejne "ekipy" ktore przez 22 lata nie potrafily wybudowac polaczenia drogowego na miare XX wieku (przypominam ze zyjemy w XXI) pomiedzy dwoma najwiekszymi miastami swojej kartoflanej republiki , Warszawa i Lodzia!
  • Gość: jarecki IP: *.dip.t-dialin.net 31.07.11, 09:57
    zadzonym z bulem...oczywiscie
  • Gość: marian IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.07.11, 16:44
    To nie trzeba było zgodzić się na podwyżkę dla Chińczyków !!!!! Stracono kilka miesiecy.Będą przepychanki z podwykonawcami.A i dzisiejszym Wykonawcom tez trzeba bedzie dopłacić !!!!!! A AUTOSTRADA I TAK NIE BEDZIE WYBUDOWANA W TERMINIE,PRZED EURO 2012 !!!!!!!!!!!! NO I JESZCZE PROCES Z CHIŃCZYKAMI.A I UNIA, I TAK , SIE DOWALI DO TRYBU WYBORU NOWYCH WYKONAWCÓW !!!!!!!!!!!!
  • Gość: WWWWWW IP: *.hsd1.il.comcast.net 31.07.11, 18:09
    CO WAM PO AUTOSTRADZIE JAK I TAK POLACY NIE BEDA JEZDZIC PO-PONIEJ
  • andrzej.goerst 31.07.11, 21:01
    Wyborcza.biz coś pieprzy. Dziś rano słyszałem w radio rządowym, że ma kosztować połowę tego, co chcieli Chińczycy.
  • Gość: gość portalu IP: *.152.132.63.dsl.dynamic.t-mobile.pl 01.08.11, 09:14
    hehe, a zawsze myślałem, że wyborcza jest rządowa :D
  • 2kbb 09.08.11, 11:55
    Tusk-leniu weź się do roboty.
    Polityka i rządzenie to nie gonitwa za szmacianą piłką po boisku.
    Rząd trąbi w mediach jak to się dobrze dogaduje z inwestorami i sąsiednimi krajami a w tym czasie niszczy relacje handlowe w największym krajem Świata a z kolei Rosja opisuje ministra MSZ Sikorskiego jak obdartusa co biega po Afganistanie z kałasznikowem.
    Ta propaganda sukcesu jest chyba skierowana do plebsu i marginesu naszego społeczeństwa wychowanego na Dodzie, Wojewódzkim, Big Brother, i t/v/n...
    Tusk- zostaw już te zabawki bo nie nadajesz się do polityki!!!
  • Gość: bitumiarz IP: *.tomaszow.mm.pl 21.11.11, 01:00
    mimo dużej tolerancij Pani nie widzi skótków budowy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.