Dodaj do ulubionych

8-godzinny strajk we wszystkich fabrykach Fiata...

09.10.11, 19:40
Pięćdziesiąt samochodów na pracownika na rok?

Czy Włosi są zdolni do takiej produktywności? Były jakieś precedensy? Coś się boję, że Chińczycy przeceniąją ich mozliwości.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Pan Hilary IP: 109.74.100.* 09.10.11, 20:19
    Heh, południe Włoch a już szczególnie Sycylia, to chyba nie miejsce na lokowanie produkcji przemysłowej, zwłaszcza z nastawieniem na wydajność. No chyba, że Chińczycy zatrudnią swoich pracowników. Albo Triady dogadają się z Cosa Nostra ;-)

    A co do strajku w zakładach Fiata - ciekawe, kiedy wyjdzie im bokiem przeniesienie produkcji Pandy do Włoch. Czego by nie mówić - w Polsce osiągali ponadprzeciętne rezultaty, jeśli chodzi o wydajność i jakość montażu, zaś Panda była/jest ważnym modelem w portfolio firmy. W Italii mogą mieć poważne problemy zarówno ze skalą produkcji (na pracownika), jak i niezawodnością wyrobu finalnego. A jeśli związki zawodowe dorzucą do tego swoje trzy grosze (a wszystko na to wskazuje), może się okazać, że familia Agnellich będzie sobie w brodę pluła. Nie to, żebym płakał - może pójdą po rozum do głowy i z czasem nad patriotyzm ekonomiczny przedłożą zdrowy rozsądek, rozbudowując moce wytwórcze nad Wisłą.
  • Gość: ABC IP: *.microchip.net.pl 09.10.11, 20:53
    Właśnie. Jak w Top Gear testowali Fiata Panda, to powiedzieli - ciągnąc za wycieraczkę - że jak na właski samochód nic tu nie trzeszczy, nic nie odpada. Teraz to się może zmienić.
    Z drugiej strony FAP będzie produkował samochód nieco wyższej marki, tyle tylko, że najprawdopodobniej mniej egzemplarzy.
  • Gość: jf IP: *.citymedia.pl 09.10.11, 20:54
    Oni nie przenieśli Pandy do Włoch z pobudek patriotycznych, tylko ze względu na doraźne korzyści finansowe. Fiat dostał dotację od rządu włoskiego (podobnie, jak w amerykańskie firmy od Obamy), ale pod warunkiem zwiększenia produkcji na terenie Włoch. Załatało to tymczasowo dziurę w kasie koncernu, ale długofalowo będzie z tego straszna bryndza.
  • nie-tak 09.10.11, 21:12
    Gość portalu: jf napisał(a):

    > Oni nie przenieśli Pandy do Włoch z pobudek patriotycznych, tylko ze względu na
    > doraźne korzyści finansowe. Fiat dostał dotację od rządu włoskiego (podobnie,
    > jak w amerykańskie firmy od Obamy), ale pod warunkiem zwiększenia produkcji na
    > terenie Włoch. Załatało to tymczasowo dziurę w kasie koncernu, ale długofalowo
    > będzie z tego straszna bryndza.
    --------------------------------------------------------------------
    No to co maja produkować na magazyn skoro nie maja zamówień na Fiata?
    Sergio Marchionne zarządził dwutygodniowy postój dla 30.000 pracowników z braku zamówień na Fiata, czyli przymusowy urlop.
    _______________________________________________________________
    Tajemnicza śmierć Generała Sikorskiego.
    Kto przetłumaczy na język polski reportaż z Arte?
    <http://www.youtube.com/results?search_query=churchills+verrat+an+polen&aq=f>
  • Gość: bella96 IP: 195.82.180.* 09.10.11, 21:18
    Ciekawe - co na tę dotację komisja europejska powie?
    Włosi mogą dokładać do czego chcą i jak chcą (podobnie jak Francuzi), ale Polska np. ratować stoczni to nie mogła?

    Coś tu pachnie dwiema Europami...

    P.
  • Gość: Tirinti IP: *.acn.waw.pl 09.10.11, 21:31
    Przenieść spowrotem do Polski produkcję Pandy a do tego kupić fabrykę na Żeraniu, zmodernizować i również tu produkować a we Włoszech zamknąć dwie fabryki.
  • Gość: kk IP: *.c201.msk.pl 09.10.11, 21:54
    Fabryka Fiata w Tychach produkowała więcej samochodów, niż wszystkie fabryki Fiata we Włoszech razem wzięte.
  • Gość: Gosc987 IP: *.pools.arcor-ip.net 10.10.11, 00:00
    Gość portalu: kk napisał(a):

    > Fabryka Fiata w Tychach produkowała więcej samochodów, niż wszystkie fabryki Fi
    > ata we Włoszech razem wzięte.
    ------------------------
    A kto to kupował? Żeby produkować trzeba mieć zapotrzebowanie. Nie ma kupujących fiata, nie ma produkcji.
  • Gość: bnch IP: *.218.151.207.static.telsat.wroc.pl 09.10.11, 21:43
    Miejmy nadzieję, że głupcy bardzo szybko tej nijak ekonomicznej, a na wskroś politycznej, decyzji pożałują.
  • pardon11 09.10.11, 21:45
    I tak niebawem do nas wrócą. Skończą się dotacje, będą strajki i wrócą :)
  • an_luk 09.10.11, 21:50
    Nie ma to jak maniana i to we wszystkich krajach południowej europy.
  • Gość: hans IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.11, 21:53
    Fiat jest firmą włoską i wiadomo, że jego podstawowym rynkiem zbytu są Włochy. Tam najpierw będą bronić miejsc pracy, a nie w biedniejszych krajach-montowniach takich jak Polska. Trzeba było w Polsce chronić i rozwijać swój przemysł motoryzacyjny, a nie go rozwalać, to nie byłoby problemu.
  • Gość: Warszawiak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.11, 21:56
    Włoskie cioty. Jeśli by mogli, to całe życie by mieszkali ze swoimi mamusiami. Najchętniej to robią w konia turystów i uważają się za spadkobierców Rzymu ale chyba tego co upadł.
  • Gość: fafik IP: 93.115.241.* 09.10.11, 23:02
    Gość portalu: Warszawiak napisał(a):
    > Włoskie cioty. Jeśli by mogli, to całe życie by mieszkali ze swoimi mamusiami.
    > Najchętniej to robią w konia turystów i uważają się za spadkobierców Rzymu ale
    > chyba tego co upadł.


    Ciotom to jesteś ty warszawiak z neokoloni zwanej Polską.
    Italia to potężny przemysł/nauka ty golasie jesteś na ich smyczy oni jak i reszta wykupiły ten kraj za pozwoleniem waszych kundli polityków.

    Myślisz ze bogata północ będzie dawała prace Polakom a nie biedniejszym włochom z południa?
    Z południa na którym setki tysięcy polaków pracuje dla tych z południa za 3x mniej jak oni.
    Północ to potęga która pracuje na całe Włochy.

    Dziś VW jedzie na patencie fiata common rail , bo jego TDI się już skończyło.

    Wieśniak warszawski z popsutymi zębami będzie się wypowiadał o bogatej Italii dzieki której jeszcze ma pracę w neokoloni i żyje.


    To ze ty chcesz być niewolnikiem żyjącym w nędzy nie oznacza ze inni tez tak myślą.
    Dziś w Polsce żyje 70% poniżej minimum socjalnego , kiedy startowali 1989R i mieli szansę było ich tylko 15%.

    Tam jeszcze zyją , Polsce nędzy europy, neokoloni wegetują i umierają w poczekalniach,karetkach.
    wyborcza.pl/1,76842,8185015,Polacchizzati.html
  • Gość: Dr.Feelgood IP: 109.74.100.* 09.10.11, 23:45
    Common rail to nie patent Fiata - ta opinia jest równie powszechna, co błędna, przypuszczalnie utrwaliła się, gdyż firma ta faktycznie miała bardzo znaczący wkład w rozwój tej technologii, zwłaszcza elektronicznego układu sterującego, co wiele osób utożsamia z jej "wynalezieniem". Sama koncepcja jest dość wiekowa, motoryzacyjne prototypy powstały w Szwajcarii już w latach 60-tych minionego stulecia (zaś w silnikach okrętowych i lokomotywach pojawiła się jeszcze dobrych kilka dekad wcześniej, choć oczywiście nie był to wtrysk elektroniczny). Pierwsze samochody wyposażone w silnik z wtryskiem tego typu wyprodukowano i sprzedawano w Japonii (ciężarówka Hino wykorzystująca wtrysk Denso), Fiat za to wprowadził to rozwiązanie do aut osobowych.
  • nannek 10.10.11, 00:07
    Gość portalu: Dr.Feelgood napisał(a):
    > Common rail to nie patent Fiata - ta opinia jest równie powszechna, co błędna,

    Powszechnie to ty kłamiesz.
    Silniki fiata czy to benzyna czy diesel otrzymują pierwsze miejsca w rankingach i są produkowane sprzedawane do dziesiątków marek.


    Common rail to patent fiata za z roku 1987 zastosowany pierwszy raz w CROMA


    Centrum Badawcze Fiata
    www.fiatpress.pl/press/detail/239
    Multijet
    Multijet oraz odpowiedni system kontroli powstały pod koniec lat dziewięćdziesiątych w Centrum Badawczym Fiata, gdzie zostały rozwinięte również strategie kontroli silnika, które czynią go jedynym w zakresie osiągów, zużycia i emisji spalin. Oprócz tego system multijet chroni ponad 30 patentów międzynarodowych. Na uzyskanie wysokich osiągów przy jednoczesnym istotnym obniżeniu emisji CO2 i innych gazów szkodliwych złożyły się takie czynniki, jak:





  • Gość: Misiek IP: *.dynamic.chello.pl 10.10.11, 07:26
    Czytaj PR Fiata to prawdy się dowiesz... Japońska ciężarówka z wtryskiem Denso była pierwsza. Tak samo, jak bezpośredni wtrysk benzyny, to nie jest pomysł niemieckich koncernów ale japońskie GDI obecne w silnikach Mitsubishi od końca lat 80tych.
  • polsz 10.10.11, 07:42
    najczęściej stosowane silniki na świecie to silniki forda i vw. Następna jest toyota
  • Gość: sandi IP: *.torservers.net 09.10.11, 23:11
    Waszkowiak buraku zajmij się lepiej Polską nędza , bo na niby biednym południo Włoch pracuje setki tysięcy Polaków którzy w kraju umarli by z nędzy.

    Burek Warszawski ujada z swej starej rozlatującej się budy na pana który go karmi.

    KOMEDIA
  • jwojnar 09.10.11, 23:37
    Fiat cienko przędzie, ale jeżeli się wyłoży kompletnie (a stara się, jak może), to z pewnością Tychy nie zostaną ostatnią i jedyną fabryką Fiata w Europie. Życzmy im, żeby próba samobójcza okazała się nieudana.
  • Gość: Andy-1950 IP: *.devs.futuro.pl 10.10.11, 08:47
    Myślę że najlepiej wychodzi im bara,bara.Powodzenia
  • remo29 10.10.11, 09:47
    Spadnie jakość, spadnie wydajność, ale za to wzrosną koszty. Pojawi się spadek sprzedaży i tęsknota za fabrykami w Polsce. Rynek zweryfikuje wszystko.
    --
    Parada Karzełków czyli - ostra kreska
  • Gość: Aldona IP: *.echostar.pl 10.10.11, 10:06
    I dlatego sprzedałam swojego fiata.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka