Dodaj do ulubionych

Fiat zamknie fabrykę w Tychach?

31.10.12, 08:11
To jest pytanie tygodnia, a nie trotyl w Smoleńsku.
Kolejne osoby w kolejce do urzędu pracy, wypychane na emigrację.

--
agnostyk.salon24.pl/
Edytor zaawansowany
  • agnostic5 31.10.12, 08:14
    Do końca roku tyska fabryka Fiata zakończy produkcję auta Panda i od stycznia może działać na pół gwizdka. A koncern z Turynu milczy o produkcji nowych aut w Polsce.

    Więcej... wyborcza.biz/biznes/1,100896,12771891,Koniec_fiata_Panda_w_Tychach__Wlosi_zamkna_fabryke_.html#ixzz2ArIAqUZD

    --
    agnostyk.salon24.pl/
  • woda_woda 31.10.12, 08:15
    Trzeba obrazić się na Włochów. Śmiertelnie.
  • humbak 31.10.12, 08:24
    Tak to jest jak się nie stawia na rozwój naszych przedsiębiorstw. Stworzenie korzystnych warunków podatkowo-prawnych zastępuje się ulgami, strefami ekonomicznymi i wspieraniem konkretnych inwestycji i skutek jest taki że stajemy się od nic uzależnieni. A że są zagraniczne to oprócz koniunktury w kraju uzależniamy się od tej za granicą.
    --
    "Wake up! Time to die."
    Wiadomokto
  • humbak 31.10.12, 08:24
    To tak w uproszczeniu oczywiście.
    --
    "Wake up! Time to die."
    Wiadomokto
  • dupetek 31.10.12, 08:46
    I to bardzo dużym uproszczeniu - prawie na granicy.
    --
    kaczka, jak to kaczka
    --
    Lubię lody!
  • humbak 31.10.12, 08:52
    Co nie zmienia faktu że obawy o likwidację Fiata u nas wynikają w znacznej mierze z problemów gospodaraczych Italii.
    --
    "Wake up! Time to die."
    Wiadomokto
  • mariner4 31.10.12, 08:46
    koncernu FIAT? Uważasz, że FIAT knuje z Tuskiem przeciwko Polsce?
    M.
  • tornson 31.10.12, 10:34
    mariner4 napisał:

    > koncernu FIAT? Uważasz, że FIAT knuje z Tuskiem przeciwko Polsce?
    Fiat to koncern włoski i musi się liczyć z interesami swojego państwa. Jeśli trzeba zamknąć fabrykę w Polsce albo we Włoszech zamknie się w Polsce, proste tak to działa, wbrew temu w co chcieliby wierzyć neoliberalni talibowie.
  • tornson 31.10.12, 10:23
    "niewidzialną rękę rynku" i opieranie gospodarki o zagraniczne montownie.
  • szwampuch58 31.10.12, 10:39
    przypomnijcie mi towarzyszu jak nazywa sie polski samochod ktorego mozna by montowac nad Wisla?
  • herr7 31.10.12, 12:47
    to jest jedyna polska marka, no może nie do końca, gdyż musimy ją podzielić ze Słowakami.
  • der-chef 31.10.12, 12:53
    szwampuch58 napisał:

    > przypomnijcie mi towarzyszu jak nazywa sie polski samochod ktorego mozna by mon
    > towac nad Wisla?

    "Polonez", "Syrena". Jak się rozjebało przemysł i wszelkie biura konstrukcyjne (teraz Polacy projektują samochody za granicą) to nie będzie polskiego samochodu. Nie będzie niczego polskiego, nawet kartofli.
  • Gość: Jojo IP: *.dip.t-dialin.net 31.10.12, 15:30
    Dwa pytania do szefa:
    1.Kto rozwalil,krasnoludki?
    2.Jakie zagraniczne maja polskie slady?
    a na marginesie: kartofle sa peruwianskie,hehehe
  • tornson 07.11.12, 16:18
    der-chef napisała:

    > "Polonez", "Syrena". Jak się rozjebało przemysł i wszelkie biura konstrukcyjne
    > (teraz Polacy projektują samochody za granicą) to nie będzie polskiego samochod
    > u. Nie będzie niczego polskiego, nawet kartofli.
    Były też świetne projekty Warsa czy przede wszystkim Beskida, uwalone po 1989 roku przez solidaruchów, dla których liczy się tylko "niewidzialna ręka" a nie dobro kraju i jego siła gospodarcza.
  • Gość: gonzo IP: *.tarnowskiegory.vectranet.pl 07.11.12, 18:19
    Ogar, Wars 1300, Polonez Stratos, Polonez 2000, Syrena Laminat, Oberek, Warszawa 219, Beskid 106.
  • sawqeluna 09.11.12, 14:33
    Nie zamkną, to jedna z lepszych fabryk małych aut w europie.
    --
    Widziałeś Yeti? A coś jeszcze?
  • tornson 12.11.12, 16:28
    sawqeluna napisała:

    > Nie zamkną, to jedna z lepszych fabryk małych aut w europie.
    To nie żadna fabryka, a jedynie montownia. O jakości i tak decydują podzespoły sprowadzane z Włoch i przede wszystkim włoska technologia.
    A montownia najlepsza tylko pod kontem pół-niewolniczej siły roboczej, ale jak rząd przyciśnie Fiata że trzeba utrzymać miejsca pracy we Włoszech, a nie gdzieś tam na ruskiej granicy UE, to argument półniewolniczej siły roboczej odpada.
  • Gość: rodak IP: *.centertel.pl 11.11.12, 08:43
    tak to jest jak się obcym sprzedaje to co nasze, atak byśmy własne konstrukcje robili i byśmy fabryk nie zamykali tylko co chwila nowe w Polsce otwierali

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka