Dodaj do ulubionych

Czy 4 km drogi w Sudetach umniejszą rolę Szczec...

IP: *.dip.t-dialin.net 01.02.05, 19:25
Artykuł można włożyć między bajki. Już kiedyś te bzdury były opisywane.

Obecnie Niemcy i Czesi z wielkim rozmachem kończą budowę autostrady A17 z
Drezna do Pragi (w bardzo trudnym geologicznie terenie - budowa wymaga wiele
tuneli i mostów, w tym najdłuższy tunel w Czechach).

Tym samym nie ma sprawy. Nie wiem, czym tu się podniecać.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Pola Autor. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.02.05, 19:28
    Nie rozumiem. Czy nie można pobierać opłaty za skorzystanie z tego skrótu?
    Tak żeby Polska na tym nie straciła...?
  • Gość: fritz IP: *.adsl.solnet.ch 02.02.05, 11:32
    a wiec za rezygnacje z budowy na koszt Niemiec i Czech calej infrastruktury
    integrujacej w Polska siec drug. A wiec nie tylko zjazd w pole, tylko
    polaczenie do sieci drog odpowiadajace panujacym obecnym standardom w Uni
    Europejskiej dla wezlow komunikacyjnych, rowniez pod wzgledem ochrony
    srodowiska naturalnego (a to moze byc bardzo drogie).

    Nie zapewnienie takiej rekompensaty jest oczywista dzialalnoscia SLD przeciwko
    elementarnym interesem Polski. Rekompensaty takie sa jak najbardziej normalne
    i nie stanowia zadnego aktu dodatkowych zadan. Zreszta w tym szczegolnym
    przypadku mozna by bylo rowniez o nich pomyslec.

    Jak widac, Belka, Hausner and Co dzialaja tak samo jak Miller, extremalnie
    spolegliwie w stosunku do Niemiec. Ciekawe, czy p. Kwasniewski pokaze tym razem
    charakter? P. K. stara sie moze o rozpoczecie kariery w Uni, a do tego bedzie
    potrzeboawac poparcie Niemiec. A wiec widze czarno! Chyba ze opozycja zdola
    odwolac rzad.
  • Gość: MAc IP: *.junisoftex.pl / *.junisoftex.pl 01.02.05, 19:35
    4 km, 1000zł za km, szybko się zwróci ;-) i wszystkom się będzie opłacało
  • Gość: x IP: *.crowley.pl 01.02.05, 19:39
    Celem Niemcow jest przejecie ruchu z polskich portow
    Szczecin, Gdansk na rzecz swoich!!!

    Tu chodzi o przejecie tranzytu Azja-Europa tak by zarobili Niemcy a nie Polacy!
  • Gość: Włodek z Poznania IP: *.238.103.56.adsl.inetia.pl 01.02.05, 19:53
    rząd powinien wynegocjować za tę zgodę od Czechów podjęcie działań dla
    zbudowania połączenia autostradowego Olmouc-Sumperk-Nysa, by móc kontynuować tę
    trasę do Wrocławia. W ten sposób powstałaby alternatywa dla Szczecina na
    przejęcie ruchu z mega-aglomeracji Wiedeń-Brno-Bratysława-Budapest . Tak pojedzie
    on przez Drezna. A ruchu z rejonu Pragi i tak nie da się przejąć nawet budując A3
  • Gość: Olek51 IP: *.teleton.pl 02.02.05, 07:45
    Korytarz transportowy północ - południe nie musi być prowadzony przez Pragę -
    główny ruch odbywa się na odcinku Bratysława-Brno i idzie przez Pragę tylko
    dlatego, że z czeską D1 nie łączy się w ogóle polska sieć dróg (proponuję
    dojechać od strony Czech do Harrachowa zimą, w czasie opadów śniegu, i dalej z
    Jakuszyc do Jeleniej Góry. Problemem nie jest strona czeska, która bardzo
    intensywnie buduje sieć autostrad i dróg ekspresowych, tylko mnisterstwo
    infrastruktury, które nie widzi potrzeby budowy połączeń północ-południe.
    Tranzyt z Austrii i tak by poszedł przez Słowację, ponieważ jeszcze w latach
    90., gdy pracowałem w Czechach przy budowie autostrady D8 Praga-Brno austriacy
    bali się rozjechania Austrii przez TIRy i nie zgodzili się na budowę odcinka
    Brno-Wiedeń. A poza tym masz rację.
  • qaqos 03.02.05, 18:43
    Praga - Brno to jest D8, a nie D1. nie wiem, na co się Austriacy zgadzali, a na
    co nie, ale na południe od Brna idzie i tak droga szybkiego ruchu (Rychlostna
    cesta, czy jakośc tak) i gro polskiego ruchu na południe europy idzie własnie
    przez Ołomuniec - Brno.
  • Gość: fritz IP: *.adsl.solnet.ch 02.02.05, 11:33
    Masz racje. Dokladnie o to chodzi!!
  • Gość: c IP: *.crowley.pl 01.02.05, 19:41
    To ze Polska ma tak malo autostrad to wina "niemieckiego Lobby" w
    rzadach Polski.
    Niemcom zalezy na zdecydowanym zmniejszeniu znaczenia polskich portow
  • Gość: Ma-ryja IP: *.dip.t-dialin.net 01.02.05, 20:14
    > To ze Polska ma tak malo autostrad to wina "niemieckiego Lobby" w
    > rzadach Polski. Niemcom zalezy na zdecydowanym zmniejszeniu znaczenia polskich
    portow

    Jeszcze wiekszych bredni nie slyszalam. Dlaczego Polakom nie zalezy na tym by
    byc bogatym, i ciagle tylko wesza spisek wokol siebie? oj psychopatyczne natury,
    kazdy chcialby byc bogaty, ale cudzym kosztem.
    Niemcy sa krajem "wieszczy i myslicieli", jak ktorys z ich wieszczy kiedys
    sformulowal, wiec mysla, ze na 4 km przez Polske zarobia, wiec buduja te droge.
    Polski wieszcz tamtemuz rownowieczny stwierdzil, ze "polska mesjaszem narodow
    jest", wiec sie narod umartwia i ciagle ma tyle radochy w tym, ze nie jest w
    stanie niczego produktywnego wymyslic. Robienie z siebie ofiary jeszcze nikogo
    nie wzbogacilo. Dlugo jeszcze bedzie bieda w tym zwariowanym kraju, bo wszyscy
    sa jak psy ogrodnikow: sam nie zezre i komu nie da!
  • Gość: Mieeetek IP: *.aster.pl 01.02.05, 21:05
    Gość portalu: Mam-ryja napisał(a):


    > Jeszcze wiekszych bredni nie slyszalam. Dlaczego Polakom nie zalezy na tym by
    >byc bogatym, i ciagle tylko wesza spisek wokol siebie? oj psychopatyczne natury
    > kazdy chcialby byc bogaty, ale cudzym kosztem.
    > Niemcy sa krajem "wieszczy i myslicieli", jak ktorys z ich wieszczy kiedys
    >sformulowal, wiec mysla, ze na 4 km przez Polske zarobia, wiec buduja te droge.
    > Polski wieszcz tamtemuz rownowieczny stwierdzil, ze "polska mesjaszem narodow
    > jest", wiec sie narod umartwia i ciagle ma tyle radochy w tym, ze nie jest w
    > stanie niczego produktywnego wymyslic. Robienie z siebie ofiary jeszcze nikogo
    > nie wzbogacilo. Dlugo jeszcze bedzie bieda w tym zwariowanym kraju, bo wszyscy
    > sa jak psy ogrodnikow: sam nie zezre i komu nie da!


    "Jeszcze większych bredni..." . Przeczytaj swoje to zmienisz zdanie . Niemcy
    najwięcej "wieszczy" mieli w czasie II i III Rzeszy . Po tych "wieszczach"
    Europa i świat do tej pory nie mogą sie pozbierać .
    Jak się Polska nie podoba Nowoniemcom , nie muszą tutaj zaglądać . Nie masz
    jakiegoś niemieckiego forum koło siebie ? Tam wylewaj żale i chwal swoich
    nowych rodaków .
  • Gość: kojot IP: *.patterson.dynamic.msstate.edu 01.02.05, 20:17
  • Gość: Travel IP: *.acn.waw.pl 01.02.05, 21:02
    "Na obsługę nowych przejść granicznych trzeba będzie przekazywać straży
    granicznej 3,5 mln zł rocznie plus 0,5 mln zł na sprzęt do kontroli
    granicznych."

    A co to za paranoja? Przeciez to granica wewnętrzna i w ogóle za dwa lata po
    pełnej implementacji Schengen nie będą potrzebne żadne kontrole. Tym czasem na
    tym odcinku ( nie sądzę, aby droge zbudowano szybciej niż w rok ) mogłbyby
    jakieś lotne patrole SG obserwować sytuację i w razie czego kontrolować na
    bocznych pasach lub na jakimś parkingu przy barze. Wszystko sie da
    zosrganizować. Ale pomysł budowania DWÓCH przejść granicznych ze standartową
    odprawą to tylko jakiemuś psycholowi mógł do głowy przyjść. Tak własnie SG
    rozumie ducha UE. Podobnie, jak w Jurgowie, na przemianowanie przejsć MRG na
    zwykłe dla obywateli UE trzeba czekać kilka miesięcy, a powinno to byc
    automatycznie od 1 maja 2004 roku.
  • Gość: Mieeetek IP: *.aster.pl 01.02.05, 21:17
    Gość portalu: Travel napisał(a):

    > "Na obsługę nowych przejść granicznych trzeba będzie przekazywać straży
    > granicznej 3,5 mln zł rocznie plus 0,5 mln zł na sprzęt do kontroli
    > granicznych."
    >
    > A co to za paranoja? Przeciez to granica wewnętrzna i w ogóle za dwa lata po
    >pełnej implementacji Schengen nie będą potrzebne żadne kontrole. Tym czasem na
    > tym odcinku ( nie sądzę, aby droge zbudowano szybciej niż w rok ) mogłbyby
    > jakieś lotne patrole SG obserwować sytuację i w razie czego kontrolować na
    > bocznych pasach lub na jakimś parkingu przy barze. Wszystko sie da
    > zosrganizować. Ale pomysł budowania DWÓCH przejść granicznych ze standartową
    > odprawą to tylko jakiemuś psycholowi mógł do głowy przyjść. Tak własnie SG
    > rozumie ducha UE. Podobnie, jak w Jurgowie, na przemianowanie przejsć MRG na
    > zwykłe dla obywateli UE trzeba czekać kilka miesięcy, a powinno to byc
    > automatycznie od 1 maja 2004 roku.



    A skąd wziąć co najmniej 25 mln euro na modernizację dróg w "worku
    turoszowskim", aby połączyć je z nową arterią między Czechami i Niemcami ?
    Przypadkowo czy celowo pominąłeś ?
    I pytanie retoryczne . Jaki w tym wszystkim interes ma Polska ?
  • Gość: j. IP: *.dip.t-dialin.net 01.02.05, 21:14
    ..nie są zainteresowani budową tranzytowych dróg z polskich portów na południe.
    Te drogi już istnieją - dobre autostady (w Niemczech dla ciążarówek płatne),
    mosty nad duńskimi cieśninami (bez promów można przejechać z północy na
    południe przez cały kontynent).Dodatkowo Niemcy planują budowę mostu do Danii
    na północ od Lubeki. Krótki odcinek koło Turoszowa to tylko zastępcza droga.
    O polskie porty musi dbać wyłącznie polski rząd i nikt inny go nie zastąpi.
  • Gość: Danziger IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 01.02.05, 21:19
    Pierdzielenie. Polska nie ma autostrad, więc tranzyt omija Polskę. I to jest
    problem polskich miast że INNI mają dobre drogi ale że POLSKA ich nie ma. A to
    zawdzięczamy takim "ekspertom" jak Miller, Pol, Kublik z GW itp.
  • Gość: Zbyszek IP: *.dsl.speedlinq.nl 01.02.05, 21:55
    Jakie koszta sluzb granicznych?Polska wchodzi do Schengen 28 pazdziernika 2007
    wiec o jakich kosztach posterunkow granicznych Polska beczy?
  • Gość: dante_waw IP: *.crowley.pl 02.02.05, 02:01
    Temat byl juz walkowany i tak nic z tego nie wynika jest autostrada A6
    (Szczecin Berlin) wiec w czym problem, to czy frach przyplynie do Szczecina czy
    Rostocku zalezy tylko od Polski i tego jakie beda oplaty w tych dwoch portach.
    Trasy S3 jak nie ma tak nie ma wiec czym sie podniecac... i tak Czesi beda
    korzystac z portow niemieckich lepiej skomunikowanyc z autostradami (szczescie
    Szczecina ze ma polaczenie z autostradami NIEMIECKIMI) czy przez worek
    turoszowski czy nie, a jak znowu odwalimy "leppera-reytana" to i tak jest
    polaczenie Drezno Praga A17.
    Budujcie drogi a nie blokujcie tak poprawia sie konkurencyjnosc gospodarki. Te
    4km Pol bedzie mogl dopisac do planu na rok 2006 a ekologowie beda zachwyceni
    bo to tylko 4km a nie 100km.
  • Gość: Olek51 IP: *.teleton.pl 02.02.05, 07:35
    W latach 1994-96 budowałem most przez Wełtawę na D8 (Praga-Drezno). D8
    przebiega na terenie Czech wzdłuż doliny Łaby, odcinki górskie są pewnie po
    stronie dawnej NRD, więć gdzie jest ten najdłuższy tunel w Czechach?
    Rzeczywiście, ta trasa może przejąć wszystkie przewozy na trasie północ-
    południe i skierować do Rostocku (połączenie promowe do Gedser) albo Hamburga.
    A bypass przez worek żytawski to droga o lokalnym znaczeniu, na uboczu głównych
    ciągów transportowych, którą wymyślił sobie jako główny element programu
    wyborczego inteligentny inaczej poseł PO ze Szczecina Piotr Zaremba.
  • Gość: AS IP: 194.205.82.* 02.02.05, 08:32
    "WIT" ma rację - za rok, najpóźniej za dwa lata powstanie autostrada Drezno-
    Praga. Pytam: jaki normalny człowiek pojedzie wtedy przez Hradek ? Wystarczy
    popatrzeć na mapkę. Nasze porty będą zagrożone właśnie przez autostradę, a nie
    przez drogę turoszowską. Nasze urzędasy o tym nie wiedzą ?
  • Gość: qq IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 02.02.05, 08:39
    Obiekcji co do znaczenia ekonomicznego tej drogi na pewno nie ma ta osoba, która
    skasowała "prowizję" od lobby czesko-niemieckiego...
  • Gość: Olek51 IP: *.teleton.pl 02.02.05, 09:28
    Kombinuję gdzie jest ten najdłuższy tunel w Czechach i wychodzi mi na tunel w
    Pradze pod Strachovem (wlot od strony Brzevnova), tylko że on ma główne
    znaczenie dla lewobrzeżnych dzielnic Pragi (Praga 5 Smichov), a częściowo z
    ruchem w kirunku Pilzna, Rozvadova i Norymbergi (D5). Czy o ten tunel Ci
    chodziło?
  • radiks 02.02.05, 09:40
    Nie chodzi o tunel 'Panenska' właśnie budowany na autostradzie D8.
    Długość tunelu to trochę ponad 2000m. Tunel będzie niedaleko miejscowości
    Telnice (na pn-wsch od niej) jakieś 5 km przed granicą z Niemcami.
    Dlatego to co pisze Wybiorcza i gadają politycy to jakaś paranoja. Popatrz na
    mapkę z wyborczej i wytycz linię prostą między Dreznem a Pragą. TRak za 2 lata
    będzie autostrada na całej długości. Komu będzie się chciało nadrabiać drogi
    przez Worek Turoszowski jak Niemcy nie mają tam ani kawałka autostrady lub drogi
    ekspresowej zrobionej - od autostrady Drezno-Wrocław na południe..?


    --
    RAdiks
    ======
  • Gość: Olek51 IP: *.teleton.pl 02.02.05, 10:18
    Kiedyś "tymi ręcami" budowałem most na D8 (przed zjazdem na Novou Ves, ok 23 km
    na północ od Pragi) i jakoś nie mogłem umiejscowić lokalizacji na tunel. Z
    resztą się zgadzam, patrz moje poprzednie posty.
  • Gość: martin IP: 62.209.195.* 02.02.05, 10:09
    tady nejde o žádný štětín,ale o zlepšení dopravního spojení mezi části severních
    čech kolem liberce s německem.(liberec byl před válkou obydlen zvětší části
    němci).
  • Gość: europejczyk IP: *.spectranet.com 02.02.05, 11:18
    Jakie koszty przejsc granicznych? Przeciez jestesmy w Unii, w Schengen niedlugo
    i zadnych przejsc nie bedzie!
    Jak sie nie zgodzimy na te 4 km to zrobia sobie droge wokol worka.
  • Gość: fritz IP: *.adsl.solnet.ch 02.02.05, 11:37
    No, to niech zrobia droga wokol "worka", zatruwaja ich okolice i niech nie
    zawracaja d...

    Problem dla Niemiec polega na tym, ze ta droga "wokol" jest zig razy
    drozsza!!! Na tym wlasnie polega wartosc "worka". Troche z tych zaoszczedzonych
    pieniedzy powinno zostac uzyte na budowe infrastruktury w Polsce.
  • Gość: Kaganek oświaty. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.02.05, 13:21
    Ruch przez niemieckie porty juz dawno jest przejęty bo w Polsce nie ma
    autostrad. Myslicie ze Szczecina ktos dzis pojedzie z towarem do Pragi, ha, ha,
    chyba samobujca!!! Obudzili się z Workiem ćwoki miast budować autostrade Pn-
    Poł. Za winietki zbudują w 2035 roku a Dr. Kulczyk sciągać kaske będzie za
    przejazd, polskie porty już dawno zdechną całkiem. Dalej dyskutujcie czy dać
    budować przez Worek czy nie, nie damy to i tak zbudują na około ha, ha. Oj
    głupi, głupi!
  • toja3003 02.02.05, 15:20
    porozmawiajmy wreszcie konkretnie,
    bo nikt nie odpowiadział na moje pytanie
    konkretne pytanie: na jakiej trasie,
    z ajkiego miasta do jakiego coś się skróci?

    Jedynie trafiam na medialne ogolniki
    typu "skraca polaczenie z poludnia na polnoc";
    pytam jeszcze raz: dla jakich konkretnie tras?

    Podajci mi miasto, z ktorego wyjezdza "na poludniu"
    cizarowka i po zbudowaniu tego odcinka
    pojedzie inaczej niz dzisiaj tzn. do
    Rostocku a nie do Szczecina.

    Akurat zajmuje sie planowaniem transportu w firmach
    spedycyjnych wiec sluze szczegółowymi danymi:

    Kluczowy dla tych tras jest wezel drezdenski
    (jesli ktoś upiera się przy Bautzen to i tak
    nic sie nie zmienia przy obliczeniach).
    Otoz z Drezna do Rostocku (port) jest
    446 km a z Drezna do Szczecina 341.
    Te odleglosci sie na tych trasach nie zmienia!
    Obojetnie czy te 4 kilometry beda zbudowane czy nie.

    Podobne obliczenia mozna przeprowadzic dla Pragi
    czy Liberca wiec nadal pytam o jakich polaczeniach
    myślimy mowiac poludnie-polnoc? I o jakich
    przewoznikach, bo na pewno nie o tych, z ktorymi
    ja mam do czynienia.

    Czekam na 2 alternatywne i konkretne trasy
    z kilometrami przed i po.
  • Gość: człowieku IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.02.05, 16:25
    przecież tu nie chodzi o racje . Tu chodzi o to by mieszać i dezawuować rządy
    SLD i jeszcze brać grubą kasę . Kublik sie w tym specjaliżuje . Najpierw
    przeszkadzał mu światłowód , póxniej druga nitka Jamału bo miała iśc przez
    bieszczady , terraz rura przez Bałtyk no i brak ruły z Brodów , a nawet 4 km
    drogi . Wszystko to po to robione by "uzależnić" , "zmniejszyc"
    i "zmonopolizować". On dobrze wie że czytelnicy wyborczej to w wiekszości
    ciemna masa która przyjmie kazdy kit.
  • toja3003 02.02.05, 17:09
    uzupełnienia, szkoda tylko, że media
    powtarzają te bzdury i nie przytaczają
    kontragumentów, o których pisałem...
  • Gość: krzysztof IP: *.pietka.pl / *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.02.05, 22:44
    Zanim napiszecie coś głupiego, to również odnosi się do autora artykułu Pana
    Kublika, zaintersujcie się bliżej tematem. Niemcy i Czesi od kilku lat budują
    autostradę łączącą bezpośrednio Pragę z Dreznem, zapraszam na
    www.autobahn17.de , i gdzieś mają drogę przez worek turoszowski. Ta droga ma
    tylko charakter lokalny. Trzeba też popatrzeć na mapę, z Berlina do Szczecina
    prowadzi autostrada i jest to tylko 90 km. Do Rostoka czy Hamburga jest dużo
    dalej. Przyczyny omijania polskich portów są zupełnie inne.
  • Gość: maxx IP: *.mia.bellsouth.net 03.02.05, 23:22
    Dowalic sasiadom z poludnia winiety na polskim 4 ro kilom.odcinku i
    rygorystycznie ich sprawdzac na 4 ro kilometrowym odcinku dokladnie tak samo
    jak oni nas gdy jedziemy na narty do Austrii przez Czechy.
    Okaze sie ze to teoretyczne ulatwienie dla nich bedzie praktycznym utrudnieniem.
    Pierwszy raz i Oni odczuja koszta tranzytu.
    Sprawdzac tez czystosc aut i stosownie karac jezeli nie spelniaja wymogow.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka