Dodaj do ulubionych

Ceny paliw w Polsce gonią Europę Zachodnią

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.07.05, 23:49
"Gorzej dla polskiego kierowcy wypada porównanie z innymi państwami Europy
Środowej"

To chyba ta Środa...

"Szaleństwo cen zaczęło się od 2000 r. [...] Ponadto fiskus zaczął szybciej
podnosić stawkę akcyzy."

Stawki podatku akcyzowego dla benzyny bezołowiowej:
- obowiązujące od 1 stycznia 2000 roku za 1000 litrów:
1257 złotych

- od 1 stycznia 2001 roku za 1000 litrów:
1346 złotych

1346 - 1257 = 89

Procentowo wzrost o ok. 7%. Rzeczywiście rok 2000 był PORAŻAJĄCY.

>Wtedy także Polscy kierowcy zaczęli masowo zakładać instalacje napędu na
>autogaz.

Od 1 stycznia 2001 podatek akcyzowy na gaz wynosił 246 zł za 1000kg. W tej
chwili wynosi 695.
Edytor zaawansowany
  • Gość: nanook IP: 212.182.102.* 27.07.05, 23:50
    Żeby wysokość płacy też tak goniła do góry. :))
  • Gość: gazolik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.07.05, 23:57
    Paliwo z tego syberyjskiego syfu Uralsa, przy niższych rozlicznych kosztach,
    w najbiedniejszym kraju Unii jest o całe 11% tańsze niż w Wielkiem Brytanii,
    która jest pięć razy bogatsza i ma niebotycznie wysoką akcyzę.

    I to pewnie wg profa premiera nie jest ekonomiczne "disco polo".
    Dopiero taka sytuacja oznacza ekonomicznie po bożemu.

    Tylko co z tym przemytem ze Wschodu?
    Przecież powoływanie się na różnicę cen to byłoby ordynarne prostactwo,
    ekonomiczne disco polo.
    To skąd to się bierze?
  • Gość: sara IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 00:01
    A jak się to ma do przelicznika za godzinę pracy. Paliwo w Niemczech wg. tego
    przelicznika jest 4-5 razy tańsze niż w Polsce. Czyli znowu pieprzona demagogia
    przez usłużną tubę dziennikarzy.
  • Gość: Schuja IP: *.dip0.t-ipconnect.de 28.07.05, 10:08
    Ciagle , od wielu lat juz probujecie porownywac we WSZYSTKIM wasz niski ,
    polski standart zycia do tego u Dojczow. To wasz najwiekszy BLAD. Przez co
    najmniej najblizsze 20 - 25 lat zapomnijcie o tym. Wiem , ze to boli , ale bez
    pracy nie ma kolaczy. Dojcze spadna troche na dol w tym czasie , wy MOZE sie
    troche podzwigniecie i wtedy bedziecie juz blisko siebie ( zakladajac , ze
    Polak znowu czegos nie spieprzy ). Ale puki co, radze tych wzajemnych porownan
    UNIKAC.Zwiekszaja tylko niepotrzebnie wasza frustracje narodowa.
  • Gość: shrink IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 14:34
  • Gość: HK IP: 219.238.167.* 28.07.05, 07:50
    Ciekawe jest to że w większości krajów gdzie cena benzyny jest niższa niż w Polsce - ON ma z reguły
    taką samą cenę jak benzyna albo nawet wyższa (co znaczy że akcyza jest taka sama). Ciekawą analizą
    byloby wyliczyć do jakiego stopnia wyższa akcyza na benzynę w Polsce subsydiuje niższa akcyzę na ON.
    UE ma jakieś regulacje co do minimalnego podatkowego obciążenia paliw - przypuszczam że liczą oni to
    ogólnie, tak że być może za możliwość niższych staweg akcyzy na ON musimy placić wyższymi stawkami
    na benzynę (choć na Litwie i Łotwie obydwa rodzaje paliwa są tańsze - ale może oni mają jakieś przepisy
    przejściowe - tak jak my na akcyze na papierosy)
  • Gość: Terion IP: *.pkp.com.pl / *.tktelekom.pl 28.07.05, 08:47
    ... ale nie zrozumieliście. Więc nie płaczcie tylko płaćcie. Wybraliście sobie
    władzę, która z was zdziera, to o co chodzi. UPR swego czasu robiąc kampanię
    wyborczą wynajęła jedną ze stacji beznynowych w Warszawie na cały dzień i
    sprzedawała w ramach autoreklamy partii benzynę bodaj po 1,10 (wtedy kosztowała
    ponad 2 zł). Co zrobił tłum? Ustawił się w długiej kolejce ... po czym wybrał
    obecnych. Dlatego niech ten tłum teraz buli, zbankrutuje i zdechnie. Może
    zostana ci mądrzejsi.
  • Gość: polski kacyk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 09:21
    Nie płakać mi tu i zakładać gaz ,bo muszę sobie kupić nowe BMW 750Li i wille w
    Hiszpani . Do roboty robole ,odbijecie to sobie rentami i zasiłkami ciemna
    maso .
  • Gość: na zimno IP: *.dip0.t-ipconnect.de 28.07.05, 09:42
    Twoje BMW750Li nie pojedzie niestety na takiej benzynie, kacyku !

    www.uokik.gov.pl/download/21%2007%202005%20RAPORT%20PALIWA%20I-VI%202005.doc

    Radze zaopatrzyc sie w duze zapasy paliwa z zagranicy, bo ta bmka
    pije przynajmniej tyle, co niektorzy politycy.


  • Gość: wolly IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 09:52
  • Gość: liberty IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.05, 11:04
    M.in. właśnie DLATEGO nie gonią...
  • Gość: kanadol IP: *.vs.shawcable.net 28.07.05, 09:59
    W Kanadzie ceny paliwa sredio .90 CAD za litr co w przeliczeniu po 2.7zl za 1
    CAD daje ok 2.5 zl. Mimo to i tak kierowcy skarza sie na wysokie ceny paliwa a
    od miesiaca strajkuja kierowcy ciezarowek w porcie w Vancouver zadajac podwyzki
    cen za przewozy by zrekompencowac wzrastajaca cene paliwa. 5 lat temu srednia
    cena 1 litra benzyny byla okolo 0.5 CAD
  • Gość: Lukasz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.05, 10:01
    ze znow nasi dzielni przedsiebiorcy, ktorym tak ciezko kroja nas zrzucajac
    wszystko na rzad.Obnizenie akcyzy przez panstwo o 30gr nie spowoduje U NAS
    spadku cen.Wrecz przeciwnie.Wszyscy fachowcy i niezalezni dziennikarze beda nas
    mamic tzw wyrownywaniem cen.
    Podobnie bylo z perfumami-akcyza spadla o kilkadziesiat procent a ceny WZROSLY
    bo jak mowil jeden z "fachocow" Polacy nie chca placic mniej za cos co kiedys
    kosztowalo duzo.. NIC DODAC NIC UJAC
    Dlatego ja wszystko co moge kupuje poza tym smiesznym krajem
  • Gość: na zimno IP: *.dip0.t-ipconnect.de 28.07.05, 10:27
    paliwo za wygorowana cene i jest ono praktycznie nie do uzytku
    ze wzgledu na odstepstwa od wszelkich norm ?

    Wyjatek z raportu:

    www.uokik.gov.pl/download/21%2007%202005%20RAPORT%20PALIWA%20I-VI%202005.doc

    ...............
    Stopień niezgodności z wymaganiami jest też bardzo zróżnicowany, od wartości
    ułamkowych do kilkudziesięciokrotnego przekroczenia, np.:
    - Stacja Paliw PW "ENERPOL" J. Wieczorek Żory, ul. Okrężna 5 - w próbce ON
    kwestionowano parametry: zawartość siarki – 2101 mg/kg, skład frakcyjny –
    >400oC,

    - Stacja Paliw PH "SINUS" J.Bąk Ustroń, ul. Skoczowska 72 - w próbce ON
    kwestionowano parametry: zawartość siarki – 3098 mg/kg, skład frakcyjny –
    400oC. Natomiast w próbce benzyny Pb 95 kwestionowano: zawartość siarki – 409
    mg/kg, zawartość tlenu – 8,67; zawartość eterów – 45,7,

    - Stacja Paliw MARC TRANS W. Bakalarska, Czempiń, ul. Kolejowa 36 – w dwóch
    próbkach ON kwestionowano parametry: zawartość siarki – 2626 mg/kg i 3360 mg/kg
    przy normie max 50 mg/kg, skład frakcyjny – 400oC i 400,5oC przy normie max.
    360oC,


    - Stacja paliw WERMEX Artur Kalisz, Lublin, ul. Głuska 3 - w próbce ON
    kwestionowano parametry: zawartość siarki – 4290 mg/kg przy normie max 50
    mg/kg, skład frakcyjny – 407,6oC przy normie max. 360oC,

    - Stacja paliw EL-MAT E. Ptach, Pruszcz Gdański, ul. Łukasiewicza 2 – w próbce
    ON kwestionowano parametry: zawartość siarki 4075 mg/kg i skład frakcyjny
    406,1oC,

    - Stacja paliw CHEVRON-JANSEN Sp. z o.o., Kraków, ul. Czyżewskiego 1 – w próbce
    ON kwestionowano parametry: zawartość siarki 1130 mg/kg, skład frakcyjny 400oC
    i gęstość 845,6 kg/m3 przy normie max. 845 kg/m3. Natomiast w dwóch próbkach
    benzyny bezołowiowej Pb 95 kwestionowano: zawartość siarki 345 i 350 mg/kg,
    zawartość tlenu 4,17 i 4,67 % (m/m) przy normie max. 2,7 % (m/m) i zawartość
    eterów 22,5 i 25,6 % (V/V) przy normie max. 15 % (V/V).
  • yavorius 28.07.05, 10:16
    No tak, Norwegia to już nie Europa, cen nie podali. Awruk!
    --
    52°17 N
    21°00 E
  • Gość: kierowca123 IP: *.edu.pl / 213.76.145.* 28.07.05, 10:26
    Ceny gonią Europę a kiedy nasze zarobki zacznął gonić te Unijne? Wszystko sie
    porównuje z Unia tylko nie ile tam zarabiają i jakie koszty ponosza na utrzymanie!!!
  • Gość: neworder IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 10:47
    Gość portalu: kierowca123 napisał(a):

    > Ceny gonią Europę a kiedy nasze zarobki zacznął gonić te Unijne? Wszystko sie
    > porównuje z Unia tylko nie ile tam zarabiają i jakie koszty ponosza na utrzyman
    > ie!!!

    Nowy rząd koalicyjny już szykuje specjalny dekret z mocą natychmiastową
    zrównujący nasze zarobki z unijnymi.
  • pppiotrow 28.07.05, 10:56
    Ciekawa rozmowa Żakowskiego z Ryfkinem w "Polityce" na temat przyszłości ropy.
    Także komentarz/polemika Bendyka.
    Polecam.


    PS
    Czy określenie "Węgrzy płacą za paliwa drożej niż my." jest poprawne. Nie
    jestem językoznawcą, ale na mój "instynkt językowy" to płacić można mniej lub
    więcej, albo coś może BYĆ droższe lub tańsze ...
  • Gość: lutik IP: 195.187.51.* 28.07.05, 11:17
    ropy coraz mniej (jej zasoby sa przecież nieodnawialne), a więc będzie coraz
    droższa- to tylko ekonomia.
  • Gość: POLKA? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 11:44
    NIE TYLKO CENY PALIW W POLSCE GONIĄ EUROPĘ ZACH. A ZAROBKI COFAJĄ SIĘ DO
    ŚREDNIOWIECZA. WSTYD!
  • Gość: loofka IP: *.unknown.be.uu.net 28.07.05, 12:45
    to jest qrwa skandal przy najnizszym zarobku 7.65 litr paliwa kosztuje 1E
    czytalem gdzies ostatnio ze zakup produktu i produkcja litra benzyny to jakies
    1.65 zlocisza reszta to podatki Kierowcy tak jak gornicy pod sejm ponapie..c
    sie z policja nieh obnizaja podatki i jeszcze jedno w polsce ciagle ta sama
    gadka w zwiazku ze zwyzka cen na rynkah swiatowych podnosimy ceny w irelandzie
    cena jest od roku praktycznie stala z lekka podwyzka wiec wytlumaczcie mi to bo
    ja juz nic nei rozumiem
  • Gość: krzych.korab IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 12:58
    Porównanie cen będzie miało rację bytu przy porównaniu dochodów.
  • Gość: Doświadczony Obser IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 28.07.05, 13:02
    Głównym naszym problemem nie jest fiskus, chociaz i on ponosi swoją winą i to
    niemałą. Najważniejszy jest monopol na dostawy surowej ropy naftowej, I nie
    chodzi tu, że nie ma tej wyśnionej przez naszych troszeczke niedouczonych
    polityków dywersyfikacji. Ale o zmonoplizoane dostaw z Rosji przez jeden
    podmiot czyli firme J&S, która poprzez związki korupcyjne i to zarówno na
    szczeblu politycznie najwyższym, ale również na szczeblu menadżerskim w obydwu
    rafineraich dyktuje ceny jakie chce. Biorąc pod uwagę ceny na ropę na rosyjskim
    rynku eksportowym, to po doliczeniu ISTNIEJĄCYCH OBECNIE marż rafineryjnych,
    akcyzy, VAT itp. a równiez przyzwoitego zarobku dla tradera ropy,jak i samych
    rafinerii CENA BENZYNY EURO 95 NIE POWINNA BYĆ WYŻSZA NIŻ 3,75 ZŁ/LITR?
    tzn. płacimy J&S i naszym politykom dodatkową marżę w wysokości śr. 0,50
    zł/litr. Tak więc każdy użytkownik średniej klasy samochodu i o średnim
    miesięcznym przebiegu 1000 km dopłaca do kieszeni naszych naczelnych polityków
    (patrz listaz prac komisji ds.Orlenu) i do kieszenii J&S ok. 60 zł czyli ponad
    700 zł rocznie czyli biorąc pod uwagę ilośc samochodów osobowych w Polsce ok. 9
    mil. dopłacamy na fundusz świetlanej przyszłości panny A.K., panicza M.O itd
    itp oraz latoroślii pp. Smołokowskiego i Jankielewicza ponad 6 miliardów
    (proszę nie porawiac MILIARDÓW) PLN ROCZNIE. BEZ KOMENTARZA O PACJENTACH W
    ODDZ.EKOLOGICZNYCH NASZYCH SZPITALI?????!!!!.
  • Gość: popatrz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.05, 13:11
    jakiś ty mądry. Dwie klasy i komunie ledwo zdobył a już wie do kogo dopłacam.
    A co bedzie jak znajdziesz się przy korycie ?
  • Gość: paliwiarz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.07.05, 13:31
    w dalszym ciągu zbyt mało dopłacamy do kieszeni szanowanych rzydów.
  • Gość: MPawlak IP: *.vwes.pl.local / *.vwes.pl 28.07.05, 13:52
    ktoś musi zapłacić za pensje, odprawy i całą otoczkę medialno-łapówkarsko-
    polityczną - tylko dlaczego, qwa, to muszę być znowu ja?
  • Gość: MPawlak IP: *.vwes.pl.local / *.vwes.pl 28.07.05, 13:54
    ktoś musi zapłacić za pensje, odprawy i całą otoczkę medialno-łapówkarsko-
    polityczną - tylko dlaczego, qwa, to muszę być znowu ja?

  • rosolina 28.07.05, 13:55
    Gonią? Ale po co?
  • Gość: kierowca IP: *.hyperion.pl / 81.219.206.* 28.07.05, 13:56
    Proponuję porównać ceny w stosunku do zarobków!!
  • Gość: ff IP: *.claranet.co.uk 28.07.05, 14:33
    dokladnie
    wielka brytania: cena benzyny 0,90 funta - placa minimalna 4,85 funta
    polska: cena benzyny 4,20 zl - placa minimalna 4,5 zl
  • Gość: ff IP: *.claranet.co.uk 28.07.05, 14:34
    na godzine oczywiscie
  • Gość: szymek IP: *.in-addr.btopenworld.com 28.07.05, 16:20
    Za..bani wyzyskiwacze. Bez komentarza
  • nessuno 28.07.05, 18:20
    Prawda,to zaje..i wyzyskiwacze.Jak długo jeszcze będziemy tuczyc tych kulczyków
    i inne zachłanne gnidy?Qrwa,co za p....bany kraj!
    --
    Nie tankuję w ORLENIE,nie bogacę KULCZYKA! GG 2930818 52°19'
    N, 20°57' E
  • wuuuj 28.07.05, 17:27
    uzywane samochody z UE. Ratuj nas Kublik! Napisz pare artykulow o szkodliwosci
    tego procederu.
  • gklej 28.07.05, 21:16
    dajcie jakieś podwyższki płac, rent i emerytur, bo nie wytrzymay tej drożyzny,
    bedziemy jeździć rowerami.
  • perk 29.07.05, 02:14
    ap.tbo.com/ap/breaking/MGB676N4PBE.html '

    Exxon Mobil 2Q Profit Jumps 32 Percent

    By Steve Quinn Associated Press Writer
    Published: Jul 28, 2005 IRVING, Texas (AP) - Exxon Mobil Corp., the world's
    largest publicly traded oil company, reported a 32 percent increase in
    second-quarter profits as it reaped the benefits of soaring oil and natural gas
    prices.
    Net income for the April-June quarter rose to $7.64 billion, or $1.20 per share,
    from $5.79 billion, or 88 cents per share, the year before. Excluding one-time
    items, earnings totaled $7.84 billion, or $1.23 per share, Exxon said on Thursday.
    The adjusted earnings just missed analysts' expectations for profit of $1.24 per
    share, according to a Thomson Financial survey.
    Revenue totaled $88.57 billion, a gain of 25 percent from $70.69 billion a year
    earlier.
    Profits from exploration and production jumped $1 billion to $4.9 billion, a
    reflection of strong crude and natural gas prices offsetting a 4.3 percent
    reduction in output, the company said.
    Earnings from refining and selling petroleum products rose $714 million to $2.2
    billion, while earnings from its chemicals business were $814 million, up $207
    million from a year earlier.
    The company said its capital and exploration spending rose from $3.6 billion to
    $4.5 billion.
    "Exxon Mobil-operated projects that are key to the future volume growth continue
    to be on budget and on or ahead of schedule," said Exxon Mobil chairman and
    chief executive Lee R. Raymond.
    The strong second quarter enabled Exxon Mobil to produce a record $15.5 billion
    in net income, or $2.42 per share, for the first six months. That 38 percent
    boost is up $4.2 billion, or $1.71 a share, from the first six months of 2004.
    So far in the first half, exploration and production net income rose $2.1
    billion to $9.9 billion, and earnings from refining and petroleum sales rose
    $853 million to $3.3 billion, the product of stronger worldwide margins, the
    company said. Chemical earnings of $2 billion were up $925 million form the
    first half of last year.
    Shares of Exxon rose 36 cents to $59.96 in morning trading. The stock has been
    trading in a 52-week range of $44.20 to $64.37.
    AP-ES-07-28-05 1054EDT
  • Gość: Antyman IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.08.05, 23:52
    sji są na tym samym poziomie zagwarantowne umowami długoterminowymi. A rafinerie
    biją ceny aby dorównać cenom produktów z zachodu. I wychodzi na to że im droższa
    ropa na zachodzie tym większy zysk naszych rafinerii a ..man minister akcyzy nie
    obniży bo on jest ...man akcyzoman.
  • Gość: poinformowany IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 09.08.05, 03:19
    Wysoka akcyza na paliwo jest niezbedna, aby zmniejszyc deficyt budzetowy, ktory
    siega 25% wydatkow budzetowych panstwa (5% PKB). Tak duzy deficyt jest
    konsekwencja duzego bezrobocia (wynikajacego z "planowej" prywatyzacji i utraty
    rynkow zbytu na wschodzie) a takze konsekwentnej realizacji doktryny "rzad sie
    wyzywi (oczywiscie z pieniedzy podatnika). Oczywiscie swoje dokladaja gornicy,
    hutnicy i kadry wyzszych uczelni, ktorym to z przyczyn politycznych trzeba dac
    zarobic nieco wiecej.
    Obnizenie akcyzy oznacz wiekszy deficyt bydzetowy, wzrost dlugu, ktory beda
    splacac obecne i przyszle pokolenie(a) polskich podatnikow.
    Sytuacja bez wyjscia.
    Trzeba przesiadac sie na rowery (na razie nie ma podatkow od pedalowania).

    Generalnie, odpowiedzia na obecna sytuacje przez polskie spoleczenstwo powinno
    byc drastyczne ograniczenie konsumpcji i unikanie zadluzania sie w bankach.
    Pieniadze w bankach nalezy przechowywac na rachunkach biezacych (bank musi na
    takie rachunki miec "rezerwy" ktore podrazaja koszty prowadzenia biznesu).
    Jesli banki wprowadza haracz w postaci zwiekszonych oplat, to lepiej
    przechowywac pieniadze na biezace wydatki w materacu (80% polakow nie ma
    praktycznie zadnych oszczednosci).

    W razie ogolnoswiatowej depresji, polacy wyjda obronna reka, bowiem beda mieli
    nawyki niezbedne do przetrwania (tak jak w latach 1930-tych i w czasie wojny.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka