Dodaj do ulubionych

Opóźnienia na budowie autostrady A2

20.12.05, 20:27
Pod wodza Kulczyka wszystko ryszylo jak z kopyta.
Edytor zaawansowany
  • maksimum 20.12.05, 20:28
    Niedlugo autostrada podejdzie pod Ozarow.
  • Gość: mm IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 21.12.05, 15:00
    Kolejne opóźnienia, terminy rozpoczęcia budowy odwlekane w nieskończoność -
    właśnie tego oczekiwali wyborcy. A autotrady to mechanizm napędowy gospodarki...
  • Gość: mk IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 21.12.05, 15:45
    za SLD nie było czegoś takiego.
    Zresztą to właśnie wtedy to ruszyło i zostało dokończone w terminie - potem
    jednak Pis potajemnie wszystko rozebrał i budują od nowa.
  • Gość: borek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.05, 17:53
  • Gość: aga IP: *.arcor-ip.de 21.12.05, 16:48
    jak zwykle niby ruch na autostradzie jest większy państwo kasuje od tirowców
    większe pieniądze a za przejazd autrstradą i zwiększony ruch znowu ZAPŁACI
    PROSTY PODATNIK ZE SWOICH PIENIĘDZY. A co sie dzieje z moim podatkiem drogowym
    płaconym w paliwie?????
  • Gość: miodek IP: *.icpnet.pl 21.12.05, 01:24
    tak, 5km z jeden strony poznania i od razu nazywaja to obwodnica
    niedlugo 1km jak wybuduja to beda nazywac nowa autostrada
  • Gość: pucik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.05, 01:51
    Za opóźnienia to WYKONAWCA powinien zapłacić karę! A nie że koszty budowy
    jeszcze rosną! No i jeszcz jedno: jeśli przez rok autostrada ma być bezpłatna i
    jakoś będzie "żyć" to na kiego diabła jakieś "coś" zbierające pieniądze (i to
    zdecydowanie największe w tej części Europy) do prywatnej kieszeni?
  • Gość: Franek USA IP: 63.165.186.* 21.12.05, 02:33
    asfalt na autostradzie zgodnie z aneksem podpisanym przez Kurylczyka zostal
    cieniej polozony - oszczednosc rzedu 250 tys EUR na kilometrze, prawo zmienilo
    sie na niekorzysc, co za pech - odszkodowania jakie Autostrada Wielkopolska
    otrzymuje ida w dziesiatki milionow. teraz biedak ma problem z wiekszym
    natezeniem ruchu. takiej bzudry to jeszcze nigny nie slyszalem
  • Gość: m.m. IP: 82.160.254.* 21.12.05, 04:15
    brawo Kulczyk!!! a może tak już nie buduj tych autostrad,przecież Ty ciągle do
    wszystkiego dopłacasz,daj sobie spokój chłopie,zostaw to fachowcom
  • Gość: Piotr IP: *.sympatico.ca 21.12.05, 05:00
    Lubie jezdzic autostradami od kiedy 35 lat temu pojechalem z ojcem za Wroclaw
    a mieszkalem wtedy pod Krakowem.Jezdze sporo samochodem po Europie,Stanach,
    Kanadzie (tu mieszkam) i jak czytam od lat (10,20?) o budowie autostra w Polsce
    to mi niedobrze.Jestem kilka razy w roku w Polsce i uwazam,ze panstwo NIE ROBI
    NIC. Np.ten odcinek od Nowego Tomysla do granicy byl wytyczony juz chyba 70-80
    lat temu.A to ponoc najtrudniejsza czesc przedsiewziecia!Nie znam sie na
    budowie autostrad ale jako kierowca,inzynier i logicznie patrzacy na to facet
    ten odcinek to najprostsza budowa drogowa Swiata:rowno i nieduzo-100km.
    To samo od Lodzi do Warszawy.I juz mielibysmy stolice polaczona z Berlinem i
    dalej z Europa.Czy pritytet takiego planu drogowego dla Polski trzeba
    uzasadniac?! Dalej 150 km do Brzescia-budujac rownoczesnie te odcinki mamy za 2-
    3 lata COS:tranzyt i pieniadze z tego,inwestycje idace w glab kraju,tez do
    Polski "B",nie mowiac o turystyce itd.itd. Pieniadze ponoc sa,wiec o co tu
    chodzi? Czy czasem ktos nie sabotuje naszego kraju od wewnatrz bo ja nie
    znajduje logicznego wytlumaczenia "problemu" autostradowego.
    To samo zrobic rownolegle na poludniu;Zgorzelec + Olszyna i na Ukraine.
    I jak najszybciej zaczynac na poludnie od Swinoujscia i Gdyni.Wszyscy,WSZYSCY
    na tym mozemy zarobic dlaczego wiec to sie tak slimaczy? 150 lat tem bylismy
    pod zaborami ale w czasie rozwoju kolei w Europie i u nas powstaly
    najwazniejsze szlaki.Dzisiaj cala Europa jezdzi po autostradach a my w lesie.
    I na koniec.Do roku 2012-Mistrzostwa Europy-moglibysmy miec niezla siec.
    Do tego potrzeba kilku (doslownie KILKU) ludzi,ktorym sie zechce.Tylko tyle i
    az tyle.Wierze,ze tacy ludzie sie znajda.Musz to jednak byc inni niz
    Kulczyk,Pol itp. i prezydent (premier?) powinien pozwolic im pracowac.
  • Gość: Tomek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.12.05, 12:34
    Masz całkowita rację... :(
  • comrade 21.12.05, 15:09
    Wbrew pozorom najwiekszym problemem z autostradami nie jest samo wybudowanie.
    Problem sprawia prawo dot. przeprowadzania przetargów (mozliwosci protestów,
    odwołan itp.) oraz wykup gruntów (nie jest dofinansowywany, duze rozdrobnienie
    dzialek, protesty). Nie mniej wazne jest tez samo utrzymanie na ktore idą spore
    pieniądze, a interes z tego kiepski bo ludzie nie maja jeszcze duzo pieniędzy.

    Mimo tego nie ma co jojczyć ale cieszyć sie z tego co jest - do konca 2006
    bedzie mozna dojechać od granicy od Niemiec aż do Krakowa A4, oraz całkiem spory
    kawałek A2 bedzie przejezdny. Wreszcie będa dwa w miare długie kawałki autostrad
    stanowiące jakąś całośc!



  • Gość: mag IP: *.retsat1.com.pl 21.12.05, 17:17
    może to co napiszę będzie nie po myśli wielu, ale miałam okazję obserwować z
    bliska przez całe 15 miesięcy budowę A-2 na odcinku Wartkowice - Stryków, na
    tym odcinku było dwóch wykonawców i jeden z nich właściwie się wyrobił w
    terminie zostały tylko prace wykończeniowe; ponieważ termin oddania odcinka
    Konin-Emilia ciągle się opóźniał to i wykonawcy odcinka Emilia - Stryków nie
    gonili z wykończeniem; dlatego uważam, że wiele zależy od wykonawców i jak
    wszystko ma wyglądać tak jak na trasie Emilia - Stryków, ja jestem za tym żeby
    nasze autostrady budowali niemcy - ci przynajmniej wiedzą co to znaczy
    dotrzymywać terminów
  • Gość: OldBruno IP: *.aster.pl 21.12.05, 05:40
    Pozostaje tylko podpisać się pod uwagami Piotra, to jakiś obłęd z tą niemożnością zrobienia
    czegokolwiek sprawnie. Czesi zaczęli autostrady i metro dawno temu i nawet "socjalizm" z ludzką
    twarzą, czy sowiecki nie przerwał prac. A my mamy geniuszy, tylko autostrady nie wychodzą, bo to co
    się zrobiło już jest do poprawy!
  • Gość: jack IP: *.icpnet.pl 21.12.05, 07:37
    >"...musi teraz przygotować nowe prognozy ruchu na odcinku do granicy w Świecku
    i na nowo policzyć koszty"

    Czy teraz nie za późno na liczenie? A może obciążyć karami Kulczyka i odebrać
    mu koncesję? Nie wiem tylko jakie umowa (koncesja) daje mu zabezpieczenia.
    Ujawnić jej treść. Jeżeli coś źle obliczył to sory - kobyłka u płota... Jak tak
    dalej będzie kalkulował to za chwile w ogóle nie wybuduje - działania PKP.
  • Gość: dawid IP: 83.168.106.* 21.12.05, 08:25
    i autostrada znowu zostanie odlozona na 2 lata buahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.05, 08:38
    Zaplaniowali budowę autostrady tylko dla aut osobowych?! I dopiero w trakcie
    budowy załapali ,że autostradą będą jeżdic Tiry?! A może tylko mydlą aby
    wyłudzić więcej kasy i bardziej odległe terminy oddania.
  • Gość: Zibi IP: *.p.lodz.pl 21.12.05, 08:52
    Mogę się tylko podpisać pod Towoim tekstem. Nasi inżynierowie autostradowi i
    decydenci zapewne nie raz jechali w Alpy na narty albo do Włoch przez Alpy i
    widzieli autostrady wiszące nad przełęczami, tunele. Co tu mówić o Polsce gdzie
    jest płasko a górki można ręcznie rozkopać. Możemy się tylko śmiać i płakać.
  • Gość: gosc IP: *.crowley.pl 21.12.05, 08:58
    Trzeba było Panie Kulczyk pieniądze na ato stradę przeznaczyc a nie finansować Tuska
  • Gość: madajama IP: *.pkp.com.pl / *.tktelekom.pl 21.12.05, 09:14
    Witam,

    Nie potrzebujemy autostrad, gdyby zmodernizowano istniejące drogi, może dodano
    by dodatkowy pas, a tiry znalazłyby się na torach, tak jak to jest w Szwajcarii
    i Austrii byłoby wystarczająco miejsca dla samochodów. Choć szczerze
    powiedziawszy z Warszawy do Poznania to tylko 3 h pociągiem, a jak byśmy się
    przyłożyli,rząd wyłożyłby fundusze na szybsze zmodernizowanie kolejowego
    połączenia z Łodzią to do tego miasta byśmy dojechali w 1h. Ludzie opamiętajcie
    się, budując coraz więcej dróg nie rozwiążemy żadnych problemów tylko stworzymy
    nowe. Na Zachodzie już się opamiętali, tylko jak sami przyznają o 30 lat za
    poźno, a lobby samochodowe i naftowe jest już bardzo silne i blokuje wszelkie
    zmiany!

    Pozdrawiam
  • Gość: benek IP: *.iim.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 21.12.05, 09:20
    kaczor zabrał sie za budowę i odrazu opóznienie p.Kulczyk dał przykład jak się
    buduje co za kraj stary bedę jak to wszystko skończą budować aaajj co za kraj
    ktoś powinnien ponieść konsekwencje i już jak na zachodzie
  • Gość: dlugi IP: *.dip.t-dialin.net 21.12.05, 09:33
    Przecież ten odcinek autostrady, który istnieje,powinien być zbudowanyu na
    końcu.
    Ludzie!!!!!!!!!!!
    Przecież jeszcze przed tą pseudobudową, istniała de facto autostrada.
    Po dwa pasy ruchy w każdą stronę rozdzielone barierkami bądz pasem zieleni.
    Można było szybko i wygodnie jezdzić.
    Ale dano to Kulczykowi.
    Problemem był zawsze brak budowanych teraz odcinków i obwodnica poznańska.
    A obwodnicy poznańskiej, słyszę, Kulczyk nie budował.
    Także dziś mamy taką sytuację jak kiedyś, tyle że jest obwodnica.
    Nic się nie poprawiło, tyle że mam płacić.
    Zenada.Czemu o tym nikt nie mówi?
  • Gość: xxx222 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.12.05, 19:26
    Zaraz, zaraz. Odcinek od Poznania do Konina to zbudowano za nasze pieniążki
    jeszcze w latach '80. Autostrada Wielkopolska to postawiła chyba tylko kasy do
    pobierania opłat. Proszę o sprostowanie, jeśli się mylę.

    A co do odbierania koncesji to jestem stanowczo na TAK! Najpierw tzw. konsorcja
    autostradowe powygrały przetargi, a potem okazało się, że nie mają pieniędzy i
    rząd ma gwarantować kredyty. Jak się nie miało pieniędzy, to trzeba było nie
    startować do przetargów. Teraz udziałowców konsorcjów, które nie wywiązują się z
    planów, powinno się puścić goło aby grzebali w śmietnikach wraz z rodzinami. Za
    co? Za niewyobrażalne straty w gospodarce, które wygenerowali nie budując autostrad.
  • Gość: rob IP: *.chello.pl 21.12.05, 19:49
    dokładnie tak samo bylo z A4 miedzy katowicami a krakowem. Brakowało tylko kilka
    klilometrow A4 miedzy myslowicami a katowicami. Potem je dobudowali i postawili
    bramki oraz odtrąbili że wybudowano te 70 kilka kilometrów autostrady miedzy
    k-cami a krakowem. Taka sama sytuacja jest dalej na A4 w okolicach wrocławia.
    Sprawdźcie na mapach z lat 80-tych.
  • Gość: Bartek IP: *.zepter.com 21.12.05, 09:34
    Ciekawe, do czyjej kieszeni powędrowały oszczędności, które ówczesny minister
    uczynił zgodne z prawem - jeżeli koszt km A2 Kulczyka był większy niż A2
    budowanej przez państwo, o właściwej nawierzchni.

    Ponoć już planują remonty. Ciekawe, czy dalej będą pobierać opłaty za przejazd
    po rozkopanej autostradzie.


    --
    Bartek
  • Gość: limbo IP: *.euv-frankfurt-o.de 21.12.05, 10:09
    Nie dość, że A2 będzie opóźniona, to na dodatek będzie
    na niej brakowało zjazdów. W lubuskiem w paru ważnych miejscach
    nie będzie można zjechać z autostrady.

    Trzeba zaorać całą tę Dyrekcję Bezdroży i Beznadziei.
    Najpierw dali Kulczykowi koncesję, a on teraz mówi "mam
    gdzieś te wasze zjazdy z autostrady. nie chce mi się
    ich robić." Hitlerowi nie udała się sztuka z eksterytorialnym
    korytarzem, ale Kulczykowi się uda.

    Widziałem już wiele dróg świeżo zbudowanych (także za
    pieniądze UE), które już parę lat potem były remontowane.
    Oszustwo wykonania to norma. A urzędnicy, którzy to nadzorują
    najwyraźniej biorą do kieszeni.

    A bzdety o ekranach dla ptactwa? Co, ptaki nagle się
    zalęgły pod Łodzią?

    Niedawno jedno z województw chwaliło się w specjalnie
    wynajętym dodatku w "Rzeczpospolitej", że na jakiejś drodze lokalnej
    wybudowało zatoczki dla autobusów. To jest odpowiedni poziom
    rozwoju infrastruktury - budowanie zatoczek.
  • drewg 21.12.05, 10:13
    tak 11 zeta za przejaz przez jedną bramkę samochdem oosobowym, a chcą 15
    rewelacja. Najtańsza winieta jednodniowa na samochód ciężarowy to 5zł i mogą
    się bujać po wszystkich autostradach w Polsce. Polska to chyba jedyny kraj w
    którym jazda samochodem ciężarowym po autostradzie jest tańsza niż samochodem
    osobowym.
  • Gość: Berlinczyk IP: *.pools.arcor-ip.net 21.12.05, 10:36
    drewg napisal,,...i moga sie bujac po wszystkich autstradach w Polsce.."
    dobry dowcip, naprawde dawno sie tak nie usmialem
  • Gość: meerkat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.05, 11:14
    Przeciez Polska i tak nie jest w stanie unijnych funduszy wykorzystac, i
    znaczna ich czesc po prostu wczesniej czy pozniej przepada.

    I po co bylo w Brukseli szpanowac zamiast od Swiecka budowac?
    --------------------------------------------------------------------------------
    WPUSCIC CHLOPA DO BIURA, TO ATRAMENT WYPIJE!
  • Gość: wkurzony IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.05, 13:45
    zainteresuje, że państwo buduje 100 km za 324 mln Euro czyli 3,25 mln Euro za
    km a prywaciarze - kulczyk czy autostrada gdanska za 5,5 - 6 mln Euro.
  • Gość: x IP: *.geod.agh.edu.pl 21.12.05, 15:30
    A moze by tak, zamiast napychac kiese ob. Kulczykowi & consortes, dokonczyc
    budowe A4? Zostalo do wybudowania o wiele mniej, droga prowadzi przez o wiele
    gesciej zaludnione obszary, wlacza do Europy Ukraine - same korzysci. Jesli
    Gerhard potrzebuje autostrady do Wolodii (moze eksterytorialnej?), niech ja
    buduje wzdluz tego gazociagu, ktoremu ma prezesowac ...
  • jacekmw 21.12.05, 16:59
    ... były formą opłaty za korzystanie z autostrad i dróg ekspresowych -
    zamiast bramek ? To znacznie podraża koszty i powoduje znacznie zmniejszenie
    przepustowości dróg. Wszystkie kraje naszego regionu wybrały tę opcję
    ( Francja i Włochy leżą nieco dalej) tylko Polska brnie dalej w stronę bramek.
    Wiem, że Pol próbował, ale chodzi o sensowniejszą propozycję (wyłącznie A i
    S).
  • maksimum 22.12.05, 19:30
    jacekmw napisał:

    > ... były formą opłaty za korzystanie z autostrad i dróg ekspresowych -
    > zamiast bramek ? To znacznie podraża koszty i powoduje znacznie zmniejszenie
    > przepustowości dróg.

    W Stanach nie ma zadnych bramek.
    Na przedniej szybie samochodu tuz przy lusterku masz naklejone takie male
    pudelko w ktorym sa zakodowane dane twojego samochodu i przez te bramki
    przejezdzasz z szybkoscia 25km/godz i czytnik nad bramka wylapuje twoje dane i
    raz w miesiacu sciagaja ci z twojego konta naleznosc za wszystkie bramki.
    Nie wierze,ze tego w EU nie ma!!

  • Gość: dynia IP: 192.28.65.* 22.12.05, 19:35
    polski on by dal rade tym wszystkim cwaniakom....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.