Dodaj do ulubionych

Budowa autostrad wymaga radykalnej zmiany prawa

IP: *.molgen.mpg.de 23.02.06, 21:11
Brawo PiS!

Koejna niby oczywista sprawa, ktorej jakos nikt nie zrobil dotad.

Zycze powodzenia.
Edytor zaawansowany
  • Gość: POlak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 08:11
    3 mln mieszkań już było :))) teraz czas na 3mln km autostrad... chyba do nieba z
    łojcem dyrem :)

    PISowi gratulujemy ciemnego i niewykształconego elektoratu.
  • Gość: Łukasz N-K IP: *.net.autocom.pl 24.02.06, 09:22
  • Gość: mzb IP: *.crowley.pl 24.02.06, 10:14
    "Przez 7 lat zbudowano w Polsce 19 kilometrów autostady"
  • Gość: pixel IP: *.ri.ri.cox.net 24.02.06, 14:36
    mozliwie. tyle ze pozostawia mozliwosc rozbudowy tylko o jeden wiecej pas ruchu
    dla kazdego kierunku (w lewo na zdjeciu). Dalsze rozszerzenie, tj o 4-ty pas
    ruchu wymagac bedzie wyciecia drzew, ktore do tego czasu sporo podrosna.

    Drzewka po obu stronach powinny byc posadzone dalej od srodka drogi, zeby
    umozliwic poszerzanie drogi w przyszlosci bez koniecznosci usuwania tych drzew.
  • Gość: Rec ot IP: *.um.krakow.pl 24.02.06, 15:40
    no fachowcami stana sięza 2 lata, po których będą odkrecać (kolejne 2 lata) to
    co uczynili uprzednio - tylko my
  • Gość: Rec ot IP: *.um.krakow.pl 24.02.06, 08:18
    ale prawo w Polsce nie wymaga wyzszych studiów od budowlańca, a prawa należy
    przestrzegać, a także doświadczenia w stosowaniu ustawy nabiera się po 2
    latach, a więc do 2008 dróg nie będzie z tą czy inną ustawą
  • ppecherz 24.02.06, 08:41
    I tak beda platne, ja chce miec normalne NIEDZIURAWE i oznakowane drogi krajowe.
    W zupelnosci mi wystarcza, i tak wiekszosc Polakow jezdzi 10 letnimi autami,
    wiec po co im mega autostrady ?
  • Gość: slowfox IP: *.chello.pl 24.02.06, 10:33
    Słusznie, słusznie. Inwestycje zagraniczne razem z miejscami pracy odjadą do
    Czech, na Słowację, Węgry. A u nas - w dalszym ciągu autostrady nie będą
    potrzebne, bo większość Polaków będzie jeździć 20 letnimi samochodami.
  • Gość: bart IP: 212.180.138.* 24.02.06, 10:45
  • h108 24.02.06, 08:53
    Oczywiscie, ze bez zmiany prawa nie bedzie autostrad. Na poczatek trzeba je
    dostosowac do ratyfikowanej przez Polske 5 lat temu konwencji z Aarchus. Inaczej
    grzebanie w POS da tylko ten skutek, ze GDDKiA owszem zbuduje nam autostrady i
    to z pomoca Unii, ale zaraz potem bedziemy bulic dla UE niewiarygodne kary za
    przekraczanie norm skazen i halasu. W planach oczywiscie wyjdzie super, w
    praktyce - jak zwykle. Czy ktos po Katowicach wierzy jeszcze polskim projektantom?
    --
    chomiczowka.org
  • Gość: Konsultant IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 16:37
    Panie H108. Polski projektant najmniej tu winiem. Czy on ma wpływ na wybór wykonawcy? Nie. Czy on ma wpływ na nadzorowanie inwestycji? Nie, bo Prawo budowlane mówi, że inwestor może wymagać od projektanta pełnienie nadzoru autorskiego, a że to kosztuje, inwestor tego nie wymaga. Takich pasztetów prawnych mógłbym panu przytaczać i przytaczać. W przyszłości proszę się zastanowić nad tym, co pan chce napisać. No cóż, myślenie nie jest mocną stroną Polaków.
  • Gość: dd IP: *.proxy.bosbank.pl / *.bosbank.pl 24.02.06, 08:55
    BOŚ od Szwedów za 600 mln zł ? Tak sobie lekką rączką zobowiązał się do wydania
    publicznych 600 mln, z których mogłoby powstać 100 km autostrady na zakup Banku
    na posady dla kolegów ?
  • Gość: czerniakowianka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.02.06, 09:06
    ...Ile to procent normy...? ;))) "Zbudujemy 2,5 razy więcej autostrad i 5,5
    razy więcej dróg ekspresowych w dwa razy krótszym czasie."
  • Gość: jasa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 09:06
    Nie ma znaczenia ile przepisow nalezy zmienic.Obserwujac stan naszych drog po
    tegorocznej zimie nalezy zrobic wszystko i szybko,aby nawierzchnie drog
    przypominaly przynajmniej te,w Czechach.
  • Gość: rafvonthorn IP: *.petrus.com.pl 24.02.06, 16:44
    Dwa pasy przede mną, dwa za mną, ewentualnie jeden dla tirów, jak w Szwecji i
    norwegii. Drogi ekspresowe załatwiają sprawę, autostrady są do dupy...
  • Gość: Emigrant IP: *.pools.arcor-ip.net 24.02.06, 18:13
    Ty jestes do dupy. Jechales juz kiedys autostrada np. w Niemczech?, albo tylko
    z burakami do punktu skupu po polnej drodze. Nie masz pojecia, to nie pisz
    glupot.
  • toja3003 24.02.06, 09:18
  • tersta 24.02.06, 09:30
  • Gość: Piotrp IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.02.06, 10:04
    I ten rząd na pewno tez jej nie zrobi. Skończy się na wzniosłych słowach, co
    polski naród tak bardzo lubi.
  • Gość: jj IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 10:11
    Te 105 km zeszłorocznych nie można zaliczać do wykonania tegorocznego. Czyli w
    tym roku oddanych będzie zaledwie 69 km ! Jeśli tak będzie dalej to daleko nie
    zajedziemy!
  • Gość: Jonek IP: *.e-wro.net.pl 24.02.06, 10:24
    To juz nawet przestało byc śmieszne. Co nowy rząd to nowe obietnice wielu
    kilometrów autostrad i za każdym razem wychodzi z tego lipa. Tym razem będzie to
    samo. A co do zamówień publicznych to nic nie zrobią bo przy obecnem prawie
    łatwo jest wymuszać od inwestorów łapówki jeśli sprecyzuje sie przepisy to sie
    znacznie ukróci łapówkarstwo. Który urzędnik sie na to zgodzi?
  • xx23 24.02.06, 11:01
    Mylisz sie , tym razem nie bedzie to samo.

    -----------
    Zbudujmy 10 pasmowe autostrady wzdluz i wrzerz Polski a osiedlowe 4 pasmowe!
  • Gość: mk IP: *.nencki.gov.pl 24.02.06, 11:02
  • Gość: Emigrant IP: *.pools.arcor-ip.net 24.02.06, 11:15
    I to jest wlasnie polski problem.Duzo gadki malo czynow.Bla... bla...bla.. duzo
    sciemniac i wiele populizmu.Winni sa zawsze inni a my Polacy umiemy robic tylko
    wielkie powstania, bo w koncu zagonimy sie znowu sami w kozi rog i trzeba sie
    bedzie znowu wyzwalac.Jak myslicie dlaczego wyemigrowalem?, bo jestem zdrajca
    narodu?, albo milem juz dosyc tego marazmu i braku perspektyw? My Polacy
    niszczymy sie sami i nie potrafimy wykorzystac danych nam szans.Warcholstwo i
    prywata to nasza cecha narodowa a skutki sa jakie sa.O kulturze politycznej nie
    bede juz pisal sami wiecie jekie mamy i mielismy wladze.
  • Gość: WKOW IP: 193.28.239.* 24.02.06, 11:30
    Kto zimą te drogi utrzyma, obecnie widzimy i odczuwamy jak sprawnie to wygląda
  • Gość: F.Y.M IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 12:33
    Do 2013 jedyne co zrobią to zamienią gierkówkę ma autostradę bo to najprostrze
    a prezydenk Kaczyński ogłosi koniec epoki Gierka. Zastanawiam się czy Polaczek
    tak zwany minister transportu spowiada się co tydzień z tych swoich bajań o
    autostradach temu swojemu zwierzchnikowi z opus dei
  • Gość: dawidsawczuk IP: *.ds.pg.gda.pl 24.02.06, 12:38
    Koszta kosztami. Ustawy ustawami. ...Autostrady dwu-pasmowe :]
    Niech ktoś wkońcu racjonalnie pomyśli i zbuduje cokolwiek w Polsce na długie lata urzytkowania.
  • Gość: Me IP: 213.18.121.* 24.02.06, 13:51
    Już samo chasło 'Autostrady w Polsce' wywołuje u niektórych napady śmiechu.
  • Gość: pool IP: .1P3D* / 167.127.107.* 24.02.06, 14:04
    Juz sam widok slowa "chasło" wywołuje u niektórych napady śmiechu. ;)
  • Gość: giles-wernyhora IP: 160.44.72.* 24.02.06, 14:18
    polaczek i marcinkiewicz klamia! nie wybudujemy w polsce autostrad na miare
    aspiracji i potrzeb zwiekszajac dlug publiczny - juz dzis rzad ma powazne
    trudnosci z wypelnieniem kryteriow maastrichckich. a przeciez gilowska opowiada
    wszedzie, ze chce wejsc do strefy euro jak najwczesniej jak to mozliwe. nawet
    l. kaczynskiego ujawnil, ze chcialby wprowadzenia euro w 2010. a przeciez pis,
    samoobrona i lpr maja jeszcze w planach senioralne, renacjonalizajce bankow
    itp.
    szukajac cudownych recept na sfinansowanie autostrad polaczek najzwyczajniej
    traci czas.

    budowe, ekspolatacje i finansowanie autostrad trzeba moim zdaniem pozostawic
    prywatnym konsorcjom, ktore to zrobia szybciej i taniej, a srodki z UE
    przeznaczyc na projekty drogowe o znaczeniu regionalnym i lokalnym.

    jesli odejdziemy od dotychczasowego modelu koncesyjnego i postawimy na model
    dbfo z "aviability payment regime" oraz zastosujemy znany bankom chocby z
    brytyjskich pfiow podzial ryzyk, przetarg bedzie mozna przeprowadzic w 6-8
    miesiecy (vide przyklad wegier) i jeszcze zaoszczedzimy sporo na doradcach:-).

    inna wazna zaleta tego rozwiazania: wedlug eurostatu aviability payments nie sa
    wliczane do dlugu publicznego!!! przejscie na dbfo trzeba koniecznie powiazac z
    wprowadzeniem winiety i zmiana dotychczasowego poboru podatku drogowego.

    tak czy siak w sprawa budowy autostrad powinna sie osobiscie zaangazowac
    minister finansow, i wzorem uk i wielu innych krajow eu powolac task force ,
    ktory opracuje i wdrozy calosciowy plan sfinansowania programu budowy autostrad
    (of balance). inaczej szybkiej poprawy nie bedzie.
  • Gość: Konsultant IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 16:50
    Jakby Wernyhora to coś napisał przeczytał, to pękłby ze śmiechu. Albo system koncesyjny, albo task force? Ty chyba nie do końca woesz, o czym piszesz. No cóż, myślenie nie jest mocną stroną Polaków, a już na pewno nie tych wyjechanych.
  • Gość: giles-wernyhora IP: 160.44.72.* 28.02.06, 12:24
    gratuluje rzeczowych argumentow, dobrego samopoczucia i wiedzy o mysleniu
    polakow ze szczegolnym uwzglednieniem tych "wyjechanych". domyslam sie, ze
    musisz byc nie tylko wybitnym specjalista w swojej dziedzinie ale i powszechnie
    lubianym i szanowanym kolega w pracy.


    giles-banita
  • Gość: driverdo giles IP: *.chello.pl 27.02.06, 19:45
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 27.02.06, 19:50
    Już to kiedyś napisałem, ale chyba giles nie przeczytał. Zatem jeszcze raz:
    Wolałbym żeby pisaniem zajmowały się osoby, które przynajmniej wiedzą do czego
    służy klawisz "Shift". A gdyby jeszcze przed napisaniem poszperały w materiałach
    źródłowych i porównały jednostkowe koszty autostrad A1 i A2 budowanych przez
    biznes z kosztami A4 budowanej przez państwo, to by może w ogóle nie siliły się
    na takie "mądrości" jak ta: "budowe, ekspolatacje i finansowanie autostrad
    trzeba moim zdaniem pozostawic prywatnym konsorcjom, ktore to zrobia szybciej i
    taniej"
  • moheras 24.02.06, 14:45
    Jeszcze pol roku temu rzad tyle ze belki mowil ze A2 miedzy Lodzia a Warszawa
    ma byc oddane i A1 miedzy Strykowem a Czestochowa maja byc oddane do 2008
    roku... Typowy Moherkiewicz, nic nie robi tylko sie zastanawia gdzie tu mozna
    czyjas prace na sukces przekuc. Juz widze ta wielka pompe i chwalenie sie w
    polowie roku gdy beda otwierac A2 ktora w listopadzie ubieglego roku byla w 90%
    skonczona.
  • Gość: pieniadze są .... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.02.06, 15:07
    jak widac pieknie w naszym kraju pieniądze tak w zasadzie są na wszystko.
    jedyne co chamuje rozwoj tego kraju to nieróbstwoi niekompetencja rządzących,
    którzy nie potrafią napisać jednej ustawy, której mechanizmy ruszyłyby ten kraj
    trochę to przodu
  • Gość: antykretyn IP: *.fbx.proxad.net 24.02.06, 15:10
    wG STANDARTOW ZACHODNICH AUTOSTRADA powinna posiadac dodatkowy pas awaryjny w
    kazdym kierunku,po ktorym normalny ruch jest zabroniony .
    pas ten jest uzywany do dojazdu na miejsce wypadku przez pogotowie,policje i
    straz.
    W Polsce ,jedynie autostrada Krakow - Chrzanow jest zbudowana zgodnie z normami
    zachodnimi ,a cala reszta to tylko drogi szybkiego ruchu a nie autostrady
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 27.02.06, 20:17
    >W Polsce ,jedynie autostrada Krakow - Chrzanow jest zbudowana zgodnie z normami
    > zachodnimi, a cala reszta to tylko drogi szybkiego ruchu a nie autostrady
    Przykro mi, ale mijasz się z prawdą. Wszystkie kawałki dróg w Polsce oznaczone
    jako autostrada spełniają zachodnie normy w zakresie parametrów technicznych
    (m.in. mają pasy ruchu po 3,75 m i zawsze jest pas awaryjny). Wyjątkiem jest
    remontowany odcinek A4 na zachód od Wrocławia, gdzie o pasie awaryjnym
    "zapomniano", ale - gwoli ścisłości - nawet w Niemczech można znaleźć autostrady
    nie spełniające aktualnych norm.
    PS W Polsce wiemy do czego służy pas awaryjny, więc nie musisz nam tego
    łopatologicznie tłumaczyć.
  • Gość: Konsultant IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.06, 16:26
    Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zastanawia się, ile przepisów trzeba zmienić, aby te zapowiedzi dało się zrealizować. WSZYSTKIE! A oprócz tego wyplenić mafię prawniczą z budownictwa. Bez tego nie ma mowy o naprawie naszego budownictwa.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.