Dodaj do ulubionych

Czy polityka wstrzymuje budowę autostrady A2 do...

09.03.06, 20:35
a czemuz to rząd ma dawać gwarancje kredytowe prywatnemu przedsiębiorstwu - wzieli koncesję, niech buduja za własne i ryzykują.
Edytor zaawansowany
  • hektor_wektor 09.03.06, 20:57
    Czy poziom Twojej wiedzy na powyzszy temat pozwala Ci na zabieranie glosu w
    powyzszej sprawie? Mam wrazenie, ze jestes kolejnym forumowym pieniaczem.


    h_w
  • Gość: poznaniak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.06, 21:25
    Wektor skąd ty się urwałeś.Tych cwaniaków od autostrady powinno sie wsadzić do
    paki za ich pazerność i brak wyobrażni w jakim świecie żyją. Tobie życzę abyś
    zarabiał 1000 zl i korzystał z autostrady wielkopolskiej.
  • znajomy_jennifer_lopez 09.03.06, 22:17
  • Gość: żal IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:49
    żenada z tą krową.
    tobie tak naprawdę chodzi o twoją krowę, a udajesz barana.
  • znajomy_jennifer_lopez 10.03.06, 00:15
    Jaka żenada?
    Rząd nie chce żeby czasem Kulczyk zarabiał na autostradzie i blokuje jej dalszą budowę a Ty piszesz żenada? Chcesz do końca życia tłuc sie po 7 metrowych gierkówkach?
  • Gość: druid IP: *.tpgi.com.au 10.03.06, 01:23
    Tak jak w tytule mniej wiecej wyglada budowanie austostrad.

    Co ciekawe cena jednego km wybudowanej autostrady w Polsce jest drozsza niz cena
    jedngo km autostrady w Niemczech.


    "(...) W 1997 r. ówczesny minister transportu i gospodarki morskiej Bogusław
    Liberadzki (SLD) koncesję na budowę odcinka autostrady A2 ze Świecka do Konina
    przekazał spółce Autostrada Wielkopolska SA, koncesję na A1 z Gdańska do Torunia
    przyznał firmie Gdańsk Transport Company (pracują w niej... trzy osoby), a
    Stalexportowi zlecił przystosowanie istniejącego odcinka A4 Kraków-Katowice do
    wymogów płatnej autostrady. Koszty wybudowania planowanych wówczas 2300 km
    autostrad szacowano na 12 mld USD. Wcześniejsza zażarta walka o koncesje między
    prywatnymi firmami kazała jednak przypuszczać, że budowa i eksploatacja płatnych
    dróg musi być znakomitym interesem. Dlaczego więc program utknął w miejscu? -
    Żeby budować, trzeba mieć pieniądze. Występując o koncesję, nie mieliśmy pojęcia
    o kosztach projektu. Przedstawiono nam wstępny zarys, który nie określał nawet,
    którędy dokładnie będzie przebiegać autostrada - mówi Bernard Pisarski, dyrektor
    handlowy Gdańsk Transport Company. - Po uzyskaniu koncesji zaczęliśmy negocjować
    umowę, aby inwestycja mogła przynieść zysk. Umowa przewiduje, że będziemy
    zarządcami autostrady przez 35 lat od daty otrzymania zezwolenia, więc
    straciliśmy już cztery lata - dodaje Pisarski. Autostrada Wielkopolska SA,
    której 29 proc. akcji posiada Kulczyk Holding, rozpoczęła prace przy budowie A2
    ledwie dwa tygodnie temu, choć zgodnie z koncesją miało to nastąpić wiosną 1998
    r. Przez trzy lata spółka nie potrafiła zgromadzić wystarczających środków na
    budowę i żądała gwarancji skarbu państwa na zaciągane kredyty i emitowane
    obligacje.(...)

    calosc tam: www.wprost.pl/ar/?O=10760

    tekst z 2001 roku - dalej aktualny :-/

    polecam takze ten tekst: www.wprost.pl/ar/?O=69075
  • Gość: Bartek IP: *.zepter.com 10.03.06, 13:07

    Ponoć już wkrótce będzie konieczny remont. Ciekawe, czy obniżą opłaty za
    przejazd rozkopaną "autostradą"...

    --
    B.
  • Gość: yo IP: 195.117.240.* 10.03.06, 12:31
    kaczka zrobi na zlosc kulczykowi, a przy okazji milionom Polaków; a wez jeszcze
    pod uwage tłuku, że kulczyk tworzy tysiace miejsc pracy. widze, ze tobie
    zasada "kazdemu po równo" nadal bliska...zycze mieszkania z mamusia i
    kotkiem,tak jak kaczka;) pozdro
  • Gość: walec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.06, 00:02
    Ktoś kto zarabia 1000 zł kupuje z regóły malucha albo merola z lat 70-tych i
    samym stanem technicznym swego pojazdu stanowi smiertelne niebezpieczeństwo nie
    tylko na autostradzie. Opłata skutecznie eliminuje takie zawalidrogi ze
    spalonymi hamulcami z autostrad z drugiej strony właściciele nowszych aut nie
    stanowia zagrożenia dla całej zukowo-tarpanowo-małofiatowej społeczności
    drogowej.
    Ciekawe czy ktos zrobił studium o ile spadła ilość śmiertelnych wypadków na
    trasie Poznań - Pniewy odkąd uruchomiono autostradę. Bo że spadła to rzecz
    pewna. Do tego stopnia, że przed za Tarnowem Podgórnym, Rumiankiem czy
    Rozbitkiem przestały na rozbitych kierowców czychać lawety pomocy drogowej.
    Za same te uratowane życia Kulczyk powinien dostac pomnik. W 3 lata zbudował
    więcej autostrad niż dostojne gremia, szacowne ciała i pełnomocne komitety w
    ciągu 45 lat.
    Pod sąd to powinni iść dupki z Agencji Budowy Autostrad - zbudowali kilkanaście
    kilometrów ale zżarli, przepili, przefujarzyli i wypierdzieli w stołki grube
    miliony.
    A to że autostrada jest zła bo zarabia na niej Kulczyk powiedz wdowie, która
    straciła męża i dzieci bo główna trasa komunikacyjna w kraju miejscami jest
    jednopasmówką pełną dziur i nierówności.
  • mojedwagrosze 10.03.06, 04:32
    Widzę, Walec, że bardzo gloryfikujesz Kulczyka, domyślam się, że pewno jesteś na
    jego garnuszku. A prawda jest taka, że 80% kosztów budowy opłaca UE, skarb
    państwa też dorzuca to i owo, natomiast Kulczyk daje siłę roboczą no i co
    najważniejsze stawia bramki kasujące jakieś bajońskie pieniądze za przejazd,
    którymi wcale nie dzieli się z UE - głównym inwestorem. Niebawem rzeczywiście
    będzie się bardziej opłacało polecieć samolotem do Berlina niż jechać doń
    samochodem z Warszawy. A tak generalnie to życzę wszystkim, aby w końcu
    wyprowadzili się z tego złodziejskiego kraju.
  • Gość: dc99 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 07:02
    > Ciekawe czy ktos zrobił studium o ile spadła ilość śmiertelnych wypadków na
    > trasie Poznań - Pniewy odkąd uruchomiono autostradę. Bo że spadła to rzecz
    > pewna. Do tego stopnia, że przed za Tarnowem Podgórnym, Rumiankiem czy
    > Rozbitkiem przestały na rozbitych kierowców czychać lawety pomocy drogowej.
    > Za same te uratowane życia Kulczyk powinien dostac pomnik. W 3 lata zbudował
    > więcej autostrad niż dostojne gremia, szacowne ciała i pełnomocne komitety w
    > ciągu 45 lat.


    A policzyłeś ile trwał "proces koncesyjny" i ile aferzyści którym kolesie za
    waadzy porozdawali koncesje szukali kto im sfinansuje geszeft (ciekawe czemu
    żaden bank nie chciał)? Jakieś 10 lat z okładem. Za samo podjęcie decyzji o
    budowie autostrad w systemie BOT, o którym już w tym czasie wiadomo było że nie
    sprawdza się na Węgrzech i w ówczesnej Czechosłowacji cała ekipa nawiedzonych
    liberałków Bielecko-Lewandowskich powinna stać przed Trybunałem Stanu. O ile nie
    przed zwykłym sądem kryminalnym za masowe morderstwo, w towarzystwie republiki
    kolesiów z SLD która porozdawała koncesje krewnym i znajomym.

    Kulczyk jak na razie wybudował jedynie 50 km na odcinku Poznań-Września. Tzw.
    obwodnica Poznania została wybudowana przez państwo z pomocą UE, a odcinek
    Września-Konin został wybudowany przez Gierka też z pieniędzy podatnika - jedyną
    inwestycją Kulczyka były budki opłat. Nawiasem mówiąc Gierkowskie autostrady są
    modelowym przykładem złodziejskiej prywatyzacji w stylu KLD-SLD - najpierw
    społeczeństwo płaci podatki na budowę, gdy obiekt jest gotowy za psi grosz
    przejmuje go zaprzyjaźniony z waadzą byznesmen i płaci się dalej - aferzyście za
    korzystanie.
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 13.03.06, 16:05
    dc99 pomyliłeś KLD z SLD
    Pomysł budowy autostrad w systemie BOT (który rzeczywiście już wtedy się nie
    sprawdzał, najlepszym przykładem był Eurotunnel pod Kanałem La Manche, choć nie
    tylko - mówiono o tym na konferencji w Turcji w 1995 r.) to nie wymysł KLD
    (którego nota bene wtedy, tzn. w latach 1994 - 1997 nie było w Sejmie), ale
    właśnie SLD. Konkretnie pana Bogusława Liberadzkiego, wspieranego przez ekipę
    poznańską z Andrzejem Patalasem zależnym od pewnego bardzo ważnego biznesmana o
    dobrych koneksjach politycznych.
    Winą opozycji było, że uwierzyła w zapewnienia iż w ten sposób uda się zbudować
    autostrady i w ten sposób nie ucierpi budżet. To oczywiście bzdura, ale skoro
    takie coś mówi profesor SGH (Liberadzki), to należy mu wierzyć. Tych którzy
    mieli inne zdanie nawet nie próbowano słuchać.
    Z zapisów dyskusji sejmowej przed uchwaleniem ustawy o płatnych autostradach z
    27.10.1994 r. można zauważyć, że jedynym parlamentarzystą który nie dowierzał
    panu Liberadzkiemu był Władysław Frasyniuk. Może dlatego, że jako jeden z
    nielicznych znał sie na przedmiocie dyskusji.
    Natomiast za budową płatnych autostrad, co moim zdaniem jest w warunkach
    polskich absolutnie nieekonomiczne, był od zawsze poseł Tadeusz Jarmuziewicz,
    ten sam który jest cieniem ministra transportu w gabinecie PO. Chroń nas Panie
    Boże przed takimi ministrami jak Bogusław Liberadzki, Marek Pol, Jerzy Polaczek,
    ale i przed kimś takim jak Tadeusz Jarmuziewicz. Żaden z kolejnych ministrów
    transportu (lub infrastruktury) nie zdobył się na zweryfikowanie racjonalności
    programu budowy autostrad płatnych - zamiast tego mamy tylko kolejne pustosłowie
    i fałszowanie statystyk.
  • Gość: jankop IP: *.chello.pl 10.03.06, 07:56
    bnie zresztą i teraz pieprzysz bzdury
  • Gość: Łowca debili IP: *.c27.msk.pl 10.03.06, 08:18
    Przede wszystkim od czasu, gdy rząd zaczął płacić z naszych pieniędzy
    Kulczykowi ponad 200zł za przejazd ciężarówek, od kierowców których pobiera 40
    zł za winietę. Nagle bowiem okazało się, że system wystawiania kwitów na
    autostradzie jest taki, że można ich sobie wydrukować dowolną ilość, a potem
    zażądać 200zł od każdego. Na kwicie bowiem nie ma ani numeru rejestracyjnego
    pojazdu, ani w ogóle niczego, co pozwoliłoby sprawdzić, czy taki przejazd w
    rzeczywistości miał miejsce.
  • Gość: kier IP: *.acn.waw.pl 10.03.06, 15:32
    Przyciez oto chodzilo.
    Wiesz jakie tegie glowy nad tym pracowaly z SLD, zeby to przemycic pod haslem
    przyjazne dla biednego spoleczenstwa.
    Szkola PRL.
  • sengera 10.03.06, 15:42
    Przyciez oto chodzilo.
    Wiesz jakie tegie glowy nad tym pracowaly, zeby to przemycic pod haslem
    przyjazne dla biednego spoleczenstwa.
    Szkola PRL.
  • Gość: Nie masz racji IP: 212.51.203.* 10.03.06, 09:51
    Mam dobry samochód który nadaje sie na autostradę (jak sądzę), ale dlaczego mam
    przepłacać Doktorowi z jazde po autostradzie. Dlaczego bierze tak drogo skoro w
    naszym kraju koszty są niższe niż na zach Europy (nawet doliczając odsetki)?
    Gdyby Doktor brał mniej, to więcej ludzi jeździłoby autostradą (to pewne) a
    wówczaś śmiertelność wypadków zmalałaby znacznie bardziej ...
  • Gość: ala IP: 213.77.11.* 10.03.06, 10:05
    A dlaczego jakiś produkt kosztuje tyle a nie mniej?

    możesz nie jeździć...

    pozcytaj podstawy ekonomii dot. kształtowania cen za prodkty i usługi
  • Gość: chckenrun IP: *.autocom.pl 10.03.06, 11:32
    Patalas. Gratuluje - widać, że takich nam trzeba najpierw za rządowe a potem za
    opłaty sie żyje. Ot i cały komuszy świat
  • Gość: Zbyszek IP: *.va.shawcable.net 10.03.06, 17:03
    Specjalista "drogowiec" - Patalas, jest najlepszym gwarantem szczelności
    wysysania nieswoich pieniędzy w kieszenie preziów, doktorów i całej, cały czas
    jeszcze bardzo dobrze zorganizowanej grupy "polskojęzycznych businessmanów".
    Poznaniak, tez zresztą drogowiec, Chodorowski, being one of them.
  • Gość: retro IP: *.icpnet.pl 10.03.06, 13:49
    Tylko zapomniałeś napomnieć, że to na czym on budował już było po części
    wykonane on to tylko dopieścił !!!
    Niech mi dadzą zabezpieczenie rżadowe ws. kredytu to też zacznę budować
    autostrady !!!
  • Gość: Joanna IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 14:09
    Dowodzisz, że autostrady są dla bogatych posiadających b.drogie auta. No to
    niech wyłącznie tacy na nie płacą.
    Jako właścicielka tylko "skody" i to kilkunastoletniej już zostałam
    wyeliminowana z korzystania z każdej autostrady. Nie tęsknię do autostrad. Nie
    mam czasu na rozbijanie się po drogach, wolę samolot lub intercity.
  • Gość: wiesniak z tarpana IP: *.acn.waw.pl 10.03.06, 14:37
    Z Walcem sie zgadzam co do pomnika ktoremu nalezy wystawic Kulczukowi, moze byc
    granitowy stac nas na to.
    Miejsce - cm Brudno bo na Powazkach to leza zasluzeni.
    Co do zaslug podniesienia bezpieczenstwa drogowego.
    Czy wiesz, iz za 340 mil zl jakie kolesie poslowie z SLD mu zalatwili za tzw
    wpuszczenie ciezarowek na 140 km A2, mozna by wyremontowac 300 km drog kladac
    nowy dywanik asfaltu. Bylo by jescze bezpieczniej dla wszystkich i tych drugiej
    kategorii posiadaczy zlomiastych pojazdow a wysmiewanych przez ciebie.
    Zwaz iz ci biedni kierowcy finansuja takiego chosztaplera jakim jest jasnie pan
    spekulant dr J. K.
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 10.03.06, 16:58
    Oj, bez przesady. Jedno pasmo to jest chyba tylko wtedy, jak drugie zagrodzą,
    żeby dziurę zalać asfaltem i przydeptać butem.

    Droga 2 / 92 ma na całej długości co najmniej dwa pasma. Po jednym w każdą
    stronę.
  • Gość: Łodziani IP: 212.51.203.* 10.03.06, 09:46
    Masz racje w 100%
  • Gość: gorzkiewicz IP: *.dip0.t-ipconnect.de 09.03.06, 23:26
    Jesli maja tak budowac (ze ledwo ukoncza budowe juz autostrade trzeba
    remotowac )to lepiej wstrzymac wyrzucanie pieniedzy w bloto!
  • 1410_tenrok 10.03.06, 16:49
    cieszy mnie, ze wreszcie rzad zrozumiał potrzebe bezpłatnych autostrad i nie
    bedzie zamykał ich na kluczyk przed narodem.
    Niech zyja wszyscy nam sto lat!
  • Gość: gosc IP: *.molgen.mpg.de 09.03.06, 21:57
    Chocby dlatego, ze bez sensu jest autostrada jesli 90% ruchu odbywa sie obok -
    koszt remontu drog itp.

    Przy obecnych oplatach Kulczyklandii, po ukonczeniu autostrady, przejazd bedzie
    drozszy niz bilet samolotowy na porownywalnej trasie.
  • Gość: A2 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 22:03
    W Polsce oczywiście wszystko toczy się w tak zawrotnym tempie, że przypomina to
    raczej chocholi taniec.
  • alterpars 09.03.06, 22:20
    wiecej autostrad niz w Polsce. Bo wy sie tylko klocic potraficie...
  • Gość: żal IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:51
    to i tak lepiej autostrady na Saharze budować niż nieużywane w Polsce.
  • olias 09.03.06, 22:33
    to może, korzystając z wolnego czasu położą kolejny dywanik asfaltowy na
    obecnym odcinku autostrady Kulczyka. Przyda się, bo z poprzednim rządem
    dogadali się że zrobią cienki dywanik, zainkasują forsę za full wypas, a
    dokończą ... "za jakiś czas".
  • Gość: warszawski IP: 216.95.189.* 09.03.06, 22:43
    cz znajdzie sie w naszym kraju wystarczajaco madry aby pozbawic syna
    tego volkdeutscha wplywow w naszym kraju
    nich zpieprz do swojego vaterlandu
  • alterpars 09.03.06, 23:00
    jasne tylko ten volksdojcz daje prace ludziom ciolku. Ja bym sie zreszt anie
    zdziwil gdyby sie kapitalisci wreczcie wkurzyli i wycofali kapital z Polski.
    ...a gnijcie sobie w tym zaklamanym bezautostradowym cimnogrodzie....
  • Gość: mhz IP: *.aster.pl / *.aster.pl 09.03.06, 23:19
    Niech ten pan lepiej robi interesy i daje pracę w jakimś innym kraju. Polskę
    niech zostawi w spokoju.
  • Gość: kolek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:50

    Gość portalu: mhz napisał(a):

    > Niech ten pan lepiej robi interesy i daje pracę w jakimś innym kraju. Polskę
    > niech zostawi w spokoju.

    A pewnie i jeszcze pogonić tych wszystkich cwany zabojadów, szkopów, kacapów i
    makaroniarzy co tu chcą swe brudne interesy rozwijac i prosty ludek boży
    bałamucić. Polska dla Polaków, dla każdego po wozie drabiniastym. Zakaz
    posiadania internetu, z telewizji tylko trwa i radio wiadomo jaki. Zakazać
    ruchu samochodów bo to wymysł szatana zeby maszyna bez konia w jakis
    niezrozumiały sposób sama jechała. Aha a mhz do pieca chebowego na dwie
    zdrowaśki bo jak mówi mądra księga "ciepło pieca chlebowego najlepsze dla
    chłopa bezmózgiego".
    Aha i jeszcze ten no Balcerowicz musi odejść bo jakieś bredgensy robi.
  • Gość: m IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:53
    > A pewnie i jeszcze pogonić tych wszystkich cwany zabojadów, szkopów, kacapów
    i
    > makaroniarzy co tu chcą swe brudne interesy rozwijac i prosty ludek boży
    > bałamucić. Polska dla Polaków, dla każdego po wozie drabiniastym. Zakaz

    Skończ najpierw gimnazjum, oszołomie.
  • Gość: bonobo IP: 129.81.192.* 10.03.06, 01:07
    Zgadza sie "mhz"... "Polske lepiej zostawic
    w spokoju"... i jeszcze wywiesic wielka
    tablice z napisem "Polska skansenem Europy"!
  • krystin3 10.03.06, 19:44
    Drogi mhz - niedługo w tym kraju już nikt nie będzie inwestować, bo dzadowski,
    skorumpowany i jeszcze przesiąknięty zawiścią i zazdrością.Już nie tylko
    cudzoziemcy, ale i Polacy wolą INWESTOWAĆ GDZIE INDZIEJ.
  • Gość: m IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:52
    > jasne tylko ten volksdojcz daje prace ludziom ciolku.

    Ile płaci?
    To pytanie podstawowe.
  • 1europejczyk 10.03.06, 00:09
    wiecej (33 zl ) niz za lapsza we Francji. Nie ma sie wiec co dziwic,
    ze "wspolpraca" z panem Kulczykiem przy budowie dalszych odcinkow jest pod
    znakiem zapytania szczegolnie, ze ten odcinek ktorego nie zbudowal a do niego
    nalezy tez dostal sie Kulczykowi jakims dziwnym "psim swedem".
    Fakt, ze budowanie autostrad jest pilne nie oznacza, ze nie nalezy szukac
    rozwiazan optymalnych. "Kulczyk" juz co najmniej raz "nas" dobrze "wyrolowal"
    (France Telecom). Nie ma powodu by newralgiczna, z punktu widzenia znaczenia
    Polski w handlu pomiedzy wschodem i zachodem, autostrada byla w jego rekach.
    Ten pan nie gwarantuje wystarczajacej troski o polskie interesy czego dal dowod
    zarowno w salonowej "transakcji" Telekomunikacji Polskiej, ktorej skutkiem jest
    obecna sytuacja jak i ustalajac taryfy na "swoja" autostrade.
    Powiem krotko: nie dla psa kielbasa!
  • Gość: kierowca IP: *.acn.waw.pl 10.03.06, 15:57
    Masz racje
    Teraz probuje sie z kumac z PiS-owcami.
    Wydoil poselkow z SLD, uprzednio z AWS.
    Bisnesmen z twarza swini. Liczy sie tylko kasa.
    Poczekajmy troche, zmiekczy opor Kaczek i dostanie przepustke na salony,
    rosklad ich doskonale zna.
    Moze ktos na forum wytlumaczy, czemu wszyscy wiedza , mowia, pisza o
    przekretach mafi Kulczykowej, a zaden prokurator i sad niechce sie nim zajac.
  • Gość: kaczor IP: *.acn.waw.pl 10.03.06, 16:04
    Jest to oczywiste.
    Wszystko jest zgodne z prawem i zwyczajami w III RP.
    Tylko my barany nie znamy tego tajnego Kodeksu Karnego, który jest dla
    wybranych a nie dla motłochu.
    Motłoch ma głos i potrzebny jest co cztery lata.
  • Gość: Tomek IP: *.resnet.purdue.edu 10.03.06, 02:41
    Nie chodzi o to, czy ktoś daje pracę, tylko że będzie autostrada. "Dawanie
    pracy" to zły cel dla inwestycji rządowych - patrz np. górnictwo.
  • Gość: admy IP: *.pozman.pl / *.nat.pozman.pl 09.03.06, 23:25
  • Gość: admy IP: *.pozman.pl / *.nat.pozman.pl 09.03.06, 23:26
    nie rozumiem GDDKiA. rzad zmienia strategie budowy autostrad - chce budowac sam
    a nie przez koncesje - pierwszy efekt - awantura z papa na odcinku Konin -
    Strykow, ktory mial byc oddany juz w grudniu, potem w marcu a bedzie pewnie na
    jesien. Autostrada Wielkopolska budowala wszystko na czas o ile pamietam. Pal
    licho ile bedzie kosztowal przejazd - dla mnie liczy sie bezpieczenstwo i
    oszczednosc czasu, to samo mowia znajomi Niemcy. komu zalezy zeby to opoznic?
    moze warszawka nie chce by poznan mial bezposrednie polaczenie z Niemcami bo
    bedzie za duzo inwestycji? Nasi drodzy parlamentarzysci - czas sie wykazac.
    Posel Dzikowski sam obiecal ruszenie sprawy w przypadku problemow
    administracyjnych
  • Gość: dc IP: *.glowno.sdi.tpnet.pl 09.03.06, 23:37
    • Wiecie co Polacy za niedlugo na Saharze bedzie

    Przeczytaj komentowany artykuł »
    alterpars 09.03.06, 22:20 + odpowiedz


    >wiecej autostrad niz w Polsce. Bo wy sie tylko klocic potraficie...

    Na Saharze nie maja kulczyka i przez to mniej kradna


  • 1europejczyk 10.03.06, 00:23
    "Pal licho ile bedzie kosztowal przejazd - dla mnie liczy sie bezpieczenstwo"
    Korzystaj z samolotow! Pozyczaj samochod w Berlinie, Paryzu czy Londynie.
    Wlasnie na takich jak Ty liczy Kulczyk: przez 15 lat nie zrobiono nieomal nic
    rok czy dwa niczego nie zmienia. Dotychczasowe doswiadczenia z Kulczykiem
    wykluczaja mozliwosc dalszej wspolpracy: jak chce to niech sobie inwestuje w
    Chinach. Zobaczymy ile straci !
    Parlamentarzysci nie maja sie czym wykazywac: podobnie nawolywano do
    prywatyzacji zeby zbic na niej wlasny interes kosztem nas wszystkich. Handel
    jest handlem: jak pana Kulczyka nie stac na warunki jakie sie mu stawia to nie
    pozostaje mu nic innego jak sie wycofac a nie probowac "lobbingu" w GW!
    Rzad powinien byc podobnie bezwzgledny wobec Kulczyka jak on jest ze swoimi
    taryfami wobec nas (nie wykluczajac France Telecom).

  • Gość: inzynier IP: *.tvsat364.lodz.pl 10.03.06, 07:34
    Kulczyka powinni dawno wypierdzielic - proponuje przejechac sie drogą jak
    cholera A2.
    Jakosc jej jest poza wszelka krytyka - zostala wybudowana bez jednej warstwy-
    scieralnej - w wielu miejscach byla juz naprawiana (frezowanie i kladzenie
    ponowne asfaltu) To jest niebezpieczne, zamyka sie pas ruchu, robi zwezenia.
    Takich specjalistow jak Kulczyk i jego klika proponuje wyslac jak najdalej z
    Polski a nie dawac im gwarancje.
  • hetmanwiechu 09.03.06, 23:36
    ... jest opracowywany przez PiS i rydzykowcow. Badania wykazaly ze im wieksza
    koncetracja i liczba modlacych sie moherowcow tym szybciej i dalej mozna
    przenosic duze ciezary droga telepatyki.

    Po co komu autostrady? Ludzie, macie siedziec w domach i modlic sie.
  • Gość: żal IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:47
    tak mi strasznie żal kulczyka.
    Pana Kwaśniewskiego też mi żal.
    Jolanty też.
    I Leszka Millera również.
    Żal, żal, żal...
    [*]
  • elekrob1 09.03.06, 23:52
    wcale mnie nie zdziwiło bo piękny z gorzowa nie ma do tego głowy dziś hiszpania
    jutro pierwszy dzień wiosny a pojutrze może wyprawa w kosmos O to wyzwanie dla
    SŁOŃCA BAŁTYKU
    skandujmy razem premier w kosmos!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: m IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.03.06, 23:54
    nie!
    Ty skanduj : Partia, partia!
  • Gość: zaorac prl IP: *.hsd1.wa.comcast.net 10.03.06, 00:05
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: zaorac prl IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.06, 00:10
    bo ja i tak jeżdżę wozem a kobyłka drogę zna i nie trzeba jej autostrad.
  • model.wieczniewczorajszy 10.03.06, 00:42
    Po pierwsze to pan Kulczyk wybudowal ale tylko od Wrzesni do Nowego Tomysla, z
    tym ze poludniowe obejscie Poznania bylo jeszcze inaczej finansowane.

    Po drugie to z jakiej paki pan Kulczyk zarabia na odcinku Wrzesnia - Konin
    sfinansowanym przeciez przede wszystkim przez szarego podatnika ?

    Po trzecie dlaczego Autostrada Wielkopolska (tak latwa w budowie ze wzgledu na
    "plaskie" tereny Wielkopolski, mala liczbe rzek, niezbyt geste zaludnienie -
    oczywiscie aglomeracji poznanskiej tu nie uwzgledniajac) musi nalezec do
    najdrozszych autostrad w Europie?

    Po czwarte po cholere te stanowiska oplat na autostradzie. Przeciez lepsze dla
    "plynnosci" ruchu bylyby stanowiska oplat przy zjazdach i wjazdach na wezly.


    No przeciez definicja autostrady jest : "droga przystosowana do szybkiego i
    bezkolizyjnego ruchu" A tu nagle na odcinku 150 kilometrowym trzeba kilka razy
    wyhamowac by zaplacic "myto nalezne"


    A po piate to w cholere z takim dziadostwem! Wybudowac im ten korytarz wschod -
    zachod do konca i nich sobie tam jezdza. A pozniej skoncentrowac sie na sieci
    drog ekspresowych - nie sadze bysmy za naszego zycia dozyli w naszej Polszcze
    jeszcze jakiegos strasznego boomu gospodarczego obojetnie czy te autostrady
    wybudujemy czy nie.

    I dlatego tylko drogi ekspressowe! Przynajmniej beda dla kazdego a na trasach
    alternatywnych dla potzencjalnych drogich autostrad bedzie mniej zwlok.


    To tak by pare puscic ... i tak zrobia co chca.


    ---
    Model Wieczniewczorajszy
  • Gość: ssadam IP: *.bchsia.telus.net 10.03.06, 01:20
    i bardzo dobrze- Kulczykowi juz dosc napchali kieszenie pogrobowcy Stalina z
    Kwachem na czele.Moze by zaczac jego rozliczac.Czy w Polsce jest tylko jedna
    firma budujaca autostrady?.
  • klkak 10.03.06, 01:32
    Agencji Autostradowej i teraz u niego pracuje?
    Fajnie!
  • Gość: les IP: *.dialup.mindspring.com 10.03.06, 02:55
    monika przegrala z zyta do zera.dorotka gawryluk coraz bardziej mi sie podoba.
  • Gość: ktos IP: *.cm-upc.chello.se 10.03.06, 05:04
    Dlatego ze prywatne przedsiebiorstwo chce zrobic finansowy przekret i np.
    kosztem panstwa podreperuje nadszrpniete finansowe, budujac autostrade, ktora
    po roku bedzie sie nadawala do remontu. W madrych krajach, autostrady finansuje
    panstwo i buduja firmy z przewaga kapitalu panstwowego czyli podatnikow.
  • Gość: kolt IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.06, 06:59
    Skoro Państwo jest takie dobre to niech do cholery zbuduje te autostrady, jakoś
    od kilkudziesięciu lat efektów działań Państwa nie widać, czyli zbudować nie
    może, nie chce, nie potrafi. Jeśli tak, to niech da zbudować komus kto może,
    chce i potrafi. Kulczykowie tego świata przemijają autostrada pozostaje. Czy
    ktoś dzisiaj narzeka, że w Niemczech autostrady zbudował Adolf?.
    Ale oczwyiscie na mysl, że ktos mógłby na tym zarobić i się nie podzielić aż w
    dołku skręca nie tylko polityków ale większości dyskutantów na tej liście. A
    więc zablokować, zakazać, udupić. Czy wy nie rozumiecie, ze wami manipulują?.
    Pan poseł i tak sobe polecie samolotem. A Kowalski niech się tłucze i zabija.
    A przecież zbudowanej autostrady nie da się zwinąć, zaorać, wywieźć (nawet
    ruskim się to w Niemczech nie udało chociaż zwijali co się dało). Ale za to
    można znacjonalizować, wykupić, wynagocjować stawki. Ale do tego trzeba ludzi z
    wizją a nie wściekłych politykierów z pianą na mordzie, rodziną w nazwie,
    ojczyzną w d..pie i pustką w głowie.
  • Gość: mikejar IP: *.dyn.optonline.net 10.03.06, 05:19
    i dlatego taki lament . Miller chcial cicha spokojna posadke a tu
    znow go wyrolowali Kwasniewski szuka wsparcia na zachodzie ale tez i
    z nim nie chca za mocno rozmawiac Oni sa potrzebni w Polsce zeby
    odpowiedziec za pozyczke od Moskwy . Putin zawiodl sie na towarzyszch
    wiec chce pieniedzy z powrotem
  • Gość: Emeryt IP: *.telsten.com / 195.205.6.* 10.03.06, 06:54
    A mnie te "autostrady" zwisaja.Zadna z nich nie prowadzi w moich
    kierunkach.Mieszkam blizej od zachodniej granicy niz Warszawa a musze jechac 8
    godzin.Dlaczego oni(wWarszawiacy)maja miec lepiej za moje pieniadze?W polsce
    niema i nie bedzie autostrad.Nie mam zludzen.Wszyscy nasi sasiedzi za granica
    maja lepsze drogi niz my i co i nic.Nie jestem w stanie juz protestowac przeciw
    temu.Pogodzilemm sie i machnalem reka.Ciekawe tylko ilu ludzi ma jeszcze ginac
    rocznie na naszych "drogach"?
  • fosciak 10.03.06, 07:00
    A jak AW SA dostawala koncesje na budowe A2 to nie bylo wtedy polityki?
    (S)y(L)y(D)ynowy Kulczyk nie pamieta?
  • Gość: Q IP: 195.20.110.* 10.03.06, 07:12
    > a czemuz to rząd ma dawać gwarancje kredytowe prywatnemu przedsiębiorstwu
    Bo od rozwoju infrastruktury zależy napływ inwestycji, rozwój przedsiębiorstw,
    wzrost gospodarczy ... itd
    A to przekłada sie na spadek bezrobocia, wzrost dochodów - również twoich i
    moich - zmniejszenie kosztów "życia" ... itd
    Zaczynasz łapać baze, czy nadal będziesz szczekał jak pies ogrodnika?
    Tylko obyś nie zdechł przy pustej misce.
    No chyba, że sam masz odpowiednie "zaplecze"...
  • johndoe 10.03.06, 08:25
    Gość portalu: Q napisał(a):

    > > a czemuz to rząd ma dawać gwarancje kredytowe prywatnemu przedsiębiorstwu
    > Bo od rozwoju infrastruktury zależy napływ inwestycji, rozwój przedsiębiorstw,
    > wzrost gospodarczy ... itd
    > Zaczynasz łapać baze, czy nadal będziesz szczekał jak pies ogrodnika?

    jezeli panstwo daje gwarancje, to rownie dobrze mogloby wziac kredyt i samo zbudowaca nie dawac zarobic np. kulczykowi kosztem kierowcow. zaczynasz lapac baze?

    jak powiedzial klasyk:

    jak ja mam las, Będę jego dawał zarabiać na rznięcie? To gdzie jest LOGIKA???

    --
    lepiej siedzieć cicho i tylko wyglądać na glupiego niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości
  • Gość: Q IP: 195.20.110.* 10.03.06, 09:37
    Nie masz pojecia o czym mowisz...
    Gwarancja nie obciąża budżetu - kredyt tak.
    A jak "państwo" buduje to masz próbke choćby na przykładzie papy na odcinku
    budowanym przez GDDKiA.
    A słyszałeś takiego klasyka: "Oko Pańskie konia tuczy" i "To co jest wspólne
    jest niczyje" ???
  • johndoe 10.03.06, 09:48
    Gość portalu: Q napisał(a):

    > Nie masz pojecia o czym mowisz...
    > Gwarancja nie obciąża budżetu - kredyt tak.
    wirtualnie. raty kredytu bylyby nie wieksze niz straty budzetu spowodowane wplywem oplat za uzytkowanie autostrad do kieszeni roznych "kulczykow". czytales o tym ile placi budzet kulczykowi za to, ze ten nie pobiera oplat od ciezarowek? to mozesz sobie wyobrazic jakie wplywy daja autostrady.

    > A jak "państwo" buduje to masz próbke choćby na przykładzie papy na odcinku
    > budowanym przez GDDKiA.

    a jak buduje kulczyk moglismy przeczytac 2 miesiace temu. a przekonac sie jadac jego autostrada. o autostradzie krakow- katowice, gdzie remont jest, ze tak powiem rzecza permanentna, nawet nie warto wspominac.

    > A słyszałeś takiego klasyka: "Oko Pańskie konia tuczy" i "To co jest wspólne
    > jest niczyje" ???

    jest jescze "koszula bliska cialu" i wiele innych.


    --
    lepiej siedzieć cicho i tylko wyglądać na glupiego niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości
  • Gość: skorpioni IP: *.dip.t-dialin.net 10.03.06, 07:48
    i maja racje niech wreszcie ten czerwony zlodzej kulczyk kumpel kwacha zniknie
    z pola widzenia
    uwaga na pape ha ha ha
  • Gość: pyra IP: *.unregistered.net.telenergo.pl 10.03.06, 08:23
    Faktem jest ze ludzie zarządzający AW sa pazerni i nie ukrywajmy prosci
    (niestety przekonałem sie o tym bedac razem w jednym z lokali). Ale to ze ktos
    jest taki czy owaki nie powinno byc argumentem aby wstrzymywac budowę tak
    potrzebnych autostrad. Mysle ze glownym powodem jest to ze (..tu epitet..)
    Warszawka bedzie zwlekala, bo do czego to podobne zeby Berlin mial najpierw
    polaczenie z Poznaniem a nie z Warszawa, wstrzymujac wzrost rozwoju wielkopolski.
    Pewnie nawet gdyby niemieckie firmy obecne w Wielkopolsce zrobiły zrzutke na ten
    odcinek autostrady to by wymyslili cos przeciw.

  • guyritchie 10.03.06, 08:06
    jakze milo bluzgac na jednego z duzych pracodawców w kraju,
    na jednego z najwiekszych platników podatków w kraju,
    a jesli ten facet wycofa sie z Polski i przestanie płacic
    to kto zrzuci sie na becikowe? na senioralne i na lepperiade?

    te bluzgi antykulczykowskie to po prostu bluzgi
    przeciw przedsiebiorczosci jako takiej.

    wszystkich dziwi, ze przedsiebiorca chce zarabiac?
    to chyba oczywiste i normalne...tylko ze nie w tym kraju.

    ktos przywołał kwote 1000 pln jaka zarabia
    i ma problem z oplata za autostrade.
    jestem ciekaw, czy wie, ze pracodawce np. Kulczyka
    jego zatrudnienie kosztuje ponad 1800zł.
    Zamiast bluzgów na przedsiebiorce tego czy innego to proponuje
    odrobine zastanowienia sie gdzie podziało sie owo 800pln ??

    Tu nie chodzi o to czy autostrada ma byc Kulczyka
    ale chodzo o to aby była. Jesli rzad PiSu nie chce autostrad
    Kulczykowych to niech zbuduje własne.
    Niech ZACZNIE BUDOWAC!

    --
    szczęście trzeba rwać jak świeże wiśnie,
    bo potem przyjdzie mróz i szczęście pryśnie...
    /w.jastrzębiec/
  • Gość: dc99 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 13:38
    > na jednego z najwiekszych platników podatków w kraju,
    > a jesli ten facet wycofa sie z Polski i przestanie płacic
    > to kto zrzuci sie na becikowe? na senioralne i na lepperiade?

    W którym kraju? Kulczyk płacił (lub nadal płaci) podatki w Austrii, co nawet
    jego kumpla Millera przyprawiło o atak wściekłości jak się o tym dowiedział.

    > te bluzgi antykulczykowskie to po prostu bluzgi
    > przeciw przedsiebiorczosci jako takiej.

    Przeciwko przedsiębiorczości przyssanej do budżetu na zasadzie "koszty
    publiczne, zyski prywatne".

    > wszystkich dziwi, ze przedsiebiorca chce zarabiac?
    > to chyba oczywiste i normalne...tylko ze nie w tym kraju.

    Złodziej też chce zarabiać! Zlikwidować kodeks karny! Dość dławienia prywatnej
    przedsiębiorczości!

    > ktos przywołał kwote 1000 pln jaka zarabia
    > i ma problem z oplata za autostrade.
    > jestem ciekaw, czy wie, ze pracodawce np. Kulczyka
    > jego zatrudnienie kosztuje ponad 1800zł.

    Co ma piernik do wiatraka?

    > Tu nie chodzi o to czy autostrada ma byc Kulczyka
    > ale chodzo o to aby była. Jesli rzad PiSu nie chce autostrad
    > Kulczykowych to niech zbuduje własne.
    > Niech ZACZNIE BUDOWAC!

    Problem polega na tym że aferzyści z SLD-KLD porozdawali koncesje kolesiom,
    dzięki czemu pieniądze przeznaczone na drogi idą do kasy Kulczyków i Patalasów -
    patrz winiety od ciężarówek. Gdyby państwo zaczeło budować autostrady w 1991
    zamiast 10 lat bawić się w przekładanie papierków koncesyjnych (na czym paru
    ludzi mocno się wzbogaciło) to w 2001 r. były by gotowe A1 - A4 od granicy do
    granicy - w roku 1990 były szczegółowe plany, ale dla liberałków Bieleckiego
    wszystko nie-prywatne było herezją.
  • guyritchie 10.03.06, 16:11
    Gość portalu: dc99 napisał(a):
    > W którym kraju? Kulczyk płacił (lub nadal płaci) podatki w Austrii, co nawet
    > jego kumpla Millera przyprawiło o atak wściekłości jak się o tym dowiedział.
    Moze sprawdz ile podatków płacą polskie firmy należące do Kulczyk Holding.

    > Złodziej też chce zarabiać! Zlikwidować kodeks karny! Dość dławienia prywatnej
    > przedsiębiorczości!
    charakterystyczne jest zestawienie przedsiebiorca-złodziej; kulczyk-złodziej.
    komentarza nie trzeba.

    > Co ma piernik do wiatraka?
    a ma...tyle, ze przedsiebiorca chcac ci zaplacic 1000zł, ekstra do budzetu wplaca jeszcze 800zł. ty krzyczysz: "złodziej!placi mi grosze!" a nie zastanawiasz sie ile naprawde owo wynoszone pod niebiosa etatystyczne panstwo przezera TWOJEJ kasy.

    > Problem polega na tym że aferzyści z SLD-KLD porozdawali koncesje kolesiom,
    w tym wlasnie problem...koncesje, zezwolenia, pozwolenia...
    zawsze sa dla swoich. teraz beda je dostawali kolesie pisuarów.
    bo nie zmieni sie to ze ogranizmy koncesje, nie potrzeba juz zezwolen,
    tylko zmienia sie beneficjencji chorego panstwa.

    --
    szczęście trzeba rwać jak świeże wiśnie,
    bo potem przyjdzie mróz i szczęście pryśnie...
    /w.jastrzębiec/
  • Gość: dc99 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 16:49
    > Moze sprawdz ile podatków płacą polskie firmy należące do Kulczyk Holding.

    Niby gdzie można sprawdzić kto jaki zapłacił podatek (faktycznie zapłacił, a nie
    powiedział że zapłacił, bo to nie jest to samo)? O tym że Kulczyk płaci w
    Austrii wiadomo tylko dzięki furii Millera, co zauważyli (i rozplotkowali) w
    jego biurze.

    > charakterystyczne jest zestawienie przedsiebiorca-złodziej; kulczyk-złodziej.
    > komentarza nie trzeba.

    Podaj jeden biznes Kulczyka w który nie byłyby na niejasnych zasadach
    zaangażowane pieniądze podatnika i/lub majątek skarbu państwa. Oraz wyjaśnij np.
    dziwną opcję na akcje przy prywatyzacji TPSA (czyżby zapłata za tajny aneks do
    umowy prywatyzacyjnej?), nagrodę dla milionowego klienta Starego Browaru którą
    dziwnym trafem zdobyła wiceminister finansów, to że Patalas który przyznał
    Kulczykowi koncesję na autostradę za chwilę zaczyna pracować u Kulczyka,
    magiczną zmianę parku w teren inwestycyjny i list Kulczyka do EON - żeby
    wymienić tylko najbardziej znane byznesy tego pana. Jeżeli każdego złodzieja
    broni się pod hasłem "prywatnej przedsiębiorczości" to potem nie dziw się że
    słowa "przedsiębiorca" i "złodziej" zlewają się w synonim.

    > a ma...tyle, ze przedsiebiorca chcac ci zaplacic 1000zł, ekstra do budzetu
    > wplaca jeszcze 800zł. ty krzyczysz: "złodziej!placi mi grosze!" a nie
    > zastanawiasz sie ile naprawde owo wynoszone pod niebiosa etatystyczne panstwo
    > przezera TWOJEJ kasy.

    Pytam znowu - jaki to ma związek z Kulczykiem i autostradą? A jak
    przedsiębiorców rzekomo tak bolą koszty pracy to czemu nie przedstawili żadnego
    projektu obniżki składek na ZUS? A może ZUS to jedynie wygodny pretekst do
    wyzysku pracowników?

    > w tym wlasnie problem...koncesje, zezwolenia, pozwolenia...
    > zawsze sa dla swoich. teraz beda je dostawali kolesie pisuarów.
    > bo nie zmieni sie to ze ogranizmy koncesje, nie potrzeba juz zezwolen,
    > tylko zmienia sie beneficjencji chorego panstwa.

    A jak Ty sobie wyobrażasz autostrady bez zezwoleń? Wolna konkurencja i pięć firm
    buduje równoległe autostrady 100 m jedna od drugiej?
  • Gość: shedows IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 08:16
    Ja nie jestem ekspertem ale moim zdaniem tam gdzie Kulczyk tam śmierdzi (stary
    browar,autostrada)Kulczyk miał inwestować na zachodzie, no i co spotkał tam
    lepszych od siebie?. Najlepiej chyba się inwestuje na styku budżetu i biznesu.
    Styk się skończył i Kulczyk już nic nie buduje.Jak tak mają być budowane
    autostrady to lepiej niech buduje Państwo, mniej zniknie
  • menuet1 10.03.06, 08:21
    Może taka prosta eliminacja nielubianego Kulczyka dopomoglaby w budowie? Ja
    chcę tej autostrady obojętnie kto ją wybuduje.
  • Gość: Tomasz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.06, 08:22
    Powinni rozwiazać umow z AWSA odebrać im koncesję. Przecież oni nic nwięcej nie
    wybujduja bo nie maja w tym interesu!!!! Po co ryzykjować skoro maja juz troche
    autostrady i Państwo płaci im za przejazdy?? tylko głupi inwestowałby dalej w
    niepewne przdsięwziecie.
  • Gość: sroka IP: *.mofnet.gov.pl 10.03.06, 08:27
    Jeżeli chcecie żeby 30 km przejazdu kosztowało 10 zł to pozwólcie Kulczykowi
    budować. TYM złodziejom mówimy NIE !
  • messi1 10.03.06, 08:49

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.