Dodaj do ulubionych

Poprawcie ten bubel!

IP: *.oepd.com.pl 05.12.02, 08:00
Kolejny bubel przeforsowany przez wicepremiera Kalinowskiego.
Kiedyś walczył o paliwa dla rolników na których obecnie jeździ
co drugi taryfiarz i nieuczciwa konkurencja w transporcie
samochodowym. A tzw "Afera paliwowa" wywołana przez niego. Kiedy
wreszcie ten facet stanie przed Trybunałem ???
Edytor zaawansowany
  • niuniek6 05.12.02, 08:35
    Do kazdych 20 ton betonu obowiazek dodawania jednego zmielonego
    samochody z FSO na Zeraniu i juz 2 fabryki uratowane:)
  • Gość: misiu IP: *.chello.pl 08.12.02, 16:47
    niuniek6 napisał:

    > Do kazdych 20 ton betonu obowiazek dodawania jednego zmielonego
    > samochody z FSO na Zeraniu i juz 2 fabryki uratowane:)

    Na każdą tonę węgla spalanego w elektrowniach - obowiązkowo 45kg chleba.
    Rozwiąże to problem nadwyżek zboża.
  • Gość: Smakosz IP: *.dtvk.tpnet.pl 05.12.02, 13:17
    Dobrze ze rzad sie zajmuje paliwem , a nie jedzeniem bo pewno
    zamiast mielonego, jedlibysmy miesko z 10% dodatkiem trocin.
  • Gość: motor IP: *.pde.philips.com 05.12.02, 13:50
    Kalinowski!Kalinowski!
    ubostwiam go, jest moim idolem! chcialbym byc w przyszlosci taki jak on, miec
    taki fajny usmiech dyskretnie schowany za szarmanckim wasikiem, no i
    rewelacyjna idee przyswiecajaca jego poczynaniom tzn. co by tu zrobic, zeby
    zarobic (rolnicy) i sie nie narobic (rzad)
    motor
  • Gość: AGA IP: *.wroclaw.sdi.tpnet.pl 05.12.02, 14:34
    Oj Panie Kublik. Prosze dokladnie przeczytac projekt ustawy. A
    jesli pan czegos nie rozumie to prosze zapytac. Bo swoimi
    artykulami na temat biopaliw wprowadza Pan zamieszanie i
    niepokój wśród ludzi, którzy się z tym stykają po raz pierwszy,
    a wsród tych co juz coś wiedzą na ten temat wychodzi Pan na
    ignoranta i nieuka. Dziwie sie GW, ze dopuszcza do publikacji
    Pańskie artykuły, które są nacechowane kompletnym brakiem
    zrozumienia poruszanego tematu. Takie artykuly dotychczas
    ukazywaly sie tylko w brukowcach.
  • Gość: SC IP: 217.96.3.* 06.12.02, 07:57
    Oj dziewczynko, chyba nie za bardzo znasz się na motoryzacji i
    powołujesz się na jjakieś oboczne chyba treści tej ustawy, a
    główna jej treść mówi o zastosowaniu 5% domieszek w paliwach.
    Rząd buraków ze wsi to przepchnął przez sejm, nikt się nad tym
    nie zastanawiał, bo po co, i tak będą mieli zaplacone za kolejny
    bubel. I tak to właśnie toczy się życie w tym kraju.
  • Gość: albert IP: *.man.torun.pl / 158.75.3.* 12.12.02, 19:27
    oj chlopaczku, ty tez sie na tej motoryzacji nie znasz! od 10
    lat w Polsce dolewa sie etanolu (4,5%) do benzyny. Czy w tym
    czasie slyszal ktos, ze silniki sie psuly (lub jak to ignorant
    kublik pisze - zardzewialy?) W USA dolewa sie 10% i tam tez sie
    nic nie dzieje. A Kublik faktycznie - nie wie CO pisze, ale na
    pewno wie za ..
  • jedklodz 05.12.02, 19:43
    Rozumiem, że kosztami napraw silników będzie można obciążych
    tych debili co sobie wymyślili taką paranoję.
    A tak swoją drogą, to pomysł nie byłby taki zły, gdyby
    rzeczywiście przeciętny polski rolnik mógł na tym chociaż trochę
    zarobić, ale obawiam się, że nie będzie tak kolorowo. Jednak
    wcześniej należałoby temat dobrze przemyśleć i ustalić z
    fachowcami, a nie zachowywać się jak pies zpuszczony z łańcucha.
    Poza tym jak znam życie to z w/w powodu od 1 stycznia benzyna
    zdrożeje o paredziesiąt groszy, jak nie lepiej, no bo przecież
    będzie wzbogacana !!!
  • Gość: Herman IP: *.pik / *.pik.gliwice.pl 06.12.02, 08:39
    Kochany Panie Premierze i Kochany nasz Sejmie idź na całość.
    Idź na całość i ustawę wprowadź, żeby w paliwach było nie 4,5% a
    94,5% biokomponentów!
    Wtedy rolnicy będą szczęśliwi.
    Lecz NIECH TO BĘDĄ PALIWA WYŁĄCZNIE DO MASZYN ROLNICZYCH wtedy
    normalni ludzie też będą szczęśliwi.
    Po takiej dawce biopaliwa z naszych ulic znikną nieoświetlone
    traktory jeżdżące wężykiem, a rolnicy zaczną orać końmi
    zasilanymi w 100% biopaliwem !
  • Gość: Herman IP: *.pik / *.pik.gliwice.pl 06.12.02, 08:43
    Kochany Panie Premierze i Kochany nasz Sejmie idź na całość.
    Idź na całość i ustawę wprowadź, żeby w paliwach było nie 4,5% a
    94,5% biokomponentów!
    Wtedy rolnicy będą szczęśliwi.
    Lecz NIECH TO BĘDĄ PALIWA WYŁĄCZNIE DO MASZYN ROLNICZYCH wtedy
    normalni ludzie też będą szczęśliwi.
    Po takiej dawce biopaliwa z naszych ulic znikną nieoświetlone
    traktory jeżdżące wężykiem, a rolnicy zaczną orać końmi
    zasilanymi w 100% biopaliwem !
  • Gość: Roman IP: *.au.poznan.pl 06.12.02, 11:45
    Wyjaśnienie dla Hermana! W moich uwagach do artykułu nie
    wszystkie wyjaśnienia się zmieściły, więc jeszcze raz podaje. Co
    innego dodatek etanolu lub metanolu do paliw ciekłych a co innego
    prawdziwe biopaliwo z olejów roslinnych np. w Polsce rzepakowych.
    Na świecie jeździ dużo pojazdów z tłokowymi silnikami spalinowymi
    na biodiesel i nikt nie robi z tego tragedi czy afery. To
    przemysł rafineryjny staje okoniem bo wymyka się jemu monopol. I
    to oni są najbardziej przeciw. Chociaż co mądrzejsi wchodzą po
    cichu w ten interes widząc w tym ogromne pieniądze. Radze
    przypomnieś sobie troszeczkę chemii. Co to sa oleje, tłuszcze a
    nie istotne skąd pochodzą.
  • Gość: Ryba IP: *.dip.t-dialin.net 06.12.02, 13:56
    O jakim ty swiecie mowisz? Proponuje zajzec na internetowe
    strony np.Niemieckie.Moge ci podac dwa linki.www.sr-online.de
    lub home.arcor.de
    Mozesz napisac w dowolnej wyszukiwarce slowa biodisel,bosch,ADAC
    i tam przeczytasz co pisza na temat biopaliwa w tamtym swiecie.W
    swsiecie gdzie biopaliwo jest w sprzedazy od ladnych paru lat.Z
    tamtego swiata pochodza rowniez czesto samochody uzytkowane w
    Polsce.Bosz jest natomiast dostawca dostawca armatury wtryskowej
    do wiekszosci samochodow europejskich.
    Nie mam ochoty tlumaczyc calych opracowan na ten temat,moge Ci
    powiedziec ze w jeden z autorow podsumowuje cala sprawe
    czerwonym drukiem w czerwonej ramce;"Moge polecic wszystkim
    tylko jedno.Nie tankowac biodiesla"
  • Gość: Roman IP: *.au.poznan.pl 06.12.02, 11:28
    Poznań 5.12.2002


    Szanowny Pan Redaktor
    Andrzej Kublik
    Gazeta Wyborcza
    Dodatek AUTO + MOTO
    Szanowny Panie Redaktorze!
    Z dużym zainteresowaniem czytałem zawsze dodatek Auto-Moto. Coś
    się ciekawego lub ważnego często dowiadywałem. Aż tu nagle
    przeczytałem dzisiejszy artykuł wiodący i wstąpiło we mnie
    zwątpienie zupełne. Zachwiana została wiara w artykuły wypisywane
    w gazetach. No chyba, że artykuł jest sponsorowany przez
    rafinerie ropy naftowej !!! To rozumiem i bez komentarza. Ale
    ludziom wody z mózgu proszę nie robić, Bo chyba nie są aż tak
    głupkowaci.
    Ad rem. Na samym początku artykułu, pisze Pan Redaktor, że „...
    wszystkie sprzedawane u nas paliwa ciekłe ( do samochodów
    osobowych, ciężarówek, autobusów, ale też np. olej opałowy) będą
    musiały zawierać domieszkę komponentów pochodzenia roślinnego,
    tzw. biokomponentów”. A artykuł dotyczy samochodów, a nie
    ogrzewania mieszkań. Z tego wynika, że wie Pan Redaktor iż w
    Polsce znaczna część oleju opałowego idzie na zasilanie silników
    spalinowych. To jest znaczny postęp. I gdyby Pan ten temat
    kontynuował, to mógłby być z tego ciekawy referat.
    Wracając do paliw samochodowych. Czyżby Pan Redaktor nie jeździł
    po Polsce samochodem? Nigdy nie tankował Pan na Innej stacji niż
    Esso, Aral, czy BP. Choć podejrzewam, że i na tych stacjach nie
    zawsze paliwo odpowiada Polskim Normą. Przecież oni również biorą
    paliwo z magazynów byłej CPN np. z Rejowca. Może nie zawsze, ale
    czasem się zdarza. A tak przy okazji, nigdy się Panu nie zdarzyło
    na zachodzie – w Unii Europejskiej- będzie bardziej nowocześnie,
    nalać do zbiornika paliwa na którym silnik nie chciał jechać?
    Znacznie trudniej niż w Polsce, ale takie przypadki również się
    przytrafiają.
    W załączeniu przesyłam projekt Normy Europejskiej na Biopaliwa o
    których parę słów poniżej piszę.
    Paliwa płynne są powszechnie stosowane do napędu silników
    spalinowych, a więc silników stosowanych w ciągnikach, maszynach
    leśnych, samochodach i motocyklach oraz silnikach różnego rodzaju
    maszyn samobieżnych.
    Paliwa płynne, ze względu na zastosowanie, dzieli się na:
    — paliwa do silników niskoprężnych, z Zapłonem Iskrowym- ZI
    (Otto) czasami zwanych gaźnikowymi, nazywane popularnie benzynami,
    — paliwa do silników wysokoprężnych, z Zapłonem Samoczynnym-ZS
    (Diesla), zwane olejami napędowymi lub potocznie — lecz
    nieprawidłowo — ropą.
    Paliwa płynne muszą odpowiadać określonym własnościom fizycznym i
    chemicznym, ponieważ własności te świadczą o stopniu przydatności
    paliw do różnych rodzajów silników. Do ważniejszych własności
    paliw płynnych należą:
    —wygląd zewnętrzny, pozwalający gołym okiem stwierdzić zawartość
    zanieczyszczeń lub wody; w przypadku stwierdzenia zanieczyszczeń
    lub wody nie można paliwa stosować do zasilania silnika bez
    uprzedniego oczyszczenia lub przefiltrowania,
    — gęstość - własność mająca zasadnicze znaczenie przy
    przeliczaniu objętości na masę produktu,
    — lotność -od lotności paliwa w dużym stopniu zależy łatwość
    rozruchu silników i zdolność do pracy w różnych warunkach
    eksploatacyjnych oraz zużycie paliwa,
    — liczba oktanowa (LO) określająca tzw. zdolność przeciwstukową
    benzyn i pozwalająca określić przydatność paliwa do silników ZI-
    niskoprężnych, w zależności od stopnia sprężania,
    — liczba cetanowa (LC) określająca bardzo istotną cechę paliwa do
    silników ZS -wysokoprężnych (Diesla), t j. łatwość samozapłonu,
    — temperatura mętnienia i krzepnięcia ma szczególne znaczenie
    przy ocenie przydatności paliwa do silników wysokoprężnych do
    pracy w niskich temperaturach, ponieważ zmętnienie może powodować
    zatykanie filtrów i przerwy w dopływie paliwa do pompy paliwowej,
    — zawartość siarki jest szczególnie ważna w paliwach do silników
    wysokoprężnych, ponieważ siarka podczas procesu spalania tworzy
    związki chemiczne powodujące korozję.
    W dobie szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego
    ludzkości zapomniano o naturalnym środowisku człowieka, w wyniku,
    czego nastąpiła jego gwałtowna degradacja. Na szczęście ten
    narastający problem został zauważony i w ostatniej dekadzie
    poprzedniego stulecia zapoczątkowane zostały intensywne działania
    zmierzające do ograniczenia lub wręcz wyeliminowania czynników
    negatywnie wpływających na środowisko naturalne. Do takich
    działań zaliczyć należy między innymi próbę zastąpienia
    tradycyjnego paliwa ropopochodnego tzw. biopaliwem pochodzącym z
    roślin oleistych, alg, odpadów komunalnych, odpadów drzewnych i
    drewna. Kraje członkowskie Unii Europejskiej na forum Komisji
    Europejskiej podjęły szereg inicjatyw ustawodawczych mających na
    celu wsparcie rozwoju tej gałęzi przemysłu i doprowadzenie do
    szerokiego wykorzystania tego naturalnego źródła energii.
    Zasadnicze elementy strategii UE w zakresie paliw silnikowych
    stosowanych w transporcie polegają na:
    - wynegocjowaniu z głównymi producentami samochodów na rynek UE
    istotnego zmniejszenia emisji CO2 ze spalania paliw w nowych
    samochodach, co przekłada się ok. 35% redukcję zużycia paliw w
    okresie od 2005+2010 r.,
    - promocji rozwoju własnej produkcji biopaliw, z równoczesnym
    zapewnieniem zbytu na powstające produkty uboczne,
    - opracowaniu nowych bądź nowelizacja starych aktów prawnych UE
    (nowa dyrektywa ramowa 2001/0265 COD „O promocji użytkowania
    biopaliw w sektorze transportu", nowelizacja dyrektywy podatkowej
    92/81/EEC),
    - propozycji skorzystania z dopuszczonych dyrektywą 92/881/EEC
    ulg w podatku akcyzowym nakładanym na paliwa silnikowe
    Polska, mająca aspiracje do członkostwa w UE, powinna również w
    krótkim czasie uchwalić przygotowaną już ustawę „O organizacji
    rynku eko-paliw płynnych i ich składników" oraz opracować program
    ulg inwestycyjnych dla podmiotów inwestujących w przemysł
    ekopaliw. Brak tej ustawy oraz odpowiednich regulacji
    finansowo-skarbowych stawia nasz kraj w gorszej pozycji w
    stosunku do krajów członkowskich UE. Założenia wspomnianego wyżej
    projektu ustawy „O organizacji rynku eko-paliw płynnych i ich
    składników" zakładają docelowy poziom produkcji eko-paliw w
    Polsce na poziomie 400 tyś. t/r w roku 2006 i ok. 800 tyś. t/r w
    roku 2010 dla biodiesla oraz 260 tyś. t/r w roku 2003 dla
    bioetanolu. Wiąże się to bezpośrednio ze wzrostem powierzchni
    upraw roślin energetycznych (rzepaku, żyta i ziemniaków). Ponad
    to projekt ustawy:
    -nakłada obowiązek dodawania, od daty jej wejścia w życie,
    bioetanolu lub EETB (eter etylo-tert-butylowy) do benzyn a
    metylowych estrów tłuszczowych do oleju ropopochodnego wg limitów
    określanych rozporządzeniem Rady Ministrów,
    -zakłada system zezwoleń i limitów na produkcję eko-paliw w
    powiązaniu z umowami kontraktacyjnymi na dostawę surowców
    rolniczych (na minimum 10 lat),
    -zakłada system zwolnień z akcyzy w zależności od % udziału
    eko-paliw w paliwach ropopochodnych,
    -umożliwia uzyskanie środków pomocowych UE w ramach programów SAPARD
    oraz ISPA,
    -zwiększa możliwość uruchomienia większych środków na dopłaty dla
    rolnictwa z budżetu UE.
    Tak przyjęte założenia ustawy mają w efekcie doprowadzić do:
    - ograniczenia importu mieszaniny estru z olejem napędowym,
    - produkcji biopaliw wyłącznie na bazie surowców krajowych,
    - powstania nowych miejsc pracy i zmniejszenia bezrobocia na
    obszarach wiejskich,
    - zagospodarowania ziem leżących odłogiem (po PGR-owskich),
    - redukcji emisji gazów cieplarnianych „produkowanych" przez
    sektor transportowy o
    ok. 20%,
    - zmniejszenia importu benzyn oraz oleju napędowego,
    - zmniejszenia ryzyka inwestycyjnego,
    - poprawy bezpieczeństwa energetycznego kraju.
    W Europie najważniejszymi producentami biopaliw są; Francja (700
    tyś. t/r), Niemcy (300 tyś. t/r), Belgia (240 tyś. t/r), Włochy
    (230 tyś. t/r) i Czechy (63 tyś. t/r). Obecnie projektowane i
    budowane w Europie rafinerie biopaliw posiadają zdolność
    produkcyjną od 50+100 tyś. t/r, choć zdarzają się również
    większe, pracują
  • remo29 06.12.02, 12:04
    Szanowny przedmówca nie pomyślał o jednym: Pan Kublik nie pisze tych rzeczy po
    to by uzmysłowić sens (lub bezsens) stosowania biopaliw. Pisze, żeby pokazać
    jaki obecny rząd jest "be". Okradnie nas z pieniędzy, okradnie z oszczędności i
    jeszcze zepsuje nasze ukochane samochody. Fuj! Proszę w następnych wyborach
    głosować na Unię Wolności, to będzie w końcu normalnie. Paliwo będzie tańsze i
    lepsze niż w Iraku, autostrady oplotą cały kraj, sprzedaż nowych samochodów
    przekroczy 1 mln rocznie, będziemy musieli dokonywać selekcji ofert firm
    chcących wybudować u nas nowoczesne fabryki samochodów, silników i podzespołów,
    a w spółkach skarbu państwa i urzędach nie będą zasiadać koledzy i rodziny
    polityków. Frasyniuk złapie Bin Ladena, z którym Michnik przeprowadzi jedyny (i
    ostatni przed egzekucją) ekskluzywny wywiad - rzeka, tłumaczony na
    kilkadziesiąt języków. I w ogóle będzie fajnie.
  • Gość: Jo IP: *.chello.pl / *.chello.pl 06.12.02, 12:14
    Dobrze gada ino nie wim kto bosie nie podpisoł na dole. My ze śwagrem to bymy kcieli coby były takie ałta coby ino na wudke jeździłyby. NA ten przykład byk se pendził sycko co rośnie - zamiast winka i bimberku z owocuw i zboża tobymy se robili paliwoo... ten bimerek do baku i siup, jedziemy. A jak jaki gril by był na przykład to by sie z baku brało. A to dobre dla zdrowia, bo jak sie cłowiek tym upije i se wypije to na czym przyjechał to juz nie wruci ałtem i sie nie zabije, jak ten co po pijaku na bezynie albo nie daj bóg na ropie (podobno u arabusów to pendzo). Bo przeca wiadomo że to nie do picia ino do jezdzenio.

    Podpisano: Jo i krzestny, pisane u rejenta

    +++, +++
  • Gość: bbb IP: *.dialup.tiscali.it 06.12.02, 12:37
    Bardzo to wszystko madre ale nie widze odpowiedzi na glowny
    zarzut autora (moze jestem za glupi), ktory jest bardzo prosty:
    jak dodatek do paliwa etanolu w takiej ilosci (wg autora wyzszej
    niz w jakimkolwiek kraju UE) wplynie na funkcjonowanie silnika?
    Bede wdzieczny za odpowiedz - jesli wiadomo, ze nie wplynie
    negatywnie nie ma sprawy. Jesli nie wiadomo a 4,5 % jest wziete
    z powietrza to rzeczywiscie jest to eksperyment motoryzacyjny na
    ogromna skale. A nie jestem pewien czy chce by na moim silniku
    eksperymentowano by wspierac polskiego rolnika.
    Dla jasnosci nie jestem przeciwny biopaliwom, wrecz jestem za
    (wydaje mi sie ze podobnie jak autor, ktory na wstepnie pisze
    wyraznie: "Pomysł sam w sobie nie jest zły, biopaliwa promuje
    się już w Europie") ale tylko jesli znane sa skutki ich
    wprowadzenia.
  • Gość: mmm IP: 217.8.174.* 06.12.02, 13:41
    Gość portalu: bbb napisał(a):

    > Bardzo to wszystko madre ale nie widze odpowiedzi na glowny
    > zarzut autora (moze jestem za glupi), ktory jest bardzo
    prosty:
    > jak dodatek do paliwa etanolu w takiej ilosci (wg autora
    wyzszej
    > niz w jakimkolwiek kraju UE) wplynie na funkcjonowanie
    silnika?
    > Bede wdzieczny za odpowiedz - jesli wiadomo, ze nie wplynie
    > negatywnie nie ma sprawy. Jesli nie wiadomo a 4,5 % jest
    wziete
    > z powietrza to rzeczywiscie jest to eksperyment motoryzacyjny
    na
    > ogromna skale. A nie jestem pewien czy chce by na moim silniku
    > eksperymentowano by wspierac polskiego rolnika.
    > Dla jasnosci nie jestem przeciwny biopaliwom, wrecz jestem za
    > (wydaje mi sie ze podobnie jak autor, ktory na wstepnie pisze
    > wyraznie: "Pomysł sam w sobie nie jest zły, biopaliwa promuje
    > się już w Europie") ale tylko jesli znane sa skutki ich
    > wprowadzenia.

    Zgadzam się z tą opinią i pytam dlaczego nie można alternatywnie
    sprzedawać benzynę z "dodatkiem" i bez, a wybór zostawić
    klientowi. Co na to Urząd Antymonopolowy ?
  • Gość: ryba IP: *.dip.t-dialin.net 06.12.02, 15:19
    Szanowny panie Roman!

    W Niemczech,Kraju z ktorego pochodzi wiekszosc uzytkowanych w
    naszym kraju silnikow diesla znajduje sie okolo 1400 punktow
    gdzie mozna tankowac biopaliwa.Jest to niewiele jesli sie zwazy
    ze w samym Berlinie stacji benzynowych jest ponad 270.Biodiesel
    jest tanszy o okolo 5 centow za litr od oleju napedowego
    pochodzenia mineralnego,pomimo tego biodiesla sprzedaje sie
    znikowme ilosci.Chyba Pan Panie Roman nie powie pan ze niemcy sa
    rozrzutni lub nie potrafia liczyc..Poniewaz bio sprzedaje sie od
    paru ladnych lat,wieksze jest tez doswiadczenie Niemcow z tym
    paliwem.
    Olej napedowy mozna dzisiaj uzywac do napedu silnikow bez
    problemow do temperatury minus 20c.Dla biopaliwa juz 6°C+ jest
    temperatura tzw.krytyczna.Mozna to poprawic przez uzycie drogich
    dodatkow,jednak nie udalo sie otrzymac paliwa bio ktore mozna
    urzytkowac ponizej -20°C.Biodiesel czyli ester metylowy kwasu
    tluszczowego oleju rzepakowego(?) w skrocie RME jest uwazany za
    przyjazny dla srodowiska.Produkuje sie to z rzepaku polaczonego
    z metanolem.Produktem ubocznym sa tzw makuchy i gliceryna.Jedno
    jak i drugie jest cenne.Spalanie powoduje wydzielanie mniejszych
    ilosci sadzy jak i CO2.Samo paliwo jest zdecydowanie brdziej
    przyjazne dla srodowiska.
    Zuzycie paliwa wzrasta jednak o 6-10%.do produkcji biopaliwa
    zuzywa sie okolo energi odpowiadajacej okolo 0,5litra paliwa.W
    miejsce CO2,silnik napedzany bio produkuje duze ilosci
    szkodliwych gazow ogolnie okreslane jako polizykliczne
    aromatyczne tlenki wegla(?) w skrocie PAK.Rowniez wiecej
    zwiazkow tlenu z azotem.(rakozworcze).Dodatkowym kosztem jest
    np.filtr paliwa ktory powinno si wymieniac co 3(!)tankowanie.
    Biodiesel niszczy gumowe przewody paliwowe,uszczelki w pompie
    jak i sama pompe.Powodem jest usuniecie gliceryny ktora jest w
    biopalwie srodkiem smarujacym.Rowniez wymiana oleju silnikowego
    musi nastepowac czesciej.Uszkodzenia silnka wastepuja
    najczesciej po przejechaniu 50-80 tysiecy km.
    Do dnia dzisiejszego 7 producentow dopuscilo napedzanie ich ich
    pojazdow biopaliwem.Jednak zaden nie zgodzil sie na
    wszystkie,lecz na pare konkretnych.Tacy wielc producenci
    silnikow jak Ford,GM,Peugeot do lata 2001 wrecz zabraniali
    tankowania biopaliwa do swych silnikow diesla.Poniewaz pompy
    paliwowe smarowane sa paliwem (wyjatek pompy rzedowe DB)a
    wlasnosci smarne biodielsla sa gorsze od wlasnosci smarnych wody
    firma bosch do dnia dzisiejszego nie zaleca tego paliwa do pomp
    jej produkcji.
    Bardzo szybko nastepuje starzenie sie biodiesla.(polimeryzacja)
    Staje sie ono w szybkim tepie niezdatne do urzytku.(co zrobic
    Panie Roman)z paliwem w zbiornikach np kombajnow zborzowych
    urzywanych gora 2 miesiace w roku,skoro innych (czysto
    mineralnych paliw nie bedzie?)
    do dnia dzisiejszego brak jest normy na biopaliwa.Powodem sa
    zbyt duze klopoty z ich stosowaniem.Norma 51606 jest norma
    przejsciowa.Z tego samego powododu brak jest norm na czystosc
    spalin.
    Co Pan na to Panie Roman?
    Ps.Dzisiaj dolewa sie (nielegalnie)oleju opalowego pochodzenia
    mineralnego,nie np.smalcu.
    Oczywiscie powinno to paliwo byc dostepne w ODREBNYCH
    dystrybutorach.Wtedy bedzie mogl Pan Panie Roman udowodnic swoje
    racje.Ja mam swoje doswiadczenie za 2500 euro.Zostane
    konserwatysta.
    Pozdr
  • Gość: klor IP: *.dip.t-dialin.net 06.12.02, 19:03
    lll
  • Gość: albert IP: *.man.torun.pl / 158.75.3.* 12.12.02, 19:30
    Brawo i dzieki za rozsadny glos. Tylko czy Kublik to zrozumie?
  • Gość: zawodowiec IP: *.chm.bris.ac.uk 06.12.02, 15:18
    Jesli chodzi tu glownie o popieranie polskiego rolnictwa przez
    pana Kalinowskiego, to moze tez zadowolimy posla Janowskiego i
    poprzemy polski cukier - wprowadzmy obowiazkowy 5% dodatek cukru
    do wszystkich paliw, w koncu nie chodzi o poprawe jakosci
    uzytkowania samochodow ani o ochrone srodowiska tylko do cholery
    o WSPARCIE POLSKIEGO ROLNICTWA!!!
  • Gość: pawel IP: *.krakow.sdi.tpnet.pl 06.12.02, 15:53
    Gudzowaty (kumpel premiera) zakupił już gorzelnie. Będzie dostarczał miliony
    ton alkoholu do rafinerii. Panowie, to interes życia. Musi się udać. Dupki z
    rządu muszą przecież z czegoś żyć, a Gudzowaty się podzieli ... Kurwa mać!
  • Gość: Koozmin IP: *.chello.pl / *.chello.pl 08.12.02, 02:19
    Rany boskie...
    Aż nie chce się powtarzać starego przysłowia, że na głupotę nie
    ma lekarstwa. A mandat poselski (czytaj: podatność na wpywy
    lobbingu) stymuluje ją niezwykle...
  • Gość: Waldek IP: *.elektor.com.pl / *.knurowski.net 08.12.02, 19:05
    Aż mnie wykręca kiedy czytam wypowiedzi tych wszystkich "mądrych", którzy tu
    wypisują głupoty o tym jak korzystne jest dodawanie jakiegoś gówna do benzyny.
    Jak wy chcecie to do cholery możecie pakować sobie do baku nawet słomę. A ja
    nie widzę powodu aby moim kosztem wzbogacił się kolejny polityk, bo naiwnością
    i obłudą jest twierdzenie, że zyskają na tym zwykli rolnicy. Właśnie kupiłem
    nowego Opla i dla mnie jest najważniejsze,że gwarancja producenta samochodu nie
    przewiduje stosowania paliwa z taką ilością dodatków. Kto mi zapłaci za remont?
    Kalinowski czy inni "mądrale"?
  • Gość: Waldek IP: *.elektor.com.pl / *.knurowski.net 08.12.02, 19:10
    Aż mnie wykręca kiedy czytam wypowiedzi tych wszystkich "mądrych", którzy tu
    wypisują głupoty o tym jak korzystne jest dodawanie jakiegoś gówna do benzyny.
    Jak wy chcecie to do cholery możecie pakować sobie do baku nawet słomę. A ja
    nie widzę powodu aby moim kosztem wzbogacił się kolejny polityk, bo naiwnością
    i obłudą jest twierdzenie, że zyskają na tym zwykli rolnicy. Właśnie kupiłem
    nowego Opla i dla mnie jest najważniejsze,że gwarancja producenta samochodu nie
    przewiduje stosowania paliwa z taką ilością dodatków. Kto mi zapłaci za remont?
    Kalinowski czy inni "mądrale"?
  • Gość: Darek IP: 212.106.151.* 09.12.02, 15:56
    A gdyby tak-Bezrobotnych karmić grochówką[kuroniówka]i zbierać biogazy,skraplać
    je i dodawać do paliw gazowych?Wyobraźcie sobie nic nie robić tylko pierdzieć
    [za odpowiednią gratyfikacją].Ciekawy jestem jaki podatek wymyśliliby na to i
    jakie dotacje z Uni E.dostalibyśmy.Pozdr.
  • Gość: sir piotr IP: Stella.NET:* / 172.16.1.* 10.12.02, 19:00
    Jeśli prześledzimy koleje historii to zobaczymy,ze kazda
    rewolucja wiązala sie z rozlewem krwi.To straszne, lecz
    korzysci dla ludzkosci były znamienite,bowiem obok
    przypadkowych ludzi gineły "plewy".W ten sposób powstawało
    naturalne miejsce dla nowych ludzi i nowego ładu.Jednym z
    niewielu wypadków w historii był przypadek Lecha Wałęsy i jego
    kolesiów oraz "czerwonych",którzy naturalnie powinni się
    nawzajem przetrzebic w odpowiednim czasie.Brak tego elementu
    rewolucji spowodował ,ze dzisiaj dochodzą do głosu paranoicy,
    psychopacil i hipokryci a nam pozostaje tylko niema obserawacja
    i bezradność...to straszne...bo to wszystko dzieje się w imię
    poszanowania praw człowieka do wolnego godnego bytu...
  • Gość: Paranoik IP: *.empik.pl / 172.16.19.* 11.12.02, 10:13
    Ludzie to istna paranoja, ten sam rzad ktory stara sie o wejscie
    do unii europejskiej wrzuca nam ustawy , ktory w oczywisty
    spposob sa sprzeczne z prawem UE (zakaz wprowadzania mobnopoli
    panstwa, zakaz stosowania biokomponentow powyzej 2%, itp.), malo
    tego nawet z konstytucja RP (ograniczenie konkurencji i
    preferencyjne warunki dla wybranych).
    Najciekawsze jest to ze tutaj licza sie tylko pieniadze jakie
    zdobenda najwieksi zwolenicy na przyznaiu koncesji. Nastepnie po
    wejsciu do UE bedziemy musieli oczywiscie zmienic prawo a im w
    zamian za odebranie koncesji dac solidne odszkodowanie.
    czy to nie jest paranoja??? przeciez nawet idiota domysli sie ze
    tutaj nie chodzi o dobro srodowiska, kierowcow czy Polski, tutaj
    chodzi o zebranie duzych pieniedzy do wybranych kieszeni.
    Wedlug mnie to kolejny gwozdz do trumny obecnego rzadu.
  • bart_ 11.12.02, 11:41
    PSL z resztą popleczników chcą po prostu zniszczyć klasę średnią społeczeństwa.
    Pozostaną robotnicy (górnicy) i chłopi - kwiat społeczeństwa naszego kraju
    miejscy biedacy i garstka bardzo bogatych ludzi.
    Tym pierwszym dwóm przecież, a nie:
    - ledwo wiążącym koniec z końcem matkom,
    - głodnym dzieciom z domów dziecka
    - opiece społeczne i służbie zdrowia
    rząd przeznaczy kolejne fundusze liczone w mld złotych na restrukturyzację.
    To tylko kwestia czasu, zobaczycie w wiadomościach jak wyglądać będzie
    kompromis >:-\ Bo przecież inaczej chłopi wyjdą na drogi a górnicy na uice
    miast.
    Qr... kompletna paranoja. Takiego horroru połączonego z burdelem w gospodarce
    jaki zapowiada sie na przyszły rok jeszcze nie widziałem.

    Życzę promotorom tych zmian jak najszybszego wypadku. Niech zadziała Darwin !
  • Gość: sandwich IP: *.centrala.kbsa / 10.67.193.* 11.12.02, 14:54
    Dziś słyszałem w radiu wypowiedź górnika-związkowca, który nie godząc się na
    zlikwidowanie "Barbórek" i trzynastek powiedział:
    "Nie będzie w Polsce tak że górnik będzie brał na rękę tysiąc trzysta zł, a jak
    się komuś nie podoba to niech sobie zmieni kraj"

    - Kurwa to paranoja
  • bart_ 11.12.02, 15:38
    być może większość z wartościowej i twórczej części społeczeństwa opuści ten
    gnijący padół, wtedy naprawdę będziemy mieli drugą Brazylię z armią
    bezrobotnych górników i głodujących rolników.
    Nie życze.

    Szkoda tylko, że i mnie być może to zmusi do emigracji.
    Lubię swój kraj, ale z kazdym miesiącem mając coraz więcej roboty na głowie i
    patrząc na topniejący przez podatki pasek z wypłatą, mam coraz większą ochotę
    na poświęcanie swojego czasu zapału i energii na finansowanie całej masy
    upadającyh wsi i fabryk.

    Amen.
  • bart_ 11.12.02, 15:39
    bart_ napisał:

    > (...) mam coraz większą ochotę
    > na poświęcanie swojego czasu zapału i energii na finansowanie całej masy
    > upadającyh wsi i fabryk.

    "Coraz mniejszą" oczywiście. Sory !

  • Gość: Waldek IP: *.knurowski.net 12.12.02, 22:01
    Polska to taki nienormalny kraj gdzie obywatele otrzymują mniej niż 10%
    zarobionych pieniędzy. 90% zjada ZUS,ubezpieczenia zdrowotne, podatki, VAT,
    akcyza i cła. I ciągle mało!! Ostatnio dodali podatki od lokat, wprowadzają
    winiety, dodają jakieś g.. do paliwa. Jako JEDYNY kraj na świecie będziemy
    mieli 3 podatki na budowę dróg i ... najgorsze drogi w EUROPIE. Za to mamy
    najdroższe usługi telekomunikacyjne, zarówno w telefonii stacjonarnej jak GSM.
    Najdroższy dostęp do Internetu i najdroższe kredyty. Jeszcze trochę i będziemy
    mieli największe bezrobocie w Europie. Bo w tym kraju nie opłaca się już nic
    tylko kraść. No bo mamy najbardziej marudne sądy i ... brak miejsc w
    więzieniach. A jak już cię złapią i osądzą to można sobie wynająć bezrobotnego
    do odsiadki, bo w więziennictwie panuje taki bałagan, że sami nie wiedzą kto u
    nich siedzi. No ale jak już wstąpimy do UE to w kraju zostaną sami politycy i
    rolnicy, pijący "Byki" lub "Arizonki" za dotacje do rolnictwa z UE.
  • Gość: Ja IP: *.zabki.net.pl 14.12.02, 10:35
    Gość portalu: Krzysztof napisał(a):
    > Kiedy
    > wreszcie ten facet stanie przed Trybunałem ???

    Nigdy nie stanie, po to test immunitet, żeby mógł robić co chce i miał
    wszystkich w dupie. I to się nazywa równość wobec prawa. Ty zapłacisz mandat
    gdy przekroczysz dozwoloną prędkość o 10 km, a facetowi jeszcze "koguta" dadzą
    i popie... będzie mógł w zabudowanym ponad 100.
    Ja pierdolę takie prawo i takie państwo....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka