Dodaj do ulubionych

Jak Słowacy stali się potentatem motoryzacyjnym

IP: *.rzul.mine.nu / 192.168.0.* 09.05.03, 14:02
Mam nadzieje, ze nasze wladze od siedmiu bolesci wezma przyklad
z preznych Slowakow. Chociaz watpie by stalo sie to za kadencji
ministra Pola, ktory rozwoj strategicznych galezi wiaze tylko z
kolejnymi podatkowymi obciazeniami przecietnych Polakow.
Eeeech, poamrzyc...
Edytor zaawansowany
  • Gość: MILLER=OOO IP: *.proxy.aol.com 09.05.03, 14:34
    Komuchy nic nie zrobili zeby zmniejszyc bezrobocie,ani zachecic
    obcy kapital zeby inwestowal w Polsce.Banda Millera jest tak
    glupia i debilna ze siedzi na stolkach i nic nie robi dla
    kraju.Banda leniwcow tylko bieze kase i nic nie robi.To jest
    partia przyglupow i debili ktorzy tylko dbaja o siebie i
    kolesi.Przegonic chalture i rozpisac wybory,a Millewr i jego
    bande postawic przed prokuratura za doprowadzenie kraju do
    bankructwa i za korupcje ktora niszczy kraj.Miller pokazal ze
    jest nie zdolny do rzadzenia krajem,jest czlowiekem psychicznym
    i powinen odejsc sam.Ale tego nie zrobi,bo za duzo by
    stracil.Sam Prezyden Millera sie boi,wiec zadnych zmian nie
    bedzie.Miller musi odejsc to jest jedyne wyjsci.
  • Gość: Jac IP: ASK:* / 192.168.1.* 09.05.03, 14:57
    Zgadzam się z Tobą.
    Dodałbym tylko, że z Millerem musi odejść do lamusa cała
    jego skompromitowana partia.
  • Gość: obserwator IP: ASK:* / 192.168.1.* 09.05.03, 14:45
    Według nieoficjalnych informacji chciał od Francuzów łapówkę-
    Szarawarski się tym zajmował!
  • Gość: !!!!!!!!!! IP: *.angelologia.katowice.pl 09.05.03, 16:24
  • Gość: pragmatyk IP: 62.233.201.* 09.05.03, 16:10
    Ja bym żadnej fabryki nie budował w kraju, który nie wiadomo czy
    wejdzie do EU. Gdzie te auta potem sprzedawać na Białoruś?
  • Gość: MACIEJ IP: *.ny325.east.verizon.net 09.05.03, 16:19
    W art jest wyraznie napisane,ze Wegry przegraly ze wzgledu na mocna walute.
    Radomsko moze sie teraz podlizac,dzieki mocnej zlotowce.
  • Gość: tajk IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 09.05.03, 16:21
    Co z tego, że samochody Toyoty i PSA produkowane będą w
    Czechach, skoro silniki i skrzynie biegów do nich (czyli to, co
    najcenniejsze) wytwarzane będą w Wałbrzychu. Inne istnijące,
    bądź budowne fabryki silników (diesla) znajdują się pod
    Wrocławiem (Toyota), w Bielsku (Fiat-GM), w Polkowicach
    (Volkswagen) i Tychach (Isuzu).
  • Gość: grinch IP: 129.81.192.* 09.05.03, 16:28
    Gość portalu: catharsis napisał(a):

    > Mam nadzieje, ze nasze wladze od siedmiu bolesci wezma
    przyklad
    > z preznych Slowakow. Chociaz watpie by stalo sie to za
    kadencji
    > ministra Pola, ktory rozwoj strategicznych galezi wiaze tylko
    z
    > kolejnymi podatkowymi obciazeniami przecietnych Polakow.
    > Eeeech, poamrzyc...
    ===============================================================
    I gdzie jest ta "druga Japonia" ???
  • Gość: ERYK IP: *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl 09.05.03, 21:22
    to ze wygrali jedna fabryke nie robi z nich potentata
    W Polsce jest pelno fabryk i wytworni motoryzacyjnych
    Polska produkuje i montuje najwiecej aut w tej czesci europy

    pozdr
  • Gość: tomek IP: *.unregistered.net.telenergo.pl 09.05.03, 21:57
    Tak, tylko zwróć uwagę, że każda nowa inwestycja motoryzacyjna w
    naszej części Europy omija Polskę szerokim łukiem. To nie dzieje
    się przez przypadek tylko przez złą politykę wspierania
    inwetycji. No ale jeśli w Polsce są dwie agencje rządowe
    zajmujące się tym (choć na codzien więcej czasu zajmuje im
    zwalczanie się nawzajem) to nie ma się co dziwić.
  • Gość: ERYK IP: *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl 09.05.03, 23:00
    Gość portalu: tomek napisał(a):

    > Tak, tylko zwróć uwagę, że każda nowa inwestycja motoryzacyjna w
    > naszej części Europy omija Polskę szerokim łukiem. To nie dzieje
    > się przez przypadek tylko przez złą politykę wspierania
    > inwetycji. No ale jeśli w Polsce są dwie agencje rządowe
    > zajmujące się tym (choć na codzien więcej czasu zajmuje im
    > zwalczanie się nawzajem) to nie ma się co dziwić.


    raz sa dobre czasy a raz gorsze
    Teraz mamy jedna fabryke do tylu ale to zadna tragedia
    Znam ta sprawe i to jest wina wyboru F-16.

    pozdr
  • Gość: hawaii IP: 192.128.254.* 10.05.03, 09:41
    Polska produkuje 350tys., z szansami wzrostu do 450tys.

    Czesi juz teraz produkuja wiecej samochodow od nas (500tys),
    a beda wkrotce 800tys, po otwarciu fabryki w Kolinie.

    Slowacy produkuja 250tys, a beda wkrotce 650tys.

    Wegrzy produkuja ok 200tys, ale wkrotce po rozbudowie
    fabryk Suzuki oraz Audi, i budowie fabryki Hyundai
    beda produkowac 600tys.

    A to sa wszystko kraje kilka razy mniejsze od Polski,
    i o nieporownywalnie mniejszym bezrobociu (no moze
    nie liczac mniejszosci romskiej na Slowacji).
  • Gość: hawaii IP: 192.128.254.* 10.05.03, 10:03
    Polska ma teraz zerowe szanse na przyciagniecie jakiegokolwiek
    producenta samochodow, ze wzgledow logistycznych.
    W trojkacie Czechy, Wegry, Slowacja tworzy sie teraz tak silna
    baza producentow komponentow, ze naturalnym wyborem jest
    ulokowac tam fabryke. Co prawda poludniowa czesc Polski tez
    nalezy do tej strefy, ale fabryki nie buduje sie na peryferiach
    strefy. Moze za to pojawia sie jacys producenci czesci.
  • Gość: ERYK IP: *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl 10.05.03, 15:42
    Gość portalu: hawaii napisał(a):

    > Polska produkuje 350tys., z szansami wzrostu do 450tys.
    >
    > Czesi juz teraz produkuja wiecej samochodow od nas (500tys),
    > a beda wkrotce 800tys, po otwarciu fabryki w Kolinie.
    >
    > Slowacy produkuja 250tys, a beda wkrotce 650tys.
    >
    > Wegrzy produkuja ok 200tys, ale wkrotce po rozbudowie
    > fabryk Suzuki oraz Audi, i budowie fabryki Hyundai
    > beda produkowac 600tys.
    >
    > A to sa wszystko kraje kilka razy mniejsze od Polski,
    > i o nieporownywalnie mniejszym bezrobociu (no moze
    > nie liczac mniejszosci romskiej na Slowacji).


    bedzei w Polsce przeniesion z Niemiec fabryka Opla Astry 2
    wiec znowu wyjdziemy na prowadzenie. Panadto u nas jest
    centrum regionalne Fiata. Ostatnio otworzyli nowa linie
    malego samochodu. Volvo musli o przeniesieniu calej
    produkcji autobusów do Polski. Rosną nam nasze fabryki
    Solaris (bus) oraz podzwiga sie Star pos Man-em.
    To ze teraz spadla nam troche produkcja jest wina problemow
    Daewoo ale na przyszly rok Ukraina zamowila 60 tys. aut
    i zaklad czeka na inwestora.

    Sa jeszcze inne przyklady. Np Toyota chce u nas robić wiekszosc
    "flaków" do Toyot czyli sliniki i inne, a to sa najwartościowsze
    rzeczy bo potrzebni sa kooperanci.

    itd itd

    Maluchy czyli: Wegry, Slowacja czy Czechy teraz maja lepsza
    sytuacje chwilowo bo raz jest lepiej a raz gorzej.
    A na marginesie na slowacji jest okolo 18% bezrobocia wiec
    nie przesadzaj z ta ich dobra sytuacja.

    Duzy moze wiecej.

    Biorac pod uwage inne inwestycje pod wzgledem wartosci to
    Polska zagarnela ich najwiecej.
    Ponadto Polska jako kraj duzy moze wymagac czyli my doatalismy
    najwiecej od UE w traktacie i w umowie offestowej takim
    maluchom to nikt by tak na reke nie szedl.

    pozdr
  • Gość: 2tm23 IP: *.przeworsk.sdi.tpnet.pl 09.05.03, 22:49
  • Gość: hawaii IP: 192.128.254.* 10.05.03, 09:32
    Francuzi sprzedaja w Polsce 70tys swoich samochodow rocznie,
    to znaczy ze ktos je kupuje. To oznacza ze ogromne pieniadze i
    miejsca pracy sa wyprowadzane z Polski.

    W zamian polska gospodarka nie dostaje zadnej rekompensaty.

    Mam nadzieje ze kiedy wejdziemy do UE, i bezrobocie skoczy do
    30%, wzrosnie tez swiadomosc gospodarcza oraz narodowa.

    Przeciez mozna kupowac samochody firm ktore daja prace Polakom,
    czyli Ople, Fiaty, VW, Toyoty czy calkiem niezle Daewoo.

    Nie liczac pracy jaka dzieki Francuzom maja stacje serwisowe
    i laweciarze ;)))

  • Gość: golf IP: *.man.busko.pl 10.05.03, 13:33
    ot i mamy skutecznosc polskiego rzadu. skoro francuzi chca
    sobie budowac fabryke na slowacji prosze bardzo, ale uwazam ze
    zaden samochod stamtad nie ma prawa wjechac do polski i byc tu
    sprzedany. niech sobie te wozy sprzedaja na slowacji. czy dla
    francuzow rynek polski /popyt na samochody sie nie liczy/, a
    moze nikt im tego nie powiedzial.
  • Gość: KAA IP: *.com 10.05.03, 17:55
    Zeby wygrywac przetargi na lokalizacje fabryki samochodow,
    dzisiaj trzeba takze miec pod reka zdrowy przemysl stalowy
    produkujacy nowoczesne pokrywane blachy karoseryjne. Slowacy je
    maja, w Koszycach.

    A unas? Urzednicy odpowiedzialni za negocjacje z Unia Europejska
    tzw. Rozdzialu Konkurencji w rodziale stali, zgadzaja sie na
    zamkniecie jedynych wydzialow produkujacych dla przemyslu
    samochodowego w Hucie Sedzimira. Slowacy oferuja polskim
    urzednikom pomoc prawna, bezplatne skorzystanie z doswiadczen w
    negcjacjach (Slowacy wynajeli specjalistyczne firmy prawne i
    konsultacyjne pomagajace w negocjacjach), nasi urzednicy
    odpowiedzialni za sprawy stali konsekwetnie odmawiaja
    skorzystania z pomocy.

    Wynik? Niekorzystne ograniczenia w produkcji najbardziej
    wartosciowych produktow blach samochodowych. Teraz odnajdujemy
    tych samych urzendikow na czele prywatzacji Polskich Hut Stali.
    Ich nazwiska pojawiaja sie w powiazaniu ze skandalmi, m.inn.
    proby podejrzanego przejecia dlugow PHS. Ci sami urzednicy
    decyduja o udostepnieniu poufnych danych handlowych
    najgrozniejszemu konkurentowi, ktory oglasza podboj polskego
    rynku stali (Arcelor, przecztaj w dzisiejszym wydaniu Gazety).
    Zadziwia metna rola odpowiedzialnych urzednikow Ministerstwa
    Skarbu w calej sprawie prywatycaji PHS oraz kompletna biernosc
    ich przelozonych. PHS to nie tylko 16000 ludzi w hutach ale
    takze okolo 350000 ludzi posrednio zwiazanych z hutami
    pracujacych w firmach dostawczych i przetworczych, a takze
    czlonkow ich rodzin. Jak widac, liczby te moga byc wieksze
    moze to takze miec wplyw na przemysl samochodowy, co znacznie
    rozszerza populacje ludzi dotknietych przez niekompetetne (a
    moze kierowane zla wola)decyzje.

    Panowie z SLD:
    To sa Wasi ludzie. Czyzby naprawde przestalo wam zalezec na
    losie i opini waszego podstawowego elektoratu robotniczego? Za
    tolerowanie zlej woli, braku kompetencj a byc moze takze prywaty
    ludzie wystawia rachunek w najblizszych i kolejnych wyborach!!!

    Pomijajac inne motywy: Totalny brak wyobrazni a moze i dowod
    zlej woli.

    Zapraszam do rzeczowej dyskusji.
  • Gość: KAA IP: *.com 10.05.03, 18:00
    Zeby wygrywac przetargi na lokalizacje fabryki samochodow,
    dzisiaj trzeba takze miec pod reka zdrowy przemysl stalowy
    produkujacy nowoczesne pokrywane blachy karoseryjne. Slowacy je
    maja, w Koszycach.

    A unas? Urzednicy odpowiedzialni za negocjacje z Unia Europejska
    tzw. Rozdzialu Konkurencji w rodziale stali, zgadzaja sie na
    zamkniecie jedynych wydzialow produkujacych dla przemyslu
    samochodowego w Hucie Sedzimira. Slowacy oferuja polskim
    urzednikom pomoc prawna, bezplatne skorzystanie z doswiadczen w
    negcjacjach (Slowacy wynajeli specjalistyczne firmy prawne i
    konsultacyjne pomagajace w negocjacjach), nasi urzednicy
    odpowiedzialni za sprawy stali konsekwetnie odmawiaja
    skorzystania z pomocy.

    Wynik? Niekorzystne ograniczenia w produkcji najbardziej
    wartosciowych produktow blach samochodowych. Teraz odnajdujemy
    tych samych urzendikow na czele prywatzacji Polskich Hut Stali.
    Ich nazwiska pojawiaja sie w powiazaniu ze skandalmi, m.inn.
    proby podejrzanego przejecia dlugow PHS. Ci sami urzednicy
    decyduja o udostepnieniu poufnych danych handlowych
    najgrozniejszemu konkurentowi, ktory oglasza podboj polskego
    rynku stali (Arcelor, przecztaj w dzisiejszym wydaniu Gazety).
    Zadziwia metna rola odpowiedzialnych urzednikow Ministerstwa
    Skarbu w calej sprawie prywatycaji PHS oraz kompletna biernosc
    ich przelozonych. PHS to nie tylko 16000 ludzi w hutach ale
    takze okolo 350000 ludzi posrednio zwiazanych z hutami
    pracujacych w firmach dostawczych i przetworczych, a takze
    czlonkow ich rodzin. Jak widac, liczby te moga byc wieksze
    moze to takze miec wplyw na przemysl samochodowy, co znacznie
    rozszerza populacje ludzi dotknietych przez niekompetetne (a
    moze kierowane zla wola)decyzje.

    Panowie z SLD:
    To sa Wasi ludzie. Czyzby naprawde przestalo wam zalezec na
    losie i opini waszego podstawowego elektoratu robotniczego? Za
    tolerowanie zlej woli, braku kompetencj a byc moze takze prywaty
    ludzie wystawia rachunek w najblizszych i kolejnych wyborach!!!

    Pomijajac inne motywy: Totalny brak wyobrazni a moze i dowod
    zlej woli.

    Zapraszam do rzeczowej dyskusji.

  • Gość: ERYK IP: *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl 10.05.03, 22:37


    czytalem troche o sprawie fabryki
    Toyoty i PSA i musze powiedziec
    ze to sa oddzielne sprawy...

    TO co piszesz o stali to moze jest
    i prawda ale to nie ma tu specjalnego
    znaczenia bo stal mozna dowiezc nawet
    z Koszyc. A biorac pod uwage ze za rok
    bedziemy razem w UE to zaden problem.
    Ponadto nasz przemysl stalowy przy
    slowackim to jak mysz do słonia.

    Sprawa TOYOTY

    Z tego co wiem to jest niedopracowana sprawa.
    W owym czasie rzadzil AWS. Podeszli do sprawy
    po macoszemu. Czesto lekcewzrzyli spotkanie
    z Japonczykami, nie przyjeżdzali,
    nie starali sie z oferta inwestycyjna
    i ostatecznie rozgrywke wygrały Czechy.
    Pamietam jak dzis jak pan minister AWS, Komorowski
    mowil w owym czasie ze "japonczycy na pewno wybiora
    Polske, ze to jest wybor oczywisty"
    Tak podchodzila administracja AWS do tej sprawy,
    wresz "z łaski" i arogancko.
    Wina nasza a własciwie niesławnej potwory AWS.


    Sprawa PSA


    Tu sprawa byla prowadzona bardzo dobrze.
    Wysuneli pakiet dla Francuzów, znizki, pomoc
    w budowie itd itd. Urzad Gminy w Radomsku
    oferowal bardzo wiele az do granic mozliwosci
    swojego budzetu. Sprawa byla na finiszu z korzyscia
    dla Polski bo Francuzi chcieli budowac u nas
    albo u Wegrów. Niestety powiazali to politycznie.
    Francuzi maja alergie na USA. Dlugo przed koncem
    przetargu chodzily plotki ze to karta na Polske.
    Polacy wybrali F-16 a nie Mirage bo to bardziej
    rozwijowy kierunek, zgadzam sie z tym bo amerykanski
    przemysl wojskowy ma ogromna przewage nad reszta
    i na dodatek stale powieksza ta przewage-wybor trafny.
    Francuzi sie zaparli i szli na Wegry.
    Niestety po przegranej frakcji na wegrzech premiera Orbana,
    nowy rzad jest gorszy i przejadaja swoje osiagniecia (socjal itd)
    Forint cos nie pasowal i Francuzi wybrali Slowaków.

    Polska jednak na tym nie stracila, a dlaczego?

    Bo offset amerykanski po polskim wsparciu w Iraku stal
    sie o wiele bogatszy i bedzie taki ze francuska alterntywa
    jest przy nim mizerna. Ponadto wybietajac F-16
    fabryka Opla Astry 2 bedzie przniesiona z Niemiec do Polski.
    Mieli ja przeniesc do Rosji ale sryciarze z SLD wzieli to w offset
    i jest dla nas. Tą fabryka i innymi zrekompensowalismy sobie
    z sowita nawiazka "zemste" Francuzow.
    Sprawa fabryki PSA byla ewidentnie polityczna, nie mozna
    miec co do tego watpliwosci po zacowaniach francuzow w sprawie Iraku,
    oni po prostu tak czesto dzialaja w walce gospodarczej z amerykanami.

    Ogolnie rzecz biorac Polska zrobila "strzal w dziesiatke"
    bo jakbysmy wybrali "Mirage" dla samej fabryki PSA
    to w ostatecznym rozrachynku wyszli bardzo stratni
    w porownaniu z odzucona oferta amerykanska.


    pozdr
  • Gość: rk IP: *.dip.t-dialin.net 10.05.03, 22:37
    Trzymac sie Ameryki a bedziemy miec wiecej MacDonaldow
  • Gość: wyz IP: *.opole.cvx.ppp.tpnet.pl 11.05.03, 10:31
    widac glupote piszacych opinie piszac o Millerze.
    To przeciez awantury w Ozarowie odstraszyly inwestorow.kto chce
    z holota pracowac
  • Gość: Pomocny IP: 66.207.104.* 12.05.03, 15:25
    Te glaby z PSA nie mogli zrozumiec, ze jedynie Kulczyk cos moze w Polsce
    zrobic. Na poczatek buduje autostrady, hehe ...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka