Dodaj do ulubionych

Francja da ulgi na nowe auta, a Polska podnosi ...

IP: *.neteasy.pl 04.12.08, 22:21
Wypadałoby rzec: "jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz"! Chcieliśta pseudo
liberałów, to teraz mata.
Edytor zaawansowany
  • Gość: juma IP: 89.108.250.* 04.12.08, 22:25
    kiedy w koncu to pazerne panstwo da ludziom normalnie zyc? %)#(&* ciagle tylko
    slychac o podwyzkach, to tu to tam, prad, gaz, benzyna, podatek od ... gdzie
    laduja te pieniadze i czemu innym oplaca sie obnizka podatkow i pomoc ludziom
    prowadzacym zwykle normalne zycie, a u nas nigdy?!
  • Gość: gleen IP: *.tulce-tbs.poznet.com.pl 04.12.08, 22:32
    I bardzo dobrze ze podnosi w dobie globalnego ocieplenia samochody z silnikami
    powyżej 2l powinny być drogie a nawet b drogie. Nikt z was nie bierze kosztów
    ekologicznych. każdy tylko widzi czubek swego nosa a co wy zrobiliście żeby
    wasze dzieci mogły pójść do lasu za 60 lat. Wszystko co nie ekologiczne i
    paliwożerne powinno być cholernie drogie i nie o pieniądze tu chodzi. Silnik 2l
    ma ze 150KM jeśli jedzie tym jedna osoba to wydatek energetyczny 100KW żeby
    przewieść dupę jakiegoś buraka to przyznacie wiele.
  • Gość: atx IP: *.mas.airbites.pl 04.12.08, 23:03
    Druga sprawa: Francja wprowadzając ulgi na samochody wspiera własny przemysł. We Francji jak wiadomo jest sporo firm samochodowych i takie działania z punktu widzenia wzrostu dochodów państwa mają sens (pomijam tu koszty ekologiczne, o czym bardzo trafnie gleen napisał powyżej). W Polsce zwyczajnie nie ma przemysłu samochodowego na taką skalę (parę montowni amortyzatorów czy silników i tyle), więc wprowadzanie takich ulg u nas mija się z celem - państwo zmniejszy swe dochody z akcyzy, a zyski ze zwiększonej produkcji osiągną inni. Nie ma co więc płakać jakie to u nas państwo "jest pazerne", jak pisze powyżej miłośnik nowych aut o jakże trafnym z punktu widzenia środowiska pseudonimie "juma".
  • Gość: gość IP: *.net.autocom.pl 05.12.08, 01:33
    no chyba na to nie liczycie, że zlikwiduja KRUS po to aby rozruszac gospodarkę,
    albo dofinansować służbę zdrowia czy może aby auta tańsze były... Gdyby to
    zrobili to pewnie 20% w sondażach by stracili...
  • Gość: leon IP: *.aster.pl 05.12.08, 07:49
    w następnych wyborach Tusek ze swoją bandą gamoni wyleci na zbity pysk
  • bogulo2 05.12.08, 08:41
    Kolejny populista.

    Zawsze postulowałem 100% zwolnienie z vat dla każdego obywatela (firmy i tak kupują bez vat, lub ze zniżką do 60% vat) na auta wyprodukowane w Polsce. każdy mógłby skorzystać z tej opcji raz na 3 lata, kasa lądowałaby w polskich firmach i fabrykach, zagraniczne koncerny chciałyby mieć u nas fabryki samochodów.

    Mielibyśmy auta młode, już nigdy więcej GW nie napisałaby, ze po polskich drogach jeździ złom. :)

    Co wy na to?

    --
    Moszna - warto odwiedzić
    Giełda Skuterów - jedyna giełda skuterów w Polsce
  • Gość: gość IP: *.net.autocom.pl 05.12.08, 09:53
    Nasz Kraj w pierwszej kolejości potrzebuje zminejszenia wydatków, a nie
    zmniejszenia dochodów - to ostatnie w drugiej kolejności i od niego bym nie
    zaczynał.
  • Gość: d.maskator IP: *.acn.waw.pl 05.12.08, 09:58
    W Polsce zwyczajnie nie ma przemysłu
    > samochodowego na taką skalę (parę montowni amortyzatorów czy silników i tyle)

    "W nogach śpisz-mało wisz"
  • Gość: NieLubięDebili!!! IP: *.piaseczno.robbo.pl 04.12.08, 23:14
    słychaj czubku, cały świat płacze że ocieplenie, że to wina
    przemysłu, że to wina CO2, jeśli jesteś taki ekologiczny to załóż
    sobie na mord.. maskę bo też produkujesz C02.
    C02 TO NAJLEPSZY NOWY PRODUKT WYMYŚLONY przez ograniczony lud który
    potrzebuje swojego lenina, a lenin ten każe ograniczać każdemu, ale
    najbardziej prywatnym ludziom, którzy ograniczony kołk.... wożący
    dupę starymi ikarusami. Prywatna konsupcja to tylko 3-5%
    ZANIECZYSZCZEŃ DEBILU. Tak jak ostatnia akcja z torebkami
    plastikowymi, choć te zuzywane przez prywatnych ludzi stanowią
    poniżej 2% wszystkich odpadów plastikowych. Pokaż mi choć jednego
    naukowaca, który przeliczył: wycinka lasów na świecie,
    rozpoczynająca się zmiana biegunowości ziemi, wpływ kilkudziesięciu
    tysięcy oceanicznych wulkanów i zbadał każdy z tych cieplarniancyh
    kranów wobec tego co zużywa, spala i wydala człowiek (choć cały
    światł wprowadził 10 krotnie bardziej oszczędne technologie w
    stosunku do technologi z lat 1920-1970!!!), Jakoś ta zmiana
    technologi, wogóle nie wpłynęła zmniejszenie efektu cieplarnianego,
    a z danych wynika, że z roku na rok średnia się podnosi!!!!!!.
    Żenujący pęd owczy za jedną opinią!

    Wszyscy stwierdzili, że następuje ocieplenie, jeden kretyn wymyslił
    narpierw ozon, drugi CO2, trzeci wprowadził CO2 na giełdę, by było
    czym handlować jak nikt nie będzie chciał kupić ropy!!, a kilku
    ogranicznonych takich jak TY przyłącza się do tego biegu owiec,
    oszczędzajmy (choć mamy 10'krotnie oszczędniejsze technologie niż 50
    lat temu), zabijmy mobilność zmuszając wszystkich do kołchoźnianej
    komunikacji miejskiej, TIRY NA TORY, choć budowa centrów
    przeładunkowych TO MILIARDY ZŁOTYCH możliwe do wykorzystania w
    innych gałęziach. Co chwile słychać jak populizm goni populizm.
    Dlaczego ekolodzy bronią wycinki drzew w magdalence pod nową trasę,
    a 500 metrów wczesniej prywatny inwestor WYCINA LAS OT TAK POD
    DOMKI, dlaczego się tam nie przywiązują? By jeszcze Ci osłodzić
    przeczytaj ile zużywa i wydala z siebie jeden dzień pracy LOTNISKA.
    Proszę przeczytaj!!!!!!!!!!!!!!!! zanim zajmiesz się analizami
    wpływu silnika 1,6 litrowego nad 2,5 litrowym i faktycznego wpływu
    takiego silnika na środowisko (przy euro4!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    I do postulatu o lecie CHCIAŁBYM USŁYSZEĆ BUCU EKOLOGICZNY,
    EKOTERRORYSTO!, NAWIEDZONY nowy marksisto, ile NOWYCH DRZEW
    ZASIDZIEŁEŚ, by Twoja gęba mogła wdychać świerzy tlen, z lasu
    którego pewnie nie zasadziłeś. Ja mam 14 swoich drzew, nieowocowych,
    a ty ile wsadziłeś?
    Bucologia na każdym roku.

    Pewnie za 20 lat okarze się, że to jednak było Elninio, które
    przybiera na wadze z powodu przebiegunowania naszego globu i te
    wszystkie analizy to tak naprawdę były z dupy wzięte (czytaj
    pierwszy akapit).

    Dlaczego rządy nie podejmą decyzji zamieńmy od przyszłego roku
    samochody ze spalinowych na elektryczne (przeca Siemens już ma koła
    elektryczne, Volvo będzie wprowadzać to rozwiązanie od 2015)
    dlaczego nie wcześniej!!!! Zadaj sobie buraku to pytanie jeszcze raz.

    Moje oburzenie wynika tylko z wyliczania w XXI wieku zużycia
    jednostki, populacji, ludności cywilnej, bez odniesienia do innych
    zagrożeń o charakterze przemysłowym!!!
  • Gość: gleen IP: *.tulce-tbs.poznet.com.pl 04.12.08, 23:53
    Ale się podnieciłeś nie bierz tyle viagry bo ci serce stanie. Więc powiadasz że
    samochody są super czyste itd no cóż zasadziłeś 14 drzew i luzik rozgrzeszony na
    zawsze . Fajnie jest nazwać kogoś kto pisze o rozwadze w wykorzystywaniu energii
    terrorystą itd . Typowe pier...
    "Prywatna konsumpcja to tylko 3-5%" więc jeśli to tylko tyle to możesz spokojnie
    jutro nasr... gdzie popadnie bo twoje gó... to tylko 3% zanieczyszczeń chodnika.
    Fajna logika . No cóż jesteś wytworem dzisiejszego świata konsumować i resztę
    mieć w dupie. Typowe jak się spędza 90% czasu przed telewizorem. Budowa nowych
    dróg oczywiście że tak jak najbardziej. Natomiast jeśli chodzi o EURO4 to jeśli
    to takie fajne to powdychaj sobie . Jeśli uważasz że przyroda sobie z tymi
    śmieciami poradzi to przykład masz w rzekach tylko 3 % rzek ma 1 klasę czystości
    reszta to ścieki . Itd itp. Ale do kogo ja mówie skoro po drugiej stronie siedzi
    po prostu idiota.
  • Gość: bumbum IP: *.dip.t-dialin.net 05.12.08, 07:57
    wydaje mi sie ze jestes cholernym idiota a ty nie praktykuj z uzywkami bo jak
    widac majaczysz
  • bogulo2 05.12.08, 08:44
    Tępy jesteś gleen że aż boli. Mówię ci - niedługo przez to CO2 zaczna się na nas rzucać paprocie i dinozaury zmartwychwstaną.

    --
    Moszna - warto odwiedzić
    Giełda Skuterów - jedyna giełda skuterów w Polsce
  • 4g63 05.12.08, 00:04
    oszczędzajmy (choć mamy 10'krotnie oszczędniejsze technologie niż 50
    > lat temu), zabijmy mobilność zmuszając wszystkich do kołchoźnianej

    ale gościu walnąłeś! i co z tego że 10 cio krotnie oszczędniejsze, teraz się używa 1000 razy więcej niż 50 lat temu, ja tam wolę oddychać wonią lasu iglastego niż syfem miasta, ale może mieszkasz na wsi więc nie rozumiesz prostych rzeczy

    ten twój post taki mądry że aż strach, szczególnie z tym że sie efekt nie cofa, no tak, on się tak co rok, raz cofa, raz powiększa, faktycznie byś to zauważył ech... wyglądasz mi na jakiegoś obrońce koncernów, wprawionego w tanim bełkołcie dla mas
  • Gość: NieLubięDebili IP: *.piaseczno.robbo.pl 05.12.08, 00:27
    gleenie przczytaj swój idiotyczny wówód, który zainspirował mnie by
    straci dla Ciebie te 5 minut na napisanie swojej opinii.

    4 coś tam 1000 krotnie więcej żresz, opalsz węglem nie gazem,
    jeździsz warszawą, a prąd produkuje elektrownia bez filtrów
    zmniejszających zanieczyszczenie do 97%.
    Jak tak bronie koncernów, to czemu chcę wprowadzić auta elektryczne.
    A może słownik wyrazów obcych przez przypadek dzisiaj otworzyliście
    pierwszy raz od podstawówki?

    Kończę i nie wracam do tematu, bo takie eksperckie wywody trafiją
    się nie tylko tu na forum szukających populistycznej rozrywki, ale i
    w wielu "doktoranckich" wywodach.

    Dowidzenia a tym dwóm Panom/Paniom życzę dalszego pławienia się w
    swoich egzaltacjach pseudoekologicznych.
  • Gość: kkk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.12.08, 09:26
    popieram
  • Gość: kruk IP: *.85-237-169.tkchopin.pl 05.12.08, 07:24
    No gościu,masz dużo racji.
  • Gość: glon IP: *.adsl.inetia.pl 04.12.08, 23:14
    te ekolog z TBS'u, przestań się zachowywać jak zawistny polaczek dorabiając
    sobie etykietę ekologicznego mściciela, nie stać? to nie chrzań, nie każdy musi
    mieszkać na drzewie i jeść banany, wyjedź do afryki to będziesz miał spokój z
    tyłkami buraków
  • Gość: gleen IP: *.tulce-tbs.poznet.com.pl 04.12.08, 23:38
    Właśnie o takich burakach myślałem. Ty po prostu niczego nie rozumiesz jesteś
    jak dziecko mieć ciastko i zjeść ciastko . Chodzi jedynie o rozsądek i tyle. Cóż
    trzeba było poprosić tatusia o pieniążki na studia a nie na samochód wtedy byś
    zrozumiał.

  • 4g63 05.12.08, 00:08
    do glupoli to nie dotrze jak nie zaczną żreć sadzy, może wtedy by zmądrzeli.., ale niesetety ten typ zwierzęcia tak ma i już..
  • Gość: Black&white IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.12.08, 10:43
    A tobie pojebie z listkiem w dupie kto napisał pracę magisterską ? Nosisz buty
    na podeszwach skórzanych, czy sztucznych ? Bo jak na skórzanych, to pi... z
    ciebie nie ekolog, a jak na plastikowych, to popierasz producentów plastiku. Na
    dupie nosisz bawełniane gacie, czy poliamidowe stringi ? Jak bawełniane, to
    popierasz całą chemię wybielająco-barwiąco-utrwalającą, a jak poliamidy to znów
    plastiki. Dotarło kretynie ? Jeśli jesteś prawdziwym ekologiem, to powinieneś
    latać goły, albo w kubraczku z powiązanych łykiem liści, żywić się tym co
    znajdziesz, a własnymi odchodami nawozić poletko orane motyką z gałęzi. I pod
    żadnym pozorem nie wolno ci rozpalać ogniska, bo wytwarza CO i CO2. Jeśli
    naruszasz choć jeden z w/w warunków, to jesteś takim samym konsumpcjonistą, jak
    użytkownicy samochodów. Każdy wyrób przemysłu, który służy człowiekowi, w jakiś
    sposób jest nieekologiczny, rzecz w tym, żeby utylizacja odpadów była jak
    najmniej uciążliwa. Wymyśl metodę szybkiego rozkładu plastików, albo odświeżania
    atmosfery, to dostaniesz Nobla, a póki co, przestań pie...ć głupoty i zajmij
    się czymś pożytecznym, np.sprzątaniem ulic.
  • mike-great 04.12.08, 23:31
    Dlaczego biedni zawsze mają płacić za ekologię ???


    Gość portalu: gleen napisał(a):

    > I bardzo dobrze ze podnosi w dobie globalnego ocieplenia samochody z silnikami
    > powyżej 2l powinny być drogie a nawet b drogie. Nikt z was nie bierze kosztów
    > ekologicznych. każdy tylko widzi czubek swego nosa a co wy zrobiliście żeby
    > wasze dzieci mogły pójść do lasu za 60 lat. Wszystko co nie ekologiczne i
    > paliwożerne powinno być cholernie drogie i nie o pieniądze tu chodzi. Silnik 2l
    > ma ze 150KM jeśli jedzie tym jedna osoba to wydatek energetyczny 100KW żeby
    > przewieść dupę jakiegoś buraka to przyznacie wiele.
  • Gość: gleen IP: *.tulce-tbs.poznet.com.pl 04.12.08, 23:55
    Jak masz samochód 2l pojemności to nie jesteś biedny. Jak cię nie stać to kup
    malucha
  • pogromca_kretynow 05.12.08, 11:28
    Nie odwazylbym sie nazwac osobe kupujaca samochod z silnikiem o
    pojemnosci 2 litro biedna.
    Aby wyjasniec twoje rozterki posiadam samochod o pojemnosci silnika
    2 litry. Nowy.
  • Gość: Jacek IP: *.merinet.pl 05.12.08, 00:44
    Nie myslisz całościowo: najbardziej ekologicznie jest jeździć starym
    samochodem.

    Czy wiesz ile energii kosztuje wyprodukowanie każdego nowego
    samochodu? i ile odpadów i gazów powstaje przy jego produkcji?
  • bogulo2 05.12.08, 08:47
    za wiele oczekujesz...za wiele - ekolog kupiłby priusa, którego produkcja emituje więcej syfu niż oszczędność jaką Pawlak nam funduje poruszajac się tym jakże ekologicznym wozem :)

    --
    Moszna - warto odwiedzić
    Giełda Skuterów - jedyna giełda skuterów w Polsce
  • Gość: leszczu IP: 83.70.172.* 05.12.08, 12:44
    Ekologiczny koszt wutworzenia i potem utylizacji akumulatorow Priusa
    przewyzsza kilkakrotnie biologiczny zysk z jego eksploatacji. To
    taki samochod dla ekonanistow-niedoukow. Lubia sobie patrzec na swoj
    samochod przed domem i myslec o sobie "O Jezu, jaki to ja jestem
    cool eko-przyjazny ziomek, uratowalem juz chyba z 500 hektarow
    amazonskiej dzungli. Zaraz kupie zonie drugi, to razem zalatamy
    dziure ozonowa." Najmniej szkodliwy dla srodowiska jest silnik "na
    wodor". Np BMW robi taki, niestety koszt silnika przewyzsza koszt
    reszty samochodu. Jednak wraz ze wzrostem popularnosci tego typu
    rozwiazania - cene bedzie bardziej przystepna. A poki co - to z
    dostepnych na rynku silnikow najbardizej "pro-ekologiczny" jest
    Diesel.
  • Gość: Wahacz IP: 212.191.130.* 05.12.08, 08:12
    Nawiedzony ekologu! Większe zużycie paliwa wcale nie wynika z
    większej pojemności silnika. Zwłaszcza, że te większe silniki to w
    większości silniki wysokoprężne, które spalają mniej paliwa na 100
    km od benzyniaków. Co więcej, ze względu na masę samochodu, zwykle
    jest tak że duże pojazdy im mają większy silnik tym mniej palą.
    Zamiast czytać ulotki podejrzanych organizacji proekologicznych
    poczytaj podręczniki fizyki i parametry samochodów.
  • Gość: antyHipokryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.12.08, 08:32
    jakie ocieplenie globalne?? co ty palisz ze takie brednie opowiadasz??

    3000 lat temu byly samochody ?? 10k temu? i tak 10 razy w ciagu istnienia
    ludzkosci a niezliczone inne razy w historii ziemii??

    przestan byc glupkiem i zacznij myslec

    czlowiek nie ma nic wspolnego z ociepleniem klimatu!!

    to tylko sposob na wyciagniecie grubej kasy i sprzedaz limitow na CO2!!
    CO2 jest najmniejszym prowodyrem efektu cieplarnianego!!


  • Gość: pytanko IP: *.dip0.t-ipconnect.de 05.12.08, 09:45
    Przypominam.
    Kiedys bylo to:
    fiat 126p, 652cm^3, srednie spalanie 7.2 litra w miescie.

    Polski park samochodow prywatnych jest stary.
    Powinno sie wprowadzic ULGI dla pojazdow nowoczesnych z
    katalizatorami odpowiedniej klasy. A nie tepe i glupie opodatkowanie
    "wszystkiego co sie rusza powyzej 2 litrow".

    Jestes technicznym ignorantem.
    Nowoczesny 2 litrowy silnik spala dzisiaj mniej.

    Panowie od formulowania podatkow sa podobnymi orlami techniki, co Ty.
  • Gość: Rafik IP: *.rect.uni.torun.pl 05.12.08, 15:12
    Sam jesteś koszt ekologiczny. Więcej CO2 wydzielisz przez rok niż ten samochód
  • Gość: mirek IP: *.neospot.pl 18.12.08, 14:47
    ja mam renault laguna 1,9l diesel 140KM i zużywa mi 5 litrów na
    100km który benzynowy 1,4 zużywa miej paliwa??!!
  • mike-great 04.12.08, 23:29
    Bo Tusk i PO mają debilne i idiotyczne plany !!!
  • Gość: mirek IP: *.neospot.pl 18.12.08, 14:42
    u nas pieniądze idą na podwyżki dla lekarzy i nauczycieli oraz
    emerytury i renty
  • Gość: dzidzia IP: *.elomza.pl 04.12.08, 22:26
    podatek na sprowadzane samochody, a to jest różnica chyba nie?
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 22:43
    taka sama jak na sprowadzane używane. Myślisz że kupując nowe auto w polskim
    salonie nie płacisz akcyzy ?
    Wszystkie auta są objęte akcyza i nowe i sprowadzane używane.
  • Gość: dzidzia IP: *.elomza.pl 04.12.08, 22:49
    A czy nowych aut się nie sprowadza? To właśnie na nowe sprowadzane auta...
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:04
    Ale do tych sprowadzanych nowych toyot produkuje się silniki w Polsce. Jeśli
    spadnie sprzedaż toyoty avensis to stanie fabryka w Wałbrzychu. Klient wybierze
    sobie niemieckiego diesla 2.0 bo będzie objęty 6 x niższą akcyzą, dzięki czemu
    nie stanie fabryka w Wolfsburgu lub Monachium.
  • Gość: NieLubięDebili IP: *.piaseczno.robbo.pl 04.12.08, 23:22
    Te prawidła nawet stare komuchy odkryły przy produkcji wódy, że
    odziwo zmniejsze akcyzy w polsce spowodowało większe wpływy, boooooo
    dzidzio nie opłacał się import.
  • Gość: Macho IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:26
    Avensis to margines sprzedaży, nowy model jest jeszcze szkaradniejszy, więc
    spadek popytu murowany niezależnie od akcyzy na motory.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:33
    Ale polityka cenowa to odrębna sprawa.
    Spadek popytu murowany z uwagi na nadciągające czasy kryzysu i spowolnienia
    gospodarczego, zatem spadnie sprzedaż wszystkich marek, ale avensisa szczególnie
    dzięki działaniom polskiego rządu.
    Załóżmy że przed opodatkowaniem czeska skoda octavia 2.0 d i toyota avensis z
    polskim silnikiem i podzespołami kosztują 100 000 zł. po doliczeniu akcyzy skoda
    kosztuje 103 100 zł, toyota kosztuje 118 600 zł. Która fabryka sprzeda więcej
    samochodów w Polsce ?
  • swoboda_t 05.12.08, 11:45
    Przez nową akcyzę sprzedaż Avensisów może być niższa o kilkadziesiąt
    sztuk (bo pewnie tylu potencjalnych kupców Ave 2,2 DiD weźmie coś
    tańszego) - naprawdę sądzisz, że ta liczba będzie kluczowa dla
    fabryki?? Wyższa akcyza na auta >2000ccm to tylko kolejna odsłona
    głupoty p.t. "akcyza na samochody", ale z punktu widzenia krajowego
    rpzemysłu motoryzacyjnego jest nieistotna.


    --
    Zieleń, zabytki, autobany czyli... Katowice na fotografiach (w ilości około mnóstwo). Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

    Auto
  • Gość: Zombi IP: *.elomza.pl 04.12.08, 23:02
    Ty chyba nie skumałeś, bo jest jasne że lepiej zwiększyć na sprowadzane
    samochody niż na produkowane w polsce i nie mówie tu o złomie używanym
    sprowadzanym do polski. Wieśniaku, czytaj ludzi ze zrozumieniem. A autor tego
    artykułu to krętacz.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:20
    Powiedz to ludziom z fabryki w Wałbrzychu (2.2D) , ludziom z fabryki w Poznaniu
    (2.5TDI VW), i ludziom z fabryki w Gliwicach (2.2 Opel) jak za pół roku będą ich
    zwalniać z powodu załamania sprzedaży samochodów z silnikami które produkują.
  • Gość: Macho IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:24
    Nie ma żadnego powodu by promować firmy, które w dupie mają downsizing i zamiast
    inwestować w mniejsze nowocześniejsze silniki z uporem produkują antyekologiczne
    kobyły.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:41
    Nowoczesny 2.2 D jest znacznie bardziej ekologiczny niż 1.8 T benzyna - na pewno
    mniej spala paliwa i jest czystszy dla środowiska. Akcyza nie ma nic wspólnego z
    ekologią , a jedynie ma zwiększyć wpływy do budżetu. Niestety przyniesie skutek
    odwrotny niż oczekiwany. Sprzedaż ponad 2 litrowych silników spadnie do ilości
    śladowych, a wpływy z akcyzy od dużych pojemności będą znikome, wręcz zerowe.
  • cloclo80 04.12.08, 23:43
    Downsizing dotyczy również motorów Diesla: patrz nowe 1.6 JTD Fiata zamiast 1.9,
    czy 2.0dCI zamiast 2.2 u Renault. VW również rozmyśla na diesel 1.6
  • terion 05.12.08, 10:33
    Ale akcyza powinna być uzalezniona od spalania, a nie od pojemności silnika. Bo to nie zawsze to samo (benzyna jest tu bardziej uprzywilejowana niestety).
  • oelefante 05.12.08, 11:37
    Jeśli zwiększą akcyzę na sprowadzane towary, to miejscowe fabryki nie będą miały
    konkurenta. A więc nie będzie zależało im na walce o klienta ceną i jakością. W
    efekcie klienci będą płacili więcej. A wyższe ceny i wyższe podatki nigdy nie
    pobudzają rynku. Wręcz przeciwnie, prowadzi do jego zahamowania.
    Ja Ci powiem jeszcze bardziej szokującą prawdę.... Siedzisz? To posłuchaj....
    Dla nas byłoby niezwykle korzystnym rozwiązaniem, gdyby wszystkie państwa wokół
    dotowały swoje towary po to, by producenci mogli je sprzedać w Polsce po jak
    najniższych cenach.
    I teraz pytanie dla Ciebie. Dlaczego byłoby to korzystne?
  • Gość: Januszr IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.12.08, 22:29
    Nie chcieliśmy pseudoliberałów, chcieliśmy liberałów.
  • Gość: mg wawa IP: *.subscribers.sferia.net 04.12.08, 23:06
    Noblista Krugman zaleca w tej chwili bardzo duży impuls fiskalny
    (czyli zwiększenie deficytu budżetowego) dla USA w celu ratowania
    gospodarki znad krawędzi przepaści a u nas premier zapowiada
    zmniejszenie deficytu budżetowego, czyli dokładnie odwrotnie niż
    standardowa recepta ekonomiczna na czas kryzysu.

    Deficyt należy zmniejszać w czasie koniunktury a w czasie recesji
    działać przeciwcyklicznie.

    Niestety wygląda na to, że nie mamy w rządzie pragmatyków tylko po
    prostu kolejną grupę twardogłowych o innej ideologicznej odmianie
    twardogłowości. Pech naszego kraju polega na tym, że ciągle trafiamy
    nie w te poglądy które są właściwe na dany czas.

    Jak jest kryzys to będziemy przykręcać popyt, jak była koniunktura
    to deficyt był rozdmuchany, jak w Polsce spadła przestępczość to
    wybraliśmy szeryfów, i tak dalej.
  • Gość: :))) IP: 94.75.67.* 04.12.08, 22:32
    Avensis z dieslem jest niestety dużym trucicielem. Ilość emitowanego
    CO2 nie ma tu nic do rzeczy. CO2 nie jest szkodliwe. Szkodliwe są
    związki rakotwórcze, które diesle emitują w olbrzymiej ilości, ale o
    czym się nie mówi.

    Polacy nie są tak bogaci, jak mądrzejsi mieszkańcy reszty Europy, stąd
    i polityka u nas inna. Francuzom pomoże, jak rząd przyzna ulgi na
    zakup samochodu, Polski rząd musi zgromadzić środki na wypłatę
    zasiłków na buty.
  • Gość: sdsd IP: *.na5.pl 05.12.08, 12:40
    jak cztam takich kretynow to sie nie dziwie ze w calej polsce na odpowiedzialnych stanowiskach zasiadaja kretyni lub pocioty politykow... komuzim wiecznie zywy, lewactwa nie da sie wypleni z ludzi, zrozum kretynie ze ja lepiej zagospodaruje pieniadze ktore nieRZAD chce mi zabrac i pozniej .."rozdac" "potrzebujacym"...


    zabrac jednym, zatrudnic kilku nierobow urzednikow i pozneij rozdyspoowac polowe tego co sie zabralo bo druga juz zostala przejedzona i wydana na obsluge tej fantastycznej inicjatywy...
  • Gość: misiek IP: *.aster.pl 04.12.08, 22:44
    Polska zwiększa akcyzę na tylko na samochody importowane - to znaczy
    NIE PRODUKOWANE W POLSCE i tym samym wspiera firmy które robią auta
    w POLSCE czyli wspiera NASZ przemysł a nie np. francuski. Piszecie
    ten artykuł w taki sposób że ma się błędne wrażenie.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 22:48
    Jak chcesz w polskim salonie kupić toyote avensis 2.2 d to będziesz miał w cenie
    18.6% akcyzy wliczonej przez dealera.
    A np w cenie citroena C5 2.0 będziesz miał wliczone 3.1%. Czego się więcej
    sprzeda - toyoty z silnikami z Polski czy citroenów wyprodukowanych we Francji ?
  • Gość: Dzidzia IP: *.elomza.pl 04.12.08, 22:54
    Zwiększenie akcyzy na nowe auta z importu jest celowe aby wybrać te które są
    produkowane w Polsce. Ale nie wszyscy rozumieją o co chodzi, a już artykuł jest
    tendencyjnie napisany.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:00
    producentów. Ale Polska produkuje tez podzespoły i silniki np 2.2 d do toyoty -
    i tu rząd strzelił sobie w stope - podnosząc akcyze do 18.6% na silniki powyżej
    2 litrów pojemności pośrednio uderzył w fabryke silników w Wałbrzychu , bo
    spadnie sprzedaż toyoty avensis w PL na rzecz innych marek np audi a4, VW
    passat, ford mondeo, opel insignia , skoda octavia itp z silnikami 2.0 d -
    stawka akcyzy 3.1%.
  • Gość: Zenek IP: *.elomza.pl 04.12.08, 23:04
    Avensis? a ile się jej tu sprzedaje, bez jaj... jeden przykład.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 23:13
    Na pewno więcej się sprzedało avensisa niż BMW 320D, Audi A4, Opla Vectry czy C
    klasy z 2 litrowymi silnikami. Może tylko skoda sprzedała więcej octavii niż
    toyota avensisów. Niestety od stycznia statystyka odwróci się o 180 stopni i
    avensis diesel będzie na końcu listy bestsellerów.
  • Gość: Macho IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:23
    Avensis podnieca jedynie warszawskie buractwo a i to wyłącznie z powodu plotki,
    że Ruscy japońców nie biorą, bo nie ma tam sieci serwisowej.
  • Gość: Macho IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:21
    Oczywiście C5.
    Najwyższy czas by Toyota zeszła na ziemie i przyłączyła się do trendu
    downsizingu. Skoro tego nie zrobili zostaną w ten sposób ukarani, i bardzo dobrze.
  • Gość: lol IP: 83.220.100.* 04.12.08, 22:49
    > Polska zwiększa akcyzę na tylko na samochody importowane - to znaczy
    > NIE PRODUKOWANE W POLSCE i tym samym wspiera firmy które robią auta
    > w POLSCE czyli wspiera NASZ przemysł a nie np. francuski

    tylko że taki numer jest niezgodny z prawem wspólnotowym :) ale jak KE się
    doczepi, zwali się na pis :)
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 04.12.08, 22:55
    bo wszystko jest zgodne z prawem europejskim.
    Akcyza rośnie i na auta importowane i na krajowe. Będzie taka sama stawka dla
    wszystkich samochodów: nowych i używanych. Wszystko zgodnie z prawem.
  • Gość: Jaro IP: *.spray.net.pl 04.12.08, 23:39
    Nasze chore, chamskie państwo, rządzone przez bydlaków, dla których dobry wynik
    w sondażu popularności usprawiedliwi każdą absurdalną decyzję. Wiedzą, że
    szkodzą ale mają to w doopie bo celem jest tylko utrzymanie się jak najdłużej na
    stołeczku a nie dobro gospodarki, społeczeństwa
  • mara571 05.12.08, 10:25
    decyzja nie jest absurdalna i na pewno nie codzi o sondaze.
    Odpowiedz mi komu naprawde potrzebne sa 3-6 l autka, ktore nawet nie mieszcza
    sie na miejscach parkingowych.
    Jesli ktos chce szpanowac moze wiecej zaplacic.


  • mantero 05.12.08, 10:44
    Pomyśl trochę Gościu zanim napiszesz cokolwiek. Czy tylko 3-6 litrowe auta łapią
    się na wyższą akcyzę?? Ja chciałem na wiosnę kupić kompaktową Hondę Civic diesel
    i przez rządzących nami kretynów i ekonomicznych analfabetów będzie mnie to
    więcej kosztować, bo silnik ma akurat 2,2 litra. A to że jest oszczędniejsza i
    czystsza niż kilkuletnie TDI jakoś tych baranów nie interesuje. Niech KRUS
    zlikwidują i rolników normalnie opodatkują, jak szukają brakujących pieniędzy.
  • mara571 05.12.08, 10:57

  • Gość: lol IP: 83.220.100.* 05.12.08, 00:20
    > bo wszystko jest zgodne z prawem europejskim.
    > Akcyza rośnie i na auta importowane i na krajowe.

    chyba, że w Polsce nie produkuje się paliwożernych samochodów lub produkuje się
    niewiele, wtedy mamy środek o skutku równoważnym/ograniczenie ilościowe, zobaczymy
  • Gość: jurek IP: *.e-wro.net.pl 04.12.08, 22:51
    liberalizm po polsku...
  • pklimas 05.12.08, 08:27
    Wmowic Polakow, ze obnizajacy podatki PiS był socjaliztyczny a
    podwyzszajace podatki i akcyze PO jest liberalne.
    Coz, podobno 80% rodakow nie rozumie prognozy pogody, wiec czemu sie
    dziwic.
  • Gość: ag IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:48
    Jaka zmasowana obrona diesla 2,2 Toyoty! Red. Kublik już drugi
    dzień pod rząd broni, chór patriotów się dołączył...
    Ale nikt nie zauważa że ten silnik jest kiepski - słaby jak na tę
    pojemność, hałasuje, ma duże wibracje. Skrzynia (też Polska) godna
    silnika - haczy, trudno biegi wchodzą. Koło dwumasowe i sprzęgło
    dorównują temu marnemu tandemowi równie kiepską jakością. Jest
    czego żałować?
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 05.12.08, 00:00
    Nie chodzi o obronę 2.2 toyoty ale o błędną politykę gospodarczą polskiego rządu
    w kwestii opodatkowania przemysłu motoryzacyjnego. Avensis to tylko przykład.
  • belzebub_z_torunia 05.12.08, 14:46
    Gość portalu: ag napisał(a):

    > Jaka zmasowana obrona diesla 2,2 Toyoty! Red. Kublik już drugi
    > dzień pod rząd broni, chór patriotów się dołączył...
    > Ale nikt nie zauważa że ten silnik jest kiepski - słaby jak na tę
    > pojemność, hałasuje, ma duże wibracje. Skrzynia (też Polska) godna
    > silnika - haczy, trudno biegi wchodzą. Koło dwumasowe i sprzęgło
    > dorównują temu marnemu tandemowi równie kiepską jakością. Jest
    > czego żałować?
  • Gość: Zenek IP: 89.174.216.* 04.12.08, 23:49
    Moze lepiej, ze podnosi ? Szybciej upadnie, szybciej sie ta sromota skonczy.
  • belzebub_z_torunia 05.12.08, 14:49
    Gość portalu: Zenek napisał(a):

    > Moze lepiej, ze podnosi ? Szybciej upadnie, szybciej sie ta
    sromota skonczy.
  • Gość: lalamido IP: *.icpnet.pl 04.12.08, 23:51
    Takie debilne rzeczy to tylko w Polsce.A ja i tak kupię ML w
    Niemczech tylko nie rocznik 2002,a 1998,śmierć frajerom.Nie idę na
    następne wybory,nie ma na kogo glosować,a głosowaliśmy z rodziną na
    PO.
  • Gość: firys IP: *.jmdi.pl 04.12.08, 23:54
    bez komentarza.... mają taką silną wiarę że u nas nie będzie kryzysu, że starają
    się go wywołać...
  • Gość: PO IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.08, 23:57
    Rowery se kupcie a nie auta !!!
  • Gość: gosc IP: 195.90.103.* 05.12.08, 00:02
    bo kto jak nie PIS rozdmuchuje wydatki budzetowe, chce utrzymac
    przywileje emerytalne, wymysla becikowe i inne pomysly, zeby tylko
    przypodobac sie wyborcom, nie myslac o gospodarce? PO musi szukac
    wplywow do budzetu zeby za rok powiazac koniec z koncem. I jak
    zwykle za wszystko zaplaca kierowcy...
  • Gość: amen IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.12.08, 03:15
    PO głosowała za wyższym becikowym, sklerotyku, tym, które proponował
    LPR.
  • Gość: laweciarz IP: *.aster.pl 05.12.08, 00:05
    Wpłynie 14 miliardów złotych, i za 30-letnich rencistów.
  • bmc3i 18.12.08, 15:17
    Gość portalu: laweciarz napisał(a):

    > Wpłynie 14 miliardów złotych, i za 30-letnich rencistów.

    Nie 14, lecz 20 mld. 20 mld zl rok w rok.


    --
    ...na jakie święto przywieziono Was do Moskwy. - Rocznicę wygnania z Kremla
    polskiej załogi w 1612 r. - odpowiedziała dziewczyna. - Ale Polacy byli tu z
    polecenia Waszyngtonu i za pieniądze z USA - dodał zupełnie serio jej towarzysz.
  • wartnik31 05.12.08, 00:53
    muszę powiedzieć, że nigdy jeszcze nie liczyłem tak na Prezydenta, ale widzę, iż
    w naszym kraju nawet i PiS może się przydać
  • mara571 05.12.08, 09:17
    radzilabym w tym przypadku nie liczyc.
    Pan Prezydent bardzo martwi sie o biednych, ostatnoi o rencistow.
    Biedni nie jezdza samochodami o pojemnosci silnika ponad 2 l.
    Zreszta z silnikiem 1,8 mozna kupic wygodnie auto dla calej rodziny.
  • mantero 05.12.08, 10:22
    To chyba ustawa budżetowa, więc Prezydent jej zawetować nie może. A szkoda, bo
    tak kretyńskiego pomysłu jak większa akcyza na auta to dawno nie było :(
  • Gość: sadov IP: *.icpnet.pl 05.12.08, 01:39
    Kiedyś był płacz medialny o bio paliwach że takie złe na silnikie. Terz jak to koncerny zaakceptowały to nikt ani słówkiem nie piśnie. Jak Francuzi chronią swój przemysł samochodowy to my mamy im też pomagać za swoje pieniądze :))))) Kogo to obchodzi nam się nie opłaca kupować samochodów 2 litowych.,
  • Gość: kolarz IP: *.teledisnet.be 05.12.08, 02:25
    ze rzad zwieksza akcyze na samochody o poj.silnika 2.0l po co
    takie "smieciarki" maja nam dmuchac trucizna w nos, za malo
    trucicieli wokolo???
  • Gość: spoko IP: *.enterpol.pl 05.12.08, 05:46
    uczcie sie !
  • bugmenot2008_2 05.12.08, 08:15
    zawsze była i będzie biedna. Jak ktoś niszczy własną gospodarkę to nawet
    największa zewnętrzna pomoc nic mu nie da.
    Ta podwyżka akcyzy pokazuje też ile warta była przedwyborcza retoryka
    zakłamanych niby-liberałów. Przed wyborami obiecanki-cacanki o obniżce podatków,
    po wyborach tradycyjnie podwyżka akcyzy.
  • Gość: Cosmopolack IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.12.08, 08:57
    Pozwalając jakiej paniusi z Portugalii (przepraszam Pani Komisarz UE
    do spraw konkurencji !?która równie dobrze mogłaby być jak
    Marcinkiewicz prezesem "każdego banku") zamknąć super nowoczesne
    stocznie w Szczecinie i Gdyni zniszczyliśmy właśnie chyba ostatnią
    dumę polskiego przemysłu i myśli technicznej który znał, doceniał
    (mnóstwo zamówień) i szanował cały Świat. Te stocznie były były
    jedne z najlepszych a w dodatku na dzisiaj rentowne. Muszą upaść z
    powodu głupoty polskich polityków i związkowców z przed kilku lat.
    Ale czy aby na pewno? WSZYSTKIE kraje pomagają dzisiaj w tak trudnej
    sytuacji swoim flagowym firmow. Dlaczego znowy nie mój kochany ale
    głupi od pokoleń Kraj!?
  • Gość: aandi IP: 195.20.110.* 05.12.08, 08:49
    Szczerze - mam gdzieś tą podwyżkę. Nigdy nie kupię auta o poj
    powyżej 2 l, bo i po co. Z 1,9 l mam 130 km i to mi w zupełności
    wystarczy. Jak ktoś chce mieć "krowe" i chwalić się poj. i mocą
    silnika której i tak nie wykorzysta to niech płaci. Poza tym
    popieram argumenty ekologii - w uproszczeniu większy silnik to
    większe zużycie paliwa.
  • Gość: aaa IP: *.207-80-b.business.telecomitalia.it 05.12.08, 09:06
    Hehe, w sumie sie musze z Toba odrobine zgodzic. 2.0 w zupelnosci wystarcza,
    szczegolnie jesli jest to turbo benzyna. Natomiast mowienie, ze nie wykorzystuje
    mocy mojego silnika jest bardzo naciagane. Wieksza moc - latwiejsze wyprzedzanie
    - wieksze bezpieczenstwo - mniej wypadkow - wieksze wplywy do budzetu z moich
    podatkow. Martwi mnie, ze Unia usuiluje zabic radosc z jazdy - obowiazkowy ABS,
    niedlugo ESP a nastepnie pewnie w ogole usuna kierownice z samochodu...
  • Gość: HOT IP: *.promax.media.pl 05.12.08, 09:03
    dlaczego przez to maja nami rzadzic totalni amatorzy, apel do dutkiewicza,
    zakladaj ta swoja partie polska XXI i zrob z polski to co z wroclawia, czyli
    praca inwestycje praca i jeszcze raz inwestycje
  • Gość: bard IP: *.blich.krakow.pl 05.12.08, 09:44
    A kogo mamy ratować tymi ulgami, francuskich pracowników? Auta będą taniały bo
    nie ma zbytu wiec my możemy podnieść podatki bo społeczeństwo nie odczuje, MY
    NIE MAMY PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO TO RATOWNANIA A FRANCJA MA MINIMUM 3 MARKI!!!!!
  • Gość: nemo1876 IP: *.adsl.inetia.pl 05.12.08, 09:59
    tak, tylko że francja ma własne firmy motoryzacyjne a w polsce nawet komarów się juz nie produkuje....
    ciekaw jestem czy smarcozy tak chętnie ratowałby francuzkie fabryki polskich firm?.....

    -----------------
    Kaczory są Be!
  • Gość: J.R. IP: *.unil.ch 05.12.08, 10:22
    Polska/Rumunia/Portugalia to akurat sa kraje ktore w Europie
    najbardziej rozsadnie reaguja na kryzys jesli chodzi o polityke w
    stosunku do przemyslu samochodowego. Francja i w mnieszej miarze
    Niemcy chcialy od kilku lat zeby europejkie samochody byly bardziej
    oszczedne. Przyszedl kryzyz i doslownie zaczeli srac w gacie,
    zapominajac o ciekawych projektach dofinansowywania ekologicznych
    aut. Teraz trzeby dofinansowywac wszystkie (albo prawie, 160 gr
    co2/100km przestrzega duza wiekszosc nowych aut). To jest wizja
    ktora zmnieszy innowacyjnosc europeajskich koncernow i moze
    doprowadzic do ich niedostosowania do rynku - dokladnie to co sie
    stalo na przyklad z GM w stanach. Trzeba trzymac sie dlugoterminowym
    celom tak jak Portugalia ktora inwestuje w siec stacji dla
    samochodow elektrycznych. Tak jak Rumunia ktora nie chce zostac
    smietnikiem Europy. Tak jak Polska gdzie i tak nie ma drog na
    samochody z silinikiem powyzej 2l. A takie samochody sa wiec dobrem
    luksusowym, nie potrzebnym i zwiekszajacym nasze emisje co2.
  • Gość: krzyh IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.12.08, 10:26
    I rzadzony przez oszołomów
  • ksks3 05.12.08, 10:51
    Trzeba jakoś zebrać kasę na utrzymanie bandy idiotów w polityce.
    Przecież sami na siebie takie niemoty nie zarobia

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka