Dodaj do ulubionych

GM=Government Motors, czyli Obama stawia twarde...

IP: *.t-mobile.co.uk 30.03.09, 18:31
odchodzacym prezesom i dyrektorom zyczymy godnych odpraw.
Edytor zaawansowany
  • herr7 30.03.09, 18:43
    Recesja się pogłębi.
  • Gość: masercio IP: *.subscribers.sferia.net 30.03.09, 18:46
    Ciekawa koncepcja Fiat+Chrysler. Fiat ma ok. 4 mld euro rezerw, mało, żeby
    uratować chryslera. Ale 6 mld od rządu USA brzmi nieźle (fiat nie skorzystał
    jeszcze w tym kryzysie z pomocy publicznej i dobrze, niech czeka na lepsze
    czasy). Natomiast rynkowo i produktowo byłby to świetny układ. Maluszki od fiata
    a duże fury od chryslera; Europa, bliski wschód, ameryka płd od fiata, ameryka
    płn od chryslera. To na prawdę ma sens. Szczerze trzymam kciuki za ten sojusz.
  • Gość: sceptyczny IP: 63.84.202.* 30.03.09, 19:38
    Gość portalu: masercio napisał(a): "Ciekawa koncepcja Fiat+Chrysler.
    Fiat ma ok. 4 mld euro rezerw, mało, żeby uratować chryslera. Ale 6
    mld od rządu USA brzmi nieźle (fiat nie skorzystał jeszcze w tym
    kryzysie z pomocy publicznej i dobrze, niech czeka na lepsze czasy).
    Natomiast rynkowo i produktowo byłby to świetny układ. Maluszki od
    fiata a duże fury od chryslera; Europa, bliski wschód, ameryka płd
    od fiata, ameryka płn od chryslera. To na prawdę ma sens. Szczerze
    trzymam kciuki za ten sojusz."

    Jest tylko kilka "ale":

    1)"Maluszki" sa uwazane w USA za niebezpieczne. Bogatsi rodzice
    nigdy nie kupia nowego "maluszka" ani dziecku idacemu na studia ani
    szesnastolatkowi w szkole sredniej gdyz beda uwazali, ze uzywany,
    duzy, tradycyjny samochod amerykanski jest bezpieczniejszy. I
    oczywiscie beda mieli racje, biorac pod uwage to, co jezdzi
    aktualnie po drogach USA.

    2) "Maluszki" sa uwazane w USA za smieszne, tak wiec "maluszka" od
    Fiata nie kupi sobie mlody-po studiach-dynamiczny, gdyz w USA "Fiat"
    kojarzy sie z klapa i marna jakoscia. "BMW" to jest marka, ktorej
    nie trzeba sie wstydzic, a wiec kazdy mlody kupi raczej Mini (albo w
    ostatecznosci cos Mazdo-Miato-podobnego) a nie Fiata. Fiat (tak samo
    jak Reno) to obciach.

    3) Wloskie, w segmencie ekonomicznym I SPRZEDAWALNE w USA to moga
    byc co najwyzej skutery, a biorac pod uwage, ze po amerykansku
    scooter to tez wozek inwalidzki z elektrycznym napedem, widzimy ze i
    skutery kupuja tylko "zieloni" albo niezamozni. \

    4) Benzyna jest teraz po 2$ za galon (3.8 l) (albo i nawet taniej) a
    nie po 5. Po co komu teraz ekonomiczny samochod?
  • thegreatmongo 30.03.09, 20:45
    Przeczytaj co on napisal!!!!! Mowisz, ze nikt w USA nie kupi fiata no i twoj
    przedmowca dokladnie to napisal proponujac, ze fiat bedzie sie koncentrowal na
    Europie i Am pld.
  • plorg 30.03.09, 19:25
    Po bilionach dolarów dla bankowców, czas ogłosić zaciskanie pasa dla
    szarych obywateli. "Janosik-Mesjasz" Obama dba o interesy swoich
    mocodawców. Bynajmniej nie są to jego wyborcy.

    "...ma przedstawić plan restrukturyzacji przewidujący większe cięcia
    kosztów niż poprzednio"
    Wystarczy zadać sobie proste pytanie, co to za cięcia kosztów.
    Zwolnienia, obniżenia wypłat, "znaczniejsze ustępstwa związków
    zawodowych". Podsumowując: sprowadzić pracowników do poziomu Chin!

    Brawo Obama! Poraz kolejny pokazujesz swą prawdziwą twarz!


    --
    3 715 592 613 265 750 000 000 000 000 000 000 000 000
    czyli Zbiegi okoliczności 2
  • Gość: bez przesady IP: 63.84.202.* 30.03.09, 19:55
    plorg napisał: "Wystarczy zadać sobie proste pytanie, co to za
    cięcia kosztów. Zwolnienia, obniżenia wypłat, "znaczniejsze
    ustępstwa związków zawodowych". Podsumowując: sprowadzić pracowników
    do poziomu Chin! Brawo Obama! Poraz kolejny pokazujesz swą prawdziwą
    twarz!"

    Plorg, uprawiasz demagogie. Po tych wszystkich cieciach pracownicy
    amerykanscy pracujacy dla firm samochodowych beda mieli tysiac razy
    lepsze warunki pracy anizeli w Chinach. Nie jestem jakims zagorzalym
    wielbicielem systemu gospodarczego w USA, ale fakty trzeba znac.

    www.manufacturing.net/News-General-Motors-Chrysler-Push-Buyout-Plans-032609.aspx

    Manufacturing.Net - March 26, 2009

    "GM offered $20,000 cash and a $25,000 voucher to buy a car to all
    of its 62,400 hourly U.S. employees in an effort to further trim its
    blue-collar work force to match reduced sales."

    "Chrysler workers can get $75,000 cash buyout and a $25,000 voucher
    to buy a car to leave the company. Workers eligible for early
    retirement can get $50,000 and a $25,000 car voucher."

    A dla nowych, te "chinskie" warunki to:

    "GM (...) could hire new people at a new lower-tier wage of about
    $14 per hour."

    Nie chce mi sie szukac wiecej, ale te najnowsze oferty nie sa
    pierwsze tylko ktores tam z kolei, i wszystkie poprzednie byly
    lepsze (slodsze)

    Plorg, pokaz mi robotnika fabrycznego w Chinach zarabiajacego 14$ na
    godzine, czy powiedz mi ile czasu trzeba tam zaiwaniac aby zarobic
    75k zielonych?



  • thegreatmongo 30.03.09, 20:49
    Stary sorry, ale 14 dolcow to jest malutka pensja. Wez pod uwage, ze w USA
    musisz placic za wszystko, od dojazdu do pracy (brak publicznego transportu)
    przez ubezpieczenie medyczne po emeryture.

    Jak ktos ma to zrobic z 14$ czyli jakies 2000 na miesiac?
  • plorg 30.03.09, 21:00
    thegreatmongo napisał:

    > Stary sorry, ale 14 dolcow to jest malutka pensja.
    ----------------------
    Coż, niektórzy nie mają zielonego pojęcia o rzeczywistości i wydaje
    im się, że 14 na godz. w USA(i nie tylko) to dużo :-)



    --
    3 715 592 613 265 750 000 000 000 000 000 000 000 000
    czyli Zbiegi okoliczności 2
  • plorg 30.03.09, 20:55
    Gość portalu: bez przesady napisał(a):

    > Plorg, pokaz mi robotnika fabrycznego w Chinach zarabiajacego 14$
    > na godzine, czy powiedz mi ile czasu trzeba tam zaiwaniac aby
    > zarobic 75k zielonych?
    -------------------
    I Ty piszesz coś o demagogii? Liczy się co za to możesz kupić, a nie
    nic nie mówiąca liczba 14 i to jeszcze dolców. Hahaha...
    Rozśmieszasz mnie...

    > Po tych wszystkich cieciach pracownicy amerykanscy pracujacy dla
    > firm samochodowych beda mieli tysiac razy lepsze warunki pracy
    > anizeli w Chinach. Nie jestem jakims zagorzalym wielbicielem
    > systemu gospodarczego w USA, ale fakty trzeba znac.
    ---------------------------
    O jakich "faktach" piszesz kolego? pierwszy z brzegu artykulik z
    google:
    www.nytimes.com/2007/08/29/business/worldbusiness/29labor.html
    "Working a 45-hour week, Mr. Zhang makes the equivalent of $263 a
    month".
    Wg twojego twierdzenia, pracownicy amerykańscy powinni zarobić w
    miesiącu jakieś conajmniej $200 tyś. miesięcznie. Przypomnę jeszcze
    raz, liczy się to co można za daną kwotę kupić w miejscu swojego
    zamieszkania, a nie kwota oderwana od rzeczywistości.
    Poza tym sprowadzanie pracownikó do poziomu Chin, to znowu nie tylko
    liczby, ale i może przede wszystkim warunki pracy jako takiej.
    Np. zap...nie za trzech za 60% swojej poprzedniej pensji.



    --
    3 715 592 613 265 750 000 000 000 000 000 000 000 000
    czyli Zbiegi okoliczności 2
  • Gość: morqadir IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.03.09, 22:14
    zawsze związki moge sie nie zgodzić ... nawet mogło by to być ciekawe...
  • Gość: falafel IP: *.aster.pl 30.03.09, 19:25
    jak można pieniędzmi podatnika ratować prywatny biznes? i to
    wszystko w usa, kraju ktory wydał setki mld dolarów na walkę z
    socjalizmem, a teraz? czysty socjalizm, w najgorszym wydaniu:
    dzielenie publicznej kasy i rozdawanie jej wedle uznania. To
    tragedia, to gwóźdź do trumny USA. To zachwieje światem. Socjalizm
    zniszczył już tyle gospopdarek że i tą amerykańską rozwali. wstyd i
    hańba!! Nie mam już dobrego zdania o usa.
  • Gość: ryba IP: *.bb.sky.com 30.03.09, 19:33
    ..czy moze nalezales do tej! grupy POpulistow co to wychwalali US
    slyle ze 2wa lata temu....
    dla mnie to są ludzie gąbki 'wyksztalceni' tak im sie wydaje ale od
    myslenia maja 'guru' w stylu balcera,tuska,kaczynskiego...brak
    wlasnego myslenia.Dopiero jak 'bida w d..' zajrzy to moze dociera
  • thegreatmongo 30.03.09, 20:50
    Ale o co ci chodzi?
  • Gość: PolakSlowian IP: 89.136.221.* 30.03.09, 19:35
    Kapitalism jest dla malych ludzi, moga zdychac tylko zeby bogaty nie musial
    pomagac. Odwrotnie jest jak bogaty zdycha. Wtedy jakos socjalizm tym
    kapitalistom nie przeszkadza.

    Tak ZAWSZE bylo. To dzieki pomocy socjalistyczych rozwiazan, kapitalizm dozyl
    tak dlugo. Juz w 19 tym wieku w Anglii, rzady musieli zreformowac kapitalizm
    zeby nie upadl. Tak samo bylo w latach 30 i pozniej.

    Bzdury gadasz ze socjalizm nigdy nie pomogl. To przez socjalizm wlasnie
    kapitalizm zyje.
  • Gość: HA! IP: *.elk.net.pl 30.03.09, 19:35
    " Podkreślił, że kryzys w przemyśle motoryzacyjnym jest zawiniony
    nie przez załogi GM czy Chryslera"
    ten Murzyn jest niedoinformowany- to włsnie związki zawodowe
    wymusiły tak kosztowne przywileje (głównie emerytalne), że robozina
    w GM jest o 40% drozsza niż w fabrykach Toyota USA.
  • Gość: poinformowany IP: 63.84.202.* 30.03.09, 20:09
    Gość portalu: HA! napisał(a): "ten Murzyn jest niedoinformowany- to
    włsnie związki zawodowe wymusiły tak kosztowne przywileje (głównie
    emerytalne), że robozina w GM jest o 40% drozsza niż w fabrykach
    Toyota USA."

    Jest to uproszczenie. Ale nawet, jezeli zgodzic sie z ta opinia, to
    czy wiesz, co jest glownym skladnikiem owych "przywilejow
    emerytalnych"? Otoz jest nim koszt opieki zdrowotnej. A czy wiesz,
    jakie koszta rosna w USA najszybciej w ostatnich kilkudziesieciu
    latach? Wlasnie koszta leczenia. Nie ksztalcenia, nie transportu,
    nie jedzenia i nie place w przemysle samochodowym czy jakimkolwiek
    innym. W USA jest Medicaid i Medicare, czyli cos jak panstwowa
    sluzba zdrowia, ale jakos wszyscy wola leczyc sie prywatnie, a to
    kosztuje bajonskie sumy. To, ze robotnicy wywalczyli te "przywileje"
    to tylko swiadczy o ich zdrowym pomyslunku. To, ze USA jest jedynym
    rozwinietym gospodarczo krajem na swiecie bez ogolno-panstwowej
    sluzby zdrowia, na ktora skladaliby sie wszycy podatnicy, jest
    wlasnie przyczyna roznicy w kosztach samochodow Toyoty i Big Three.

    Wszyscy Japonczycy, Niemcy czy Koreanczycy skaldaja sie na koszta
    leczenia pracownikow Toyoty, BMW czy Hundaya. W USA tylko pracownicy
    GM skladaja sie na koszta lecznia swoje oraz emerytow GM, Chryslera
    czy Forda.
  • thegreatmongo 30.03.09, 20:53
    Zapominasz dodac, ze przez to, ze nie ma publicznej sluzby zdrowia to podatki sa
    nizsze.

    Twoje populistyczne teksty o tym, ze firmy w USA kladzie opieka zdrowotna so po
    prostu klamliwe. Popatrz ile kosztuje ubezpieczenie zdrowotne w USA, a potem to
    porownaj chocby do Polskiego ZUSu

    I wyjdzie ci, ze znacznie lepiej byc w USA. Do tego znacznie nizsze podatki....

    No ale za to kilku alkoholikow, rolnikow i innych nierobow nie ma darmowej
    sluzby zdrowia tak jak w PL....i kogo to obchodzi..
  • korkix78 30.03.09, 19:48
    >W pierwszych komentarzach podkreśla się, że akcja rządu w sprawie >dalszego
    losu producentów samochodów jest przejawem bezprecedensowej
    >ingerencji państwa w sektor prywatny.

    A czy inne komentarze napomykaja o promowaniu ingerencji owego sektora
    prywatnego w kieszen podatnikow?

    --
    Wasz KorkiX (Zem)
  • Gość: belrusconi IP: 82.45.215.* 30.03.09, 20:06
    ...tylko da Fiatowi GM na pożarcie.
    przemekskwirczynski.blog.onet.pl/
  • Gość: Gość IP: *.proxy.aol.com 30.03.09, 21:02
    Chrysler to bardzo dobra firma szkoda by było żeby zniknęła.A co do
    fiata to USA też kupią.
  • Gość: me IP: *.dsl.wlfrct.sbcglobal.net 30.03.09, 23:47
    Obama hojna reka rozdziela biliony swoim zydowskim mocodawcom(bez zadnego
    oversightu) a glupich kilka miliardow, tak zeby setki tysiecy ludzi nie
    poszlo na bruk to juz za duzo..
    typowe dziadowstwo i spisek zydowski przed wprowadzeniem NWO.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka