Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 coraz dłuższa i droższa

IP: 147.162.125.* 27.11.03, 17:50
Znowu klamstwa. Oni po prostu odnowili, to, co Gierek zbudowal w
latach siedemdiesiatych. Kolejne rzady otwieraja odcinki
"nowych" autostrad, ktore w rzeczywistosci zostaly zbudowane
jako drogi szybkiego ruchu w latach siedemdziesiatych. Konczy
sie taki odcinek, ktory zostal wpisany jako "nowa autostrada",
konczy sie cywilizacja.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Rys IP: *.proxy.aol.com 27.11.03, 17:54
    -Budujemy autostrade najszybciej w Europie....-
    A jakie sa plany remontow na najblizszy rok rego najszybciej
    zbudowanego odcinka. Moze tez cos na ten temat porozmawiamy...
  • Gość: leo IP: *.zgorzelec.sdi.tpnet.pl 28.11.03, 10:48
    Wiem jak jest na A4 (Legnica-Wrocław), na nowo oddanych kawałkach czuć wyrażne
    tąpnięcia (droga betonowa, wylewana kawałkami). Jak ją ukończą to nadejdzie
    czas na remont kapitalny.

    PS
    W okolicach Bolesławca ta sama, droga była kilka lat temu remontowana przez
    niemców. Do dnia dzisiejszego jest jak stół.
  • Gość: Rys IP: *.proxy.aol.com 28.11.03, 15:51
    Jest to historycznie uowodnione, ze ten styl budowy (najszybszy na swiecie)
    jest najlepsza metoda walki z bezrobociem. Budowa trwa pare mieiecy a naprawy
    lata (a moze i pokolenia). Jeszcze dzieci pracownikow zatrudnionych przy
    budowach tych autostrad beda naprawiac fuszerke rodzicow.
    Zakladacie sie??!!
  • Gość: mcpear IP: *.cybercity.fr 27.11.03, 18:08
    Nie do konca masz racje. Na odcinku Wrzesnia - Poznan byla droga
    szybkiego ruchu zbudowana za Gierka, ale autostrada idzie do
    niej rownolegle. Tzn jest to rzeczywiscie nowy kawalek. Odcinek
    Konin - Wrzesnia byl tylko modernizacja, ale Wrzesnia - Poznan
    nie
  • Gość: salcze IP: *.2a.pl / 10.8.1.* 27.11.03, 18:10
    Ciekaw jwstem ile pan L.Miler ma z kazdej złotówki wpłaconej za
    przejazd tą śmieszną "autostradą".
    Middle of nowhere.
  • Gość: druid IP: firewall:* / 192.168.200.* 27.11.03, 18:34
    "Gdyby budowa autostrad była tak nieopłacalnym przedsięwzięciem,
    jak to się obecnie przedstawia, w 1997 r. nie doszłoby do tak
    zażartej batalii o koncesje. A walczono o astronomiczną sumę 13
    mld euro (wówczas ok. 14 mld USD) - tyle bowiem w połowie lat
    90. kosztowałaby budowa planowanych 2600 km autostrad (po 5 mln
    euro za kilometr). Tylko budowa odcinka autostrady A-2 między
    Nowym Tomyślem a Koninem (149 km) miała pochłonąć 900 mln USD.
    Ostatnio cenę utargowano na 620 mln euro, czyli ok. 600 mln USD.
    Paradoksalnie, eksperci z banków inwestycyjnych uważają, że na
    budowie autostrad zarabia się wtedy, gdy się ich nie buduje.
    (...)

    Dość powiedzieć, że od czasu uzyskania koncesji przez Autostradę
    Wielkopolską SA (AW SA), koncesjonariusza trasy A-2, dwie spółki
    publiczne wchodzące w jej skład - Elektrim i Warta - zanotowały
    niebagatelny wzrost wartości swoich akcji: ceny papierów
    Elektrimu wzrosły w ciągu trzech lat z 28,6 zł do 70,5 zł, zaś
    ceny akcji Warty z 47,5 zł do 191 zł. I to mimo że wyniki
    finansowe tych spółek nie były w ostatnich latach najlepsze.
    (...)
    Proponowana początkowo cena kilometra autostrady miała wynosić
    ok. 8 mln euro, czyli dwa razy więcej niż przewiduje europejski
    standard dla inwestycji drogowych. Taką cenę (eksperci twierdzą,
    że "z sufitu") zaproponowały firmy budowlane wchodzące w skład
    spółki AW SA. Potem mówiono o 6 mln euro za kilometr, by po paru
    miesiącach cena spadła do 5,3 mln euro. Niedawno, gdy minister
    uznał, że koszt całej inwestycji nie powinien przekroczyć 620
    mln euro, koncesjonariusz miał zadeklarować, że wybuduje
    kilometr autostrady za ok. 4,5 mln euro.

    caly tekst tam: www.wprost.pl/ar/?O=1045
  • Gość: ja IP: *.lanet.wroc.pl 28.11.03, 04:23
    Jak to jest, że "na zachodzie" da się zbudować taniej, mimo że w Polsce ludziom się mniej płaci, ziemia teoretycznie jest tańsza, a materiały niedroższe?
  • Gość: stary IP: *.aster.pl / *.acn.pl 28.11.03, 17:13
    to wszystko są lipne wyliczenia.jeśli tam pracowało 1300 ludzi przez 1.5
    roku,to przy założeniu że brali do ręki po 2500 to koszt robocizny wyniósł koło
    100 mln,czyli 10% całości(225mln euro po 4.7).A podobno przy takich
    inwestycjach robocizna to gros kosztów. Więc co tak wiele kosztowało? Kiedyś
    mówino,ze koszt obsługi finansowej autostrady,zapewniany przez Kulczyk Holding
    (KH) sięgnie 40% wartości. No i już cieplej. Zresztą,co tu pie..rzyć. Kulczyk
    nie dlatego jest najbogatszym obywatelem (Austri oczywiście),ze robi w
    średniorentujących biznesach.A teraz inne wyliczenie. Gdyby tak KH udało się
    zbudować drogę Rzeszów-Szczecin,to ileby kosztował Szczecinania wyjazd w
    Bieszczady,nie licząc ceny paliwa oc,ac itp. A 500 złp samych budataxies.Taniej
    wyjdzie latać na tej trasie.Więc budujmy lotniska,a nie takie horendalnie
    drogie drogi.
  • Gość: mila IP: *.jgora.dialog.net.pl 27.11.03, 19:29
  • Gość: mila IP: *.jgora.dialog.net.pl 27.11.03, 19:30
  • Gość: krytyk IP: *.quicknet.nl 27.11.03, 21:32
    Pokazuja stara droge 2, autostrada idzie dobre 10 km na polodnie
    i laczy sie z obwodnica Poznania.
  • Gość: xxx IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 27.11.03, 22:30
    Błąd w oznaczeniu A2 na mapie .Wg. pokazanej mapy jako A2
    oznaczona jest stara gierkówka. Co za brak profensjonalizmu.
  • Gość: zbawca IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 28.11.03, 00:47
    Nienawidzę cię za ten głupawy uśmiech
  • Gość: Kuba IP: *.nat2.kon.tvknet.pl 28.11.03, 01:33
    GW pomyliła mapki, od Wrześni do Poznania wybudowano nową autostradę, od A do
    Z plus obwodnicę Poznania (też od zera i za darmo bo ze środków UE).
    Autostrada jest OK, tylko zaj... cie droga biorąc za przykład Katowice-Kraków
    A 4, który jest za 10 PLN, a tutaj mamy za 20 PLN. Trzeba będzie obniżyc cenę,
    bo większość tak jak do tej pory będzie jeździć alternatywną starą trasą.
  • Gość: leo IP: *.zgorzelec.sdi.tpnet.pl 28.11.03, 10:32
    > A 4, który jest za 10 PLN, a tutaj mamy za 20 PLN. Trzeba będzie obniżyc
    cenę,
    > bo większość tak jak do tej pory będzie jeździć alternatywną starą trasą.

    A dlaczego Kulczyk ma obniżyć cenę? może wprowadzić ustawowy obowiązek jazdy
    swoją autostradą.
  • Gość: JK IP: *.chello.pl 28.11.03, 07:16
    ............. a Kulczyk coraz bogatszy, bogatszy, bogatszy i
    zostanie właścicielem Polski, z całym inwentarzem.
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 28.11.03, 09:36
    Na marginesie informacji o A2 rodzą się pytania (szkoda że
    Gaseta nie zadała ich tym, którzy wczoraj otwierali to "cudo"):
    1). Według L.Millera: "To już trzeci, po odcinku Konin-Września
    i obwodnicy Poznania ODCINEK AUTOSTRADY ODDANY do użytku w ciągu
    ostatnich 12 miesięcy". Czy pan premier naprawdę nie wie, że
    odcinek Konim - Września wcale nie został w ubiegłym roku
    ZBUDOWANY, ale jedynie WYREMONTOWANY ? Powinien o tym pamiętać
    choćby pan Patalas, który w latach 70. tę autostradę budował.
    Nieprawdziwe są więc także, głoszone przez Marka Pola i
    powtarzane przez niezorientowane w tej sprawie media,
    twierdzenia iż w 2002 r. zbudowane w Polsce 54 km autostrad (w
    tym 48 km Konin - Września. Tak samo, jak nieprawdziwa jest -
    podana przez Pola informacja - jakoby w budowie było teraz 180
    km, bo połowa z tego to remont A4 pod Wrocławiem.
    2). Kiedy Andrzej Patalas przestanie sobie wreszcie z nas kpić
    ("Można powiedzieć, że budujemy autostradę najszybciej w
    Europie"). Wybudowanie 37,5 km autostrady w ciągu niespełna 2
    lat to rzeczywiście powód do dumy !!!! ale tylko dla takich
    ludzi jak on. Przecież tak naprawdę to jest PIERWSZY i JAK DOTĄD
    JEDYNY fragment autostrady wybudowany na podstawie przesławnej
    ustawy o autostradach płatnych uchwalonej w październiku 1994 R.
    z inspiracji SLD-owskiej ekipy z panami Liberadzkim i Patalasem
    (przy wsparciu ówczesnych ministrów L.Millera i M.Pola) na
    czele. Budowa 37,5 km autostrady w systemie BOT w ciągu 9 lat
    funkcjonowania ustawy, to zapewne rekord świata. Tylko że a
    rebours.
    3). Pana Bogusława Liberadzkiego (można go znaleźć w Sejmnie,
    jako wiceprzewodniczącego komisji zajmującej się drogami i
    autostradami) warto by było zapytać, na podstawie jakich
    wyliczeń przedstawiał w 1994 r. koszt budowy 1 kiloemtra
    autostrady w wysokości ok. 3 mln dolarów za kilometr ? Jak się
    wydaje absolutnie nieskomplikowany odcinek Poznań - Września (w
    płaskim terenie, bez mostu nad dużą rzeką, bez wielkich
    wyburzeń) kosztował aż 6 milionów euro za kilometr. Może pan
    Liberadzki wreszcie przestałby udawać fachowca w tej dziedzinie
    i przyznał, że w 1994 r. i później znacznie się pomylił. I może
    by przeprosił tych, z których zdanie wtedy się nie liczył. A
    wszystkich kierowców powinien przeprosić za blisko 10 lat
    straconychj w budownictwie autostrad z powodu jego
    nieprzemyślanego pomysłu.
    4). Może też warto by było zapytać pana Andrzeja Patalasa, czy W
    NORMALNYM PAŃSTWIE ta sama osoba mogłaby najpierw (w II poł. lat
    70.)A2 budować jako dyrektor państwowej firmy zajmującej się
    budownictwem drogowym, następnie (początek lat 90.) być jednym z
    pomysłodawców przekształcenia autosttad bezpłatnych w płatne.
    Później - już jako prezes nowo powstałej Autostrady
    Wielkopolskiej S.A. - pracować nad ustawodawstwem w tej sprawie,
    a wkrótce potem szefem Agencji (budowy Autostrad) w której
    podejmowano najważniejsze decyzje w sprawach lokalizacji,
    przygotowania przetargów (i w zasadzie także rozstrzygania
    przetargów). Oczywiście przypadkowo głównym beneficjentem
    została wtedy firma Autostrada Wielkopolska S.A. Oczywiście
    również przypadkiem, do tej właśnie firmy wrócił pana Andrzej
    Patalas na stanowisko prezesa i przez kolejne 4 lata robił
    wszystko, by nic nie zbudować.


  • Gość: Mateja(Poznaniak) IP: *.icpnet.pl 29.11.03, 17:48
    jak się nie znasz to się nie wypowiadaj.to jest nowy odcinek, a
    trasa zbudowana za gierka nadal istnieje i jest bezpłatna
    (autostrada idzie inna trasa).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka