Dodaj do ulubionych

Przewodnik - Saloniki

07.06.11, 08:00
Witam,
czy ktoś się orientuje, czy wymagany jest przewodnik dla grupy w Salonikach? Jeszcze nie byłam tam z grupą i nie mam doświadczenia w tej kwestii.
Z góry dziękuję za pomoc.
Edytor zaawansowany
  • 07.06.11, 10:12
    Nie za bardzo wiem o co pytasz. Podejrzewam jednak, ze pytasz o to, czy bez uprawnień przewodnickich możesz spokojnie wcielić się w role przewodnika (?). Otóż odpowiadam Tobie ze teoretycznie tak bowiem żadna policja jeszcze nigdy ode mnie nie chciała żadnych dokumentów. Nigdy nie bylem kontrolowany i z doświadczeń moich znajomych wiem, ze im także taka sytuacja nigdy się nie przydarzyła. Ja co prawda mam uprawnienia na Saloniki, ale nikt ich nigdy nie sprawdzał na mieście. Druga sprawa jest fakt, który moim zdaniem jest trochę dla nas Polaków żenujący. Płaci się naszym pilotom śmieszne stawki i każe się im dodatkowo oczywiście za darmo przewodniczyć po rożnych miastach. Polskie biura w większości nie płacą już dodatkowych pieniędzy za przewodnictwo... gdy pracuje dla niemieckich biur podróży otrzymuję 150 euro za dzień pracy pilota i np gdy robię Barcelonę dostaje dodatkowe 100 euro za dzień pracy. Dodam tylko, ze Niemcy maja o wiele tańsze wycieczki zagraniczne od nas. Poza nielicznymi wyjątkami polskie biura to dziadostwo. Słyszałem o biurach które za wahadła płacą 100 złotych... Najdziwniejsze jest też to, ze piloci sie na takie stawki zgadzają.

Podsumowując: Jak Was wysyłają na objazdówki i chcą byście narażali się bez uprawnień także jako przewodnicy to krzyczcie min 400 zł za dzień pracy! A i to jest miażdżąco niskie wynagrodzenie w porównaniu z pilotami z Francji, Niemiec a nawet z Czech.
  • 07.06.11, 10:18
    Dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło smile Dziękuję bardzo.
  • 08.06.11, 00:56