Dodaj do ulubionych

outsourcing

27.05.11, 12:17
Witajcie dziewczyny,
Moja firma postanowiła przekazać odbiór papierowej korespondencji w ręce outsourcingu. Mamy sporo oddziałów i sporo korespondencji. Ucieszył mnie ten pomysł. Sama wyszukałam firmy i sprawdziłam ich oferty. Rozmawiałam z ogromna ilościa prezesów i dyrektorów, w końcu trafiłam na mała firme outsourcingową i bardzo miłą panią. Nie wiem czy moge podac nazwę firmy, ale pani zawsze odbiera telefon i chetnie współpracuje. Widac, że bardzo jej zalezy na współpracy. Szefowie sa zadowoleni z oferty a ja juz się cieszę, że będę miała wiecej czasu na wazniejsze rzeczy. zaczynamy od 1-go czerwca i dlatego chciałabym spytac czy Wy macie może jakieś doświadczenia w tej kwestii??
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • i_biurwa 30.05.11, 11:27
    Hej!! nikt nie korzysta z outsourcingu? naprawdę?
  • zagubiona11 31.05.11, 13:09
    Ale o co chodzi z tym outsourcingiem? Odbierają pocztę i co dalej z nią robią?
  • i_biurwa 31.05.11, 17:55
    Dziękuję za odpowiedź :-)
    Chodzi o to, że ja nie muszę otwierać każdego listu i nie muszę go wpisywać do rejestru i nie muszę go przekazywać do innych działów czy oddziałów - bo oni to zrobią za mnie. Wszystko poprzesyłają e-mailem ze skanem a papierowe oryginały będą przechowywać u siebie. To tak na początek.
    Wg mnie brzmi rewelacyjnie, bo zajmowało mi to nawet godzinkę i więcej czasu!
  • zagubiona11 02.06.11, 12:26
    Czyli tak - firma zewnętrzna otwiera korespondencję firmową. Robi skany pism, te skany oraz oryginały pism przechowuje u siebie (Wy dostajecie tylko skany). Firma zewnętrzna czyta treść korespondencji i jest tak wprowadzona w sprawy Twojej firmy, że po zapoznaniu się z treścią przekazuje pismo do odpowiednie działu i oddziału. Jak rozumiem, otrzymuje też potwierdzenie otrzymania pisma od adresata wewnętrznego. Prowadzi też dziennik korespondancji.

    Ciekawe, ile za to bierze?
  • i_biurwa 02.06.11, 20:24
    W zasadzie tak to właśnie wygląda.
    Opłaty są pewnie jakoś indywidualnie ustalane, ale u nas wygląda to tak: 69 zł za centralę i 50zł za każdy z oddziałów. Pierwsze 3 miesiące -50%. Kontrahentów sami informowaliśmy o zmianie adresu. Nowi otrzymują już nowy adres, tak od miesiąca wprowadzamy nowy adres i przez ten czas byliśmy obsługiwani za darmo. Kobitka nam nawet wizytówki z nowym adresem zamówiła i porozsyłała po oddziałach i do nas też (wydrukowane na nasz koszt oczywiście, ale i tak miło).
    I co o tym myślisz zagubiona11??
  • zagubiona11 06.06.11, 12:13
    A ile macie oddziałów?
  • i_biurwa 06.06.11, 14:35
    oddziałów jest w tej chwili 5, każdy w innym miescie
  • zagubiona11 06.06.11, 15:19
    Tak sobie na szybko policzyłam, że obsługa korespondencji w Waszej firmie kosztuje pracodawcę 646 zł miesięcznie, jeśli Ty wykonujesz tę pracę (założyłam, że zarabiasz średnią krajową) i 319 zł, jeśli wykonuje ją firma zewnątrzna. Daje to 327 zł oszczędności miesięcznie.

    Jakieś oszczędności to są, natomiast firma zewnętrzna otrzymuje dużą wiedzę o Waszej firmie i oryginały dokumentów.

    Czy oni też odpowiadają na te listy, czy tylko są odpowiedzialni za obieg dokumentów?

    A co Ty dostałaś w zamian za czynności, które zostały wyeksportowane?
  • i_biurwa 06.06.11, 15:31
    Oszczędności i korzyści z takiej umowy polegają głównie na tym, ze ja nie biorę nadgodzin, aby wykonać całą swoją pracę. A to bardzo dużo. Poza tym jest możliwość poszerzenia naszej współpracy i np. docelowo będziemy mogli im tez zlecać np. wysyłkę masową korespondencji (kartki świąteczne, fv-wystawiane przez nasza księgowość i wysyłane automatycznie e-mailem do nich) lub wyszukanie hotelu i połączenia lotniczego na podróż służbową. Pracujemy nad tym :-)
    W umowie jest oczywiście klauzula tajemnicy korespondencji.
    Oczywiście nie odpisują na korespondencję - byłoby to trudne.
  • i_biurwa 08.06.11, 09:41
    Wiem już na pewno, że biuro będzie nam odbierało faxy (dużo tego nie ma ale ciągle z tym problem, bo albo nieczytelne, albo papier się zatnie) i przesyłało do nas mailem, wysyłało w naszym imieniu fv do naszych klientów (za potwierdzeniem odbioru) i pośredniczyło w kontaktach z drukarnią (wizytówki, kalendarze, kartki świąteczne itp.).
    Dziewczyny - nie wierzę, że nikt nie współpracuje z taką firmą!
  • prawie_prawniczka 11.06.11, 18:11
    Mamy outsourcing, ale w zakresie standardowej korespondencji wychodzącej. Jesteśmy pewną częścią korporacji, siedzimy w budynku będącym jej siedzibą, więc po prostu jest poczta wewnętrzna i asystentki odbierają te kwity z naszej kancelarii. Poza tym nie wyobrażam sobie, aby milionom klientów podawać adres outsourcingowej firmy zewnętrznej. Kwestia tajemnic firmy jest do rozwiązania stosownymi postanowieniami umowy, ale klienci mogą to negatywnie postrzegać - w naszym kraju outsourcing nie ma długiej tradycji i może wywoływać pewien opór u klienta.
  • i_biurwa 15.06.11, 11:58
    W świetle Twoich argumentów - faktycznie może to wyglądać mało interesująco. Ale w mojej firmie działa to dobrze (choć krótko). Klienci nie mieli oporów (jesteśmy firmą z branży teleinformatycznej więc może klienci nowocześniejsi lub bardziej odważni??) no i nie mamy ich miliony... tak sobie myślę, że współpraca z outsourcingiem może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla tych co dopiero zaczynają uruchamiać biznes. sekretarka za droga a papierków dużo.... z czasem współpraca się rozkręca i poszerza i funkcjonuje bez zgrzytów - niemal niezauważalnie.
    Bardzo dziękuję za opinię.
  • crescogroup 01.12.11, 11:04
    My zachęcamy do outsourcingu - to zawsze było tańsze rozwiązanie, jeśli chodzi o te aktywności firmy, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością produkcyjną lub usługową.
    Możesz także pomyśleć o obniżeniu kosztów pracowniczych - dzięki rozwiązaniu outsourcingowemu. 15% oszczędności w skali roku to zawsze trochę więcej grosza na inne wydatki. My proponujemy innowacyjną usługę outsourcingową, dzięki której Wasza firma nadal korzysta z wlasnej przez siebie wykwalifikowanej kadry, a Wasi pracownicy cieszą się dobrymi umowami. Plus masz oszczędności na obsłudze administracji biurowej i ubezpieczenie zbiorowe.
  • zagubiona11 02.12.11, 12:38
    To faktyczne innowacja:

    > My proponujemy innowacyjną usługę outsourcingową, dzięki której Wasza firma nadal korzysta z wlasnej przez siebie wykwalifikowanej kadry, a Wasi pracownicy cieszą się dobrymi umowami. Plus masz oszczędności na obsłudze administracji biurowej i ubezpieczenie zbiorowe.

    Robotę odwalają pracownicy firmy, na czym więc polega outsourcing ("źródło zewnętrzne")? Za co się płaci takiej firmie outsourcingowej?

    I co to są "dobre umowy", z których tak cieszą się pracownicy?

    I na czym polega to ubezpieczenie zbiorowe?
  • crescogroup 29.12.11, 21:12
    w tym przypadku chodzi o obniżenie kosztów zatrudnienia pracowników - oszczędności wynoszą ok. 15% w skali roku. Dzięki temu, można pozwolić sobie na zatrudnienie pracowników na umowy o pracę (lecz także na umowy tymczasowe). Profitem jest to, że nie traci się własnej zaufanej kadry, ale i tak jej utrzymanie jest tańsze.
  • lady.godiva 01.12.11, 22:36
    Nasza firma- korporacja od kilku miesięcy korespondencję przychodzącą do centrali i wychodzącą, w tym drukowanie dokumentów dla klientów powierzyła firmie zewnętrznej. Ale my mamy kilkadziesiąt oddziałów w całej Polsce. Nasza poczta wewnętrzna była gigantyczna.
    Adres dla klientów się nie zmienił i oni nawet nie wiedzą, że korespondencję obsługuje ktoś inny- kurierzy i PP są po prostu przekierowywani do tej firmy
  • pukla123 28.09.19, 12:21
    Jeśli chodzi [url=https://henwar.pl/]Obsługa it Warszawa[/url] to polecam firmę Henwar. Firma zapewnia fachową analizę potrzeb, konsultacje, przygotowanie i wdrożenie projektu. W swojej działalności stosują metodologię zgodną ze standardami branżowymi ITIL.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka