Dodaj do ulubionych

Need For Speed: Shift - poradnik

21.09.09, 17:50
Kilka najprostszych rad jak jeździć, żeby wygrywać w NFS Shift.

1) Delikatnie operuj pedałami

Tak, to brzmi głupio. W praktyce oznacza, że należy jeździć na kierownicy
(PC), w ostateczności na padzie (Xbox360, PS3). Klawiatura nie spełnia swojego
zadania, jeśli macie w planach jazdę na najwyższym poziomie. Mimo, że Shift
to gra przede zręcznościowa, to ma jednak elementy symulacji. Przy wyłączeniu
wszystkich ułatwień samochód może stać się nieco narowisty. No dobra, a co
oznacza to "delikatne operowanie"? Przede wszystkim nie wciskanie na chama, do
oporu. Dotyczy to przede wszystkim wychodzenia z zakrętów - wbrew pozorom
"wolniejsze" dociskanie gazu pozwoli Wam osiągnąć lepszą prędkość.

2) Tuning ma sens


Niestety, nie każdy może jeździć na kierownicy. Jeśli jesteście tymi
pechowcami - nie martwicie, po prostu pobawcie się opcjami tuningu. Możecie
dostosować tam reakcje Waszego samochodu na kontroler. Wszystko jest dobrze
opisane, więc bez problemu znajdziecie dobre ustawienia. W praktyce jest to
jakieś (tymczasowe) rozwiązanie na zbyt agresywne reakcje samochodu na klawiaturę.

3) Naucz się swojego samochodu

Truizm. W Need for Speed Shift lepszy jest dopieszczony samochód, który znacie
niż nowy, nawet mocniejszy samochód, którym nie potraficie jeździć. Różnica
między Elise a beemkami jest naprawdę duża i nie "ogarniecie" jej w kilka
wyścigów. Dlatego radzę Wam najpierw na maksa rozbudować ulubiony samochód
zanim kupicie nowy. Aha, przy sprzedaży nie tracicie kasy, więc nie wahajcie się.

4) Naucz się driftować z najlepszymi

http://www.youtube.com/watch?vshock3jk1_mNuU8 - tu się dowiecie wszystkiegosmile

5) Naucz się jeździć z najlepszymi


http://gamecorner.pl/gamecorner/1,98475,6667355,Wirtualna_szkola_jazdy_Frag_eXecutors___10_porad_jak.html
--
https://bi.im-g.pl/im/2/6481/z6481292U.jpg
http://twitter.com/radekzaleski
Obserwuj wątek
      • red.pl Re: Need For Speed: Shift - poradnik 22.09.09, 09:07
        W sumie porady dotyczące NFS są i winny być dokładnie takie same jak w każdej
        ścigałce, ale dzięki. Niedługo grę nabędę i skorzystam wink.
        Nie wiem jak w Shifcie ale ja dodałbym jeszcze punkt:
        Jeździj od tarki do tarki, gdyż tak wykorzystasz potenciał samochodu i toru.

        PS. A propo poradników, ekspertów to gratuluję występu przed Hyperową kamerą.
        Całkiem fajnie wyszło Radku piwo . Trzeba było się pochwalić na głównej suspicious .
    • Gość: Porky von Duden Re: Need For Speed: Shift - poradnik IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 20:39
      Przy korzystaniu z uproszczonego tuningu (te 4 suwaki) należy pamiętać, że Shift
      (podobnie jak wszystkie chyba NFS-y od czasu Most Wanted) ma zamienione
      miejscami Oversteer i Understeer. Zwłaszcza przy jeździe na klawie zalecane jest
      ustawienie ok. 1/3 do 2/3 Oversteer, co spowoduje znaczne uspokojenie (!!!)
      jazdy, szczególnie szybkimi wozami, i zmniejszy szarpanie na zakrętach. Ja
      ścigam się na klawiaturze i przyznam, że jeździ mi się lepiej niż padem.
    • devdd Re: Need For Speed: Shift - poradnik 21.09.09, 23:00
      jak dobrze jezdzic? kup GTR2. Dla samego treningu... jest tam seria cwiczen z instruktorem, jak pokonywac zakrety, jak hamowac, itd itp. Przydaje sie w kazdej grze o zacieciu symulacyjnym ... i w zyciu smile Aha, jezeli porady uzyskane w ten sposob nie dzialaja z dana gra, tzn ze jest to czysty arcade i tak naprawde nie potrzebujesz porad a zreczniejszych palcow tongue_out
    • Gość: wintermute Re: Need For Speed: Shift - poradnik IP: *.ttk209.sta.nsm.pl 22.09.09, 06:37
      Dodałbym od siebie - wykorzystanie techniki dohamowywania lewą nogą.
      Jest to podstawowa technika pokonywania zakrętów w RBR a niestety w symulatorach takich jak LFS czy grach Simbim nie daje to takich samych efektów. Poprostu nie działa albo działa słabo. W shifcie działa.
      Polega to na wciskaniu hamulca podczas pokonywania zakrętu trzymając jednocześnie pedał gazu.
      Powoduje to dociążenie przedniej osi, poslizg, zarzucenie dupy, a w konsekwencji zaciesnienie skrętu.
      Najlepiej działa z mocnymi autami 4WD lub FWD bez mocnego docisku aerodynamicznego - tak przynajmniej mi sie wydaje bo w RBR głównie sa takie a ja poprostu wykorzystuje doświadczenia z tamtej gry.
    • mathiuss Re: Need For Speed: Shift - poradnik 23.09.09, 14:34
      Mam gre od wczoraj. Coz moge rzec, raczej nie spelnila moich oczekiwan. Po
      pierwsze dlatego, ze moimi ulubionymi czesciami serii sa NFS3 Hot pursuit (ilez
      to sesji z kumplem zawalilem przez granie na split screenie), NFS underground
      (pierwszy raz taki tuning plus klimat nielegalnych wyscigow) i NFS Most wanted
      (za wszystko- fajna grafa, fajne wozki, dobry tuning, zrecznosciowe zaciecie).
      Tutaj mamy takiego troche GRIDA, czyli polaczenie symulacji i arcadowki.
      Niestety aradowki jest za malo. Ale to nie jest najwiekszy problem. Najwiekszy
      problem to sterowanie. Na klawiaturze gra jest niegrywalna. Walczy sie ze swoim
      samochodem a nie przeciwnikami. Zdobylem ok. 100 gwiazdek i doszedlem do 10
      poziomu kierowcy. Myslalem ze na wyzszych tierach bedzie lepiej (szybsze wozki
      itd.) bo na nizszych jezdzilo mi sie tak sobie (i chyba dlatego wygralem
      wszystkie wyscigi ze trasy w miare proste i przeciwnik slaby). Ale to co
      zobaczylem na wyzszych mnie przerazilo. Samochody zachowuja sie jak klocki na
      lodzie. Skret zostal chyba zrobiony zero jedynkowo- albo skrecasz na max albo
      wcale. Raz wypadniesz z trasy i koniec. Raz wjedziesz poza trase- krecisz baczki
      i koniec. Ktos cie wypchnie- koniec. Maly zakret- naciskasz klawisz, skreciles
      za mocno, koniec. Tragedia. Jak jedziesz poza trasa i chcesz wrocic na nia-
      zapomnij, samochod nie reaguje. Zmienilem ustawienia sterownosci w tuningu, tak
      jak radzil poradnik- pomoglo, ale niewiele.
      Oprocz tego jest naprawde swietnie, grafika, dzwieki- cudo. Gdyby tylko dalo sie
      jezdzic...
      W sumie nie ma dla mnie fajnych wyscigow obecnie. Dirt1- za duzo samotnego
      jezdzenia i trzaskania czasow (jednak wole sie scigac z przeciwnikiem), fury tez
      nie takie jakie lubie (te wszystkie buggy czy inne). GRID- fajny, ale zbyt
      symulatorowy, dla mnie troche za trudny (znow- nie mam kierownicy), poza tym
      lubie fajne widoki i krajobrazy (pod tym wzgledem Dirt byl spoko), a tam ciagle
      jakies waskie trasy w miastach, dokach itp. Coz, czekam na Dirt2, ale to chyba
      bedzie powtorka z jedynki, wiec tez mnie nie powali. Burnout paradise- to bylo
      fajne, ale raczej dosc szybko mi sie znudzil. Czekam na nastepce Most wanted. A
      moze ktos zna jakies inne fajne arcadowki, z widoczkami, ladna grafika i
      wypasionymi furami?
      Shift mi sie nawet podoba (zawsze to jakas odskocznia od uciekania policji
      itp.), ale bez kierownicy nie ma sensu grac. Moze po prostu sie szarpne na
      wydatek i dam jeszcze jedna szanse Shiftowi i Gridowi? Szkoda ze dobra kiera to
      wydatek z 250-300zl.

      Ale mial to byc poradnik, wiec moja jedyna porada- KUP kierownice, na
      klawiaturze to gra dla masochistow.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka