• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Civilization 5 - poradnik Dodaj do ulubionych

  • 20.10.10, 13:48
    Więc wczoraj po raz pierwszy od rozpoczęcia grania w Civilization 5 poczułem
    na własnej skórze hipnotyczną siłę gry i zasiedziałem się przed kompem prawie,
    że do drugiej w nocy. Jak na osobę chodząca spać o 23, był to dla mnie
    wstrząs, drogie Bravo.

    Oczywiście przegrałem

    Co samo w sobie jest bardzo inspirujące do przemyśleń, dlatego też rzucam
    garścią porad, kolejne będę dopisywał w ramach nabierania doświadczenia.

    Gram na średnim poziomie trudności, "prince", zakładam więc, że osoby
    zmagające się z wyższymi wiedzą lepiej co robić i nie potrzebują moich porad.
    Jeżeli jednak mają w rękawie jakieś triki i sztuczki, to zapraszam do
    podzielenia się.

    Dum dum dum dum

    1. Nawet nie próbuj być dobrym we wszystkim - próby bycia równie dobrym
    w kulturze, technologii, gospodarce, armii, cudach świata i kwestiach
    społecznych skońcą się raczej źle, więc lepiej zdecydować się zawczasu, na
    jaki styl gry ma się tym razem ochotę. Przykładowo: chcesz mieć dużą armię i
    masę miast? świetnie, ale pamiętaj, że przez to trudniej będzie ci gromadzić
    punkty kultury i przyjmować kolejne ideologie. A im więcej miast, tym bardziej
    niezadowoleni bohaterowie. A żeby ich zadowolić, trzeba budować odpowiednie
    budynki. Które wymagają pieniędzy. A pieniądze wymagają kolejnych budynków. A
    przez to nie masz czasu budować wojska. W kółko Macieju. Specjalizacja głupcze!

    2. Zadowolenie obywateli jest bardzo ważne dla rozwoju miast -
    niezadowoleni mieszkańcy wolniej się rozmnażają, więc jeżeli jakieś miasto
    mówi Ci, że następny obywatel pojawi się za 50 tur, to coś tu jest nie tak.

    3. Najłatwiej i najtaniej obywateli zadowalać przez odnajdywanie złóż
    surowców luksusowych
    . Wystarczy włączyć pole z surowcem w granice
    imperium, i proszę. Pamiętaj, aby nie oddawać innym graczom surowców od tak,
    zadowoleni obywatele przydają się zawsze - złoto zawsze można znaleźć z kilku
    innych źródeł. Podobnie, jeśli krytycznie potrzebujesz jakiegoś luksusowego
    surowca, to spróbuj kupić od komputerowego gracza, głupek powinien się zgodzić.

    4. Zastanawiasz się, czemu twoje miasto nie rozrasta się kiedy tworzysz w nim
    osadników? Nie przejmuj się, takie są zasady gry - dopóki nie skończy się
    produkcja osadników, miasto nie zwiększy swoich rozmiarów. Dlatego ważne jest,
    aby produkować ich szybko - przestaw robotników na pola z dużą ilością
    młotków, akurat aby nie głodowali. Jeśli masz nadmiar pieniędzy, to po prostu
    osadników kup.

    5. W początkowej fazie gry, jeśli nie masz problematycznych sąsiadów, zajmij
    się obozowiskami barbarzyńców, bo bywają upierdliwi i co parę tur przysyłają
    jakąś jednostkę, aby porywać robotników lub niszczyć farmy i kopalnie. Nie
    miluchy.

    6. Na górach nie wybudujesz nic, nawet na nie wejdziesz robotnikiem, cóż
    poradzić. Dlatego też nie szalej zbytnio z zakładaniem miast w pobliżu
    łańcuchów górskich. Pamiętaj jednak, że góry chronią cię przed wrogiem.

    7. W pewnym momencie otrzymasz możliwość wybudowania w lesie tartaku, dzięki
    czemu pole dostanie +1 młotka do produkcji. Marny interes? Być może, ale
    znacznie później, w epoce industrialnej, pola te zaczną dawać +2 do produkcji,
    co jest już całkiem miłą sprawą.

    8. Nauka jest wszystkim - co z tego, że masz duże państwo, skoro przed
    czołgami wroga ochraniają je pikinierzy?

    9. Jednostki lądowe nie potrzebują statków, aby przekraczać morza!
    Bardzo wcześnie na drzewku technologii otrzymują automatyczną umiejętność,
    dzięki czemu po skierowaniu ich na pole z wodą, zamieniają się w statki i
    płyną tam, gdzie im każesz. A potem wyładowują się u celu.

    10. zdobywanie miast bez jakiejś jednostki artyleryjskiej (katapulta, armata,
    trebusz, artyleria, cokolwiek), to straszna męka. Dlatego niech Ci się nie
    wydaje, że możesz kilkoma swoimi wojownikami zagarnąć pierwsze lepsze
    państwo-miasto

    ciąg dalszy nastąpi, muszę się tylko otrząsnąć z klęski, jaką mojemu imperium
    rosyjskiemu zadali Persowie z Arabami. kilka tysięcy lat pokojowej
    koegzystencji i otwartych granic, a w końcu stwierdzili, że trzeba dokonać
    mojego rozbioru. Bu.
    Zaawansowany formularz
    • 20.10.10, 18:07
      Zagralem raz, na prince, nie przegralem. Egipt, bonus do cudow.
      kilka spostrzezen:
      1. Masa miast daje Ci potezny bonus do kultury, wiec warto je miec. Jednka
      pamietaj, ze wybrane ideologie determinuja typ gry. Jak idzeisz w wojsko, to
      zapomnij o liberalizmie i freedom, co ogranicza Ci populacje, poniewaz nie
      dostajesz bonusow do szczescia. JEDNAK nie oznacza to, ze musisz miec maly kraj
      - po prostu podbijaj miasta i czyn je marionetkami - ich spoleczenstwo nie
      wlicza sie do kary do szczescia, a wciaz placa podatki.
      Skonczylem gre spokojnie, bedac najlepszy w kulturze, dyplomacji, nauce i sile
      wojskowej.
      2. utrzymuje zadowolenie zawsze na poziomie +3 minimum. Jezeli jest mniej,
      zatrzymaj sie i znajdz problem. Zablokuj rozwoj popuklacji w miastach, jezeli
      musisz.
      3. niestety, luksusowych surowcow jest malo. Nie mozna na nich polegac. Zasada
      rozbudowy to postawienie dwoch budynkow dajacych szczescie, reszta to tylko i
      wylacznie pieniadze, lub te, ktore potrzebujesz do specjalizacji miasta.

      5. Zawsze trzymaj dwoch skautow, nie gina tak szybko, jak wczesniej, wiec ma to
      sens. Eksploracja n apoczatku to koenicznosc, aby osiagnac sukces.

      6. Potrzebujesz jedna gore kolo miasta, aby zbudowac jeden cudwink
      7. nie oplaca sie usuwac lasow, chyba ze chcesz zrobic rush'a. Zawsze lepiej
      bylo stawiac tartak...
      8 nie, kasa jest wszystkim. I tak nie ustawiasz podatkow.
      9. jednostki ladowe na wodzie zawsze wymagaja eskorty.
      10. eee tam. Ale artyleria jest KONIECZNA rowniez do obrony.

      i dalej: robotnicy kosztuja! na 15 miast mialem ich 4, wystarczy. Wojsko tez
      kosztuje, i to kupe. Nie utrzymuj wiecej, niz musisz. I drogi kosztuja tez
      sporo, wiec nie urzymuj wiecej, niz niezbedne minimum do polaczenia miast. Nie
      buduj zadnych budynkow, jezeli absolutnie ich nie potrzebujesz. Buduj wszystkie,
      ktore daja kase, potem te, ktoe daja szczescie, potem te, ktotr daja nauke,
      jezeli masz dodatni przyrost.
      Uzywaj wielkich ludzi caly czas, i nie boj sie poswiecac ich dla golden age.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.