Dodaj do ulubionych

Prawda o porównaniach PS4

07.12.14, 15:29
Witam, znów mamy ten sam problem co lata temu gdzie wszelkie gry na PS3 względem tych z X360 wypadały dużo gorzej bo z reguły były dużo bielsze graficznie. Z czego to wynikało a no z tego że np. gametrailers specjalnie wszelkie porównania graficzne na PS3 robił na domyślnych opcjach konsoli gdzie można było to poprawić trzema opcjami: Ustawienia > Ustawienia wyświetlania > Tutaj zmieniamy trzy ostatnie opcje czyli Pełny zakres sygnału RGB (HDMI) na "Pełny", Wzmocnienie bieli dla sygnału Y Pb/Cb Pr/Cr (HDMI) na "Włączony" i Wyjście funkcji Deep Colour (HDMI) na "Automatyczne"

Teraz nie potrafię tego znaleźć ale było porównanie PS3 z wyłączonymi tymi opcjami kontra PS3 z włączonymi w pierwszym asasynie i jak możecie się domyślać, biel zniknęła i obraz się różnił, wyglądało to jak PS3 vs X360 które nam wciskali do czasu aż Gametrailers nie zebrał batów od graczy. Także widocznie znów trzeba rozpętać piekło jak za czasów PS3 i przypomnieć o tym widząc bielszą wersję gry na PS4 kontra tej z X1. Jeśli ktoś wie jak odszukać tamte porównanie pierwszego asasyna ps3 vs ps3 to bym prosił by go tutaj wrzucił dla pokazania prawdy.

Jeśli nie siedzicie w internetach zbyt długo i o tym nie wiedzieliście a gracie na PS3 to polecam zmianę tych opcji, to samo na PS4. Na PS4 wchodzicie w ustawienia > dźwięk i ekran > ustawienia wyjścia wideo > i zmieniasz trzy ostatnie opcje: zakres rgb na pełny, zakres y pb/cb pr/cr na pełny i wyjście funkcji deep colour na automatyczne.

Te denne porównania gier które na PS4 wypadają "blado" względem tych z X1 możecie omijać szerokim łukiem smile
Obserwuj wątek
    • anonim1979 Re: Prawda o porównaniach PS4 07.12.14, 17:09
      /załączam tryb rzucania mięsem i "fanbojami" tak by pasowało do tego czego odpowiadam uncertain


      Znowu nadszedł ten czas że jakiś fanboy Sony bez pojęcia op czym mówi wysuwa g. warte oskarżenia.

      To że jakiś baran zrobił "dumpa" z filmiku YT czy podobnego (zakres 16-235) i wkleił go bez korekty (która w odtwarzaczu robi renderer video transformując obraz na zakres PCtowy) obok innego nie robi nowej "afery".

      A że ktoś każe zmieniać ustawienia na FullRGB (0-255) BEZ ZAZNACZENIA że trzeba to zrobić również w TV pokazuje co wie... sciana
      Inaczej robimy sobie tylko szkodę jak na TV jest ustawione limited/standard/czy jak kto tam zwał przedział 16-235 a konsola daje 0-255. Wtedy szlag trafia detale w cieniu ('black crush') czy na bieli.
      Podobnie jak jest odwrotnie - tylko tym razem obraz będzie poszażały i mało kontrastowy bo nie będzie ani pełnej bieli ani pełnej czerni..

      KRÓTKO: Parametry obrazu powinny być IDENTYCZNE na obu urządzeniach. Limited tu i limited tu jest nie do odróżnienia bez plansz testowych z przejściami tonalnymi od FullRGB tu i FullRGB tam.


      "Wszystkie" gry na PS3 z reguły wypadały gorzej bo do PS3 wsadzono na ostatnią chwilę KARTĘ GRAFICZNĄ Z PC z minimalnymi przeróbkami co zaowocowało inną paletą kolorów, spartolonym skalerem itd.

      Nader często gra która powstawała na X360 z kolorami pod TV po przeportowaniu na PS3 na szybko miała WYPRANE kolory bo była inna przestrzeń barwna.
      Ustawienia akurat nie miały w tym wypadku znaczenia - i tak przy prawidłowych kolory były skaszanione.

      Gametrailers chyba raz jedynie z PS3 dał ciała, nomen omen na X360 też mieli źle ustawione bo tam też opcje pełnego zakresy koloru trzeba ustawić tak by się zgadzały z TV/sprzętem łapiącym - później fanboye bez pojęcia wiele razy narzekali ale porównania na Digital Foundry dokładnie pokazywały że to deweloper dał ciała na PS3.
      (Co by wyczerpać temat - w przypadku kilku gier które powstały w Japonii i zostaly napisane pod PS3 i jej PCtową paletę - to ich porty na X360 były skopane w tej kwestii)

      -----------
      W PS4 vs X1 na razie jest spokój - no chyba że jakaś osoba bez pojęcia robi porównanie robiąc 'screegraby' z filmików albo specjalnie odwala click-baita:

      Ostatnio było tak z Destiny i Gamingbolts.
      Fanboye Sony nie mogli przeżyć, że Destiny z nowym SDK będzie identyczne na X1 więc partacze/spryciarze liczący na odwiedziny spreparowali im porównanko gdzie to X1 miał wyprane kolorki:
      gamingbolt.com/destiny-ps4-vs-xbox-one-video-comparison-ps4-has-vibrant-colors-and-sharper-image-quality
      Obrazek z ich strony( z lewej, ten szary to X1):
      gamingbolt.com/wp-content/uploads/2014/09/Image1.png
      A jak podkręcimy jasność od razu wychodzi jak majstrowali:
      http://s28.postimg.org/ti1satrot/Image4gammacorrection.png
      s28.postimg.org/ti1satrot/Image4gammacorrection.png

      ---
      Ja radzę zajrzeć po porównania na Digital Foundry. cool
        • anonim1979 Re: Prawda o porównaniach PS4 07.12.14, 22:24
          Do czego mam się odnosić?

          Do tego że ktoś ZAKODOWAŁ (tudzież złapał) filmik niepoprawnie: to jest właśnie jak amator ustawiając INNE, nieidentyczne, zakresy (i/lub pominął dostosowanie poziomów)?
          Tu nie ma co komentować, skopana robota i tyle.

          Ale co to ma do radzenia zmieniania ludziom ustawień bez pojęcia co robią?
          Tudzież faktu iż niektóre gry z PS3 miały skopane kolory przez dewelopera...

          Krótko: takie samo partactwo właśnie radzisz ludziom zrobić - ustawią 0-255 w konsoli a TV (bez odpowiedniego ustawienia - bo te zwykle jako domyślny mają limited/standard/czy-jak-to-nazwie-producent-TVka) będzie traktował to jako sygnał w zakresie 16-235.
          I kolory będą mieli spartolone - zapewnisz im i "white crush" i "black crush" - ani nie będzie detali w cieniach bo wszystko co ma jasność od 0 do 16 będzie czarne (zajrzysz do jaskini i a tam czarna D***A), i wszystkie nie do końca białe odcienie 236-255 będą kompletnie białe (zamiast chmurek z detalami- jednolicie biała plama). sciana

          Bezsens.

          Jak już ktoś chce zmieniać niech zacznie od TV i sprawdzi czy ten obsługuje - "tryb PC", "przestrzeń kolorów rozszerzona" czy tym podobne. Włączyć i dopiero w konsoli grzebać. I pamiętać że się przełączyło w TV bo później podłączone inne urządzenia mogą znowu mieć niezgodne ustawienia.

          W przypadku PS3 są zresztą myki - w PS3 gry są OK ale taka aplikacja YT czy odtwarzanie filmików ( z mojego własnego doświadczenia na FAT z FW 4.60 jak dobrze pamiętam) źle sobie z kolorami radziła bo ma jakieś sztywno wpisane ustawienia i olewa ustawienie główne konsoli.
        • anonim1979 Re: Prawda o porównaniach PS4 15.12.14, 23:33
          @pipsreview

          I tak właśnie pojawiła się analiza Call of Duty Advanced Warfare wersji PS3 i X360 w odniesieniu do PS4 i X1
          www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-call-of-duty-advanced-warfare-last-gen-revisited
          i jakie są ładne różnice w kolorach.
          PS4 i X360 są identyczne ale port na X360 jest już jaśniejszy (głównie spowodowane dużo prostszym modelem oświetlenia) a na PS3 dodatkowo daje o sobie znak właśnie typowe dla PS3 olanie sprawy innej palety (ogólnie wersja na PS3 jak to ostatnio bywa odstaje najbardziej szczególnie animacja bo to najstarsza architektura a zdolni programiści już przeszli do nowej generacji) i ta wersja jest cała przynajmniej lekko jaśniejsza a w wielu miejscach po prostu prześwietlona czy nawet niemal 'wypłowiała'
          images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/2/5/9/0/0/PS3_005.bmp.jpg
          images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/2/5/9/0/0/360_005.bmp.jpg
          images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/2/5/9/0/0/PS3_006.bmp.jpg
          images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/2/5/9/0/0/360_006.bmp.jpg
          Animacja ale i kolory widać
          www.youtube.com/v/M0RFd6mSprU
      • simplex Re: Prawda o porównaniach PS4 08.12.14, 16:17
        "do PS3 wsadzono na ostatnią chwilę KARTĘ GRAFICZNĄ Z PC z minimalnymi przeróbkami co zaowocowało inną paletą kolorów, spartolonym skalerem itd. "

        www.anandtech.com/show/1719/9
        Mi to nie wygląda na "KARTĘ GRAFICZNĄ Z PC z minimalnymi przeróbkami", ale co ja tam wiem.

        • anonim1979 Re: Prawda o porównaniach PS4 08.12.14, 17:14
          Pierwotnie maiły być 2 Celle - ale że okazało się to marnie wydajnościowo i w obliczu nadchodzącego X360 zmieniono w "ostatniej chwili" (zaprojektowanie, zamówienie mocy produkcyjnych, napisanie oprogramowania itd. chwilę trwa) na projekt Cell + dedykowana grafika.
          A że zamówiono na szybko to nie opracowano specjalnie dedykowanego układu (w X360 w grafice jest zintegrowana jeszcze kupa specjalnie opracowanych rzeczy) tylko zaadoptowano właśnie powstający projekt nVidii - w sumie jest to pod pewnymi względami podpakowany GF7600 albo zubożone 7800.
          Z tego artyklu co podlinkowałeś nie spełnił się m.in. zegar - w ostateczności było tylko 500MHz.

          A żebyś już nie gadał "co tam wiem" to dam ci przykładowe artykuł do poczytania :

          www.bruceongames.com/2008/06/10/is-the-gpu-holding-the-ps3-back/
          (Cell) The intention was to use two of these in the PS3, one as CPU and one as GPU. However at the last minute Sony realised that the Cell GPU wasn’t up to the job so they went to nVidia and bought their 7800GTX GPU. This gave them a number of disadvantages:

          It wasn’t designed or optimised as a console GPU. It was designed and optimised as a PC GPU.
          The whole architecture of the console was compromised by the last minute change.
          The 7800GTX has less raw processing power than the Microsoft Xbox 360 GPU.

          Microsoft had their fingers burnt by not owning the chips in the original Xbox, so for the 360 they decided that they wanted to own the rights to both processors. They sat down and co designed their GPU with ATI. By doing this they were able to optimise it’s capabilities for video game playing and also they were able to design it into the elegant system architecture of the Xbox 360. They also gave it a lot of raw power.
      • maciek_it Re: Prawda o porównaniach PS4 08.12.14, 20:50
        Ogromnej awaryjności też nie oszukasz. Konsola Japończyków okazałą się być bez porównania mniej awaryjna i była i wciąż jest lepiej wspierana od X360. Japończycy potrafią zadbać o swój sprzęt i nie robić "wiochy" , tak jak uczynił MS ( cały czas mówię głównie o awaryjności )
        • maxan Re: Prawda o porównaniach PS4 08.12.14, 23:21
          Ja kupilem dopiero w 2009r jaspera także te problemy mnie ominęły smile dziala po dziś dzień bez zarzutu! mam też model S z 2012 tongue_out A co do ps3 FAT spory procent tych konsol już dawno umarł- oczywiście skala była znacznie mniejsza jak w przypadku x360 ale nadal spora. Kolejna sprawa to serwis ten od Sony to dno a M$ stanoł na wysokości zadania- 3lata na RRod'a
    • maciek_it Re: Prawda o porównaniach PS4 08.12.14, 18:21
      Myślę, że nie ma tutaj nawet o czym mówić. Kolory każdy sam sobie dobiera na telewizorze, liczy się jakość grafiki, a tą ma lepszą PS4, ale czy to ma jakieś znaczenie ? Nie ! Liczą się gry ekskluzywne i tylko to ! Gdyby nie te gry, to każdy by sobie kupił PC i by miał najlepszą jakość, a tak sprawa się komplikuje smile Na PS3 była z kolei gorsza grafika, ale czy to powód by rezygnować z konsoli, z gier, które się uwielbia ? NIE. Ja wybrałem PS3 i jestem szczęśliwy po dzień dzisiejszy smile
    • sebollah Re: Prawda o porównaniach PS4 16.12.14, 22:53
      @pipsreview malamuwaga co do twoejgo postu. Nie kazdy tv/monitor obsluguje pelnie.
      m.youtube.com/watch?v=SRJO8JG7SS4
      Polecam ten film.
      Ale dzieki pelni mam zywsze kolory, wczesniej obraz byl rozmyty domestosem....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka