Dodaj do ulubionych

Przełomowe gry

IP: *.chello.pl 28.02.09, 21:29
Zapomniałeś o GTA.
Edytor zaawansowany
  • Gość: lol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 21:32
    GTA to nie gra przełomowa, na pewno nie smile A regeneracja zdrowia prawdopodobnie była już w CoD2 (nie grałem w single, ale w multiplayerze na pewno była regeneracja).
  • manhu 01.03.09, 13:40
    > GTA to nie gra przełomowa, na pewno nie smile
    Przy tych grach na pewno tak. Autor wymienił same strzelaniny FPP (!!!) jedyny wyjątek to Driver, w którym było też dużo strzelania TPP.

    A gdzie Wolfenstein, a Doom i gry doomowate? Przecież Quake, Unreal i Half L. to były gry zwane jako doomowate. Jeśli np.Quake to przełomsmile to GTA3 to o wieeeeeele większy przełom.

    Jeśli chodzi o "przełomowe" strzelaniny to ja raczej widzę to tak:
    -Contra
    -Wolfenstein
    -Half Life
  • kominek 28.02.09, 21:33
    Ginczar,
    Ja nie zapomniałem o GTA. Ty zapomniałeś przeczytać tekst przed skomentowaniemsmile
  • Gość: vann IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 21:34
    FF7, MGS, Resident Evil
  • kominek 28.02.09, 21:44
    vann,
    Co takiego miał Resident Evil, czego nie było wcześniej i co było później wielokrotnie powielane w innych grach?
  • Gość: Siemion IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 21:48
    Tak, regeneracja była już w CoD2, tylko jedynka i United Offensive miały system apteczek, w dwójce już człowiek się chował by się uleczyć smile
  • Gość: F IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 28.02.09, 21:49
    Emm, co to, ranking FPS-ów? Ech, ja rozumiem, że nie każdy się musi na wszystkim znać. Ale nie każdy musi się popisywać swoją niewiedzą. Skoro chciałeś napisać o przełomowych FPS-ach, to trzeba było to zrobić. Jeśli chciałeś napisać o przełomowych grach w ogóle, to z Twojej listy powinny zostać 2, może 3 wpisy i to zakładając, że cały artykuł zawierałby opisy powiedzmy 20 najbardziej przełomowych gier.

    "Powyższa lista "przełomowych gier" jest tylko wierzchołkiem góry lodowej, bo z pewnością znalazłoby się na niej kilkaset innych tytułów."

    To nie jest wierzchołek góry lodowej, jak dla mnie to jest lista losowo wybranych gier, w dodatku z gatunku, za którym nie przepadam, a o którym ostatnio ciągle męczycie w GC.


    A cały ten komentarz, bo zmarnowałem 5 minut na czytanie czegoś, co mnie nie interesuje. Świat jest zły.
  • goku94 28.02.09, 21:58
    Świetny artykuł, ale mam kilka zastrzeżeń wink. Najważniejsze z nich to:

    "Ale gdyby nie Quake, do dziś walczylibyśmy z przeciwnikami wyglądającymi, jakby je ktoś narysował w paincie."

    Nie sądzę, żeby tak było. Gdyby Quake nie wprowadził 3D to prędzej czy później zrobiłaby to jakaś inna gra wink.

    No i tak jak już ktoś pisał - regeneracja była już w CoD2 wink
  • kominek 28.02.09, 21:58
    F,
    "A cały ten komentarz, bo zmarnowałem 5 minut na czytanie czegoś, co mnie nie interesuje."

    W dodatku przeczytałeś bez zrozumienia.
    Wbrew temu co sądzisz nie jest to ranking FPS, ani tekst o przełomowych FPS.
    Tak to jest jak się czyta tytuł po czym przechodzi do oglądania screenów.
    Heh.
  • kominek 28.02.09, 22:02
    siemion, goku,
    Dzięki za poprawienie mnie przy COD III. Wprowadziłem już stosowną zmianę do tekstu.


  • Gość: Diov IP: *.ds5.tuniv.szczecin.pl 28.02.09, 22:02
    ech... Pierwszy Quake nie pojawił się na rok przed "Nierealnym". Zapewne autorowi chodziło o drugą część tej gry
  • kominek 28.02.09, 22:08
    diov,
    Autor zasugerował się tym, że skoro grał w Quake w 1997 r. to znaczy, że wszyscy grali w tym rokusmile Tak to bywa, jak się ufa swej pamięci do dat.
  • Gość: helix IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.02.09, 22:09
    Wszystko fajnie, ale dlaczego mi się wydaje że pierwsze GTA wyszło jakieś 2 lata przed Driverem? Wtopa?
  • don_wroc_love 28.02.09, 22:11
    @kominek
    trochę offtopic

    Blood2 to straszna kicha była... kto grał w Blood1 rozumie... wink
  • kominek 28.02.09, 22:15
    helix,
    A N.Y.C. Big Apple wyszło 15 lat przed Driverem. I co z tego?
    Porównywać Drivera z GTA I lub II to jak porównywać Mario Bros z Tomb Raiderem...

    don_wroc_love,
    Akurat tu jestem odmiennego zdania. Mnie w ogóle nie przypadła do gustu pierwsza część. Jakoś się w niej gubiłem.

  • Gość: lde IP: 87.204.115.* 28.02.09, 22:16
    Od tamtej pory żadnej szanującej się firmie nawet nie przyszło do głowy, by wypuścić na rynek produkt, w którym strzelalibyśmy do wrogów stojących w miejscu lub poruszających się po linii prostej.
    -----
    Sorry, a Serious Sam to co???
  • Gość: helix IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.02.09, 22:28
    "A N.Y.C. Big Apple wyszło 15 lat przed Driverem. I co z tego?
    Porównywać Drivera z GTA I lub II to jak porównywać Mario Bros z Tomb Raiderem..."

    No tak, racja, ale trójwymiarowe części GTA (od gta3) nawiązywały bezpośrednio do poprzednich części, a nie do drivera. Driver nie wymyślił ani trójwymiaru, ani otwartego świata, choć na pewno był czymś nowym.

    Poza tym wydaje mi się, że zdania w stylu "gdyby nie Quake, do dziś walczylibyśmy z przeciwnikami wyglądającymi, jakby ich ktoś narysował w paincie" są grubo przesadzone. Gdyby nie Quake to coś innego zrobiłoby krok naprzód. Gry grami, technologie technologiami, choć wiadomo - zawsze warto wiedzieć w którym momencie ten "milowy krok" został zrobiony. Myślisz, że gdyby Edison umarł za młodu to nie mielibyśmy żarówki i paru innych wynalazków? Nie, prędzej czy później i tak by je ktoś wymyślił.

  • Gość: Diov IP: *.ds5.tuniv.szczecin.pl 28.02.09, 22:28
    @kominek o ile mnie pamięć nie myli to 1998 smilejakieś pół roku po wydaniu Quake II
  • Gość: iHateKominek IP: *.eth.net.pl 28.02.09, 22:32
    Deus Ex Invisible War grą przełomową?! To pierwszy Deus Ex nią był. ŻalPL
  • Gość: fjfhjdh IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 22:32
    Bardzo ciekawy tekst.
    Pamiętam jak dyskutowaliśmy z kumplami jak to w ogóle można grać myszką, przecież to się w głowie nie mieściło i jak zbieraliśmy szczęki z podłogi po włączeniu bullet-time w Maxie. O czasach Wolfensteina nie wspomnę, to dopiero był szok
  • Gość: zWIĘDŁY SIUSIAK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 22:33
    PRZEŁOMOWA GRA TO SAPER I TETRIS CZEMU ICH TU NIE MA??????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • kominek 28.02.09, 22:34
    helix,
    "Poza tym wydaje mi się, że zdania w stylu "gdyby nie Quake, do dziś walczylibyśmy z przeciwnikami wyglądającymi, jakby ich ktoś narysował w paincie" są grubo przesadzone."

    Powiedz mi.
    Gdybym napisał coś w rodzaju: "gdyby nie Hans Kloss to byśmy wojnę przegrali" to też napisałbyś, że to... gruba przesada?

    Dobra, domyślam się, że robisz sobie jaja.
    Robisz, prawda?

    PS. Napisz "TAK".
  • don_wroc_love 28.02.09, 22:35
    @kominek
    no toś mnie zaskoczyłsmile
  • Gość: helix IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 22:36
    JA se jaj nie robie ale ty nie masz jaj i grasz w Painta
  • Gość: juhas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.09, 22:39
    A ja uważam grę crysis za przełom. W nią tak naprawde gra się dla grafiki.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka