Z czego zrobić żywopłot? Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Jestem w tym temacie laikiem, obkupiłam się oczywiście w gazety typu Mój ogród ,działkowiec itp., ale ilość zgromadzonych tam informacji powoduje, że mam mentlik w głowie i potrzebuję rady.
    Mamy działkę letniskową we wsi, na planie w zasadzie kwadratu po ok. 40 m ekspozycja zachodnia (b ładny widok w tę stronę) lekki spadek na stronę zachodnią W tym roku chcemy posadzić roślinność przy ogrodzeniu i drzewa, krzewy owocowe. Na działce wzdłuż północnego ogrodzenia mamy ok. 20 brzózek dość luźno usytuowanych (pozostawione co większe samosiejki).
    Gleba klasy IV, chyba kwaśna (wysiał się nam szczaw) głębiej raczej żwirowato. Teraz pytanie co posadzić:
    1. Działka będzie użytkowana weekendowo, więc roślinność musi przetrwać te 4-5 dni bez podlewania. Co się będzie nadawało i przetrwa? I nadaje się dla takich początkujących jak my.
    2. Chcemy się odseparować (teraz jesteśmy widoczni jak na patelni), ale nie chcemy sobie zasłaniać widoku, więc max do wysokości 2-3m, oprócz rogu pd-zach, gdzie czymś wyższym chcielibyśmy zasłonić widok na część bryły dużego domu z naprzeciwka. Co zasłoni nas w miarę jeszcze w tym samym sezonie od wysadzenia?
    3. Myślałam o forsycjach, dereniach, chciałabym też bez czarny, co jeszcze można na żywopłot? Lepiej pnącza na tej siatce czy krzaki? A graby czy buczki w tym celu – czy to długo rośnie?
    4. Mam dzieci – to nie może być trujące.
    5. Co posadzić jako żywopłot po pn stronie, tam gdzie rosną brzózki? Co będzie z nimi współgrało, nie konkurowało?
    6. Chcę posadzić maliny, jeżyny, porzeczki – po ile krzaczków trzeba, żeby to miało sens dla 4 os rodziny? Czy mogą stanowić część żywopłotu, czy raczej w głębi działki
    7. Myślałam też o jakiś sosenkach i innych iglastych przy ogrodzeniu – czy to można tak przeplatać z liściastymi, czy lepiej zrobić np. jedną ścianę iglastą?